• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги (Послуги з фізичної охорони об‘єкта)(За рахунок місцевого бюджету)

Завершена

1 061 650.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 616.50 UAH
Період оскарження: 31.12.2024 11:47 - 19.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника при проведенні закупівлі

Номер: 8a324a13f9b248a88bdee7eecb7930c2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-31-003196-a.a1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника при проведенні закупівлі
Скарга:
31.12.2024 Ліщинівським психоневрологічним будинком-інтернатом (надалі – Замовник) оприлюднене оголошення UA-2024-12-31-003196-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю охоронних послуг за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги (Послуги з фізичної охорони об‘єкта)(За рахунок місцевого бюджету). Кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 08 січня 2025, 11:35 год. Багатопрофільна приватна фірма «Кольчуга-КІДІС» (надалі – Скаржник), керуючись частиною 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), пунктами 55, 59 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (надалі – Особливості): - скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації, використовує своє право на оскарження дискримінаційних вимог тендерної документації Замовника, що полягає в наступному.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 14.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.01.2025 15:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.01.2025 12:10
Дата виконання рішення Замовником: 17.01.2025 12:10
Коментар замовника щодо усунення порушень: З метою виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України, Замовником були внесені відповідні зміни до тендерної документації.
Автор: Багатопрофільна приватна фірма "Кольчуга-КІДІС", Книш Ольга Федорівна +380667133225 kolchuga.kidis@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4a1b615e00c74409b97f0edc347f74a6
Заголовок пункту скарги: Вимога 1.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Замовником в пункті 1.1. Додатку 2 до Тендерної документації зазначено, що «Послуги з охорони полягають у здійсненні учасником комплексу заходів по охороні власності та території замовника, а також забезпеченні охорони власності та особистої безпеки фізичних осіб, які перебувають на території замовника.
Охорона власності – діяльність з організації та практичного здійснення заходів охорони, спрямованих на забезпечення недоторканності, цілісності будівель, споруд, територій, транспортних засобів, документів та іншого рухомого та нерухомого майна Замовника, або фізичних осіб, які перебувають на його території (далі майно), з метою запобігання та/або недопущення чи припинення безпосередніх посягань на майно, протиправних дій щодо нього, збереження фізичного стану майна, припинення несанкціонованого доступу до нього.
Особиста безпека фізичних осіб – діяльність з організації та практичного здійснення заходів охорони, спрямованих на забезпечення особистої безпеки, життя та здоровʹя фізичних осіб, які перебувають на території Замовника, шляхом запобігання або недопущення негативного безпосереднього впливу факторів (діяльності або бездіяльності) протиправного характеру.»
Також, пунктом 3 Додатку 2 до Тендерної документації передбачено забезпечення охорони об’єкта шляхом встановлення одного цілодобового поста охорони та одного поста охорони з режимом несення служби з 17.00 до 08.00 (15 годин на добу).
При цьому, пунктом 4 Додатку 2 до Тендерної документації визначено, що персонал охорони зазначений у п. 1 форми 2 Додатку 1 та в п. 2.5. Додатку 2, повинен бути забезпечений у відповідності до вимог статті 11 Закону України «Про охоронну діяльність» форменним одягом з ознаками належності до конкретного суб’єкта охоронної діяльності (надати кольорові фото форменного одягу охоронників учасника, з наявністю, як на куртці зимового та літнього одягу, так і на футболці літнього одягу, ознак належності до відповідного суб’єкта охоронної діяльності згідно з його статутними документами), спеціальними засобами, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності, згідно Постанови КМУ від 11 лютого 2013 р. №97, у тому числі пристроями вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронами до них.
Пунктом 5 Додатку 2 до Тендерної документації передбачено, що Учасник повинен підтвердити наявність на своєму балансі не менше 17 пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронами до них наданням у складі пропозиції наступних документів: дозволу на право їх придбання та патронів до них, відповідну видаткову накладну.
Також відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації Замовником встановлені вимоги:
- щодо наявності в учасника відповідної матеріально-технічної бази та технологій, яка повинна відповідати вимогам Постанови Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2013 року №97 «Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності», зокрема:
- мінімально: газові балончики з аерозолями сльозоточивої та дратівної дії, які знаходяться у придатному стані для використання, гумові кийки, пристроями вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії та патронами до них (для працівників Учасника, які плануються залучатися на пости охорони, для контролю несення служби, посилення постів охорони та задіяних в мобільних групах швидкого реагування для здійснення негайного виїзду на об’єкт Замовника в нештатних ситуаціях);
- Учасник повинен мати кімнату зберігання зброї у Полтавському районі (у відповідності до Наказу МВС від 21.08.98 № 622). На підтвердження надати оригінал дозволу чи належним чином завірену копію відповідного дозволу органу МВС України на кімнату зберігання зброї.
- щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: Учасник має підтвердити наявність працівників охорони відповідної кваліфікації (не нижче 3-го розряду), які мають необхідні знання та досвід, що будуть залучені до надання послуг: не менше 7 охоронників для несення служби на постах з охорони об’єктів замовника, не менше 2 працівників, які виконують функції пов’язані з охороною та будуть залучені для контролю несення служби та не менше 4 охоронників, що можуть бути залучені для посилення постів охорони в нештатних ситуаціях та/або заміни при необхідності охоронників на постах.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2013 року №97 «Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності» передбачений конкретний перелік спеціальних засобів, два з яких (Електрошокові пристрої та Пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони) мають використовуватись виключно суб’єктами охоронної діяльності, які здійснюють охорону особливо важливих об’єктів права державної власності або надають охоронні послуги із залученням власного транспорту реагування та використанням пунктів централізованого спостереження.
Звертаємо увагу, що Замовником в інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі документи, які Учасник повинен надати для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам, а саме в пункті 3 Додатку 2 до Тендерної документації, чітко зазначено, що охорона об’єкта здійснюється шляхом встановлення постів охорони, а група швидкого реагування може бути задіяна тільки для посилення постів охорони, а не для безпосереднього здійснення охоронних послуг з використанням пунктів централізованого спостереження із залученням власного транспорту реагування.
Наявність пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них для суб’єктів охорони, задіяних безпосередньо на об’єкті охорони, не передбачено.
Таким чином, вимога щодо наявності пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них є такою, що суперечить діючому законодавству України, а саме Постанові Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2013 року №97 «Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності», порушує законні інтереси Скаржника та принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, але не виключно, принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: fc13409e144941198830ab1076ea9f8b
Заголовок пункту скарги: Вимога 2.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: В Додатку 1 до Тендерної документації встановлено, що учасник повинен мати та документально підтвердити наявність спеціалізованих автомобільних транспортних засобів (не менше трьох) обладнаних засобами радіотехнічного зв’язку, кольорографічними схемами (написами), світловими та звуковими сигналами відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 18.04.2013 №375, зокрема:
5.1.5. оригінал та/або копію документу (дозволу або відомостей), виданого власнику транспортного засобу уповноваженим органом, що дає право на експлуатацію в регіоні надання послуг засобів радіозв’язку, зокрема радіостанцій, які розташовані в транспорті реагування, з потужністю вихідного сигналу передавача не менше 10 Вт.

Разом з тим, пунктом 3 Додатку 2 до Тендерної документації передбачено забезпечення охорони об’єкта шляхом встановлення одного цілодобового поста охорони та одного поста охорони з режимом несення служби з 17.00 до 08.00 (15 годин на добу).
Окрім того, Додатком 1 до Тендерної документації встановлено вимоги щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, зокрема, не менше 4 охоронників, що можуть бути залучені для посилення постів охорони в нештатних ситуаціях та/або заміни при необхідності охоронників на постах.
Таким чином, згідно з технічними умовами замовника, охорона об’єкту здійснюється суб’єктом охорони шляхом розміщення постів охорони на об’єкті охорони.
В даній закупівлі, виклик групи швидкого реагування здійснюється працівниками суб’єкта охорони для посилення постів охорони, а не для безпосереднього здійснення охоронних послуг, відтак працівники суб’єкту охорони мають власні внутрішні засоби зв’язку з іншими працівниками суб’єкта охорони, що використовуються відповідно до Порядку обладнання транспорту реагування суб’єкта охоронної діяльності засобами радіотехнічного зв’язку, кольорографічними схемами (написами), світловими та звуковими сигналами, затвердженого Наказом МВС України 18.04.2013 № 375.
В свою чергу, пунктом 2.1. Порядку обладнання транспорту реагування суб’єкта охоронної діяльності засобами радіотехнічного зв’язку, кольорографічними схемами (написами), світловими та звуковими сигналами, затвердженого Наказом МВС України
18.04.2013 № 375 визначено, що транспорт реагування обладнується засобами радіотехнічного зв'язку, зокрема радіостанціями, засобами стільникового, супутникового, транкінгового зв'язку.
Отже, окрім такого засобу радіотехнічного зв’язку, як радіостанції, законом визначені також інші засоби – стільникового, супутникового та транкінгового зв’язку.
Таким чином, вимога Замовника щодо надання учасниками тільки оригіналу та/або копії документа (дозволу або відомостей), виданого власнику транспортного засобу уповноваженим органом, що дає право на експлуатацію в регіоні надання послуг засобів радіозв’язку, зокрема радіостанцій, які розташовані в транспорті реагування, з потужністю вихідного сигналу передавача не менше 10 Вт, без надання можливості використання інших засобів зв’язку, передбачених законодавством, одразу ж обмежив охоронювані законом права на участь в Закупівлі, в першу чергу Скаржника, який має намір брати участь в Закупівлі, а також інших потенційних учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: aa0178101b6b4209a48cd47934b174f0
Заголовок пункту скарги: Вимога 3.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Замовник встановив у пункті 4 Вимог щодо наявності в учасника відповідної матеріально-технічної бази та технологій Додатку 1 до Тендерної документації наступні вимоги: «Обовʹязкове забезпечення особового складу охорони переносними засобами радіозв’язку (радіостанції) на всіх постах. Для підтвердження учасник повинен надати скан-копію з оригіналу документу (дозволу або відомостей) встановленого зразка, виданого учаснику уповноваженим органом, що дає право на експлуатацію радіостанцій у регіоні надання послуг в кількості не менше 4 одиниць, з потужністю вихідного сигналу передавача не менше 4 Вт.»
Пунктом 4 частини 1 статті 9 Закону України «Про охоронну діяльність» визначено, що суб’єкт охоронної діяльності має право використовувати в охоронній діяльності технічні засоби охоронного призначення.
Частиною 1 статті 1 Закону України «Про охоронну діяльність» технічні засоби охорони – це технічні засоби, що використовуються під час здійснення охоронної діяльності: системи, прилади та обладнання для виявлення, оповіщення і попередження про наявність небезпеки для життя людей та/або майна.
Для забезпечення виконання технічних вимог Замовника, визначених у Додатку 2 до Тендерної документації, а саме послуг з охорони, які полягають у здійсненні учасником комплексу заходів по охороні власності та території замовника, а також забезпеченні охорони власності та особистої безпеки фізичних осіб, які перебувають на території замовника, є достатнім користування радіостанціями з потужністю вихідного сигналу передавача 2 Вт.
Замовником абсолютно не обґрунтована та перебільшена необхідність використання радіостанцій з потужністю вихідного сигналу передавача не менше 4 Вт, отже вважаємо, що дана вимога є дискримінаційною та такою, що звужує коло потенційних учасників, порушує законні інтереси Скаржника та принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, але не виключно, принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 1cf6da4a29324659bdccc4dd5266e037
Заголовок пункту скарги: Вимога 4.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовник в пункті 9 Додатку 2 до Тендерної документації встановив наступну вимогу: «Учасник несе матеріальну відповідальність за збереження та охорону майна (меблі та обладнання) та інших матеріальних цінностей, в разі пошкодження їх відповідно до Господарського та Цивільного Кодексу України. На підтвердження можливості несення матеріальної відповідальності надати у складі тендерної пропозиції скановану копію діючого договору страхування відповідальності охоронної організації перед третіми особами з терміном дії протягом всього строку надання охоронних послуг на суму не менше 1 млн. грн. та скановану копію платіжного доручення та/або квитанції про сплату страхового платежу з обов’язковим зазначенням у призначенні платежу реквізитів договору якщо умовами договору передбачено набрання ним чинності з дня надходження страхового платежу на рахунок Страховика.»
Згідно Закону України «Про охоронну діяльність», відповідно до Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності , суб’єкти господарювання, які здійснюють свою діяльність в сфері надання охоронних послуг, та отримали відповідну ліцензію, не зобов’язані мати договір добровільного страхування відповідальності перед третіми особами.
Єдиним документом, який підтверджує здатність учасника надавати послуги у сфері охорони, є Ліцензія на надання охоронних послуг.
Замовник у Тендерній документації не надав жодного обґрунтування необхідності надання Договору страхування відповідальності охоронної організації перед третіми особами саме на суму не менше 1 млн. грн за умови, що законодавством взагалі не передбачено обов’язку Учасників страхувати відповідальність перед третіми особами.
Виходячи з цього, потенційні учасники, які на добровільних засадах уклали такі договір, але на меншу суму, не мають змоги прийняти участь в даній закупівлі.
У зв’язку із тим, що страховий внесок при укладенні договору страхування відповідальності охоронної організації перед третіми особами на суму не менше 1 млн. грн. є суттєвим, то дана вимога є дискримінаційною, обмежує коло потенційних учасників, порушує законні інтереси Скаржника та принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, але не виключно, принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: c3cbba9daa344c1bad19b5de3ee0068a
Заголовок пункту скарги: Вимога 5.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовником у п.10 Додатку № 2 до тендерної документації вимагається наступне:
«Для підтвердження відповідності охоронних послуг вимогам щодо забезпечення їх належної якості та вимогам законодавства з охорони праці та екологічних питань, учасник повинен надати діючі сертифікати: ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги.» щодо надання послуг охорони/забезпечення безпеки, ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування».
Просимо взяти до уваги, що охоронні послуги, які є предметом закупівлі UA-2024-12-31-003196-a, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» № 4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960. Жоден з вказаних нормативно-правових актів не передбачає отримання зазначених у вимогах замовника сертифікатів: ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги.» щодо надання послуг охорони/забезпечення безпеки, ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування».
Також просимо прийняти до уваги, що вищезазначені сертифікати не мають жодного відношення до даної закупівлі і жодним чином не впливають на кваліфікаційні критерії предмета закупівлі, а також не дають замовнику додаткової гарантії щодо гарантії надання послуг та надання зазначених сертифікатів не передбачено чинним законодавством України в сфері охоронної діяльності. Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, тому що згідно статті 23 Закону України «Про стандартизацію» № 1315-VII від 05.06.2014 року передбачано, що національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами, а вартість отримання кожного з таких сертифікатів може становити 30 000 грн. та більше, тобто учасники повинні нести додаткові витрати для оформлення кожного документа, який є необов’язковим у його сфері діяльності при тому що оформлення кожного з таких сертифікатів відбувається близько місяця.
Ми, як учасник ринку охоронних послуг, гарантуємо якість їх надання, враховуючи наш багаторічний досвід та різні за своєю суттю об’єкти, які ми охороняємо, враховуючи безумовне виконання Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації