-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Бензин А-95; Дизельне паливо
Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "ТД_ДП БЕНЗИН 25", що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та з урахуванням Особливостей. З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Категорії замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Вид закупівлі - процедура закупівлі (відкриті торги, з урахуванням Особливостей). Застосовані критерії оцінки - Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою.
мін. крок: 0.5% або 5 740.50 UAH
Скарга на умови тендерної документації
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 27.12.2024 20:24
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 27.12.2024 20:24
- Форма оголошення Замовника.pdf 27.12.2024 20:24
- Скарга_27_12_2024_на умови ТД Замовника_Малостаросільський психоневрологічний інтернат.pdf 27.12.2024 20:24
- Скарга_27_12_2024_на умови ТД Замовника_UA-2024-12-24-018192-a.docx 27.12.2024 20:24
- sign.p7s 27.12.2024 20:25
- Рішення від 31.12.2024 № 20902.pdf 31.12.2024 16:31
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.01.2025 № 324.pdf 09.01.2025 13:20
- Рішення від 08.01.2025 № 324.pdf 09.01.2025 17:54
- Пояснення скарга.doc.asice.zip 02.01.2025 14:28
- ПЕРЕЛІК ЗМІН ДО ТД.doc 02.01.2025 14:28
- НОВА РЕДАКЦІЯ ТД_ДП БЕНЗИН 25.docx 02.01.2025 14:28
Пункт скарги
1.1. В Додатку 1 до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників матеріально-технічної бази – автозаправних станцій, у праві власності/оренди або на умовах договору, але такий договір повинен бути САМЕ змішаним, предметом якого мають бути зберігання ТА відносин доручення на зняття із зберігання і відпуску від імені учасника відповідних обсягів палива:
«1.5. Паливо відпускається на підставі скретч-карток та/або талонів (дозволів) на АЗС учасника розташованих в адміністративних межах м. Сміла Черкаської області (не менше однієї АЗС), згідно переліку, визначеного цією тендерною документацією. «АЗС учасника» вживається у значенні як сукупність прав учасника, що підтверджуються згідно п. 1.9.2. цього додатку.
1.9.1. Перелік автозаправних станцій (або відомості про автозаправну станцію) розташованих в адміністративних межах м. Сміла Черкаської області (не менше однієї АЗС), на яких (якій) учасник може відпускати паливо за вимогою Замовника згідно умов передбачених п. 1.5. цього додатку до тендерної документації. Такий перелік має містити інформацію про місцезнаходження АЗС та найменування власника (орендаря) АЗС та найменування торговельної марки (за наявності).
1.9.2. Копія правовстановлюючого документу, що підтверджує правомочність учасника на відпуск палива за вимогою Замовника із автозаправної станції визначеної переліком згідно п. 1.9.1. цього додатку до тендерної документації, а саме договір купівлі-продажу майнового комплексу (АЗС, або сукупності нерухомого майна, що складає АЗС, територія та/або майданчик, тощо), та/або свідоцтво/витяг про право власності на таке майно, та які відповідно підтверджують набуття права власності на АЗС, або сукупності нерухомого майна, що складає АЗС, територія та/або майданчик, тощо, або діючий договір найму (оренди) АЗС, або сукупності нерухомого майна, що складає АЗС, територія та/або майданчик, тощо, або діючий змішаний договір зберігання та відносин доручення на зняття із зберігання і відпуску від імені учасника відповідних обсягів палива.
1.9.3. Гарантійний лист від власника (орендодавця) АЗС, або сукупності нерухомого майна, що складає АЗС, територія та/або майданчик, тощо, визначеної переліком згідно п. 1.9.1. цього додатку до тендерної документації про можливість відпуску палива на умовах передбачених п. 1.5. цього додатку до тендерної документації на користь замовника. Змістом такого листа має бути передбачено номер оголошення даної закупівлі та найменування замовника цих торгів.»
Дискримінаційна вимога в частині надання учасниками копій правовстановлюючих документів (з виокремленим переліком), що підтверджують правомочність учасника на відпуск палива
Замовник встановив обмежувальні умови в частині наявності у учасників обмежений перелік документального підтвердження наявності у учасника можливості здійснення відпуску палива за вимогою Замовника із автозаправної станції:
- договір купівлі-продажу майнового комплексу (АЗС, або сукупності нерухомого майна, що складає АЗС, територія та/або майданчик, тощо);
ТА/АБО
- свідоцтво/витяг про право власності на таке майно, та які відповідно підтверджують набуття права власності на АЗС, або сукупності нерухомого майна, що складає АЗС, територія та/або майданчик, тощо;
ТА/АБО
- діючий договір найму (оренди) АЗС, або сукупності нерухомого майна, що складає АЗС, територія та/або майданчик, тощо;
АБО
- діючий змішаний договір зберігання та відносин доручення на зняття із зберігання і відпуску від імені учасника відповідних обсягів палива.
Тобто, Замовником встановлено чітке обмеження таких правоустанавлюючих документів, що підтверджують правомочність учасника на відпуск палива за вимогою Замовника із АЗС (автозаправної станції), що передбачає в сукупності наявності у учасника матеріально-технічної бази – автозаправних станцій, у праві власності/оренди або на умовах договору, але такий договір повинен бути САМЕ змішаним, предметом якого мають бути зберігання ТА відносин доручення на зняття із зберігання і відпуску від імені учасника відповідних обсягів палива.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС та надання правоустановлюючих документів на відпуск палива з АЗС, яка повинна бути у праві оренди/власності/на підставі договору зберігання пального - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві користуванні.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право зберігання пального та відпуску від імені Учасника, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС, що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на прана підставі укладеного договору зберігання ТА відносин доручення на зняття із зберігання і відпуску від імені учасника, а через мережі АЗС компаній-партнерів на підставі договорів купівлі-продажу, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності/оренді/ або на підставі договору зберігання ТА відносин доручення на зняття із зберігання і відпуску від імені учасника - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС. Учасники які не мають АЗС у праві власності/оренді або на підставі договору зберігання палива на АЗС, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Також, звертаємо увагу на той факт, що Скаржник не емітент талонів мережі БРСМ-нафта, а отже вимога щодо відпуску палива з АЗС від імені учасника – є дискримінаційною вимогою по відношенню до Скаржника, оскільки умовами укладеного договору партнерства з мережею БРСМ-нафта є купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не обслуговування талонів Учасника.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Також, вимогою в частині надання Переліку автозаправних станцій (або відомості про автозаправну станцію) розташованих в адміністративних межах м. Сміла Черкаської області (не менше однієї АЗС), на яких (якій) учасник може відпускати паливо за вимогою Замовника згідно умов передбачених п. 1.5. цього додатку до тендерної документації., - передбачає також наявність матеріально-технічної бази учасника – об’єктів АЗС, оскільки здійснювати ВІДПУСК ПАЛИВА Учасник може виключно власники/орендарі/користувачі АЗС, з огляду на наступне:
Згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої Наказом від 20.05.2008 N 281/171/578/155, в розділі 10 визначено порядок приймання і відпуску нафтопродуктів на автозаправних станціях, що передбачає здійснення відповідної дії працівниками автозаправної станції за марками та видами (дизельне паливо
залежно від масової частки сірки) за даними товарно-транспортних
накладних у разі наявності паспорта якості та копії сертифіката
відповідності.
Отже, не маючи матеріальних прав на об’єкти автозаправних станцій (МТБ), Скаржник не може приймати на работу працівників, які будуть згідно законодавства та на підставі отриманих дозвільних документів здійснювати відпуск палива на АЗС, а отже вимогу в частині (не менше однієї АЗС), на яких (якій) учасник може відпускати паливо – неможливо виконати учасникам, в тому числі Скаржнику, який не має АЗС у праві власності/оренді.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір купівлі-продажу
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Малостаросільський психоневрологічний інтернат внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Код згідно ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95; Дизельне паливо)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-24-018192-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників матеріально-технічної бази – автозаправних станцій, у праві власності/оренди або на умовах договору, але такий договір повинен бути САМЕ змішаним, предметом якого мають бути зберігання ТА відносин доручення на зняття із зберігання і відпуску від імені учасника відповідних обсягів палива.
2.1. В. Додатку № 1 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо строку дії талонів, який повинен бути необмеженим:
«1.9.4. А також, Учасник закупівлі повинен надати зразки скреч-карток номіналу 10, 20 літрів, строк дії яких має бути не обмежений, у разі, якщо Учасник не є емітентом талонів (скреч-карток), то такий Учасник повинен надати у складі документів пропозиції лист від емітента талонів по тексту якого має бути зазначено номінал, строк дії, а також номер оголошення даної закупівлі, найменування Учасника, з посиланням на договір поставки на користь Учасника (№, дата), а також надати скан-копію даного договору.»
Замовник визначає термін дії талонів не обмежений, що є дискримінаційною та такою що суперечить іншим вимогам тендерної документації Замовника.
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 31 грудня 2025 року.
Згідно Проєкту договору (Додаток № 2 до ТД) Замовник визначає термін поставки Товару: Постачальник зобов’язується протягом 2025 року та відповідно до умов, зазначених в Договорі, передати Замовнику бензин А-95 та дизельне паливо (далі – Товар) на АЗС Постачальника з використанням талонів (бланків – дозволів внутрішнього обігу на відпуск Товару), а Замовник зобов’язується приймати у власність Товар та повністю оплачувати його вартість (ціну) в порядку та на умовах визначених в цьому Договорі...
Також, Згідно п. 11.1. Проєкту договору (Додаток № 2 до ТД) визначено строк дії Договору: 11.1. Цей Договір набирає чинності з дати його підписання і діє до «31» грудня 2025 року, а в частині оплати отриманих Товарів – до їх повної оплати. Строк дії цього Договору та строк виконання зобов’язань щодо передачі Товару може бути продовжено у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат Замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в цьому Договорі..
Але, при цьому, Замовник встановлює вимогу в частині строку дії талонів строк дії яких має бути не обмежений , - не узгоджується між собою та з діючими вимогами законодавства, в тому числі Цивільного та Господарського кодексу України.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині строку дії талонів, який повинен бути строк дії яких має бути не обмежений, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 31.12.2025 року, при цьому Проєктом Договору також передбачено строк дії договору про закупівлю – до 31. 12.2025 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 24.12.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 02.01.2025 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати не обмежений, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 1 до ТД, Додатку № 2 до ТД (Проєкту договору), а також Форми оголошення в частині строку поставки Товару, а саме щодо Строку дії талонів на паливо - не обмежені.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені строк дії талонів не обмежений, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів не обмежений, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2025 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2025 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому такі талони мають строк дії 6 місяців, з подальшим рівноцінним обміном на нові талони з таким саме строком дії.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0805-08#Text) , Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
п. 10.3.3.1 Інструкції визначено, що Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
Отже, як зазначено в Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України – обов’язковим елементом змісту талона є лише його серійний номер та порядковий номер.
Тобто, Інструкція, яка регулює обіг нафтопродуктів на ринку на території України, не містить жодних відомостей про строк дії талонів на паливо. Визначаючи строк дії талонів САМЕ «необмежений», Замовник встановлює критерії, які не передбачені національним стандартам до обігу палива на ринку, а отже така вимога суперечить п 29 Особливостей.
-
Назва доказу:
Проєкт договору Замовника згідно Додатку № 2 до ТД
-
Повʼязаний документ:
Скарга_27_12_2024_на умови ТД Замовника_Малостаросільський психоневрологічний інтернат.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі АЗС
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Форма оголошення Замовника
-
Повʼязаний документ:
Форма оголошення Замовника.pdf
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Малостаросільський психоневрологічний інтернат внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Код згідно ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95; Дизельне паливо)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-24-018192-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо строку дії талонів, який повинен бути необмеженим.