• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги щодо прокату підіймального крану та крану-маніпулятора з оператором на автомобільному (колісному) шасі

Завершена

3 849 987.68 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 38 499.88 UAH
Період оскарження: 27.12.2024 16:38 - 01.01.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022 р.) Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей).

Номер: 0cad6a9236284c0c9308f987b3ce1161
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-27-011270-a.a1
Назва: СКАРГА на рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022 р.) Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей).
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 14.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.02.2025 15:43
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 20.02.2025 12:59
Автор: ФОП "ПРИБУДЬКО АРТЕМ ОЛЕКСІЙОВИЧ", Артем Прибудько +380982563446 tov_pas@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 64a5495df718408e85972a3a531a8efd
Заголовок пункту скарги: Щодо незаконного надання 24 годин для усунення невідповідностей по документах, що стосуються технічного завдання(підтвердження відповідності предмета закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо визначення переможцем тендерної пропозиції ТОВ «ДИВОБУД»:
«Розгляд тендерної пропозиції ТОВ "ДИВОБУД» - учасника відкритих торгів по закупівлі по Послуги щодо прокату підіймального крану та крану-маніпулятора з оператором на автомобільному (колісному) шасі (ДК 021:2015 45510000-5 – Прокат підіймальних кранів із оператором), ID закупівлі UA-2024-12-27-011270-a.
Прийняття рішення про намір укласти договір з переможцем та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір в електронній системі закупівель.
Враховуючи Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), постанову КМУ №1178 від 12.10.2022р., Положення про Уповноважену особу, що затверджено наказом по підприємству та за результатом розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ДИВОБУД» (далі- Учасник).
ВИРІШИЛА:
1. Тендерна пропозиція ТОВ "ДИВОБУД» відповідає вимогам тендерної документації про закупівлю Послуги щодо прокату підіймального крану та крану-маніпулятора з оператором на автомобільному (колісному) шасі (ДК 021:2015 45510000-5 – Прокат підіймальних кранів із оператором.
2. Визначити ТОВ "ДИВОБУД» переможцем процедури відкритих торгів, по закупівлі Послуги щодо прокату підіймального крану та крану-маніпулятора з оператором на автомобільному (колісному) шасі (ДК 021:2015 45510000-5 – Прокат підіймальних кранів із оператором, ID закупівлі UA-2024-12-27-011270-a.
3. Прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем за ціною тендерної пропозиції*, яка визначається, як сума остаточної цінової пропозиції переможця, що внесена в електронну систему закупівель: 2 669 349,76,00 грн (без ПДВ та податків і зборів, що підлягають нарахуванню у відповідності до діючого законодавства (в т.ч. Податкового Кодексу України)).
4. Оприлюднити в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.»

Скаржник із рішенням про визначення переможцем ТОВ «ДИВОБДУ» не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:

1. Щодо незаконного надання 24 годин для усунення невідповідностей по документах, що стосуються технічного завдання(підтвердження відповідності предмета закупівлі):

Тендерна документація передбачає, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.


Замовник до 30 січня 2025 року в період до 31 січня 2025 10:43 надав 24 години для усунення невідповідностей учаснику ТОВ «ДИВОБУД» із наступним формулюванням: «1. Перелік виявлених невідповідностей; 1.1. На підтвердження вимог пп.1.2.3. п.1 Додатка ІІ тендерної документації Учасником надано журнал нагляду на кран КС-3577-2, проте у розділі І. Загальні відомості про кран в п.1.3. Індекс крана зазначається кран КС-3572. 1.2. На підтвердження вимог пп.1.2.3. п.1 Додатка ІІ тендерної документації Учасником надано Паспорт РК 20002.ПС та Паспорт HMF 1720-КЗ ПС не в повному обсязі, не з усіма сторінками документі. 1.3. На підтвердження вимог пп. 2.1. п.1 Додатка ІІ тендерної документації Учасником надано опитувальник контрагента, проте відсутня заповнена інформація у п.6а. Відомості про особу (осіб), яку (яких) уповноважно Контрагентом представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі.
2. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: 2.1. На вимогу пп.1.2.3. п.1. Додатку ІІ до тендерної документації, учасник надає журнал нагляд/паспорт кранової установки, що знаходиться на автомобільному шасі. Документ повинен бути у повному обсязі, з усіма сторінками документу. 2.2. На вимогу пп.1.2.3. п.1. Додатку ІІ до тендерної документації, учасник надає журнал нагляд/паспорт кранової установки, що знаходиться на автомобільному шасі. Документ повинен бути у повному обсязі, з усіма сторінками документу. 2.3. На вимогу пп.2.1 1Додатку ІІ до тендерної документації учасник надає опитувальник контрагента: - учасник - юридична особа подає таку інформацію за формою, яку наведено у Додатку V-а до тендерної документації (схематичне зображення структури власності Контрагента надається у випадках, що визначені в п. 8.3 даного Додатку V-а до тендерної документації); - учасник торгів - фізична особа подає таку інформацію за формою, яку наведено у Додатку V-б до тендерної документації. Для уникнення непорозумінь, просимо Вас давати повні відповіді на поставлені питання, уникати прочерків, пропусків питань чи відповідей типу "інформація/дані/відомості/ відсутні (невідомі)", в питаннях, які передбачають варіанти відповідей необхідно поставити відмітку в пустому полі проти відповіді, яка найбільш повно відображає фактичний стан речей. Водночас, ненадання в Опитувальнику контрагента інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних, згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, наданої у складі тендерної пропозиції такого учасника не буде підставою для відхилення пропозиції учасника. 3. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: 3.1. Надати документи, враховуючи зауваження у виявлених невідповідностях. 3.2. Надати паспорти в повному обсязі, з усіма сторінками документі. 3.3. Надати опитувальник контрагента з заповненою інформацією у п.6а. Відомості про особу (осіб), яку (яких) уповноважно Контрагентом представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі.»

На підставі цього Скаржник звертає увагу на незаконність рішення про надання 24 годин для усунення невідповідностей по документах, що належіть до прямого винятку-заборони, що до виправлення не підлягає у даному випадку, а саме «відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції».
Тобто учасник не виконав вимоги Технічного завдання закупівлі на підтвердження вимог пп.1.2.3. п.1 Додатка ІІ тендерної документації Учасником надано журнал нагляду на кран КС-3577-2, проте у розділі І. Загальні відомості про кран в п.1.3. Індекс крана зазначається кран КС-3572. 1.2. На підтвердження вимог пп.1.2.3. п.1 Додатка ІІ тендерної документації Учасником надано Паспорт РК 20002.ПС та Паспорт HMF 1720-КЗ ПС не в повному обсязі, не з усіма сторінками документі
На вимогу пп.1.2.3. п.1. Додатку ІІ до тендерної документації, учасник надає журнал нагляд/паспорт кранової установки, що знаходиться на автомобільному шасі. Документ повинен бути у повному обсязі, з усіма сторінками документу. 2.2. На вимогу пп.1.2.3. п.1. Додатку ІІ до тендерної документації, учасник надає журнал нагляд/паспорт кранової установки, що знаходиться на автомобільному шасі. Документ повинен бути у повному обсязі, з усіма сторінками документу.

Пункт 3.1 таблиці 1 Додаток 1 Тендерної документації встановлює вимоги до предмета закупівлі:
Найменування Кільк.од. (техніки), шт Технічний опис та/або характеристики Од. виміру Кільк. (труд/год)
Кран автомобільний 2 1. Вантажопідйомність 10-25т
2. Тип стріли - телескопічна труд/год 1232
Кран маніпулятор 2 1. Вантажопідйомність від 3т
2. Вантажопідйомність авто від 5т
3. Довжина площадки від 5м
4. Тип стріли - телескопічна
труд/год 1232
Учасник, якого визначено переможцем, не надав документи в тендерній пропозиції, що підтверджують відповідність параметрам «Вантажопідйомність/Довжина площадки/Тип стріли – телескопічна».
Згідно з умовами тендерної документації та Особливостей, якщо під час розгляду тендерної пропозиції замовником виявлено невідповідності у поданих учасником документах, то він має право розмістити повідомлення про їх усунення. Однак, у цьому ж положенні зазначається прямий виняток, коли виправлення таких невідповідностей є неможливим, а саме:
"Невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником у складі тендерної пропозиції, вважається у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником у його тендерній пропозиції)."
Тобто відсутність документів, які підтверджують відповідність предмета закупівлі технічним та якісним характеристикам, не підлягає виправленню.
У даному випадку замовник порушив це правило, оскільки надав 24 години для виправлення таких невідповідностей учаснику ТОВ "ДИВОБУД", що прямо суперечить тендерній документації та законодавству.
Відповідно до п. 1.2.3 Додатку II тендерної документації, учасник повинен надати журнал нагляду/паспорт кранової установки, що знаходиться на автомобільному шасі, у повному обсязі, з усіма сторінками документа.
Однак, переможець ТОВ "ДИВОБУД" надав:
-Журнал нагляду на кран КС-3577-2, у якому в розділі "Загальні відомості про кран" вказано індекс крана КС-3572, що свідчить про невідповідність наданого документа технічним вимогам.
-Паспорт РК 20002.ПС та Паспорт HMF 1720-КЗ ПС у неповному обсязі, без усіх сторінок. Це означає, що учасник не підтвердив відповідність предмета закупівлі вимогам тендерної документації.(документи додаються до Скарги).

Окрім цього, відповідно до п. 3.1 таблиці 1 Додатку 1 тендерної документації, учасник повинен був підтвердити такі параметри техніки:
Найменування Кількість, шт Технічний опис та характеристики
Кран автомобільний 2 Вантажопідйомність 10-25 т, тип стріли – телескопічна
Кран маніпулятор 2 Вантажопідйомність від 3 т, вантажопідйомність авто від 5 т, довжина площадки від 5 м, тип стріли – телескопічна
Проте переможець не надав документи, що підтверджують відповідність параметрам у повному обсязі:
- Вантажопідйомність
- Довжина площадки
- Тип стріли – телескопічна
Таким чином, учасник не виконав вимоги тендерної документації щодо підтвердження відповідності предмета закупівлі, що є прямою підставою для відхилення його пропозиції, а не для надання можливості виправити невідповідності.
Попри вищезазначене, Замовник незаконно надав ТОВ "ДИВОБУД" 24 години для усунення невідповідностей, хоча такі невідповідності не підлягають виправленню відповідно до умов тендерної документації.
Надання часу для усунення невідповідностей у даному випадку є протиправним і може свідчити про упередженість замовника або намагання неправомірно допустити конкретного учасника до аукціону, що порушує принципи недискримінації учасників, об’єктивності та прозорості публічних закупівель.
Слід зазначити, що вказані Замовником документи не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей. Враховуючи наведену вище інформацію, Замовник не мав права звертатись до зазначеного учасника на підставі вимог пункту 43 Особливостей щодо наведених вище документів.
Відповідно до пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Відповідно до статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним 16 (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Отримана тендерна пропозиція/пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій, у якому відображається інформація про надані тендерні пропозиції/пропозиції. Відповідно до пункту 33 Особливостей тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель.
Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, кінцевий строк подання Пропозицій – 04.01.2025, аукціон відбувся 06.01.2025 року.
Враховуючи наведене, зазначені вище документи, що надані після кінцевого строку подання Пропозицій, не можуть вважатись такими, що надані у складі Пропозиції до кінцевого строку подання Пропозицій. Разом з тим, у складі Пропозиції Переможця (поданої до кінцевого строку подання Пропозицій) відсутній документ, в якому міститься інформація про технічні характеристики обладнання, що пропонується учасником (саме в повному обсязі).
Враховуючи викладене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція: - не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Згідно з чинним законодавством та положеннями тендерної документації, замовник зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію ТОВ "ДИВОБУД" у зв’язку з відсутністю документів, які підтверджують відповідність предмета закупівлі.

Окремо Скаржник звертає увагу на аналогічне рішення із даним Замовником та аналогічними вимогами тендерної документації закупівлі із Рішенням Антимонопольного комітету України № 5714-р/пк-пз від 29.03.2024 у справі UA-2024-02-13-013648-a щодо закупівлі "Послуги щодо прокату підіймального крану з оператором на автомобільному (колісному) шасі", АМКУ підтвердив, що внесення змін до предмета закупівлі під час усунення невідповідностей є неприпустимим, із наступної аргументації:
«у складі Пропозиції Переможця відсутній документ, в якому міститься інформація про технічні характеристики обладнання, що пропонується учасником (саме в повному обсязі).
Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником розміщено вимогу про усунення невідповідностей, зокрема:
"1. Перелік виявлених невідповідностей: 1.1. У складі тендерної пропозиції учасником ФОП ПАВЛІЧЕНКО МИКОЛА МИКОЛАЙОВИЧ надано паспорт та висновок експертизи № 35284421-09-01-059.23 крана автомобільного КТА-18. В паспорті зазначається відмітка про проведення експертного 15 обстеження крана 13.07.2023, проте в висновку експертизи зазначається дата видачі висновку 14 червня 2023 року, а проведення експертного обстеження 13-14 червня 2023 року.
Виходячи з зазначеного, відмітка в паспорті крана автомобільного КТА -18 зроблена через місяць після видачі висновку № 35284421-09-01-059.23, що ставить від сумніви відповідність експертного обстеження до відмітки в паспорті. 1.2. Надано паспорт та висновок експертизи № 35184421-09-01-025.24 крана автомобільного КТА-16, проте не в повному обсязі (завантажені не всі сторінки документу). … 3.
Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: 3.1. Надати паспорти на автокрани КТА-18 та КТА-16 в повному обсязі, з усіма сторінками документу". Враховуючи інформацію, розміщену на веб-порталі Уповноваженого органу, Переможцем 28.02.2024 було завантажено, зокрема, файл "Паспорт автокрану КТА 18.pdf".
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Слід зазначити, що вказані Замовником документи не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей. Враховуючи наведену вище інформацію, Замовник не мав права звертатись до зазначеного учасника на підставі вимог пункту 43 Особливостей щодо наведених вище документів.
Відповідно до пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Відповідно до статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним 16 (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Отримана тендерна пропозиція/пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій, у якому відображається інформація про надані тендерні пропозиції/пропозиції. Відповідно до пункту 33 Особливостей тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель.
Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, кінцевий строк подання Пропозицій – 21.02.2024, аукціон відбувся 21.02.2024.
Враховуючи наведене, зазначені вище документи, що надані після кінцевого строку подання Пропозицій, не можуть вважатись такими, що надані у складі Пропозиції до кінцевого строку подання Пропозицій. Разом з тим, у складі Пропозиції Переможця (поданої до кінцевого строку подання Пропозицій) відсутній документ, в якому міститься інформація про технічні характеристики обладнання, що пропонується учасником (саме в повному обсязі).
Враховуючи викладене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція: - не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.
Також, відповідно до висновку АМКУ:
"Заміна обладнання або зміна характеристик товару/послуги в процесі усунення невідповідностей є зміною суті тендерної пропозиції, що є неприпустимим і має наслідком її відхилення."
Таким чином, дії замовника, який прийняв виправлення учасника ТОВ "ДИВОБУД", є неправомірними, оскільки відповідно до законодавства учасник не мав права змінювати технічні характеристики обладнання, яке планується використовувати для надання послуг.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 51240c4a163b49fe8a3e2a6b7aa2ac0e
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо незаконної зміни предмету закупівлі/технічних характеристик на стадії 24 годин для уснення невідповідностей із підтвердженням від учасника:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Щодо незаконної зміни предмету закупівлі/технічних характеристик на стадії 24 годин для уснення невідповідностей із підтвердженням від учасника:

У період 24 годин учасником процедури закупівлі ТОВ «ДИВОБУД» було надано довідку про зміни параметрів предмету закупівлі, що буде надаватися за результатами договору (файл «Довідка_зміна крановоі_ установки.pdf»).
Скаржник подає заперечення щодо неправомірного рішення замовника про допущення до участі ТОВ "ДИВОБУД", яке в процесі усунення невідповідностей у 24-годинний строк фактично внесло зміни до предмета закупівлі, що прямо суперечить законодавству та положенням тендерної документації.
Факти порушення:
1. Первісно у складі тендерної пропозиції ТОВ "ДИВОБУД" було надано довідку про наявність транспорту для виконання договору:
o Кран-маніпулятор на автомобільному шасі VOLVO FM (номерний знак AE7833OO);
o Кран-маніпулятор на автомобільному шасі Iveco 130 e18 (номерний знак AE8404IK).
o На ці транспортні засоби були встановлені кранові установки HMF 1720-K3 та РК20002, паспорти яких надані у складі первісної тендерної пропозиції.
2. Під час усунення невідповідностей у 24-годинний строк (30.01.2025) учасник ТОВ "ДИВОБУД" надав змінені документи, в яких повідомив, що у зв’язку з поломкою кранових установок на зазначених транспортних засобах вони були замінені на TIRRE EURO 131 (заводські номери 8685, 8686), що підтверджується відповідними паспортами.

Таким чином, учасник фактично змінив основні технічні параметри предмета закупівлі, оскільки нові кранові установки мають інші характеристики, ніж ті, що були заявлені у первісній тендерній пропозиції.
Відповідно до пункту 40 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року, учасник має право виправляти невідповідності шляхом подання уточнених або нових документів у 24-годинний строк за умови, що такі виправлення не призводять до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником.
Також, у тендерній документації чітко передбачено, що під час усунення невідповідностей не допускається внесення змін до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а виправлення стосуються виключно технічних помилок або відсутніх формальних документів.
Відповідно до рішення Антимонопольного комітету України від 15.06.2023 № UA-2023-05-20-007654-a,
"Виправлення невідповідностей під час 24-годинного строку допускається лише в межах документів, що були надані у складі первісної тендерної пропозиції. У разі внесення змін, що впливають на технічні характеристики товару, робіт або послуг, тендерна пропозиція підлягає відхиленню."
Зазначене також підтверджено у рішенні АМКУ від 05.04.2023 № UA-2023-03-12-004213-a, у якому комітет підкреслює, що
"Заміна обладнання або зміна характеристик товару/послуги в процесі усунення невідповідностей є зміною суті тендерної пропозиції, що є неприпустимим і має наслідком її відхилення."
Таким чином, дії замовника, який прийняв виправлення учасника ТОВ "ДИВОБУД", є неправомірними, оскільки відповідно до законодавства учасник не мав права змінювати технічні характеристики обладнання, яке планується використовувати для надання послуг.
Відповідно до статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", замовник зобов’язаний забезпечити рівноправність всіх учасників та не створювати преференційні умови для окремих компаній.
У даному випадку ТОВ «ДИВОБУД» було незаконно надано можливість змінити технічні параметри предмета закупівлі, що дає йому конкурентну перевагу у порівнянні з іншими учасниками, які подавали пропозиції відповідно до первісних вимог тендерної документації.
Таким чином, дії замовника свідчать про порушення принципів недискримінації учасників та створення необґрунтованих переваг для окремого учасника.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 5e48e39cd50d4adcb427c0f9ce29c365
Заголовок пункту скарги: 3. Щодо неналежних договорів оренди, що надані учасником в складі пропозиції.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 3. Щодо неналежних договорів оренди, що надані учасником в складі пропозиції.

Відповідно до пункту 1.2.4 Додатку 2 Тендерної документації встановлено, що На орендовану техніку, додатково надається скан-копія договору оренди (найму/прокату). Зазначений договір повинен бути чинним на кінцеву дату подання пропозицій.
У разі якщо строк дії договору оренди (найму/прокату) менше за строк надання послуг, Учасник обов’язково надає лист-гарантію щодо пролонгації діючого або укладення нового договору оренди до кінцевого строку надання послуги, яка є предметом закупівлі.
* Договір оренди (найму/прокату) транспортного засобу за участю фізичної особи підлягає нотаріальному посвідченню.
Учасником, якого визначено переможцем надано файл «Договір оренди ДИВОБУД ФОП Поздняков.pdf».
У складі тендерної пропозиції ТОВ "ДИВОБУД" було подано Договір оренди № 9/24 від 30.12.2024 між ТОВ "ДИВОБУД" (орендарем) та Поздняковим Миколою Івановичем (орендодавцем). Однак аналіз цього документа виявив наступні порушення:
Акт приймання-передачі транспортного засобу містить невідповідність щодо номера договору:
- У преамбулі акта зазначено, що він складений на підставі Договору № 19/24 від 30.12.2024. Однак наданий у складі пропозиції договір має номер 9/24.
Це свідчить про те, що акт приймання-передачі було складено до іншого договору, який не був поданий у складі тендерної пропозиції.
ТОВ "ДИВОБУД" не виконало ці вимоги, оскільки:
- Акт приймання-передачі оформлений до іншого договору (№ 19/24 замість № 9/24), що відповідно підтверджує, що цей акт належить іншому договору.
Крім того, ТОВ "ДИВОБУД" подало у складі тендерної пропозиції договір суборенди маніпуляторів, укладений між ТОВ "ДИВОБУД" (суборендарем) та ТОВ "УНІВЕРСАЛТРАНСБУД КР" (орендодавцем). Однак цей договір містить суттєві порушення, які свідчать про невідповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації та законодавства.
Одним із ключових недоліків є відсутність акта приймання-передачі техніки у складі тендерної пропозиції. Акт приймання-передачі є обов’язковим документом, що підтверджує фактичну передачу майна в користування суборендарю.
Без цього документа неможливо встановити факт реального передання маніпуляторів у користування ТОВ "ДИВОБУД", що ставить під сумнів можливість використання цієї техніки для виконання договору.

Також у складі тендерної пропозиції не надано договорів оренди між ТОВ "УНІВЕРСАЛТРАНСБУД КР" та фізичними особами Фурса Д.В. та Гудилко Я.В., які є фактичними власниками маніпуляторів згідно наданих свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів.
Через відсутність цих договорів неможливо встановити правомірність користування зазначеною технікою ТОВ "УНІВЕРСАЛТРАНСБУД КР" та її подальшої передачі у суборенду ТОВ "ДИВОБУД". Це означає, що тендерна пропозиція ТОВ "ДИВОБУД" не підтверджує право користування технікою.

Згідно з п. 1.2.4 Додатку 2 Тендерної документації, учасник зобов’язаний надати:
-Договір оренди (найму/прокату) техніки, що є чинним на кінцеву дату подання пропозицій.
-Якщо строк оренди менше строку надання послуг, лист-гарантію про продовження договору.
-Якщо договір оренди укладений з фізичною особою, він підлягає нотаріальному посвідченню.
Оскільки договір суборенди не підтверджує правомірність використання техніки, а документи, що підтверджують право власності ТОВ "УНІВЕРСАЛТРАНСБУД КР" на використання маніпуляторів відсутні, тендерна пропозиція не відповідає вимогам документації та підлягає відхиленню.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: edbe9668d8de4c66b0e548be516ac684
Заголовок пункту скарги: 4. Щодо невідповідностей наданих документів в складі тендерної пропозиції переможця: ТОВ "ДИВОБУД" подало у складі тендерної пропозиції документи, які містять суттєві невідповідності вимогам тендерної документації та законодавства України. Нижче викладені основні порушення, які є підставою для відхилення тендерної пропозиції цього учасника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 4. Щодо невідповідностей наданих документів в складі тендерної пропозиції переможця:
ТОВ "ДИВОБУД" подало у складі тендерної пропозиції документи, які містять суттєві невідповідності вимогам тендерної документації та законодавства України. Нижче викладені основні порушення, які є підставою для відхилення тендерної пропозиції цього учасника.

Невідповідність вантажопідйомності кранів вимогам тендерної документації
Відповідно до Додатку 1 Тендерної документації, п. 3.1., замовник встановив вимогу щодо основних технічних характеристик кранів, а саме: вантажопідйомність повинна бути 10-25 тонн.
Однак, згідно з наданими ТОВ "ДИВОБУД" журналами нагляду:
• У Кран КС-3577-2 Журнал нагляду.pdf (стор. 51) зазначено, що експерт, який проводив технічне обстеження, обмежив вантажопідйомність крана до 10 тонн, (що зазначено в штампі експерта).
• У Кран КС-3572 Журнал нагляду.pdf (стор. 37) також встановлене обмеження до 10 тонн, (що зазначено в штампі експерта).
Таким чином, жоден із заявлених кранів не відповідає вимогам тендерної документації, оскільки відсутня можливість роботи з вантажами понад 10 тонн. Це є прямою підставою для відхилення пропозиції відповідно до п. 44 Особливостей (Постанова КМУ № 1178).
Крім того, у Кран КС-3577-2 Журнал нагляду.pdf (стор. 37) у штампі експерта зазначена маркування "КС-3572-2", що не відповідає назві крана на титульному листі журналу (КС-3577-2). Це ставить під сумнів автентичність поданих документів.


Незаконна заміна кранових установок без підтверджуючих документів
ТОВ "ДИВОБУД" надало довідку про зміну кранової установки (файл "Довідка_зміна кранової установки.pdf"), у якій зазначається, що на транспортні засоби було встановлено інші кранові установки.
Заміна кранової установки на транспортному засобі є переобладнанням транспортного засобу. Відповідно до законодавства України, переобладнання автомобіля має здійснюватися на підставі Висновку науково-технічної експертизи, який видається ДП "Державний автотранспортний науково-дослідний і проєктний інститут".
На підставі такого висновку має бути внесено відповідний запис у технічний паспорт транспортного засобу.
ТОВ "ДИВОБУД" не надало нових технічних паспортів, у яких підтверджувалася б зміна кранової установки. Таким чином, відсутні докази того, що заявлене обладнання дійсно встановлене та може використовуватися. Це є ще однією підставою для відхилення пропозиції відповідно до п. 44 Особливостей.

Невідповідності у технічному паспорті IVECO та фактичному обладнанні
У файлі "Тех відомості.pdf" міститься технічний паспорт автомобіля IVECO, у якому в особливих відмітках зазначено, що на транспортному засобі встановлено кран-маніпулятор HIAB 071.
Однак, на фото із протоколу технічного стану видно, що на транспортному засобі встановлено установку Palfinger, що не відповідає даним технічного паспорта.
Крім того, у журналі нагляду надано документи для кранової установки HMF 1720-K3, де в загальних відомостях зазначено, що ця установка встановлена на шасі IVECO Magirus AG. Однак, у технічному паспорті транспортного засобу вказана інша модель шасі – IVECO 130 Е18.
Отже, фактичне обладнання не відповідає заявленим у документації характеристикам, що є підставою для відхилення тендерної пропозиції.

Порушення у журналах нагляду
ТОВ "ДИВОБУД" під час усунення невідповідностей надало нові журнали нагляду на крани-маніпулятори TIRRE EURO 131 у файлах:
• 8686 паспорт.pdf
• Маніпулятор 8685 Паспорт ч1.pdf
• Маніпулятор 8685 Паспорт ч2.pdf
Однак, на сторінці 19 кожного документа зазначений один і той самий номер експертного висновку № 33652376.09-128.24 від 12 серпня 2024 р.
Це є неможливим, оскільки експертний звіт видається на кожну одиницю обладнання окремо та повинен мати свій унікальний номер.
Крім того, експертний звіт був виданий 12.08.2024, тоді як фактичне проходження технічного контролю відбулося 13.08.2024, що означає, що експертний висновок був виданий до проведення технічного огляду, що є грубим порушенням процедури та свідчить про можливе маніпулювання документами.


ТОВ "ДИВОБУД" подало документи, які містять грубі невідповідності та суперечності. Зокрема:
• Вантажопідйомність заявлених кранів не відповідає вимогам тендерної документації (обмеження до 10 т замість 10-25 т).
• Є розбіжності у маркуванні кранів у поданих журналах нагляду.
• Заміна кранових установок не підтверджена новими технічними паспортами.
• Фактичне обладнання на транспортних засобах не відповідає інформації у технічних паспортах.
• Експертні висновки на маніпулятори мають однаковий номер, що є неможливим.
• Експертний висновок був виданий до фактичного проходження технічного контролю, що є грубим порушенням процедури.

Замовник під час розгляду тендерної пропозиції не врахував ряд недоліків,що є підставою для відхилення даної тендерної пропозиції.

5. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозиції ТОВ «ДИВОБУД», а саме – безпідставно визначивши переможцем Пропозицію, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.

Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)