-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Ремонт електродвигуна 6 кВ з повною заміною обмотки статора
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 179 робочих днів
2 084 976.39
UAH без ПДВ
Період оскарження:
27.12.2024 13:01 - 10.01.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП
Щодо неправомірного рішення щодо відміни процедури закупівлі
Номер:
78ff6d71aad34f29ad3d7b8c367dee53
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-27-006265-a.c1
Назва:
Щодо неправомірного рішення щодо відміни процедури закупівлі
Скарга:
СКАРГА
у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України
від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості)
на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу:
Ідентифікатор закупівлі UA-2024-12-27-006265-a
Узагальнена назва закупівлі:
ДК 021:2015:50530000-9: Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки (далі – Процедура закупівлі)
найменування Органу оскарження Антимонопольний комітет України (Комісія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель)
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03680
найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ЕНЕРГОАТОМ» (далі – АТ «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ», Замовник)
Код ЄДРПОУ: 24584661
Адреса: м. Київ (з урахуванням пункту 27 Особливостей)
Електронна пошта: tender-naek@direkcy.atom.gov.ua
Контактний телефон: 0442069756
ім'я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ВИРОБНИЧА КОМЕРЦІЙНА ФІРМА «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ» (далі – ТОВ ВКФ «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ», Скаржник);
Код ЄДРПОУ: 25021316
Адреса: 49038 , Україна, Дніпропетровська область, Дніпро, ВУЛИЦЯ АКАДЕМІКА БЕЛЕЛЮБСЬКОГО, будинок 14.
Електронна пошта: marketing@epr.com.ua
Контактний телефон: +380663693149
підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати АТ «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ» було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-12-27-006265-a.
ТОВ ВКФ «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ» подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ ВКФ «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ» подає цю скаргу на наступні дії та рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі.
ТОВ ВКФ «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Фактичні обставини
ТОВ ВКФ «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ» взяло участь в зазначеній процедурі закупівлі, подано тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною, та очікувало поки тендерна пропозиція буде розглянута, з подальшою метою визначення переможцем процедури закупівлі та підписання договору про закупівлю.
Водночас, протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14 січня 2025 року №07/07 Замовником відмінено процедуру закупівлі через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог статті 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; Щодо неправомірного рішення щодо відміни процедури закупівлі
1. Відповідно до інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель:
причина відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
коментар щодо відміни: Уповноважена особа, відповідальна за організацію та проведення процедур закупівель в АТ «НАЕК «Енергоатом», з урахуванням рішення робочої групи з питань публічних закупівель від 14.01.2025 ВИРІШИЛА: відмінити відкриті торги відповідно до підпункту 2 пункту 50 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, а саме: неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень (під час публікації тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів не враховано вимоги пункту 37 Особливостей, а саме: «Оголошення про проведення відкритих торгів, що проводяться замовником без застосування електронного аукціону, повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону (крім інформації, визначеної пунктом 11 частини другої статті 21 Закону), а також інформацію щодо проведення відкритих торгів без застосування електронного аукціону та обґрунтування проведення замовником відкритих торгів без застосування електронного аукціону»).
Інформація з протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14 січня 2025 року №07/07 дублює інформацію, викладену в коментарі щодо відміни, яка оприлюднена в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили;
5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Скаржник зазначає, що процедуру закупівлі було відмінено неправомірно у зв’язку з наступним.
В першу чергу, звертаємо увагу Комісії, що рішення Замовника не містить інформацію про виявлені порушення саме вимог законодавства у сфері публічних закупівель та в чому вони полягають.
Згідно з рішенням про відміну процедури закупівлі, замовником зазначається, що під час публікації тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів не враховано вимоги пункту 37 Особливостей, а саме: «Оголошення про проведення відкритих торгів, що проводяться замовником без застосування електронного аукціону, повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону (крім інформації, визначеної пунктом 11 частини другої статті 21 Закону), а також інформацію щодо проведення відкритих торгів без застосування електронного аукціону та обґрунтування проведення замовником відкритих торгів без застосування електронного аукціону».
Відповідно до абзаців першого та другого пункту 37 Особливостей, За обґрунтованим рішенням замовника відкриті торги можуть бути проведені без застосування електронного аукціону. Оголошення про проведення відкритих торгів, що проводяться замовником без застосування електронного аукціону, повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону (крім інформації, визначеної пунктом 11 частини другої статті 21 Закону), а також інформацію щодо проведення відкритих торгів без застосування електронного аукціону
та обґрунтування проведення замовником відкритих торгів без застосування електронного аукціону.
Разом з тим, звертаємо увагу Комісії, що:
1) замовником просто процитовано норму абзацу другого пункту 37 Особливостей;
2) замовником не зазначено які саме вимоги пункту 37 Особливостей не враховано;
3) замовником не вказано яку саме інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону, не зазначено в оголошенні про проведення відкритих торгів, в тому числі чи не зазначено інформацію щодо проведення відкритих торгів без застосування електронного аукціону та обґрунтування проведення замовником відкритих торгів без застосування електронного аукціону.
По-друге, згідно з пунктом 54 Особливостей, Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів.
Звертаємо увагу, що процедура закупівлі була оголошена 27 грудня 2024 року, строк прийому тендерних пропозицій тривав до 13 січня 2025 року.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 54 Особливостей, у разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Враховуючи зазначений алгоритм внесення змін до оголошення про проведення відкритих торгів, замовник може внести зміни до оголошення навіть за кілька годин до кінцевого строку подання тендерних пропозицій – головне, що б після таких змін повинно обов’язково залишатись не менше чотирьох днів для подання тендерних пропозицій.
Таким чином, у Замовника було близько 18 днів для того, щоб переглянути оприлюднене оголошення про проведення відкритих торгів на відповідність вимогам частини другої статті 21 Закону та вимогам пункту 37 Особливостей.
Звертаємо увагу та наголошуємо на тому, що Замовник мав можливість прийняти рішення про внесення змін до оголошення про проведення відкритих торгів, однак вищезазначених дій не було вчинено вчасно.
Додатково слід зазначити, що оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів без застосування електронного аукціону не завадила трьом учасникам процедури закупівлі підготувати свої тендерні пропозиції належним чином та прийняти участь у процедурі закупівлі, як, наприклад, скаржнику.
У зв’язку з цим, просимо Комісію зобов’язати Замовника довести та документально підтвердити яке саме порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель замовником:
а) вже вчинено;
б) буде вчинено у разі продовження процедури закупівлі.
На думку скаржника, допущені дії замовника є виключно неуважністю уповноваженої особи замовника, яка оприлюднювала оголошення про проведення відкритих торгів.
Крім того, звертаємо увагу, що вищенаведене, на думку Замовника, порушення виявлено Замовником тільки лише після розкриття тендерних пропозицій.
Враховуючи викладене, на думку Скаржник, Замовник не підтвердив та документально не довів неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Додатково повідомляємо, що, на думку скаржника, Замовник, відповідно до статті 19 Конституції України, не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно до Закону, цими повноваженнями наділені інші органи, на кшталт органу оскарження та органів державного фінансового контролю.
Також звертаємо увагу Комісії на те, що Замовником в рішенні не зазначено в чому полягає неможливість усунення порушень законодавств у сфері публічних закупівель.
Підсумовуючи вищевикладене, повторно акцентуємо увагу Комісії на тому, що в замовника була повноцінна можливість скоригувати оголошення про проведення відкритих торгів ще на стадії подання тендерних пропозицій.
На думку Скаржника, Замовник міг самостійно усунути власноруч допущене (на його думку) порушення у вигляді вчасно внесених змін до оголошення про проведення відкритих торгів.
Таким чином, з огляду на все викладене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що:
1) відсутній сам факт порушення, що виник саме через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель;
2) Замовником не надано опис саме порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель;
3) Замовником не зазначено у чому саме полягає неможливість усунення порушень, які були допущені.
Враховуючи викладене, Замовник не підтвердив та документально не довів неможливість усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Підсумовуючи наведене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі
з наведених вище підстав підлягає скасуванню.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування ТОВ ВКФ «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ» просить:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду.
2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015:50530000-9: Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки, ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-12-27-006265-a.
3) Зобов’язати Замовника – АТ «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ – скасувати протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14 січня 2025 року №07/07 стосовно рішення про відміну процедури закупівлі.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Всі документи, що підтверджують все викладене в скарзі, вся необхідна інформація знаходиться у вільному публічному доступі, у тому числі, на сайті prozorro.gov.ua
З повагою та сподіванням на законність і неупередженість під час розгляду нашої скарги,
Генеральний директор Валерій ПАВЛОВСЬКИЙ
ТОВ ВКФ «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ»
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- рішення від 30.01.2025 № 1451.pdf 03.02.2025 15:49
- інформація про резолютивну частину рішення від 30.01.2025 № 1451.pdf 31.01.2025 11:49
- рішення від 22.01.2025 № 959.pdf 22.01.2025 14:46
- Лист до АМКУ.pdf 24.01.2025 11:13
- Інформація про проведення закупівлі.docx 24.01.2025 11:13
- sign.p7s 20.01.2025 13:56
- Скарга UA-2024-12-27-006265-a.pdf 20.01.2025 13:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.01.2025 14:09
Дата розгляду скарги:
30.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.01.2025 14:46
Дата прийняття рішення по скарзі:
03.02.2025 15:49
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
09d9c00e7ef84140874e0a5acdcbcc7e
Заголовок пункту скарги:
Щодо неправомірного рішення щодо відміни процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Щодо неправомірного рішення щодо відміни процедури закупівлі
×
-
Назва доказу:
замовником не вказано яку саме інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону, не зазначено в оголошенні про проведення відкритих торгів, в тому числі чи не зазначено інформацію щодо проведення відкритих торгів без застосування електронного аукціону та обґрунтування проведення замовником відкритих торгів без застосування електронного аукціону.
-
Повʼязаний документ:
Скарга UA-2024-12-27-006265-a.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
×
-
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу: Ідентифікатор закупівлі UA-2024-12-27-006265-a Узагальнена назва закупівлі: ДК 021:2015:50530000-9: Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки (далі – Процедура закупівлі) найменування Органу оскарження Антимонопольний комітет України (Комісія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель) Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03680 найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ЕНЕРГОАТОМ» (далі – АТ «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ», Замовник) Код ЄДРПОУ: 24584661 Адреса: м. Київ (з урахуванням пункту 27 Особливостей) Електронна пошта: tender-naek@direkcy.atom.gov.ua Контактний телефон: 0442069756 ім'я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ВИРОБНИЧА КОМЕРЦІЙНА ФІРМА «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ» (далі – ТОВ ВКФ «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ», Скаржник); Код ЄДРПОУ: 25021316 Адреса: 49038 , Україна, Дніпропетровська область, Дніпро, ВУЛИЦЯ АКАДЕМІКА БЕЛЕЛЮБСЬКОГО, будинок 14. Електронна пошта: marketing@epr.com.ua Контактний телефон: +380663693149 підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати АТ «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ» було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-12-27-006265-a. ТОВ ВКФ «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ» подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ ВКФ «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ» подає цю скаргу на наступні дії та рішення Замовника. Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі. ТОВ ВКФ «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Фактичні обставини ТОВ ВКФ «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ» взяло участь в зазначеній процедурі закупівлі, подано тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною, та очікувало поки тендерна пропозиція буде розглянута, з подальшою метою визначення переможцем процедури закупівлі та підписання договору про закупівлю. Водночас, протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14 січня 2025 року №07/07 Замовником відмінено процедуру закупівлі через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних. Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог статті 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням». обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; Щодо неправомірного рішення щодо відміни процедури закупівлі 1. Відповідно до інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель: причина відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. коментар щодо відміни: Уповноважена особа, відповідальна за організацію та проведення процедур закупівель в АТ «НАЕК «Енергоатом», з урахуванням рішення робочої групи з питань публічних закупівель від 14.01.2025 ВИРІШИЛА: відмінити відкриті торги відповідно до підпункту 2 пункту 50 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, а саме: неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень (під час публікації тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів не враховано вимоги пункту 37 Особливостей, а саме: «Оголошення про проведення відкритих торгів, що проводяться замовником без застосування електронного аукціону, повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону (крім інформації, визначеної пунктом 11 частини другої статті 21 Закону), а також інформацію щодо проведення відкритих торгів без застосування електронного аукціону та обґрунтування проведення замовником відкритих торгів без застосування електронного аукціону»). Інформація з протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14 січня 2025 року №07/07 дублює інформацію, викладену в коментарі щодо відміни, яка оприлюднена в електронній системі закупівель. Відповідно до пункту 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили; 5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій. У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення. Скаржник зазначає, що процедуру закупівлі було відмінено неправомірно у зв’язку з наступним. В першу чергу, звертаємо увагу Комісії, що рішення Замовника не містить інформацію про виявлені порушення саме вимог законодавства у сфері публічних закупівель та в чому вони полягають. Згідно з рішенням про відміну процедури закупівлі, замовником зазначається, що під час публікації тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів не враховано вимоги пункту 37 Особливостей, а саме: «Оголошення про проведення відкритих торгів, що проводяться замовником без застосування електронного аукціону, повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону (крім інформації, визначеної пунктом 11 частини другої статті 21 Закону), а також інформацію щодо проведення відкритих торгів без застосування електронного аукціону та обґрунтування проведення замовником відкритих торгів без застосування електронного аукціону». Відповідно до абзаців першого та другого пункту 37 Особливостей, За обґрунтованим рішенням замовника відкриті торги можуть бути проведені без застосування електронного аукціону. Оголошення про проведення відкритих торгів, що проводяться замовником без застосування електронного аукціону, повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону (крім інформації, визначеної пунктом 11 частини другої статті 21 Закону), а також інформацію щодо проведення відкритих торгів без застосування електронного аукціону та обґрунтування проведення замовником відкритих торгів без застосування електронного аукціону. Разом з тим, звертаємо увагу Комісії, що: 1) замовником просто процитовано норму абзацу другого пункту 37 Особливостей; 2) замовником не зазначено які саме вимоги пункту 37 Особливостей не враховано; 3) замовником не вказано яку саме інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону, не зазначено в оголошенні про проведення відкритих торгів, в тому числі чи не зазначено інформацію щодо проведення відкритих торгів без застосування електронного аукціону та обґрунтування проведення замовником відкритих торгів без застосування електронного аукціону. По-друге, згідно з пунктом 54 Особливостей, Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. Звертаємо увагу, що процедура закупівлі була оголошена 27 грудня 2024 року, строк прийому тендерних пропозицій тривав до 13 січня 2025 року. Слід зазначити, що відповідно до пункту 54 Особливостей, у разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. Враховуючи зазначений алгоритм внесення змін до оголошення про проведення відкритих торгів, замовник може внести зміни до оголошення навіть за кілька годин до кінцевого строку подання тендерних пропозицій – головне, що б після таких змін повинно обов’язково залишатись не менше чотирьох днів для подання тендерних пропозицій. Таким чином, у Замовника було близько 18 днів для того, щоб переглянути оприлюднене оголошення про проведення відкритих торгів на відповідність вимогам частини другої статті 21 Закону та вимогам пункту 37 Особливостей. Звертаємо увагу та наголошуємо на тому, що Замовник мав можливість прийняти рішення про внесення змін до оголошення про проведення відкритих торгів, однак вищезазначених дій не було вчинено вчасно. Додатково слід зазначити, що оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів без застосування електронного аукціону не завадила трьом учасникам процедури закупівлі підготувати свої тендерні пропозиції належним чином та прийняти участь у процедурі закупівлі, як, наприклад, скаржнику. У зв’язку з цим, просимо Комісію зобов’язати Замовника довести та документально підтвердити яке саме порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель замовником: а) вже вчинено; б) буде вчинено у разі продовження процедури закупівлі. На думку скаржника, допущені дії замовника є виключно неуважністю уповноваженої особи замовника, яка оприлюднювала оголошення про проведення відкритих торгів. Крім того, звертаємо увагу, що вищенаведене, на думку Замовника, порушення виявлено Замовником тільки лише після розкриття тендерних пропозицій. Враховуючи викладене, на думку Скаржник, Замовник не підтвердив та документально не довів неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Додатково повідомляємо, що, на думку скаржника, Замовник, відповідно до статті 19 Конституції України, не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно до Закону, цими повноваженнями наділені інші органи, на кшталт органу оскарження та органів державного фінансового контролю. Також звертаємо увагу Комісії на те, що Замовником в рішенні не зазначено в чому полягає неможливість усунення порушень законодавств у сфері публічних закупівель. Підсумовуючи вищевикладене, повторно акцентуємо увагу Комісії на тому, що в замовника була повноцінна можливість скоригувати оголошення про проведення відкритих торгів ще на стадії подання тендерних пропозицій. На думку Скаржника, Замовник міг самостійно усунути власноруч допущене (на його думку) порушення у вигляді вчасно внесених змін до оголошення про проведення відкритих торгів. Таким чином, з огляду на все викладене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що: 1) відсутній сам факт порушення, що виник саме через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель; 2) Замовником не надано опис саме порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель; 3) Замовником не зазначено у чому саме полягає неможливість усунення порушень, які були допущені. Враховуючи викладене, Замовник не підтвердив та документально не довів неможливість усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель Підсумовуючи наведене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі з наведених вище підстав підлягає скасуванню. Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua). вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування ТОВ ВКФ «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ» просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду. 2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015:50530000-9: Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки, ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-12-27-006265-a. 3) Зобов’язати Замовника – АТ «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ – скасувати протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14 січня 2025 року №07/07 стосовно рішення про відміну процедури закупівлі. Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо. Всі документи, що підтверджують все викладене в скарзі, вся необхідна інформація знаходиться у вільному публічному доступі, у тому числі, на сайті prozorro.gov.ua З повагою та сподіванням на законність і неупередженість під час розгляду нашої скарги, Генеральний директор Валерій ПАВЛОВСЬКИЙ ТОВ ВКФ «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ»