-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
охоронні послуги (філія «Подільський лісовий офіс»)
Завершена
27 950 472.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 139 752.36 UAH
мін. крок: 0.5% або 139 752.36 UAH
Період оскарження:
26.12.2024 19:09 - 17.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації на закупівлю ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги (охоронні послуги (філія «Подільський офіс»)
Номер:
5395e15c4252429d8cbfd27105013335
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-26-014311-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації на закупівлю ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги (охоронні послуги (філія «Подільський офіс»)
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Наказ про затвердження стандарту на електромонтера.pdf 30.12.2024 18:58
- рішення від 05.11.2024 № 17915.pdf 30.12.2024 18:58
- Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності.doc 30.12.2024 18:58
- Рішення від 14.03.2017 № 1207.pdf 30.12.2024 18:58
- Рішення від 16.12.2024 № 19975.pdf 30.12.2024 18:58
- Скарга Ліси України (Подільський офіс).doc 30.12.2024 18:58
- Додаток I.docx 30.12.2024 18:58
- Про охоронну діяльність - Закон № 4616-VI від 22.03.2012.docx 30.12.2024 18:58
- рішення від 04.07.2024 № 11616.pdf 30.12.2024 18:58
- Рішення від 21.11.2023 № 18716.pdf 30.12.2024 18:58
- рішення від 29.02.2024 № 3865.pdf 30.12.2024 18:58
- Додаток II.docx 30.12.2024 18:58
- sign.p7s 30.12.2024 18:59
- Скарга Ліси України (Подільський офіс).pdf 30.12.2024 21:23
- Рішення від 31.12.2024 № 20938.pdf 31.12.2024 16:41
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.01.2025 № 326.pdf 09.01.2025 13:16
- Рішення від 08.01.2025 № 326.pdf 09.01.2025 17:57
- пояснення АМКУ охорона.docx 02.01.2025 15:42
- Пояснення АМКУ охорона .pdf 02.01.2025 15:43
- 9 АМКУ охорона .pdf 15.01.2025 16:58
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.12.2024 21:12
Дата розгляду скарги:
08.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
31.12.2024 16:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.01.2025 17:58
Дата виконання рішення Замовником:
15.01.2025 17:03
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником прийнято рішення про виконання рішення Антимонопольного комітету, а саме рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 326-р/пк-пз від 08.01.2025р та внесення змін до тендерної документації за процедурою закупівлі - "охоронні послуги (філія "Подільський лісовий офіс")", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-26-014311-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e8356b660efd491d846ee92cdfbf55b0
Заголовок пункту скарги:
Вимога 1. Відповідно до п. 2 додатку 1 до тендерної документації «Технічні вимоги та якісні характеристики предмета закупівлі» (стор. 4 Додатку 1)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Послуги повинні виконуватись за умови додержання вимог законів та інших нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, учасник повинен мати чинні на дату подання тендерної пропозиції сертифікати ISO 9001 «Системи управління якістю. Вимоги» щодо надання послуг з охорони, ISO 14001 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» щодо надання послуг з охорони, ISO 45001 «Системи управління охорони здоров’я та безпекою праці» щодо надання послуг з охорони, Сертифікат відповідності ДСТУ EN 50518:2019.
Аналогічна вимога щодо надання зазначених сертифікатів міститься і в п. 1.2. та пп. 2.2.2.4 Додатку 2 до тендерної документації «Перелік інформації, що подається учасником в складі його тендерної пропозиції (у вигляді файлів), та вимоги до неї та перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону у відповідності до Особливостей.
П. 3.6. Додатку 2 до тендерної документації «Перелік інформації, що подається учасником в складі його тендерної пропозиції (у вигляді файлів), та вимоги до неї та перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону у відповідності до Особливостей встановлює вимогу надання сканованої копії чинного сертифікату ISO 45001 «Системи управління охорони здоров’я та безпекою праці» щодо надання послуг з охорони, а також вказати сайт систем сертифікації та номер телефону, за яким можна перевірити дійсність наданого сертифікату.
Охоронні послуги, які є предметом закупівлі UA-2024-12-26-014311-a, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» № 4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960. Жоден з вказаних нормативно-правових актів не передбачає отримання зазначених сертифікатів ISO 9001 «Системи управління якістю. Вимоги» щодо надання послуг з охорони, ISO 14001 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» щодо надання послуг з охорони, ISO 45001 «Системи управління охорони здоров’я та безпекою праці» щодо надання послуг з охорони, Сертифікат відповідності ДСТУ EN 50518:2019, Сертифікат ISO 45001 «Системи управління охорони здоров’я та безпекою праці».
Стаття 23 Закону України «Про стандартизацію» № 1315-VII від 05.06.2014 року передбачає, що національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
З 1 січня 2018 року втратив чинність Декрет КМУ «Про стандартизацію і сертифікацію» від 10.05.1993 року № 46-93, а з 16.03.2018 року втратив чинність «Перелік продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні», затвердженого Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 1 лютого 2005 року № 2, в якому містились і пульти централізованого спостереження, таким чином, надання зазначених сертифікатів не передбачено чинним законодавством України в сфері охоронної діяльності та передбачає додаткові витрати учасників на їх придбання, з огляду на те, що замовники вимагають кожен раз різні сертифікати у закупівлях на аналогічні послуги.
Ми, як учасник ринку охоронних послуг, гарантуємо якість їх надання, враховуючи наш багаторічний досвід та різні за своєю суттю об’єкти, які ми охороняємо, враховуючи безумовне виконання Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960. Відсутність того чи іншого сертифікату, який є необов’язковим, не впливає на якість надання послуг, а лише ставить нас в дискримінаційне положення порівняно з учасником, який їх має, а також обмежує нашу можливість участі у зазначеній закупівлі, що є недопустимим з огляду на положення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року.
Аналогічна вимога була визнана дискримінаційною у рішення АМКУ №19975-р/пк-пз від 16.12.2024 року; рішення АМКУ №18716-р/пк-пз від 21.11.2023 року.
Аналогічна вимога щодо надання зазначених сертифікатів міститься і в п. 1.2. та пп. 2.2.2.4 Додатку 2 до тендерної документації «Перелік інформації, що подається учасником в складі його тендерної пропозиції (у вигляді файлів), та вимоги до неї та перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону у відповідності до Особливостей.
П. 3.6. Додатку 2 до тендерної документації «Перелік інформації, що подається учасником в складі його тендерної пропозиції (у вигляді файлів), та вимоги до неї та перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону у відповідності до Особливостей встановлює вимогу надання сканованої копії чинного сертифікату ISO 45001 «Системи управління охорони здоров’я та безпекою праці» щодо надання послуг з охорони, а також вказати сайт систем сертифікації та номер телефону, за яким можна перевірити дійсність наданого сертифікату.
Охоронні послуги, які є предметом закупівлі UA-2024-12-26-014311-a, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» № 4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960. Жоден з вказаних нормативно-правових актів не передбачає отримання зазначених сертифікатів ISO 9001 «Системи управління якістю. Вимоги» щодо надання послуг з охорони, ISO 14001 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» щодо надання послуг з охорони, ISO 45001 «Системи управління охорони здоров’я та безпекою праці» щодо надання послуг з охорони, Сертифікат відповідності ДСТУ EN 50518:2019, Сертифікат ISO 45001 «Системи управління охорони здоров’я та безпекою праці».
Стаття 23 Закону України «Про стандартизацію» № 1315-VII від 05.06.2014 року передбачає, що національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
З 1 січня 2018 року втратив чинність Декрет КМУ «Про стандартизацію і сертифікацію» від 10.05.1993 року № 46-93, а з 16.03.2018 року втратив чинність «Перелік продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні», затвердженого Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 1 лютого 2005 року № 2, в якому містились і пульти централізованого спостереження, таким чином, надання зазначених сертифікатів не передбачено чинним законодавством України в сфері охоронної діяльності та передбачає додаткові витрати учасників на їх придбання, з огляду на те, що замовники вимагають кожен раз різні сертифікати у закупівлях на аналогічні послуги.
Ми, як учасник ринку охоронних послуг, гарантуємо якість їх надання, враховуючи наш багаторічний досвід та різні за своєю суттю об’єкти, які ми охороняємо, враховуючи безумовне виконання Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960. Відсутність того чи іншого сертифікату, який є необов’язковим, не впливає на якість надання послуг, а лише ставить нас в дискримінаційне положення порівняно з учасником, який їх має, а також обмежує нашу можливість участі у зазначеній закупівлі, що є недопустимим з огляду на положення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року.
Аналогічна вимога була визнана дискримінаційною у рішення АМКУ №19975-р/пк-пз від 16.12.2024 року; рішення АМКУ №18716-р/пк-пз від 21.11.2023 року.
×
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності
-
Повʼязаний документ:
Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності.doc
-
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ від 16.12.2024 № 19975
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 16.12.2024 № 19975.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника виключити зазначену вимогу з тендерної документації, як така що є дискримінаційною.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
7285910f5c434e089e62399079dfb04d
Заголовок пункту скарги:
Вимога 2. Відповідно до п. 3 додатку 1 до тендерної документації «Технічні вимоги та якісні характеристики предмета закупівлі» (стор. 4 Додатку 1)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
На підтвердження можливості постачання та обслуговування запропонованого обладнання Учасник у складі пропозиції надає лист від виробника систем охоронної бездротової сигналізації, в якому зазначено, що Учасник має право на поставку/продаж, монтаж/встановлення та налаштування/пусконалагодження запропонованого обладнання. Працівник Учасника, який буде займатись встановленням та обслуговуванням систем охоронної сигналізації, повинен мати сертифікат про успішне проходження курсу від виробника систем охоронної бездротової сигналізації (надати копію). Учасник також може залучити таку авторизовану компанію на умовах субпідряду. В цьому випадку він повинен надати в тендерній пропозиції копію відповідного договору субпідряду, дійсного на весь період дії договору про закупівлю, та сертифікат про успішне проходження курсу від виробника систем охоронної бездротової сигналізації на працівника компанії-субпідрядника.
Вимагаючи надання листа від виробника, а також сертифіката про проходження курсу від виробника системи охоронної бездротової сигналізації на працівника учасника або компанії-субпідрядника, Замовник ставить в нерівне становище можливих учасників торгів, порушуючи принцип добросовісної конкуренції, а також положення статті 20 Закону, де вказано, що пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Цією вимогою дискримінуються потенційні учасники торгів ( у тому числі Скаржник), які не мають договірних відносин безпосередньо з виробниками такого обладнання, а закупули його у інших організацій-посередників. При цьому таких організацій-посередників в ланцюгу постачання може бути декілька.
Крім того, нормативно-правовий акт, який регулює встановлення та обслуговування систем охоронної сигналізації приватними охоронними компаніями, відсутній, тому порядок встановлення та обслуговування такого обладнання регулюється безпосередньо Наказом МВС України «Про організацію охорони майна фізичних і юридичних осіб органами та підрозділами поліції охорони за допомогою засобів охоронного призначення» від 23.06.2017 року № 533. Зазначений Наказ визначає, що встановлення та обслуговування систем охоронної сигналізації здійснюється електромонтером.
Кваліфікаційні вимоги до професії електромонтер охоронно-пожежної сигналізації визначені в Державному освітньому стандарті з професії «Електромонтер охоронно-пожежної сигналізації», затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України № 485 від 26.05.2022 року. Зазначеним стандартом визначен перелік та опис ключових компетентностей за професією, а також види професійної підготовки, зокрема первинна професійна підготовка, перепідготовка, професійне (професійнотехнічне) навчання, підвищення кваліфікації.
Первинна професійна підготовка передбачає здобуття особою результатів навчання 1-4, що визначені Стандартом. Стандартом визначено загальні компетентності (знання та вміння), що в повному обсязі включаються до змісту першого результату навчання. До першого результату навчання при первинній професійній підготовці включаються такі ключові компетентності як «Комунікативна компетентність», «Громадянсько-правова компетентність», «Цифрова компетентність», «Енергоефективна та екологічна компетентність». Економічна та підприємницька компетентності формуються на останньому результаті навчання.
Перепідготовка та професійне (професійно-технічне) навчання може проводитися як з технологічно суміжних, так і з інших професій та передбачає здобуття особою результатів навчання 1-2, що визначені для первинної професійної підготовки. При організації перепідготовки, професійного (професійно-технічного) навчання або навчання на виробництві строк професійного навчання може бути скороченим з урахуванням наявності документів про освіту, набутого досвіду (неформальна чи інформальна освіта) та визначається за результатами вхідного контролю. Вхідний контроль знань, умінь та навичок здійснюється відповідно до законодавства. 5 Освітня програма може включати додаткові компетентності (за потреби), регіональний компонент, предмети за вибором здобувача освіти чи роботодавця.
Підвищення кваліфікації може проводитися на 4, 5, 6 розряди відповідно до вимог кваліфікаційної характеристики з урахуванням вимог/потреб ринку праці та попередньо здобутими знаннями, навичками, вміннями за професією, що передбачає здобуття особою результатів навчання: для 4 розряду – результати навчання 3-4; для 5 розряду – результати навчання 5-6; для 6 розряду – результати навчання 7-8. Для допуску до підвищення кваліфікації після професійної підготовки, професійного (професійно-технічного) навчання та/або у відповідності до отриманого досвіду особа повинна підтвердити свої компетентності щодо виконання робіт з монтажу і пусконаладки та послуг з підтримання експлуатаційної придатності Систем охоронного призначення і Систем протипожежного захисту, які відповідають попереднім розрядам.
Професійно-практична підготовка здійснюється в навчальних майстернях, лабораторіях, навчально-виробничих дільницях та безпосередньо на робочих місцях підприємств, установ, організацій. Розподіл навчального навантаження визначається робочим навчальним планом залежно від освітньої програми та включає теоретичну та практичну підготовку, консультації, кваліфікаційну атестацію. Робочі навчальні плани розробляються самостійно закладами професійної (професійно-технічної) освіти, підприємствами, установами та організаціями, погоджуються з роботодавцями, навчально (науково)-методичними центрами (кабінетами) професійно-технічної освіти та затверджуються (погоджуються) органами управління освітою. Робочі навчальні програми розробляються та затверджуються закладами професійної (професійно-технічної) освіти на основі Стандарту, визначають зміст навчання відповідно до компетентностей та погодинний розподіл навчального матеріалу. 6 Орієнтовний перелік основних засобів навчання визначено відповідно до кваліфікаційної характеристики, потреб роботодавців, сучасних технологій і матеріалів та використовується закладом освіти в залежності від освітньої програми. Перелік основних засобів навчання не є вичерпним і може коригуватися відповідно до потреб освітньої програми. Після успішного завершення освітньої програми проводиться державна кваліфікаційна атестація, що передбачає оцінювання набутих компетентностей та визначається параметрами: «знає – не знає»; «уміє – не вміє».
Як ми бачимо, наявність сертифікату про успішне проходження курсу від виробника системи охоронної бездротової сигналізаціє не передбачено жодним нормативно-правовим актом, що регулює сферу охоронних послуг, в тому числі ні Законом України «Про охоронну діяльність» № 4616-VI від 22.03.2012 року, ні Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960, ні Наказом МВС України «Про організацію охорони майна фізичних і юридичних осіб органами та підрозділами поліції охорони за допомогою засобів охоронного призначення» від 23.06.2017 року № 533, ні Державним освітнім стандартом з професії «Електромонтер охоронно-пожежної сигналізації», затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України № 485 від 26.05.2022 року. Маючи базові знання відповідно до державного освітнього стандарту з професії «Електромонтер охоронно-пожежної сигналізації» така особо вже має право та необхідні знання по роботі з таким обладнанням. Встановлення вимоги про наявність такого сертифікату обмежує коло потенційних учасників закупівлі, що є недопустимим з огляду на положення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року.
АМКУ має багато рішень по задоволенню вимог скаржників на дискримінаційні положення тендерних документацій замовників в частині надання сертифікатів/дипломів/свідотств про проходження навчання працівниками учасників, яке не передбачено чинними нормативно-правовими актами, наприклад рішення АМКУ № 3865 –р/пк-пз від 29.02.2024 року та рішення АМКУ № 1207-р/пк-пз від 14.03.2017 року.
Вимагаючи надання листа від виробника, а також сертифіката про проходження курсу від виробника системи охоронної бездротової сигналізації на працівника учасника або компанії-субпідрядника, Замовник ставить в нерівне становище можливих учасників торгів, порушуючи принцип добросовісної конкуренції, а також положення статті 20 Закону, де вказано, що пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Цією вимогою дискримінуються потенційні учасники торгів ( у тому числі Скаржник), які не мають договірних відносин безпосередньо з виробниками такого обладнання, а закупули його у інших організацій-посередників. При цьому таких організацій-посередників в ланцюгу постачання може бути декілька.
Крім того, нормативно-правовий акт, який регулює встановлення та обслуговування систем охоронної сигналізації приватними охоронними компаніями, відсутній, тому порядок встановлення та обслуговування такого обладнання регулюється безпосередньо Наказом МВС України «Про організацію охорони майна фізичних і юридичних осіб органами та підрозділами поліції охорони за допомогою засобів охоронного призначення» від 23.06.2017 року № 533. Зазначений Наказ визначає, що встановлення та обслуговування систем охоронної сигналізації здійснюється електромонтером.
Кваліфікаційні вимоги до професії електромонтер охоронно-пожежної сигналізації визначені в Державному освітньому стандарті з професії «Електромонтер охоронно-пожежної сигналізації», затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України № 485 від 26.05.2022 року. Зазначеним стандартом визначен перелік та опис ключових компетентностей за професією, а також види професійної підготовки, зокрема первинна професійна підготовка, перепідготовка, професійне (професійнотехнічне) навчання, підвищення кваліфікації.
Первинна професійна підготовка передбачає здобуття особою результатів навчання 1-4, що визначені Стандартом. Стандартом визначено загальні компетентності (знання та вміння), що в повному обсязі включаються до змісту першого результату навчання. До першого результату навчання при первинній професійній підготовці включаються такі ключові компетентності як «Комунікативна компетентність», «Громадянсько-правова компетентність», «Цифрова компетентність», «Енергоефективна та екологічна компетентність». Економічна та підприємницька компетентності формуються на останньому результаті навчання.
Перепідготовка та професійне (професійно-технічне) навчання може проводитися як з технологічно суміжних, так і з інших професій та передбачає здобуття особою результатів навчання 1-2, що визначені для первинної професійної підготовки. При організації перепідготовки, професійного (професійно-технічного) навчання або навчання на виробництві строк професійного навчання може бути скороченим з урахуванням наявності документів про освіту, набутого досвіду (неформальна чи інформальна освіта) та визначається за результатами вхідного контролю. Вхідний контроль знань, умінь та навичок здійснюється відповідно до законодавства. 5 Освітня програма може включати додаткові компетентності (за потреби), регіональний компонент, предмети за вибором здобувача освіти чи роботодавця.
Підвищення кваліфікації може проводитися на 4, 5, 6 розряди відповідно до вимог кваліфікаційної характеристики з урахуванням вимог/потреб ринку праці та попередньо здобутими знаннями, навичками, вміннями за професією, що передбачає здобуття особою результатів навчання: для 4 розряду – результати навчання 3-4; для 5 розряду – результати навчання 5-6; для 6 розряду – результати навчання 7-8. Для допуску до підвищення кваліфікації після професійної підготовки, професійного (професійно-технічного) навчання та/або у відповідності до отриманого досвіду особа повинна підтвердити свої компетентності щодо виконання робіт з монтажу і пусконаладки та послуг з підтримання експлуатаційної придатності Систем охоронного призначення і Систем протипожежного захисту, які відповідають попереднім розрядам.
Професійно-практична підготовка здійснюється в навчальних майстернях, лабораторіях, навчально-виробничих дільницях та безпосередньо на робочих місцях підприємств, установ, організацій. Розподіл навчального навантаження визначається робочим навчальним планом залежно від освітньої програми та включає теоретичну та практичну підготовку, консультації, кваліфікаційну атестацію. Робочі навчальні плани розробляються самостійно закладами професійної (професійно-технічної) освіти, підприємствами, установами та організаціями, погоджуються з роботодавцями, навчально (науково)-методичними центрами (кабінетами) професійно-технічної освіти та затверджуються (погоджуються) органами управління освітою. Робочі навчальні програми розробляються та затверджуються закладами професійної (професійно-технічної) освіти на основі Стандарту, визначають зміст навчання відповідно до компетентностей та погодинний розподіл навчального матеріалу. 6 Орієнтовний перелік основних засобів навчання визначено відповідно до кваліфікаційної характеристики, потреб роботодавців, сучасних технологій і матеріалів та використовується закладом освіти в залежності від освітньої програми. Перелік основних засобів навчання не є вичерпним і може коригуватися відповідно до потреб освітньої програми. Після успішного завершення освітньої програми проводиться державна кваліфікаційна атестація, що передбачає оцінювання набутих компетентностей та визначається параметрами: «знає – не знає»; «уміє – не вміє».
Як ми бачимо, наявність сертифікату про успішне проходження курсу від виробника системи охоронної бездротової сигналізаціє не передбачено жодним нормативно-правовим актом, що регулює сферу охоронних послуг, в тому числі ні Законом України «Про охоронну діяльність» № 4616-VI від 22.03.2012 року, ні Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960, ні Наказом МВС України «Про організацію охорони майна фізичних і юридичних осіб органами та підрозділами поліції охорони за допомогою засобів охоронного призначення» від 23.06.2017 року № 533, ні Державним освітнім стандартом з професії «Електромонтер охоронно-пожежної сигналізації», затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України № 485 від 26.05.2022 року. Маючи базові знання відповідно до державного освітнього стандарту з професії «Електромонтер охоронно-пожежної сигналізації» така особо вже має право та необхідні знання по роботі з таким обладнанням. Встановлення вимоги про наявність такого сертифікату обмежує коло потенційних учасників закупівлі, що є недопустимим з огляду на положення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року.
АМКУ має багато рішень по задоволенню вимог скаржників на дискримінаційні положення тендерних документацій замовників в частині надання сертифікатів/дипломів/свідотств про проходження навчання працівниками учасників, яке не передбачено чинними нормативно-правовими актами, наприклад рішення АМКУ № 3865 –р/пк-пз від 29.02.2024 року та рішення АМКУ № 1207-р/пк-пз від 14.03.2017 року.
×
-
Назва доказу:
Стандарту на електромонтера
-
Повʼязаний документ:
Наказ про затвердження стандарту на електромонтера.pdf
-
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності
-
Повʼязаний документ:
Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності.doc
-
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ від 29.02.2024 № 3865
-
Повʼязаний документ:
рішення від 29.02.2024 № 3865.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника виключити зазначену вимогу з тендерної документації, як така що є дискримінаційною.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
b5da273462614ed29de34b107c678ec9
Заголовок пункту скарги:
Вимога 3. Відповідно до пп. 2.2.1.5 Додатку 2 до тендерної документації «Перелік інформації, що подається учасником в складі його тендерної пропозиції (у вигляді файлів), та вимоги до неї та перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 закону у відповідності до особливостей
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
учасник повинен мати пункт централізованого спостереження у кожній області, де дислокуються об’єкти охорони. Підтверджується наданням по кожному з пунктів сканована/-і копія/-ї чинного договору оренди приміщення у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року №960 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності».
Охоронні послуги, які є предметом закупівлі UA-2024-12-26-014311-a, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» № 4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960.
Пункт 4 ст. 6 ЗУ «Про здійснення охоронної діяльності» зазначає, що вимоги щодо будівельного, конструктивного та технічного забезпечення пунктів централізованого спостереження визначаються у ліцензійних умовах.
Пункт 19 Ліцензійних умов встановлює технологічні вимоги до використання суб’єктом охоронної діяльності пункту централізованого спостереження (далі ПЦС), зокрема, такий ПЦС забезпечує:
цілодобовий режим чергування операторів такого пункту;
наявність транспорту реагування;
ведення електронного журналу реєстрації подій (тривога, несправність, відсутність живлення тощо), що передбачає збереження запису про відповідну подію протягом не менш як 30 діб;
наявність резервної персональної електронної обчислюваної машини;
наявність джерела безперебійного резервного живлення.
Пункт 20 Ліцензійних умов зазначає, що ПЦС повинен розташовуватися у нежилому приміщенні і бути обладнаним:
системою цілодобової аудіореєстрації звукового фону операційного залу такого пункту і телефонних розмов у режимі реального часу з обсягом архівації запису не менше ніж за 14 діб;
системою відеоспостереження за операційним залом з цілодобовою реєстрацією відеоінформації у режимі реального часу з обсягом архівації запису не менше ніж за 14 діб;
аудіовідеопереговорним пристроєм і засобами технічної укріпленості, які унеможливлюють доступ до приміщення пункту централізованого спостереження сторонніх осіб.
Крім того, технічні характеристики ПЦС передбачають саме централізовану можливість прийому сигналів тривоги з будь-якої точки розташування тривожної кнопки, тобто ПЦС встановлюється в одному місці, а самі тривожні кнопки безпосередньо на охоронюваних об’єктах незалежно від території.
Отже, наявність ПЦС у кожній області, де дислокуються об’єкти охорони Замовника не відповідає вимогам чинного законодавства у сфері охоронної діяльності та призводить до дискримінації багатьох потенційних учасників закупівлі, а також суттєво обмежує коло таких учасників на участь у закупівлі, що є недопустимим з огляду на положення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог , які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси.
Крім того, схожу вимогу за аналогічним предметом закупівлі в частині наявності представництв в Чернівецькій та Хмельницькій областях було визнано дискримінаційною згідно рішення АМКУ №17915-р/пк-пз від 05.11.2024 року.
Охоронні послуги, які є предметом закупівлі UA-2024-12-26-014311-a, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» № 4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960.
Пункт 4 ст. 6 ЗУ «Про здійснення охоронної діяльності» зазначає, що вимоги щодо будівельного, конструктивного та технічного забезпечення пунктів централізованого спостереження визначаються у ліцензійних умовах.
Пункт 19 Ліцензійних умов встановлює технологічні вимоги до використання суб’єктом охоронної діяльності пункту централізованого спостереження (далі ПЦС), зокрема, такий ПЦС забезпечує:
цілодобовий режим чергування операторів такого пункту;
наявність транспорту реагування;
ведення електронного журналу реєстрації подій (тривога, несправність, відсутність живлення тощо), що передбачає збереження запису про відповідну подію протягом не менш як 30 діб;
наявність резервної персональної електронної обчислюваної машини;
наявність джерела безперебійного резервного живлення.
Пункт 20 Ліцензійних умов зазначає, що ПЦС повинен розташовуватися у нежилому приміщенні і бути обладнаним:
системою цілодобової аудіореєстрації звукового фону операційного залу такого пункту і телефонних розмов у режимі реального часу з обсягом архівації запису не менше ніж за 14 діб;
системою відеоспостереження за операційним залом з цілодобовою реєстрацією відеоінформації у режимі реального часу з обсягом архівації запису не менше ніж за 14 діб;
аудіовідеопереговорним пристроєм і засобами технічної укріпленості, які унеможливлюють доступ до приміщення пункту централізованого спостереження сторонніх осіб.
Крім того, технічні характеристики ПЦС передбачають саме централізовану можливість прийому сигналів тривоги з будь-якої точки розташування тривожної кнопки, тобто ПЦС встановлюється в одному місці, а самі тривожні кнопки безпосередньо на охоронюваних об’єктах незалежно від території.
Отже, наявність ПЦС у кожній області, де дислокуються об’єкти охорони Замовника не відповідає вимогам чинного законодавства у сфері охоронної діяльності та призводить до дискримінації багатьох потенційних учасників закупівлі, а також суттєво обмежує коло таких учасників на участь у закупівлі, що є недопустимим з огляду на положення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог , які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси.
Крім того, схожу вимогу за аналогічним предметом закупівлі в частині наявності представництв в Чернівецькій та Хмельницькій областях було визнано дискримінаційною згідно рішення АМКУ №17915-р/пк-пз від 05.11.2024 року.
×
-
Назва доказу:
Закон України "Про охоронну діяльність"
-
Повʼязаний документ:
Про охоронну діяльність - Закон № 4616-VI від 22.03.2012.docx
-
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності
-
Повʼязаний документ:
Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності.doc
-
-
Назва доказу:
Пішення АМКУ від 05.11.2024 № 17915
-
Повʼязаний документ:
рішення від 05.11.2024 № 17915.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника виключити зазначену вимогу з тендерної документації, як така що є дискримінаційною.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
8127865917ae498387ecd3131bd54155
Заголовок пункту скарги:
Вимога 4. Відповідно до пп. 2.3.5 Додатку 2 до тендерної документації «Перелік інформації, що подається учасником в складі його тендерної пропозиції (у вигляді файлів), та вимоги до неї та перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 закону у відповідності до особливостей
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Сканована/-і копія/-ї документального підтвердження в довільній формі про те, що охоронники групи швидкого реагування зазначені в п.2.3.8 мають навики надання першої домедичної допомоги в умовах війни. На підтвердження надати сертифікат\диплом\тощо про проходження навчання курсу із надання домедичної допомоги в умовах війни (документ про навчання повинен містити реквізити для можливості перевірки його дійсності та чинності: посилання на відповідний сайт або QR-код).
Охоронні послуги, які є предметом закупівлі UA-2024-12-26-014311-a, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» № 4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960.
Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Дана вимога має дискримінаційний характер, так як прийняти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які мають працівників із сертифікатами\дипломами\тощо про проходження навчання курсу із надання домедичної допомоги в умовах війни Встановивши дану дискримінаційну вимогу, Замовник порушує законні права та інтереси учасників, які не мають вищевказаних документів, а отже не відповідають вимогам тендерній документації Замовника та не можуть взяти участь у закупівлі. Відповідно до ЗУ "Про охоронну діяльність", ст. 11, п. 1, визначено, що Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб'єктом господарювання та подали документи, що вони: 1) не перебувають на обліку в органах охорони здоров'я з приводу психічної хвороби, алкоголізму чи наркоманії; 2) не мають непогашеної чи незнятої судимості за скоєння умисних кримінальних правопорушень; 3) не мають обмежень, встановлених судом щодо виконання покладених на них функціональних обов'язків; 4) не мають обмежень за станом здоров'я для виконання функціональних обов'язків; 5) зареєстровані за місцем проживання в установленому законодавством порядку. Наявності ніяких інших документів у персоналу охорони чинним законодавством не передбачено. Тобто, учасники, які мають ліцензію на надання охоронних послуг та мають персонал, який відповідає ЗУ "Про охоронну діяльність" та Ліцензійним умовам не можуть прийняти участь у даній закупівлі, тому що Замовником встановлена вимога щодо надання додаткових документів, які учасники не повинні мати і права яких обмежуються, та тим самим порушуються принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 "Про публічні закупівлі".
Також, звертаємо увагу на те, що кожен охоронник при отриманні кваліфікаційного свідоцтва проходить навчальний курс, у переліку якого є перша домедична допомога. Додатково, хочемо зазначити, що об'єкти Замовника розташовані не у зоні бойових дій, тому вимагати від охоронників, які будуть залучені до охорони об’єкта, такого навчання є необґрунтованим. Охоронники пройшли відповідне навчання під час отримання кваліфікаційного свідоцтва і цього підтвердження цілком достатньо. Також воно свідчить про те, що персонал охорони має базові навички по наданню першої медичної допомоги.
Встановлення такої вимоги Замовником обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі та є дискримінаційною, адже встановлює особливі підвищені вимоги, які можуть виконати обмежене коло учасників, що є недопустимим з огляду на положення ст. 5 та ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року.
Аналогічна вимога була визнана дискримінаційною у рішення АМКУ №11616-р/пк-пз від 04.07.2024 року; рішення АМКУ № 19975-р/пк-пз від 16.12.2024.
Охоронні послуги, які є предметом закупівлі UA-2024-12-26-014311-a, регулюються спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» № 4616-VI від 22.03.2012 року та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 960.
Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Дана вимога має дискримінаційний характер, так як прийняти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які мають працівників із сертифікатами\дипломами\тощо про проходження навчання курсу із надання домедичної допомоги в умовах війни Встановивши дану дискримінаційну вимогу, Замовник порушує законні права та інтереси учасників, які не мають вищевказаних документів, а отже не відповідають вимогам тендерній документації Замовника та не можуть взяти участь у закупівлі. Відповідно до ЗУ "Про охоронну діяльність", ст. 11, п. 1, визначено, що Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб'єктом господарювання та подали документи, що вони: 1) не перебувають на обліку в органах охорони здоров'я з приводу психічної хвороби, алкоголізму чи наркоманії; 2) не мають непогашеної чи незнятої судимості за скоєння умисних кримінальних правопорушень; 3) не мають обмежень, встановлених судом щодо виконання покладених на них функціональних обов'язків; 4) не мають обмежень за станом здоров'я для виконання функціональних обов'язків; 5) зареєстровані за місцем проживання в установленому законодавством порядку. Наявності ніяких інших документів у персоналу охорони чинним законодавством не передбачено. Тобто, учасники, які мають ліцензію на надання охоронних послуг та мають персонал, який відповідає ЗУ "Про охоронну діяльність" та Ліцензійним умовам не можуть прийняти участь у даній закупівлі, тому що Замовником встановлена вимога щодо надання додаткових документів, які учасники не повинні мати і права яких обмежуються, та тим самим порушуються принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 "Про публічні закупівлі".
Також, звертаємо увагу на те, що кожен охоронник при отриманні кваліфікаційного свідоцтва проходить навчальний курс, у переліку якого є перша домедична допомога. Додатково, хочемо зазначити, що об'єкти Замовника розташовані не у зоні бойових дій, тому вимагати від охоронників, які будуть залучені до охорони об’єкта, такого навчання є необґрунтованим. Охоронники пройшли відповідне навчання під час отримання кваліфікаційного свідоцтва і цього підтвердження цілком достатньо. Також воно свідчить про те, що персонал охорони має базові навички по наданню першої медичної допомоги.
Встановлення такої вимоги Замовником обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі та є дискримінаційною, адже встановлює особливі підвищені вимоги, які можуть виконати обмежене коло учасників, що є недопустимим з огляду на положення ст. 5 та ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року.
Аналогічна вимога була визнана дискримінаційною у рішення АМКУ №11616-р/пк-пз від 04.07.2024 року; рішення АМКУ № 19975-р/пк-пз від 16.12.2024.
×
-
Назва доказу:
Закон України "Про охоронну діяльність"
-
Повʼязаний документ:
Про охоронну діяльність - Закон № 4616-VI від 22.03.2012.docx
-
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності
-
Повʼязаний документ:
Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності.doc
-
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ від 16.12.2024 № 19975
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 16.12.2024 № 19975.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ від 04.07.2024 № 11616
-
Повʼязаний документ:
рішення від 04.07.2024 № 11616.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника виключити зазначену вимогу з тендерної документації, як така що є дискримінаційною.
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
0cdf8aa08ae644558fc6a367cb8df11c
Заголовок пункту скарги:
Вимога 5. Відповідно до пп. 2.3.13. Додатку 2 до тендерної документації «Перелік інформації, що подається учасником в складі його тендерної пропозиції (у вигляді файлів), та вимоги до неї та перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 закону у відповідності до особливостей
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Оскільки окремі пости та прилегла територія, що підлягають охороні, відповідно до Технічних вимог та якісних характеристик предмета закупівлі, визначених у Додатку 1 до тендерної документації, розташовуються у прикордонній смузі, учасник у складі документів тендерної пропозиції повинен надати відскановані оригінали відповідних дозволів для перебування у прикордонній смузі, виданих прикордонним загоном у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 року номер 1147 "Про прикордонний режим" чи будь-яких інших документів, виданих уповноваженим на це органом, які відповідно до норм чинного законодавства України надають дозвіл перебування у прикордонній смузі на охоронників та працівників груп швидкого реагування, яких він планує залучати до охорони відповідних постів. (надається в разі зазначення Замовником у Технічній специфікації такого посту/постів в прикордонній смузі)»
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 27.07.1998 року №1147 "Про прикордонний режим" прикордонна смуга - ділянка місцевості, яка встановлюється безпосередньо вздовж державного кордону на його сухопутних ділянках або вздовж берегів прикордонних річок, озер та інших водойм, завширшки 5 кілометрів від лінії державного кордону, але не може бути меншою від ширини смуги місцевості, що розташована в межах від лінії державного кордону до лінії прикордонних інженерних споруд.
Відповідно до пункту 7 розділу "Порядок в’їзду, перебування, проживання, пересування громадян України та інших осіб у прикордонній смузі та контрольованому прикордонному районі" Постанови Кабінету Міністрів України від 27.07.1998 року №1147 "Про прикордонний режим" громадяни України, іноземці та особи без громадянства в’їжджають, перебувають, проживають, проваджують роботи і пропускаються у прикордонну смугу з дозволу відповідного органу Державної прикордонної служби, який безпосередньо виконує завдання щодо забезпечення недоторканності державного кордону у визначеній зоні відповідальності, за наявності документів, що посвідчують їх особу. У період проведення мобілізації (крім цільової) та/або протягом воєнного стану громадяни України чоловічої статі віком від 18 до 60 років також зобов’язані мати при собі військово-обліковий документ (у паперовій або електронній формі).
Відповідно до пункту 42 розділу "Порядок видачі дозволів на в’їзд, перебування,
проживання, провадження робіт і пропуск у прикордонну смугу" Постанови Кабінету Міністрів України від 27.07.1998 року №1147 "Про прикордонний режим" орган Державної прикордонної служби не пізніше десяти робочих днів з дня надходження звернення про надання/визнання недійсним дозволу та документів, що додаються до нього, приймає рішення про надання дозволу, про відмову в наданні дозволу або про визнання наданого дозволу недійсним.
Форма рішення про надання/відмову в наданні або визнання дозволу недійсним
встановлюється МВС.
Відповідно до інформації, що міститься на сайті Чернівецької обласної військової адміністрації "в’їзд, перебування, проживання, провадження робіт і пропуск до 5- кілометрової прикордонної смуги здійснюється на підставі дозволу Державної прикордонної служби.
До районів 5-ти кілометрової прикордонної смуги відносяться наступні населені
пункти:
- на ділянці відповідальності відділу прикордонної служби "Селятин": н.п. Сарата, Селятин, Шепіт, Руська;
- на ділянці відповідальності відділу прикордонної служби "Фальків": н.п. Фальків;
- на ділянці відповідальності відділу прикордонної служби "Красноїльськ": н.п. Їжівці, Аршиця, Корчивці, хутір Слатіно (смт Красноїльськ);
- на ділянці відповідальності відділу прикордонної служби "Порубне": н.п. Тереблече, Горбівці, Верхні Синівці, Нижні Синівці, Турятка, Стерче, Багринівка, Черепківці, Старий Вовчинець, Новий Вовчинець, Біла Криниця, Кам’янка;
- на ділянці відповідальності відділу прикордонної служби "Герца": н.п. Лунка, Великосілля, Могилівка, Куликівка, Тернавка, Герца;
- на ділянці відповідальності відділу прикордонної служби "Мамалига": н.п. Маршинці, Тарасівці, Ванчиківці, Костичани, Драниця, Мамалига, Подвірне, Несвоя,
Козиряни;
- на ділянці відповідальності відділу прикордонної служби "Кельменці": н.п. Верхня Слобода, Середня Слобода, Вартиківці, Нелипівці, Браїлово, Лукачани, Росошани, Новоселиця, Подвір’ївка, Зелена, Путрине, Козиряни;
- на ділянці відповідальності відділу прикордонної служби "Сокиряни": н.п. Грубна, Вашківці, Нова Слобода, Новоолексіївка, Олексіївка, Сокиряни, Станція Сокиряни, Волошкове, Гвіздівці.
Термін розгляду звернення на дозвіл - 10 днів. Відповідно буковинцям необхідно
заздалегідь подбати про його отримання.
Прикордонники контролюють дотримання режиму і порушників притягуватимуть до адміністративної відповідальності з накладенням штрафу.
Звертаємо увагу, що оформити дозволи необхідно не лише військовозобов’язаним, а й жінкам та дітям. Документи необхідні у випадках рибальства, мисливства, пересування на транспортному засобі, провадження робіт тощо. Водночас громадянам, які в’їжджають у прикордонну смугу, щоб перетнути державний кордон в пунктах пропуску, не потрібні спеціальні дозволи".
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть саме у складі Пропозиції відскановані оригінали відповідних дозволів для перебування у прикордонній смузі, виданих Чернівецьким прикордонним загоном у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 27.07.1998 року №1147 "Про прикордонний режим" на охоронників та працівників груп швидкого реагування учасника, яких він планує залучати до охорони відповідних постів, що є дискримінаційним
по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публіні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Аналогічна вимога визнана дискримінаційної у рішення АМКУ №17915-р/пк-пз від 05.11.2024 року.
Отже, просимо зобов’язати Замовника виключити зазначену вимогу з тендерної документації.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 27.07.1998 року №1147 "Про прикордонний режим" прикордонна смуга - ділянка місцевості, яка встановлюється безпосередньо вздовж державного кордону на його сухопутних ділянках або вздовж берегів прикордонних річок, озер та інших водойм, завширшки 5 кілометрів від лінії державного кордону, але не може бути меншою від ширини смуги місцевості, що розташована в межах від лінії державного кордону до лінії прикордонних інженерних споруд.
Відповідно до пункту 7 розділу "Порядок в’їзду, перебування, проживання, пересування громадян України та інших осіб у прикордонній смузі та контрольованому прикордонному районі" Постанови Кабінету Міністрів України від 27.07.1998 року №1147 "Про прикордонний режим" громадяни України, іноземці та особи без громадянства в’їжджають, перебувають, проживають, проваджують роботи і пропускаються у прикордонну смугу з дозволу відповідного органу Державної прикордонної служби, який безпосередньо виконує завдання щодо забезпечення недоторканності державного кордону у визначеній зоні відповідальності, за наявності документів, що посвідчують їх особу. У період проведення мобілізації (крім цільової) та/або протягом воєнного стану громадяни України чоловічої статі віком від 18 до 60 років також зобов’язані мати при собі військово-обліковий документ (у паперовій або електронній формі).
Відповідно до пункту 42 розділу "Порядок видачі дозволів на в’їзд, перебування,
проживання, провадження робіт і пропуск у прикордонну смугу" Постанови Кабінету Міністрів України від 27.07.1998 року №1147 "Про прикордонний режим" орган Державної прикордонної служби не пізніше десяти робочих днів з дня надходження звернення про надання/визнання недійсним дозволу та документів, що додаються до нього, приймає рішення про надання дозволу, про відмову в наданні дозволу або про визнання наданого дозволу недійсним.
Форма рішення про надання/відмову в наданні або визнання дозволу недійсним
встановлюється МВС.
Відповідно до інформації, що міститься на сайті Чернівецької обласної військової адміністрації "в’їзд, перебування, проживання, провадження робіт і пропуск до 5- кілометрової прикордонної смуги здійснюється на підставі дозволу Державної прикордонної служби.
До районів 5-ти кілометрової прикордонної смуги відносяться наступні населені
пункти:
- на ділянці відповідальності відділу прикордонної служби "Селятин": н.п. Сарата, Селятин, Шепіт, Руська;
- на ділянці відповідальності відділу прикордонної служби "Фальків": н.п. Фальків;
- на ділянці відповідальності відділу прикордонної служби "Красноїльськ": н.п. Їжівці, Аршиця, Корчивці, хутір Слатіно (смт Красноїльськ);
- на ділянці відповідальності відділу прикордонної служби "Порубне": н.п. Тереблече, Горбівці, Верхні Синівці, Нижні Синівці, Турятка, Стерче, Багринівка, Черепківці, Старий Вовчинець, Новий Вовчинець, Біла Криниця, Кам’янка;
- на ділянці відповідальності відділу прикордонної служби "Герца": н.п. Лунка, Великосілля, Могилівка, Куликівка, Тернавка, Герца;
- на ділянці відповідальності відділу прикордонної служби "Мамалига": н.п. Маршинці, Тарасівці, Ванчиківці, Костичани, Драниця, Мамалига, Подвірне, Несвоя,
Козиряни;
- на ділянці відповідальності відділу прикордонної служби "Кельменці": н.п. Верхня Слобода, Середня Слобода, Вартиківці, Нелипівці, Браїлово, Лукачани, Росошани, Новоселиця, Подвір’ївка, Зелена, Путрине, Козиряни;
- на ділянці відповідальності відділу прикордонної служби "Сокиряни": н.п. Грубна, Вашківці, Нова Слобода, Новоолексіївка, Олексіївка, Сокиряни, Станція Сокиряни, Волошкове, Гвіздівці.
Термін розгляду звернення на дозвіл - 10 днів. Відповідно буковинцям необхідно
заздалегідь подбати про його отримання.
Прикордонники контролюють дотримання режиму і порушників притягуватимуть до адміністративної відповідальності з накладенням штрафу.
Звертаємо увагу, що оформити дозволи необхідно не лише військовозобов’язаним, а й жінкам та дітям. Документи необхідні у випадках рибальства, мисливства, пересування на транспортному засобі, провадження робіт тощо. Водночас громадянам, які в’їжджають у прикордонну смугу, щоб перетнути державний кордон в пунктах пропуску, не потрібні спеціальні дозволи".
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть саме у складі Пропозиції відскановані оригінали відповідних дозволів для перебування у прикордонній смузі, виданих Чернівецьким прикордонним загоном у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 27.07.1998 року №1147 "Про прикордонний режим" на охоронників та працівників груп швидкого реагування учасника, яких він планує залучати до охорони відповідних постів, що є дискримінаційним
по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публіні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Аналогічна вимога визнана дискримінаційної у рішення АМКУ №17915-р/пк-пз від 05.11.2024 року.
Отже, просимо зобов’язати Замовника виключити зазначену вимогу з тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ від 05.11.2024 № 17915
-
Повʼязаний документ:
рішення від 05.11.2024 № 17915.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника виключити зазначену вимогу з тендерної документації, як така що є дискримінаційною.