• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

С_25Т- 065_42120000-6 Насоси та компресори (Насоси та компресори) ЛОТ №1: 42120000-6 – Насоси та компресори (Компресор гвинтовий); ЛОТ №2: 42120000-6 – Насоси та компресори (Компресор поршневий високого тиску); ЛОТ №3: 42120000-6 – Насоси та компресори (Компресори поршневі)

Завершена

4 334 989.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 5 000.00 UAH
Період оскарження: 24.12.2024 14:41 - 04.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного визначення переможцем процедури закупівлі

Номер: ba887bbca5c9493bbbba2bfc9122d5fe
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-24-013960-a.a1
Назва: на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного визначення переможцем процедури закупівлі
Скарга:
За результатами розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Замовника Протокол 033_14.01.25 визн перем С_25Т-065-Л2 ТОВ БІТІЕС-ГРУП.docx (до скарги додається) було прийнято рішення про визначення переможцем іншого учасника, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БІТІЕС-ГРУП», не зважаючи на невідповідність його тендерної пропозиції вимогам тендерної документації (далі по тексту – ТД). ТОВ «АТЕМЛЮФТ» не погоджується з даним рішенням Замовника щодо визначення переможцем учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БІТІЕС-ГРУП» з наступних підстав. 1. Підстава перша відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БІТІЕС-ГРУП» Відповідно до Розділу ІІ. Інші документи, що вимагаються Замовником для завантаження учасниками до кінцевого строку подання тендерних пропозицій Додатку № 1 до тендерної документації Замовник вимагав: «4. Інформація та документи (у разі встановлення вимоги щодо подання таких документів згідно з додатками до цієї тендерної документації), що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, викладеним в додатку №3 до цієї тендерної документації. На підтвердження відповідності запропонованого товару заявленим в додатку №3 до цієї тендерної документації технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, учасник надає заповнену ним частину І додатку №3 до тендерної документації з інформацією про запропонований учасником предмет закупівлі за формою цієї частини зі всіма її складовими та надає документи відповідно до вимог частини ІІ додатку №3 до тендерної документації (у разі наявності цієї частини в додатку №3 до тендерної документації та встановлення вимоги до подання відповідних документів в цій частині). Звертаємо увагу учасників на обов’язкове дотримання усіх вимог додатку №3 до тендерної документації та вимог п. 11 розділу І тендерної документації.». На підтвердження зазначеної вимоги учасником ТОВ «БІТІЕС-ГРУП» було надано 10. Технічна специфікація.pdf (до скарги додається), де зазначено Номінальна потужність електродвигуна, кВт 18,5, що не відповідає даним підтверджуючих документів, а саме: 14.1 Паспорт SVD 700_350 переклад.pdf (до скарги додається), де підтверджено дані електродвигуна: Відповідно до ІІ Частини Додатку № 3 до тендерної документації (Лот №2 - 42120000-6 – Насоси та компресори (Компресор поршневий високого тиску) замовник вимагав: «1. На підтвердження відповідності товару (предмету закупівлі) вимогам, наведеним в Частині І Додатку 3, надається скан-копія документу про якість (сертифікат якості та/або паспорт якості, тощо), виданого фактичним виробником товару (предмету закупівлі) з зазначенням, усіх технічних та експлуатаційних характеристик виробів, згідно кожного з показників, вказаних у стовпчику «Вимоги замовника» Частини І Додатку № 3 до тендерної документації. Зазначені документи повинні бути оформлені виробником. Примітка: Враховуючи, що документи про відповідність продукції технічним вимогам замовника оформляються за фактом виготовлення Товару, допускається надання сканованих копій сертифікатів та/або паспортів на запропонований Товар (предмет закупівлі), партія якого була поставлена Учасником/виготовлена Виробником раніше.». Тобто, зазначена у технічній специфікації інформація учасником ТОВ «БІТІЕС-ГРУП», щодо номінальної потужності електродвигуна не відповідає дійсності. З урахуванням зазначеного Замовник мав відхилити пропозицію ТОВ «БІТІЕС-ГРУП» на підставі вимог пункту 44 Особливостей. Не відхиливши Пропозицію Переможця, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. 2. Підстава друга відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БІТІЕС-ГРУП» Відповідно до ІІ Частини Додатку № 3 до тендерної документації (Лот №2 - 42120000-6 – Насоси та компресори (Компресор поршневий високого тиску) замовник вимагав: «На підтвердження того, що запропонований товар виготовляється нерезидентом, надати копію сертифікату про походження товару або лист-гарантію, складену в довільній формі за підписом керівника учасника (або особи, яка уповноважена на підписання тендерної пропозиції) з вказанням країни виробника товару, про надання сертифікату про походження товару при поставці (у разі закупівлі товару з країн, які підпадають під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України), а також надати лист-обґрунтування з посиланням на відповідні положення Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, щодо можливого застосування виключення зазначеного в абз. 4, 5 п. 3 Особливостей, складений у довільній формі за підписом керівника учасника (або особи, яка уповноважена на підписання тендерної пропозиції), де також зазначається інформація як щодо товару (вид, марка товару, інше), так і щодо виробника товару.». На підтвердження відповідності зазначеної вимоги учасник ТОВ «БІТІЕС-ГРУП» надав 18. Лист обгрунтування.pdf (до скарги додається), де проігнорував вимогу Замовника та не надав інформацію, як щодо товару (вид, марка товару, інше), так і щодо виробника товару. В свою чергу Замовник знехтував своїм обов'язком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, надати учаснику право виправити виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції. Доречно зауважити, що відповідно до пункту 40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Тобто, розміщення повідомлення про усунення невідповідності – це обов’язок замовника, а не його право. Тож, нехтуючи своїм обов'язком Замовник порушує вимоги ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників. Тому тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БІТІЕС-ГРУП» мала бути відхилена Замовником відповідно до статті 31 Закону та пункту 44 Особливостей. 3. Підстава третя відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БІТІЕС-ГРУП» Відповідно до ІІ Частини Додатку № 3 до тендерної документації (Лот №2 - 42120000-6 – Насоси та компресори (Компресор поршневий високого тиску) замовник вимагав: «Всі документи мають бути викладені українською мовою або мати переклад українською мовою, що завірений організацією, яка робила переклад». Пунктом 11 Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції Розділу І. Загальні положення Замовником теж було передбачено: «Допускається подання документів у складі тендерної пропозиції іншою ніж українська мова з обов’язковим наданням перекладу таких документів українською мовою (подання перекладу свіфт-повідомлення банку-гаранта не є обов’язковим). Переклад документів повинен бути завірений організацією, яка здійснювала переклад. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.». Натомість, учасником ТОВ «БІТІЕС-ГРУП» було порушено вимоги Замовника та у складі документів тендерної пропозиції надано 14.1 Паспорт SVD 700_350 переклад.pdf, який не був завірений організацією, яка здійснювала переклад. В свою чергу Замовник знехтував своїм обов'язком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, надати учаснику право виправити виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції. Доречно зауважити, що відповідно до пункту 40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Тобто, розміщення повідомлення про усунення невідповідності – це обов’язок замовника, а не його право. Тож, нехтуючи своїм обов'язком Замовник порушує вимоги ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників. Тому тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БІТІЕС-ГРУП» мала бути відхилена Замовником відповідно до статті 31 Закону та пункту 44 Особливостей. 