-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Ц_25П-039_ДК 021:2015-50110000-9-Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з технічного обслуговування та ремонту вантажних автомобілів на шасі Renault).
Строк надання послуг: Загальний строк надання послуг: послуги надаються систематично за окремими Замовленнями Замовника, з дати укладання Договору до 15.11.2025 року (включно). Строк (термін) надання послуг відносно 1-єї одиниці ТЗ- не більше 15-ти календарних днів з дня підписання сторонами дефектного акту.
Завершена
4 334 220.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 86 700.00 UAH
мін. крок: 2% або 86 700.00 UAH
Період оскарження:
29.12.2024 22:09 - 03.01.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на дискримінаційну вимогу тендерної докуметації
Номер:
6c727fe305a14cf39d95ff53143b88fb
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-29-001187-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційну вимогу тендерної докуметації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на умови Renault.doc 02.01.2025 20:22
- ДУ 1.pdf 02.01.2025 20:22
- Запит до виробника та дилерів.pdf 02.01.2025 20:22
- Скарга на умови Renault.pdf 02.01.2025 20:22
- 21П-023_Договір Послуги з ремонту автомобілів рено.pdf 02.01.2025 20:22
- sign.p7s 02.01.2025 20:24
- Дод пояснення - заперечення.doc 12.01.2025 11:19
- рішення від 06.01.2025 № 124.pdf 06.01.2025 13:56
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.01.2025 № 481.pdf 13.01.2025 18:13
- рішення від 13.01.2025 № 481.pdf 14.01.2025 12:17
- Пояснення по суті скарги.docx 08.01.2025 23:33
- Рішення від 18.11.2024 № 18509.pdf 08.01.2025 23:33
- Пояснення по суті скарги .pdf 09.01.2025 22:20
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.01.2025 20:44
Дата розгляду скарги:
13.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.01.2025 13:57
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
14.01.2025 12:18
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7f80b7da24584712a82151b445d3c6fa
Заголовок пункту скарги:
Пункт щодо незаконної вимоги
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
У підпункті 2 пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації «Документи що підтверджують відповідність учасника вимогам п. 2 розділу ІХ «Правил надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів»» встановлене наступне обмеження до учасників:
« 2.1. Надати документи, що підтверджують відповідність учасника вимогам п. 2 розділу ІХ «Правил надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів», затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 28.11.2014 № 615, а саме:
- на підтвердження виконання вимоги «мати необхідне інформаційне забезпечення від виробника, зокрема експлуатаційну, ремонтну, технологічну документацію для надання послуг з технічного обслуговування та ремонту КТЗ та їх складових частин (систем)» надається скан-копія документу, який підтверджує факт отримання Учасником вищезгаданого інформаційного забезпечення та документації (щодо ТЗ вказаного в технічному завданні) від Виробника базового шасі КТЗ або його дочірнього підприємства або імпортера або від іншого суб'єкта господарювання* у вигляді відповідного акту приймання-передачі або аналогічного за змістом документу та/або інформаційного листа від Виробника базового шасі КТЗ (або його дочірнього підприємства або імпортера або від іншого суб’єкта господарювання*) щодо надання Учаснику необхідного інформаційного забезпечення, зокрема експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації для надання послуг з технічного обслуговування та ремонту КТЗ та їх складових частин (систем).
* Інший суб’єкт господарювання – будь-яка юридична або фізична особа, якій на законних підставах належить право власності, право користування чи на іншому речовому праві інформаційне забезпечення та документація Виробника базового шасі КТЗ, що надає такій особі право розпоряджатися та/або користуватись інформаційним забезпеченням та документацією Виробника базового шасі КТЗ.»
Вважаємо зазначену вимогу дискримінаційною, оскільки зазначену вимогу може виконати лише офіційний представник виробника на території України який заздалегідь має можливість отримати такий документ у встановлений термін, або вже має його, оскільки у відкритому доступі такої документації не має.
Нами були зроблені відповідні запити до виробника та низки офіційних представників (дилерів та авторизованих автосервісів) ще 30.12.2024 року, проте з того часу ми не отримали ЖОДНОЇ відповіді на наші запити щодо надання нам такого документу та документації. Офіційні представники на території України також не надають такий документ оскільки ми є їх конкурентами на цьому ринку, та заради них цю вимогу і було встановлено, щоб участь могли прийняти тільки вони.
Замовник ставить скаржника у залежність від третьої сторони яка є приватною компанією та яка не зобовʼязана взагалі давати нам будь-які листи, довідки чи підтверджуючі акти чи взагалі можуть проігнорувати наш запит. Також ніякої конкретики яка саме ремонтна документація та яке саме забезпечення вимагається. Вимога викладена дуже абстрактно і дозволяє дуже широко її трактувати.
Також просимо звернути увагу що у перелік транспорту у технічному завданні наявні лише автомобілі 2017-2018 років випуску, і вони не перебувають на гарантійному обслуговуванні, а отже під час проведення ремонту та ТО негарантійних машин, жодних технічних переваг не буде мати учасник який буде мати підтвердження від третьої сторони, оскільки він жодним чином не впливає на якість надання послуг, вся необхідна документація для ремонту і так наявна у відкритому доступі, а сама вимога встановлена для обмеження кола потенційних учасників, таких як Скаржник. Ми є учасником з багаторічним досвідом з ремонту автомобільного транспорту, навіть у того самого замовника і навіть тих саме автомобілів що наразі є предметом закупівлі, що підтверджується доданим аналогічним договором, і ми маємо все необхідне обладнання та документації для проведення такого ремонту, а отримати під час війни за тиждень листа від французського виробника на практиці неможливо, а отже ця вимога прописана під конкретного учасника який вже має такий документ і взагалі має статус офіційного авторизованого автосервісу. Крім того, ще раз наголошуємо на тому, що замовник безпідставно ставить скаржника у залежність від третьої сторони яка не зобовʼязана взагалі давати нам будь-які листи чи довідки.
У відповідності до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) передбачається, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Окрім того просимо звернути увагу на те, що зазначена інформація від виробника не дає жодних переваг учаснику який має можливість отримати її від виробника над тими хто не має, оскільки жодним чином це не впливає на якість надання послуг і не є обовʼязковим для проведення ремонту та ТО КТЗ Renault.
Також окремо просимо звернути увагу на наступну інформацію що зазначена у правилах надання послуг на які посилається замовник обґрунтовуючи необхідність застосування зазначеної вимоги що є предметом скарги:
Правилами надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, а саме пунктом № 3, розділу «ІV. Передавання-приймання КТЗ та їх складових частин (систем) до технічного обслуговування і ремонту» передбачено наступне:
“3. Для надання послуг приймаються КТЗ або їх складові частини (системи), які відповідають вимогам експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації, а у разі її відсутності рішення про прийняття КТЗ для надання послуг приймає виконавець.
КТЗ або їх складові частини (системи) передаються виконавцю у повному комплекті.
Замовник надає виконавцю експлуатаційну, ремонтну, технологічну документацію КТЗ з огляду на необхідність її доповнення і використання під час ремонту.”
Виходячи з цього пункту правил, а також з того факту, що замовником не перелічено яка саме конкретно документація необхідна, то в разі відсутності якоїсь конкретної експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації Замовник зобовʼязан її надати Виконавцю.
Також пунктом 1 розділу «VІ. Виконання послуг» наступне:
«1. Технічне обслуговування і ремонт КТЗ, їх складових частин (систем) виконуються згідно з вимогами Технічного регламенту за затвердженою виконавцем технологічною документацією.
У разі відсутності інформаційного забезпечення від виробника, зокрема експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації виробника, за взаємною згодою виконавця і замовника допускається виконання окремих робіт за умовами договору, якщо вони не впливають негативно на безпечність КТЗ. У цьому разі технічний опис технічного обслуговування і ремонту зазначається у договорі щодо виконання послуги.»
Підсумовуючи, ми наголошуємо на тому, що зазначена вимога є дискримінаційною, оскільки її може виконати лише офіційний представник виробника на території України або учасник який отримає таку документацію від таких представників або виробника.
« 2.1. Надати документи, що підтверджують відповідність учасника вимогам п. 2 розділу ІХ «Правил надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів», затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 28.11.2014 № 615, а саме:
- на підтвердження виконання вимоги «мати необхідне інформаційне забезпечення від виробника, зокрема експлуатаційну, ремонтну, технологічну документацію для надання послуг з технічного обслуговування та ремонту КТЗ та їх складових частин (систем)» надається скан-копія документу, який підтверджує факт отримання Учасником вищезгаданого інформаційного забезпечення та документації (щодо ТЗ вказаного в технічному завданні) від Виробника базового шасі КТЗ або його дочірнього підприємства або імпортера або від іншого суб'єкта господарювання* у вигляді відповідного акту приймання-передачі або аналогічного за змістом документу та/або інформаційного листа від Виробника базового шасі КТЗ (або його дочірнього підприємства або імпортера або від іншого суб’єкта господарювання*) щодо надання Учаснику необхідного інформаційного забезпечення, зокрема експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації для надання послуг з технічного обслуговування та ремонту КТЗ та їх складових частин (систем).
* Інший суб’єкт господарювання – будь-яка юридична або фізична особа, якій на законних підставах належить право власності, право користування чи на іншому речовому праві інформаційне забезпечення та документація Виробника базового шасі КТЗ, що надає такій особі право розпоряджатися та/або користуватись інформаційним забезпеченням та документацією Виробника базового шасі КТЗ.»
Вважаємо зазначену вимогу дискримінаційною, оскільки зазначену вимогу може виконати лише офіційний представник виробника на території України який заздалегідь має можливість отримати такий документ у встановлений термін, або вже має його, оскільки у відкритому доступі такої документації не має.
Нами були зроблені відповідні запити до виробника та низки офіційних представників (дилерів та авторизованих автосервісів) ще 30.12.2024 року, проте з того часу ми не отримали ЖОДНОЇ відповіді на наші запити щодо надання нам такого документу та документації. Офіційні представники на території України також не надають такий документ оскільки ми є їх конкурентами на цьому ринку, та заради них цю вимогу і було встановлено, щоб участь могли прийняти тільки вони.
Замовник ставить скаржника у залежність від третьої сторони яка є приватною компанією та яка не зобовʼязана взагалі давати нам будь-які листи, довідки чи підтверджуючі акти чи взагалі можуть проігнорувати наш запит. Також ніякої конкретики яка саме ремонтна документація та яке саме забезпечення вимагається. Вимога викладена дуже абстрактно і дозволяє дуже широко її трактувати.
Також просимо звернути увагу що у перелік транспорту у технічному завданні наявні лише автомобілі 2017-2018 років випуску, і вони не перебувають на гарантійному обслуговуванні, а отже під час проведення ремонту та ТО негарантійних машин, жодних технічних переваг не буде мати учасник який буде мати підтвердження від третьої сторони, оскільки він жодним чином не впливає на якість надання послуг, вся необхідна документація для ремонту і так наявна у відкритому доступі, а сама вимога встановлена для обмеження кола потенційних учасників, таких як Скаржник. Ми є учасником з багаторічним досвідом з ремонту автомобільного транспорту, навіть у того самого замовника і навіть тих саме автомобілів що наразі є предметом закупівлі, що підтверджується доданим аналогічним договором, і ми маємо все необхідне обладнання та документації для проведення такого ремонту, а отримати під час війни за тиждень листа від французського виробника на практиці неможливо, а отже ця вимога прописана під конкретного учасника який вже має такий документ і взагалі має статус офіційного авторизованого автосервісу. Крім того, ще раз наголошуємо на тому, що замовник безпідставно ставить скаржника у залежність від третьої сторони яка не зобовʼязана взагалі давати нам будь-які листи чи довідки.
У відповідності до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) передбачається, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Окрім того просимо звернути увагу на те, що зазначена інформація від виробника не дає жодних переваг учаснику який має можливість отримати її від виробника над тими хто не має, оскільки жодним чином це не впливає на якість надання послуг і не є обовʼязковим для проведення ремонту та ТО КТЗ Renault.
Також окремо просимо звернути увагу на наступну інформацію що зазначена у правилах надання послуг на які посилається замовник обґрунтовуючи необхідність застосування зазначеної вимоги що є предметом скарги:
Правилами надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, а саме пунктом № 3, розділу «ІV. Передавання-приймання КТЗ та їх складових частин (систем) до технічного обслуговування і ремонту» передбачено наступне:
“3. Для надання послуг приймаються КТЗ або їх складові частини (системи), які відповідають вимогам експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації, а у разі її відсутності рішення про прийняття КТЗ для надання послуг приймає виконавець.
КТЗ або їх складові частини (системи) передаються виконавцю у повному комплекті.
Замовник надає виконавцю експлуатаційну, ремонтну, технологічну документацію КТЗ з огляду на необхідність її доповнення і використання під час ремонту.”
Виходячи з цього пункту правил, а також з того факту, що замовником не перелічено яка саме конкретно документація необхідна, то в разі відсутності якоїсь конкретної експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації Замовник зобовʼязан її надати Виконавцю.
Також пунктом 1 розділу «VІ. Виконання послуг» наступне:
«1. Технічне обслуговування і ремонт КТЗ, їх складових частин (систем) виконуються згідно з вимогами Технічного регламенту за затвердженою виконавцем технологічною документацією.
У разі відсутності інформаційного забезпечення від виробника, зокрема експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації виробника, за взаємною згодою виконавця і замовника допускається виконання окремих робіт за умовами договору, якщо вони не впливають негативно на безпечність КТЗ. У цьому разі технічний опис технічного обслуговування і ремонту зазначається у договорі щодо виконання послуги.»
Підсумовуючи, ми наголошуємо на тому, що зазначена вимога є дискримінаційною, оскільки її може виконати лише офіційний представник виробника на території України або учасник який отримає таку документацію від таких представників або виробника.
×
-
Назва доказу:
Скарга у док
-
Повʼязаний документ:
Скарга на умови Renault.doc
-
-
Назва доказу:
Скарга у пдф
-
Повʼязаний документ:
Скарга на умови Renault.pdf
-
-
Назва доказу:
Доп угода до досвіду
-
Повʼязаний документ:
ДУ 1.pdf
-
-
Назва доказу:
досвід
-
Повʼязаний документ:
21П-023_Договір Послуги з ремонту автомобілів рено.pdf
-
-
Назва доказу:
Запит до дилерів та виробника
-
Повʼязаний документ:
Запит до виробника та дилерів.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства