-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги їдалень щодо забезпечення харчування підопічних закладу (аутсорсинг).
УВАГА ЗМІНИ !!!!!!!
Завершена
17 837 505.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 89 187.53 UAH
мін. крок: 0.5% або 89 187.53 UAH
Період оскарження:
30.12.2024 15:12 - 21.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги
Номер:
2fd767f765634d00a1c2e4a7eb43e1cd
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-30-007615-a.a2
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 2025р.ВТ ТД ФІНАЛ.doc 24.01.2025 21:07
- Відповідь на запит 22.12.2022 Головченко Д. О. 03.01.2023.cleaned (2).pdf 24.01.2025 21:07
- головченко д.о. транспорт 18.12.2024.pdf 24.01.2025 21:07
- Додаток 2 Погодження меню (1).pdf 24.01.2025 21:07
- ЗАПИТ ДЕРЖ ПРОД КИЇВ, 22.12.2022 (1).pdf 24.01.2025 21:07
- Орієнтовне меню.docx 24.01.2025 21:07
- інф карта отримання експлуатаційного дозволу.pdf 24.01.2025 21:07
- Скарга 2 харчування Головченко 2025 інтернат після змін.doc 24.01.2025 21:07
- Реєстрація потужності.pdf 24.01.2025 21:07
- Скарга 2 харчування Головченко 2025 інтернат після змін.pdf 24.01.2025 21:07
- Тех паспорт МЕРС.pdf 24.01.2025 21:07
- sign.p7s 24.01.2025 21:08
- Доповнення до скарги.doc 30.01.2025 16:29
- Доповнення до скарги.pdf 30.01.2025 16:29
- рішення від 28.01.2025 № 1228.pdf 28.01.2025 16:59
- інформація про перенесення розгляду скарги від 04.02.2025 № 180.pdf 04.02.2025 17:59
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.02.2025 № 2213.pdf 14.02.2025 13:33
- рішення від 13.02.2025 № 2213.pdf 14.02.2025 17:35
- Заперечення 30.01.2025 12:51
- Меню на 2025р 30.01.2025 12:58
- Висновок-Головченко 30.01.2025 13:00
- Скан.заперечення 30.01.2025 13:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.01.2025 21:10
Дата розгляду скарги:
04.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.01.2025 16:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.02.2025 17:36
Дата виконання рішення Замовником:
19.02.2025 11:45
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення №2213-р/пк-пз від 13.02.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель до тендерної документації згідно предмету закупівлі: "Послуги їдалень щодо забезпечення харчування підопічних закладу(аутсорсинг)., рішенням уповноваженої особи від 19.02.2025р № 45 внесено відповідні зміни та на виконання п.54 Особливостей оприлюднено в електронній системі закупівель нову редакцію тендерної документації з переліком змін, а також продовжено строк на подання тендерних пропозицій.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
bcc2112dd2ba4fa89f8aa7f5a1eb78a7
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні вимоги ТД
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Антимонопольний комітет України
03035, м. Київ, ул. Митрополита
Василя Липківського, 45
Суб’єкт оскарження: Фізична особа-підприємець Головченко Дмитро Олександрович
код ІПН 3161021073
місцезнаходження: 50065, Україна, Дніпропетровська обл., м.Кривий Ріг, вул.Сергія Колачевського,128/33,
тел.0966290707; e-mail: dimon_39@ukr.net
Замовник:
Комунальний заклад "Криворізький психоневрологічний інтернат" Дніпропетровської обласної ради"
50033, Україна , Дніпропетровська обл., місто Кривий Ріг, вулиця Треньова, 15
СКАРГА
на умови тендерної документації
Комунальний заклад "Криворізький психоневрологічний інтернат" Дніпропетровської обласної ради" (надалі за текстом – Замовник) на веб-сайті уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оприлюднив оголошення та тендерну документацію за № UA-2024-12-30-007615-a на проведення процедури відкритих торгів на закупівлю:
Найменування предмета закупівлі, код відповідно до державного класифікатора:
ДК 021:2015: 55510000-8 — Послуги їдалень. Послуги їдалень щодо забезпечення харчування підопічних закладу(аутсорсинг).
Очікувана вартість послуг 17 837 505.00грн без ПДВ.
Закупівля проводиться з урахуванням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
На умови Тендерної доку3ментації нами подавалася скарга до Органу оскарження, яка була задоволена і Замовником 23.01.2025 р. внесено зміни.
Разом з тим тендерна документація в частині внесених змін не відповідає вимогам чинного законодавства та містить дискримінаційні умови.
Окремим файлом надано 7-денне орієнтовне меню для Замовника на 2025 р.
1. Вимоги тендерної документації|
1.1. Вимоги Тендерної документації в частині погодження орієнтовного меню
Відповідно до Додатку 2 до Тендерної документації встановлено, що у місці надання послуг їдалень (харчоблок Замовника) Виконавець самостійно здійснює приготування готових страв згідно з орієнтовним меню погодженим Головним управлінням Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області. Учасник повинен надати погоджене Головним управлінням Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області орієнтовне меню у складі тендерної пропозиції.
Також Додаток 2 до Тендерної документації містить аналогічну вимогу викладену іншим текстом: «У місці надання послуг їдалень (харчоблок Замовника) Виконавець самостійно здійснює приготування готових страв згідно з орієнтовним меню, погодженим Головним управлінням Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області, яке учасники повинні надати у складі власних пропозицій».
1.2. Заперечення на умови
Оскаржувана вимога є дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки об’єктивно не може бути ним виконана.
Згідно з чинним законодавством обов’язковому погодженню з Держпродспоживслужбою підлягають лише меню освітніх закладів: примірне чотиритижневе сезонне меню та асортимент буфету у навчальних закладах дозволено використовувати після погодження з територіальним органом Держпродспоживслужби.