4. Підстава четверта відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БІТІЕС-ГРУП» Відповідно до Розділу ІІ. Інші документи, що вимагаються Замовником для завантаження учасниками до кінцевого строку подання тендерних пропозицій Додатку № 1 до тендерної документації Замовник вимагав: «На підтвердження відсутності перебування виробника(-ів) під дією будь-якого обмеження, у тому числі персональної чи спеціальної санкції, учасник надає Гарантійний лист за наведеною формою: Уповноваженій особі Гарантійний лист Ми, ____________________________________________________(надалі – Учасник) (найменування учасника) Гарантуємо та підтверджуємо, що Учасником не буде здійснюватися продаж Замовнику товару*: - до Виробника(-ів) та/або кінцевого(-их) бенефіціарного(-их) власника(-ів) якого застосовані санкції Ради національної безпеки і оборони України (РНБО) відповідно до статті 5 Закону України «Про санкції» рішеннями, які введені в дію Указами Президента України (крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів); - до Виробника(-ів) якого застосовані санкції OFAC Сполучених Штатів Америки (перелік осіб, до яких застосовані санкції, що визначається The Office of Foreign Assets Control of the US Department of the Treasury); - до Виробника(-ів) якого застосовані санкції інших, ніж OFAC, державних органів США, режим дотримання яких може бути порушений Замовником під час виконання Договору за результатами закупівлі; - до Виробника(-ів) якого застосовані санкції Європейського Союзу (Consolidated list of persons, groups and entities subject to EU financial sanctions); - до Виробника(-ів) якого застосовані санкції His Majesty's Treasury Великої Британії (список осіб, включених в «Consolidated list of financial sanctions targets in the UK» та в «List of persons subject to restrictive measures in view of Russia's actions destabilizing the situation in Ukraine», що ведеться the UK Office of Financial Sanctions Implementation (OFSI) of the His Majesty's Treasury); - до Виробника(-ів) якого застосовані санкції Ради Безпеки ООН (зведений список санкцій Ради Безпеки Організації Об’єднаних Націй (Consolidated United Nations Security Council Sanctions List), в який включені фізичні та юридичні особи, щодо яких застосовані санкційні заходи Ради Безпеки ООН). *Товар (Учасник зазначає усіх запропонованих ним виробників товару та країну походження): Країна походження:___________________________________________________ Виробник:____________________________________________________________ (організаційно правова форма, назва, ідентифікаційний код (у разі наявності)) Країна походження:___________________________________________________ Виробник:____________________________________________________________ (організаційно правова форма, назва, ідентифікаційний код (у разі наявності)) ________________________ _________________ ________________________ посада уповноваженої особи Учасника підпис прізвище, ініціали На виконання вимоги Замовника, учасником ТОВ «БІТІЕС-ГРУП» було надано 4. Гарантійний лист за формоюdoc.pdf (до скарги додається), де зазначена інформація про товар не відповідає інформації вказаній учасником в технічній специфікації та на підтвердження відповідності технічних характеристик паспорту якості. Тобто, інформація в гарантійному листі не достовірна, а Замовник ігноруючи такі суттєві невідповідності в інформації наданої учасником приймає його тендерну пропозицію і навіть не уточнює, який же ж саме товар буде надано при поставці (тобто, не надає учаснику змогу виправити невідповідність в своїй тендерній пропозиції). В свою чергу Замовник знехтував своїм обов'язком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, надати учаснику право виправити виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції. Доречно зауважити, що відповідно до пункту 40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Тобто, розміщення повідомлення про усунення невідповідності – це обов’язок замовника, а не його право. Тож, нехтуючи своїм обов'язком Замовник порушує вимоги ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників. Тому тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БІТІЕС-ГРУП» мала бути відхилена Замовником відповідно до статті 31 Закону та пункту 44 Особливостей. Крім того, Замовник нехтуючи правом вимагати від учасників, які згідно чинного законодавства не підтверджують ступінь локалізації, копію сертифікату про походження товару (щоб підтвердити країну виробника) дозволяють учасникам надавати лист-гарантію, складену в довільній формі за підписом керівника учасника (або особи, яка уповноважена на підписання тендерної пропозиції) з вказанням країни виробника товару, про надання сертифікату про походження товару при поставці (у разі закупівлі товару з країн, які підпадають під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України) чим порушує чине законодавство «Про публічні закупівлі», принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників. Тобто, якщо учасник закупівлі повідомляє про те, що в нього немає підтвердження ступеню локалізації в зв'язку з тим, що країна походження товару є країна, з якою Україна уклала угоди, чи країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», то і відповідно, ця інформація повинно підтверджуватися сертифікатом про походження товару, як передбачено чинним законодавством. Рішення Замовника про визнання ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БІТІЕС-ГРУП» переможцем закупівлі порушує наші права та охоронювані законом інтереси, оскільки унеможливлює подальшу участь в даній процедурі закупівлі. Також наявність порушених прав та охоронюваних законом інтересів обґрунтовується тим, що в даній закупівлі брали участь всього два учасники і в разі відхилення пропозиції ТОВ «БІТІЕС-ГРУП», наступною пропозицією, що буде розглядатись Замовником буде пропозиція нашого підприємства. Не відхилення пропозиції Переможця з незаконних підстав порушує наше право на розгляд нашої пропозиції. Наше підприємство є досвідченим учасником ринку постачання насосів та компресорів, пропонує продукцію безпосередньо від виробника з високою якістю та розумною ціною. Запропонований нами товар повністю відповідає всім вимогам Замовника та ми маємо змогу реально здійснити поставку товару відповідно до всіх вимог Замовника. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення Переможця процедури закупівлі, викладене в протоколі № 033 від 14.01.2025 р. Відповідно до пункту 59 Особливостей Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015, пунктами 52-56 Особливостей
Дата розгляду скарги: 24.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.01.2025 14:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.01.2025 17:57
Дата виконання рішення Замовником: 29.01.2025 11:43
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. На виконання рішення Комісії №1105-р/пк-пз від 24.01.2025р., скасувати рішення Уповноваженої особи про визначення ТОВ "БІТІЕС-ГРУП" переможцем процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями, щодо закупівлі 42120000-6 Насоси та компресори (Насоси та компресори) ЛОТ №1: 42120000-6 – Насоси та компресори (Компресор гвинтовий); ЛОТ №2: 42120000-6 – Насоси та компресори (Компресор поршневий високого тиску); ЛОТ №3: 42120000-6 – Насоси та компресори (Компресори поршневі), С_25Т- 065, а саме за Лотом №2, ідентифікатор закупівлі UA-2024-12-24-013960-a. 2. Повернути на кваліфікацію тендерну пропозицію учасника ТОВ "БІТІЕС-ГРУП" процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями по предмету закупівлі 42120000-6 Насоси та компресори (Насоси та компресори) ЛОТ №1: 42120000-6 – Насоси та компресори (Компресор гвинтовий); ЛОТ №2: 42120000-6 – Насоси та компресори (Компресор поршневий високого тиску); ЛОТ №3: 42120000-6 – Насоси та компресори (Компресори поршневі), С_25Т- 065, а саме за Лотом №2, ідентифікатор закупівлі UA-2024-12-24-013960-a.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АТЕМЛЮФТ", Віктор КОРОСТІЄНКО 380507166557 atemluft.tov@gmail.com http://atemluft.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6c9bdb1c1b1147719219d14a304303f3
Заголовок пункту скарги: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного визначення переможцем процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: За результатами розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Замовника Протокол 033_14.01.25 визн перем С_25Т-065-Л2 ТОВ БІТІЕС-ГРУП.docx (до скарги додається) було прийнято рішення про визначення переможцем іншого учасника, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БІТІЕС-ГРУП», не зважаючи на невідповідність його тендерної пропозиції вимогам тендерної документації (далі по тексту – ТД).

ТОВ «АТЕМЛЮФТ» не погоджується з даним рішенням Замовника щодо визначення переможцем учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БІТІЕС-ГРУП» з наступних підстав.

1. Підстава перша відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БІТІЕС-ГРУП»

Відповідно до Розділу ІІ. Інші документи, що вимагаються Замовником для завантаження учасниками до кінцевого строку подання тендерних пропозицій Додатку № 1 до тендерної документації Замовник вимагав: «4. Інформація та документи (у разі встановлення вимоги щодо подання таких документів згідно з додатками до цієї тендерної документації), що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, викладеним в додатку №3 до цієї тендерної документації. На підтвердження відповідності запропонованого товару заявленим в додатку №3 до цієї тендерної документації технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, учасник надає заповнену ним частину І додатку №3 до тендерної документації з інформацією про запропонований учасником предмет закупівлі за формою цієї частини зі всіма її складовими та надає документи відповідно до вимог частини ІІ додатку №3 до тендерної документації (у разі наявності цієї частини в додатку №3 до тендерної документації та встановлення вимоги до подання відповідних документів в цій частині). Звертаємо увагу учасників на обов’язкове дотримання усіх вимог додатку №3 до тендерної документації та вимог п. 11 розділу І тендерної документації.».
На підтвердження зазначеної вимоги учасником ТОВ «БІТІЕС-ГРУП» було надано 10. Технічна специфікація.pdf (до скарги додається), де зазначено Номінальна потужність електродвигуна, кВт 18,5, що не відповідає даним підтверджуючих документів, а саме: 14.1 Паспорт SVD 700_350 переклад.pdf (до скарги додається), де підтверджено дані електродвигуна:


Відповідно до ІІ Частини Додатку № 3 до тендерної документації (Лот №2 - 42120000-6 – Насоси та компресори (Компресор поршневий високого тиску) замовник вимагав: «1. На підтвердження відповідності товару (предмету закупівлі) вимогам, наведеним в Частині І Додатку 3, надається скан-копія документу про якість (сертифікат якості та/або паспорт якості, тощо), виданого фактичним виробником товару (предмету закупівлі) з зазначенням, усіх технічних та експлуатаційних характеристик виробів, згідно кожного з показників, вказаних у стовпчику «Вимоги замовника» Частини І Додатку № 3 до тендерної документації. Зазначені документи повинні бути оформлені виробником.
Примітка: Враховуючи, що документи про відповідність продукції технічним вимогам замовника оформляються за фактом виготовлення Товару, допускається надання сканованих копій сертифікатів та/або паспортів на запропонований Товар (предмет закупівлі), партія якого була поставлена Учасником/виготовлена Виробником раніше.».
Тобто, зазначена у технічній специфікації інформація учасником ТОВ «БІТІЕС-ГРУП», щодо номінальної потужності електродвигуна не відповідає дійсності.
З урахуванням зазначеного Замовник мав відхилити пропозицію ТОВ «БІТІЕС-ГРУП» на підставі вимог пункту 44 Особливостей.
Не відхиливши Пропозицію Переможця, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

2. Підстава друга відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БІТІЕС-ГРУП»

Відповідно до ІІ Частини Додатку № 3 до тендерної документації (Лот №2 - 42120000-6 – Насоси та компресори (Компресор поршневий високого тиску) замовник вимагав: «На підтвердження того, що запропонований товар виготовляється нерезидентом, надати копію сертифікату про походження товару або лист-гарантію, складену в довільній формі за підписом керівника учасника (або особи, яка уповноважена на підписання тендерної пропозиції) з вказанням країни виробника товару, про надання сертифікату про походження товару при поставці (у разі закупівлі товару з країн, які підпадають під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України), а також надати лист-обґрунтування з посиланням на відповідні положення Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, щодо можливого застосування виключення зазначеного в абз. 4, 5 п. 3 Особливостей, складений у довільній формі за підписом керівника учасника (або особи, яка уповноважена на підписання тендерної пропозиції), де також зазначається інформація як щодо товару (вид, марка товару, інше), так і щодо виробника товару.».
На підтвердження відповідності зазначеної вимоги учасник ТОВ «БІТІЕС-ГРУП» надав 18. Лист обгрунтування.pdf (до скарги додається), де проігнорував вимогу Замовника та не надав інформацію, як щодо товару (вид, марка товару, інше), так і щодо виробника товару.

В свою чергу Замовник знехтував своїм обов'язком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, надати учаснику право виправити виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції.
Доречно зауважити, що відповідно до пункту 40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Тобто, розміщення повідомлення про усунення невідповідності – це обов’язок замовника, а не його право.
Тож, нехтуючи своїм обов'язком Замовник порушує вимоги ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників.
Тому тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БІТІЕС-ГРУП» мала бути відхилена Замовником відповідно до статті 31 Закону та пункту 44 Особливостей.

3. Підстава третя відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БІТІЕС-ГРУП»

Відповідно до ІІ Частини Додатку № 3 до тендерної документації (Лот №2 - 42120000-6 – Насоси та компресори (Компресор поршневий високого тиску) замовник вимагав: «Всі документи мають бути викладені українською мовою або мати переклад українською мовою, що завірений організацією, яка робила переклад».
Пунктом 11 Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції Розділу І. Загальні положення Замовником теж було передбачено: «Допускається подання документів у складі тендерної пропозиції іншою ніж українська мова з обов’язковим наданням перекладу таких документів українською мовою (подання перекладу свіфт-повідомлення банку-гаранта не є обов’язковим). Переклад документів повинен бути завірений організацією, яка здійснювала переклад. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.».
Натомість, учасником ТОВ «БІТІЕС-ГРУП» було порушено вимоги Замовника та у складі документів тендерної пропозиції надано 14.1 Паспорт SVD 700_350 переклад.pdf, який не був завірений організацією, яка здійснювала переклад.

В свою чергу Замовник знехтував своїм обов'язком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, надати учаснику право виправити виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції.
Доречно зауважити, що відповідно до пункту 40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Тобто, розміщення повідомлення про усунення невідповідності – це обов’язок замовника, а не його право.
Тож, нехтуючи своїм обов'язком Замовник порушує вимоги ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників.
Тому тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БІТІЕС-ГРУП» мала бути відхилена Замовником відповідно до статті 31 Закону та пункту 44 Особливостей.

4. Підстава четверта відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БІТІЕС-ГРУП»

Відповідно до Розділу ІІ. Інші документи, що вимагаються Замовником для завантаження учасниками до кінцевого строку подання тендерних пропозицій Додатку № 1 до тендерної документації Замовник вимагав:
«На підтвердження відсутності перебування виробника(-ів) під дією будь-якого обмеження, у тому числі персональної чи спеціальної санкції, учасник надає Гарантійний лист за наведеною формою:




Уповноваженій особі
Гарантійний лист
Ми, ____________________________________________________(надалі – Учасник)
(найменування учасника)
Гарантуємо та підтверджуємо, що Учасником не буде здійснюватися продаж Замовнику товару*:
- до Виробника(-ів) та/або кінцевого(-их) бенефіціарного(-их) власника(-ів) якого застосовані санкції Ради національної безпеки і оборони України (РНБО) відповідно до статті 5 Закону України «Про санкції» рішеннями, які введені в дію Указами Президента України (крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів);
- до Виробника(-ів) якого застосовані санкції OFAC Сполучених Штатів Америки (перелік осіб, до яких застосовані санкції, що визначається The Office of Foreign Assets Control of the US Department of the Treasury);
- до Виробника(-ів) якого застосовані санкції інших, ніж OFAC, державних органів США, режим дотримання яких може бути порушений Замовником під час виконання Договору за результатами закупівлі;
- до Виробника(-ів) якого застосовані санкції Європейського Союзу (Consolidated list of persons, groups and entities subject to EU financial sanctions);
- до Виробника(-ів) якого застосовані санкції His Majesty's Treasury Великої Британії (список осіб, включених в «Consolidated list of financial sanctions targets in the UK» та в «List of persons subject to restrictive measures in view of Russia's actions destabilizing the situation in Ukraine», що ведеться the UK Office of Financial Sanctions Implementation (OFSI) of the His Majesty's Treasury);
- до Виробника(-ів) якого застосовані санкції Ради Безпеки ООН (зведений список санкцій Ради Безпеки Організації Об’єднаних Націй (Consolidated United Nations Security Council Sanctions List), в який включені фізичні та юридичні особи, щодо яких застосовані санкційні заходи Ради Безпеки ООН).
*Товар (Учасник зазначає усіх запропонованих ним виробників товару та країну походження):
Країна походження:___________________________________________________
Виробник:____________________________________________________________
(організаційно правова форма, назва, ідентифікаційний код (у разі наявності))
Країна походження:___________________________________________________
Виробник:____________________________________________________________
(організаційно правова форма, назва, ідентифікаційний код (у разі наявності))
________________________ _________________ ________________________
посада уповноваженої особи Учасника підпис прізвище, ініціали
На виконання вимоги Замовника, учасником ТОВ «БІТІЕС-ГРУП» було надано 4. Гарантійний лист за формоюdoc.pdf (до скарги додається), де зазначена інформація про товар не відповідає інформації вказаній учасником в технічній специфікації та на підтвердження відповідності технічних характеристик паспорту якості. Тобто, інформація в гарантійному листі не достовірна, а Замовник ігноруючи такі суттєві невідповідності в інформації наданої учасником приймає його тендерну пропозицію і навіть не уточнює, який же ж саме товар буде надано при поставці (тобто, не надає учаснику змогу виправити невідповідність в своїй тендерній пропозиції).

В свою чергу Замовник знехтував своїм обов'язком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, надати учаснику право виправити виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції.
Доречно зауважити, що відповідно до пункту 40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Тобто, розміщення повідомлення про усунення невідповідності – це обов’язок замовника, а не його право.
Тож, нехтуючи своїм обов'язком Замовник порушує вимоги ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників.
Тому тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БІТІЕС-ГРУП» мала бути відхилена Замовником відповідно до статті 31 Закону та пункту 44 Особливостей.

Крім того, Замовник нехтуючи правом вимагати від учасників, які згідно чинного законодавства не підтверджують ступінь локалізації, копію сертифікату про походження товару (щоб підтвердити країну виробника) дозволяють учасникам надавати лист-гарантію, складену в довільній формі за підписом керівника учасника (або особи, яка уповноважена на підписання тендерної пропозиції) з вказанням країни виробника товару, про надання сертифікату про походження товару при поставці (у разі закупівлі товару з країн, які підпадають під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України) чим порушує чине законодавство «Про публічні закупівлі», принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників.
Тобто, якщо учасник закупівлі повідомляє про те, що в нього немає підтвердження ступеню локалізації в зв'язку з тим, що країна походження товару є країна, з якою Україна уклала угоди, чи країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», то і відповідно, ця інформація повинно підтверджуватися сертифікатом про походження товару, як передбачено чинним законодавством.

Рішення Замовника про визнання ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БІТІЕС-ГРУП» переможцем закупівлі порушує наші права та охоронювані законом інтереси, оскільки унеможливлює подальшу участь в даній процедурі закупівлі.
Також наявність порушених прав та охоронюваних законом інтересів обґрунтовується тим, що в даній закупівлі брали участь всього два учасники і в разі відхилення пропозиції ТОВ «БІТІЕС-ГРУП», наступною пропозицією, що буде розглядатись Замовником буде пропозиція нашого підприємства. Не відхилення пропозиції Переможця з незаконних підстав порушує наше право на розгляд нашої пропозиції.
Наше підприємство є досвідченим учасником ринку постачання насосів та компресорів, пропонує продукцію безпосередньо від виробника з високою якістю та розумною ціною.
Запропонований нами товар повністю відповідає всім вимогам Замовника та ми маємо змогу реально здійснити поставку товару відповідно до всіх вимог Замовника.

Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення Переможця процедури закупівлі, викладене в протоколі № 033 від 14.01.2025 р.

Відповідно до пункту 59 Особливостей Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015, пунктами 52-56 Особливостей
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)