• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Питна вода

Завершена

250 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 2 500.00 UAH
Період оскарження: 26.12.2024 13:42 - 31.12.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на незаконне рішення замовника, щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ФІРМА "ПРОСПЕРО", подана у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей

Номер: 8a3c81aef1114998b39b9f83d49f7a63
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-26-008191-a.c1
Назва: Скарга на незаконне рішення замовника, щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ФІРМА "ПРОСПЕРО", подана у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Скарга:
Товариством з обмеженою відповідальністю «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ», було оголошено процедуру закупівлі, ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-12-26-008191-a. Товариство з обмеженою відповідальністю "ФІРМА "ПРОСПЕРО" подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, Товариство з обмеженою відповідальністю "ФІРМА "ПРОСПЕРО" подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника. Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника, щодо відхилення нашої тендерної пропозиції. Товариство з обмеженою відповідальністю "ФІРМА "ПРОСПЕРО" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. ПРОТОКОЛОМ №1 ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ» від «08» січня 2025 (далі – Протокол №1 від 08 січня 2025 р.) було відхиллено тендерну пропозицію учасника - ТОВ "ФІРМА "ПРОСПЕРО". Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Дата розгляду скарги: 22.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.01.2025 13:41
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 24.01.2025 12:19
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФІРМА " ПРОСПЕРО", Ізабелла Маєва 380958464416 moyavoda24@ukr.net https://moyavoda.shop/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a875f72d26ab4148b85129b5fdda3cf7
Заголовок пункту скарги: Замовником застосована незаконна підстава відхилення зазначена Уповноваженою особою в ПРОТОКОЛІ №1 від 08 січня 2025 р.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВ "ФІРМА "ПРОСПЕРО" вважає, що дана позиція Замовника є неправомірною, нічим необґрунтованою та такою, що прямо суперечить наданим документам у складі нашої тендерної пропозиції.

1 жовтня 2023 року набрали чинності окремі положення нового Закону України №2573-IX «Про систему громадського здоров’я», які скасували необхідність отримувати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробниками та імпортерами нехарчової продукції. Таким чином був ліквідований орган, який видає ці висновки - Державна санітарно-епідеміологічної служби України (Держсанепідслужба), адже вона стала частиною реформи системи державного управління в галузі громадського здоров’я. Основою цього процесу є кілька нормативно-правових актів, а також міжнародні зобов’язання України у сфері оптимізації державного управління.

Нормативно-правовою підставою ліквідації є Постанова Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №348. Постанова закріпила рішення про ліквідацію Держсанепідслужби. Основною метою стало усунення дублювання функцій між органами влади, оптимізація державного управління у сфері громадського здоров’я, боротьба з корупцією та спрощення умов ведення бізнесу в Україні.

Щодо висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи
Обов’язковість отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи була скасована з 1 жовтня 2023 року, згідно з положеннями Закону України №2573-IX «Про систему громадського здоров’я».
Цей закон реформував систему контролю у сфері громадського здоров’я та скасував обов’язкову сертифікацію продукції через такі висновки.
Також, визнаний таким, що втратив чинність, Закон України від 24.02.1994 № 4004-XII «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», який раніше регулював процедуру проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видачу відповідних висновків.

Таким чином, з 1 жовтня 2023 року висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи більше не видаються, а орган, якій їх видавав, а саме Державна санітарно-епідеміологічна служба України – ліквідована.

Натомість, для підтвердження безпеки та якості продукції, виробники та імпортери можуть надавати протоколи випробувань, зроблені акредитованими лабораторіями, або інші документи, що підтверджують відповідність продукції встановленим вимогам.

ТОВ "ФІРМА "ПРОСПЕРО" у складі тендерної пропозиції надає:

1. ПРОТОКОЛ досліджень проб харчових продуктів № 1048 від 14.11.2024, виданий Державною установою «Київський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» Обухівська районна філія.
2. ПРОТОКОЛ ВИПРОБУВАНЬ №886 від 16.11.2024 р., виданий Державною установою «Київський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» Обухівська районна філія.

З 1 жовтня 2023 року в Україні скасовано обов’язковість отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, що було передбачено Законом України №2573-IX «Про систему громадського здоров’я». На заміну цьому документу введено практику використання Протоколів випробувань від акредитованих лабораторій, які є основою для підтвердження безпечності продукції. Відповідні протоколи випробувань були надані у складі нашої тендерної пропозиції - ПРОТОКОЛ ВИПРОБУВАНЬ №886 від 16 листопада 2024 р. та ПРОТОКОЛ досліджень проб харчових продуктів № 1048 від 14.11.2024. Дані випробування проходить кожна партія товару і їх результати надаються Замовнику під час поставки кожної партії товару.
Протокол випробувань:
1. Підтверджує безпечність продукції. Він свідчить, що продукція відповідає встановленим санітарно-гігієнічним вимогам або технічним регламентам.
2. Замінив висновок санітарно-епідеміологічної експертизи, адже останній скасовано.
3. Є юридичним документом, який може бути використаний під час митного оформлення, для сертифікації продукції, або як доказ безпечності для партнерів і споживачів.
4. Має міжнародне визнання, якщо видається лабораторіями, акредитованими за стандартом ISO/IEC 17025.
Протокол випробувань став основним документом, який замінив висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Протокол випробувань став ключовим документом, який підтверджує безпечність продукції, завдяки наступним юридичним основам:
1. Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»:
o Стаття 26 передбачає, що оцінка відповідності продукції здійснюється шляхом проведення випробувань, аудитів і перевірок у призначених лабораторіях чи органах оцінки відповідності.
2. Технічні регламенти:
o Технічні регламенти встановлюють вимоги до певних категорій продукції (наприклад, харчових продуктів) і передбачають випробування в акредитованих лабораторіях як основний спосіб перевірки відповідності.
3. Накази МОЗ України:
o Наказ МОЗ № 400 від 24.05.2021 року затвердив перелік товарів, які підлягають оцінці безпечності через протоколи випробувань.
Також, у наданому нами «ПРОТОКОЛІ № 1048 досліджень проб харчових продуктів від 14.11.2024» міститься заключний висновок, за результатом таких випробувань.
Даний висновок лікаря в черговий раз підтверджує якість запропонованого товару «Питна вода». Згідно нього, Замовник має можливість пересвідчитись у відповідності показників води вимогам державних санітарних норм, правил «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» та ТУ У 24209489.001.99.
Отже, замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію ТОВ "ФІРМА "ПРОСПЕРО", адже нами у складі тендерної пропозиції було надано: ПРОТОКОЛ ВИПРОБУВАНЬ №886 від 16 листопада 2024 р., виданий Державною установою «Київський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» Обухівська районна філія.
Цим самим Скаржником було повністю дотримано вимогу, адже документ за формою висновку санітарно-епідеміологічної експертизи отримати вже не має можливості, адже він скасований законодавством, а юридично аналогічним документом на заміну висновку санітарно-епідеміологічної експертизи на сьогодні є Протокол випробувань, який є ключовим документом, який підтверджує безпечність продукції.

Замовник порушив порядок застосування абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей. У зв’язку з чим, просимо Орган оскарження відновити наші права порушені Замовником, адже застосувавши необґрунтовану та незаконну підставу для нашого відхилення було порушено основоположні принципи проведення публічних закупівель, згідно ст. 5 Закону.
На нашу думку, підстави відхилення нашої тендерної пропозиції з підстав визначених у Протоколі №1 від 08 січня 2025 р. є упередженими, суб’єктивними та не містять під собою жодного законодавчого обґрунтування а також порушують принципи Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови №1178.

У зв’язку з чим, просимо Орган оскарження відновити наші права порушені Замовником, адже застосувавши необґрунтовану та незаконну підставу для нашого відхилення було порушено основоположні принципи проведення публічних закупівель, згідно ст. 5 Закону.

Підстави відхилення нашої тендерної пропозиції з підстав визначених у Протоколі №1 від 08 січня 2025 р. є упередженими, суб’єктивними, рішення є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, а також порушуються принципи Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови №1178.

У зв’язку з чим, Замовник порушив законодавство у сфері публічних закупівель та незаконно обмежив законодавчо гарантовані права учасника - ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФІРМА "ПРОСПЕРО" на дотримання принципів ст. 5 Закону при розгляді нашої тендерної пропозиції.

Просимо Орган оскарження врахувати дану інформацію при розгляді скарги та зобов’язати Замовника – Товариство з обмеженою відповідальністю «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ» - скасувати Протокол №1 від 08 січня 2025 р. стосовно відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ФІРМА "ПРОСПЕРО".
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника