• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дрова паливні твердих порід (деревина для непромислового використання)

відповідно до Технічної специфікації

Торги не відбулися

3 100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 31 000.00 UAH
Період оскарження: 30.12.2024 15:16 - 05.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації в порядку ст. 18 ЗУ "Про публічні закупівлі"

Номер: ef9c6543e84046cc816e7e2ff63c0a7d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-30-007693-a.b1
Назва: Скарга на умови тендерної документації в порядку ст. 18 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Скарга:
30.12.2024 року КЕВ м. Херсона оголосило в електронній системі публічних закупівель "PROZORRO" закупівлю відкриті торги з особливостями предметом якої є товар - ДК 021:2015:03410000-7: Деревина (посилання на закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2024-12-30-007693-a (далі – Процедура закупівлі/Торги/закупівля). Також, Замовником опубліковано тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 30.12.2024 року № 93 (далі — тендерна документація/ТД/документація), що опублікована 02.01.2024 року. Уважно ознайомившись з вимогами ТД, ТОВ «ВФМ ГРУП» повідомляє, що вимоги ТД порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі - Закон) та положення Постанови КМ України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі- Особливості) та також наше право на участь у цих Торгах, зокрема, виходячи з наведеного у тексті скарги. Згідно положень ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Крім того, положеннями Закону та Особливостей зобов’язано Замовника дотримуватись принципів здійснення державних закупівель, що визначених статтею 5 Закону, зокрема 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовник нехтує вимогами чинного законодавства і встановлює незаконні, дискримінаційні вимоги, при цьому порушує і принципи проведення торгів. Також, діями Замовником порушено наші права на участь у даних торгах. Відновлення наших прав на участь на рівних умовах у даних торгах та усунення порушень порядку проведення торгів Замовником можливо шляхом задоволення нашої скарги Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата розгляду скарги: 15.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.01.2025 15:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.01.2025 15:38
Дата виконання рішення Замовником: 29.01.2025 16:49
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено Зміни до Тендерної Документації
Автор: ТОВ "ВФМ ГРУП", Хворостяний Вадим Іванович +380930016309 tov.wfm.group@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 56d7163ab1184e0e9af269d4ea7e50a9
Заголовок пункту скарги: Незаконна вимога ТД, порушення порядку проведення торгів замовником. Зловживання.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги: 1. Згідно вимог ч. 2 та розділу 3 ТД Гарантія надається у грошовій формі .
Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 62000,00(шістдесят дві тисячі) грн. 00коп.
Вид забезпечення тендерної пропозиції: шляхом перерахування коштів на рахунок замовника р/р «Інші рахунки клієнтів Державного казначейства» UA288201720355149003022016021, Державна казначейська служба України у м. Києві, одержувач: Білгород – Дністровська КЕЧ району, код ЄДРПОУ 08124865. У призначенні платежу вказати: «Забезпечення тендерної пропозиції».
Згідно вимог ч. 3 розділу 3 ТД, Забезпечення тендерної пропозиції повертається учаснику у разі:
1. закінчення строку дії тендерної пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації;
2. укладення договору про закупівлю з учасником, який став переможцем процедури закупівлі;
3. відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання;
4. закінчення тендеру в разі неукладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції.
Забезпечення тендерної пропозиції не повертається у разі:
1. відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
2. непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру;
3. ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений абзацом 15 пункту 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей;
4. ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією.
За зверненням учасника, яким було надано забезпечення тендерної пропозиції, замовник повідомляє установу, що видала такому учаснику гарантію, про настання підстави для повернення забезпечення тендерної пропозиції протягом п’яти днів з дня настання однієї з підстав повернення забезпечення тендерної пропозиції.
Кошти, що надійшли як забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених цим Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників.
Вимоги у наведеній редакції не узгоджуються з нормами чинного законодавства і порушують права учасника на участь у цих торгах.
По-перше, Замовником не встановлено строк дії забезпечення тендерної пропозиції (попри вимогу ч. 1 ст. 25 Закону, яка застосовується згідно п. 3 Особливостей)
По-друге, зі змісту ст. 25 Закону чітко вбачається, що забезпечення тендерної пропозиції можливе лише у формі гарантії.
Поняття «гарантія» розкрито у ч. 1 ст. 560 ЦК України - За гарантією банк, інша фінансова установа (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов'язку.
Крім того, згідно вимог ст. 547 ЦК України Правочин щодо забезпечення виконання зобов'язання вчиняється у письмовій формі. Правочин щодо забезпечення виконання зобов'язання, вчинений із недодержанням письмової форми, є нікчемним.
Натомість Замовник, попри норми чинного законодавства вирішив, що він має право вимагати гарантію у грошовій формі на свій рахунок, на нашу думку з метою звуження конкуренції та шляхом зловживання своїми повноваженнями.
Скаржнику не зрозуміло яким чином можна виконати цю вимогу тендерної документації, адже гарантія у вигляді перерахування коштів на рахунок замовника не передбачена чинним законодавством. Тим більше перерахування коштів на рахунок Замовника, за умови відсутності строків дії такого «перерахування», відсутності письмової форми договору забезпечення зобов’язання несе ризики для учасника та надає право Замовнику маніпулювати та зловживати своїми правами і відхиляти пропозицію. Через незаконні вимоги Скаржник не може реалізувати своє право на участь у цих торгах.
Нам не зрозуміло чому для участі у цих торгах учасник повинен виконувати незаконні забаганки Замовника і безпідставно перераховувати йому кошти. Встановивши такі вимоги Замовник порушив порядок проведення торгів і порушив права Скаржника на участь у цій закупівлі
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: d92d5c87aa594b4abf3b5e3e5eceee37
Заголовок пункту скарги: порушення порядку проведення торгів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Згідно вимог ч. 3розділу 5 тендерної документації, Замовник перелічує підстави для відхилення тендерної пропозиції, що закріплені у п. 44 Особливостей однак, не в повному обсязі - тобто Замовником не враховано останні зміни п. 44 Особливостей, зокрема останній абз. П. 44 особливостей, що доповнено згідно Постанови КМ № 782 від 05.07.2024, а саме: Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
За таких підстав вимога ч. 3 розділу 5 тендерної документації не узгоджуються з вимогами п. 44 Особливостей в останній редакції, що вказує на порушення Замовником порядку проведення торгів та права учасників (у тому числі і Скаржника). Вказане порушення може привести до незаконного розгляду пропозицій Замовником та надасть змогу Замовнику зловживати своїми правами.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 001eee66a36f487f88fe6d188523034f
Заголовок пункту скарги: Незаконна, дискримінаційна вимога ТД.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги: 3. Згідно ч. 5 та розділу 6 ТД, Замовник вимагає від учасника-переможця процедури закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору у формі депозиту на суму, яка дорівнює 5 відсоткам вартості договору.
Перерахування коштів здійснюється на р/р «Інші рахунки клієнтів Державного казначейства» UA288201720355149003022016021, Державна казначейська служба України у м. Києві, одержувач: Білгород – Дністровська КЕЧ району, код ЄДРПОУ 08124865. У призначенні платежу вказати: «Забезпечення виконання договору, предмет закупівлі».
Усі витрати, пов’язані з поданням забезпеченням виконання договору, здійснюються за рахунок коштів учасника-переможця.
Внесення забезпечення виконання договору не припиняє виконання зобов’язань Учасника-переможця за договором.
Документ, який підтверджує внесення Учасником забезпечення виконання договору, надається Замовнику не пізніше дати укладання договору про закупівлю.
Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених статтею 43 Закону;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених цим Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників.
2. Учасник надає у складі тендерної пропозиції гарантійний лист щодо зобов’язання такого учасника на надання депозиту на рахунок Замовника в якості забезпечення виконання договору про закупівлю у порядку, передбаченому цією документацією, та погодження з умовами викладеними в розділі 10 проекту договору про закупівлю, що врегульовують відносини між Учасником та Замовником у частині забезпечення договору.
Також, розділ 12 Додатку 3 до ТД містить вимоги щодо надання забезпечення договору у формі депозиту, що вноситься на рахунок Замовника.
По-перше, хочемо зауважити, розділ 10 проекту договору на який посилається Замовник не містять положень, що врегульовують відносини між Учасником та Замовником у частині забезпечення договору.
По-друге, зауважимо, що Замовник вимагає забезпечення виконання договору (зобов’язання) у формі депозиту, що повинен бути внесений на рахунок окремий рахунок, де Одержувачем коштів є Замовник.
Зазначимо, що поняття депозиту фактично розкрито у ст.1058 ЦК України - За договором банківського вкладу (депозиту) одна сторона (банк), що прийняла від другої сторони (вкладника) або для неї грошову суму (вклад), що надійшла, зобов'язується виплачувати вкладникові таку суму та проценти на неї або дохід в іншій формі на умовах та в порядку, встановлених договором.
Тож, виникає питання – чому Замовник вимагає внесення депозиту на рахунок Замовника (Замовник ж не є банком)? Чому умовою участі у даних торгах є порушення вимог чинного законодавства?
Також, зауважимо, що згідно вимог ст. 547 ЦК України, правочин щодо забезпечення виконання зобов'язання вчиняється у письмовій формі. Правочин щодо забезпечення виконання зобов'язання, вчинений із недодержанням письмової форми, є нікчемним.
Наголосимо, що тендерна документація не передбачає форми чи вимог до договору про внесення забезпечення виконання договору про закупівлію. Тобто за умовами ТД, письмова форма правочину щодо забезпечення виконання зобов'язання не передбачається, що фактично суперечить нормам ст. 547 ЦК України та робить такий правочин нікчемним.
В цілому не зрозуміло яким чином учасник повинен виконати наведені вимоги ТД, щоб його пропозиція не була відхилена Замовником. Вимога в такий редакції не узгоджується з нормами чинного законодавства і порушує права учасника (Скаржника) на участь у цій закупівлі. Крім того, наведена редакція ТД дозволяє Замовнику зловживати своїми правами і приведе до спотворення результатів торгів, що є недопустимим. Встановивши такі вимоги Замовник порушив порядок торгів та унеможливив реалізацію права Скаржника на участь у цій закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: b425f2e4415b4b48be78dd3f8a8ca6a9
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні вимоги, що унеможливлюють конкуренцію
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 4. Згідно вимог п. 1 додатку 2 до ТД, Технічні характеристики:
Деревина дров'яна непромислового використання - деревина твердих порід: дуб, береза, клен, ясен.
- по довжині – 1,0 м;
- по товщині - від 5 см;
Дрова повинні відповідати за наступними показниками:
- деревина 2024 року заготівлі;
- в дровах не допускається зовнішня трухлява гниль, сухостій, наявність сторонніх матеріалів: пластмаси, хімічні та мінеральні домішки, будівельні відходи;
- дрова повинні бути очищені від сучків. Висота сучків не повинна перевищувати 3 см;
- дрова можуть бути як в корі, так і без кори;
- вологість не більше 30%
Стандарти якості, яким повинен відповідати товар- ТУУ-00994207-005:2018 «Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги».
Дрова повинні відповідати ТУУ-00994207-005:2018. Для підтвердження технічних та якісних характеристик в складі тендерної пропозиції надається копія документу, який підтверджує якість товару (посвідчення якості або копія протоколу випробувань, або копія сертифікату якості, тощо) відповідно до діючих стандартів або нормативної документації згідно якої виготовляється товар. Крім того, з метою підтвердження легального походження товару постачання деревини в складі тендерної пропозиції учасник надає:
- копію експертного висновку або сертифікату про підтвердження належності палива до альтернативного;
- копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (лісосічні роботи, трелювання, транспортування лісу);
- паспорт про якість паливної продукції, виданий експертною сертифікованою організацією.
По-перше, щодо технічних характеристик предмету закупівлі:
Зауважуємо, що Замовник, визначає, що предметом закупівлі Деревина дров'яна непромислового використання і такий товар повинен відповідати ТУУ-00994207-005:2018 (зауважимо, що саме ці вимоги не є дискримінаційними для нашого Товариства), однак, з невідомих причин Замовник встановлює дискримінаційні вимоги щодо вимог по довжині – 1,0 м; та по товщині - від 5 см, що не узгоджуються з ТУУ-00994207-005:2018.
Згідно вимог п. 6.1. ТУУ-00994207-005:2018, зокрема Таблиці 2 (Розміри деревини дров’яної непромислового використання хвойних та листяних порід) передбачені такі параметри :
Довжина, м – 0,25 - >1,0 1,0- 1,9 (з відхиленням для деревини дров’яної непромислового використання довжинами до 1,0 м граничні відхилення встановлюють у межах ±0,02 м, довжинами від 1,0 м до 1,9 м - у межах ±0,05 м.)
Товщина, см – від 2 см і більше.
Не є зрозумілим чим керувався Замовник, при встановлені таких дискримінаційних вимог – чому довжина саме 1 м? Чим це обґрунтовано? Чим гірше дрова з довжиною – 0,25 - >1,0 чи 1,0- 1,9 м? Тим, що такі параметри дозволять будь- якому учаснику прийняти участь у закупівлі? Чому товщина саме від 5 см? чому товщина не від 2 см? Не так горить? Чим обгрунтовано такі вимоги Замовника? Під якого окремого виробника (учасника) прописував вимоги технічних характеристик по довжині і товщині? ТУУ-00994207-005:2018 чітко встановлює довжину та товщину для деревини непромислового використання. Ці параметри уніфіковані і забезпечують використання такого товару за призначенням, у тому числі для цілей Замовника. Наголосимо, що ТУУ-00994207-005:2018 широко використовується на території України і навіть не одним виробником.
Не дивлячись на те, що Замовник вимагає відповідність товару ТУУ-00994207-005:2018 (саме такий товар ми можемо пропонувати у цих торгах) наше право на участь у цій закупівлі обмежено через «ексклюзивні» вимоги до довжини і товщини.
В цілому, вимога у такій редакції щодо довжини та товщини звужує конкуренцію до одного виробника, унеможливлюючи конкуренцію у цій закупівлі. Встановлення вимог у відповідності до ТУУ-00994207-005:2018 жодним чином не погіршить предмет закупівлі, натомість розширить конкуренцію (у тому числі дозволить нам прийняти участь у цих торгах).
Також, не є зрозумілим чому Замовник обирає деревину твердих порід: лише дуб, береза, клен, ясен?
Згідно 6.3. ТУУ-00994207-005:2018, У залежності від теплотворної здатності, деревину дров’яну, призначену для палива, виробництва теплової та електроенергії, а також піролізу, поділяють за наступними групами порід: 1 а група - береза, дуб, бук, ясень, граб, клен, в’яз, модрина.
Як вбачається, то замовник вибірково обрав породи з першої групи, однак виникає питання чому Замовник обрав тільки дуб, береза, клен, ясен? Чим бук, модрина, граб, в’яз гірше ніж «обрані» породи деревини Замовника? Чим обґрунтовані таки вимоги Замовника? Як особа, що здійснює торгівлю деревиною, то ми не розуміємо чому у Замовника такий вибір для деревини, що буде використовуватись для опалення – єдине пояснення– що такі породи «обрані» під одного учасника (виробника).
Усі вимоги до товару повинні бути обґрунтовані, а не встановлюватись з метою обмеження конкуренції. Ми маємо тверді породи деревини, що відносяться до 1ї групи якості - береза, дуб, бук, ясень, граб, клен, в’яз, модрина. Але ж Замовник «бажає вибірку», що унеможливлює нашу участь у торгах.
Встановлення вимог у відповідності до ТУУ-00994207-005:2018 щодо порід деревини 1-ї групи якості - береза, дуб, бук, ясень, граб, клен, в’яз, модрина жодним чином не погіршить предмет закупівлі (а навіть покращать), натомість розширить конкуренцію (у тому числі дозволить нам прийняти участь у цих торгах).
З урахуванням наведеного просимо узгодити вимоги до предмету закупівлі у відповідності до вимог ТУУ-00994207-005:2018, що широко використовується усіма виробниками на території України.

По-друге, щодо документів, що вимагає Замовник до предмету закупівлі.
Не зрозуміло з яких підстав Замовник вимагає, з метою підтвердження легального походження товару постачання деревини в складі тендерної пропозиції учасник надає:
- копію експертного висновку або сертифікату про підтвердження належності палива до альтернативного;
- копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (лісосічні роботи, трелювання, транспортування лісу);
- паспорт про якість паливної продукції, виданий експертною сертифікованою організацією.
Наразі наявні такі технічні документи для даного виду товару:
- ТУУ-00994207-005:2018 Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги (на який сам посилається Замовник у Документації)
- ДСТУ EN 15234-5:2018(EN 15234-5:2012, IDT) «Біопаливо тверде. Контролювання якості палива. Частина 5. Дрова для непромислового використання».
І жоден з цих документів не передбачає такого окремого переліку документів, що встановлює Замовник.
Тож, вбачається, що Замовник встановив вимоги щодо надання копію експертного висновку або сертифікату про підтвердження належності палива до альтернативного, копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (лісосічні роботи, трелювання, транспортування лісу, паспорт про якість паливної продукції, виданий експертною сертифікованою організацією під окремого виробника (учасника) з метою звуження конкуренції у цій закупівлі.
Слід зауважити, що такий перелік документів разом з «ексклюзивними» технічними вимогами до предмету закупівлі в цілому взагалі унеможливлює конкуренцію і жодним чином не підтверджує легальність погодження товару.
Зазначимо, що участь у цій закупівлі зможуть прийняти лише учасник, що має копію експертного висновку або сертифікату про підтвердження належності палива до альтернативного та копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (лісосічні роботи, трелювання, транспортування лісу) та паспорт про якість паливної продукції, виданий експертною сертифікованою організацією, а учасники, що займаються реалізацією деревини (перепродажем) і мають документи, що передбачені ТУУ-00994207-005:2018 та/або ДСТУ EN 15234-5:2018(EN 15234-5:2012, IDT) обмежені в участі у цій закупівлі (зокрема і Скаржник).
Заважимо, що виключення незаконних документів ніяк не вплине ня якість чи законність походження товару, що є предметом закупівлі, тим часом розширить конкуренцію учасників і посприятиме дотриманню принципів проведення закупівлі, що визначені у ст. 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 957938548f464272aa36f1c062878312
Заголовок пункту скарги: порушення порядку проведення закупівлі (п. 47 Особливостей)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 5. Згідно вимог п. 2 Додатку 1 до ТД, Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у пункті 47 Особливостей (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого пункту 47 Особливостей.
Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в пункті 47 Особливостей (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Згідно вимог п. 3 Додатку 1 до ТД, Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
Також в пп. 4 таблиці п. 3.1. та п. 3.2. Додатку 1 Замовник встановлює вимогу до Переможця щодо підтвердження абз. 14 п. 47 Особливостей.
Натомість, абзац чотирнадцятий пункту 47 виключено на підставі Постанови КМ № 382 від 02.04.2024 р.
З наведених вимог вбачається. що Замовник встановлює вимоги, що не узгоджуються з чинною редакцією п. 47 Особливостей (посилання на Особливості у останній редакції - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text)/
Скаржник не розуміє чому Замовник використовує не чинне законодавство і вимагає від Переможця документи, що не передбачені Особливостями.
Встановивши такі вимоги Замовник порушив порядок проведення торгів і порушив права Скаржника на участь у цій закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 3f1bbab55c2940fdb783e6841f22e516
Заголовок пункту скарги: Незаконна вимога
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: 6. Згідно вимог п. 4.1. Додатку 3 до ТД, Замовник має право на відстрочку платежів. Замовник здійснює оплату на протязі 10 днів з моменту прийняття товарів. У разі затримки бюджетного фінансування розрахунок за поставлений товар здійснюється протягом 7 банківських днів з дати отримання Замовником фінансування для закупівлі на свій реєстраційний рахунок.
Законом України № 1591-IX "Про платіжні послуги" створено умови для переходу української платіжної інфраструктури на міжнародний стандарт обміну платіжними повідомленнями ISO 20022, який є основою функціонування європейських платіжних систем. На виконання вимог Закону No 1591-IX Правління НБУ прийняло постанову від 16.09.2021 No 93 "Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України" (як доказ постанова додається), згідно з якою в рамках реалізації проекту Національного банку України "Розвиток платіжної інфраструктури України" з 1 квітня 2023 року запроваджується у платіжній інфраструктурі України міжнародний стандарт ISO 20022.
З 1 квітня в Україні більше не існує поняття "банківський день".
З 01.04.2023 система переказів функціонує на базі міжнародного стандарту ISO 20022, що означає – здійснювати міжбанківські платіжні операції можна в будь-який час, не чекаючи ранку чи закінчення вихідних. Раніше версія СЕП (Система електронних платежів) дозволяла надсилати банківські платежі виключно в межах банківського дня. Тобто, якщо транзакція була здійснена ввечері, на рахунок кошти потрапляли лише наступного дня вранці. У випадку надсилання у вихідні чи святкові дні фінанси надходили в перший робочий день. Але з 1 квітня Нацбанк запустив нову версію СЕП-4, завдяки якій послуги доступні 24 години на добу 7 днів на тиждень. Отже виконання міжбанківських платіжних операції відбувається цілодобово. Станом на 1 квітня 2023 року учасниками Системи електронних платежів є 65 банків, в тому числі, Державна казначейська служба, в якій знаходяться розрахункові рахунки Замовника.
Отже, дана вимога суперечить чинному законодавству та є такою, що порушує та обмежує права Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: 1eb25b0036ac47cbad3cf7b32c9323b3
Заголовок пункту скарги: незаконні вимоги, зловживання Замовником правами.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: 7. Згідно вимог п. 12.6 та п. 12.7 Додатку 3 до ТД, Факт невиконання або неналежного виконання Учасником своїх зобов’язань за Договором підтверджується документами, зокрема, але не виключно: документами, що свідчать про прострочення постачання товару та/або постачання товару неналежної якості тощо.
Відповідний односторонній акт про невиконання (неналежне виконання) Учасником зобов’язань за Договором складається не менше як трьома представниками Замовника і скріплюється їхніми підписами. Вказаний акт протягом 5 робочих днів, починаючи від дати його складання, направляється Замовником Учаснику.
Зауважимо, що дані вимоги проекту договору зазначені у розділі, що стосується забезпечення договору, і фактично, такими вимогами Замовник наділяє себе в односторонньому порядку (навіть без права на оскарження Постачальником акту Замовника) шляхом складання акту представниками Замовника (тобто особами, що обере сам Замовник і наділить їх правом «представляти і підписувати» такий акт) і на підставі такого документу не повернути забезпечення виконання договору Учаснику (Постачальнику)
Тобто фактично ситуація виглядає таким чином, що Замовник має право зловживати правами і не повернути забезпечення виконання договору на підставі документу, за підписами обраних осіб Замовником, а про неповернення забезпечення Замовник просто повідомляє листом Учасника (виходячи зі змісту п. 12.8 Додатку 3 до ТД і на підставі п. 12.9 Додатку 3 з моменту відправлення повідомлення учаснику вже «присвоїти» кошти.
За таких умов не можливо захистити свої права Постачальнику, виразити своє непогодження щодо встановлених самовільно Замовником «порушень». Такі вимоги призводять самоуправства Замовника, що може привести до незаконного заволодіння чужими коштами (коштами постачальника). Однак, чинне законодавство не передбачає таких положень, навпаки кожна особа має право на захист своїх прав.
Скаржник не може погодитись на порушення своїх прав при виконанні договору, на самовільне вирішення Замовником щодо неповернення забезпечення виконання договору. Порушення договору Постачальником повинно бути документально підтверджено, а не обґрунтовуватись документом, що одноособово складає Замовник (в своїх ж інтересах). Не є допустимим, що Замовник самовільно распоряджається чужими коштами. Ми не розуміємо чому такі вимоги є умовами участі у даних торгах.
Через те, що Скаржник не може пропонувати зміни у проект Договору (Замовник не передбачив таку умову у ТД), а погодитись на такі незаконні умови проекту договору, ми не можемо, відтак, Скаржник використовує свій єдиний шанс захисту прав на участь у цих торгах шляхом звернення до Органу Оскарження.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації