-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 4
послуги з фізичної охорони майна та приміщень (філія «Столичний лісовий офіс»)
Завершена
49 288 941.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 492 889.41 UAH
мін. крок: 1% або 492 889.41 UAH
Період оскарження:
30.12.2024 17:58 - 26.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації на закупівлю ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»: 79710000-4 - Охоронні послуги (послуги з фізичної охорони майна та приміщень (філія «Столичний лісовий офіс»))
Номер:
183392917b0244f0b77d1d9a99d0a6b1
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-30-010334-a.c1
Назва:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації на закупівлю ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»: 79710000-4 - Охоронні послуги (послуги з фізичної охорони майна та приміщень (філія «Столичний лісовий офіс»))
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Ліси України (Столичний офіс).PDF 03.01.2025 17:46
- Скарга Ліси України (Столичний офіс).doc 03.01.2025 17:46
- додаток 3 Кваліфікаційні та інші критерії (нова редакція).doc 03.01.2025 17:46
- Рішення від 30.01.2024 № 1845.pdf 03.01.2025 17:46
- Рішення від 20.03.2024 № 5064.pdf 03.01.2025 17:46
- Про документи про професійну _професійно-технічну_ освіту… - Постанова № 645 від 22.07.2015 - d447252-20190101.doc 03.01.2025 17:46
- додаток 1 тех характеристики (нова редакція).doc 03.01.2025 17:46
- Про затвердження Положення про Єдину державну електронну б… - Наказ № 620 від 08.06.2018 - d478866-20220705.doc 03.01.2025 17:46
- Рішення від 22.04.2021 № 8809.pdf 03.01.2025 17:46
- Рішення від 16.12.2024 № 19975.pdf 03.01.2025 17:46
- Додаток 5 (документи учасник) (нова редакція).doc 03.01.2025 17:46
- Про охоронну діяльність - Закон № 4616-VI від 22.03.2012.docx 03.01.2025 17:46
- Рішення від 21.11.2023 № 18716.pdf 03.01.2025 17:46
- Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності.doc 03.01.2025 17:46
- sign.p7s 03.01.2025 17:48
- Рішення від 07.01.2025 № 236.pdf 07.01.2025 15:30
- інформація про перенесення розгляду скарги від 14.01.2025 № 45.pdf 14.01.2025 17:30
- Інформація про резолютивну частину рішення від 23.01.2025 № 1051.pdf 24.01.2025 07:44
- Рішення від 23.01.2025 № 1051.pdf 24.01.2025 16:57
- Додаток 2 Тендерна пропозиція (нова редакція).docx 09.01.2025 14:38
- додаток 1 тех характеристики (нова редакція).doc 09.01.2025 14:38
- додаток 3 Кваліфікаційні та інші критерії (нова редакція).doc 09.01.2025 14:38
- Додаток 5 (документи учасник) (нова редакція).docx 09.01.2025 14:38
- Додаток 6 (документи переможець) (нова редакція).docx 09.01.2025 14:38
- Додаток №4 Договір послуги охорони (нова редакція).doc 09.01.2025 14:38
- Протокол внесення змін до ТД.docx 09.01.2025 14:38
- Додаток №7 (нова редакція).docx 09.01.2025 14:38
- Зміни.doc 09.01.2025 14:38
- ТД (нова редакція).docx 09.01.2025 14:38
- Тендерна документація.pdf 09.01.2025 14:39
- Пояснення Антимонопольний.pdf 09.01.2025 14:39
- Пояснення Антимонопольний.docx 09.01.2025 14:39
- Рішення від 06.01.2025 № 148.pdf 09.01.2025 14:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.01.2025 18:10
Дата розгляду скарги:
14.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.01.2025 15:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.01.2025 16:58
Дата виконання рішення Замовником:
24.01.2025 18:50
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання вимог Рішення № 1051-р/пк-пз від 23.01.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Уповноваженою особою внесено зміни до тендерної документації
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0f4c5974f0a74c9f9f9e2915e0b6723f
Заголовок пункту скарги:
Учасник повинен надати чинний на момент подання тендерної пропозиції сертифікат: Сертифікат на систему управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки і охорони ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015 IDT) «Система управлiння щодо процесiв iз забезпечення приватноi безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Вимога 1. Відповідно до п. 1.1. Розділу «Наявність дієвої системи управління та контролю якості надання послуг», що міститься в таблиці додатку 1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги. Послуги з фізичної охорони майна та приміщень (філія «Столичний лісовий офіс») (далі – Об’єкти охорони), також п. 7.2. (сторінка 5) Додатку 5 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції за кожним лотом окремо: Учасник повинен надати чинний на момент подання тендерної пропозиції сертифікат:
Сертифікат на систему управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки і охорони ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015 IDT) «Система управлiння щодо процесiв iз забезпечення приватноi безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування».
Охоронні послуги, які є предметом закупівлі UA-2024-12-30-010334-a, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» № 4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960. Жоден з вказаних нормативно-правових актів не передбачає отримання зазначеного сертифікату на систему управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки і охорони ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015 IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування»..
Стаття 23 Закону України «Про стандартизацію» № 1315-VII від 05.06.2014 року передбачає, що національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
З 1 січня 2018 року втратив чинність Декрет КМУ «Про стандартизацію і сертифікацію» від 10.05.1993 року № 46-93, а з 16.03.2018 року втратив чинність «Перелік продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні», затвердженого Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 1 лютого 2005 року № 2, таким чином, надання зазначених сертифікатів не передбачено чинним законодавством України в сфері охоронної діяльності та передбачає додаткові витрати учасників на їх придбання, з огляду на те, що замовники вимагають кожен раз різні сертифікати у закупівлях на аналогічні послуги.
Ми, як учасник ринку охоронних послуг, гарантуємо якість їх надання, враховуючи наш багаторічний досвід та різні за своєю суттю об’єкти, які ми охороняємо, враховуючи безумовне виконання Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960. Відсутність того чи іншого сертифікату, який є необов’язковим, не впливає на якість надання послуг, а лише ставить нас в дискримінаційне положення порівняно з учасником, який їх має, а також обмежує нашу можливість участі у зазначеній закупівлі, що є недопустимим з огляду на положення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог , які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси.
Аналогічна вимога була визнана дискримінаційною у рішення АМКУ №19975-р/пк-пз від 16.12.2024 року; рішення АМКУ №18716-р/пк-пз від 21.11.2023 року. Отже, просимо зобов’язати Замовника виключити вимоги в п. 1.1. Розділу «Наявність дієвої системи управління та контролю якості надання послуг», що міститься в таблиці додатку 1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги. Послуги з фізичної охорони майна та приміщень (філія «Столичний лісовий офіс») (далі – Об’єкти охорони), а також п. 7.2. (сторінка 5) Додатку 5 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції за кожним лотом окремо щодо надання сертифікату на систему управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки і охорони ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015 IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування».
Сертифікат на систему управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки і охорони ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015 IDT) «Система управлiння щодо процесiв iз забезпечення приватноi безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування».
Охоронні послуги, які є предметом закупівлі UA-2024-12-30-010334-a, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» № 4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960. Жоден з вказаних нормативно-правових актів не передбачає отримання зазначеного сертифікату на систему управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки і охорони ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015 IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування»..
Стаття 23 Закону України «Про стандартизацію» № 1315-VII від 05.06.2014 року передбачає, що національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
З 1 січня 2018 року втратив чинність Декрет КМУ «Про стандартизацію і сертифікацію» від 10.05.1993 року № 46-93, а з 16.03.2018 року втратив чинність «Перелік продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні», затвердженого Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 1 лютого 2005 року № 2, таким чином, надання зазначених сертифікатів не передбачено чинним законодавством України в сфері охоронної діяльності та передбачає додаткові витрати учасників на їх придбання, з огляду на те, що замовники вимагають кожен раз різні сертифікати у закупівлях на аналогічні послуги.
Ми, як учасник ринку охоронних послуг, гарантуємо якість їх надання, враховуючи наш багаторічний досвід та різні за своєю суттю об’єкти, які ми охороняємо, враховуючи безумовне виконання Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960. Відсутність того чи іншого сертифікату, який є необов’язковим, не впливає на якість надання послуг, а лише ставить нас в дискримінаційне положення порівняно з учасником, який їх має, а також обмежує нашу можливість участі у зазначеній закупівлі, що є недопустимим з огляду на положення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог , які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси.
Аналогічна вимога була визнана дискримінаційною у рішення АМКУ №19975-р/пк-пз від 16.12.2024 року; рішення АМКУ №18716-р/пк-пз від 21.11.2023 року. Отже, просимо зобов’язати Замовника виключити вимоги в п. 1.1. Розділу «Наявність дієвої системи управління та контролю якості надання послуг», що міститься в таблиці додатку 1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги. Послуги з фізичної охорони майна та приміщень (філія «Столичний лісовий офіс») (далі – Об’єкти охорони), а також п. 7.2. (сторінка 5) Додатку 5 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції за кожним лотом окремо щодо надання сертифікату на систему управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки і охорони ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015 IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування».
×
-
Назва доказу:
Закон України «Про охоронну діяльність» № 4616-VI від 22.03.2012 року
-
Повʼязаний документ:
Про охоронну діяльність - Закон № 4616-VI від 22.03.2012.docx
-
-
Назва доказу:
Постанова КМУ від 18.11.2015 року № 960
-
Повʼязаний документ:
Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності.doc
-
-
Назва доказу:
Рішення від 21.11.2023 № 18716
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 21.11.2023 № 18716.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення від 16.12.2024 № 19975
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 16.12.2024 № 19975.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника виключити вимоги в п. 1.1. Розділу «Наявність дієвої системи управління та контролю якості надання послуг», що міститься в таблиці додатку 1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги. Послуги з фізичної охорони майна та приміщень (філія «Столичний лісовий офіс») (далі – Об’єкти охорони), а також п. 7.2. (сторінка 5) Додатку 5 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції за кожним лотом окремо щодо надання сертифікату на систему управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки і охорони ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015 IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування».
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
8f36a563b2b74607bbdc24e026894816
Заголовок пункту скарги:
Документи, що підтверджують наявність цілодобового диспетчерського центру координації:
- довідка в довільній формі про наявність цілодобового центру координації дій працівників охорони під час нештатних ситуацій, з указанням адреси такого центру та номера багатоканального телефону;
- документи на право власності приміщення диспетчерського центру;
- договір на підключення багатоканального телефон
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Вимога 2. Відповідно до п. 2 Розділу «Вимоги до організації охорони під час позаштатних ситуацій», що міститься в таблиці додатку 1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги. Послуги з фізичної охорони майна та приміщень (філія «Столичний лісовий офіс») (далі – Об’єкти охорони), а також в пп. 2 п. 7.4. (сторінка 5) Додатку 5 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції за кожним лотом окремо: Документи, що підтверджують наявність цілодобового диспетчерського центру координації:
- довідка в довільній формі про наявність цілодобового центру координації дій працівників охорони під час нештатних ситуацій, з указанням адреси такого центру та номера багатоканального телефону;
- документи на право власності приміщення диспетчерського центру;
- договір на підключення багатоканального телефону
Охоронні послуги, які є предметом закупівлі UA-2024-12-30-010334-a, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» № 4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960. Жоден з вказаних нормативно-правових актів не передбачає вимог щодо права власності на приміщення диспетчерського центру. Охоронні компанії мають право використовувати в своїй діяльності приміщення та будівлі для забезпечення своєї оперативно-господарської діяльності, в тому числі і для розміщення пункту централізованого спостереження, диспетчерського центру, чергової частини, які можуть знаходитися як у власності, так і використовуватися на правах оренди чи із залученням субпідрядників/співвиконавців тощо. Вимагання надання документів саме на право власності приміщення диспетчерського центу ставить нашу компанію в дискримінаційне положення порівняно з тими компаніями, які мають такі приміщення у власності та унеможливлює нашу участь у зазначеній закупівлі, що є недопустимим з огляду на положення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог , які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси.
Отже просимо зобов’язати Замовника виключити вимоги п. 2 Розділу «Вимоги до організації охорони під час позаштатних ситуацій», що міститься в таблиці додатку 1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги. Послуги з фізичної охорони майна та приміщень (філія «Столичний лісовий офіс») (далі – Об’єкти охорони), а також в пп. 2 п. 7.4. (сторінка 5) Додатку 5 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції за кожним лотом окремо щодо надання документів на право власності приміщення диспетчерського центру.
Крім того, зазначаємо, що вимоги замовників щодо встановлення такого критерію як наявність матеріально-технічної бази саме у власності учасників (як щодо транспорту, приміщень, обладнання тощо) неодноразово визнавались АМКУ дикримінаційними, зокрема рішення, рішення АМКУ № 5064-р/пк-пз від 20.03.2024 року, рішення АМКУ №8809-р/пк-пз від 22.04.2021 року
- довідка в довільній формі про наявність цілодобового центру координації дій працівників охорони під час нештатних ситуацій, з указанням адреси такого центру та номера багатоканального телефону;
- документи на право власності приміщення диспетчерського центру;
- договір на підключення багатоканального телефону
Охоронні послуги, які є предметом закупівлі UA-2024-12-30-010334-a, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» № 4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960. Жоден з вказаних нормативно-правових актів не передбачає вимог щодо права власності на приміщення диспетчерського центру. Охоронні компанії мають право використовувати в своїй діяльності приміщення та будівлі для забезпечення своєї оперативно-господарської діяльності, в тому числі і для розміщення пункту централізованого спостереження, диспетчерського центру, чергової частини, які можуть знаходитися як у власності, так і використовуватися на правах оренди чи із залученням субпідрядників/співвиконавців тощо. Вимагання надання документів саме на право власності приміщення диспетчерського центу ставить нашу компанію в дискримінаційне положення порівняно з тими компаніями, які мають такі приміщення у власності та унеможливлює нашу участь у зазначеній закупівлі, що є недопустимим з огляду на положення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог , які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси.
Отже просимо зобов’язати Замовника виключити вимоги п. 2 Розділу «Вимоги до організації охорони під час позаштатних ситуацій», що міститься в таблиці додатку 1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги. Послуги з фізичної охорони майна та приміщень (філія «Столичний лісовий офіс») (далі – Об’єкти охорони), а також в пп. 2 п. 7.4. (сторінка 5) Додатку 5 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції за кожним лотом окремо щодо надання документів на право власності приміщення диспетчерського центру.
Крім того, зазначаємо, що вимоги замовників щодо встановлення такого критерію як наявність матеріально-технічної бази саме у власності учасників (як щодо транспорту, приміщень, обладнання тощо) неодноразово визнавались АМКУ дикримінаційними, зокрема рішення, рішення АМКУ № 5064-р/пк-пз від 20.03.2024 року, рішення АМКУ №8809-р/пк-пз від 22.04.2021 року
×
-
Назва доказу:
Рішення від 22.04.2021 № 8809
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 22.04.2021 № 8809.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення від 20.03.2024 № 5064
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 20.03.2024 № 5064.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 5 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції за кожним лотом окремо
-
Повʼязаний документ:
Додаток 5 (документи учасник) (нова редакція).doc
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги
-
Повʼязаний документ:
додаток 1 тех характеристики (нова редакція).doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника виключити вимоги п. 2 Розділу «Вимоги до організації охорони під час позаштатних ситуацій», що міститься в таблиці додатку 1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги. Послуги з фізичної охорони майна та приміщень (філія «Столичний лісовий офіс») (далі – Об’єкти охорони), а також в пп. 2 п. 7.4. (сторінка 5) Додатку 5 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції за кожним лотом окремо щодо надання документів на право власності приміщення диспетчерського центру.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
4fcdd6fe25ff459fb632c9465d8de003
Заголовок пункту скарги:
Учасник повинен надати копію чинного на момент подання тендерної пропозиції сертифікату(-ів) відповідності на пункт(-и) централізованого спостереження, який(-і) повинен(-нні) відповідати вимогам ДСТУ EN 50518:2019.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Вимога 3. Відповідно до пп. 1.1.4, п.1.1. Розділ І. Перелік документів, що вимагаються від учасника Додатку 3 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до Учасників та інші документи та п. 2.1.4. Додатку 5 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції за кожним лотом окремо учасник повинен надати копію чинного на момент подання тендерної пропозиції сертифікату(-ів) відповідності на пункт(-и) централізованого спостереження, який(-і) повинен(-нні) відповідати вимогам ДСТУ EN 50518:2019. У разі, якщо пульт та пункт централізованого спостереження не належить учаснику на праві власності, а використовується на договірних засадах з іншим суб’єктом діяльності, такий Учасник, повинен надати копію відповідного договору, укладеного з іншим суб’єктом діяльності, термін* дії якого складає не менше ніж до кінця надання охоронних послуг.
Охоронні послуги, які є предметом закупівлі UA-2024-12-30-010334-a, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» № 4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960.
Пункт 4 ст. 6 ЗУ «Про здійснення охоронної діяльності» зазначає, що вимоги щодо будівельного, конструктивного та технічного забезпечення пунктів централізованого спостереження визначаються у ліцензійних умовах.
Пункт 19 Ліцензійних умов встановлює технологічні вимоги до використання суб’єктом охоронної діяльності пункту централізованого спостереження (далі ПЦС), зокрема, такий ПЦС забезпечує:
- цілодобовий режим чергування операторів такого пункту;
- наявність транспорту реагування;
- ведення електронного журналу реєстрації подій (тривога, несправність, відсутність живлення тощо), що передбачає збереження запису про відповідну подію протягом не менш як 30 діб;
- наявність резервної персональної електронної обчислюваної машини;
- наявність джерела безперебійного резервного живлення.
Пункт 20 Ліцензійних умов зазначає, що ПЦС повинен розташовуватися у нежилому приміщенні і бути обладнаним:
- системою цілодобової аудіореєстрації звукового фону операційного залу такого пункту і телефонних розмов у режимі реального часу з обсягом архівації запису не менше ніж за 14 діб;
- системою відеоспостереження за операційним залом з цілодобовою реєстрацією відеоінформації у режимі реального часу з обсягом архівації запису не менше ніж за 14 діб;
- аудіовідеопереговорним пристроєм і засобами технічної укріпленості, які унеможливлюють доступ до приміщення пункту централізованого спостереження сторонніх осіб.
Жоден з вказаних нормативно-правових актів не передбачає отримання зазначених Сертифікату відповідності ДСТУ EN 50518:2019.
Стаття 23 Закону України «Про стандартизацію» № 1315-VII від 05.06.2014 року передбачає, що національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
З 1 січня 2018 року втратив чинність Декрет КМУ «Про стандартизацію і сертифікацію» від 10.05.1993 року № 46-93, а з 16.03.2018 року втратив чинність «Перелік продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні», затвердженого Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 1 лютого 2005 року № 2, в якому містились і пульти централізованого спостереження, таким чином, надання зазначених сертифікатів не передбачено чинним законодавством України в сфері охоронної діяльності та передбачає додаткові витрати учасників на їх придбання, з огляду на те, що замовники вимагають кожен раз різні сертифікати у закупівлях на аналогічні послуги.
Ми, як учасник ринку охоронних послуг, гарантуємо якість їх надання, враховуючи наш багаторічний досвід та різні за своєю суттю об’єкти, які ми охороняємо, враховуючи безумовне виконання Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960. Відсутність того чи іншого сертифікату, який є необов’язковим, не впливає на якість надання послуг, а лише ставить нас в дискримінаційне положення порівняно з учасником, який їх має, а також обмежує нашу можливість участі у зазначеній закупівлі, що є недопустимим з огляду на положення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог , які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси
Отже, просимо зобов’язати Замовника виключити вимоги пп. 1.1.4, п.1.1. Розділ І. Перелік документів, що вимагаються від учасника Додатку 3 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до Учасників та інші документи та п. 2.1.4. Додатку 5 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції за кожним лотом окремо щодо надання сертифікату(-ів) відповідності на пункт(-и) централізованого спостереження, який(-і) повинен(-нні) відповідати вимогам ДСТУ EN 50518:2019.
Аналогічна вимога була визнана дискримінаційною у рішення АМКУ №19975-р/пк-пз від 16.12.2024 року; рішення АМКУ №18716-р/пк-пз від 21.11.2023 року.
Охоронні послуги, які є предметом закупівлі UA-2024-12-30-010334-a, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» № 4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960.
Пункт 4 ст. 6 ЗУ «Про здійснення охоронної діяльності» зазначає, що вимоги щодо будівельного, конструктивного та технічного забезпечення пунктів централізованого спостереження визначаються у ліцензійних умовах.
Пункт 19 Ліцензійних умов встановлює технологічні вимоги до використання суб’єктом охоронної діяльності пункту централізованого спостереження (далі ПЦС), зокрема, такий ПЦС забезпечує:
- цілодобовий режим чергування операторів такого пункту;
- наявність транспорту реагування;
- ведення електронного журналу реєстрації подій (тривога, несправність, відсутність живлення тощо), що передбачає збереження запису про відповідну подію протягом не менш як 30 діб;
- наявність резервної персональної електронної обчислюваної машини;
- наявність джерела безперебійного резервного живлення.
Пункт 20 Ліцензійних умов зазначає, що ПЦС повинен розташовуватися у нежилому приміщенні і бути обладнаним:
- системою цілодобової аудіореєстрації звукового фону операційного залу такого пункту і телефонних розмов у режимі реального часу з обсягом архівації запису не менше ніж за 14 діб;
- системою відеоспостереження за операційним залом з цілодобовою реєстрацією відеоінформації у режимі реального часу з обсягом архівації запису не менше ніж за 14 діб;
- аудіовідеопереговорним пристроєм і засобами технічної укріпленості, які унеможливлюють доступ до приміщення пункту централізованого спостереження сторонніх осіб.
Жоден з вказаних нормативно-правових актів не передбачає отримання зазначених Сертифікату відповідності ДСТУ EN 50518:2019.
Стаття 23 Закону України «Про стандартизацію» № 1315-VII від 05.06.2014 року передбачає, що національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
З 1 січня 2018 року втратив чинність Декрет КМУ «Про стандартизацію і сертифікацію» від 10.05.1993 року № 46-93, а з 16.03.2018 року втратив чинність «Перелік продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні», затвердженого Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 1 лютого 2005 року № 2, в якому містились і пульти централізованого спостереження, таким чином, надання зазначених сертифікатів не передбачено чинним законодавством України в сфері охоронної діяльності та передбачає додаткові витрати учасників на їх придбання, з огляду на те, що замовники вимагають кожен раз різні сертифікати у закупівлях на аналогічні послуги.
Ми, як учасник ринку охоронних послуг, гарантуємо якість їх надання, враховуючи наш багаторічний досвід та різні за своєю суттю об’єкти, які ми охороняємо, враховуючи безумовне виконання Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960. Відсутність того чи іншого сертифікату, який є необов’язковим, не впливає на якість надання послуг, а лише ставить нас в дискримінаційне положення порівняно з учасником, який їх має, а також обмежує нашу можливість участі у зазначеній закупівлі, що є недопустимим з огляду на положення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог , які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси
Отже, просимо зобов’язати Замовника виключити вимоги пп. 1.1.4, п.1.1. Розділ І. Перелік документів, що вимагаються від учасника Додатку 3 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до Учасників та інші документи та п. 2.1.4. Додатку 5 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції за кожним лотом окремо щодо надання сертифікату(-ів) відповідності на пункт(-и) централізованого спостереження, який(-і) повинен(-нні) відповідати вимогам ДСТУ EN 50518:2019.
Аналогічна вимога була визнана дискримінаційною у рішення АМКУ №19975-р/пк-пз від 16.12.2024 року; рішення АМКУ №18716-р/пк-пз від 21.11.2023 року.
×
-
Назва доказу:
Рішення від 21.11.2023 № 18716
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 21.11.2023 № 18716.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення від 16.12.2024 № 19975
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 16.12.2024 № 19975.pdf
-
-
Назва доказу:
Закон України «Про охоронну діяльність» № 4616-VI від 22.03.2012 року
-
Повʼязаний документ:
Про охоронну діяльність - Закон № 4616-VI від 22.03.2012.docx
-
-
Назва доказу:
Постанова КМУ від 18.11.2015 року № 960
-
Повʼязаний документ:
Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника виключити вимоги пп. 1.1.4, п.1.1. Розділ І. Перелік документів, що вимагаються від учасника Додатку 3 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до Учасників та інші документи та п. 2.1.4. Додатку 5 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції за кожним лотом окремо щодо надання сертифікату(-ів) відповідності на пункт(-и) централізованого спостереження, який(-і) повинен(-нні) відповідати вимогам ДСТУ EN 50518:2019.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
9bf6690d5eaf41079315d1ac9c7bdfdc
Заголовок пункту скарги:
Учасник повинен надати скановану/-і копію/-ї договору/-ів страхування від нещасних випадків на усіх працівників, зазначених в довідці п. 1.3.1 з наданням підтверджуючих платіжних документів. Договір страхування повинен бути чинним протягом усього періоду дії договору про закупівлю.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Вимога 4. Відповідно до пп. 1.3.2 п. 1.3. Розділ І. Перелік документів, що вимагаються від учасника Додатку 3 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до Учасників та інші документи та п.4.2 Додатку 5 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції за кожним лотом окремо учасник повинен надати скановану/-і копію/-ї договору/-ів страхування від нещасних випадків на усіх працівників, зазначених в довідці п. 1.3.1 з наданням підтверджуючих платіжних документів. Договір страхування повинен бути чинним протягом усього періоду дії договору про закупівлю.
Охоронні послуги, які є предметом закупівлі UA-2024-12-30-010334-a, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» № 4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960.
Відповідно до ст. 5 Закону України "Про страхування" від – страхування може бути добровільним або обов’язковим. Обов’язкові види страхування, які запроваджуються законами України, мають бути включені до цього Закону. Забороняється здійснення обов’язкових видів страхування, що не передбачені цим Законом.
Згідно ст. 6 зазначеного Закону страхування від нещасних випадків є добровільним видом страхування.
Тобто, страхування від нещасних випадків на усіх працівників, зазначених в довідці п. 1.3.1 не може бути обов’язковим, а отже Замовник не може вимагати від Учасників такого договору на працівників. Встановивши дану вимогу, Замовник порушує законні права та інтереси учасників, які могли б прийняти участь у закупівлі.
Відповідно до ЗУ "Про охоронну діяльність" та Ліцензійним умовам провадження охоронної діяльності суб’єкти господарювання здійснюють свою діяльність на підставі єдиного документу - ліцензії на надання охоронних послуг. Ніяких інших документів на здійснення охоронної діяльності Законом не передбачено. Дана вимога є дискримінаційною для нас, як для потенційного учасника, адже, наявність договору добровільного страхування від нещасних випадків на працівників - це виключно добровільне бажання, зона відповідальності роботодавця, яке жодним чином не впливає на Замовника. Якщо майбутнім Учасникам потрібно витрачати додаткові кошти на придбання документів, які не передбачені чинним законодавством, то це порушує один із принципів здійснення публічних закупівель, а саме - принцип максимальної економії, а також принцип добросовісної конкуренції між учасниками.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Отже, просимо зобов’язати Замовника виключити вимогу пп. 1.3.2 п. 1.3. Розділ І. Перелік документів, що вимагаються від учасника Додатку 3 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до Учасників та інші документи» та п.4.2 Додатку 5 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції за кожним лотом окремо учасник щодо надання договору страхування.
Аналогічна вимога визнана дискримінаційної у рішення АМКУ № 18716-р/пк-пз від 21.11.2023 року.
Охоронні послуги, які є предметом закупівлі UA-2024-12-30-010334-a, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» № 4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960.
Відповідно до ст. 5 Закону України "Про страхування" від – страхування може бути добровільним або обов’язковим. Обов’язкові види страхування, які запроваджуються законами України, мають бути включені до цього Закону. Забороняється здійснення обов’язкових видів страхування, що не передбачені цим Законом.
Згідно ст. 6 зазначеного Закону страхування від нещасних випадків є добровільним видом страхування.
Тобто, страхування від нещасних випадків на усіх працівників, зазначених в довідці п. 1.3.1 не може бути обов’язковим, а отже Замовник не може вимагати від Учасників такого договору на працівників. Встановивши дану вимогу, Замовник порушує законні права та інтереси учасників, які могли б прийняти участь у закупівлі.
Відповідно до ЗУ "Про охоронну діяльність" та Ліцензійним умовам провадження охоронної діяльності суб’єкти господарювання здійснюють свою діяльність на підставі єдиного документу - ліцензії на надання охоронних послуг. Ніяких інших документів на здійснення охоронної діяльності Законом не передбачено. Дана вимога є дискримінаційною для нас, як для потенційного учасника, адже, наявність договору добровільного страхування від нещасних випадків на працівників - це виключно добровільне бажання, зона відповідальності роботодавця, яке жодним чином не впливає на Замовника. Якщо майбутнім Учасникам потрібно витрачати додаткові кошти на придбання документів, які не передбачені чинним законодавством, то це порушує один із принципів здійснення публічних закупівель, а саме - принцип максимальної економії, а також принцип добросовісної конкуренції між учасниками.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Отже, просимо зобов’язати Замовника виключити вимогу пп. 1.3.2 п. 1.3. Розділ І. Перелік документів, що вимагаються від учасника Додатку 3 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до Учасників та інші документи» та п.4.2 Додатку 5 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції за кожним лотом окремо учасник щодо надання договору страхування.
Аналогічна вимога визнана дискримінаційної у рішення АМКУ № 18716-р/пк-пз від 21.11.2023 року.
×
-
Назва доказу:
Рішення від 21.11.2023 № 18716
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 21.11.2023 № 18716.pdf
-
-
Назва доказу:
Закон України «Про охоронну діяльність» № 4616-VI від 22.03.2012 року
-
Повʼязаний документ:
Про охоронну діяльність - Закон № 4616-VI від 22.03.2012.docx
-
-
Назва доказу:
Постанова КМУ від 18.11.2015 року № 960
-
Повʼязаний документ:
Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника виключити вимогу пп. 1.3.2 п. 1.3. Розділ І. Перелік документів, що вимагаються від учасника Додатку 3 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до Учасників та інші документи» та п.4.2 Додатку 5 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції за кожним лотом окремо учасник щодо надання договору страхування.
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
926b0f396a2e4859b8abd7108ca870c1
Заголовок пункту скарги:
Групи швидкого реагування повинні складатись з трьох осіб. Працівники груп швидкого реагування повинні мати кваліфікацію не нижче 3 розряду. На підтвердження надати скановані копії з оригіналів свідоцтв охоронників 3 розряду. Свідоцтва охоронників повинні міститись в реєстрі єдиної державної бази з питань освіти (ЄДБЕО) з можливістю перевірки на відповідному сайті.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Вимога 5. Відповідно до пп. 1.3 п. 1.3. Розділ І. Перелік документів, що вимагаються від учасника Додатку 3 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до Учасників та інші документи та п.4.1 Додатку 5 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції за кожним лотом окремо учасник повинен надати інформаційну довідку в довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі (вказати ПІБ та посади працівників, які будуть задіяні для надання послуг), а саме:
- охоронників – не менше 184 осіб;
- оператор ПЦС– не менше 3 осіб;
- працівників груп швидкого реагування – не менше 54 осіб.
Групи швидкого реагування повинні складатись з трьох осіб. Працівники груп швидкого реагування повинні мати кваліфікацію не нижче 3 розряду. На підтвердження надати скановані копії з оригіналів свідоцтв охоронників 3 розряду. Свідоцтва охоронників повинні міститись в реєстрі єдиної державної бази з питань освіти (ЄДБЕО) з можливістю перевірки на відповідному сайті.
Враховуючи вимогу Замовника щодо кількості працівників групи швидкого реагування не менше 54 осіб, надання свідоцтв охоронників, які містяться в реєстрі єдиної державної бази з питань освіти не вбачається можливим з огляду на те, що такі працівники здобували професію охоронник до 2014 року, а внесення таких свідоцтв до бази починалось безпосередньо з 2014 року. Дана вимога ставить Скаржника у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які мають працівників з свідоцтвами про присвоєння професійної кваліфікації, що отримані до 2014 року.
Охоронні послуги, які є предметом закупівлі UA-2024-12-30-010334-a, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» № 4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960.
Відповідно до п. 17 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності встановлено: Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18- річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб’єктом охоронної діяльності (входять до штату суб’єкта охоронної діяльності).
Під час прийняття на роботу ліцензіат зобов’язаний отримати від зазначених осіб документи, необхідні для прийняття на роботу до суб’єкта охоронної діяльності, а саме:
- документи, які підтверджують проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, які видані в установленому порядку;
- документ, який підтверджує, що такі особи не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння умисних злочинів;
- документ, що підтверджує відсутність в особи обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків, який видається в установленому порядку;
- копію паспорта громадянина України;
- документ, що підтверджує набуття кваліфікації; відомості про проходження особою служби у військовому резерві або перебування її у військовому оперативному резерві територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військової частини), що зазначені у військовому квитку, контракті, довідці з територіального центру комплектування та соціальної підтримки (додається копія відповідного документа), крім осіб, які не підлягають призову під час мобілізації.
13 липня 2011 року постановою Кабінету Міністрів України №752 створено Єдину державну електронну базу з питань освіти. Документ визначає, що Єдина державна електронна база з питань освіти є автоматизованою системою збирання, реєстрації, оброблення, зберігання та захисту відомостей та даних з питань освіти. Власником Єдиної державної електронної бази з питань освіти є держава, розпорядником – Міністерство освіти і науки України, а технічним адміністратором – державне підприємство «Інфоресурс».
Законом України «Про освіту» (стаття 74) встановлено, що обов’язковими складовими Єдиної державної електронної бази з питань освіти є Реєстр суб’єктів освітньої діяльності, Реєстр документів про освіту, Реєстр сертифікатів зовнішнього незалежного оцінювання та Реєстр студентських (учнівських) квитків.
Згідно вимог Наказу Міністерства освіти і науки України від 08.06.2018 № 620 "Про затвердження Положення про Єдину державну електронну базу з питань освіти", зазначено:
ІІ. Призначення та сервіси ЄДЕБО.
1. Головним призначенням ЄДЕБО є забезпечення фізичних та юридичних осіб інформацією в галузі освіти.
2. ЄДЕБО функціонує з метою забезпечення:
1) електронного ліцензування освітньої діяльності (оформлення, подання документів до органу ліцензування та отримання відповідного рішення у електронному вигляді), органом ліцензування яких є розпорядник ЄДЕБО, відповідно до ліцензійних умов на провадження освітньої діяльності, затверджених у встановленому законодавством порядку;
2) акредитації освітніх програм, спеціальностей, напрямів підготовки у встановленому законодавством порядку;
3) супроводження прийому на навчання до закладів освіти у порядку, встановленому законодавством, у тому числі: можливості подання вступниками заяв про допуск до участі в конкурсному відборі до закладів освіти в електронній формі через Інтернет (електронний вступ); формування рейтингових списків вступників та списків вступників, рекомендованих до зарахування до закладів освіти; забезпечення адресного розміщення державного та регіонального замовлення;
4) інформування громадськості про перебіг вступних кампаній до закладів освіти через веб-сайт ЄДЕБО та відкриті інформаційні системи;
5) формування, реєстрації та обліку інформації для видачі суб’єктами освітньої діяльності документів у сферах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти та освіти дорослих, в тому числі післядипломної освіти (документів про освіту та наукові ступені і вчені звання, студентських (учнівських) квитків державного зразка, а також для видачі суб’єктам освітньої діяльності ліцензій на провадження освітньої діяльності, сертифікатів про акредитацію освітніх програм, спеціальностей, напрямів підготовки, свідоцтв про атестацію суб’єктів освітньої діяльності у встановленому законодавством порядку;
6) перевірки достовірності документів про освіту (наукові ступені і вчені звання), студентських (учнівських) квитків державного зразка, факту навчання для здобуття професійної (професійно-технічної) освіти за освітньо-кваліфікаційними рівнями "кваліфікований робітник" та "молодший спеціаліст" (починаючи з 2014 року), фахової передвищої освіти, а також вищої освіти (починаючи з 2012 року), сертифікатів, виданих педагогічним працівникам, які успішно пройшли сертифікацію;
7) інформування громадськості про видані, анульовані суб’єктам освітньої діяльності ліцензії на провадження освітньої діяльності, розширення, звуження їхньої освітньої діяльності, сертифікати про акредитацію освітніх програм, спеціальностей, напрямів підготовки, а також свідоцтва про атестацію суб’єктів освітньої діяльності, інституційну акредитацію закладів вищої освіти, інституційний аудит закладів освіти, інформація про які міститься в ЄДЕБО;
8) формування статистичних звітів у сферах дошкільної, позашкільної, повної загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої та освіти дорослих, в тому числі післядипломної освіти;
8-1) моніторингу досягнення цільових показників діяльності закладу вищої освіти, які визначені у контракті з обраним керівником закладу вищої освіти;
9) моніторингу працевлаштування випускників закладів освіти в порядку, визначеному розпорядником ЄДЕБО;
10) інших потреб у галузі освіти, визначених законодавством.
З 2015 року на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2015 року №645 «Про документи про професійну (професійно-технічну) освіту державного зразка і додатки до них» виготовлення документів про вищу та професійну (професійно-технічну) освіту відбувається на підставі даних Єдиної державної електронної бази з питань освіти.
Крім того, даною постановою визначено, що документи про професійну (професійно-технічну) освіту державного зразка і додатки до них, видані до набрання чинності цією постановою, є дійсними та не підлягають обміну. Тобто всі документи, які видані до набрання чинності цієї постанови не вносяться до Єдиної державної електронної бази з питань освіти та являються чинними. Для підтвердження інформації стосовно чинності документів необхідно звернутись безпосередньо до навчального закладу, яким видано документ про освіту.
Виходячи з вищевикладеного вбачається, що суб’єкти охоронної діяльності (Учасники) маючи у штаті працівників відповідної робітничої кваліфікації охоронник (охоронець) не нижче 3 – 4 розряду, які відповідають вимогам Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, мають необхідні знання та досвід роботи з надання послуг з охорони, але мають свідоцтва про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації видані ліцензійними навчальними закладами України до 2014 року, тобто отримані до набуття чинності зазначеної норми законодавства та можуть не знаходитися в ЄДЕБО, не мають змоги та законного права подати свою тендерну пропозицію та прийняти участь у даній закупівлі, що є недопустимим з огляду на положення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог , які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси
Отже, просимо зобов’язати Замовника виключити вимоги пп. 1.3 п. 1.3. Розділ І. Перелік документів, що вимагаються від учасника Додатку 3 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до Учасників та інші документи та п.4.1 Додатку 5 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції за кожним лотом окремо учасник щодо надання свідоцтва охоронників, які містяться в реєстрі єдиної державної бази з питань освіти (ЄДБЕО).
Аналогічна вимога була визнана дискримінаційною у рішення рішення АМКУ №1845-р/пк-пз від 30.01.2024 року
- охоронників – не менше 184 осіб;
- оператор ПЦС– не менше 3 осіб;
- працівників груп швидкого реагування – не менше 54 осіб.
Групи швидкого реагування повинні складатись з трьох осіб. Працівники груп швидкого реагування повинні мати кваліфікацію не нижче 3 розряду. На підтвердження надати скановані копії з оригіналів свідоцтв охоронників 3 розряду. Свідоцтва охоронників повинні міститись в реєстрі єдиної державної бази з питань освіти (ЄДБЕО) з можливістю перевірки на відповідному сайті.
Враховуючи вимогу Замовника щодо кількості працівників групи швидкого реагування не менше 54 осіб, надання свідоцтв охоронників, які містяться в реєстрі єдиної державної бази з питань освіти не вбачається можливим з огляду на те, що такі працівники здобували професію охоронник до 2014 року, а внесення таких свідоцтв до бази починалось безпосередньо з 2014 року. Дана вимога ставить Скаржника у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які мають працівників з свідоцтвами про присвоєння професійної кваліфікації, що отримані до 2014 року.
Охоронні послуги, які є предметом закупівлі UA-2024-12-30-010334-a, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» № 4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960.
Відповідно до п. 17 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності встановлено: Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18- річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб’єктом охоронної діяльності (входять до штату суб’єкта охоронної діяльності).
Під час прийняття на роботу ліцензіат зобов’язаний отримати від зазначених осіб документи, необхідні для прийняття на роботу до суб’єкта охоронної діяльності, а саме:
- документи, які підтверджують проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, які видані в установленому порядку;
- документ, який підтверджує, що такі особи не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння умисних злочинів;
- документ, що підтверджує відсутність в особи обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків, який видається в установленому порядку;
- копію паспорта громадянина України;
- документ, що підтверджує набуття кваліфікації; відомості про проходження особою служби у військовому резерві або перебування її у військовому оперативному резерві територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військової частини), що зазначені у військовому квитку, контракті, довідці з територіального центру комплектування та соціальної підтримки (додається копія відповідного документа), крім осіб, які не підлягають призову під час мобілізації.
13 липня 2011 року постановою Кабінету Міністрів України №752 створено Єдину державну електронну базу з питань освіти. Документ визначає, що Єдина державна електронна база з питань освіти є автоматизованою системою збирання, реєстрації, оброблення, зберігання та захисту відомостей та даних з питань освіти. Власником Єдиної державної електронної бази з питань освіти є держава, розпорядником – Міністерство освіти і науки України, а технічним адміністратором – державне підприємство «Інфоресурс».
Законом України «Про освіту» (стаття 74) встановлено, що обов’язковими складовими Єдиної державної електронної бази з питань освіти є Реєстр суб’єктів освітньої діяльності, Реєстр документів про освіту, Реєстр сертифікатів зовнішнього незалежного оцінювання та Реєстр студентських (учнівських) квитків.
Згідно вимог Наказу Міністерства освіти і науки України від 08.06.2018 № 620 "Про затвердження Положення про Єдину державну електронну базу з питань освіти", зазначено:
ІІ. Призначення та сервіси ЄДЕБО.
1. Головним призначенням ЄДЕБО є забезпечення фізичних та юридичних осіб інформацією в галузі освіти.
