-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Бензин А-95 Євро 5 (в талонах), Дизельне паливо Євро 5 (в талонах) за ДК 021:2015- 09130000-9 НАФТА І ДИСТИЛЯТИ
Завершена
653 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 268.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 268.00 UAH
Період оскарження:
25.12.2024 12:36 - 11.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
87f9474198d847bd985a2902285c521f
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-25-006376-a.c1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_29_12_2024_на умови ТД Замовника UA-2024-12-25-006376-a.docx 29.12.2024 08:41
- Сертифікат_паспорт_декларація_Бензин_А_95_Energy_1_ІФС (8).pdf 29.12.2024 08:41
- Скарга_29_12_2024_на умови ТД Замовника Яготинська міська рада.pdf 29.12.2024 08:41
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 29.12.2024 08:41
- ІСО 9001 2018.pdf 29.12.2024 08:41
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 29.12.2024 08:41
- tekhnichniy-reglament-shchodo-vimog-do-avtomobilnikh-benziniv-dizelnogo-sudnovikh-ta-kotelnikh-palivdoc.doc 29.12.2024 08:41
- dstu_7687_2015.pdf 29.12.2024 08:41
- 13_ДП_З_Дизель_Зима_Сертиф_под_паспорт.pdf 29.12.2024 08:41
- dstu_7688_2015.pdf 29.12.2024 08:41
- sign.p7s 29.12.2024 08:43
- Рішення від 31.12.2024 № 20890.pdf 31.12.2024 17:36
- інформація про резолютивну частину рішення від 07.01.2025 №250.pdf 08.01.2025 14:20
- рішення від 07.01.2025 №250.pdf 08.01.2025 17:20
- пояснення по суті скарги 06.01.2025 12:51
- пояснення по суті скарги 06.01.2025 12:51
- рішення АКМУ 06.01.2025 16:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.12.2024 12:36
Дата розгляду скарги:
07.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
31.12.2024 17:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.01.2025 17:21
Дата виконання рішення Замовником:
09.01.2025 12:44
Коментар замовника щодо усунення порушень:
рішення АМКУ виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e8ce9f5881df4104ad671024e66dd750
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають сертифікат відповідності вимогам, ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» видaний нa iм’я учacника.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.1. В Додатку № 2 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають сертифікат відповідності вимогам, ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» видaний нa iм’я учacника:
«6.1. Кольорові оригінали сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров`я та безпекою праці, ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», виданих на ім`я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подання пропозиції. »
ч. 1 Розділу І. тендерної документації визначено, що Тендерну документацію складено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VІII від 25.12.2015 р. в редакції Закону України № 114-IX від 19.09.2019 р. зі змінами (далі – Закон), Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова), (зі змінами та доповненнями) та інших нормативних документів чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Терміни та вимоги вживаються в значеннях та редакціях, визначених Законом. Визначальним є текст норм викладений в Законі та Постанові. У разі виявлення положень та/або визначень в тендерній документації, які не відповідають Закону, замовник буде керуватися нормами Закону, які є визначальними.
Варто звернути увагу на той факт, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що предметом закупівлі є Товар: «Бензин А-95 Євро 5 (в талонах), Дизельне паливо Євро 5 (в талонах) за ДК 021:2015- 09130000-9 НАФТА І ДИСТИЛЯТИ
ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти».
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі – Дизельного палива та Бензину А-95, а саме – ДСТУ 7687:2015, ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро. Технічні умови, які розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927, - не передбачено наявність до даного виду Товару Сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі, а саме: Бензину А-95, - є ДСТУ 7687:2015 Бензини автомобільні Євро. Технічні умови, який розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Бензину А-95, Скаржника може надати:
1) Сертифікат відповідності на Бензин А-95-Євро5-Е0 на відповідність ДСТУ 7687:2015;
2) Паспорт якості на Бензин А-95-Євро5-Е0 на відповідність ДСТУ 7687:2015 та Технічному регламенту;
3) Декларація на відповідність Технічному регламенту.
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі, а саме: Дизельне паливо, - є ДСТУ 7688:2015 ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови, який розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Дизельне паливо, Скаржника може надати:
1) Сертифікат відповідності на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7688:2015;
2) Паспорт якості на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7687:2015 та Технічному регламенту.
3) Декларація на відповідність Дизельне паливо Зимове Технічному регламенту.
Враховуючи вищезазначене, вимоги Додатку № 1 до тендерної документації суперечать п. 29 Особливостей, в частині надання учасниками:
- Кольорові оригінали сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», виданих на ім’я учасника закупівлі.
«6.1. Кольорові оригінали сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров`я та безпекою праці, ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», виданих на ім`я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подання пропозиції. »
ч. 1 Розділу І. тендерної документації визначено, що Тендерну документацію складено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VІII від 25.12.2015 р. в редакції Закону України № 114-IX від 19.09.2019 р. зі змінами (далі – Закон), Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова), (зі змінами та доповненнями) та інших нормативних документів чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Терміни та вимоги вживаються в значеннях та редакціях, визначених Законом. Визначальним є текст норм викладений в Законі та Постанові. У разі виявлення положень та/або визначень в тендерній документації, які не відповідають Закону, замовник буде керуватися нормами Закону, які є визначальними.
Варто звернути увагу на той факт, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що предметом закупівлі є Товар: «Бензин А-95 Євро 5 (в талонах), Дизельне паливо Євро 5 (в талонах) за ДК 021:2015- 09130000-9 НАФТА І ДИСТИЛЯТИ
ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти».
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі – Дизельного палива та Бензину А-95, а саме – ДСТУ 7687:2015, ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро. Технічні умови, які розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927, - не передбачено наявність до даного виду Товару Сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі, а саме: Бензину А-95, - є ДСТУ 7687:2015 Бензини автомобільні Євро. Технічні умови, який розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Бензину А-95, Скаржника може надати:
1) Сертифікат відповідності на Бензин А-95-Євро5-Е0 на відповідність ДСТУ 7687:2015;
2) Паспорт якості на Бензин А-95-Євро5-Е0 на відповідність ДСТУ 7687:2015 та Технічному регламенту;
3) Декларація на відповідність Технічному регламенту.
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі, а саме: Дизельне паливо, - є ДСТУ 7688:2015 ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови, який розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Дизельне паливо, Скаржника може надати:
1) Сертифікат відповідності на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7688:2015;
2) Паспорт якості на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7687:2015 та Технічному регламенту.
3) Декларація на відповідність Дизельне паливо Зимове Технічному регламенту.
Враховуючи вищезазначене, вимоги Додатку № 1 до тендерної документації суперечать п. 29 Особливостей, в частині надання учасниками:
- Кольорові оригінали сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», виданих на ім’я учасника закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Технічний регламент до палива
-
Повʼязаний документ:
tekhnichniy-reglament-shchodo-vimog-do-avtomobilnikh-benziniv-dizelnogo-sudnovikh-ta-kotelnikh-palivdoc.doc
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 7687:2015 на Бензин А95
-
Повʼязаний документ:
dstu_7687_2015.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 7688:2015 на ДП
-
Повʼязаний документ:
dstu_7688_2015.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на Бензин А95
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат_паспорт_декларація_Бензин_А_95_Energy_1_ІФС (8).pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на ДП
-
Повʼязаний документ:
13_ДП_З_Дизель_Зима_Сертиф_под_паспорт.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Яготинська міська рада внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Бензин А-95 Євро 5 (в талонах), Дизельне паливо Євро 5 (в талонах) за ДК 021:2015- 09130000-9 НАФТА І ДИСТИЛЯТИ ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-25-006376-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають сертифікат відповідності вимогам, ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» видaний нa iм’я учacника.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
57bf5d50f5d643d28be1353c74b0f53f
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо наявності у учасників Сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, щодо наявності у учасників Сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»:
«6.1. Кольорові оригінали сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці, ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», виданих на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подання пропозиції. ;»
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують впровадження системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки у Скаржника сертифіковано впроваджену систему згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що "Посиланням на документи", відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами: ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
Скаржник вважає за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
1.2. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, щодо наявності у учасників Сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»:
«6.1. Кольорові оригінали сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці, ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», виданих на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подання пропозиції. ;»
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують впровадження системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки у Скаржника сертифіковано впроваджену систему згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що "Посиланням на документи", відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами: ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
Скаржник вважає за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
×
-
Назва доказу:
Сертифікат Скаржника на відповдіність вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)
-
Повʼязаний документ:
ІСО 9001 2018.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Яготинська міська рада внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Бензин А-95 Євро 5 (в талонах), Дизельне паливо Євро 5 (в талонах) за ДК 021:2015- 09130000-9 НАФТА І ДИСТИЛЯТИ ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-25-006376-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо наявності у учасників Сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги».
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
93ae2e0daaeb4aef8c6ddf5e0f9a619a
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі та суперечить п. 29 Особливостей в частині встановлення кваліфікаційного критерію до учасників, а саме наявності в штаті підприємства сертифікованого аудитора з систем менеджменту на підтвердження чого необхідно надати відповідні документи.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.3. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі та суперечить п. 29 Особливостей в частині встановлення кваліфікаційного критерію до учасників, а саме наявності в штаті підприємства сертифікованого аудитора з систем менеджменту на підтвердження чого необхідно надати відповідні документи:
« Учасники також повинні мати в штаті підприємства сертифікованого аудитора з систем менеджменту. У якості підтвердження, надати у складі пропозиції сертифікат внутрішнього аудитора навченого по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги».( EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); ДСТУ EN ISO 14001:2022 «Системи управління навколишнім середовищем. Вимоги та посібник із застосування ( EN ISO 14001:2015, IDT; ISO 14001:2015, IDT); ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT); ДСТУ ISO 37001:2018 Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT).»
Варто звернути увагу на той факт, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
ч. 2 статті 16 ЗУ “Про публічні закупівлі” містить вимогу, в частині Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Виходячи з норм п. 29 Особливостей, Замовник не має право встановлювати до учасників закупівлі такий критерій, як наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а отже вимогою: Учасники також повинні мати в штаті підприємства сертифікованого аудитора з систем менеджменту. У якості підтвердження, надати у складі пропозиції сертифікат внутрішнього аудитора навченого по програмі (далі – за текстом Додатку № 1 до ТД) – Замовник встановлює дискримінаційну вимогу та таку, що суперечить п. 29 Особливостей.
« Учасники також повинні мати в штаті підприємства сертифікованого аудитора з систем менеджменту. У якості підтвердження, надати у складі пропозиції сертифікат внутрішнього аудитора навченого по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги».( EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); ДСТУ EN ISO 14001:2022 «Системи управління навколишнім середовищем. Вимоги та посібник із застосування ( EN ISO 14001:2015, IDT; ISO 14001:2015, IDT); ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT); ДСТУ ISO 37001:2018 Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT).»
Варто звернути увагу на той факт, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
ч. 2 статті 16 ЗУ “Про публічні закупівлі” містить вимогу, в частині Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Виходячи з норм п. 29 Особливостей, Замовник не має право встановлювати до учасників закупівлі такий критерій, як наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а отже вимогою: Учасники також повинні мати в штаті підприємства сертифікованого аудитора з систем менеджменту. У якості підтвердження, надати у складі пропозиції сертифікат внутрішнього аудитора навченого по програмі (далі – за текстом Додатку № 1 до ТД) – Замовник встановлює дискримінаційну вимогу та таку, що суперечить п. 29 Особливостей.
×
-
Назва доказу:
вимоги чинного законодавства згідно п. 29 Особливостей
-
Повʼязаний документ:
Скарга_29_12_2024_на умови ТД Замовника Яготинська міська рада.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Яготинська міська рада внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Бензин А-95 Євро 5 (в талонах), Дизельне паливо Євро 5 (в талонах) за ДК 021:2015- 09130000-9 НАФТА І ДИСТИЛЯТИ ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-25-006376-a, зокрема: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі та суперечить п. 29 Особливостей в частині встановлення кваліфікаційного критерію до учасників, а саме наявності в штаті підприємства сертифікованого аудитора з систем менеджменту на підтвердження чого необхідно надати відповідні документи.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
eea2f6b187fd482f973e8d7670dcd31d
Заголовок пункту скарги:
4. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників талонів зразка учасника.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.4. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу щодо наявності у учасників талонів зразка учасника:
У випадку оренди або залучення або користування АЗС, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен також надати оригінал листа(ів) від власника/орендаря/управителя про гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК, що зазначені у довідці, протягом терміну дії договору про закупівлю, за талонами зразка Учасника. Лист повинен бути виданий Учаснику не раніше дати оголошення цієї закупівлі та повинен містити назву та місцезнаходження кожної АЗС/АЗК та зразок копії (або оригіналів) талонів, за якими буде здійснюватися заправлення автотранспорту Замовника, ідентифікатор цієї закупівлі. На оригінал листа накладається кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи, яка його підписала у форматі, що дає можливість перевірити такий КЕП.).»
Дискримінаційна вимога в частині здійснення відпуску за талонами зразка учасника
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність талонів зразка Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
У випадку оренди або залучення або користування АЗС, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен також надати оригінал листа(ів) від власника/орендаря/управителя про гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК, що зазначені у довідці, протягом терміну дії договору про закупівлю, за талонами зразка Учасника. Лист повинен бути виданий Учаснику не раніше дати оголошення цієї закупівлі та повинен містити назву та місцезнаходження кожної АЗС/АЗК та зразок копії (або оригіналів) талонів, за якими буде здійснюватися заправлення автотранспорту Замовника, ідентифікатор цієї закупівлі. На оригінал листа накладається кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи, яка його підписала у форматі, що дає можливість перевірити такий КЕП.).»
Дискримінаційна вимога в частині здійснення відпуску за талонами зразка учасника
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність талонів зразка Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів емітовані мережею АЗС
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Яготинська міська рада внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Бензин А-95 Євро 5 (в талонах), Дизельне паливо Євро 5 (в талонах) за ДК 021:2015- 09130000-9 НАФТА І ДИСТИЛЯТИ ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-25-006376-a, зокрема: 4. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників талонів зразка учасника.
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
3a383a1613af4c80928012c7f381c180
Заголовок пункту скарги:
5. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників сертифікатів відповідності та паспортів якості, САМЕ завірених власником або орендарем (суборендарем) АЗС/АЗК, або постачальником нафтопродуктів.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1.5. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу щодо наявності у учасників сертифікатів відповідності та паспортів якості, САМЕ завірених власником або орендарем (суборендарем) АЗС/АЗК, або постачальником нафтопродуктів:
«9. Діючі сертифікати відповідності та паспорти якості. Ці документи мають бути завірені власником або орендарем (суборендарем) АЗС/АЗК, або постачальником нафтопродуктів.»
Замовник встановлює надмірні умови до учасників та такі, що суперечать абз. 2 п. 29 особливсотей, оскільки вимагає надання Діючих сертифікатів відповідності та паспортів якості, які мають бути завірені власником або орендарем (суборендарем) АЗС/АЗК, або постачальником нафтопродуктів.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі, а саме: Бензину А-95, - є ДСТУ 7687:2015 Бензини автомобільні Євро. Технічні умови, який розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Бензину А-95, Скаржника може надати:
4) Сертифікат відповідності на Бензин А-95-Євро5-Е0 на відповідність ДСТУ 7687:2015;
5) Паспорт якості на Бензин А-95-Євро5-Е0 на відповідність ДСТУ 7687:2015 та Технічному регламенту;
6) Декларація на відповідність Технічному регламенту.
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі, а саме: Дизельне паливо, - є ДСТУ 7688:2015 ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови, який розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Дизельне паливо, Скаржника може надати:
4) Сертифікат відповідності на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7688:2015;
5) Паспорт якості на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7687:2015 та Технічному регламенту.
6) Декларація на відповідність Дизельне паливо Зимове Технічному регламенту.
Щодо Паспорта якості:
Згідно Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927, - Документ про якість (паспорт якості) палива повинен містити:
дату видачі і номер документа;
назву, марку (категорію) - для суднових та котельних палив; позначення палива - для автомобільного бензину та дизельного палива;
назву та адресу підприємства - виробника;
назву та адресу розповсюджувача (за наявності);
дату виготовлення палива;
дату відбирання проби та дату проведення випробування;
нормативні значення та фактичні результати випробувань, які підтверджують відповідність марки палива вимогам цього Технічного регламенту;
відомості щодо декларації про відповідність;
посилання на нормативні документи на методи випробування згідно з нормативним документом на паливо;
номер партії (резервуара);
дані про вид та кількість добавок (присадок);
підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, яка виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою;
гарантійний строк зберігання.
Враховуючи вищезазначені умови національного стандарту, Паспорт якості на Товар (Бензин А-95 та Дизельне паливо), повинен бути завірений, а саме містити підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, яка виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою.
Національний стандарт до палива НЕ МІСТИТЬ умов щодо обов’язкового реквізиту, а саме завірення Паспорта якості власниками АЗС/АЗК або постачальниками (з урахуванням, що Скаржник планує запропонувати здійснювати заправку автомобілів Замовника в мережі АЗС партнера).
Такі вимоги тендерної документації суперечать п.29 Особливостей, оскільки не передбачені вимогами національного стандарту до Палива.
Щодо Сертифікату відповідності:
Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 року № 927 передбачає, зокрема:
17. Для проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник застосовує процедуру оцінки відповідності згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 95 "Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності" (Офіційний вісник України, 2016 р., № 16, ст. 625) для:
палив, що виробляють або імпортують партіями, - за модулем F1;
палив, що виробляють дослідними партіями, - за модулем F1;
палив, що виробляють серійно, - за модулем A1.
За результатами проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до цього Технічного регламенту.
Перед введенням в обіг та під час надання палива на ринку на документ про якість (паспорт якості) виробником повинен бути нанесений знак відповідності технічним регламентам, який підтверджує відповідність палива вимогам цього Технічного регламенту, так, щоб забезпечувалася його видимість, розбірливість та незмивність. У разі проведення оцінки відповідності призначеним органом з оцінки відповідності до знака відповідності додається його ідентифікаційний номер.
Додаток 6 до Технічного регламенту містить декларацію про відповідність та передбачає, зокрема:
"Сертифікат відповідності*______________________ (номер сертифіката відповідності, дата його реєстрації, строк дії, назва та місцезнаходження призначеного органу з оцінки відповідності).
*Застосовується за умови використання модуля, в якому оцінка відповідності проводиться призначеним органом з оцінки відповідності".
Постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 року № 95 "Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності", передбачено, зокрема:
Модуль A1 (внутрішній контроль виробництва з проведенням випробувань продукції під наглядом)
Виробник складає письмову декларацію про відповідність для моделі продукції та зберігає її разом із технічною документацією для подання на запити органів державного ринкового нагляду протягом десяти років після введення в обіг останнього зразка такої моделі. У декларації про відповідність зазначається інформація, яка дає змогу ідентифікувати продукцію, для якої її складено.
Копія декларації про відповідність подається відповідним органам державного ринкового нагляду на їх запити.
Враховуючи наведене, за результатами оцінки відповідності палив, що виробляються серійно, виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 року № 927.
При цьому, жодним нормативно-правовим актом не затверджено вимогу щодо наявності сертифікату відповідності, оскільки такий сертифікат є документом, який складається на підставі декларації про відповідність палива, та не може вважатись як обов’язковий до надання на партію Товару.
Декларація про відповідність складається виробником Товару.
Також, Скаржник може надати Сертфиікат відповідності, який містить підпис Керівника органу з оцінки відповдіності ДП “ПОЛТАВАСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ”, який провів оцінку відповідності та видав сертфікат відповідності, але при цьому, такий сертифікат містить завірення ВИКЛЮЧНО органу з оцінки відповдіності.
Встанволення надмірною вимоги до документів якості, які при цьому не передбачені національним стандартам до палива, а отже є такими, що суперечать п. 29 Особливостей, - Скаржник розглядає як дискримінаційні та суперечливі вимогам чинного законодавства.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі – Бензину А-95, є ДСТУ 7687:2015 Бензини автомобільні Євро. Технічні умови, який розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Бензину А-95, Скаржника може надати:
- Сертифікат відповідності на Бензин А-95-Євро5-Е0 на відповідність ДСТУ 7687:2015 (завірений органом з оцінки відповдіності згідно вимог державних стандартів);
- Паспорт якості на Бензин А-95-Євро5-Е0 на відповідність ДСТУ 7687:2015 та Технічному регламенту (завірений виробником Товару, оскільки складений ним, при цьому виробник Товару – нафтопереробний завод, який не є власником АЗС або Постачальником)
- Декларація на відповідність Технічному регламенту.
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі – Дизельне паливо, є ДСТУ 7688:2015 ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови, який розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Дизельне паливо, Скаржника може надати:
7) Сертифікат відповідності на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7688:2015; (завірений органом з оцінки відповдіності згідно вимог державних стандартів)
8) Паспорт якості на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7687:2015 та Технічному регламенту (завірений виробником Товару, оскільки складений ним, при цьому виробник Товару – нафтопереробний завод, який не є власником АЗС або Постачальником)
9) Декларація на відповідність Дизельне паливо Зимове Технічному регламенту.
«9. Діючі сертифікати відповідності та паспорти якості. Ці документи мають бути завірені власником або орендарем (суборендарем) АЗС/АЗК, або постачальником нафтопродуктів.»
Замовник встановлює надмірні умови до учасників та такі, що суперечать абз. 2 п. 29 особливсотей, оскільки вимагає надання Діючих сертифікатів відповідності та паспортів якості, які мають бути завірені власником або орендарем (суборендарем) АЗС/АЗК, або постачальником нафтопродуктів.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі, а саме: Бензину А-95, - є ДСТУ 7687:2015 Бензини автомобільні Євро. Технічні умови, який розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Бензину А-95, Скаржника може надати:
4) Сертифікат відповідності на Бензин А-95-Євро5-Е0 на відповідність ДСТУ 7687:2015;
5) Паспорт якості на Бензин А-95-Євро5-Е0 на відповідність ДСТУ 7687:2015 та Технічному регламенту;
6) Декларація на відповідність Технічному регламенту.
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі, а саме: Дизельне паливо, - є ДСТУ 7688:2015 ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови, який розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Дизельне паливо, Скаржника може надати:
4) Сертифікат відповідності на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7688:2015;
5) Паспорт якості на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7687:2015 та Технічному регламенту.
6) Декларація на відповідність Дизельне паливо Зимове Технічному регламенту.
Щодо Паспорта якості:
Згідно Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927, - Документ про якість (паспорт якості) палива повинен містити:
дату видачі і номер документа;
назву, марку (категорію) - для суднових та котельних палив; позначення палива - для автомобільного бензину та дизельного палива;
назву та адресу підприємства - виробника;
назву та адресу розповсюджувача (за наявності);
дату виготовлення палива;
дату відбирання проби та дату проведення випробування;
нормативні значення та фактичні результати випробувань, які підтверджують відповідність марки палива вимогам цього Технічного регламенту;
відомості щодо декларації про відповідність;
посилання на нормативні документи на методи випробування згідно з нормативним документом на паливо;
номер партії (резервуара);
дані про вид та кількість добавок (присадок);
підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, яка виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою;
гарантійний строк зберігання.
Враховуючи вищезазначені умови національного стандарту, Паспорт якості на Товар (Бензин А-95 та Дизельне паливо), повинен бути завірений, а саме містити підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, яка виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою.
Національний стандарт до палива НЕ МІСТИТЬ умов щодо обов’язкового реквізиту, а саме завірення Паспорта якості власниками АЗС/АЗК або постачальниками (з урахуванням, що Скаржник планує запропонувати здійснювати заправку автомобілів Замовника в мережі АЗС партнера).
Такі вимоги тендерної документації суперечать п.29 Особливостей, оскільки не передбачені вимогами національного стандарту до Палива.
Щодо Сертифікату відповідності:
Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 року № 927 передбачає, зокрема:
17. Для проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник застосовує процедуру оцінки відповідності згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 95 "Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності" (Офіційний вісник України, 2016 р., № 16, ст. 625) для:
палив, що виробляють або імпортують партіями, - за модулем F1;
палив, що виробляють дослідними партіями, - за модулем F1;
палив, що виробляють серійно, - за модулем A1.
За результатами проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до цього Технічного регламенту.
Перед введенням в обіг та під час надання палива на ринку на документ про якість (паспорт якості) виробником повинен бути нанесений знак відповідності технічним регламентам, який підтверджує відповідність палива вимогам цього Технічного регламенту, так, щоб забезпечувалася його видимість, розбірливість та незмивність. У разі проведення оцінки відповідності призначеним органом з оцінки відповідності до знака відповідності додається його ідентифікаційний номер.
Додаток 6 до Технічного регламенту містить декларацію про відповідність та передбачає, зокрема:
"Сертифікат відповідності*______________________ (номер сертифіката відповідності, дата його реєстрації, строк дії, назва та місцезнаходження призначеного органу з оцінки відповідності).
*Застосовується за умови використання модуля, в якому оцінка відповідності проводиться призначеним органом з оцінки відповідності".
Постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 року № 95 "Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності", передбачено, зокрема:
Модуль A1 (внутрішній контроль виробництва з проведенням випробувань продукції під наглядом)
Виробник складає письмову декларацію про відповідність для моделі продукції та зберігає її разом із технічною документацією для подання на запити органів державного ринкового нагляду протягом десяти років після введення в обіг останнього зразка такої моделі. У декларації про відповідність зазначається інформація, яка дає змогу ідентифікувати продукцію, для якої її складено.
Копія декларації про відповідність подається відповідним органам державного ринкового нагляду на їх запити.
Враховуючи наведене, за результатами оцінки відповідності палив, що виробляються серійно, виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 року № 927.
При цьому, жодним нормативно-правовим актом не затверджено вимогу щодо наявності сертифікату відповідності, оскільки такий сертифікат є документом, який складається на підставі декларації про відповідність палива, та не може вважатись як обов’язковий до надання на партію Товару.
Декларація про відповідність складається виробником Товару.
Також, Скаржник може надати Сертфиікат відповідності, який містить підпис Керівника органу з оцінки відповдіності ДП “ПОЛТАВАСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ”, який провів оцінку відповідності та видав сертфікат відповідності, але при цьому, такий сертифікат містить завірення ВИКЛЮЧНО органу з оцінки відповдіності.
Встанволення надмірною вимоги до документів якості, які при цьому не передбачені національним стандартам до палива, а отже є такими, що суперечать п. 29 Особливостей, - Скаржник розглядає як дискримінаційні та суперечливі вимогам чинного законодавства.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі – Бензину А-95, є ДСТУ 7687:2015 Бензини автомобільні Євро. Технічні умови, який розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Бензину А-95, Скаржника може надати:
- Сертифікат відповідності на Бензин А-95-Євро5-Е0 на відповідність ДСТУ 7687:2015 (завірений органом з оцінки відповдіності згідно вимог державних стандартів);
- Паспорт якості на Бензин А-95-Євро5-Е0 на відповідність ДСТУ 7687:2015 та Технічному регламенту (завірений виробником Товару, оскільки складений ним, при цьому виробник Товару – нафтопереробний завод, який не є власником АЗС або Постачальником)
- Декларація на відповідність Технічному регламенту.
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі – Дизельне паливо, є ДСТУ 7688:2015 ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови, який розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Дизельне паливо, Скаржника може надати:
7) Сертифікат відповідності на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7688:2015; (завірений органом з оцінки відповдіності згідно вимог державних стандартів)
8) Паспорт якості на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7687:2015 та Технічному регламенту (завірений виробником Товару, оскільки складений ним, при цьому виробник Товару – нафтопереробний завод, який не є власником АЗС або Постачальником)
9) Декларація на відповідність Дизельне паливо Зимове Технічному регламенту.
×
-
Назва доказу:
ДСТУ 7687:2015 на Бензин А95
-
Повʼязаний документ:
dstu_7687_2015.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 7688:2015 на ДП
-
Повʼязаний документ:
dstu_7688_2015.pdf
-
-
Назва доказу:
Технічний регламент паливо
-
Повʼязаний документ:
tekhnichniy-reglament-shchodo-vimog-do-avtomobilnikh-benziniv-dizelnogo-sudnovikh-ta-kotelnikh-palivdoc.doc
-
-
Назва доказу:
Документи якості завірені згідно вимог чинного законодавства
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат_паспорт_декларація_Бензин_А_95_Energy_1_ІФС (8).pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості завірені згідно вимог чинного законодавства
-
Повʼязаний документ:
13_ДП_З_Дизель_Зима_Сертиф_под_паспорт.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Яготинська міська рада внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Бензин А-95 Євро 5 (в талонах), Дизельне паливо Євро 5 (в талонах) за ДК 021:2015- 09130000-9 НАФТА І ДИСТИЛЯТИ ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-25-006376-a, зокрема: 5. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників сертифікатів відповідності та паспортів якості, САМЕ завірених власником або орендарем (суборендарем) АЗС/АЗК, або постачальником нафтопродуктів.