• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги зі збирання, зберігання, оброблення, видалення, утилізація, знешкодження, небезпечних відходів кат. В)

Завершена

472 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 725.00 UAH
Період оскарження: 25.12.2024 13:25 - 19.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 0e9e9cbfe9b74161bee7f9765ded3031
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-25-007602-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
на умови тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 07.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.12.2024 16:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.01.2025 18:15
Дата виконання рішення Замовником: 14.01.2025 11:29
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесені зміни до тендерної документації відповідно до рішення Антимонопольного комітету від 07.01.2025 року №289-р/пк-пз за предметом закупівлі відповідно до коду ДК 021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги зі збирання, зберігання, оброблення, видалення, утилізація, знешкодження, небезпечних відходів кат. В) (UA-2024-12-25-007602-a)
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0ecc73f1dd7548458323e47c5dd6664e
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 25.12.2024 року Комунальним некомерційним підприємством "Миколаївський обласний центр онкології" Миколаївської обласної ради (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «ДК 021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги зі збирання, зберігання, оброблення, видалення, утилізація, знешкодження, небезпечних відходів кат. В)» з очікуваною вартістю 472 500,00 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2024-12-25-007602-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.

Таблиця 1

пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 П. 1.2 Додатку 2 до тендерної документації 1.2. Копії ліцензії або сканований наказ про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, з зазначенням у ній конкретного виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». У Додатку 1 ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТА ЇХ ДОКУМЕНТАЛЬНЕ ПІДТВЕРДЖЕННЯ до тендерної документації Замовник зазначає перелік відходів, щодо яких повинні надаватися послуги з поводження. Разом з цим, у цьому додатку, так і загалом у тендерній документації Замовник не зазначає, що такі відходи є небезпечними і відповідно не вказує виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
З огляду на це очевидно, що відходи є безпечними. Тому незрозуміло на якій підставі і чому Замовник щодо надання послуг з поводження з безпечними відходами вимагає надання у складі пропозиції копії ліцензії або наказу про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами з зазначенням у ній конкретного виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
Крім цього, незрозуміло який конкретний вид та код відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретний вид операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» повинен бути зазначений у ліцензії, якщо таких видів та кодів відходів не зазначає сам Замовник стосовно відходів, послуги поводження з якими мають надаватися за предметом закупівлі. Тому сам Замовник в умовах тендерної документації не класифікує відходи, послуги поводження з якими мають надаватися за предметом закупівлі, як небезпечні, оскільки не зазначає кодів, які власне кваліфікують відходи як небезпечні.

Також звертаємо увагу, що Замовник не надає у тендерній документації опису властивостей відходів, які він класифікує як небезпечні і відтак немає жодного підтвердження, що відходи, послуги поводження з якими мають надаватися за предметом закупівлі, є саме небезпечними.

З огляду на вищезазначене, вимога щодо надання у складі пропозиції ліцензії або наказу про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами є такою, що не стосується предмету закупівлі, оскільки предметом закупівлі є послуги з поводження з безпечними відходами.

Замовник не довів і документально не обґрунтував, що відходи, послуги поводження з якими мають надаватися за предметом закупівлі, є саме небезпечними.

Також зазначаємо, що щодо надання послуг з поводження з безпечними відходами не потрібна наявність ліцензії відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» (додається як доказ).

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та інших учасників, які надають послуги з поводження з безпечними відходами і відповідно не мають ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами в силу необов’язковості такої відповідно до чинного законодавства України, та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі
2 П. 1.3 Додатку 2 до тендерної документації 1.3. Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої Державною службою України з безпеки на транспорті, яка буде дійсною на весь період надання послуг з предмету закупівлі Скаржник планує залучити як субпідрядника до надання послуг з перевезення небезпечних відходів ТОВ «АВС-ТРАНС» (договір додається як доказ).
ТОВ «АВС-ТРАНС» має ліцензію на надання послуг з перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом (додається як доказ). Разом з цим, дана ліцензія не видана на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів. Дана ситуація виникла у зв’язку з наступним.
Відповідно до п.2 постанови КМУ від 2 грудня 2015 р. № 1001 (надається як доказ) встановлено, що видані до набрання чинності Законом України “Про ліцензування видів господарської діяльності” ліцензії на право провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезень пасажирів, небезпечних вантажів, багажу автомобільним транспортом - є чинними. Ліцензія ТОВ «АВС-ТРАНС» на право провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезень небезпечних вантажів видана до 02.03.2015 р., тобто до набрання чинності Законом України “Про ліцензування видів господарської діяльності”, а саме видана 16.04.2013. В силу зазначеного законодавства ця ліцензія ТОВ «АВС-ТРАНС» є чинною.
У даному випадку Замовник безпідставно вимагає надання ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення саме небезпечних відходів автомобільним транспортом, не допускаючи надання ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних вантажів, які є чинними і за якими можна надавати послуги у сфері перевезення небезпечних відходів.
Таким чином, Замовник безпідставно дискримінує учасників, дозволяючи участь у закупівлі лише тим учасникам, ліцензія яких видана після 02.03.2015 і не допускаючи до участі учасників, ліцензія якиз видана до 02.03.2015.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі

Крім цього, у Додатку 1 ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТА ЇХ ДОКУМЕНТАЛЬНЕ ПІДТВЕРДЖЕННЯ до тендерної документації Замовник зазначає перелік відходів, щодо яких повинні надаватися послуги з поводження. Разом з цим, у цьому додатку, так і загалом у тендерній документації Замовник не зазначає, що такі відходи є небезпечними і відповідно не вказує виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
З огляду на це очевидно, що відходи є безпечними. Тому незрозуміло на якій підставі і чому Замовник щодо надання послуг з поводження з безпечними відходами вимагає надання у складі пропозиції копії ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої Державною службою України з безпеки на транспорті.
Як вже було зазначено, Замовник в умовах тендерної документації не класифікує відходи, послуги поводження з якими мають надаватися за предметом закупівлі, як небезпечні, оскільки не зазначає кодів, які власне кваліфікують відходи як небезпечні.

Також звертаємо увагу, що Замовник не надає у тендерній документації опису властивостей відходів, які він класифікує як небезпечні і відтак немає жодного підтвердження, що відходи, послуги поводження з якими мають надаватися за предметом закупівлі, є саме небезпечними.

З огляду на вищезазначене, вимога щодо надання у складі пропозиції ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення саме небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої Державною службою України з безпеки на транспорті є такою, що не стосується предмету закупівлі, оскільки предметом закупівлі є послуги з поводження з безпечними відходами.

Замовник не довів і документально не обґрунтував, що відходи, послуги поводження з якими мають надаватися за предметом закупівлі, є саме небезпечними.

Щодо надання послуг з поводження з безпечними відходами не потрібна наявність ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої Державною службою України з безпеки на транспорті.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та інших учасників, які надають послуги з поводження з безпечними відходами і відповідно не мають ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої Державною службою України з безпеки на транспорті в силу необов’язковості такої відповідно до чинного законодавства України, та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі
3 П. 1.4 Додатку 2 до тендерної документації 1.4. Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, щодо відходів, які зазначені у предметі закупівлі, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». Відповідно до п.2 постанови КМУ від 31 жовтня 2023 р. № 1137 (додається як доказ) подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними до 15 червня 2025 року. У строк до 15 червня 2025 р. суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку та на умовах, що передбачені Законом України “Про управління відходами”.
Таким чином, відповідно до цієї норми строк дії поданих суб'єктами господарювання декларацій про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів продовжено до 15 червня 2025 року.
Тобто суб’єкти господарювання на даний час не зобов’язані мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, оскільки такий дозвіл на даний час заміняє Декларація про провадження господарської діяльності. Тому суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність щодо операцій з оброблення відходів можуть провадити таку діяльність на підставі декларації або дозволу.

У Скаржника наявна відповідна Декларація про провадження господарської діяльності (додається як доказ).

Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

Крім цього, інформація щодо наявності Декларації про провадження господарської діяльності (дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів) зазначена на сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням: https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/ (файл додається як доказ), де не зазначено про нечинність даної Декларації.

Більше того, незрозуміло які коди відходів згідно Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» повинні бути зазначені у Дозволі, якщо таких кодів відходів не зазначає у предметі закупівлі та тендерній документації сам Замовник стосовно відходів, послуги поводження з якими мають надаватися за предметом закупівлі. Замовник також відповідно не вказує, які коди повинні бути зазначені у Дозволі. Тому зазначена у цьому пункті тендерної документації вимога Замовника взагалі є такою, що суперечить умовам тендерної документації і характеристиці предмету закупівлі.

Крім цього, як вже зазначалося вище, Замовник сам Замовник в умовах тендерної документації не класифікує відходи, послуги поводження з якими мають надаватися за предметом закупівлі, як небезпечні, оскільки не зазначає кодів, які власне кваліфікують відходи як небезпечні. Як наслідок, відходи, щодо яких відповідно до предмету закупівлі повинні бути надані послуги з поводження, можна обґрунтовано вважати безпечними відходами, оскільки Замовником не доведено інше і Замовник сам класифікує відходи як безпечні, в тому числі через те, що не вказав коди та види небезпечних відходів. Наявність дозволу на здійснення операцій з оброблення безпечних відходів не передбачена чинним законодавством України, в тому числі і постановою КМУ від 31 жовтня 2023 р. № 1137 та постановою КМУ від 19 грудня 2023 р. № 1328 (додається як доказ).

Також звертаємо увагу, що Замовник не надає у тендерній документації опису властивостей відходів, які він класифікує як небезпечні і відтак немає жодного підтвердження, що відходи, послуги поводження з якими мають надаватися за предметом закупівлі, є саме небезпечними.

Замовник не довів і документально не обґрунтував, що відходи, послуги поводження з якими мають надаватися за предметом закупівлі, є саме небезпечними.

Тому вимога щодо надання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів є необґрунтованою і такою, що не стосується предмету закупівлі, оскільки предметом закупівлі є послуги поводження з безпечними відходами. Відповідно до чинного законодавства України для провадження діяльності у сфері поводження із безпечними відходами взагалі не потрібний Дозвіл, а така діяльність може здійснюватися на підставі Декларації.

За таких обставин участь в закупівлі зможуть взяти учасники, які мають дозвіл на управління саме небезпечними відходами (які при цьому ж не стосуються предмету закупівлі), що позбавляє права Скаржника та інших учасників на участь у даній процедурі закупівлі, яка стосується управління безпечними відходами, і які працюють на підставі Декларації.

Зазначена вимога щодо надання Дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
П. 1.11, 1.12, 1.13 Додатку 2 до тендерної документації 1.11 Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату ISO 9001-2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001-2015 IDT) з відповідним орічним підтвердженням (якщо воно передбачено);
1.12 Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника системи екологічного управління ISO 14001:2015 IDT), «Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування».
1.13 Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Замовник передбачає можливість надання лише сертифікатів ISO 9001-2015, ISO 14001:2015 IDT, ISO 45001:2018 і при цьому не передбачає можливості надання еквівалентних сертифікатів. У Скаржника наявний сертифікат на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018, сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019, сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (додаються в якості доказів). Разом з цим, маючи еквівалентні сертифікат Скаржник позбавлений права взяти участь у процедурі закупівлі, оскільки не має сертифікатів, які вимагає Замовник в умовах тендерної документації а можливість надання еквівалентних сертифікатів не передбачена.

Крім цього, щодо даних сертифікатів відповідності варто зазначити, що законодавчий обов’язок на їх отримання відсутній, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації.
Перелiк товарів і послуг, які пiдлягають обов’язковiй сертифiкацiї визначений в Перелiку продукцiї, що пiдлягає обов’язковiй сертифiкацiї в Українi (далi - Перелiк), який затверджено наказом Державного комiтету України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики вiд 01.02.2005 №28. Наказ втратив чиннiсть (пiдстава - Наказ Мiнiстерства економiчного розвитку i торгівлi України вiд 26.01.2018 №93, зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 16 лютого 2018р. за № 194/31646). В резулътатi аналiзу Перелiку встановлено, що послуги, які є предметом закупiвлi, не входять в Перелiк та не пiдлягають обов’язковiй сертифiкацiї вiдповiдно до законодавства України. Тому законодавством не передбачено надання сертифiкатів вiдповiдностi вiд органу обов’язкової сертифiкацiї.
Крім цього, з 16.03.2018 р. набрав чинності наказ Мінекономрозвитку України від 26.01.2018 р. №93, яким з метою приведення нормативно - правових актів у відповідність із законодавством визнано такими, що втратив чинність зокрема наказ № 28. У зв’язку з втратою чинності з 01.01.18 Декрету Кабінетів Міністрів України від 10.05.93 № 46 - 93 “ Про стандартизацію і сертифікацію”, державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.18 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів в державній системі сертифікації. Таким чином, у суб’єкта господарювання, який отримав ліцензію на провадження господарської
діяльності з управління небезпечними відходами та провадить господарську діяльність по даному виду діяльності, діючим законодавством не передбачено. Вимога щодо надання вищезазначеного сертифікату порушує гарантований ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принцип недискримінації учасників.
Зокрема, вищезазначене підтверджує і практика АМКУ, а саме: рішення №241-р/пк-ск від 26.02.2014; рішення 303-р/пк-ск від 19.02.2016; рішення 457-р/пк-ск від 03.04.2015; рішенням 17230-р/пк-пз від 14.09.2020.
Крім цього, надання цих документів у складі пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому вимога щодо їх надання є неправомірною.
Варто зазначити і те, що виготовлення даних сертифікатів потребує часових ресурсів.
Тому учасники, у яких відсутні сертифікати позбавлені можливості брати участь у процедурі закупівлі.
Вимоги щодо обов’язкової наявності вищевказаних документів у суб’єктів господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не передбачені ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази).
Видачею ліцензії Скаржнику орган ліцензування також підтвердив, що відсутність зазначеного сертифікату відповідності повністю відповідає ліцензійним умовам провадження діяльності у сфері управління небезпечними відходами.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності вищезазначених сертифікатів, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Дискримінаційність такої вимоги підтверджується також рішенням АМКУ № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024 (додається як доказ).
4 П. 1.17 Додатку 2 до тендерної документації 1.17 Копія висновоку з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами Учасником щодо відходів, які входять до предмету закупівлі, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретного виду операції оброблення (видалення) відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
По-перше, даний Висновок з оцінки впливу на довкілля видається одноразово.
Також відповідно до частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» (додається в якості доказів) висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля. Даний Закон вступив в силу 23.05.2017 року. Скаржнику зокрема було видано еколого-експертну оцінку аналітичного опрацювання матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище від 13.12.2012 року (надається в якості доказу), тобто до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». З огляду на норму частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» видана Скаржнику еколого-експертна оцінка є чинною. Таким чином, Замовник повинен був передбачити у вимогах тендерної документації можливість надання замість Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України також висновків державної екологічної експертизи, одержаних до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».

Крім цього, суб’єкти господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не повинні мати Висновку з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами щодо відходів, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». Такий обов’язок не встановлений також жодними нормами законодавства, зокрема Законом України «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів). Зокрема, у п.1 Ліцензійний умов встановлено, що ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності. Відповідно до п.6 Ліцензійних умов до заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи документи дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6. Додаток 6 до Ліцензійних умов передбачено, що Висновок з оцінки впливу на довкілля надається у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
Тобто законодавством визначено, що під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».

Відповідно до п.4 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 р. № 325 (додаються в якості доказів) провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).» Відповідно до ч.3 ст. 27 Закону України «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою «Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами щодо відходів, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»». Нормативні документи, на які посилається Замовник в тендерній документації і які регламентують здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, передбачають наявність лише дозволу та ліцензії на управління небезпечними відходами.

Разом з цим у Скаржника наявний Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (додається як доказ). Видачею ліцензії Скаржнику орган ліцензування також підтвердив, що наявність еколого-експертної оцінки аналітичного опрацювання матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище від 13.12.2012 року і відсутність Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданого Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» повністю відповідає ліцензійним умовам провадження діяльності у сфері управління небезпечними відходами.

Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами Учасником щодо відходів, які зазначені у предметі закупівлі, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників. Аналогічні висновки зокрема містяться в рішеннях АМКУ № 13271-р/пк-пз від 05.08.2024, № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024 (надаються в якості доказів).

Крім цього, як вже було зазначено вище, у тендерній документації Замовник не зазначає, що відходи є небезпечними і відповідно не вказує виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». Тобто предмет закупівлі взагалі не визначений і не містить посилання на Національний перелік відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
Тому незрозуміло на якій підставі і чому Замовник щодо надання послуг з поводження з безпечними відходами вимагає надання у складі пропозиції копію висновку з оцінки впливу на довкілля щодо відходів визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». Оскільки відходи відповідно до предмету закупівлі не визначені і не містять посилання на Національний перелік відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». Також висновок щодо управління безпечними відходами взагалі не передбачений чинним законодавством України. Замовник в умовах тендерної документації не класифікує відходи, послуги поводження з якими мають надаватися за предметом закупівлі, як небезпечні, оскільки не зазначає кодів, які власне кваліфікують відходи як небезпечні.
Крім цього, незрозуміло який конкретний вид та код відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретний вид операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» повинен бути зазначений у висновку, якщо таких видів та кодів відходів не зазначає сам Замовник стосовно відходів, послуги поводження з якими мають надаватися за предметом закупівлі.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
5 П. 1.18 Додатку 2 до тендерної документації 1.18 Довідка в довільній формі та скан-копію відповідного розпорядження Обласної військової адміністрації, що учасник має статус підприємства критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період. Чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає обов’язкової належності суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами до підприємств критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
Також незрозуміло, яким чином належність до підприємств критично важливих для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період впливає на можливість виконання договору про закупівлю.

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за включення Скаржника до підприємств критично важливих для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.

Таким чином, участь у закупівлі зможуть взяти лише підприємства, які належать до критично важливих для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Дискримінаційність такої вимоги додатково підтверджується рішенням АМКУ №15169-р/пк-пз від 11.09.2024 (додається як доказ).
6 Пп.5 п.2.1. таблиці Додатку 2 до тендерної документації

Пп.5 п.2.1. таблиці Додатку до тендерної документації (файл Довідки приклад)
5. Копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку) , забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»).
Вимоги ЗУ «Про управління відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища») (додається як доказ) не містять вимог щодо наявності у суб’єктів господарювання атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення.

Чинне законодавство взагалі не визначає такого терміну як «стабільність процесу видалення».

За таких обставин замовник не обґрунтував в встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників надати саме копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»).

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії власний атестат виробництва.

За таких обставин участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники які мають виключно атестат виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку) , забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»).

В той час як предметом закупівлі не передбачається вилучення з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку).

Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності атестату виробництва.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності атестату виробництва, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

Крім цього, атестація виробництва взагалі не є обов’язковою, оскільки Порядок проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції, затверджений Наказом Держстандарту України 25.09.2000 N 571, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 січня 2001 р. за N 33/5224 втратив чинність.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Дискримінаційність такої вимоги додатково підтверджується рішенням АМКУ №15169-р/пк-пз від 11.09.2024 (додається як доказ).
7 Пп.3 п.2.2. таблиці Додатку 2 до тендерної документації

Пп.3 п.2.2. таблиці Додатку до тендерної документації (файл Довідки приклад) копії свідоцтв з підвищення кваліфікації «Вимоги законодавчих та нормативних документів щодо практичної експлуатації установок очистки газу (ГОУ)» (не менше трьох фахівців вказаних в довідці) Відповідно до вимоги тендерної документації в цій частині Скаржник має навчання «Вимоги законодавчих та нормативних документів щодо практичної експлуатації установок очистки газу (ГОУ)» (для двох фахівців).

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії відповідні посвідчення працівників.

Разом з тим чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278, не вимагає наявності в суб’єктів господарювання які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами саме не менше не менше трьох фахівців та більше того які мають саме свідоцтва з підвищення кваліфікації «Вимоги законодавчих та нормативних документів щодо практичної експлуатації установок очистки газу (ГОУ)» (не менше трьох фахівців).

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності не менше трьох фахівців і свідоцтв з підвищення кваліфікації «Вимоги законодавчих та нормативних документів щодо практичної експлуатації установок очистки газу (ГОУ)» (не менше трьох фахівців), що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників, в тому числі вимагання в цій частині саме свідоцтва (оскільки Замовник мав би надати можливість учасникам подати і інші документи, а не тільки свідоцтва).

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Дискримінаційність даної вимоги додатково підтверджується рішенням АМКУ № 11683-р/пк-пз від 05.07.2024 (додається як доказ).
8 Пп.3 п.2.2. таблиці Додатку 2 до тендерної документації

Пп.3 п.2.2. таблиці Додатку до тендерної документації (файл Довідки приклад) копія посвідчень Правила охорони праці на автомобільному транспорті (НПАОП 0.00- 1.62-12) (не менше двох фахівців вказаних в довідці)
Відповідно до вимоги тендерної документації в цій частині Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії посвідчення Правила охорони праці на автомобільному транспорті (НПАОП 0.00- 1.62-12) (одного фахівця).

Скаржник вважає, що одного фахівця, який має посвідчення Правила охорони праці на автомобільному транспорті (НПАОП 0.00- 1.62-12) достатньо для надання послуг передбачених предметом закупівлі.
Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління виходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278, не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності посвідчень Правила охорони праці на автомобільному транспорті (НПАОП 0.00- 1.62-12) для не менше як двох фахівців.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації та вимагання її для не менше як двох фахівців.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
9 Пп.3 п.2.2. таблиці Додатку 2 до тендерної документації

Пп.3 п.2.2. таблиці Додатку до тендерної документації (файл Довідки приклад) копії посвідчень «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників (НПАОП 0.00-7.11-12); (не менше двох фахівців вказаних в довідці)
Відповідно до вимоги тендерної документації в цій частині Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії посвідчення про проходження навчання посадовими особами Скаржника «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників (НПАОП 0.00-7.11-12) (одного фахівця).

Скаржник вважає, що одного фахівця, який має посвідчення про проходження навчання посадовими особами Учасника «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників (НПАОП 0.00-7.11-12) достатньо для надання послуг передбачених предметом закупівлі.
Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління виходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278, не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності посвідчень «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників (НПАОП 0.00-7.11-12) для не менше як двох фахівців.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації та вимагання її для не менше як двох фахівців.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
10 Пп.3 п.2.2. таблиці Додатку 2 до тендерної документації

Пп.3 п.2.2. таблиці Додатку до тендерної документації (файл Довідки приклад) копії наказів про призначення відповідальних осіб (не менше двох осіб вказаних в довідці) з управління небезпечними відходами, які повинні мати вищу освіту екологічного напряму підготовки (магістр, спеціаліст) з доданням диплому про освіту Відповідно до вимоги тендерної документації в цій частині Скаржник має призначену відповідальну особу з управління небезпечними відходами, яка має екологічні знання відповідно до п.12 Постанови КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами».

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії диплом еколога.

Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління виходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278, не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності саме не менше двох відповідальних осіб (не менше двох осіб) з управління небезпечними відходами, які мають вищу освіту екологічного напряму підготовки.

Крім цього, в якості доказів Скаржник надає комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Таким чином, видачею ліцензії Скаржнику орган ліцензування також підтвердив, що наявність однієї відповідальної особи з управління небезпечними відходами, яка має екологічні знання повністю відповідає ліцензійним умовам провадження діяльності у сфері управління небезпечними відходами.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Дискримінаційність даної вимоги додатково підтверджується рішенням АМКУ № 11683-р/пк-пз від 05.07.2024 (додається як доказ).
11 Пп.3 п.2.2. таблиці Додатку 2 до тендерної документації

Пп.3 п.2.2. таблиці Додатку до тендерної документації (файл Довідки приклад) гарантійний лист про наявність вантажника у штаті Учасника для забезпечення завантаження відходів у спецтранспорт власними силами. Копія наказу про прийняття на роботу вантажника, а також свідоцтво про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом (не менше трьох осіб вказаних в довідці) Відповідно до вимоги тендерної документації в цій частині Скаржник має свідоцтво про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом (для двох фахівців).

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії свідоцтва про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом (для двох фахівців).

Разом з тим чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами мати не менше трьох вантажників (фахівців) з свідоцтвом про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом.

Крім цього, як вже зазначалося вище, сам Замовник в умовах тендерної документації не класифікує відходи, послуги поводження з якими мають надаватися за предметом закупівлі, як небезпечні, в тому числі тому, що не зазначає кодів, які власне кваліфікують відходи як небезпечні. Замовник не довів і не обґрунтував, що такі відходи є небезпечними. Як наслідок, відходи, щодо яких відповідно до предмету закупівлі повинні бути надані послуги з поводження, можна обґрунтовано вважати безпечними відходами, оскільки Замовником не доведено інше і Замовник сам класифікує відходи як безпечні через те, що не вказав коди та види небезпечних відходів. Тому вимога щодо надання свідоцтва про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження саме небезпечних вантажів автомобільним транспортом є необґрунтованою є такою, що не стосується предмету закупівлі, оскільки предметом закупівлі є послуги поводження з безпечними відходами.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Дискримінаційність такої вимоги додатково підтверджується рішенням АМКУ №15169-р/пк-пз від 11.09.2024 (додається як доказ).

12 Пп.6.1. Додатку 2 до тендерної документації Витяг з Єдиного державного реєстру повинен бути сформований не раніше 20 (двадцяти) календарних днів відносно дати його подання Умовами тендерної документації встановлено, що строк подання тендерних пропозицій є з 25.12.2024 року по 02.01.2025 року. Відповідно Витяг з Єдиного державного реєстру повинен бути в проміжку від 05.12.2024 року до 14.12.2024 року.
Разом з цим 19.12.2024 року було здійснено хакерську атаку на державні реєстри України, в тому числі Єдиний державний реєстр. Як наслідок, з 19.12.2024 року і по даний час неможливо отримати жодні відомості чи витяги із Єдиного державного реєстру. Процедура закупівлі була оголошена 25.12.2024 року, тобто після здійснення хакерської атаки.
Таким чином, взяти участь в закупівлі зможуть лише учасники, які наперед знали про оголошення цієї процедури закупівлі та її умови, або учасники в яких вже був в наявності витяг з Єдиного державного реєстру, сформований в проміжку від 05.12.2024 року до 14.12.2024 року.

У Скаржника є такий Витяг, але він сформований не в проміжку від 05.12.2024 року до 14.12.2024, а сформований 23.01.2024 (додається як доказ).

За вищезазначених обставин, що склалися, виникає ситуація, за якої Скаржник, а також інші учасники, у яких відсутній Витяг з Єдиного державного реєстру, сформований в проміжку від 05.12.2024 року до 14.12.2024 року, безпідставно позбавлені можливості взяти участь у процедурі закупівлі і при цьому з об’єктивних причин, які незалежні від них.

Замовник повинен був би надати можливість подання у складі тендерної пропозиції Витягу з Єдиного державного реєстру без вказання строку/дати його формування.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації