-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Торги не відбулися
1 103 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 515.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 515.00 UAH
Період оскарження:
27.12.2024 11:53 - 02.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на незаконні вимоги тендерної документації
Номер:
611917274fd54e4ca963c1cbdcb2b4a4
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-27-004660-a.a1
Назва:
Скарга на незаконні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Лист відгук Костопільводоканал (1).pdf 31.12.2024 11:57
- Лист відгук КП Рівнеелектроавтотранс (1).pdf 31.12.2024 11:57
- Лист відгук та рекомендація Рівнеоблводоканал (1).PDF 31.12.2024 11:57
- Лист відгук Рівненський апеляційний суд (1).pdf 31.12.2024 11:57
- ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf 31.12.2024 11:57
- ДСТУ EN 50160_2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf 31.12.2024 11:57
- Постанова НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469.pdf 31.12.2024 11:57
- Наказ ДСТУ.pdf 31.12.2024 11:57
- Постанова НКРЕКП Про видачу ліцензій з постачання електричної енергії від 14.06.2018_429.pdf 31.12.2024 11:57
- Скарга Управління поліції охорони 2024.pdf 31.12.2024 11:57
- Постанова НКРЕКП 14.03.2018 № 312.pdf 31.12.2024 11:57
- Рішення 19132-рпк-пз від 28.11.2023.pdf 31.12.2024 11:57
- Скарга Управління поліції охорони 2024.pdf.p7s 31.12.2024 11:57
- тендер-електроенергія-2025.docx 31.12.2024 11:57
- Про затвердження особливостей здійснення публічних закупів… - Постанова № 1178 від 12.10.2022 - d519975-20240919 (1).pdf 31.12.2024 11:57
- рішення від 27.12.2023 №21005.pdf 31.12.2024 11:57
- Наказ 11712.pdf 31.12.2024 11:57
- рішення від 10.07.2024 № 11966 (1).pdf 31.12.2024 11:57
- Скарга Управління поліції охорони 2024.docx.p7s 31.12.2024 11:57
- Скарга Управління поліції охорони 2024.docx 31.12.2024 11:57
- sign.p7s 31.12.2024 12:07
- Рішення від 02.01.2024 №12.pdf 02.01.2025 14:24
- Інформація про резолютивну частину рішення від 09.01.2025 №391.pdf 09.01.2025 18:28
- Рішення від 09.01.2025 №391.pdf 10.01.2025 13:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
31.12.2024 13:23
Дата розгляду скарги:
09.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.01.2025 14:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.01.2025 13:46
Дата виконання рішення Замовником:
07.02.2025 11:34
Коментар замовника щодо усунення порушень:
До тендерної документації будуть внесені відповідні зміни
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
96a4d38ed31f477e9901aaf7267bd102
Заголовок пункту скарги:
Незаконна вимога що імпорту та активного споживача
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Замовник вимагає, відповідно до Додатку 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції»:
4.7. На виконання положень постанови Кабінету Міністрів України від 27 жовтня 2023 р. № 1127 під час ініціювання застосування заходів з примусового обмеження електропостачання, Учасник/Постачальник повинен мати можливість здійснювати своєчасну закупівлю імпортованої електричної енергії для забезпечення безперебійного задоволення попиту на споживання електричної енергії Споживача, для цього у складі пропозиції надаються:
Документи щодо можливості закупівлі та постачання імпортованої електричної енергії безпосередньо з енергетичної системи країн які мають з’єднання з об’єднаною енергетичною системою України та які граничать з Україною (окрім Республіка Беларусь, Російська Федерація).
4.7.1. Договір на постачання електричної енергії з енергетичної системи країн які мають з’єднання з об’єднаною енергетичною системою України та які граничать з Україною (окрім Республіка Беларусь, Російська Федерація) (строк дії зазначеного договору повинен бути не меншим терміну постачання електричної енергії по договору укладеному за результатами тендеру).
4.7.2. Для підтвердження наявності у постачальника досвіду виконання договору з імпорту електричної енергії, крім електричної енергії виробленої на територіях Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран та тимчасово окупованих територіях, здійсненого до дня оприлюднення оголошення про тендерну закупівлю у складі пропозиції надається довідка про обсяги електричної енергії поставленої за зовнішньоекономічними контрактами видана НЕК ПРАТ «УКРЕНЕРГО».
5.Наявність досвіду роботи з активним споживачем.
Відповідно до законів України «Про ринок електричної енергії», «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» та абзацу п’ятого пункту 3 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення та «зеленої» трансформації енергетичної системи України» від 30 червня 2023 року № 3220-IX та постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 26 квітня 2019 року № 641 «Про затвердження нормативно-правових актів, що регулюють діяльність гарантованого покупця та купівлі електричної енергії за «зеленим» тарифом та за аукціонною ціною».
Надати довідку в довільній формі з посиланням на діючий договір (завірена копія) або виконанний договір (завірена копія) з купівлі-продажу укладений зі споживачем електричної енергії за механізмом самовиробництва (активним споживачем).
Стосовно даних оскаржуваних вимог повідомляємо наступне:
Відповідно до ч.5 ст. 56 ЗУ «Про ринок електричної енергії»:
«Для забезпечення постачання електричної енергії споживачам електропостачальники здійснюють купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку "на добу наперед", внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту.»
Тобто ЗУ «Про ринок електричної енергії»:не встановлює імперативної норми про наявність договору імпорту а лише вказує на таку можливість для постачальника.
У ст. 30. ЗУ «ПРО ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКУ»
«Енергопостачальники, які отримали доступ до пропускної спроможності міждержавних електричних мереж, зобов’язані в строки та у порядку, передбачені правилами оптового ринку електричної енергії України та порядком проведення електронних аукціонів з розподілення пропускної спроможності міждержавних електричних мереж, подавати добовий погодинний графік експорту/імпорту електричної енергії. У разі якщо у вищезазначений строк енергопостачальник не надав добовий погодинний графік експорту/імпорту електричної енергії, такий енергопостачальник втрачає доступ до пропускної спроможності міждержавних електричних мереж на відповідну добу, а підприємство, яке здійснює централізоване диспетчерське управління об’єднаною енергетичною системою України і передачу електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами, здійснює розподіл невикористаної величини пропускної спроможності на добовому аукціоні»
Також, у постанові НКРЕКП 14.03.2018 № 311 «Про затвердження Кодексу комерційного обліку електричної енергії»:
4.4.9. Площадки комерційного обліку за ознаками вимог щодо періодичності проведення вимірювання, формування та передачі даних відносяться до групи «а» та групи «б».
4.4.10. До групи «а» належать площадки комерційного обліку, що містять:
електроустановки з приєднаною потужністю 150 кВт і більше або середньомісячним обсягом споживання електричної енергії понад 50 тис.кВт·год (фактичним за попередній календарний рік або заявленим для нових електроустановок) на об’єктах споживачів (крім багатоквартирних житлових будинків та побутових споживачів);
генеруючі установки та/або електроустановки зберігання енергії з можливістю відпуску електричної енергії в електричні мережі ОС або інших користувачів;
електроустановки споживача за його ініціативою, якщо відповідні засоби обліку відповідають вимогам щодо формування та передачі даних комерційного обліку для площадок групи «а».
4.4.11. Площадки комерційного обліку групи «а» мають бути забезпечені інтелектуальними лічильниками, що встановлені на комерційній межі цієї площадки комерційного обліку та функціонують у складі автоматизованої системи, з гарантованим автоматичним щодобовим дистанційним зчитуванням інтервальних результатів вимірювання, формуванням та передачею до АКО валідованих погодинних фактичних даних комерційного обліку електричної енергії, відповідно до вимог цього Кодексу.
4.4.12. Площадки комерційного обліку, які не належать до групи «а» відносяться до групи «б».
4.4.13. Для площадки комерційного обліку групи «б» має забезпечуватися формування та передача до АКО даних комерційного обліку щомісяця або за менший період (у рамках процесів змін постачальника, відключення споживача тощо), передбачений вимогами нормативно-правових актів, щодо забезпечення комерційного обліку електричної енергії.».
Тобто можливість постачання електричної енергії шляхом її імпорту неможлива, якщо відсутні площадки комерційного обліку групи «а».
Також для постачання електричної енергії шляхом імпорту, у споживача повинна бути окрема лінія, яка відсутня на об’єктах споживача.
Відповідно до п. 29 Особливостей:
- у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
- у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Тобто, Замовник при здійсненні закупівлі електричної енергії не може вимагати:
1) підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
2) будь-який документ, який не передбачено відповідним національним стандартом. Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», який не передбачає обов’язковість наявності в Постачальника електричної енергії
З огляду на вищезазначене оскаржувані ТОВ «РОЕК» вимоги взагалі не відповідають положенням Особливостей. У зв’язку з цим вони є незаконною, дискримінаційною, а тому має бути вилучена Замовником з тексту тендерної документації.
Більше того відповідно до підпункту 17 пункту 2.2 розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469: "При провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: … для забезпечення постачання електричної енергії споживачам здійснювати купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку «на добу наперед», внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» та нормативно-правових актів, що забезпечують функціонування ринку електричної енергії…".
Також відповідно до пп.13 п.5.2.1. Правил роздрібного ринку електричної енергії Електропостачальник має право купівлі-продажу електроенергії за двосторонніми договорами та на організованих сегментах ринку з метою її постачання споживачам та надання послуг з управління попитом.
Тобто, чинні нормативно-правові акти не обмежують постачальника електричної енергії в купівлі електричної енергії виключно на ринку "на добу наперед", або лише за договорами імпорту електричної енергії, або наявність у постачальника активного споживача, або досвіду його виконання.
ТОВ «РОЕК» є постачальником електричної енергії, має відповідну ліцензію, видану згідно з Постановою НРКЕКП № 429 від 14.06.2018, а тому зазначені вище законодавчі норми поширюють свою дію і на Скаржника, ТОВ «РОЕК», який не зобов’язаний відповідно купувати електричну енергію за договорами імпорту електричної енергії.
ТОВ «РОЕК» здійснює купівлю електричної енергії за двосторонніми договорами, що передбачено чинним законодавством, на ринку «на добу наперед», «внутрішньодобовому ринку», на балансуючому ринку, і не має
- Документи щодо можливості закупівлі та постачання імпортованої електричної енергії безпосередньо з енергетичної системи країн які мають з’єднання з об’єднаною енергетичною системою України та які граничать з Україною (окрім Республіка Беларусь, Російська Федерація).
- Договір на постачання електричної енергії з енергетичної системи країн які мають з’єднання з об’єднаною енергетичною системою України та які граничать з Україною (окрім Республіка Беларусь, Російська Федерація) (строк дії зазначеного договору повинен бути не меншим терміну постачання електричної енергії по договору укладеному за результатами тендеру).
- Для підтвердження наявності у постачальника досвіду виконання договору з імпорту електричної енергії, крім електричної енергії виробленої на територіях Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран та тимчасово окупованих територіях, здійсненого до дня оприлюднення оголошення про тендерну закупівлю у складі пропозиції надається довідка про обсяги електричної енергії поставленої за зовнішньоекономічними контрактами видана НЕК ПРАТ «УКРЕНЕРГО».
- Наявність досвіду роботи з активним споживачем.
Відповідно до законів України «Про ринок електричної енергії», «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» та абзацу п’ятого пункту 3 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення та «зеленої» трансформації енергетичної системи України» від 30 червня 2023 року № 3220-IX та постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 26 квітня 2019 року № 641 «Про затвердження нормативно-правових актів, що регулюють діяльність гарантованого покупця та купівлі електричної енергії за «зеленим» тарифом та за аукціонною ціною».
- Надати довідку в довільній формі з посиланням на діючий договір (завірена копія) або виконанний договір (завірена копія) з купівлі-продажу укладений зі споживачем електричної енергії за механізмом самовиробництва (активним споживачем).
Також, Відповідно до п. 29 Особливостей:
- у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються..
Тобно замовник не мав права вимагати підтвердження наявності в Учасника досвіду виконання договору з імпорту електричної енергії (крім РФ, РБ) здійсненого до дня оприлюднення оголошення про цю тендерну закупівлю у формі довідки про обсяги електричної енергії поставленої за зовнішньоекономічними контрактами видана НЕК ПРАТ УКРЕНЕРГО.
Тому, враховуючи замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом(за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі),який для електричної енергії ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», в якому відсутня вимога про обов’язок постачальником заключення договору імпорту., а також підтвердження наявності в Учасника досвіду виконання договору з імпорту електричної енергії (крім РФ, РБ) здійсненого до дня оприлюднення оголошення про цю тендерну закупівлю у формі довідки про обсяги електричної енергії поставленої за зовнішньоекономічними контрактами видана НЕК ПРАТ УКРЕНЕРГО, або наявності досвіду роботи з активним споживачем, відповідно до пункту 29 Особливостей, також те, що постачання електричної енергії Замовнику шляхом її імпорту неможлива, враховуючи те, що дана вимога обмежує право скаржника взяти участь, та бути визнаним переможцем процедури, вважаємо, що оскаржувана вимога повинна бути вилучена з тендерної документації.
Зважаючи на наведене, ТОВ «РОЕК» не може виконати дані вимоги Замовника, документація для яких, відсутня в скаржника, які є дискримінаційними, та такими, що значно звужує коло потенційних учасників закупівлі, зокрема і права ТОВ «РОЕК», як потенційного учасника процедури закупілі, що не зможе взяти участь та потенційно бути визнаним переможцем процедури закупівлі. через дискримінаційні та незаконні вимоги, наявність яких ніяк не обгрунтована замовником.
4.7. На виконання положень постанови Кабінету Міністрів України від 27 жовтня 2023 р. № 1127 під час ініціювання застосування заходів з примусового обмеження електропостачання, Учасник/Постачальник повинен мати можливість здійснювати своєчасну закупівлю імпортованої електричної енергії для забезпечення безперебійного задоволення попиту на споживання електричної енергії Споживача, для цього у складі пропозиції надаються:
Документи щодо можливості закупівлі та постачання імпортованої електричної енергії безпосередньо з енергетичної системи країн які мають з’єднання з об’єднаною енергетичною системою України та які граничать з Україною (окрім Республіка Беларусь, Російська Федерація).
4.7.1. Договір на постачання електричної енергії з енергетичної системи країн які мають з’єднання з об’єднаною енергетичною системою України та які граничать з Україною (окрім Республіка Беларусь, Російська Федерація) (строк дії зазначеного договору повинен бути не меншим терміну постачання електричної енергії по договору укладеному за результатами тендеру).
4.7.2. Для підтвердження наявності у постачальника досвіду виконання договору з імпорту електричної енергії, крім електричної енергії виробленої на територіях Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран та тимчасово окупованих територіях, здійсненого до дня оприлюднення оголошення про тендерну закупівлю у складі пропозиції надається довідка про обсяги електричної енергії поставленої за зовнішньоекономічними контрактами видана НЕК ПРАТ «УКРЕНЕРГО».
5.Наявність досвіду роботи з активним споживачем.
Відповідно до законів України «Про ринок електричної енергії», «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» та абзацу п’ятого пункту 3 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення та «зеленої» трансформації енергетичної системи України» від 30 червня 2023 року № 3220-IX та постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 26 квітня 2019 року № 641 «Про затвердження нормативно-правових актів, що регулюють діяльність гарантованого покупця та купівлі електричної енергії за «зеленим» тарифом та за аукціонною ціною».
Надати довідку в довільній формі з посиланням на діючий договір (завірена копія) або виконанний договір (завірена копія) з купівлі-продажу укладений зі споживачем електричної енергії за механізмом самовиробництва (активним споживачем).
Стосовно даних оскаржуваних вимог повідомляємо наступне:
Відповідно до ч.5 ст. 56 ЗУ «Про ринок електричної енергії»:
«Для забезпечення постачання електричної енергії споживачам електропостачальники здійснюють купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку "на добу наперед", внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту.»
Тобто ЗУ «Про ринок електричної енергії»:не встановлює імперативної норми про наявність договору імпорту а лише вказує на таку можливість для постачальника.
У ст. 30. ЗУ «ПРО ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКУ»
«Енергопостачальники, які отримали доступ до пропускної спроможності міждержавних електричних мереж, зобов’язані в строки та у порядку, передбачені правилами оптового ринку електричної енергії України та порядком проведення електронних аукціонів з розподілення пропускної спроможності міждержавних електричних мереж, подавати добовий погодинний графік експорту/імпорту електричної енергії. У разі якщо у вищезазначений строк енергопостачальник не надав добовий погодинний графік експорту/імпорту електричної енергії, такий енергопостачальник втрачає доступ до пропускної спроможності міждержавних електричних мереж на відповідну добу, а підприємство, яке здійснює централізоване диспетчерське управління об’єднаною енергетичною системою України і передачу електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами, здійснює розподіл невикористаної величини пропускної спроможності на добовому аукціоні»
Також, у постанові НКРЕКП 14.03.2018 № 311 «Про затвердження Кодексу комерційного обліку електричної енергії»:
4.4.9. Площадки комерційного обліку за ознаками вимог щодо періодичності проведення вимірювання, формування та передачі даних відносяться до групи «а» та групи «б».
4.4.10. До групи «а» належать площадки комерційного обліку, що містять:
електроустановки з приєднаною потужністю 150 кВт і більше або середньомісячним обсягом споживання електричної енергії понад 50 тис.кВт·год (фактичним за попередній календарний рік або заявленим для нових електроустановок) на об’єктах споживачів (крім багатоквартирних житлових будинків та побутових споживачів);
генеруючі установки та/або електроустановки зберігання енергії з можливістю відпуску електричної енергії в електричні мережі ОС або інших користувачів;
електроустановки споживача за його ініціативою, якщо відповідні засоби обліку відповідають вимогам щодо формування та передачі даних комерційного обліку для площадок групи «а».
4.4.11. Площадки комерційного обліку групи «а» мають бути забезпечені інтелектуальними лічильниками, що встановлені на комерційній межі цієї площадки комерційного обліку та функціонують у складі автоматизованої системи, з гарантованим автоматичним щодобовим дистанційним зчитуванням інтервальних результатів вимірювання, формуванням та передачею до АКО валідованих погодинних фактичних даних комерційного обліку електричної енергії, відповідно до вимог цього Кодексу.
4.4.12. Площадки комерційного обліку, які не належать до групи «а» відносяться до групи «б».
4.4.13. Для площадки комерційного обліку групи «б» має забезпечуватися формування та передача до АКО даних комерційного обліку щомісяця або за менший період (у рамках процесів змін постачальника, відключення споживача тощо), передбачений вимогами нормативно-правових актів, щодо забезпечення комерційного обліку електричної енергії.».
Тобто можливість постачання електричної енергії шляхом її імпорту неможлива, якщо відсутні площадки комерційного обліку групи «а».
Також для постачання електричної енергії шляхом імпорту, у споживача повинна бути окрема лінія, яка відсутня на об’єктах споживача.
Відповідно до п. 29 Особливостей:
- у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
- у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Тобто, Замовник при здійсненні закупівлі електричної енергії не може вимагати:
1) підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
2) будь-який документ, який не передбачено відповідним національним стандартом. Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», який не передбачає обов’язковість наявності в Постачальника електричної енергії
З огляду на вищезазначене оскаржувані ТОВ «РОЕК» вимоги взагалі не відповідають положенням Особливостей. У зв’язку з цим вони є незаконною, дискримінаційною, а тому має бути вилучена Замовником з тексту тендерної документації.
Більше того відповідно до підпункту 17 пункту 2.2 розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469: "При провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: … для забезпечення постачання електричної енергії споживачам здійснювати купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку «на добу наперед», внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» та нормативно-правових актів, що забезпечують функціонування ринку електричної енергії…".
Також відповідно до пп.13 п.5.2.1. Правил роздрібного ринку електричної енергії Електропостачальник має право купівлі-продажу електроенергії за двосторонніми договорами та на організованих сегментах ринку з метою її постачання споживачам та надання послуг з управління попитом.
Тобто, чинні нормативно-правові акти не обмежують постачальника електричної енергії в купівлі електричної енергії виключно на ринку "на добу наперед", або лише за договорами імпорту електричної енергії, або наявність у постачальника активного споживача, або досвіду його виконання.
ТОВ «РОЕК» є постачальником електричної енергії, має відповідну ліцензію, видану згідно з Постановою НРКЕКП № 429 від 14.06.2018, а тому зазначені вище законодавчі норми поширюють свою дію і на Скаржника, ТОВ «РОЕК», який не зобов’язаний відповідно купувати електричну енергію за договорами імпорту електричної енергії.
ТОВ «РОЕК» здійснює купівлю електричної енергії за двосторонніми договорами, що передбачено чинним законодавством, на ринку «на добу наперед», «внутрішньодобовому ринку», на балансуючому ринку, і не має
- Документи щодо можливості закупівлі та постачання імпортованої електричної енергії безпосередньо з енергетичної системи країн які мають з’єднання з об’єднаною енергетичною системою України та які граничать з Україною (окрім Республіка Беларусь, Російська Федерація).
- Договір на постачання електричної енергії з енергетичної системи країн які мають з’єднання з об’єднаною енергетичною системою України та які граничать з Україною (окрім Республіка Беларусь, Російська Федерація) (строк дії зазначеного договору повинен бути не меншим терміну постачання електричної енергії по договору укладеному за результатами тендеру).
- Для підтвердження наявності у постачальника досвіду виконання договору з імпорту електричної енергії, крім електричної енергії виробленої на територіях Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран та тимчасово окупованих територіях, здійсненого до дня оприлюднення оголошення про тендерну закупівлю у складі пропозиції надається довідка про обсяги електричної енергії поставленої за зовнішньоекономічними контрактами видана НЕК ПРАТ «УКРЕНЕРГО».
- Наявність досвіду роботи з активним споживачем.
Відповідно до законів України «Про ринок електричної енергії», «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» та абзацу п’ятого пункту 3 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення та «зеленої» трансформації енергетичної системи України» від 30 червня 2023 року № 3220-IX та постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 26 квітня 2019 року № 641 «Про затвердження нормативно-правових актів, що регулюють діяльність гарантованого покупця та купівлі електричної енергії за «зеленим» тарифом та за аукціонною ціною».
- Надати довідку в довільній формі з посиланням на діючий договір (завірена копія) або виконанний договір (завірена копія) з купівлі-продажу укладений зі споживачем електричної енергії за механізмом самовиробництва (активним споживачем).
Також, Відповідно до п. 29 Особливостей:
- у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються..
Тобно замовник не мав права вимагати підтвердження наявності в Учасника досвіду виконання договору з імпорту електричної енергії (крім РФ, РБ) здійсненого до дня оприлюднення оголошення про цю тендерну закупівлю у формі довідки про обсяги електричної енергії поставленої за зовнішньоекономічними контрактами видана НЕК ПРАТ УКРЕНЕРГО.
Тому, враховуючи замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом(за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі),який для електричної енергії ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», в якому відсутня вимога про обов’язок постачальником заключення договору імпорту., а також підтвердження наявності в Учасника досвіду виконання договору з імпорту електричної енергії (крім РФ, РБ) здійсненого до дня оприлюднення оголошення про цю тендерну закупівлю у формі довідки про обсяги електричної енергії поставленої за зовнішньоекономічними контрактами видана НЕК ПРАТ УКРЕНЕРГО, або наявності досвіду роботи з активним споживачем, відповідно до пункту 29 Особливостей, також те, що постачання електричної енергії Замовнику шляхом її імпорту неможлива, враховуючи те, що дана вимога обмежує право скаржника взяти участь, та бути визнаним переможцем процедури, вважаємо, що оскаржувана вимога повинна бути вилучена з тендерної документації.
Зважаючи на наведене, ТОВ «РОЕК» не може виконати дані вимоги Замовника, документація для яких, відсутня в скаржника, які є дискримінаційними, та такими, що значно звужує коло потенційних учасників закупівлі, зокрема і права ТОВ «РОЕК», як потенційного учасника процедури закупілі, що не зможе взяти участь та потенційно бути визнаним переможцем процедури закупівлі. через дискримінаційні та незаконні вимоги, наявність яких ніяк не обгрунтована замовником.
×
-
Назва доказу:
Рішення 19132
-
Повʼязаний документ:
Рішення 19132-рпк-пз від 28.11.2023.pdf
-
-
Назва доказу:
Постанова НКРЕКП
-
Повʼязаний документ:
Постанова НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469.pdf
-
-
Назва доказу:
Документація замовника
-
Повʼязаний документ:
тендер-електроенергія-2025.docx
-
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ EN 50160_2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ТОВ «РОЕК» не зможе виконати оскаржувані вище вимоги, яка є незаконними, дискримінаційними та такою, що значно звужує коло потенційних учасників, зокрема створює умови за якими ТОВ «РОЕК», не зможе взяти участь та потенційно бути визнаним переможцем процедури закупівлі. через дискримінаційні та незаконні вимоги, тому Замовнику необхідно внести зміни до тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
a0c16a6b3951491f874c6dbb403a580f
Заголовок пункту скарги:
Незаконна вимога щодо листа відгука до аналогічного договору
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Замовник вимагає, відповідно до Додатку 4 до тендерної документації:
1.2.2.Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Не менше двох аналогічних за предметом закупівлі договорів, за якими виконано зобов’язання, із долученням актів чи інших документів про отримання товару, що визначені цими договорами, та листів-відгуків від контрагентів про виконання цих договорів. Відгуки повинні містити інформацію про застосування / незастосування при виконанні договору оперативно-господарських санкцій відповідно до статей 235-237 Господарського кодексу України.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом(за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)».
Така вимога суперечить принципам недискримінації учасників, закладеним у Законі та створює необґрунтовані перешкоди для участі Скаржника в процедурі закупівлі. Скаржник має багаторічний аналогічний досвід, що може підтвердити договорами, іншими підтверджуючими документами що вказують на виконання таких аналогічних договорів, а також листами – відгуками, але того змісту, що надавали йому контрагенти, а саме: Комунальне підприємство Костопільської міської ради «Костопільводоканал» (підтверджуємо доданим до цієї скарги Листом відгуком № 423/01-04 від 26.11.2020 р.), Комунальним підприємством «Рівнеелектроавтотранс» Рівненської міської ради (підтверджуємо доданим до цієї скарги Листом відгуком № 56Н від 16.11.2020 р.), Рівненським апеляційним судом (підтверджуємо доданим до цієї скарги Листом відгуком № 05.22/3914/22 від 02.11.2022 р.), РОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал» (підтверджуємо доданим до цієї скарги Листом відгуком № 3418/01-н від 06.12.2022 р.) та інші
Ми переконані, що встановлення обов’язкової вимоги щодо того, аби відгук містив інформацію про застосування чи незастосування оперативно-господарських санкцій відповідно до статей 235-237 Господарського кодексу України, є дискримінаційним. Закон України "Про публічні закупівлі" не передбачає обов’язковості такого змісту відгуків. Зміст листів-відгуків може відрізнятися залежно від конкретних практик контрагентів та не впливає на можливість учасника виконати умови договору.
Інформація про застосування чи незастосування оперативно-господарських санкцій не є визначальним критерієм для оцінки досвіду учасника чи його спроможності виконати договір. Вимога про надання саме такого змісту відгуку є надмірною та не відповідає принципу пропорційності.
Скаржник не має можливості впливати на зміст листів-відгуків, які видаються контрагентами за раніше виконаними договорами. Контрагенти можуть надати відгуки іншого змісту, які підтверджують належне виконання договору, але не містять інформації про застосування чи незастосування санкцій. Така вимога фактично виключає учасників із тендеру через обставини, які не залежать від них.
Встановлена вимога створює необґрунтовані перешкоди для участі Скаржника у процедурі закупівлі, порушуючи принципи відкритості, справедливості та недискримінації учасників. Вона є штучною та такою, що не відповідає практичній меті закупівлі. Через обмеження щодо змісту листів – відгуків, Скаржник та інші учасники, які мають підтвердження належного виконання договорів у вигляді листів-відгуків іншого формату, втрачають можливість брати участь у закупівлі. Це знижує рівень конкуренції та може призвести до необґрунтованого вибору постачальника. Просимо визнати вимогу щодо змісту листів-відгуків дискримінаційною, оскільки вона порушує права Скаржника на рівний доступ до участі у процедурі Закупівлі.
Пропонуємо зобов’язати Замовника вилучити зазначену вимогу з тендерної документації або привести її у відповідність до принципів Закону, дозволивши учасникам надавати листи-відгуки, які підтверджують факт належного виконання договору, без деталізації інформації щодо застосування оперативно-господарських санкцій.
Вказана позиція Скаржника підтверджується практикою АМКУ у Рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 11966-р/пк-пз від 10.07.2024 у закупівлі UA-2024-06-26-010835-a
1.2.2.Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Не менше двох аналогічних за предметом закупівлі договорів, за якими виконано зобов’язання, із долученням актів чи інших документів про отримання товару, що визначені цими договорами, та листів-відгуків від контрагентів про виконання цих договорів. Відгуки повинні містити інформацію про застосування / незастосування при виконанні договору оперативно-господарських санкцій відповідно до статей 235-237 Господарського кодексу України.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом(за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)».
Така вимога суперечить принципам недискримінації учасників, закладеним у Законі та створює необґрунтовані перешкоди для участі Скаржника в процедурі закупівлі. Скаржник має багаторічний аналогічний досвід, що може підтвердити договорами, іншими підтверджуючими документами що вказують на виконання таких аналогічних договорів, а також листами – відгуками, але того змісту, що надавали йому контрагенти, а саме: Комунальне підприємство Костопільської міської ради «Костопільводоканал» (підтверджуємо доданим до цієї скарги Листом відгуком № 423/01-04 від 26.11.2020 р.), Комунальним підприємством «Рівнеелектроавтотранс» Рівненської міської ради (підтверджуємо доданим до цієї скарги Листом відгуком № 56Н від 16.11.2020 р.), Рівненським апеляційним судом (підтверджуємо доданим до цієї скарги Листом відгуком № 05.22/3914/22 від 02.11.2022 р.), РОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал» (підтверджуємо доданим до цієї скарги Листом відгуком № 3418/01-н від 06.12.2022 р.) та інші
Ми переконані, що встановлення обов’язкової вимоги щодо того, аби відгук містив інформацію про застосування чи незастосування оперативно-господарських санкцій відповідно до статей 235-237 Господарського кодексу України, є дискримінаційним. Закон України "Про публічні закупівлі" не передбачає обов’язковості такого змісту відгуків. Зміст листів-відгуків може відрізнятися залежно від конкретних практик контрагентів та не впливає на можливість учасника виконати умови договору.
Інформація про застосування чи незастосування оперативно-господарських санкцій не є визначальним критерієм для оцінки досвіду учасника чи його спроможності виконати договір. Вимога про надання саме такого змісту відгуку є надмірною та не відповідає принципу пропорційності.
Скаржник не має можливості впливати на зміст листів-відгуків, які видаються контрагентами за раніше виконаними договорами. Контрагенти можуть надати відгуки іншого змісту, які підтверджують належне виконання договору, але не містять інформації про застосування чи незастосування санкцій. Така вимога фактично виключає учасників із тендеру через обставини, які не залежать від них.
Встановлена вимога створює необґрунтовані перешкоди для участі Скаржника у процедурі закупівлі, порушуючи принципи відкритості, справедливості та недискримінації учасників. Вона є штучною та такою, що не відповідає практичній меті закупівлі. Через обмеження щодо змісту листів – відгуків, Скаржник та інші учасники, які мають підтвердження належного виконання договорів у вигляді листів-відгуків іншого формату, втрачають можливість брати участь у закупівлі. Це знижує рівень конкуренції та може призвести до необґрунтованого вибору постачальника. Просимо визнати вимогу щодо змісту листів-відгуків дискримінаційною, оскільки вона порушує права Скаржника на рівний доступ до участі у процедурі Закупівлі.
Пропонуємо зобов’язати Замовника вилучити зазначену вимогу з тендерної документації або привести її у відповідність до принципів Закону, дозволивши учасникам надавати листи-відгуки, які підтверджують факт належного виконання договору, без деталізації інформації щодо застосування оперативно-господарських санкцій.
Вказана позиція Скаржника підтверджується практикою АМКУ у Рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 11966-р/пк-пз від 10.07.2024 у закупівлі UA-2024-06-26-010835-a
×
-
Назва доказу:
Документація замовника
-
Повʼязаний документ:
тендер-електроенергія-2025.docx
-
-
Назва доказу:
Лист відгук 4
-
Повʼязаний документ:
Лист відгук Рівненський апеляційний суд (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Лист відгук 3
-
Повʼязаний документ:
Лист відгук КП Рівнеелектроавтотранс (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Лист відгук 2
-
Повʼязаний документ:
Лист відгук Костопільводоканал (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Лист відгук 1
-
Повʼязаний документ:
Лист відгук та рекомендація Рівнеоблводоканал (1).PDF
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ТОВ «РОЕК» не зможе виконати оскаржувані вище вимоги, яка є незаконними, дискримінаційними та такою, що значно звужує коло потенційних учасників, зокрема створює умови за якими ТОВ «РОЕК», не зможе взяти участь та потенційно бути визнаним переможцем процедури закупівлі. через дискримінаційні та незаконні вимоги, тому замовнику необхідно внести зміни до тендерної документації.