• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Паливні брикети з лушпиння соняшнику згідно коду CPV за ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо

Завершена

900 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 000.00 UAH
Період оскарження: 24.12.2024 16:45 - 29.12.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на рішення уповноваженої особи замовника щодо відхилення пропозиції учасника

Номер: b587e73365d042509dec3045442ad7ad
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-24-017994-a.b1
Назва: СКАРГА на рішення уповноваженої особи замовника щодо відхилення пропозиції учасника
Скарга:
Вих. № 0107/01 від «07» січня 2025 року Комісії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 СКАРГА на рішення уповноваженої особи замовника щодо відхилення пропозиції учасника (в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей) Скаржник (суб’єкт оскарження): Товариство з обмеженою відповідальністю «Слов’янська енергетична компанія» Код ЄДРПОУ: 43858158 Юридична адреса: Україна, 03040, м. Київ, вул.. Антоновича, будинок 4б тел.: +380508883193 E-mail: slov.energy.company@gmail.com Найменування Замовника: Виконавчий комітет Першотравневської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області Код ЄДРПОУ: 41784088 Адреса: 53264, Україна, Дніпропетровська область, с. Першотравневе, вул. Гагаріна, 23 Контактна особа: Жінчин Мар’яна Леонідівна, Телефон: +380685649876, Email: pershotravnevsk@ukr.net Відомості про процедуру закупівлі: Форма проведення закупівлі: Відкриті торги з особливостями Категорія: 09110000-3 Тверде паливо Номер у Prozorro: UA-2024-12-24-017994-a Рішення, що оскаржується: Рішення, оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02 січня 2025 року №01 щодо відхилення пропозиції учасника процедури відкритих торгів за предметом закупівлі Паливні брикети з лушпиння соняшнику згідно коду CPV за ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо – Товариства з обмеженою відповідальністю «Слов’янська енергетична компанія» з підстав, передбачених абз. 2 п.п.2 п. 44 Особливостей. Підстави подання скарги: Не правильне застосування замовником абз 2 п.п.2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі - абз 2 п.п.2 п. 44 Особливостей). Порушення Замовником ст. 5, п.16 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі», абз. 9 п.28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі - абз. 9 п.28 Особливостей), що призвело до порушення прав Скаржника. 24.12.2024 року в системі PROZORRO за посиланням в мережі Інтернет https://smarttender.biz/publichni-zakupivli-prozorro/36477886/ Виконавчим комітетом Першотравневської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області (далі – Замовник) було оголошено про початок проведення відкритих торгів з особливостями щодо предмету закупівлі Паливні брикети з лушпиння соняшнику згідно коду CPV за ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо (далі – Закупівля). Товариством з обмеженою відповідальністю «Слов’янська енергетична компанія» (далі – Скаржник або ТОВ «СЕК») 31.12.2024 року, через майданчик «SmartTender» було подано тендерну пропозицію у відповідності до статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон про публічні закупівлі). Відповідно до проведеного аукціону електронною системою закупівель 01.01.2025 року о 15:45, було визначено найбільш економічно вигідну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Слов’янська енергетична компанія». При оцінці тендерної пропозиції ТОВ «СЕК», Замовником було виявлено невідповідність тендерної пропозиції Скаржника технічній специфікації щодо вимог предмета закупівлі, а саме те, що Учасником не було надано у складі тендерної пропозиції: 1) в підтвердження вимог (технічні, якісні та кількісні характеристики) щодо предмету закупівлі учасник у складі тендерної пропозиції не надав лист у довільній формі про те, що якість товару, які будуть поставлятися будуть відповідати нормам чинного законодавства; 2) з метою підтвердження можливості своєчасного постачання товару у необхідній кількості, якості та з дотриманням строків учасник не надав у складі пропозиції гарантійний лист, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі та пропонується учасником, протягом 2025 року у необхідній кількості, якості та з дотриманням строків. Гарантійний лист також повинен містити ідентифікатор закупівлі, предмет закупівлі згідно оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, назву Замовника, інформацію щодо можливості здійснення поставки товару у мінімальні строки. Вказані вище обставини Замовником були визнані достатніми для відхилення пропозиції Скаржника на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Вказані недоліки помилково були визнані Замовником такими, що не можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, виходячи з наступного: Згідно з п. 43 Особливостей та п.16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник формально послався на абзац 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей та в свою чергу, в рішенні взагалі не зазначив жодного аргументу, у чому саме полягає неможливість усунення учасником процедури закупівлі вказаних невідповідностей шляхом надання листа у довільній формі про те, що якість товару, які будуть поставлятися будуть відповідати нормам чинного законодавства та гарантійного листа, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі та пропонується учасником, протягом 2025 року у необхідній кількості, якості та з дотриманням строків у порядку, передбаченому п. 43 Особливостей та п.16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі». В тендерній документації Замовником зазначались технічні якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі в додатку №4. В іншій частині тендерної документації будь-яких інших вимог до предмету закупівлі зазначено не було. На підтвердження відповідності Скаржника тендерній пропозиції останнім було додано підписаний та завірений печаткою додаток №4 до тендерної документації – Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Вказані обставини підтверджують той факт, що Скаржник був в повному обсязі ознайомлений та повністю погоджувався з умовами закупівлі. Відповідно до абз. 1, 2 пункту 11 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. В силу зазначених вище норм лист у довільній формі та/або гарантійний лист учасника не є документом, який може підтвердити необхідні технічні кількісні та якісні характеристики предмета закупівлі та не може бути підставою для відхилення Замовником тендерної пропозиції. Такі документи можуть бути надані учасником закупівлі в порядку п. 43 Особливостей та п.16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі». В свою чергу Замовник в порушення зазначених вище норм (п. 43 Особливостей та п.16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі») неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, пославшись абзац 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей не надавши строку на усунення недоліків, чим порушив права Скаржника. Крім того, відповідно абз.10 п.28 Особливостей, Замовником, у складі тендерної документації, повинно бути розміщено додатки, окремо для учасника та окремо для переможця, які містять перелік вимог або інформації, що повинні надаватись у складі тендерної пропозиції. Абзацом 6 підпункту 3 пункту 44 Особливостей зазначено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту. Згідно Додаток № 1 до тендерної документації перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, Замовник зазначив інформацію, що зовсім не стосується вимог, які повинні надаватися учасником у складі тендерної пропозиції, а саме: п.1 «Інформація про валюту, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції», п. 4 «Строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними», п.5 «Внесення змін або відкликання тендерної пропозиції учасником», п. 6 «опис та приклади формальних помилок», п. 10 «Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції», п. 11 «інформація про субпідрядника», яка не вимагається, п.12 «ступень локалізації виробництва», яка теж не вимагається, а також п. 14 «інша інформація», п. 17 «Перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію». Таким чином складається враження стосовно того, що Замовник навмисно приховує ту інформацію, яка згідно абз.9 п.28 Особливостей, повинна бути в зрозумілому і доступному переліку, щоб використати це в подальшому для зловживання правами передбаченими законодавством. Водночас, під час оцінки тендерної пропозиції іншого учасника, ФОП "Басюк Кирило Олегович", Замовник надав цьому учаснику можливість усунути виявлені невідповідності, дозволивши привести його пропозицію у відповідність до вимог тендерної документації, і в короткі терміни визнав, ФОП "Басюк Кирило Олегович", переможцем, оформлене Протоколом, щодо прийняття рішення уповноваженою особою №04 від 06 січня 2025 року. Скаржник не розуміє, чому Замовник застосовує вибірковий підхід до учасників, що ставить під сумнів дотримання принципів прозорості, рівного ставлення до всіх учасників та добросовісної конкуренції, передбачених абз 1 п. 43 Особливостей, пп.2 п. 44 Особливостей, пп.4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». З огляду на наведені факти та норми Закону, можна дійти висновку, що Замовник своїми діями навмисно дискримінує Скаржника, позбавляючи його можливості скористатися своїм законним правом на усунення невідповідностей. Такий вибірковий підхід свідчить про наявність у Замовника зацікавленості в іншому учаснику, що може бути результатом попередньої домовленості.
Дата розгляду скарги: 16.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.01.2025 15:47
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 20.01.2025 11:07
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СЛОВ’ЯНСЬКА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ", ЮРІЙ ОКУДЖАВА 380508883193 slov.energy.company@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: db05f03d30a64f2dae8288911915abdb
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на рішення уповноваженої особи замовника щодо відхилення пропозиції учасника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 24.12.2024 року в системі PROZORRO за посиланням в мережі Інтернет https://smarttender.biz/publichni-zakupivli-prozorro/36477886/ Виконавчим комітетом Першотравневської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області (далі – Замовник) було оголошено про початок проведення відкритих торгів з особливостями щодо предмету закупівлі Паливні брикети з лушпиння соняшнику згідно коду CPV за ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо (далі – Закупівля).
Товариством з обмеженою відповідальністю «Слов’янська енергетична компанія» (далі – Скаржник або ТОВ «СЕК») 31.12.2024 року, через майданчик «SmartTender» було подано тендерну пропозицію у відповідності до статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон про публічні закупівлі).
Відповідно до проведеного аукціону електронною системою закупівель 01.01.2025 року о 15:45, було визначено найбільш економічно вигідну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Слов’янська енергетична компанія». При оцінці тендерної пропозиції ТОВ «СЕК», Замовником було виявлено невідповідність тендерної пропозиції Скаржника технічній специфікації щодо вимог предмета закупівлі, а саме те, що Учасником не було надано у складі тендерної пропозиції:

1) в підтвердження вимог (технічні, якісні та кількісні характеристики) щодо предмету закупівлі учасник у складі тендерної пропозиції не надав лист у довільній формі про те, що якість товару, які будуть поставлятися будуть відповідати нормам чинного законодавства;
2) з метою підтвердження можливості своєчасного постачання товару у необхідній кількості, якості та з дотриманням строків учасник не надав у складі пропозиції гарантійний лист, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі та пропонується учасником, протягом 2025 року у необхідній кількості, якості та з дотриманням строків. Гарантійний лист також повинен містити ідентифікатор закупівлі, предмет закупівлі згідно оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, назву Замовника, інформацію щодо можливості здійснення поставки товару у мінімальні строки.
Вказані вище обставини Замовником були визнані достатніми для відхилення пропозиції Скаржника на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

Вказані недоліки помилково були визнані Замовником такими, що не можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, виходячи з наступного:

Згідно з п. 43 Особливостей та п.16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник формально послався на абзац 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей та в свою чергу, в рішенні взагалі не зазначив жодного аргументу, у чому саме полягає неможливість усунення учасником процедури закупівлі вказаних невідповідностей шляхом надання листа у довільній формі про те, що якість товару, які будуть поставлятися будуть відповідати нормам чинного законодавства та гарантійного листа, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі та пропонується учасником, протягом 2025 року у необхідній кількості, якості та з дотриманням строків у порядку, передбаченому п. 43 Особливостей та п.16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
В тендерній документації Замовником зазначались технічні якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі в додатку №4. В іншій частині тендерної документації будь-яких інших вимог до предмету закупівлі зазначено не було.
На підтвердження відповідності Скаржника тендерній пропозиції останнім було додано підписаний та завірений печаткою додаток №4 до тендерної документації – Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Вказані обставини підтверджують той факт, що Скаржник був в повному обсязі ознайомлений та повністю погоджувався з умовами закупівлі.

Відповідно до абз. 1, 2 пункту 11 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
В силу зазначених вище норм лист у довільній формі та/або гарантійний лист учасника не є документом, який може підтвердити необхідні технічні кількісні та якісні характеристики предмета закупівлі та не може бути підставою для відхилення Замовником тендерної пропозиції. Такі документи можуть бути надані учасником закупівлі в порядку п. 43 Особливостей та п.16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
В свою чергу Замовник в порушення зазначених вище норм (п. 43 Особливостей та п.16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі») неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, пославшись абзац 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей не надавши строку на усунення недоліків, чим порушив права Скаржника.

Крім того, відповідно абз.10 п.28 Особливостей, Замовником, у складі тендерної документації, повинно бути розміщено додатки, окремо для учасника та окремо для переможця, які містять перелік вимог або інформації, що повинні надаватись у складі тендерної пропозиції.
Абзацом 6 підпункту 3 пункту 44 Особливостей зазначено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.

Згідно Додаток № 1 до тендерної документації перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, Замовник зазначив інформацію, що зовсім не стосується вимог, які повинні надаватися учасником у складі тендерної пропозиції, а саме: п.1 «Інформація про валюту, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції», п. 4 «Строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними», п.5 «Внесення змін або відкликання тендерної пропозиції учасником», п. 6 «опис та приклади формальних помилок», п. 10 «Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції», п. 11 «інформація про субпідрядника», яка не вимагається, п.12 «ступень локалізації виробництва», яка теж не вимагається, а також п. 14 «інша інформація», п. 17 «Перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію». Таким чином складається враження стосовно того, що Замовник навмисно приховує ту інформацію, яка згідно абз.9 п.28 Особливостей, повинна бути в зрозумілому і доступному переліку, щоб використати це в подальшому для зловживання правами передбаченими законодавством.

Водночас, під час оцінки тендерної пропозиції іншого учасника, ФОП "Басюк Кирило Олегович", Замовник надав цьому учаснику можливість усунути виявлені невідповідності, дозволивши привести його пропозицію у відповідність до вимог тендерної документації, і в короткі терміни визнав, ФОП "Басюк Кирило Олегович", переможцем, оформлене Протоколом, щодо прийняття рішення уповноваженою особою №04 від 06 січня 2025 року.
Скаржник не розуміє, чому Замовник застосовує вибірковий підхід до учасників, що ставить під сумнів дотримання принципів прозорості, рівного ставлення до всіх учасників та добросовісної конкуренції, передбачених абз 1 п. 43 Особливостей, пп.2 п. 44 Особливостей, пп.4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

З огляду на наведені факти та норми Закону, можна дійти висновку, що Замовник своїми діями навмисно дискримінує Скаржника, позбавляючи його можливості скористатися своїм законним правом на усунення невідповідностей. Такий вибірковий підхід свідчить про наявність у Замовника зацікавленості в іншому учаснику, що може бути результатом попередньої домовленості.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)