Однак, Замовник цієї процедури закупівлі не належить до освітніх закладів, а відтак і вимога про погодженню меню для нього з Держпродспоживслужбою – безпідставна.
Вказана обставина підтверджується відповідним листом Держпродспоживслужби України від 18.01.2024 № В-17/ВХ/20-ЗПІ, у якому чітко вказано: "…Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів не уповноважена погоджувати меню для харчування підопічних психоневрологічних інтернатів та /або геріатричних пансіонатів комунальної форми власності, оскільки відсутні будь-які правові підстави…".
До скарги додаємо Додаток 2 до наказу Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області від 14.02.2024 р. №52-ОД, яке містить інформацію про погодження меню, посилання на норми законодавства, перелік документів та строки погодження і який свідчить про відсутн6ість норм, які б регулювали обов’язок погодження меню для психоневрологічного інтернату.
В первинній редакції Документації такої вимоги не було, що явно свідчить про її не обов’язковість для Замовника: ця вимога вписана в Документацію виключно для усунення від конкурентної боротьби учасників, які не матимуть достатньо часу для погодження меню. Звертаємо увагу, що погодження меню, навіть для освітніх закладів є досить розтягнутим в часі.
При цьому оскаржувану вимогу Замовник оприлюднив лише 23.01.2024 – у складі нової редакції тендерної документації. Враховуючи той факт, що кінцевий строк для подачі тендерних пропозицій – 00:00 28 січня 2025 р., то у Скаржника на погодження меню з Держпродспоживслужбою залишається лише 2 робочих днів.
Скаржник при всій свої обачності і наполегливості не зможе забезпечити погодження меню у такий короткий строк, але законодавством строки на погодження меню не визначені (бо немає обов’язку взагалі таке меню погоджувати), а отже Скаржник може розраховувати в кращому випадку на розгляд його звернення протягом 30 днів (як і будь-якого іншого звернення відповідно до Закону України "Про звернення громадян").
Замовник вимагає від учасників надати "Примірне тижневе меню харчування підопічних, погоджене Головним управлінням Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області". Однак, це примірне тижневе меню вже включене до складу Документації.
Тобто це меню вже складене самим Замовником. Скаржник не може відповідати за меню, складене Замовником, а можливість участі у тендері не може бути поставлена в залежність від погодження меню Замовника сторонньою організацією.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 "Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку": "
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити такі, що додаються:
норми харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку;
Порядок організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку.
36. Незалежно від способу організації харчування розроблення примірного чотиритижневого сезонного меню та асортименту буфету може бути забезпечене засновником (засновниками) державних та комунальних закладів освіти як для одного окремого закладу, так і для групи таких закладів.
У разі вибору способу організації харчування шляхом приготування та реалізації готових страв закладом освіти, закладом оздоровлення та відпочинку самостійно примірне чотиритижневе сезонне меню та асортимент буфету (у разі наявності) можуть складатися медичним працівником разом із завідувачем виробництва/кухарем їдальні (харчоблоку) такого закладу та затверджуватися керівником відповідного закладу.
У разі постачання до закладу освіти, закладу оздоровлення та відпочинку готових страв та/або послуг з харчування примірне чотиритижневе сезонне меню та асортимент буфету (у разі наявності) можуть складатися постачальником послуг з харчування (технологом, завідувачем виробництва) та затверджуватися керівником оператора ринку харчових продуктів, що здійснює постачання готових страв та/або послуг з харчування.
Примірне чотиритижневе сезонне меню та асортимент буфету дозволено використовувати після погодження з територіальним органом Держпродспоживслужби. Без такого погодження дозволено використовувати меню, рекомендоване МОЗ.
Слід зазначити, що чинним законодавством встановлено вимоги щодо погодження примірного меню харчування Держпродспоживслужбою саме для закладів освіти та дитячих закладів оздоровлення та відпочинку
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати примірне тижневе меню харчування підопічних, саме погоджене Головним управлінням Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
2.1. Вимоги Тендерної документації в частині надання експлуатаційного дозволу
Відповідно до Додатку 3 до Документації, учасник повинен надати експлуатаційний дозвіл на потужності (об’єкти) зі зберігання продуктів харчування, виданий на ім’я учасника процедури закупівлі за адресою потужності, яка зазначена учасником у довідці про наявність матеріально-технічної бази
Відповідно до Додатку 2 до Документації, учасник на відповідність технічній специфікації та документів, які підтверджують якість запропонованої продукції повинен надати у складі пропозиції наступні документи, зокрема:
- Експлуатаційній дозвіл на потужності (об’єкти) з виробництва готових страв, які будуть поставлятися до місця надання послуг, виданий на ім’я виробника готових страв.
2.2.Заперечення на умови
Встановлені вимоги протирічать чинному законодавству України.
Відповідно до статті 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»:
1. Оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження, повинні отримати експлуатаційний дозвіл, який видається територіальним органом компетентного органу на кожну окрему потужність до початку її експлуатації.
2. Обов’язок отримання експлуатаційного дозволу не поширюється в частині відповідної діяльності на операторів ринку, які здійснюють:
1) первинне виробництво харчових продуктів тваринного походження, а також пов’язану з ним діяльність, зокрема зберігання та поводження з первинною продукцією в місці первинного виробництва, за умови що при цьому істотно не змінюється стан такої продукції;
2) транспортування харчових продуктів тваринного походження, у тому числі тих, які потребують дотримання температурного режиму та не можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною;
3) зберігання харчових продуктів тваринного походження, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною;
4) виробництво та/або зберігання харчових продуктів, інгредієнтами яких є виключно продукти рослинного походження та/або перероблені продукти тваринного походження;
5) експлуатацію закладів громадського харчування, закладів роздрібної торгівлі харчовими продуктами та/або виробництво ремісничих харчових продуктів, виробництво харчових продуктів тваринного походження на малих потужностях з виробництва харчових продуктів тваринного походження.
3. Експлуатаційний дозвіл видається на потужності, що розташовані за однією адресою (з деталізацією на рівні виробничої лінії та/або харчових продуктів залежно від виду діяльності оператора ринку) і визначені оператором ринку.
4. Для отримання експлуатаційного дозволу оператор ринку подає заяву, в якій зазначаються найменування, ідентифікаційний код згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, місцезнаходження або прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків чи серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), місце проживання оператора ринку, назва (опис) потужності, її адреса, заплановані види діяльності та перелік харчових продуктів, які планується виробляти або зберігати, вид оператора ринку за класифікацією суб’єктів господарювання, визначеною Господарським кодексом України (суб’єкт мікро-, малого, середнього або великого підприємництва). Заява про видачу експлуатаційного дозволу підписується оператором ринку або уповноваженою ним особою.
Відповідно до 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»:
1. Державній реєстрації підлягають потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на які не вимагається отримання експлуатаційного дозволу.
Не підлягає державній реєстрації як окрема потужність транспортний засіб, що використовується оператором ринку у зв’язку з експлуатацією іншої належної йому зареєстрованої потужності або потужності, на яку видано експлуатаційний дозвіл. Транспортні засоби, що використовуються оператором ринку виключно для перевезення харчових продуктів, яке не пов’язане з експлуатацією належної йому зареєстрованої потужності або потужності, на яку видано експлуатаційний дозвіл, підлягають кумулятивній державній реєстрації, для якої подається одна заява (незалежно від кількості відповідних транспортних засобів) та за результатами якої присвоюється один особистий реєстраційний номер. Транспортний засіб, що використовується як потужність з реалізації харчових продуктів кінцевим споживачам, підлягає державній реєстрації як окрема потужність.
2. Державна реєстрація потужностей здійснюється компетентним органом шляхом внесення відповідної інформації до реєстру на безоплатній основі. Потужностям у реєстрі присвоюється особистий реєстраційний номер. Зміна найменування оператора потужності у зв’язку із зміною типу акціонерного товариства або у зв’язку з перетворенням акціонерного товариства в інше господарське товариство не є підставою для звернення оператора до компетентного органу із заявою про внесення змін до реєстру потужностей у частині найменування такого оператора та не є підставою для внесення таких змін до реєстру. У разі звернення оператора, найменування якого було змінено, до компетентного органу з письмовою заявою про внесення змін до реєстру в частині нового найменування такого оператора компетентний орган безоплатно вносить такі зміни до реєстру, про що письмово повідомляє оператора.
Постановою КМУ від 12.01.2024 р. №27 затверджено
Порядок видачі, відмови у видачі, анулювання, тимчасового припинення дії, переоформлення та поновлення дії експлуатаційного дозволу;
форму експлуатаційного дозволу.
Аналіз заяви про видачу експлуатаційного дозволу, яка є Додатком 1 до Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання, тимчасового припинення дії, переоформлення та поновлення дії експлуатаційного дозволу, дає можливість встановити, що експлуатаційний дозвіл дається операторам ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження.
При цьому слід звернути увагу, що цей перелік стосується видачі експлуатаційних дозволів, що містять однокомпонентний склад (наприклад молоко, молюски, м’ясо і тд, або здійсенюють дяльність пов’язану з переробкою, обробкою і зберіганням продуктів тваринного походження) і не стосується продуктів харчування, які є композитними, комбінованими, складними (складаються з кількох складових, що утворюють блюдо (готову страву) - борщ, каша.
Таким чином, зважаючи на те, що готові страви складається з багатокомпонентного меню і Скаржник не здійснює діяльність пов’язану з отриманням експлуатаційного дозволу отримання такого дозволу для Скаржника, як виробника готових страв, не передбачено законодавством
Скаржник здійснює свою діяльність приготування їжі на підставі Рішення про реєстрацію потужностей r-UA-04-26-2607.
Скаржник звертався до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на що було отримано відповідь №11-3.2-8/21702 від 30.12.2022 р., відповідно до якої потужності (заклади громадського харчування) з виробництва готових страв підлягають державній реєстрації.
Слід відмітити, що Замовником вимагається в декларації виробника або якісних посвідченнях та при маркуванні зазначати номер експлуатаційного дозволу потужностей/або рішення про реєстрацію потужностей на виробництво, що свідчить, що Замовник розуміє, що учасники можуть здійснювати діяльність не лише на підставі експлуатаційного дозволу, а й на підставі рішення про реєстрацію потужностей.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати експлуатаційний дозвіл що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
3.1. Вимоги Тендерної документації в частині висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів
Відповідно до Додатку 2 до Документації, учасник повинен Технічні умови на виробництво готових страв, які пропонує до постачання учасник у випадках неможливості надання послуг за місцезнаходженням Замовника. Технічні умови повинні бути внесені до бази даних Технічних умов України та повинні відповідати діючого санітарного законодавства та вимогам Замовника за технічною специфікацією щодо вимог до готових страв. В підтвердження цього надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на зазначені Технічні умови на відповідність їх діючому санітарному законодавству.
3.2.Заперечення на умови
Встановлені вимоги в частині надання висновку державної санітарно-епідеміологічної екпертизи Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів протирічать законодавству.
Згідно з статтею 11 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягали, зокрема: проекти нормативно-технічної, інструкційно-методичної документації, що стосується здоров’я та середовища життєдіяльності людини; продукція, напівфабрикати, речовини, матеріали та небезпечні фактори, використання, передача або збут яких може завдати шкоди здоров’ю людей; документація на розроблювані техніку, технології, устаткування, інструменти тощо. (Закон втратив чинність з 01.10.2023 р. на підставі Закону Україні «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022 р.)
Відповідно до пункту 3.2 Порядку проведення державної санітарно епідеміологічної експертизи, затвердженого наказом МОЗ від 09.10.2000 № 247, зареєстрованим в Мін'юсті 10.01.2001 за № 4/5195 (далі – Порядок), заборонялося використання або функціонування об'єктів експертизи без наявності позитивного висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи. (втратив чинність на підставі Наказу Міністерства охорони здоров’я №1829 від 19.10.2023 р.)
Згідно пункту 7 Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, затвердженого Законом України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», передбачався висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи документації на розроблювані техніку, технології, устаткування, інструменти тощо.
(пункт 7 Закону було виключено на підставі Закону Україні «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022 р.)
Таким чином, нормативно-правові акти в частині висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи втратили чинність.
Діючий Закон Україні «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022 р. не передбачає такого документу як висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Інші нормативно-правові акти також не встановлюють такого документу як висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Таким чином зазначені вимоги Документації в частині надання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи не передбаченого законодавством є дискримінаційними.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
4.1.Вимоги Тендерної документації в частині копія свідоцтва про державну реєстрацію
Відповідно до Додатку 3 до Документації, учасник повинен надати копія свідоцтва про державну реєстрацію на спеціалізований транспортний засіб (вантажний спеціалізований фургон-рефрижератор або спеціалізований вантажний фургон-ізотермічний, обладнаний холодильно-опалювальною установкою, про що зазначено у свідоцтві про державні реєстрацію на такий транспортний засіб) для доставки продуктів харчування до місця надання послуг, з наданням копії відповідних документів, що підтверджують право власності чи копія договору оренди/суборенди, або іншого договору, якщо зазначений транспортний засіб не знаходиться у власності Учасника.
4.2.Заперечення на умови
Скаржник має у власності фургон рефрижератор-В Mercedes-Benz Sprinter 311 СDI, що підтверджується відповідним свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу, і який Скаржник планує задіяти для виконання договору по цій процедурі закупівлі.
Разом з тим в свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу відсутня інформація про те, що цей автомобіль є вантажним спеціалізованим і обладнаний холодильно-опалювальною установкою.
Автомобіль за своєю суттю є вантажним спеціалізованим, обладнаним холодильно-опалювальною установкою транспортним засобом, проте в свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу відсутня чітка вказівка про це.
При цьому в Акті №943/23-24 від 18.12.2024 р. зазначено про те, що автомобіль є фургон рефрижератор-В.
Зазначені невідповідності не дають можливість Скаржнику прийняту участь в процедурі закупівлі.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати свідоцтво про реєстрацію на спеціалізований транспортний засіб (вантажний спеціалізований фургон-рефрижератор або спеціалізований вантажний фургон-ізотермічний, обладнаний холодильно-опалювальною установкою, про що зазначено у свідоцтві про державні реєстрацію на такий транспортний засіб), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника, які мають відповідний транспортний засіб але свідоцтво про реєстрацію не містить відповідного дослівного запису.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівельна. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівельна, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до Документації з метою усунення порушень, викладених в скарзі.
Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель чим порушено права та інтереси Скаржника .
Порушення прав та інтересів Скаржника також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовником, він матиме змогу прийняти участь в процедурі закупівлі, та у випадку визнання переможцем процедури закупівлі, Замовник повинен буде укласти договір про закупівлю, за результатами виконання якого Скаржник матиме змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", від 12.10.2022 № 1178, -
ПРОШУ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті.
2. Прийняти рішення, яким зобов’язати комунальний заклад "Криворізький психоневрологічний інтернат" Дніпропетровської обласної ради" внести відповідні зміни до Тендерної документації за предметом закупівлі ДК 021:2015: 55510000-8 — Послуги їдалень. Послуги їдалень щодо забезпечення харчування підопічних закладу(аутсорсинг), оголошення про проведення якої оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-12-30-007615-a
Додатки:
- копія свідоцтва про державну реєстрацію транспортного засобу;
- тендерна документація;
- Орієнтовне меню;
- запит від 22. 12 . 2022 р.;
- відповідь на запит №11-3.2-8/21702 від 30.12.2022;
- рішення про державну реєстрацію потужностей;
- акт №943/23-24 від 18.12.2024;
- інформаційна картка на отримання експлуатаційного дозволу
Фізична особа-підприємець Д.О.Головченко
Антимонопольний комітет України
03035, м. Київ, ул. Митрополита
Василя Липківського, 45
Суб’єкт оскарження: Фізична особа-підприємець Головченко Дмитро Олександрович
код ІПН 3161021073
місцезнаходження: 50065, Україна, Дніпропетровська обл., м.Кривий Ріг, вул.Сергія Колачевського,128/33,
тел.0966290707; e-mail: dimon_39@ukr.net
Замовник:
Комунальний заклад "Криворізький психоневрологічний інтернат" Дніпропетровської обласної ради"
50033, Україна , Дніпропетровська обл., місто Кривий Ріг, вулиця Треньова, 15
СКАРГА
на умови тендерної документації
Комунальний заклад "Криворізький психоневрологічний інтернат" Дніпропетровської обласної ради" (надалі за текстом – Замовник) на веб-сайті уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оприлюднив оголошення та тендерну документацію за № UA-2024-12-30-007615-a на проведення процедури відкритих торгів на закупівлю:
Найменування предмета закупівлі, код відповідно до державного класифікатора:
ДК 021:2015: 55510000-8 — Послуги їдалень. Послуги їдалень щодо забезпечення харчування підопічних закладу(аутсорсинг).
Очікувана вартість послуг 17 837 505.00грн без ПДВ.
Закупівля проводиться з урахуванням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
На умови Тендерної доку3ментації нами подавалася скарга до Органу оскарження, яка була задоволена і Замовником 23.01.2025 р. внесено зміни.
Разом з тим тендерна документація в частині внесених змін не відповідає вимогам чинного законодавства та містить дискримінаційні умови.
Окремим файлом надано 7-денне орієнтовне меню для Замовника на 2025 р.
1. Вимоги тендерної документації|
1.1. Вимоги Тендерної документації в частині погодження орієнтовного меню
Відповідно до Додатку 2 до Тендерної документації встановлено, що у місці надання послуг їдалень (харчоблок Замовника) Виконавець самостійно здійснює приготування готових страв згідно з орієнтовним меню погодженим Головним управлінням Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області. Учасник повинен надати погоджене Головним управлінням Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області орієнтовне меню у складі тендерної пропозиції.
Також Додаток 2 до Тендерної документації містить аналогічну вимогу викладену іншим текстом: «У місці надання послуг їдалень (харчоблок Замовника) Виконавець самостійно здійснює приготування готових страв згідно з орієнтовним меню, погодженим Головним управлінням Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області, яке учасники повинні надати у складі власних пропозицій».
1.2. Заперечення на умови
Оскаржувана вимога є дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки об’єктивно не може бути ним виконана.
Згідно з чинним законодавством обов’язковому погодженню з Держпродспоживслужбою підлягають лише меню освітніх закладів: примірне чотиритижневе сезонне меню та асортимент буфету у навчальних закладах дозволено використовувати після погодження з територіальним органом Держпродспоживслужби.
Однак, Замовник цієї процедури закупівлі не належить до освітніх закладів, а відтак і вимога про погодженню меню для нього з Держпродспоживслужбою – безпідставна.
Вказана обставина підтверджується відповідним листом Держпродспоживслужби України від 18.01.2024 № В-17/ВХ/20-ЗПІ, у якому чітко вказано: "…Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів не уповноважена погоджувати меню для харчування підопічних психоневрологічних інтернатів та /або геріатричних пансіонатів комунальної форми власності, оскільки відсутні будь-які правові підстави…".
До скарги додаємо Додаток 2 до наказу Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області від 14.02.2024 р. №52-ОД, яке містить інформацію про погодження меню, посилання на норми законодавства, перелік документів та строки погодження і який свідчить про відсутн6ість норм, які б регулювали обов’язок погодження меню для психоневрологічного інтернату.
В первинній редакції Документації такої вимоги не було, що явно свідчить про її не обов’язковість для Замовника: ця вимога вписана в Документацію виключно для усунення від конкурентної боротьби учасників, які не матимуть достатньо часу для погодження меню. Звертаємо увагу, що погодження меню, навіть для освітніх закладів є досить розтягнутим в часі.
При цьому оскаржувану вимогу Замовник оприлюднив лише 23.01.2024 – у складі нової редакції тендерної документації. Враховуючи той факт, що кінцевий строк для подачі тендерних пропозицій – 00:00 28 січня 2025 р., то у Скаржника на погодження меню з Держпродспоживслужбою залишається лише 2 робочих днів.
Скаржник при всій свої обачності і наполегливості не зможе забезпечити погодження меню у такий короткий строк, але законодавством строки на погодження меню не визначені (бо немає обов’язку взагалі таке меню погоджувати), а отже Скаржник може розраховувати в кращому випадку на розгляд його звернення протягом 30 днів (як і будь-якого іншого звернення відповідно до Закону України "Про звернення громадян").
Замовник вимагає від учасників надати "Примірне тижневе меню харчування підопічних, погоджене Головним управлінням Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області". Однак, це примірне тижневе меню вже включене до складу Документації.
Тобто це меню вже складене самим Замовником. Скаржник не може відповідати за меню, складене Замовником, а можливість участі у тендері не може бути поставлена в залежність від погодження меню Замовника сторонньою організацією.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 "Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку": "
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити такі, що додаються:
норми харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку;
Порядок організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку.
36. Незалежно від способу організації харчування розроблення примірного чотиритижневого сезонного меню та асортименту буфету може бути забезпечене засновником (засновниками) державних та комунальних закладів освіти як для одного окремого закладу, так і для групи таких закладів.
У разі вибору способу організації харчування шляхом приготування та реалізації готових страв закладом освіти, закладом оздоровлення та відпочинку самостійно примірне чотиритижневе сезонне меню та асортимент буфету (у разі наявності) можуть складатися медичним працівником разом із завідувачем виробництва/кухарем їдальні (харчоблоку) такого закладу та затверджуватися керівником відповідного закладу.
У разі постачання до закладу освіти, закладу оздоровлення та відпочинку готових страв та/або послуг з харчування примірне чотиритижневе сезонне меню та асортимент буфету (у разі наявності) можуть складатися постачальником послуг з харчування (технологом, завідувачем виробництва) та затверджуватися керівником оператора ринку харчових продуктів, що здійснює постачання готових страв та/або послуг з харчування.
Примірне чотиритижневе сезонне меню та асортимент буфету дозволено використовувати після погодження з територіальним органом Держпродспоживслужби. Без такого погодження дозволено використовувати меню, рекомендоване МОЗ.
Слід зазначити, що чинним законодавством встановлено вимоги щодо погодження примірного меню харчування Держпродспоживслужбою саме для закладів освіти та дитячих закладів оздоровлення та відпочинку
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати примірне тижневе меню харчування підопічних, саме погоджене Головним управлінням Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
2.1. Вимоги Тендерної документації в частині надання експлуатаційного дозволу
Відповідно до Додатку 3 до Документації, учасник повинен надати експлуатаційний дозвіл на потужності (об’єкти) зі зберігання продуктів харчування, виданий на ім’я учасника процедури закупівлі за адресою потужності, яка зазначена учасником у довідці про наявність матеріально-технічної бази
Відповідно до Додатку 2 до Документації, учасник на відповідність технічній специфікації та документів, які підтверджують якість запропонованої продукції повинен надати у складі пропозиції наступні документи, зокрема:
- Експлуатаційній дозвіл на потужності (об’єкти) з виробництва готових страв, які будуть поставлятися до місця надання послуг, виданий на ім’я виробника готових страв.
2.2.Заперечення на умови
Встановлені вимоги протирічать чинному законодавству України.
Відповідно до статті 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»:
1. Оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження, повинні отримати експлуатаційний дозвіл, який видається територіальним органом компетентного органу на кожну окрему потужність до початку її експлуатації.
2. Обов’язок отримання експлуатаційного дозволу не поширюється в частині відповідної діяльності на операторів ринку, які здійснюють:
1) первинне виробництво харчових продуктів тваринного походження, а також пов’язану з ним діяльність, зокрема зберігання та поводження з первинною продукцією в місці первинного виробництва, за умови що при цьому істотно не змінюється стан такої продукції;
2) транспортування харчових продуктів тваринного походження, у тому числі тих, які потребують дотримання температурного режиму та не можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною;
3) зберігання харчових продуктів тваринного походження, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною;
4) виробництво та/або зберігання харчових продуктів, інгредієнтами яких є виключно продукти рослинного походження та/або перероблені продукти тваринного походження;
5) експлуатацію закладів громадського харчування, закладів роздрібної торгівлі харчовими продуктами та/або виробництво ремісничих харчових продуктів, виробництво харчових продуктів тваринного походження на малих потужностях з виробництва харчових продуктів тваринного походження.
3. Експлуатаційний дозвіл видається на потужності, що розташовані за однією адресою (з деталізацією на рівні виробничої лінії та/або харчових продуктів залежно від виду діяльності оператора ринку) і визначені оператором ринку.
4. Для отримання експлуатаційного дозволу оператор ринку подає заяву, в якій зазначаються найменування, ідентифікаційний код згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, місцезнаходження або прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків чи серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), місце проживання оператора ринку, назва (опис) потужності, її адреса, заплановані види діяльності та перелік харчових продуктів, які планується виробляти або зберігати, вид оператора ринку за класифікацією суб’єктів господарювання, визначеною Господарським кодексом України (суб’єкт мікро-, малого, середнього або великого підприємництва). Заява про видачу експлуатаційного дозволу підписується оператором ринку або уповноваженою ним особою.
Відповідно до 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»:
1. Державній реєстрації підлягають потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на які не вимагається отримання експлуатаційного дозволу.
Не підлягає державній реєстрації як окрема потужність транспортний засіб, що використовується оператором ринку у зв’язку з експлуатацією іншої належної йому зареєстрованої потужності або потужності, на яку видано експлуатаційний дозвіл. Транспортні засоби, що використовуються оператором ринку виключно для перевезення харчових продуктів, яке не пов’язане з експлуатацією належної йому зареєстрованої потужності або потужності, на яку видано експлуатаційний дозвіл, підлягають кумулятивній державній реєстрації, для якої подається одна заява (незалежно від кількості відповідних транспортних засобів) та за результатами якої присвоюється один особистий реєстраційний номер. Транспортний засіб, що використовується як потужність з реалізації харчових продуктів кінцевим споживачам, підлягає державній реєстрації як окрема потужність.
2. Державна реєстрація потужностей здійснюється компетентним органом шляхом внесення відповідної інформації до реєстру на безоплатній основі. Потужностям у реєстрі присвоюється особистий реєстраційний номер. Зміна найменування оператора потужності у зв’язку із зміною типу акціонерного товариства або у зв’язку з перетворенням акціонерного товариства в інше господарське товариство не є підставою для звернення оператора до компетентного органу із заявою про внесення змін до реєстру потужностей у частині найменування такого оператора та не є підставою для внесення таких змін до реєстру. У разі звернення оператора, найменування якого було змінено, до компетентного органу з письмовою заявою про внесення змін до реєстру в частині нового найменування такого оператора компетентний орган безоплатно вносить такі зміни до реєстру, про що письмово повідомляє оператора.
Постановою КМУ від 12.01.2024 р. №27 затверджено
Порядок видачі, відмови у видачі, анулювання, тимчасового припинення дії, переоформлення та поновлення дії експлуатаційного дозволу;
форму експлуатаційного дозволу.
Аналіз заяви про видачу експлуатаційного дозволу, яка є Додатком 1 до Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання, тимчасового припинення дії, переоформлення та поновлення дії експлуатаційного дозволу, дає можливість встановити, що експлуатаційний дозвіл дається операторам ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження.
При цьому слід звернути увагу, що цей перелік стосується видачі експлуатаційних дозволів, що містять однокомпонентний склад (наприклад молоко, молюски, м’ясо і тд, або здійсенюють дяльність пов’язану з переробкою, обробкою і зберіганням продуктів тваринного походження) і не стосується продуктів харчування, які є композитними, комбінованими, складними (складаються з кількох складових, що утворюють блюдо (готову страву) - борщ, каша.
Таким чином, зважаючи на те, що готові страви складається з багатокомпонентного меню і Скаржник не здійснює діяльність пов’язану з отриманням експлуатаційного дозволу отримання такого дозволу для Скаржника, як виробника готових страв, не передбачено законодавством
Скаржник здійснює свою діяльність приготування їжі на підставі Рішення про реєстрацію потужностей r-UA-04-26-2607.
Скаржник звертався до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на що було отримано відповідь №11-3.2-8/21702 від 30.12.2022 р., відповідно до якої потужності (заклади громадського харчування) з виробництва готових страв підлягають державній реєстрації.
Слід відмітити, що Замовником вимагається в декларації виробника або якісних посвідченнях та при маркуванні зазначати номер експлуатаційного дозволу потужностей/або рішення про реєстрацію потужностей на виробництво, що свідчить, що Замовник розуміє, що учасники можуть здійснювати діяльність не лише на підставі експлуатаційного дозволу, а й на підставі рішення про реєстрацію потужностей.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати експлуатаційний дозвіл що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
3.1. Вимоги Тендерної документації в частині висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів
Відповідно до Додатку 2 до Документації, учасник повинен Технічні умови на виробництво готових страв, які пропонує до постачання учасник у випадках неможливості надання послуг за місцезнаходженням Замовника. Технічні умови повинні бути внесені до бази даних Технічних умов України та повинні відповідати діючого санітарного законодавства та вимогам Замовника за технічною специфікацією щодо вимог до готових страв. В підтвердження цього надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на зазначені Технічні умови на відповідність їх діючому санітарному законодавству.
3.2.Заперечення на умови
Встановлені вимоги в частині надання висновку державної санітарно-епідеміологічної екпертизи Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів протирічать законодавству.
Згідно з статтею 11 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягали, зокрема: проекти нормативно-технічної, інструкційно-методичної документації, що стосується здоров’я та середовища життєдіяльності людини; продукція, напівфабрикати, речовини, матеріали та небезпечні фактори, використання, передача або збут яких може завдати шкоди здоров’ю людей; документація на розроблювані техніку, технології, устаткування, інструменти тощо. (Закон втратив чинність з 01.10.2023 р. на підставі Закону Україні «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022 р.)
Відповідно до пункту 3.2 Порядку проведення державної санітарно епідеміологічної експертизи, затвердженого наказом МОЗ від 09.10.2000 № 247, зареєстрованим в Мін'юсті 10.01.2001 за № 4/5195 (далі – Порядок), заборонялося використання або функціонування об'єктів експертизи без наявності позитивного висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи. (втратив чинність на підставі Наказу Міністерства охорони здоров’я №1829 від 19.10.2023 р.)
Згідно пункту 7 Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, затвердженого Законом України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», передбачався висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи документації на розроблювані техніку, технології, устаткування, інструменти тощо.
(пункт 7 Закону було виключено на підставі Закону Україні «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022 р.)
Таким чином, нормативно-правові акти в частині висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи втратили чинність.
Діючий Закон Україні «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022 р. не передбачає такого документу як висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Інші нормативно-правові акти також не встановлюють такого документу як висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Таким чином зазначені вимоги Документації в частині надання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи не передбаченого законодавством є дискримінаційними.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
4.1.Вимоги Тендерної документації в частині копія свідоцтва про державну реєстрацію
Відповідно до Додатку 3 до Документації, учасник повинен надати копія свідоцтва про державну реєстрацію на спеціалізований транспортний засіб (вантажний спеціалізований фургон-рефрижератор або спеціалізований вантажний фургон-ізотермічний, обладнаний холодильно-опалювальною установкою, про що зазначено у свідоцтві про державні реєстрацію на такий транспортний засіб) для доставки продуктів харчування до місця надання послуг, з наданням копії відповідних документів, що підтверджують право власності чи копія договору оренди/суборенди, або іншого договору, якщо зазначений транспортний засіб не знаходиться у власності Учасника.
4.2.Заперечення на умови
Скаржник має у власності фургон рефрижератор-В Mercedes-Benz Sprinter 311 СDI, що підтверджується відповідним свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу, і який Скаржник планує задіяти для виконання договору по цій процедурі закупівлі.
Разом з тим в свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу відсутня інформація про те, що цей автомобіль є вантажним спеціалізованим і обладнаний холодильно-опалювальною установкою.
Автомобіль за своєю суттю є вантажним спеціалізованим, обладнаним холодильно-опалювальною установкою транспортним засобом, проте в свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу відсутня чітка вказівка про це.
При цьому в Акті №943/23-24 від 18.12.2024 р. зазначено про те, що автомобіль є фургон рефрижератор-В.
Зазначені невідповідності не дають можливість Скаржнику прийняту участь в процедурі закупівлі.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати свідоцтво про реєстрацію на спеціалізований транспортний засіб (вантажний спеціалізований фургон-рефрижератор або спеціалізований вантажний фургон-ізотермічний, обладнаний холодильно-опалювальною установкою, про що зазначено у свідоцтві про державні реєстрацію на такий транспортний засіб), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника, які мають відповідний транспортний засіб але свідоцтво про реєстрацію не містить відповідного дослівного запису.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівельна. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівельна, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до Документації з метою усунення порушень, викладених в скарзі.
Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель чим порушено права та інтереси Скаржника .
Порушення прав та інтересів Скаржника також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовником, він матиме змогу прийняти участь в процедурі закупівлі, та у випадку визнання переможцем процедури закупівлі, Замовник повинен буде укласти договір про закупівлю, за результатами виконання якого Скаржник матиме змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", від 12.10.2022 № 1178, -
ПРОШУ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті.
2. Прийняти рішення, яким зобов’язати комунальний заклад "Криворізький психоневрологічний інтернат" Дніпропетровської обласної ради" внести відповідні зміни до Тендерної документації за предметом закупівлі ДК 021:2015: 55510000-8 — Послуги їдалень. Послуги їдалень щодо забезпечення харчування підопічних закладу(аутсорсинг), оголошення про проведення якої оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-12-30-007615-a
Додатки:
- копія свідоцтва про державну реєстрацію транспортного засобу;
- тендерна документація;
- Орієнтовне меню;
- запит від 22. 12 . 2022 р.;
- відповідь на запит №11-3.2-8/21702 від 30.12.2022;
- рішення про державну реєстрацію потужностей;
- акт №943/23-24 від 18.12.2024;
- інформаційна картка на отримання експлуатаційного дозволу
Фізична особа-підприємець Д.О.Головченко
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Опис зазначений в скарзі
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
3cd3dbc7495e487a9de34f7f8024a495
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-30-007615-a.b1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. Сертифікат 14001.pdf 03.01.2025 19:27
- 2. 80115 Атестат 16.09.24.pdf 03.01.2025 19:27
- 3. 80115 Сфера 16.09.24.pdf 03.01.2025 19:27
- 4. Сертифікат 9001.pdf 03.01.2025 19:27
- 6. сертифікат 37001 від 15.11.23.pdf 03.01.2025 19:27
- 5. Сертифікат 22000.pdf 03.01.2025 19:27
- 7. Свідцтво про реєстрацію ТЗ.pdf 03.01.2025 19:27
- 8. Лист відгук.PDF 03.01.2025 19:27
- 9. Лист держпраці ДК10732.pdf 03.01.2025 19:27
- 12. Запит від 03.01.2025.pdf 03.01.2025 19:27
- 10. НААУ.pdf 03.01.2025 19:27
- 13. Відповідь на запит.pdf 03.01.2025 19:27
- Скарга харчування Головченко 2025 інтернат після змін.doc 03.01.2025 19:27
- Про зупинення строків адміністративного.pdf 03.01.2025 19:27
- 14. Скарга харчування Головченко 2025.pdf 03.01.2025 19:27
- Скарга харчування Головченко 2025 інтернат після змін.pdf 03.01.2025 19:27
- 2025р.ВТ ТД зміни (1).doc 03.01.2025 19:27
- sign.p7s 03.01.2025 19:28
- Лист.pdf 04.01.2025 12:14
- Відповідь на заперечення Замовника на скаргу ФОП Головченко 13.01.2025 - 1.pdf 13.01.2025 12:36
- Відповідь на заперечення Замовника на скаргу ФОП Головченко 13.01.2025 - 1.docx 13.01.2025 12:36
- рішення від 07.01.2925 № 188.pdf 07.01.2025 15:12
- інформація про резолютивну частину рішення від 14.01.2025 № 558.pdf 15.01.2025 10:55
- рішення від 14.01.2025 № 558.pdf 15.01.2025 14:56
- Лист заперечення 08.01.2025 11:26
- Лист заперечення 08.01.2025 11:29
- Лист заперечення 08.01.2025 12:09
- Заперечення на скаргу 09.01.2025 18:10
- Копія журналу вхідної кореспонденції 09.01.2025 18:11
- Заперечення на скаргу 09.01.2025 18:13
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.01.2025 19:30
Дата розгляду скарги:
14.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.01.2025 15:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.01.2025 14:56
Дата виконання рішення Замовником:
23.01.2025 15:59
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення №558-р/пк-пз від 14.01.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель до тендерної документації згідно предмету закупівлі: "Послуги їдалень щодо забезпечення харчування підопічних закладу(аутсорсинг)., рішенням уповноваженої особи від 23.01.2025р № 27 внесено відповідні зміни та на виконання п.54 Особливостей оприлюднено в електронній системі закупівель нову редакцію тендерної документації з переліком змін, а також продовжено строк на подання тендерних пропозицій.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f01eeface6fd4b5f91e1e86319f37fb1
Заголовок пункту скарги:
Скарга на умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Внести зміни в тендерну документацію які Викладено в скарзі окремим файлом.
×
-
Назва доказу:
скарга
-
Повʼязаний документ:
Скарга харчування Головченко 2025 інтернат після змін.doc
-
-
Назва доказу:
про зупинення строків
-
Повʼязаний документ:
Про зупинення строків адміністративного.pdf
-
-
Назва доказу:
Відповідь на запит
-
Повʼязаний документ:
13. Відповідь на запит.pdf
-
-
Назва доказу:
Запит
-
Повʼязаний документ:
12. Запит від 03.01.2025.pdf
-
-
Назва доказу:
НААУ
-
Повʼязаний документ:
10. НААУ.pdf
-
-
Назва доказу:
Лист держ праці
-
Повʼязаний документ:
9. Лист держпраці ДК10732.pdf
-
-
Назва доказу:
Лист відгук
-
Повʼязаний документ:
8. Лист відгук.PDF
-
-
Назва доказу:
свідоцтво про реєстрацію
-
Повʼязаний документ:
7. Свідцтво про реєстрацію ТЗ.pdf
-
-
Назва доказу:
37001
-
Повʼязаний документ:
6. сертифікат 37001 від 15.11.23.pdf
-
-
Назва доказу:
22000
-
Повʼязаний документ:
5. Сертифікат 22000.pdf
-
-
Назва доказу:
9001
-
Повʼязаний документ:
4. Сертифікат 9001.pdf
-
-
Назва доказу:
сфера
-
Повʼязаний документ:
3. 80115 Сфера 16.09.24.pdf
-
-
Назва доказу:
атестат
-
Повʼязаний документ:
2. 80115 Атестат 16.09.24.pdf
-
-
Назва доказу:
14001
-
Повʼязаний документ:
1. Сертифікат 14001.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Внести зміни до пунктів тендерної документації зазначених в скарзі.