• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Виробничий одяг

Асортимент, кількість товару та інші умови закупівлі визначені у тендерній документації та додатках до неї. Тендерна документація додається (ТД). Згідно умов цієї процедури закупівлі, тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу «ТД», що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону.

Завершена

9 537 707.33 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 47 688.54 UAH
Період оскарження: 30.12.2024 16:39 - 10.01.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: b1671f9759d4479d9ee449067d588f86
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-30-009571-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі
Дата розгляду скарги: 14.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.01.2025 15:13
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 15.01.2025 15:02
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 15.01.2025 15:02
Автор: ТОВ "УМТК", Коновалов Антон 380952802652 uitctov@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 16a14930dc8c494e949cbc5be2630fe3
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
щодо усунення дискримінаційних вимог
та приведення тендерної документації у відповідність до вимог законодавства

30.12.2024 ПУБЛІЧНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ "ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО" (далі – Замовник) опубліковано оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу (prozorro.gov.ua) № UA-2024-12-30-009571-a про проведення відкритих торгів на закупівлю товарів за кодом ДК 021:2015: 18110000-3- Формений одяг. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 00:00 07.01.2025.
Скаржником оскаржується умови тендерної документації Замовника, що оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу (prozorro.gov.ua) 30.12.2024 за № UA-2024-12-30-009571-a.
Враховуючи приписи ч. 8 ст. 18 Закону, оскарження умов закупівлі триває до 04 січня 2025 00:00.

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРАЇНСЬКА МІЖНАРОДНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» (надалі – Скаржник), як виробник і постачальник спеціального, робочого та іншого одягу для різних галузей промисловості, має намір прийняти участь у торгах на закупівлю товарів за кодом ДК 021:2015: 18110000-3- Формений одяг, оголошення № UA-2024-12-30-009571-a, проте, умови тендерної документації Замовника містять дискримінаційні вимоги, що суперечить вимогам чинного законодавства, порушують принципи публічних закупівель та наші права, як потенційного учасника/переможця торгів, з огляду на наступне.
Відповідно до п. 1.1 розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації (далі - ТД) тендерна пропозиція подається в електронному вигляді, шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
• інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі;
• інших документів, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї тендерної документації.
Пунктом 6.1 розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції ТД визначено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником згідно Додатку 2 та Додатку 4 до тендерної документації.
Додатком 4 до ТД визначено перелік інформації/документів, що надаються УЧАСНИКОМ, який серед іншого містить у п. 10.8 вимогу щодо обов’язку для учасників надати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на основну тканину.
Предметом даної закупівлі є придбання Замовником форменого одягу.
Скаржник має відповідний досвід постачання аналогічного одягу, що серед іншого, підтверджується договором № 01-140556/24 від 21.05.2024, укладеним з НЕК "Укренерго" та виконаним в повному обсязі (договір та звіт про виконання договору додаються).
Художньо-технічний опис виробів, що становлять предмет закупівлі, і інші необхідні технічні, якісні і кількісні характеристики наведено в Додатку 2 до ТД. Даного цілком достатньо для розрахунку ціни пропозиції і оцінки власних можливостей.
Для участі в оскаржуваній закупівлі ТОВ «УМТК» має намір запропонувати продукцію, виготовлену з тканини Профіт, виробництва «Shaoxing Zuna Textile Co., Ltd» яка в повному обсязі відповідає вимогам, визначеним в Таблиці 1 Додатку 2 до ТД (протоколи випробувань додаються), але надати на неї чинний висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи немає можливості, в зв’язку із наступним.
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на тканину Профіт від 22.12.2018 №602-123-20-3/50779 (копія додається) був дійсним 5 років, тобто діяв до 21.12.2023 року.
Чинного висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на тканину Профіт, виробництва «Shaoxing Zuna Textile Co., Ltd» ні у постачальника, ні у Скаржника немає.
Пунктом 1 Порядку проведення державної санітарно-гігієнічної експертизи, затвердженого наказом МОЗ від 09.10.2000 N 247 (далі - Порядок), а також ст. 1 ЗУ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» надано наступне визначення поняття: висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи.
Згідно п. 7.16. Порядку, Висновок експертизи є чинним протягом терміну дії нормативного документа, прийнятого в установленому порядку на цей об'єкт експертизи (продукцію). Для продукції імпортного виробництва, на яку відсутні нормативні документи, висновок видається на п'ять років.
Проте, 13.12.2023 Порядок втратив чинність згідно Наказу Міністерства охорони здоров'я України від 19.10.2023 № 1829 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства охорони здоров’я України від 09 жовтня 2000 року № 247». 01.10.2023 також втратив чинність і ЗУ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» в зв’язку із введенням в дію ЗУ «Про систему громадського здоров’я».
В зв’язку із втратою чинності перелічених вище нормативно-правових актів на даний час висновки ДЕРЖАВНОЇ санітарно-епідеміологічної експертизи не видаються ВЗАГАЛІ. Також слід вказати, що діюча редакція Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, затвердженого ЗУ «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» також не містись такого документу, як Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Відтак, вимоги визначені Замовником щодо надання Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на тканину суперечать приписам чинного законодавства та складені таким чином, що взяти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, у яких наявні чинні висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на тканину, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, в тому числі і Скаржника.
Таким чином, участь у закупівлі зможуть взяти учасники, яких наявні чинні висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на тканину, що обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і усуває його від участі в закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Аналогічних висновків дійшов Орган оскарження при розгляді скарги UA-2023-11-17-015847-a.c1, що викладені в рішенні №19542-р/пк-пз від 05.12.2023 р. та при розгляді скарги UA-2024-06-27-007330-a.b2, що викладені в рішенні №12334-р/пк-пз від 17.07.2024 р. (додаються).
На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, в тому числі Скаржника, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації. Вимоги Замовника не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників, зокрема Скаржника, та ставлять їх у нерівне становище.
Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «УМТК» та унеможливлюють його участь в закупівлі, а в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників».
Враховуючи наведене, Скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.
Таким чином, Замовник повинен усунути наведені вище дискримінаційні умови шляхом вилучення із ТД вимог щодо обв’язку учасників надати у складі пропозиції Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на основну тканину.
Враховуючи все наведене вище, вважаємо, що тендерна документація закупівлі № UA-2024-12-30-009571-a складена з порушенням діючого в Україні законодавства, містить дискримінаційні вимоги та позбавляє можливості ТОВ «УМТК» прийняти участь у ній, а тому керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника усунути протиправні умови, які обмежують конкуренцію, зокрема унеможливлюють участь ТОВ «УМТК» у закупівлі № UA-2024-12-30-009571-a шляхом виключення із ТД вимог щодо необхідності учасників надати у складі пропозиції Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на основну тканину.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації