-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Пристрій дренажний розподільчий
Завершена
1 437 723.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
Період оскарження:
02.01.2025 11:19 - 07.01.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на незаконне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТД "Промтехобладнання" поданої у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 39 Особливостей.
Номер:
27e01a37a607475992e8bdb16d5099a0
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-02-001938-a.a1
Назва:
Скарга на незаконне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТД "Промтехобладнання" поданої у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 39 Особливостей.
Скарга:
Скаржник вважає, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника, щодо відхилення нашої тендерної пропозиції. Скаржник вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Пов'язані документи:
Учасник
- 2687-25-Т-ВТ-О_Тендерна документація.docx 24.01.2025 15:39
- СКАРГА.PDF 24.01.2025 15:39
- Скарга UA-2025-01-02-001938-a.doc 24.01.2025 15:39
- Додаток_2.docx 24.01.2025 15:39
- Зразок паспорта якості ДРП 1500 УЕЧМ.pdf 24.01.2025 15:39
- Інфо про тех.pdf 24.01.2025 15:39
- Додаток_А.docx 24.01.2025 15:39
- ДОДАТОК 2 Технічна специфікація.pdf 24.01.2025 15:39
- Свідоцтво представника Промтехобладнання.pdf 24.01.2025 15:39
- Технічна пропозиція УЕЧМ ДРП 1500.pdf 24.01.2025 15:39
- Лист щодо виробника.pdf 24.01.2025 15:39
- 2687-25-Т-ВТ-О_Відхилення пропозиції.pdf 24.01.2025 15:39
- sign.p7s 24.01.2025 15:43
- рішення від 28.01.2025 №1259.pdf 28.01.2025 16:17
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.02.2025 № 1747.pdf 06.02.2025 13:03
- рішення від 05.02.2025 №1747.pdf 07.02.2025 13:07
- Пояснення по суті скарги.pdf 30.01.2025 11:02
- Пояснення по суті скарги.docx 30.01.2025 11:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.01.2025 16:47
Дата розгляду скарги:
05.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.01.2025 16:17
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
07.02.2025 13:08
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7af7df0bb1d047b6a8e8b0b7f6386d1b
Заголовок пункту скарги:
Протокол №39 від 20.01.2025 року Замовник відхилив тендерну пропозицію ТОВ "ТД "Промтехобладнання" з підстав невідповідності умовам технічної специфікації Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:
Протокол №39 від 20 січня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
«Тендерну пропозицію ТОВ «ТД «ПРОМТЕХОБЛАДНАННЯ», що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Електронне повідомлення УВТК № 041-2-17/201 від 17.01.2025 щодо розгляду тендерної пропозиції учасника. Тендерна пропозиція ТОВ «ТД «ПРОМТЕХОБЛАДНАННЯ» не відповідає умовам технічної специфікації і вимогам тендерної документації.
Учасник ТОВ «ТД «ПРОМТЕХОБЛАДНАННЯ» пропонує еквівалент товару, проте не надає у складі тендерної пропозиції документи виробника, що підтверджують відповідність технічних характеристик запропонованого та заявленого замовником товару (креслення, секції, паспорти, сертифікати, тощо), можливість застосування якого повинна бути погоджена виробником основного обладнання або документально підтверджена від замовника про можливість використання еквіваленту у складі обладнання для якого закуповується товар, з положенням переліком найменувань та позначень (номер креслення, артикулів тощо) еквівалентної продукції, що відповідає вимогам пункту 10 додатку А до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасниками процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.»
Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:
Щодо незаконного відхилення:
«Учасник ТОВ «ТД «ПРОМТЕХОБЛАДНАННЯ» пропонує еквівалент товару, проте не надає у складі тендерної пропозиції документи виробника, що підтверджують відповідність технічних характеристик запропонованого та заявленого замовником товару (креслення, секції, паспорти, сертифікати, тощо), можливість застосування якого повинна бути погоджена виробником основного обладнання або документально підтверджена від замовника про можливість використання еквіваленту у складі обладнання для якого закуповується товар, з положенням переліком найменувань та позначень (номер креслення, артикулів тощо) еквівалентної продукції, що відповідає вимогам пункту 10 додатку А до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасниками процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.» - Скаржника заперечує це твердження та повідомляє, що надав належні документи відповідності його тендерної пропозиції умовамТехнічного завдання процедури закупівлі..
Умови документації закупівлі:
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації встановлено, що Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей та завантаження необхідних документів.
Замовником НЕ приймається до розгляду тендерна пропозиція, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції міститься у додатку А до тендерної документації.
Примітка Додатку 2 Тендерної документації встановлює: У разі, якщо у даній технічній специфікації містяться посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами тощо, то після кожного такого посилання слід вважати наявним вираз «або еквівалент». У разі, якщо дана технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва тощо, то таке посилання є необхідним та обґрунтованим. Після кожного такого посилання слід вважати наявним вираз «або еквівалент». При поданні Додатку 2 даний абзац видаляти!
Відповідно до пункту 10 Додатку А Тендерної документації встановлено, що в разі подання пропозиції на еквівалент, Учасником торгів в складі тендерної пропозиції повинні бути надані документи Виробника, що підтверджують відповідність технічних характеристик запропонованого та заявленого Замовником товару (креслення, ескізи, паспорти, сертифікати, тощо), можливість застосування якого повинна бути погоджена виробником основного обладнання
або документальне підтвердження від Замовника про можливість використання еквіваленту у складі обладнання для якого закуповується товар, з погодженим переліком найменувань та позначень (номерів креслень, артикулів тощо) еквівалентної продукції.
Звертаю увагу, що п. 10 Додатку А тендерної документації Замовником фактично було встановлено дві взаєморівні, альтернативні вимоги до Учасників у разі пропозиції еквіваленту товару - це:
1. надання документів Виробника, що підтверджують відповідність технічних характеристик запропонованого та заявленого Замовником товару (креслення, ескізи, паспорти, сертифікати, тощо), можливість застосування якого повинна бути погоджена виробником основного обладнання
АБО
2. документальне підтвердження від Замовника про можливість використання еквіваленту у складі обладнання для якого закуповується товар, з погодженим переліком найменувань та позначень (номерів креслень, артикулів тощо) еквівалентної продукції.
Таким чином, Учасник має альтернативу вибору, яким чином бажає підтвердити цей пункт. Адже Замовник сам застосував словосполучення між ними - «або».
Скаржник ПОВНІСТЬ виконав вимогу про те, що в разі подання пропозиції еквіваленту товару «Учасником торгів в складі тендерної пропозиції повинні бути надані документи Виробника, що підтверджують відповідність технічних характеристик запропонованого та заявленого Замовником товару (креслення, ескізи, паспорти, сертифікати, тощо), можливість застосування якого повинна бути погоджена виробником основного обладнання…»
На підтвердження в складі тендерної пропозиції Скаржником були надані наступні документи:
1. На підтвердження відповідність технічних характеристик запропонованого товару Скаржником та наявності погодження основного виробника надано файл «Технічна пропозиція УЕЧМ ДРП 1500.pdf» вих. №6 від 08.01.2025 р. – документ, підписаний директором ТОВ «Завод «Укренергохормет», який є виробником запропонованого товару. В ньому виробник підтверджує виготовлення пристрою дренажного розподільчого Ду 1500, який відповідає зазначеним у цьому документі технічним характеристикам.
У цьому документі зазначено: найменування товару, технічні характеристики та відповідність товару вимогам встановленим Замовником, а також рік виготовлення продукції, гарантійний строк зберігання, гарантійний строк експлуатації. Даний документ включає інформацію про перелік конструктивних елементів товару, матеріал виробу, яка відповідає технічним вимогам Додатку № 2. Цей документ містить пряме посилання, що даний документ для Замовника із метою підтвердження та погодження технічних характеристик від імені Виробника - ТОВ «Завод «Укренергохормет».
Файл «Технічна пропозиція УЕЧМ ДРП 1500.pdf», наданий Скаржником, підтверджує відповідність запропонованого товару технічній специфікації Замовника (встановленим параметрам Додатка 2 Тендерної документації) і відповідає вимозі пункту 10 Додатку А Тендерної документації, яка передбачає, що в разі подання пропозиції на еквівалент, Учасник повинен надати документи Виробника, які підтверджують відповідність технічних характеристик запропонованого товару вимогам Замовника. При цьому зазначається перелік можливих документів: креслення, ескізи, паспорти, сертифікати, "тощо". Використання терміну "тощо" означає, що перелік не є вичерпним і допускається надання документів на вибір учасника, які підтверджують відповідність виробу.
Як висновок, Документ «Технічна пропозиція УЕЧМ ДРП 1500.pdf» відповідає вимозі пункту 10 Додатку А Тендерної документації, оскільки:
Він є документом Виробника для Замовника закупівлі, який підтверджує відповідність технічних характеристик товару.
2. Скаржником надано документ – Лист щодо виробника №8162 від 08.01.2025 р. (файл «Лист щодо виробника.pdf»), у якому підтверджується, що виробником запропонованого товару (Пристрій дренажний розподільчий фільтру Ду 1500) є ТОВ «Завод «Укренергохормет», Україна. Також зазначено, що ТОВ «ТД «Промтехобладнання» виступає офіційним представником виробника для постачання цього обладнання, а також надано підтвердження щодо представництва (файл «Свідоцтво представника Промтехобладнання.pdf»).
3. Скаржником надано документ Посвідчення представника №06/01 від 15.01.2024 р. (файл «Свідоцтво представника Промтехобладнання.pdf») виданий виробником ТОВ «Завод «Укренергохормет».
Даним посвідченням підтверджується статус Скаржника ТОВ «ТД «ПРОМТЕХОБЛАДНАННЯ» як офіційного представника Виробника - ТОВ «Завод «Укренергохормет». Також вказано, що посвідчення «ексклюзивного представника» дійсне до 31 грудня 2026 року.
4. Скаржником надано інофрмацію про технічне завдання за його підписом (файл «ДОДАТОК 2 Технічна специфікація.pdf», на підтвердження вимог Додатку 2 Тендерної документації. У ньому підтверджено відповідність запропонованого пристрою кресленню 19.2410-133.00.000СК, технічним характеристикам та комплектності (включаючи матеріали, стандарти кріплення, гарантійні умови).
• Також, ТОВ «ТД «ПРОМТЕХОБЛАДНАННЯ» у складі тендерної пропозиції надає документ «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація» №8159 від 08.01.2025 р., в якому детально прописує та підтверджує відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, які відповідають вимогам Додатку 2 до тендерної документації.
5. Скаржником надано посвідчений зразок паспорта якості від виробника ТОВ «Завод «Укренергохормет» - файл «Зразок паспорта якості ДРП 1500 УЕЧМ.pdf».
На підставі наведеного вище, твердження Протоколу №39 від 20 січня 2025 року про те, що «Скаржник не надає у складі тендерної пропозиції документи виробника, що підтверджують відповідність технічних характеристик запропонованого та заявленого замовником товару (креслення, секції, паспорти, сертифікати, тощо), можливість застосування якого повинна бути погоджена виробником основного обладнання….» не відповідає дійсності, так як Замовник не розглянув та/або не врахував цілий ряд документів у складі пропозиції ТОВ «ТД «Промтехобладнання»», а саме файли: «Технічна пропозиція УЕЧМ ДРП 1500.pdf»; «ДОДАТОК 2 Технічна специфікація.pdf»; «Інфо про тех.pdf»; «Свідоцтво представника Промтехобладнання.pdf»; «Лист щодо виробника.pdf»; «Зразок паспорта якості ДРП 1500 УЕЧМ.pdf»).
Як висновок, протокол про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТД «Промтехобладнання» є незаконним, оскільки порушує принципи статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», вимоги тендерної документації та законодавства.
У зв’язку з чим, просимо Орган оскарження відновити наші права порушені Замовником, адже застосувавши необґрунтовану та незаконну підставу для нашого відхилення було порушено основоположні принципи проведення публічних закупівель, згідно ст. 5 Закону.
Скаржником було надано всі необхідні документи, які підтверджують відповідність запропонованого товару технічним вимогам, зокрема: технічна пропозиція, технічна специфікація, інформація про технічні характеристики, свідоцтво представника виробника, лист про виробника та зразок паспорта якості. Усі ці документи відповідають вимогам тендерної документації в частині технічного завдання, а також вимогам Додатку А до тендерної документації.
Замовник не розглянув/ не врахував ці документи, що суперечить принципам об’єктивної оцінки, відкритості та недискримінації. Відхилення пропозиції без належного розгляду є порушенням умов тендерної документації та статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином, протокол підлягає скасуванню, а тендерна пропозиція повинна бути розглянута з урахуванням наданих документів.
Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
У зв’язку з чим, просимо Орган оскарження відновити наші права порушені Замовником, адже застосувавши необґрунтовану та незаконну підставу для нашого відхилення було порушено основоположні принципи проведення публічних закупівель, згідно ст. 5 Закону.
Підстави відхилення нашої тендерної пропозиції з підстав визначених у Протоколі №39 від 20 січня 2025 р. є упередженими, суб’єктивними, рішення є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, а також порушуються принципи Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови №1178.
Просимо Орган оскарження врахувати дану інформацію при розгляді скарги та зобов’язати Замовника – Філію «ВП «Рівненська АЕС» АТ «НАЕК «Енергоатом» скасувати Протокол №39 від 20 січня 2025 р. стосовно відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу цінову пропозицію «1 260 000,00 грн» під час аукціону для товару за кодом ДК 021:2015:42510000-4: «Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої», чим його пропозиція зберігає 177 723,00 грн. коштів Замовника, і за незаконного відхилення також порушується принцип економічність і завдаються додаткові збитки Замовнику за результатами процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище
Протокол №39 від 20 січня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
«Тендерну пропозицію ТОВ «ТД «ПРОМТЕХОБЛАДНАННЯ», що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Електронне повідомлення УВТК № 041-2-17/201 від 17.01.2025 щодо розгляду тендерної пропозиції учасника. Тендерна пропозиція ТОВ «ТД «ПРОМТЕХОБЛАДНАННЯ» не відповідає умовам технічної специфікації і вимогам тендерної документації.
Учасник ТОВ «ТД «ПРОМТЕХОБЛАДНАННЯ» пропонує еквівалент товару, проте не надає у складі тендерної пропозиції документи виробника, що підтверджують відповідність технічних характеристик запропонованого та заявленого замовником товару (креслення, секції, паспорти, сертифікати, тощо), можливість застосування якого повинна бути погоджена виробником основного обладнання або документально підтверджена від замовника про можливість використання еквіваленту у складі обладнання для якого закуповується товар, з положенням переліком найменувань та позначень (номер креслення, артикулів тощо) еквівалентної продукції, що відповідає вимогам пункту 10 додатку А до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасниками процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.»
Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:
Щодо незаконного відхилення:
«Учасник ТОВ «ТД «ПРОМТЕХОБЛАДНАННЯ» пропонує еквівалент товару, проте не надає у складі тендерної пропозиції документи виробника, що підтверджують відповідність технічних характеристик запропонованого та заявленого замовником товару (креслення, секції, паспорти, сертифікати, тощо), можливість застосування якого повинна бути погоджена виробником основного обладнання або документально підтверджена від замовника про можливість використання еквіваленту у складі обладнання для якого закуповується товар, з положенням переліком найменувань та позначень (номер креслення, артикулів тощо) еквівалентної продукції, що відповідає вимогам пункту 10 додатку А до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасниками процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.» - Скаржника заперечує це твердження та повідомляє, що надав належні документи відповідності його тендерної пропозиції умовамТехнічного завдання процедури закупівлі..
Умови документації закупівлі:
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації встановлено, що Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей та завантаження необхідних документів.
Замовником НЕ приймається до розгляду тендерна пропозиція, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції міститься у додатку А до тендерної документації.
Примітка Додатку 2 Тендерної документації встановлює: У разі, якщо у даній технічній специфікації містяться посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами тощо, то після кожного такого посилання слід вважати наявним вираз «або еквівалент». У разі, якщо дана технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва тощо, то таке посилання є необхідним та обґрунтованим. Після кожного такого посилання слід вважати наявним вираз «або еквівалент». При поданні Додатку 2 даний абзац видаляти!
Відповідно до пункту 10 Додатку А Тендерної документації встановлено, що в разі подання пропозиції на еквівалент, Учасником торгів в складі тендерної пропозиції повинні бути надані документи Виробника, що підтверджують відповідність технічних характеристик запропонованого та заявленого Замовником товару (креслення, ескізи, паспорти, сертифікати, тощо), можливість застосування якого повинна бути погоджена виробником основного обладнання
або документальне підтвердження від Замовника про можливість використання еквіваленту у складі обладнання для якого закуповується товар, з погодженим переліком найменувань та позначень (номерів креслень, артикулів тощо) еквівалентної продукції.
Звертаю увагу, що п. 10 Додатку А тендерної документації Замовником фактично було встановлено дві взаєморівні, альтернативні вимоги до Учасників у разі пропозиції еквіваленту товару - це:
1. надання документів Виробника, що підтверджують відповідність технічних характеристик запропонованого та заявленого Замовником товару (креслення, ескізи, паспорти, сертифікати, тощо), можливість застосування якого повинна бути погоджена виробником основного обладнання
АБО
2. документальне підтвердження від Замовника про можливість використання еквіваленту у складі обладнання для якого закуповується товар, з погодженим переліком найменувань та позначень (номерів креслень, артикулів тощо) еквівалентної продукції.
Таким чином, Учасник має альтернативу вибору, яким чином бажає підтвердити цей пункт. Адже Замовник сам застосував словосполучення між ними - «або».
Скаржник ПОВНІСТЬ виконав вимогу про те, що в разі подання пропозиції еквіваленту товару «Учасником торгів в складі тендерної пропозиції повинні бути надані документи Виробника, що підтверджують відповідність технічних характеристик запропонованого та заявленого Замовником товару (креслення, ескізи, паспорти, сертифікати, тощо), можливість застосування якого повинна бути погоджена виробником основного обладнання…»
На підтвердження в складі тендерної пропозиції Скаржником були надані наступні документи:
1. На підтвердження відповідність технічних характеристик запропонованого товару Скаржником та наявності погодження основного виробника надано файл «Технічна пропозиція УЕЧМ ДРП 1500.pdf» вих. №6 від 08.01.2025 р. – документ, підписаний директором ТОВ «Завод «Укренергохормет», який є виробником запропонованого товару. В ньому виробник підтверджує виготовлення пристрою дренажного розподільчого Ду 1500, який відповідає зазначеним у цьому документі технічним характеристикам.
У цьому документі зазначено: найменування товару, технічні характеристики та відповідність товару вимогам встановленим Замовником, а також рік виготовлення продукції, гарантійний строк зберігання, гарантійний строк експлуатації. Даний документ включає інформацію про перелік конструктивних елементів товару, матеріал виробу, яка відповідає технічним вимогам Додатку № 2. Цей документ містить пряме посилання, що даний документ для Замовника із метою підтвердження та погодження технічних характеристик від імені Виробника - ТОВ «Завод «Укренергохормет».
Файл «Технічна пропозиція УЕЧМ ДРП 1500.pdf», наданий Скаржником, підтверджує відповідність запропонованого товару технічній специфікації Замовника (встановленим параметрам Додатка 2 Тендерної документації) і відповідає вимозі пункту 10 Додатку А Тендерної документації, яка передбачає, що в разі подання пропозиції на еквівалент, Учасник повинен надати документи Виробника, які підтверджують відповідність технічних характеристик запропонованого товару вимогам Замовника. При цьому зазначається перелік можливих документів: креслення, ескізи, паспорти, сертифікати, "тощо". Використання терміну "тощо" означає, що перелік не є вичерпним і допускається надання документів на вибір учасника, які підтверджують відповідність виробу.
Як висновок, Документ «Технічна пропозиція УЕЧМ ДРП 1500.pdf» відповідає вимозі пункту 10 Додатку А Тендерної документації, оскільки:
Він є документом Виробника для Замовника закупівлі, який підтверджує відповідність технічних характеристик товару.
2. Скаржником надано документ – Лист щодо виробника №8162 від 08.01.2025 р. (файл «Лист щодо виробника.pdf»), у якому підтверджується, що виробником запропонованого товару (Пристрій дренажний розподільчий фільтру Ду 1500) є ТОВ «Завод «Укренергохормет», Україна. Також зазначено, що ТОВ «ТД «Промтехобладнання» виступає офіційним представником виробника для постачання цього обладнання, а також надано підтвердження щодо представництва (файл «Свідоцтво представника Промтехобладнання.pdf»).
3. Скаржником надано документ Посвідчення представника №06/01 від 15.01.2024 р. (файл «Свідоцтво представника Промтехобладнання.pdf») виданий виробником ТОВ «Завод «Укренергохормет».
Даним посвідченням підтверджується статус Скаржника ТОВ «ТД «ПРОМТЕХОБЛАДНАННЯ» як офіційного представника Виробника - ТОВ «Завод «Укренергохормет». Також вказано, що посвідчення «ексклюзивного представника» дійсне до 31 грудня 2026 року.
4. Скаржником надано інофрмацію про технічне завдання за його підписом (файл «ДОДАТОК 2 Технічна специфікація.pdf», на підтвердження вимог Додатку 2 Тендерної документації. У ньому підтверджено відповідність запропонованого пристрою кресленню 19.2410-133.00.000СК, технічним характеристикам та комплектності (включаючи матеріали, стандарти кріплення, гарантійні умови).
• Також, ТОВ «ТД «ПРОМТЕХОБЛАДНАННЯ» у складі тендерної пропозиції надає документ «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація» №8159 від 08.01.2025 р., в якому детально прописує та підтверджує відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, які відповідають вимогам Додатку 2 до тендерної документації.
5. Скаржником надано посвідчений зразок паспорта якості від виробника ТОВ «Завод «Укренергохормет» - файл «Зразок паспорта якості ДРП 1500 УЕЧМ.pdf».
На підставі наведеного вище, твердження Протоколу №39 від 20 січня 2025 року про те, що «Скаржник не надає у складі тендерної пропозиції документи виробника, що підтверджують відповідність технічних характеристик запропонованого та заявленого замовником товару (креслення, секції, паспорти, сертифікати, тощо), можливість застосування якого повинна бути погоджена виробником основного обладнання….» не відповідає дійсності, так як Замовник не розглянув та/або не врахував цілий ряд документів у складі пропозиції ТОВ «ТД «Промтехобладнання»», а саме файли: «Технічна пропозиція УЕЧМ ДРП 1500.pdf»; «ДОДАТОК 2 Технічна специфікація.pdf»; «Інфо про тех.pdf»; «Свідоцтво представника Промтехобладнання.pdf»; «Лист щодо виробника.pdf»; «Зразок паспорта якості ДРП 1500 УЕЧМ.pdf»).
Як висновок, протокол про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТД «Промтехобладнання» є незаконним, оскільки порушує принципи статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», вимоги тендерної документації та законодавства.
У зв’язку з чим, просимо Орган оскарження відновити наші права порушені Замовником, адже застосувавши необґрунтовану та незаконну підставу для нашого відхилення було порушено основоположні принципи проведення публічних закупівель, згідно ст. 5 Закону.
Скаржником було надано всі необхідні документи, які підтверджують відповідність запропонованого товару технічним вимогам, зокрема: технічна пропозиція, технічна специфікація, інформація про технічні характеристики, свідоцтво представника виробника, лист про виробника та зразок паспорта якості. Усі ці документи відповідають вимогам тендерної документації в частині технічного завдання, а також вимогам Додатку А до тендерної документації.
Замовник не розглянув/ не врахував ці документи, що суперечить принципам об’єктивної оцінки, відкритості та недискримінації. Відхилення пропозиції без належного розгляду є порушенням умов тендерної документації та статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином, протокол підлягає скасуванню, а тендерна пропозиція повинна бути розглянута з урахуванням наданих документів.
Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
У зв’язку з чим, просимо Орган оскарження відновити наші права порушені Замовником, адже застосувавши необґрунтовану та незаконну підставу для нашого відхилення було порушено основоположні принципи проведення публічних закупівель, згідно ст. 5 Закону.
Підстави відхилення нашої тендерної пропозиції з підстав визначених у Протоколі №39 від 20 січня 2025 р. є упередженими, суб’єктивними, рішення є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, а також порушуються принципи Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови №1178.
Просимо Орган оскарження врахувати дану інформацію при розгляді скарги та зобов’язати Замовника – Філію «ВП «Рівненська АЕС» АТ «НАЕК «Енергоатом» скасувати Протокол №39 від 20 січня 2025 р. стосовно відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу цінову пропозицію «1 260 000,00 грн» під час аукціону для товару за кодом ДК 021:2015:42510000-4: «Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої», чим його пропозиція зберігає 177 723,00 грн. коштів Замовника, і за незаконного відхилення також порушується принцип економічність і завдаються додаткові збитки Замовнику за результатами процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище
×
-
Назва доказу:
2687-25-Т-ВТ-О_Відхилення пропозиції
-
Повʼязаний документ:
2687-25-Т-ВТ-О_Відхилення пропозиції.pdf
-
-
Назва доказу:
Лист щодо виробника
-
Повʼязаний документ:
Лист щодо виробника.pdf
-
-
Назва доказу:
Свідоцтво представника Промтехобладнання
-
Повʼязаний документ:
Свідоцтво представника Промтехобладнання.pdf
-
-
Назва доказу:
ДОДАТОК 2 Технічна специфікація
-
Повʼязаний документ:
ДОДАТОК 2 Технічна специфікація.pdf
-
-
Назва доказу:
Технічна пропозиція УЕЧМ ДРП 1500
-
Повʼязаний документ:
Технічна пропозиція УЕЧМ ДРП 1500.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток_2
-
Повʼязаний документ:
Додаток_2.docx
-
-
Назва доказу:
Додаток_А
-
Повʼязаний документ:
Додаток_А.docx
-
-
Назва доказу:
Інфо про тех
-
Повʼязаний документ:
Інфо про тех.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразок паспорта якості ДРП 1500 УЕЧМ
-
Повʼязаний документ:
Зразок паспорта якості ДРП 1500 УЕЧМ.pdf
-
-
Назва доказу:
2687-25-Т-ВТ-О_Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
2687-25-Т-ВТ-О_Тендерна документація.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
ТОВ "ТД "Промтехобладнання" ПРОСИТЬ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі: «Пристрій дренажний розподільчий (код згідно основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015:42510000-4: Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої)», ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-01-02-001938-a. 3. Зобов’язати Замовника - Філію «ВП «Рівненська АЕС» АТ «НАЕК «Енергоатом» скасувати рішення у вигляді Протоколу № 39 від 20.01.2025 року про відхилення тендерної ТОВ «ТД «Промтехобладнання» через незаконність такого відхилення. 4. Зобов’язати Замовника повернутися до розгляду пропозиції ТОВ «ТД «Промтехобладнання» в законному порядку.