• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Послуги з технічного обслуговування системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням, системи централізованого пожежного спостереження закладів освіти Біляївської міської ради

Завершена

700 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
Період оскарження: 27.12.2024 16:12 - 17.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: 27ad1ee027b24396985ea0b205693e7b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-27-010861-a.c1
Назва: Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Дата розгляду скарги: 09.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.01.2025 13:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.01.2025 15:48
Дата виконання рішення Замовником: 15.01.2025 18:38
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесені зміни до тендерної документації.
Автор: ТОВ "МАЛЕ ПІДПРИЄМСТВО "ГОДСЕНД ЛТД", Олександр Герасименко +380674822262 odessa.godsend@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: edc79481847745e485a250e7e88f8f9e
Заголовок пункту скарги: п. 1 додатку 4 до тендерної документації. щодо надання чинного свідоцтва про повірку або свідоцтва про калібрування засобів вимірювальної техніки або контрольно – вимірювальних приладів (омметр), видане компетентним та повноважним суб’єктом, який має право видавати такі документи відповідно до діючого законодавства.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 1 додатку 4 до тендерної документації: 1.2. Учасник повинен надати у складі пропозиції чинне свідоцтво про повірку або свідоцтво про калібрування засобів вимірювальної техніки або контрольно – вимірювальних приладів (омметр), видане компетентним та повноважним суб’єктом, який має право видавати такі документи відповідно до діючого законодавства. Додатково надати паспорт або керівництво з експлуатації на омметр з відміткою контролера ВТК та зазначенням дати введення в обіг не раніше 2024 року та заводського номеру, який повинен співпадати з заводським номером, який вказаний в свідоцтві про повірку або свідоцтві про калібрування засобів вимірювальної техніки або контрольно – вимірювальних приладів щодо даного приладу.

ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачають обов’язкової наявності у суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення паспорту або керівництва з експлуатації на омметр з відміткою контролера ВТК та зазначенням дати введення в обіг не раніше 2024 року та заводського номеру, який повинен співпадати з заводським номером, який вказаний в свідоцтві про повірку або свідоцтві про калібрування засобів вимірювальної техніки або контрольно – вимірювальних приладів щодо даного приладу. На підтвердження надаємо копію ліцензійних умов.
Дана вимога розрахована на учасників торгів, в яких вже наявні вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Вимоги тендерної документації в цій частині суперечать нормам чинного законодавства.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: aa5f24ec014b41eb9a7b6ec71b047c5d
Заголовок пункту скарги: п. 1 додатку 4 до тендерної документації. Щодо надання свідоцтва (сертифікату або іншого документа) про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 з наданням сфери вимірювань або переліку вимірювальних можливостей, видане уповноваженим органом), а також Звіту за результатами технічного нагляду
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 1 додатку 4 до тендерної документації: 1.3. Для підтвердження можливості надання послуг, які передбачені технічним завданням в частині здійснення перевірки відповідності обладнання технічним нормам, зокрема, виміру опору ізоляції електричних ланцюгів, а також вимірювання опору ізоляції та перевірки ємності акумуляторних батарей з метою безперебійного живлення та довготривалої автономної роботи обладнання в разі відключення (або відхилення у величині вольтажу, коливання параметрів струму або перенапруження нестачі, пониження напруги в мережі) електроенергії, Учасники повинні надати метрологічне підтвердження придатності вимірювального обладнання для здійснення вимірювань опору ізоляції та перевірки ємності акумуляторних батарей та вимірювань опору ізоляції електроустановок, апаратів, вторинних кіл та електропроводки на напругу до 1 кВ (надати свідоцтво (сертифікат або інший документ) про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 з наданням сфери вимірювань або переліку вимірювальних можливостей, видане уповноваженим органом), а також Звіт за результатами технічного нагляду за сертифікованою системою керування вимірюванням або звіт за результатами оцінювання стану системи керування вимірюваннями тощо). У разі відсутності власної електротехнічної лабораторії Учасник або субпідрядник повинен надати копію договору оренди такої лабораторії.

Ліцензійні умови не передбачають обов’язкової наявності у суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення свідоцтва (сертифікату або іншого документа) про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 з наданням сфери вимірювань або переліку вимірювальних можливостей, видане уповноваженим органом), а також Звіту за результатами технічного нагляду за сертифікованою системою керування вимірюванням або звіту за результатами оцінювання стану системи керування вимірюваннями тощо). На підтвердження надаємо копію ліцензійних умов.
Дана вимога розрахована на учасників торгів, в яких вже наявні вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Вимоги тендерної документації в цій частині суперечать нормам чинного законодавства.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 8917866a67144fb49ad1caa316d06f70
Заголовок пункту скарги: п. 2.3. додатку 4 до тендерної документації. Щодо надання документів про медичний огляд та Акту або інформаційної довідки (письмове роз’яснення) щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 2.3. додатку 4 до тендерної документації: На керівника робіт, електромонтера охоронно – пожежної сигналізації (електромонтера з ремонту та обслуговування електроустаткування, електромонтера з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажника радіоелектричної апаратури та приладів) та налагоджувальника приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальника контрольно – вимірювальних приладів та автоматики) необхідно надати:
- документи про медичний огляд відповідно до форми №1-ОМК, або медичні довідки про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду (Додаток 8 до пункту 2.16 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій), довідка про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, протоколи психофізіологічного обстеження працівників та висновок психофізіологічної експертизи працівника про відповідність професійним вимогам до виконання робіт підвищеної небезпеки та тих, що потребують професійного добору (документи мають бути чинними);
- Учасники мають надати копію або оригінал Акту або інформаційної довідки (письмове роз’яснення) щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, виданий щодо Учасника або субпідрядника територіальним органом управлінням Держпраці (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442). Документи мають бути чинними.

Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності у працівників суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення документів про медичний огляд відповідно до форми №1-ОМК, або медичних довідок про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду (Додаток 8 до пункту 2.16 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій), довідок про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, протоколи психофізіологічного обстеження працівників та висновок психофізіологічної експертизи працівника про відповідність професійним вимогам до виконання робіт підвищеної небезпеки та тих, що потребують професійного добору. На підтвердження надаємо копію ліцензійних умов.
Також Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності у суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення чинних актів або інформаційних довідок (письмових роз’яснень) щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, виданий щодо Учасника або субпідрядника територіальним органом управлінням Держпраці (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442). На підтвердження надаємо копію ліцензійних умов.
Дана вимога розрахована на учасників торгів, в яких вже наявні вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Вимоги тендерної документації в цій частині суперечать нормам чинного законодавства
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 423688e96f5849c78018b865cc685c72
Заголовок пункту скарги: п. 3.3. додатку 4 до тендерної документації. Щодо надання дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларації відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на роботи
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 3.3. додатку 4 до тендерної документації: Учасники повинні надати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларація відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра, верхолазні роботи та обслуговування і ремонт акумуляторних батарей, зареєстровану відповідно до чинного законодавства, в декларації відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці у графі місце виконання робіт підвищеної небезпеки повинна зазначатися адреса, де будуть виконуватися роботи за даною закупівлею, або повинно бути зазначено – Одеська область, або по всій території України. Документ може надаватися від Учасника або субпідрядника.

Варто зазначити, що предмет закупівлі не передбачає верхолазних робіт та обслуговування і ремонт акумуляторних батарей. На підтвердження надаємо копію додатку 1 до тендерної документації.
Окремо варто зазначити, що Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності у суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларації відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на верхолазні роботи та обслуговування і ремонт акумуляторних батарей, зареєстровану відповідно до чинного законодавства. На підтвердження надаємо копію ліцензійних умов.
Дана вимога розрахована на учасників торгів, в яких вже наявні вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Вимоги тендерної документації в цій частині суперечать нормам чинного законодавства.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: c89b621000444eb08b976856576e69f6
Заголовок пункту скарги: 3.5. додатку 4 до тендерної документації. Щодо вимоги надання учасником сертифікатів відповідності
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 3.5. додатку 4 до тендерної документації: Для підтвердження наявності технологій та якості надання послуг Учасники повинні надати чинні сертифікати відповідності, видані на ім’я Учасника органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності):
- сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT);
- сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT);
- сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT);
- сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT);
- сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT);
- сертифікат ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012, IDT);
- сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT);
- сертифікат ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT);
- сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007);
- сертифікат ДСТУ EN ISO/IEC 27001:2022 (EN ISO/IEC 27001:2017, IDT; ISO/IEC 27001:2013);
- сертифікат ДСТУ EN ISO 22301:2021 (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT);
- сертифікат ДСТУ 8965:2019
На підтвердження відповідності предмета закупівлі встановленим Замовником вимогам, для виконання усіх вимог до предмету закупівлі, учасник має надати відповідні копії/оригінали сертифікатів (або інших аналогічних документів) виданих органом/-ами сертифікації (органом/-ами з оцінки відповідності), що мають на те відповідні повноваження, а також відповідні документи, що підтверджують дійсність наданих сертифікатів (звіт про (сертифікаційний/періодичний) аудит тощо). У разі, якщо учасником не надано документів на підтвердження вищезазначених вимог до предмета закупівлі або надано документи, що не відповідають вищезазначеним вимогам, пропозиція такого учасника відхиляється на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей. (Також Це не є документи технічної специфікації)

Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності у суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення усіх вищенаведених сертифікатів. На підтвердження надаємо копію ліцензійних умов.
Дана вимога розрахована на учасників торгів, в яких вже наявні вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Вимоги тендерної документації в цій частині суперечать нормам чинного законодавства
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: bffc742183a743ceafd78eafd6a53336
Заголовок пункту скарги: 3.6. додатку 4 до тендерної документації. Щодо вимоги наявності підпису та печатки Учасника та інженера – проектувальника в частині кошторисної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 3.6. додатку 4 до тендерної документації: Вартість послуг розраховується відповідно до вимог Тимчасового порядку визначення вартості робіт по технічному обслуговуванню, ремонту та пуску і налагоджуванню технічних засобів пожежогасіння, охоронної, пожежної і охоронно – пожежної сигналізації, затвердженого Наказом Міністерства промислової політики України «Про затвердження змін та доповнень до відомчих збірників ресурсних елементних кошторисних норм» від 25.06.2003 № 261 (далі – Тимчасовий порядок), із застосуванням програмного комплексу АВК-5 або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації з наданням відповідної ліцензії/сертифікату/свідоцтва на програмний комплекс/ договору надання послуг тощо, в якому буде розрахована вартість послуг. Вартість послуг надається в складі тендерної пропозиції у складі: договірна ціна з пояснювальною запискою; локальний(-і) кошторис(-и); дефектний акт; відомість ресурсів до локального кошторису; розрахунки загальновиробничих витрат до локального кошторису, адміністративних витрат та прибутку, які повинні містити підпис та печатку Учасника та інженера – проектувальника в частині кошторисної документації та повністю узгоджуватися з Додатком 3 до технічних вимог.

Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності у суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення інженера – проектувальника в частині кошторисної документації. На підтвердження надаємо копію ліцензійних умов.
Дана вимога розрахована на учасників торгів, в яких вже наявний інженер – проектувальник в частині кошторисної документації, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Вимоги тендерної документації в цій частині суперечать нормам чинного законодавства.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: a3f77117c4534b9e97db6796cda73024
Заголовок пункту скарги: п. 3.6. додатку 4 до тендерної документації. Щодо вимоги надати в складі своєї пропозиції «Акт обстеження об’єкту»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 3.6. додатку 4 до тендерної документації: Учасник, до аукціону, в період уточнень, з метою більш детального ознайомлення потенційного учасника з обсягом робіт, який необхідно буде виконати за результатами проведеної процедури, недопущення додаткових витрат та якісного його виконання, повинен обов’язково оглянути об’єкти Замовника, та на підтвердження цього надати в складі своєї пропозиції «Акт обстеження об’єкту» (складений в довільній формі), підписаний керівником робіт Учасника та керівником Замовника.

Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Більше того, нічого не заважає Замовнику «не отримати» запит на проведення огляду, не надати відповіді на запит, не надати акт обстеження об’єкта або "уникнути" огляду об’єкту потенційним учасником.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати акт обстеження об'єкта Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
Законом Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) та Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року (надалі - Постанова) не встановленому жодних норм, які передбачали би обов’язкове надання акт обстеження об’єкта у складі тендерних пропозицій учасників торгів.
З незалежних від учасника підстав представник Замовника може не допустити учасника до відвідування об'єкта та не підписати акт обстеження об’єкта, що в подальшому може стати підставою для відхилення пропозицій таких учасників.
Крім того, вимога про відвідування об’єктів з метою проведення огляду порушує право учасника на конфіденційність інформації, адже для участі у закупівлі учаснику необхідно провести огляд, тобто ще до відкриття пропозицій учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже відомі потенційні учасники закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Аналогічної позиції дотримується колегія АМКУ в рішеннях №1920-р/пк-пз від 20.02.2023р та №3526-р/пк-пз від 21.03.2023р.
Доказами порушення наших прав є: Закон (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text) (додається) та Постанова (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text) (додається).
Вищевказана умова Документації є дискримінаційною і порушує права та законні інтереси Скаржника, як потенційного учасника, оскільки її виконання залежить саме від Замовника, а не від Скаржника, отже обмежується право останнього прийняти участь у процедурі закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації