• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дрова (деревина твердих порід)

Торги не відбулися

5 480 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 54 800.00 UAH
Період оскарження: 26.12.2024 13:12 - 03.01.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга на умови тендерної документації в порядку ст. 18 ЗУ "Про публічні закупівлі"

Номер: 29ce34f98fd243c28f8f59cf6d15d80c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-26-007489-a.c1
Назва: Скарга на умови тендерної документації в порядку ст. 18 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Скарга:
26.12.2024 року КЕВ м. Херсона оголосило в електронній системі публічних закупівель "PROZORRO" закупівлю відкриті торги з особливостями предметом якої є товар - ДК 021:2015:03410000-7: Деревина (посилання на закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-26-007489-a (далі – Процедура закупівлі/Торги/закупівля). Також, Замовником опубліковано тендерну документацію затверджену уповноваженою особою Андрієм Мальченко від 30.12.2024 року (далі — тендерна документація/ТД/документація). Уважно ознайомившись з вимогами ТД, ТОВ «ВФМ ГРУП» повідомляє, що вимоги ТД порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі - Закон) та положення Постанови КМ України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі- Особливості) та також наше право на участь у цих Торгах. Наголосимо, що згідно положень ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Крім того, положеннями Закону та Особливостей зобов’язано Замовника дотримуватись принципів здійснення державних закупівель, що визначених статтею 5 Закону, зокрема 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовник нехтує вимогами чинного законодавства і встановлює незаконні, дискримінаційні вимоги у ТД, при цьому порушує і принципи проведення торгів і наші права на участь у даних торгах. Відновлення наших прав на участь на рівних умовах у даних торгах та усунення порушень порядку проведення торгів Замовником можливо шляхом задоволення нашої скарги Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 06.01.2025 14:11
Автор: ТОВ "ВФМ ГРУП", Хворостяний Вадим Іванович +380930016309 tov.wfm.group@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0912b062c826469bb7ed72004e529e11
Заголовок пункту скарги: Неврахування Замовником вимог п. 44 Особливостей в останній редакції.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Згідно вимог ч. 3 розділу 5 тендерної документації, Замовник перелічує підстави для відхилення тендерної пропозиції, що закріплені у п. 44 Особливостей однак, не в повному обсязі - тобто Замовником не враховано останні зміни п. 44 Особливостей, зокрема останній абз. П. 44 особливостей, що доповнено згідно Постанови КМ № 782 від 05.07.2024, а саме: Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
За таких підстав вимога ч. 3 розділу 5 тендерної документації не узгоджуються з вимогами п. 44 Особливостей в останній редакції, що вказує на порушення Замовником порядку проведення торгів та права учасників (у тому числі і Скаржника). Вказане порушення може привести до незаконного розгляду пропозицій Замовником та надасть змогу Замовнику зловживати своїми правами.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: a8bb5c4ead014710b049a7a28fb883f8
Заголовок пункту скарги: Незаконна вимога ТД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги: 2. Згідно ч. 5 та ч. 6 розділу 6 ТД, Замовником вимагається від учасника-переможця внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору у формі: депозиту (безвідсоткового) – внесення на рахунок замовника суми, яка дорівнює 3 (трьом) відсоткам від вартості договору.
Документ, який підтверджує внесення учасником-переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору, надається під час укладення договору.
Реквізити для надання забезпечення виконання договору: р/р № UA 878201720355189002000002335 у банку Державної казначейської служби України м. Київ, МФО 820172 одержувач Квартирно-експлуатаційний відділ м. Херсона, код ЄДРПОУ 08294952.
У призначені платежу обов’язково вказати : «Забезпечення виконання договору на закупівлю – код ДК 021:2015 – 03410000-7 – Деревина (дрова твердих порід)»
Внесення забезпечення виконання договору не припиняє виконання зобов’язань учасника за Договором.
Вимоги щодо забезпечення виконання договору не змінюють вимог щодо професійної та технічної компетентності учасника.
Усі витрати, пов’язані з поданням забезпечення виконання договору, здійснюються за рахунок коштів учасника.
Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених пунктом 21 Особливостей.
Забезпечення виконання договору не повертається у разі, якщо учасник-переможець не виконав всіх умов договору.
Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників.
По-перше, хочемо зауважити, що вказані вимоги тендерної документації не передбачають строку повернення забезпечення виконання договору переможцю. Хоча згідно вимог п. 16 ч. 2 ст. 22 Закону, У тендерній документації зазначаються такі відомості: розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати).
Не є зрозумілим у які строки Замовник повинен буде повернути забезпечення виконання договору про закупівлю, але ж як учасник, за таких умов може прийняти участь у закупівлі?
По-друге, зауважимо, що Замовник вимагає забезпечення виконання договору (зобов’язання) у формі депозиту (безвідсоткового), що повинен бути внесений на рахунок Замовника.
Зазначимо, що поняття депозиту фактично розкрито у ст.1058 ЦК України - За договором банківського вкладу (депозиту) одна сторона (банк), що прийняла від другої сторони (вкладника) або для неї грошову суму (вклад), що надійшла, зобов'язується виплачувати вкладникові таку суму та проценти на неї або дохід в іншій формі на умовах та в порядку, встановлених договором.
Тож, виникає питання – чому Замовник вимагає внесення депозиту на рахунок Замовника (Замовник ж не є банком)? Чому умовою участі у даних торгах є погодження на порушення вимог чинного законодавства?
Також, зауважимо, що згідно вимог ст. 547 ЦК України, правочин щодо забезпечення виконання зобов'язання вчиняється у письмовій формі. Правочин щодо забезпечення виконання зобов'язання, вчинений із недодержанням письмової форми, є нікчемним.
Наголосимо, що тендерна документація не передбачає форми чи вимог до договору про внесення забезпечення виконання договору про закупівлію.Тобто за умовами ТД, письмова форма правочину щодо забезпечення виконання зобов'язання не передбачається, що фактично суперечить нормам ст. 547 ЦК України.
В цілому Нам, як потенційному учаснику не зрозуміло яким чином учасник повинен виконати наведені вимоги ТД, щоб його пропозиція не була відхилена Замовником. Вимога в такий редакції не узгоджується з нормами чинного законодавства і порушує права учасника (Скаржника) на участь у цій закупівлі. Крім того, наведена редакція ТД дозволяє Замовнику зловживати своїми правами і приведе до спотворення результатів торгів, що є недопустимим.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 2a2c041d71164ddb90d80dfe7b6d4a2a
Заголовок пункту скарги: Незаконна, дискримінаційна вимога ТД, що унеможливлює конкуренцію
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 3. Згідно вимог п. 1 та 2 додатку 3 до ТД,
1. Учасник повинен забезпечити постачання товару, якість його має відповідати вимогам стандартів, а також умовам, встановленим чинним законодавством до товару даного виду.
2. Деревина (дрова твердих порід) – 2000,0 м.куб.
Деревина (дрова твердих порід) повинна відповідати наступним показникам:
- паливна деревина твердих порід (дуб, бук, граб, акація);
- розмір дров: по довжині – 1,00 м, 1,25 м, (допускається відхилення від -0,05 до + 0,1м.), по товщині - від 10 см і більше, при товщині від 26 см і більше – розколена на частини де найбільша лінія розколу у торці будь-якої частини не перевищувала б 22 см;
- вологість дров повинна становити не більше 30% (перевірка вологості поставленого обсягу товару визначається за допомогою вологомірів (знаходяться на паливному складі Замовника)
- в дровах не допускається зовнішня трухлява гниль.
Також, згідно п.2.1. вимог Додатку 4 до ТД, Постачальник повинен поставити Замовнику товар, якість якого відповідає умовам діючим в Україні державним стандартам або затвердженим в установленому порядку технічним умовам, ГОСТ, ДСТУ, ТУУ-00994207-005:2018 тощо та підтверджуватись документами, що передбачені діючим законодавством України.
Згідно п.2.4. вимог Додатку 4 до ТД, 2.4. Якість товару, що передається у власність повинна відповідати наступним показникам:
- паливна деревина твердих порід (дуб, бук, граб, акація);
- деревина дров`яна довжина < 1,0 м. і товщина > 16 см. ( у верхньому відрізі) може постачатись у колотому вигляді, а саме: товщина 16см. – 26см. – розколена на дві частини, товщина 27 см. – 40 см. – розколена на чотири частии та товщина 41 см. і більше розколена на таку кількість частин, за якої найбільша лінія розколу у торці будь-якої частини не перевищувала б 22 см;
- вологість дров повинна становити не більше 30% (перевірка вологості поставленого обсягу товару визначається за допомогою вологомірів (знаходяться на паливному складі Замовника);
- в дровах не допускається зовнішня трухлява гниль;
- деревина має бути без гнилі та трухляви, не повинні бути обгорілі;
- деревина має бути українського походження.
З аналізу вказаних вимог ТД вбачається, що технічні вимоги до предмету закупівлі, що встановлені у Додатку 3 до ТД суттєво відрізняються від вимог Додатку 4 до ТД: у Додатку 3 встановлено, що - розмір дров: по довжині – 1,00 м, 1,25 м, (допускається відхилення від -0,05 до + 0,1м.), по товщині - від 10 см і більше, при товщині від 26 см і більше – розколена на частини де найбільша лінія розколу у торці будь-якої частини не перевищувала б 22 см. У Додатку 4 - довжина < 1,0 м. і товщина > 16 см. ( у верхньому відрізі) може постачатись у колотому вигляді, а саме: товщина 16см. – 26см. – розколена на дві частини, товщина 27 см. – 40 см. – розколена на чотири частии та товщина 41 см. і більше розколена на таку кількість частин, за якої найбільша лінія розколу у торці будь-якої частини не перевищувала б 22 см. У Додатку 4 до ТД зазначено, що деревина має бути українського походження, натомість Додаток 3 до ТД не містить таких вимог.
При цьому, Замовник визначає у проекті договору, що товар, що підлягає поставці повинен відповідати ГОСТ, ДСТУ, ТУУ-00994207-005:2018 однак встановлює інші вимоги до якості, ніж регламентує такий ТУУ.
Врешті решт з документації не зрозуміло - які ж технічні характеристики товару, що підлягають поставці Замовнику в результаті цієї закупівлі?
В Скаржника, як у потенційного учасника виникає питання - як прийняти участь у цій закупівлі, якщо тендера документація містить суцільні неузгодженності? У додатку 3 одні вимоги до товару, у Додатку 4 (який буде підписаний в результаті торгів) – інші.
Не є зрозумілим чим керувався Замовник при встановленні вимог до предмету закупівлі:
Замовник сам посилається у Додатку 4 на ТУУ-00994207-005:2018 (до слова на документ, згідно якого виробляє деревину лісокористувач – ДП «Ліси України»), і тим ж часом Замовник встановлює дискримінаційні вимоги до таких параметрів як довжина та товщина, до переліку порід дерев, що не узгоджуються з вказаним ТУУ. Наголошу, що такі вимоги є дискримінаційними та незаконними, встановленими під одного виробника і не надають можливості Скаржнику прийняти участь у закупівлі.
Скаржнику не зрозуміло чому він не може прийняти участь у даних торгах з товаром, що вироблений за ТУУ-00994207-005:2018, який офіційно викупається на товарній біржі у офіційного виробника - ДП «Ліси України»? Чому Замовник обмежує участь учасників (у тому числі і Скаржника), що можуть постачати більш широкий асортимент порід дерев, що є твердими і які передбачені 1ю групою якості ТУУ-00994207-005:2018 - 1 а група - береза, дуб, бук, ясень, граб, клен, в’яз, модрина? Чим такі породи твердих дерев гірші у якості дров для Замовника?
Чому Замовник дозволяє собі встановлювати дискримінаційні вимоги до товару? До того, ж на такі «ексклюзивні» вимоги до технічних характеристик товару, Замовник ще вимагає надання окремого переліку документів: Документ (договір купівлі, накладна тощо), який підтверджує право власності на товар (вимога п. 22 Додатку 8 до ТД та вимога п. 23. Додатку 8 до ТД- Звіт/сертифікат/висновок/протокол випробувань або іншим офіційним документом акредитованої лабораторії на деревину про позитивні результати дослідження на радіологічні показники та санітарним нормам щодо предмету закупівлі?
В сукупності названі вимоги Додатка 3, Додатка 4 та Додатка 8 є незаконними, дискримінаційними та такими що унеможливлюють конкуренцію в цілому (у тому числі унеможливлюють участь Скаржника у цих торгах).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 47ceee294978466aae1f69e3009cef56
Заголовок пункту скарги: Незаконні, дискримінаційні вимоги ТД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 4. Згідно вимог п. 22 та п. 23 Додатку 8 до ТД, Учасник повинен надати - Документ (договір купівлі, накладна тощо), який підтверджує право власності на товар та Звіт/сертифікат/висновок/протокол випробувань або іншим офіційним документом акредитованої лабораторії на деревину про позитивні результати дослідження на радіологічні показники та санітарним нормам щодо предмету закупівлі.
По-перше, наразі для даного виду товару на території України застосовуються наступні технічні документи (у тому числі стандарти):
- ТУУ-00994207-005:2018 Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги (згідно відомостей Наказу МІНІСТЕРСТВА ЗАХИСТУ ДОВКІЛЛЯ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ від 27.09.2021 № 621 «Про затвердження Інструкції з ведення електронного обліку деревини»)
- ДСТУ EN 15234-5:2018(EN 15234-5:2012, IDT) «Біопаливо тверде. Контролювання якості палива. Частина 5. Дрова для непромислового використання».
І жоден з цих документів не передбачає Звіт/сертифікат/висновок/протокол випробувань або іншим офіційним документом акредитованої лабораторії на деревину про позитивні результати дослідження на радіологічні показники та санітарним нормам щодо предмету закупівлі.
Тож, вбачається, що Замовник встановив такі вимоги під окремого виробника (учасника) (що з невідомих причин отримує такі «нетипові» документи) з метою унеможливлення конкуренції у цій закупівлі.
По-друге, хочемо зауважити, що жодним нормативно-правовим актом не зобов’язано учасника на момент участі в закупівлі мати в наявності (у праві власності) товар, що є предметом закупівлі ще і надавати договір, накладну.
Пояснимо, що участь у закупівлі не гарантує укладення договору з Замовником, тож виникає питання чому Замовник обмежує коло учасників у цих торгах тільки тими, хто вже має придбаний товар для Замовника, за умови, що товар не типовий по характеристиках для даного виду товару і документи щодо якості Замовник теж вимагає не типові.
Наше товариство може запропонувати деревину з твердих порід за ТУУ-00994207-005:2018, який офіційно буде викупатись на товарній біржі у офіційного виробника - ДП «Ліси України», але це не передбачено у даних торах.
Замовник максимально обмежує коло учасників у даних торгах, при цьому порушуючи принципи проведення закупівель і надає перевагу учасникам, що вже на момент оголошення закупівлі має «ексклюзивний» товар з окремим пакетом документів під забаганки Замовника.
Відтак, вказані вимоги до товару у Додатку 8 є незаконними та дискримінаційними (такими, що порушують наші права на участь у цих торгах), що не узгоджується з чинними нормами права у сфері публічних закупівель.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 9aa114434b044c84aac010f31505e779
Заголовок пункту скарги: Незаконна вимога
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 5. Згідно вимог п. 21. Додатку 8 до ТД, Замовник вимагає надання «Лист щодо гарантійних зобов’язань учасника за якість, кількість та строки надання послуг». Однак, предметом даної закупівлі, згідно даних електронної системи закупівель Вид предмету закупівлі: Товари Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:03410000-7: Деревина.
Не є зрозумілим, чому у закупівлі, предметом якої є товар Замовник вимагає надання листа з гарантійними зобов’язаннями щодо якості та кількості послуг, при тому, що умов до якості і кількості послуг у тендерній документації не встановлено, також у даній вимозі не конкретизовано які саме послуги має на увазі Замовник.
Нам не зрозуміло чим обґрунтована така вимога Замовника і чому надання такого листа є умовою участі у закупівлі, предметом якого є товар. Через таку невизначену вимогу тендерної документації Скаржник не може якісно підготувати свою пропозицію на участь у цих торгах, де предметом закупівлі заявлено товар.
Так вимога може використовуватись Замовником як маніпуляція при проведенні процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 9760618a38e44f68aec572a106c59b56
Заголовок пункту скарги: Незаконні вимоги
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: 6. Згідно п. 6.2.2. Додатку 4 до ТД, Замовник має право Достроково розірвати цей Договір у разі невиконання або неналежного виконання взятих на себе зобов’язань Постачальником в односторонньому порядку без укладання додаткової угоди, письмово повідомивши про це Постачальника за 10 днів до дати розірвання Договору з зазначенням дати припинення договору у повідомленні у випадках…
Тим часом, згідно вимог п. 11.2 Додатку 4 до ТД, Істотними умовами цього договору є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору.
З наведених вимог вбачається, що Замовник, в супереч нормам вимог п. 19 Особливостей та норм права наділяє себе правом в односторонньому порядку змінювати істотну умову договору, зокрема строк, при цьому навіть не укладаючи додаткову угоду. Зауважимо, що при розірванні договору строк дії договору буде змінено (скорочено).
Скаржник не розуміє чому умовою участі у цих торгах є погодження на порушення вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Фактично, такими вимогами, Замовник ставить вибір перед учасником погодитись на порушення і прийняти участь у торгах (адже пропонувати зміни у договір не передбачається умовами ТД) і підписати у разі перемоги договір в такій редакції або не погодитись з порушенням вимог законодавства у проекті договору і не приймати участь у цих торгах.
Ми не погоджуємось на такий вибір і бажаємо реалізувати своє право на участь у цій закупівлі, однак, не погоджувати порушення чинного законодавства у проекті договору – і тому звертаємось за захистом наших прав до Органу оскарження.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації