-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Хлор рідкий та коагулянти для очищення води
Призупинено
18 162 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 90 810.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 90 810.00 UAH
Період оскарження:
31.12.2024 15:45 - 05.01.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
bbf013e6357443e388668199ba42999c
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-31-006008-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 4. Проєкт Договору на закупівлю Реагенти.docx 04.01.2025 13:51
- Сертифікат 9001.pdf 04.01.2025 13:51
- Сертифікат ISO 10012-2005.pdf 04.01.2025 13:51
- Договір лабораторія АХПС.pdf 04.01.2025 13:51
- Скарга на документацію Горішні Плавні 2025.pdf 04.01.2025 13:51
- Договір з лабораторією.pdf 04.01.2025 13:51
- ІСО лабораторія АХПС.pdf 04.01.2025 13:51
- Скарга на документацію Горішні Плавні 2025_Validation_Report.pdf 04.01.2025 13:51
- Скарга на документацію Горішні Плавні 2025.docx 04.01.2025 13:51
- Сертифікат 14001.pdf 04.01.2025 13:51
- Сертифікат 45001.pdf 04.01.2025 13:51
- Скарга на документацію Горішні Плавні 2025.pdf.asice 04.01.2025 13:51
- ТД Реагенти.pdf 04.01.2025 13:51
- sign.p7s 04.01.2025 13:55
- рішення від 07.01.2025 № 195.pdf 07.01.2025 14:59
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.01.2025 № 463.pdf 13.01.2025 18:01
- рішення від 13.01.2025 № 463.pdf 14.01.2025 11:20
- Пояснення по суті скарги.docx 09.01.2025 16:21
- Пояснення по суті скарги.pdf 09.01.2025 16:21
- Позов від 30.01.2025 р..pdf 30.01.2025 14:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.01.2025 14:39
Дата розгляду скарги:
13.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.01.2025 14:59
Дата прийняття рішення по скарзі:
14.01.2025 11:21
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3040976dd7084c228d2ad354b2cccb2c
Заголовок пункту скарги:
Оскарження обмежуючих вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовник чітко вказує на те, що свідоцтво про технічну компетентність хімічної лабораторії або інший документ має бути документом виробника та/або учасника та/або постачальника. Однак у тендерній документації не передбачено можливості надання сертифікату ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання» або сертифікат ISO10012:2005 або інший ДСТУ ISO та/або ISO лабораторії, з якою у учасника укладено договір на надання послуг. Така вимога є дискримінаційною та такою, що порушує права учасників, зокрема права Скаржника.
ТОВ «Гідрохім» має договори надання послуг з лабораторіями, які в свою чергу, мають сертифікат/свідоцтво вимірювальних можливостей, яким підтверджено релевантність положенням ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання». Проте, Скаржник обмежений в праві прийняти участь у закупівлі, оскільки, його тендерна пропозиція буде відхилена як така, що не відповідає вимогам тендерної документації, бо замовник чітко обмежує коло учасників та чітко встановлює, що свідоцтво або інший документ має бути у виробника/учасника/постачальника, наявність договірних відносин з лабораторією не передбачено.
ТОВ «Гідрохім» має договори надання послуг з лабораторіями, які в свою чергу, мають сертифікат/свідоцтво вимірювальних можливостей, яким підтверджено релевантність положенням ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання». Проте, Скаржник обмежений в праві прийняти участь у закупівлі, оскільки, його тендерна пропозиція буде відхилена як така, що не відповідає вимогам тендерної документації, бо замовник чітко обмежує коло учасників та чітко встановлює, що свідоцтво або інший документ має бути у виробника/учасника/постачальника, наявність договірних відносин з лабораторією не передбачено.
×
-
Назва доказу:
Сертифікат ISO лабораторії - 2
-
Повʼязаний документ:
ІСО лабораторія АХПС.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат ISO лабораторії - 1
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат ISO 10012-2005.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір з лабораторією - 2
-
Повʼязаний документ:
Договір лабораторія АХПС.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір з лабораторією - 1
-
Повʼязаний документ:
Договір з лабораторією.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Внести зміни до тендерної документації, забезпечивши рівні умови для всіх учасників
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
c2f86aec8f814ecfb0215179b56dfeba
Заголовок пункту скарги:
Неправомірна вимога про надання сертифікату відповідності на серійне виробництво
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Скаржник має сертифікати ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 45001:2015. Наявність сертифікатів ДСТУ ISO 9001:2015 (система управління якістю), ДСТУ ISO 14001:2015 (екологічний менеджмент) та ДСТУ ISO 45001:2015 (управління охороною праці) підтверджує, що виробництво відповідає міжнародним стандартам якості, екологічної відповідальності та безпеки праці. Ці сертифікати забезпечують комплексне управління процесами на підприємстві, що є достатньою гарантією відповідності продукції вимогам тендерної документації, зокрема для серійного виробництва, без потреби у додатковому сертифікаті відповідності.
Законодавство України не встановлює обов'язковість надання сертифіката відповідності на серійне виробництво. Така вимога штучно обмежує коло потенційних учасників, які не зобов’язані мати цей документ, але пропонують товар, що відповідає встановленим технічним вимогам.
За таких умов, вимога тендерної документації в цій частині суперечить положенням чинного законодавства, що не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої пропозиції, в т.ч. Скаржнику.
Вимога надати сертифікат, який не є загальнообов’язковим і прямо не передбачений законом чи технічними регламентами, може створювати необґрунтовані бар’єри для участі в тендері. Це обмежує конкуренцію між учасниками, оскільки не всі виробники мають такі сертифікати або потребують їх у своїй діяльності.
Наразі, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають дійсний сертифікат відповідності на серійне виробництво запропонованого товару виданий органом, акредитованим згідно ДСТУ EN ISO/IEC 17065 та отримали його заздалегідь.
Законодавство України не встановлює обов'язковість надання сертифіката відповідності на серійне виробництво. Така вимога штучно обмежує коло потенційних учасників, які не зобов’язані мати цей документ, але пропонують товар, що відповідає встановленим технічним вимогам.
За таких умов, вимога тендерної документації в цій частині суперечить положенням чинного законодавства, що не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої пропозиції, в т.ч. Скаржнику.
Вимога надати сертифікат, який не є загальнообов’язковим і прямо не передбачений законом чи технічними регламентами, може створювати необґрунтовані бар’єри для участі в тендері. Це обмежує конкуренцію між учасниками, оскільки не всі виробники мають такі сертифікати або потребують їх у своїй діяльності.
Наразі, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають дійсний сертифікат відповідності на серійне виробництво запропонованого товару виданий органом, акредитованим згідно ДСТУ EN ISO/IEC 17065 та отримали його заздалегідь.
×
-
Назва доказу:
Сертифікат ISO 45001:2019
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат 45001.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат ISO 14001:2015
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат 14001.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат ISO 9001:2015
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат 9001.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Виключити вимогу про надання сертифікату відповідності на серійне виробництво
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
e9d98ab5e9024cdab29635e6e48900c9
Заголовок пункту скарги:
Дискримінайфна вимога про надання перепусток від третьої особи
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно з ч. 1 ст. 5 Закону, замовник зобов’язаний забезпечити рівні умови для всіх учасників закупівлі. Умови тендерної документації створюють нерівні умови, оскільки:
• Оформлення перепусток є можливим лише для суб’єктів, які вже мають доступ до ПАТ «Полтавський ГЗК» або співпрацювали з ним раніше.
• Учасники, які вперше планують взяти участь у закупівлі, позбавлені реальної можливості виконати цю вимогу до подання тендерної пропозиції. Особливо зважуючи на те, що оголошення закупівлі відбулось 31.12.2024р. в 15:45, а кінцевий строк подання тендерних пропозицій 08.01.2025р. 00:00.
Перепустки на територію ПАТ «Полтавський ГЗК» (Компанія «Ferrexpo») потрібні виключно на етапі постачання товару, а не на етапі подання тендерних пропозицій. Таким чином, дана вимога є необ’єктивною і надмірною.
Вимога оформлення перепусток до моменту подання пропозицій створює дискримінаційні умови для учасників, які не мали попередніх взаємовідносин із ПАТ «Полтавський ГЗК», що суперечить ч. 3 ст. 5 Закону.
Зауважуємо, що ПАТ «Полтавський ГЗК» (Компанія «Ferrexpo») не є Замовником, а є взагалі третім суб’єктом господарювання і не зобов’язаний надавати перепустки всіх охочим їх отримати для допуску на свою територію.
Наразі, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають оформлені представниками ПАТ «Полтавський ГЗК» (Компанія «Ferrexpo») перепустки, що дозволяють проїзд транспорту учасника на територію ПАТ «Полтавський ГЗК» (Компанія «Ferrexpo») для постачання товару та отримали їх заздалегідь до оголошення процедури закупівлі.
• Оформлення перепусток є можливим лише для суб’єктів, які вже мають доступ до ПАТ «Полтавський ГЗК» або співпрацювали з ним раніше.
• Учасники, які вперше планують взяти участь у закупівлі, позбавлені реальної можливості виконати цю вимогу до подання тендерної пропозиції. Особливо зважуючи на те, що оголошення закупівлі відбулось 31.12.2024р. в 15:45, а кінцевий строк подання тендерних пропозицій 08.01.2025р. 00:00.
Перепустки на територію ПАТ «Полтавський ГЗК» (Компанія «Ferrexpo») потрібні виключно на етапі постачання товару, а не на етапі подання тендерних пропозицій. Таким чином, дана вимога є необ’єктивною і надмірною.
Вимога оформлення перепусток до моменту подання пропозицій створює дискримінаційні умови для учасників, які не мали попередніх взаємовідносин із ПАТ «Полтавський ГЗК», що суперечить ч. 3 ст. 5 Закону.
Зауважуємо, що ПАТ «Полтавський ГЗК» (Компанія «Ferrexpo») не є Замовником, а є взагалі третім суб’єктом господарювання і не зобов’язаний надавати перепустки всіх охочим їх отримати для допуску на свою територію.
Наразі, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають оформлені представниками ПАТ «Полтавський ГЗК» (Компанія «Ferrexpo») перепустки, що дозволяють проїзд транспорту учасника на територію ПАТ «Полтавський ГЗК» (Компанія «Ferrexpo») для постачання товару та отримали їх заздалегідь до оголошення процедури закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
ТД Реагенти.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Виключити вимогу про надання перепусток
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
a389c220a2b4465eb41d03660f1a905b
Заголовок пункту скарги:
Встановлення подвійної відповідальності за одне й те саме порушення в проєкті договору
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
Скаржник вважає, що штрафні санкції, передбачені п. 7.3. Додатку 4 ТД не відповідають нормам чинного законодавства України, є надмірними та такими, що можуть призвести до погіршення фінансового становища, у разі визначення Скаржника переможцем процедури закупівлі.
Згідно вказаного положення, за поставку неякісного товару продавець несе подвійну відповідальність: 1 – пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ за поставку Товару, який здійснено з простроченням терміну, за кожний день такого прострочення; 2- штраф у розмірі 30% від вартості несвоєчасно поставленого товару.
Відповідно до частини 2 статті 61 Конституції України, ніхто не може бути двічі притягнутий до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме порушення. У даному випадку встановлюється одночасна відповідальність у вигляді пені та штрафу за єдине порушення — несвоєчасну поставку товару.
Згідно вказаного положення, за поставку неякісного товару продавець несе подвійну відповідальність: 1 – пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ за поставку Товару, який здійснено з простроченням терміну, за кожний день такого прострочення; 2- штраф у розмірі 30% від вартості несвоєчасно поставленого товару.
Відповідно до частини 2 статті 61 Конституції України, ніхто не може бути двічі притягнутий до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме порушення. У даному випадку встановлюється одночасна відповідальність у вигляді пені та штрафу за єдине порушення — несвоєчасну поставку товару.
×
-
Назва доказу:
Додаток 4 Проєкт догоовру
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4. Проєкт Договору на закупівлю Реагенти.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Внести зміни до проєкту договору встановивши правомірну відповідальність