2. ЄДЕБО функціонує з метою забезпечення:
1) електронного ліцензування освітньої діяльності (оформлення, подання документів до органу ліцензування та отримання відповідного рішення у електронному вигляді), органом ліцензування яких є розпорядник ЄДЕБО, відповідно до ліцензійних умов на провадження освітньої діяльності, затверджених у встановленому законодавством порядку;
2) акредитації освітніх програм, спеціальностей, напрямів підготовки у встановленому законодавством порядку;
3) супроводження прийому на навчання до закладів освіти у порядку, встановленому законодавством, у тому числі: можливості подання вступниками заяв про допуск до участі в конкурсному відборі до закладів освіти в електронній формі через Інтернет (електронний вступ); формування рейтингових списків вступників та списків вступників, рекомендованих до зарахування до закладів освіти; забезпечення адресного розміщення державного та регіонального замовлення;
4) інформування громадськості про перебіг вступних кампаній до закладів освіти через веб-сайт ЄДЕБО та відкриті інформаційні системи;
5) формування, реєстрації та обліку інформації для видачі суб’єктами освітньої діяльності документів у сферах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти та освіти дорослих, в тому числі післядипломної освіти (документів про освіту та наукові ступені і вчені звання, студентських (учнівських) квитків державного зразка, а також для видачі суб’єктам освітньої діяльності ліцензій на провадження освітньої діяльності, сертифікатів про акредитацію освітніх програм, спеціальностей, напрямів підготовки, свідоцтв про атестацію суб’єктів освітньої діяльності у встановленому законодавством порядку;
6) перевірки достовірності документів про освіту (наукові ступені і вчені звання), студентських (учнівських) квитків державного зразка, факту навчання для здобуття професійної (професійно-технічної) освіти за освітньо-кваліфікаційними рівнями "кваліфікований робітник" та "молодший спеціаліст" (починаючи з 2014 року), фахової передвищої освіти, а також вищої освіти (починаючи з 2012 року), сертифікатів, виданих педагогічним працівникам, які успішно пройшли сертифікацію;
7) інформування громадськості про видані, анульовані суб’єктам освітньої діяльності ліцензії на провадження освітньої діяльності, розширення, звуження їхньої освітньої діяльності, сертифікати про акредитацію освітніх програм, спеціальностей, напрямів підготовки, а також свідоцтва про атестацію суб’єктів освітньої діяльності, інституційну акредитацію закладів вищої освіти, інституційний аудит закладів освіти, інформація про які міститься в ЄДЕБО;
8) формування статистичних звітів у сферах дошкільної, позашкільної, повної загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої та освіти дорослих, в тому числі післядипломної освіти;
8-1) моніторингу досягнення цільових показників діяльності закладу вищої освіти, які визначені у контракті з обраним керівником закладу вищої освіти;
9) моніторингу працевлаштування випускників закладів освіти в порядку, визначеному розпорядником ЄДЕБО;
10) інших потреб у галузі освіти, визначених законодавством.
З 2015 року на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2015 року №645 «Про документи про професійну (професійно-технічну) освіту державного зразка і додатки до них» виготовлення документів про вищу та професійну (професійно-технічну) освіту відбувається на підставі даних Єдиної державної електронної бази з питань освіти.
Крім того, даною постановою визначено, що документи про професійну (професійно-технічну) освіту державного зразка і додатки до них, видані до набрання чинності цією постановою, є дійсними та не підлягають обміну. Тобто всі документи, які видані до набрання чинності цієї постанови не вносяться до Єдиної державної електронної бази з питань освіти та являються чинними. Для підтвердження інформації стосовно чинності документів необхідно звернутись безпосередньо до навчального закладу, яким видано документ про освіту.
Виходячи з вищевикладеного вбачається, що суб’єкти охоронної діяльності (Учасники) маючи у штаті працівників відповідної робітничої кваліфікації охоронник (охоронець) не нижче 3 – 4 розряду, які відповідають вимогам Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, мають необхідні знання та досвід роботи з надання послуг з охорони, але мають свідоцтва про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації видані ліцензійними навчальними закладами України до 2014 року, тобто отримані до набуття чинності зазначеної норми законодавства та можуть не знаходитися в ЄДЕБО, не мають змоги та законного права подати свою тендерну пропозицію та прийняти участь у даній закупівлі, що є недопустимим з огляду на положення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог , які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси
Отже, просимо зобов’язати Замовника виключити вимоги пп. 1.3 п. 1.3. Розділ І. Перелік документів, що вимагаються від учасника Додатку 3 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до Учасників та інші документи та п.4.1 Додатку 5 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції за кожним лотом окремо учасник щодо надання свідоцтва охоронників, які містяться в реєстрі єдиної державної бази з питань освіти (ЄДБЕО).
Аналогічна вимога була визнана дискримінаційною у рішення рішення АМКУ №1845-р/пк-пз від 30.01.2024 року
×
-
Назва доказу:
Рішення від 30.01.2024 № 1845
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 30.01.2024 № 1845.pdf
-
-
Назва доказу:
Наказ МОН України від 08.06.2018 № 620 "Про затвердження Положення про Єдину державну електронну базу з питань освіти"
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження Положення про Єдину державну електронну б… - Наказ № 620 від 08.06.2018 - d478866-20220705.doc
-
-
Назва доказу:
Постанова КМУ від 22 липня 2015 року №645 «Про документи про професійну (професійно-технічну) освіту державного зразка і додатки до них»
-
Повʼязаний документ:
Про документи про професійну _професійно-технічну_ освіту… - Постанова № 645 від 22.07.2015 - d447252-20190101.doc
-
-
Назва доказу:
Додаток 5 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції за кожним лотом окремо
-
Повʼязаний документ:
Додаток 5 (документи учасник) (нова редакція).doc
-
-
Назва доказу:
додаток 3 Кваліфікаційні та інші критерії
-
Повʼязаний документ:
додаток 3 Кваліфікаційні та інші критерії (нова редакція).doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника виключити вимоги пп. 1.3 п. 1.3. Розділ І. Перелік документів, що вимагаються від учасника Додатку 3 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до Учасників та інші документи та п.4.1 Додатку 5 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції за кожним лотом окремо учасник щодо надання свідоцтва охоронників, які містяться в реєстрі єдиної державної бази з питань освіти (ЄДБЕО).