-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з організації харчування вихованців ЗДО «Росинка» виконавчого комітету Стеблівської селищної ради Звенигородського району Черкаської області
Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ ЗДО РОСИНКА", що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та з урахуванням Особливостей. З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів.
Завершена
991 752.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 9 917.52 UAH
мін. крок: 1% або 9 917.52 UAH
Період оскарження:
28.12.2024 00:20 - 03.01.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
521df3e71ac34da18e4eb7b3518439c5
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-28-000018-a.c1
Назва:
Щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
28.12.2024 Виконавчий комітет Стеблівської селищної ради (далі – Замовник) оголосив процедуру закупівлі відкриті торги (з врахуванням Особливостей) в електронній системі закупівель за предметом закупівлі: послуги з організації харчування вихованців ЗДО «Росинка» виконавчого комітету Стеблівської селищної ради Звенигородського району Черкаської області (ДК 021:2015-55510000-8 – послуги їдалень), (далі – Процедура закупівлі).
Процедура закупівлі здійснюється відповідно до тендерної документації затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 26.12.2024 (далі – Тендерна документація), Закону 922, Особливостей та інших нормативно правових актів, передбачених Тендерною документацією.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Дитячий оздоровчий заклад санаторного типу «ЧАЙКА» (далі – Скаржник), у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду надання послуг, що відповідає предмету закупівлі, взяло участь в Процедурі закупівлі та подало тендерну пропозицію через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 39 Особливостей розкриття тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 28 Закону 922 (положення абзацу 3 частини 1 та абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону 922 не застосовуються).
Згідно абзацу 2 частини 1 статті 28 Закону 922 розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 06.01.2025.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь в закупівлі взяло 2 учасника, а саме:
- Товариство з обмеженою відповідальністю «РАМЕДАС УКРАЇНА» (далі – Переможець) з остаточною ціновою пропозицією 930 348,00 грн.;
- Скаржник з остаточною ціновою пропозицією 974 208,00 грн.
За пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону 922 (положення частин 2, 12, 16, абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону 922 не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Частиною 1 статті 29 Закону 922 визначено, що оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Найбільш економічно вигідною пропозицією визначено тендерну пропозицію Переможця. Рішенням уповноваженої особи Замовника, висвітленого зокрема в протоколі щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 31.01.2025, (далі – Рішення від 31.01.2025) що оприлюднено 01.02.2025 Переможця визначено переможцем Процедури закупівлі та прийнято рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю.
Скаржник вважає Рішення від 31.01.2025 безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.
Відповідно до підпункту 1.1. пункту 1 розділу 2 Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів (у випадках, передбачених цією тендерною документацією – шляхом самостійного декларування учасником), що вимагаються замовником у цій тендерній документації (Додатку 3 до цієї тендерної документації), а саме:
- інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям;
- інформації щодо відповідності учасника вимогам, визначеним пунктом 47 Особливостей.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга (2).pdf 06.02.2025 17:02
- sign.p7s 06.02.2025 19:31
- рішення від 10.02.2025 №1936.pdf 10.02.2025 16:47
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.02.2025 №2274.pdf 14.02.2025 18:52
- рішення від 14.02.2025 №2274.pdf 17.02.2025 11:25
- ПОЯСНЕННЯ ЩОДО СКАРГИ ЗДО РОСИНКА.docx 13.02.2025 06:02
- ПОЯСНЕННЯ ЩОДО СКАРГИ ЗДО РОСИНКА.pdf 13.02.2025 06:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.02.2025 19:55
Дата розгляду скарги:
14.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.02.2025 16:48
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
17.02.2025 11:25
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
59b423bdaa22446eade48e9559afb279
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Згідно підпункту 2.1. пункту 2 розділу 2 Тендерної документації Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме:
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції передбачені цією тендерною документацією документи та інформацію.
За підпунктом 2-3 пункту 2 розділу 1 Додатку 3 до Тендерної документації Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів): учасник повинен підтвердити досвід повного (або часткового) виконання не менше ніж двох аналогічних договорів, при цьому такі договори мають бути укладені із суб’єктами, які є замовниками в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону (в період дії з 19.04.2020 р., або так само які є замовниками в розумінні п. 9 ч. 1 ст. 1 Закону в період дії до 19.04.2020 р.), та інформація про укладення таких договорів повинна міститись в електронній системі закупівель.
Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен у складі тендерної пропозиції надати документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме:
- копії не менше ніж двох повністю виконаних (або частково виконаних) аналогічних договорів (з дотриманням вимог цієї тендерної документації щодо їх змісту тощо), разом з копіями оформлених належним чином сторонами аналогічного договору первинних облікових документів, що підтверджують приймання-передачу наданих послуг (виконаних робіт) згідно таких аналогічних договорів (акти наданих послуг або акти виконаних робіт або інші аналогічні документи, складені у двосторонньому порядку сторонами договору у письмовій формі, що підтверджують приймання-передачу наданих послуг, та зміст яких містить інформацію щодо реквізитів договору, щодо виконання якого надаються такі документи (документ);
- позитивні відгуки від контрагента (замовника) згідно виконання (часткового виконання) не менше двох аналогічних договорів, інформація про які надана у складі тендерної пропозиції учасника, що мають бути складені на фірмовому бланку контрагента (замовника) (якщо такий є) та видані за підписом керівника (або особи, що виконує його функції) контрагента (замовника), а також містити інформацію про реквізити договору, щодо виконання якого надається відгук (номер за наявності та дата укладення) та загальну інформацію про виконання учасником своїх обов’язків згідно договору.
Підпунктами 1.4. та 1.5. пункту 1 розділу 1 Тендерної документації передбачено наступні терміни:
- Аналогічним договором в розумінні цієї тендерної документації є договір щодо надання послуг з організації (забезпечення тощо) харчування учнів (дітей, вихованців тощо) та/або послуг, що входять до відповідного класу Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, згідно якого визначено предмет цієї закупівлі.
- Клас Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 визначається системою кодів, яка складається із чотирьох послідовних цифр відмінних від нуля, у свою чергу, відповідає найменуванню, що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет договору, що згруповані наступним чином: (XXXX0000-Y).
У складі своєї пропозиції Переможець надав:
- Договір від 09.02.2024 № 139 (далі – Договір 139), укладений між Переможцем та Управлінням освіти Шевченківської районної в місті Києві адміністрації за предметом: послуги з організації шкільного харчування, код ДК 021:2015 (CPV): 55520000-1 (55523100-2 Послуги з організації шкільного харчування);
- Акт наданих послуг від 05.03.2024 № 1 щодо Договору 139;
- Акт наданих послуг від 03.04.2024 № 2 щодо Договору 139;
- Акт наданих послуг від 10.06.2024 № 3 щодо Договору 139;
- Акт наданих послуг від 10.06.2024 № 4 щодо Договору 139;
- Лист відгук про виконання договору від 24.09.2024 № 33/09-2431, що стосується Договору 139;
- Договір про закупівлю послуг з харчування дітей, які потерпіли від Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на території радіоактивного забруднення Камінь-Каширського району Волинської області, за державні кошти від 14.04.2020 № 1/14 (далі – Договір 1/14), укладений між Переможцем та Управлінням соціального захисту населення Камінь-Каширської районної державної адміністрації за предметом: послуги з готування їжі (код ДК 021:2015 - 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (Послуги з харчування дітей, які потерпіли від Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на території радіоактивного забруднення Камінь-Каширського району Волинської області);
- Зведений акт приймання-передачі наданих послуг від 07.10.2020 № 1 до Договору 1/14;
- Зведений акт приймання-передачі наданих послуг від 27.10.2020 № 2 до Договору 1/14;
- Зведений акт приймання-передачі наданих послуг від 01.12.2020 № 3 до Договору 1/14;
- Зведений акт приймання-передачі наданих послуг від 23.12.2020 № 4 до Договору 1/14;
- Зведений акт приймання-передачі наданих послуг від 03.02.2021 № 5 до Договору 1/14;
- Зведений акт приймання-передачі наданих послуг від 18.02.2021 № 6 до Договору 1/14;
- Лист від 27.01.2023 № 84/01-16/2-23 (далі – Лист 84), що стосується виконання Договору 1/14.
Як вже зазначено вище предмет закупівлі визначено за класом Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015-55510000-8 – послуги їдалень.
За Договором 139 та Договором 1/14 надавались послуги, що визначені за класом Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015-55520000-1 - кейтерингові послуги, тобто за іншим класом ніж вимагалось за визначенням аналогічного договору згідно підпункту 1.4. пункту 1 розділу 1 Тендерної документації.
Крім того, у відповідності до останнього абзацу пункту 2 розділу 2 Тендерної документації лист відгук повинен бути виданий за підписом керівника (або особи, що виконує його функції). Водночас Лист 84 не містить ні фізичного, ні електронного підпису керівника чи особи, що виконує його функції.
Тим самим наявні невідповідності в документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та подання яких передбачалося тендерною документацією.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією.
Замовник не виявив наведені невідповідності та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою щодо їх усунення. Таким чином Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону 922.
2. Згідно підпункту 2.1. пункту 2 розділу 2 Тендерної документації Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції передбачені цією тендерною документацією документи та інформацію.
За підпунктом 2-1 пункту 2 розділу 1 Додатку 3 до Тендерної документації Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Учасник шляхом подання у складі тендерної пропозиції документів, що передбачені цією тендерною документацією, повинен підтвердити наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (за наявності), необхідних для надання послуг, що є предметом даної закупівлі, зокрема, підтвердити набуття права користування транспортними засобами (не менше 2-х одиниць), якими буде здійснюватися підвезення продуктів харчування, необхідних для надання послуг, які є предметом даної закупівлі.
Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен у складі тендерної пропозиції надати документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме: довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, складену учасником у довільній формі, із зазначенням переліку фактично наявних в учасника об’єктів обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, що є предметом даної закупівлі та визначені у технічних вимогах, в тому числі згідно переліку, передбаченого у відповідності до п.п. 2-1 п. 2 цього розділу, із зазначенням інформації про найменування кожного об’єкта обладнання та матеріально-технічної бази (для транспортних засобів зазначається марка, модель (комерційний опис), тип, реєстраційний номер, серія та номер свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу), кількості, підстав набуття учасником права користування зазначеними об’єктами обладнання та матеріально-технічної бази; копії правовстановлюючих документів, що підтверджують набуття учасником права користування транспортними засобами, що відповідно до вказаної вище довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази визначені учасником як фактично наявні в останнього станом на дату подання тендерної пропозиції, та додатково для транспортних засобів, право користування якими виникає на підставі відповідного договору – копія(-ї) свідоцтва про реєстрацію такого(-их) транспортного(-их) засобу(-ів), що визначений(-і) у змісті зазначеного договору.
У складі своєї пропозиції Переможець надав:
- Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 03.01.2025 № 0301/08 (далі – Довідка 08);
- Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 13.08.2022 серії СТТ № 479264 (далі – Свідоцтво) щодо транспортного засобу Opel Movano за реєстраційним номером ВК1027НІ (далі - Opel Movano).
Згідно Свідоцтва тип транспортного засобу Opel Movano визначено MR/FCDCVF51ADXG3VMCZASAVA/51ACE3.
У Довідці 08 в інформації щодо транспортного засобу Opel Movano в колонці тип Переможець зазначив «Спеціалізований вантажний фургон рефрижератор», що відповідає спеціальним приміткам Свідоцтва. Водночас в Довідці 08 щодо транспортного засобу Opel Movano не визначено його типу, зокрема як зазначено у Свідоцтві.
На виправлення невідповідностей згідно повідомлення з вимогою, розміщеного Замовником в електронній системі закупівель 30.01.2025 за пунктом 43 Особливостей, в порядку частини 9 статті 26 Закону 922 Переможець завантажив в електронній системі оновлено довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 31.01.2025 № 3101/01 (далі – Довідка 01). Знову ж таки в Довідці 01 щодо транспортного засобу Opel Movano не визначено його типу, зокрема як зазначено у Свідоцтві.
Тим самим Переможець не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції.
Відповідно до абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Таким чином тендерна пропозиція Переможця підлягає відхиленню з наведеної підстави.
3. Згідно підпункту 2.2. пункту 2 розділу 2 Тендерної документації Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме:
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції передбачені цією тендерною документацією документи та інформацію.
За підпунктом 2-2 пункту 2 розділу 1 Додатку 3 до Тендерної документації Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: учасник шляхом подання у складі тендерної пропозиції документів, що передбачені цією тендерною документацією, повинен підтвердити наявність в тому числі: водія (водія-експедитора), вантажника.
Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен у складі тендерної пропозиції надати документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме: довідку, складену учасником у довільній формі, про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, із зазначенням у такій довідці інформації про ПІБ, посаду, досвід (стаж) роботи, та щодо кожного з таких працівників, в тому числі щодо працівників згідно п.п. 2-2 п. 2 цього розділу; копії особистих медичних книжок працівників, інформація щодо яких зазначена в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме перша сторінка та сторінки із відміткою про проходження медичного огляду та із зазначенням дати проходження наступного медичного огляду.
У складі своєї пропозиції Переможець надав:
- Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, від 03.01.2025 № 0301/09 (далі – Довідка 09);
- Особиста медична книжка серії 1ААМ № 403915.
У Довідці 09 зазначено інформацію про вантажника Лобуцького В.С.
Водночас особиста медична книжка серії 1ААМ № 403915 відсканована таким чином, що частина інформації недоступна до перегляду, зокрема щодо ПІБ працівника, його посади та місця роботи. Тобто неможливо визначити, що особиста медична книжка серії 1ААМ № 403915 належить саме вантажнику Лобуцького В.С.
Тим самим наявні невідповідності в документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та подання яких передбачалося тендерною документацією.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією.
Замовник не виявив наведеної невідповідності та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою щодо їх усунення. Таким чином Замовник, не виявивши наведеної невідповідності та не надавши учаснику можливість виправити наведену вище невідповідність, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону 922.
Схожа позиція щодо визначення в документі інформації, яка частково недоступна для перегляду, викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 16.01.2024 № 944-р/пк-пз.
4. Відповідно до підпункту 11 пункту 47 Особливостей замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції», крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА.
Згідно абзацу 16 пункту 47 Особливостей учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Такі ж умови передбачено підпунктом 2.2. пункту 2 розділу 2 Тендерної документації та пунктом 5 розділу 1 Додатку 3 до Тендерної документації.
Шляхом самостійного декларування щодо відсутності підстави, зазначеної в підпункті 11 пункту 47 Особливостей, Переможець в електронній системі зазначив наступне:
«Учасник процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції»».
Поряд з цим шляхом самостійного декларування не підтверджено повної інформації щодо відсутності підстави, зазначеної в підпункті 11 пункту 47 Особливостей, а саме, що кінцевий бенефіціарний власник Переможця не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції».
Варто зазначити, що згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань щодо Переможця кінцевими бенефіціарними власниками Переможця є 3 фізичні особи.
Тим самим наявна невідповідність в інформації, подання якої передбачалося тендерною документацією і Особливостями.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією.
Замовник не виявив наведеної невідповідності та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою щодо їх усунення. Таким чином Замовник, не виявивши наведеної невідповідності та не надавши учаснику можливість виправити наведену вище невідповідність, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону 922.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки Переможця неправомірно визначено переможцем Процедури закупівлі Рішення від 31.01.2025 порушує право Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель, в тому числі недискримінації та рівного ставлення до учасників; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції учасників Процедури закупівлі; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі.
Враховуючи викладене Рішення від 31.01.2025 підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, а також недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Захист прав Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Згідно з частини 6 статті 10 Закону 922 доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації", у тому числі у формі відкритих даних. В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, може оприлюднюватися інша інформація.
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції передбачені цією тендерною документацією документи та інформацію.
За підпунктом 2-3 пункту 2 розділу 1 Додатку 3 до Тендерної документації Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів): учасник повинен підтвердити досвід повного (або часткового) виконання не менше ніж двох аналогічних договорів, при цьому такі договори мають бути укладені із суб’єктами, які є замовниками в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону (в період дії з 19.04.2020 р., або так само які є замовниками в розумінні п. 9 ч. 1 ст. 1 Закону в період дії до 19.04.2020 р.), та інформація про укладення таких договорів повинна міститись в електронній системі закупівель.
Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен у складі тендерної пропозиції надати документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме:
- копії не менше ніж двох повністю виконаних (або частково виконаних) аналогічних договорів (з дотриманням вимог цієї тендерної документації щодо їх змісту тощо), разом з копіями оформлених належним чином сторонами аналогічного договору первинних облікових документів, що підтверджують приймання-передачу наданих послуг (виконаних робіт) згідно таких аналогічних договорів (акти наданих послуг або акти виконаних робіт або інші аналогічні документи, складені у двосторонньому порядку сторонами договору у письмовій формі, що підтверджують приймання-передачу наданих послуг, та зміст яких містить інформацію щодо реквізитів договору, щодо виконання якого надаються такі документи (документ);
- позитивні відгуки від контрагента (замовника) згідно виконання (часткового виконання) не менше двох аналогічних договорів, інформація про які надана у складі тендерної пропозиції учасника, що мають бути складені на фірмовому бланку контрагента (замовника) (якщо такий є) та видані за підписом керівника (або особи, що виконує його функції) контрагента (замовника), а також містити інформацію про реквізити договору, щодо виконання якого надається відгук (номер за наявності та дата укладення) та загальну інформацію про виконання учасником своїх обов’язків згідно договору.
Підпунктами 1.4. та 1.5. пункту 1 розділу 1 Тендерної документації передбачено наступні терміни:
- Аналогічним договором в розумінні цієї тендерної документації є договір щодо надання послуг з організації (забезпечення тощо) харчування учнів (дітей, вихованців тощо) та/або послуг, що входять до відповідного класу Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, згідно якого визначено предмет цієї закупівлі.
- Клас Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 визначається системою кодів, яка складається із чотирьох послідовних цифр відмінних від нуля, у свою чергу, відповідає найменуванню, що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет договору, що згруповані наступним чином: (XXXX0000-Y).
У складі своєї пропозиції Переможець надав:
- Договір від 09.02.2024 № 139 (далі – Договір 139), укладений між Переможцем та Управлінням освіти Шевченківської районної в місті Києві адміністрації за предметом: послуги з організації шкільного харчування, код ДК 021:2015 (CPV): 55520000-1 (55523100-2 Послуги з організації шкільного харчування);
- Акт наданих послуг від 05.03.2024 № 1 щодо Договору 139;
- Акт наданих послуг від 03.04.2024 № 2 щодо Договору 139;
- Акт наданих послуг від 10.06.2024 № 3 щодо Договору 139;
- Акт наданих послуг від 10.06.2024 № 4 щодо Договору 139;
- Лист відгук про виконання договору від 24.09.2024 № 33/09-2431, що стосується Договору 139;
- Договір про закупівлю послуг з харчування дітей, які потерпіли від Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на території радіоактивного забруднення Камінь-Каширського району Волинської області, за державні кошти від 14.04.2020 № 1/14 (далі – Договір 1/14), укладений між Переможцем та Управлінням соціального захисту населення Камінь-Каширської районної державної адміністрації за предметом: послуги з готування їжі (код ДК 021:2015 - 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (Послуги з харчування дітей, які потерпіли від Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на території радіоактивного забруднення Камінь-Каширського району Волинської області);
- Зведений акт приймання-передачі наданих послуг від 07.10.2020 № 1 до Договору 1/14;
- Зведений акт приймання-передачі наданих послуг від 27.10.2020 № 2 до Договору 1/14;
- Зведений акт приймання-передачі наданих послуг від 01.12.2020 № 3 до Договору 1/14;
- Зведений акт приймання-передачі наданих послуг від 23.12.2020 № 4 до Договору 1/14;
- Зведений акт приймання-передачі наданих послуг від 03.02.2021 № 5 до Договору 1/14;
- Зведений акт приймання-передачі наданих послуг від 18.02.2021 № 6 до Договору 1/14;
- Лист від 27.01.2023 № 84/01-16/2-23 (далі – Лист 84), що стосується виконання Договору 1/14.
Як вже зазначено вище предмет закупівлі визначено за класом Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015-55510000-8 – послуги їдалень.
За Договором 139 та Договором 1/14 надавались послуги, що визначені за класом Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015-55520000-1 - кейтерингові послуги, тобто за іншим класом ніж вимагалось за визначенням аналогічного договору згідно підпункту 1.4. пункту 1 розділу 1 Тендерної документації.
Крім того, у відповідності до останнього абзацу пункту 2 розділу 2 Тендерної документації лист відгук повинен бути виданий за підписом керівника (або особи, що виконує його функції). Водночас Лист 84 не містить ні фізичного, ні електронного підпису керівника чи особи, що виконує його функції.
Тим самим наявні невідповідності в документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та подання яких передбачалося тендерною документацією.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією.
Замовник не виявив наведені невідповідності та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою щодо їх усунення. Таким чином Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону 922.
2. Згідно підпункту 2.1. пункту 2 розділу 2 Тендерної документації Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції передбачені цією тендерною документацією документи та інформацію.
За підпунктом 2-1 пункту 2 розділу 1 Додатку 3 до Тендерної документації Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Учасник шляхом подання у складі тендерної пропозиції документів, що передбачені цією тендерною документацією, повинен підтвердити наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (за наявності), необхідних для надання послуг, що є предметом даної закупівлі, зокрема, підтвердити набуття права користування транспортними засобами (не менше 2-х одиниць), якими буде здійснюватися підвезення продуктів харчування, необхідних для надання послуг, які є предметом даної закупівлі.
Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен у складі тендерної пропозиції надати документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме: довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, складену учасником у довільній формі, із зазначенням переліку фактично наявних в учасника об’єктів обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, що є предметом даної закупівлі та визначені у технічних вимогах, в тому числі згідно переліку, передбаченого у відповідності до п.п. 2-1 п. 2 цього розділу, із зазначенням інформації про найменування кожного об’єкта обладнання та матеріально-технічної бази (для транспортних засобів зазначається марка, модель (комерційний опис), тип, реєстраційний номер, серія та номер свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу), кількості, підстав набуття учасником права користування зазначеними об’єктами обладнання та матеріально-технічної бази; копії правовстановлюючих документів, що підтверджують набуття учасником права користування транспортними засобами, що відповідно до вказаної вище довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази визначені учасником як фактично наявні в останнього станом на дату подання тендерної пропозиції, та додатково для транспортних засобів, право користування якими виникає на підставі відповідного договору – копія(-ї) свідоцтва про реєстрацію такого(-их) транспортного(-их) засобу(-ів), що визначений(-і) у змісті зазначеного договору.
У складі своєї пропозиції Переможець надав:
- Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 03.01.2025 № 0301/08 (далі – Довідка 08);
- Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 13.08.2022 серії СТТ № 479264 (далі – Свідоцтво) щодо транспортного засобу Opel Movano за реєстраційним номером ВК1027НІ (далі - Opel Movano).
Згідно Свідоцтва тип транспортного засобу Opel Movano визначено MR/FCDCVF51ADXG3VMCZASAVA/51ACE3.
У Довідці 08 в інформації щодо транспортного засобу Opel Movano в колонці тип Переможець зазначив «Спеціалізований вантажний фургон рефрижератор», що відповідає спеціальним приміткам Свідоцтва. Водночас в Довідці 08 щодо транспортного засобу Opel Movano не визначено його типу, зокрема як зазначено у Свідоцтві.
На виправлення невідповідностей згідно повідомлення з вимогою, розміщеного Замовником в електронній системі закупівель 30.01.2025 за пунктом 43 Особливостей, в порядку частини 9 статті 26 Закону 922 Переможець завантажив в електронній системі оновлено довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 31.01.2025 № 3101/01 (далі – Довідка 01). Знову ж таки в Довідці 01 щодо транспортного засобу Opel Movano не визначено його типу, зокрема як зазначено у Свідоцтві.
Тим самим Переможець не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції.
Відповідно до абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Таким чином тендерна пропозиція Переможця підлягає відхиленню з наведеної підстави.
3. Згідно підпункту 2.2. пункту 2 розділу 2 Тендерної документації Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме:
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції передбачені цією тендерною документацією документи та інформацію.
За підпунктом 2-2 пункту 2 розділу 1 Додатку 3 до Тендерної документації Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: учасник шляхом подання у складі тендерної пропозиції документів, що передбачені цією тендерною документацією, повинен підтвердити наявність в тому числі: водія (водія-експедитора), вантажника.
Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен у складі тендерної пропозиції надати документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме: довідку, складену учасником у довільній формі, про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, із зазначенням у такій довідці інформації про ПІБ, посаду, досвід (стаж) роботи, та щодо кожного з таких працівників, в тому числі щодо працівників згідно п.п. 2-2 п. 2 цього розділу; копії особистих медичних книжок працівників, інформація щодо яких зазначена в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме перша сторінка та сторінки із відміткою про проходження медичного огляду та із зазначенням дати проходження наступного медичного огляду.
У складі своєї пропозиції Переможець надав:
- Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, від 03.01.2025 № 0301/09 (далі – Довідка 09);
- Особиста медична книжка серії 1ААМ № 403915.
У Довідці 09 зазначено інформацію про вантажника Лобуцького В.С.
Водночас особиста медична книжка серії 1ААМ № 403915 відсканована таким чином, що частина інформації недоступна до перегляду, зокрема щодо ПІБ працівника, його посади та місця роботи. Тобто неможливо визначити, що особиста медична книжка серії 1ААМ № 403915 належить саме вантажнику Лобуцького В.С.
Тим самим наявні невідповідності в документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та подання яких передбачалося тендерною документацією.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією.
Замовник не виявив наведеної невідповідності та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою щодо їх усунення. Таким чином Замовник, не виявивши наведеної невідповідності та не надавши учаснику можливість виправити наведену вище невідповідність, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону 922.
Схожа позиція щодо визначення в документі інформації, яка частково недоступна для перегляду, викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 16.01.2024 № 944-р/пк-пз.
4. Відповідно до підпункту 11 пункту 47 Особливостей замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції», крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА.
Згідно абзацу 16 пункту 47 Особливостей учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Такі ж умови передбачено підпунктом 2.2. пункту 2 розділу 2 Тендерної документації та пунктом 5 розділу 1 Додатку 3 до Тендерної документації.
Шляхом самостійного декларування щодо відсутності підстави, зазначеної в підпункті 11 пункту 47 Особливостей, Переможець в електронній системі зазначив наступне:
«Учасник процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції»».
Поряд з цим шляхом самостійного декларування не підтверджено повної інформації щодо відсутності підстави, зазначеної в підпункті 11 пункту 47 Особливостей, а саме, що кінцевий бенефіціарний власник Переможця не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції».
Варто зазначити, що згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань щодо Переможця кінцевими бенефіціарними власниками Переможця є 3 фізичні особи.
Тим самим наявна невідповідність в інформації, подання якої передбачалося тендерною документацією і Особливостями.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією.
Замовник не виявив наведеної невідповідності та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою щодо їх усунення. Таким чином Замовник, не виявивши наведеної невідповідності та не надавши учаснику можливість виправити наведену вище невідповідність, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону 922.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки Переможця неправомірно визначено переможцем Процедури закупівлі Рішення від 31.01.2025 порушує право Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель, в тому числі недискримінації та рівного ставлення до учасників; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції учасників Процедури закупівлі; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі.
Враховуючи викладене Рішення від 31.01.2025 підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, а також недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Захист прав Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Згідно з частини 6 статті 10 Закону 922 доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації", у тому числі у формі відкритих даних. В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, може оприлюднюватися інша інформація.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати Рішення від 31.01.2025 неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника скасувати Рішення від 31.01.2025.