-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з виготовлення рахунків за електричну енергію для споживачів ТОВ «РОЕК»
Завершена
2 400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 000.00 UAH
Період оскарження:
24.12.2024 14:34 - 29.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме прийняття Замовником - Товариство з обмеженою відповідальністю «РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» упередженого, необґрунтованого та протиправного рішення щодо визнання ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» переможцем торгів.
Номер:
d468889099da4b71ad0a44fcf1a82b97
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-24-013684-a.c2
Назва:
Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме прийняття Замовником - Товариство з обмеженою відповідальністю «РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» упередженого, необґрунтованого та протиправного рішення щодо визнання ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» переможцем торгів.
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол відхилення пропозиції ТОВ Август Трейд.docx 03.02.2025 15:05
- Скарга до АМК України щодо обрання переможцем АДВ-Груп.pdf 03.02.2025 15:05
- UA-2023-09-28-008908 Звіт ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ про виконання Договору 55.pdf 03.02.2025 15:05
- Вимога про усунення порушення ТОВ Друк АДВ-Груп.docx 03.02.2025 15:05
- Протокол про визначення ТОВ АДВ-Груп переможцем та намір укласти договір.docx 03.02.2025 15:05
- ТД друк рахунків.docx 03.02.2025 15:05
- UA-2024-12-24-013684-Повідомлення про намір укласти договір з АДВ.pdf 03.02.2025 15:05
- sign.p7s 03.02.2025 15:07
- рішення від 05.02.2025 №1708.pdf 05.02.2025 16:11
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.02.2025 №2157.pdf 13.02.2025 11:06
- рішення від 12.02.2025 №2157.pdf 17.02.2025 11:02
- Відповідь на скаргу.doc 07.02.2025 14:37
- Відповідь на скаргу.pdf 07.02.2025 14:37
- Протокол про відміну прийнятого рішення щодо переможця _ відхилення учасника за результатом розгляду скарги АМКУ.docx 20.02.2025 15:23
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.02.2025 15:59
Дата розгляду скарги:
12.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.02.2025 16:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.02.2025 11:02
Дата виконання рішення Замовником:
20.02.2025 15:23
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 12.02.2025р. №2157-р/пк-пз ТОВ "РОЕК", згідно Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.02.2025р. скасувало Рішення від 29.01.2025р. (Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою) про визнання ТОВ "ДРУК АДВ-ГРУП" переможцем Закупівлі послуг з виготовлення рахунків за електричну енергію для споживачів ТОВ «РОЕК» (код 79810000-5 - Друкарські послуги за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника).
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9139b5b5f7ca4414b929cbec4c33ec17
Заголовок пункту скарги:
Вибіркове та нерівне ставлення Замовника до учасників.
Замовник відхилив найбільш вигідну пропозицію ТОВ "Август Трейд" за начебто невиправлені невідповідності, але аналогічні невідповідності ТОВ "Друк АДВ-Груп" вважає прийнятними та визнав його переможцем торгів.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
24.12.2024 Товариство з обмеженою відповідальністю «РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» (Замовник) за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-24-013684-a оголосило проведення відкритих торгів (з особливостями) про закупівлю «Послуг з виготовлення рахунків за електричну енергію для споживачів ТОВ «РОЕК»» (код ДК 021:2015:79810000-5: Друкарські послуги) (далі також – Закупівля), ідентифікатор закупівлі: UA-2024-12-24-013684-a.
ТОВ «Август Трейд» прийняло участь у зазначеній закупівлі та за результатами торгів пропозиція ТОВ «Август Трейд» визначена найбільш економічно вигідною.
За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Август Трейд» Замовник розмістив в електронній системі закупівель вимогу про усунення невідповідностей у поданих інформації та документах, а саме, щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, а також наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів. Замовника не влаштовували:
- інвентарні картки товариства за формою № ОЗ-6 як доказ наявності обладнання (хоча загальноприйнятним вважається, що вони якнайкраще демонструють наявність основних засобів) та
- надані Скаржником аналогічні договори за форматом готової продукції та кількості виконаного місячного замовлення.
Незважаючи на додатково надані документи, інформацію та пояснення, пропозиція ТОВ «Август Трейд» була відхилена, з огляду на нібито не виправлені невідповідності.
Під час розгляду пропозиції наступного учасника - ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП», у Замовника на диво не виникло питань та вимог з таких самих невідповідностей, які вони висували Товариству «Август Трейд», а саме:
1. Замовник не став вимагати від ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» жодної додаткової інформації і доказів наявності обладнання та матеріально-технічної бази, як вони вимагали від ТОВ «Август Трейд», ані форми ОЗ-1, ані оборотно-сальдової відомості по рахунку 10. І це незважаючи на те, що у якості доказів такої наявності були подані видаткові накладні на купівлю бувшого у використанні офісного обладнання, що аж ніяк не свідчить, що воно є в наявності та обліковується як Основні засоби, адже воно може взагалі обліковуватись як товар.
2.Щодо наявності досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів.
ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» не надав у складі тендерної пропозиції належні докази наявності такого досвіду, про що було вказано у вимозі Замовника Учаснику та вказано про необхідність усунення зазначених невідповідностей.
На виконання цієї вимоги ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» довантажив договір з ТОВ «ЕНЕРА ЧЕНІГІВ» № 55 від «04» грудня 2023 р., який був укладений за результатами торгів Ідентифікаційний номер UA-2023-09-28-008908-a, ID: e67d848a4e7f4027af9f57ae426f4128. Предметом вказаного договору є: Щомісячне друкування (ч/б, лазерний друк) бланків квитанцій формату А4 з персоналізацією з одного боку, папір офсетний, 80 гр/м2, за необхідності с друком з іншого боку аркушу повідомлень рекламного або інформаційного характеру (одно- або повнокольоровим). Жодних додаткових угод щодо зміни формату продукції або розширення асортименту готової продукції не було. За результатами виконання вказаного договору ТОВ «ЕНЕРА ЧЕНІГІВ» опублікувало в системі Prozorro звіт, де прямо підтверджений перелік робіт, який здійснило ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП».
Таким чином, Замовник проігнорував невиконання товариством «ДРУК АДВ-ГРУП» висунутої вимоги та визнав його переможцем торгів.
АЛЕ, саме відсутність підтверджуючих документів щодо друку продукції формату А-5 стала причиною відхилення пропозиції ТОВ «Август Трейд», що підтверджено рішенням АМКУ 807-р/пк-пз від 20.01.2025 р.
Це красномовно свідчить, що визнання ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» переможцем торгів є упередженим, необґрунтованим та протиправним, прямо порушуючи принципи, передбачені Законом України «Про публічні закупівлі», а саме добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
ТОВ «Август Трейд» прийняло участь у зазначеній закупівлі та за результатами торгів пропозиція ТОВ «Август Трейд» визначена найбільш економічно вигідною.
За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Август Трейд» Замовник розмістив в електронній системі закупівель вимогу про усунення невідповідностей у поданих інформації та документах, а саме, щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, а також наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів. Замовника не влаштовували:
- інвентарні картки товариства за формою № ОЗ-6 як доказ наявності обладнання (хоча загальноприйнятним вважається, що вони якнайкраще демонструють наявність основних засобів) та
- надані Скаржником аналогічні договори за форматом готової продукції та кількості виконаного місячного замовлення.
Незважаючи на додатково надані документи, інформацію та пояснення, пропозиція ТОВ «Август Трейд» була відхилена, з огляду на нібито не виправлені невідповідності.
Під час розгляду пропозиції наступного учасника - ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП», у Замовника на диво не виникло питань та вимог з таких самих невідповідностей, які вони висували Товариству «Август Трейд», а саме:
1. Замовник не став вимагати від ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» жодної додаткової інформації і доказів наявності обладнання та матеріально-технічної бази, як вони вимагали від ТОВ «Август Трейд», ані форми ОЗ-1, ані оборотно-сальдової відомості по рахунку 10. І це незважаючи на те, що у якості доказів такої наявності були подані видаткові накладні на купівлю бувшого у використанні офісного обладнання, що аж ніяк не свідчить, що воно є в наявності та обліковується як Основні засоби, адже воно може взагалі обліковуватись як товар.
2.Щодо наявності досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів.
ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» не надав у складі тендерної пропозиції належні докази наявності такого досвіду, про що було вказано у вимозі Замовника Учаснику та вказано про необхідність усунення зазначених невідповідностей.
На виконання цієї вимоги ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» довантажив договір з ТОВ «ЕНЕРА ЧЕНІГІВ» № 55 від «04» грудня 2023 р., який був укладений за результатами торгів Ідентифікаційний номер UA-2023-09-28-008908-a, ID: e67d848a4e7f4027af9f57ae426f4128. Предметом вказаного договору є: Щомісячне друкування (ч/б, лазерний друк) бланків квитанцій формату А4 з персоналізацією з одного боку, папір офсетний, 80 гр/м2, за необхідності с друком з іншого боку аркушу повідомлень рекламного або інформаційного характеру (одно- або повнокольоровим). Жодних додаткових угод щодо зміни формату продукції або розширення асортименту готової продукції не було. За результатами виконання вказаного договору ТОВ «ЕНЕРА ЧЕНІГІВ» опублікувало в системі Prozorro звіт, де прямо підтверджений перелік робіт, який здійснило ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП».
Таким чином, Замовник проігнорував невиконання товариством «ДРУК АДВ-ГРУП» висунутої вимоги та визнав його переможцем торгів.
АЛЕ, саме відсутність підтверджуючих документів щодо друку продукції формату А-5 стала причиною відхилення пропозиції ТОВ «Август Трейд», що підтверджено рішенням АМКУ 807-р/пк-пз від 20.01.2025 р.
Це красномовно свідчить, що визнання ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» переможцем торгів є упередженим, необґрунтованим та протиправним, прямо порушуючи принципи, передбачені Законом України «Про публічні закупівлі», а саме добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Вимога про усунення порушення ТОВ Друк АДВ-Груп
-
Повʼязаний документ:
Вимога про усунення порушення ТОВ Друк АДВ-Груп.docx
-
-
Назва доказу:
UA-2023-09-28-008908 Звіт ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ про виконання Договору 55
-
Повʼязаний документ:
UA-2023-09-28-008908 Звіт ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ про виконання Договору 55.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол про відхилення пропозиції ТОВ "Август Трейд"
-
Повʼязаний документ:
Протокол відхилення пропозиції ТОВ Август Трейд.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Керуючись пунктом 55 Особливостей та статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі «Послуг з виготовлення рахунків за електричну енергію для споживачів ТОВ «РОЕК»» (код ДК 021:2015:79810000-5: Друкарські послуги), ідентифікатор закупівлі: UA-2024-12-24-013684-a; Зобов’язати Замовника Товариство з обмеженою відповідальністю «РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» скасувати повністю рішення про визначення ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» переможцем торгів під час закупівлі «Послуг з виготовлення рахунків за електричну енергію для споживачів ТОВ «РОЕК»» (код ДК 021:2015:79810000-5: Друкарські послуги), ідентифікатор закупівлі: UA-2024-12-24-013684-a (протокол від «29» січня 2025 р. «Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою»); Відхилити пропозицію ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП»; Скасувати повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП»; Відмінити торги у зв’язку з відхиленням усіх тендерних пропозицій.
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель - необґрунтоване та протиправне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "Август Трейд" (Скаржник) у відкритих торгах (з особливостями) про закупівлю «Послуг з виготовлення рахунків за електричну енергію для споживачів ТОВ «РОЕК»» (код ДК 021:2015:79810000-5: Друкарські послуги), ідентифікатор закупівлі: UA-2024-12-24-013684-a. Посилання: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-24-013684-a
Номер:
1d798a17cf84452ead68a4798125f4c0
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-24-013684-a.b1
Назва:
Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель - необґрунтоване та протиправне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "Август Трейд" (Скаржник) у відкритих торгах (з особливостями) про закупівлю «Послуг з виготовлення рахунків за електричну енергію для споживачів ТОВ «РОЕК»» (код ДК 021:2015:79810000-5: Друкарські послуги), ідентифікатор закупівлі: UA-2024-12-24-013684-a.
Посилання: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-24-013684-a
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол відхилення ТОВ Август Трейд.docx 10.01.2025 17:31
- ТД друк рахунків.doc 10.01.2025 17:31
- Договір Прикарпаття + акти + відгук.pdf 10.01.2025 17:31
- Вимога_РОЕК щодо усунення невідповідностей.docx 10.01.2025 17:31
- Договір ЧОЕК + акти + відгук.pdf 10.01.2025 17:31
- Довідка аналогічні договори.pdf 10.01.2025 17:31
- Договір Київгаз + акти + відгук.pdf 10.01.2025 17:31
- Довідка аналогічні договори оновлена.pdf 10.01.2025 17:31
- Скарга Август Трейд на дії замовника - АМКУ.pdf 10.01.2025 17:31
- Інвентарні картки ОЗ.pdf 10.01.2025 17:31
- Витяг з оборотно-сальдової відомості ОЗ.pdf 10.01.2025 17:31
- Довідка МТБ оновлена.pdf 10.01.2025 17:31
- Відповідь на вимогу щодло усунення невідповідностей.pdf 10.01.2025 17:31
- sign.p7s 10.01.2025 17:33
- рішення від 14.01.2025 № 517.pdf 14.01.2025 16:52
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.01.2025 № 807.pdf 21.01.2025 10:49
- рішення від 20.01.2025 № 807.pdf 21.01.2025 15:58
- Відповідь на скаргу.pdf 16.01.2025 15:02
- Відповідь на скаргу.doc 16.01.2025 15:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.01.2025 18:37
Дата розгляду скарги:
20.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.01.2025 16:52
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
21.01.2025 16:00
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6e041f51961a44b7be8078334b35cf51
Заголовок пункту скарги:
Замовник необґрунтовано, безпідставно та протиправно відхилив тендерну пропозицію ТОВ "Август Трейд" у відкритих торгах (з особливостями) про закупівлю «Послуг з виготовлення рахунків за електричну енергію для споживачів ТОВ «РОЕК»» (код ДК 021:2015:79810000-5: Друкарські послуги), ідентифікатор закупівлі: UA-2024-12-24-013684-a
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
24.12.2024 Товариство з обмеженою відповідальністю «РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» (далі також – Замовник) оприлюднило за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-24-013684-a оголошення про проведення відкритих торгів (з особливостями) про закупівлю «Послуг з виготовлення рахунків за електричну енергію для споживачів ТОВ «РОЕК»» (код ДК 021:2015:79810000-5: Друкарські послуги) (далі також – Закупівля), ідентифікатор закупівлі: UA-2024-12-24-013684-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АВГУСТ ТРЕЙД» прийняло участь у вищезазначеній закупівлі та подало свою тендерну пропозицію.
За результатами торгів пропозиція ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» виявилась найбільш економічно вигідною.
У подальшому Замовник розмістив в електронній системі закупівель повідомлення про усунення невідповідностей у поданих ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» інформації та документах, зокрема, щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, а також наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів.
Того ж дня, ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» виконало вимоги Замовника, та надало пояснення щодо виявлених Замовником нібито "невідповідностей", а також додатково подало документи, що підтверджують наявність обладнання та матеріально-технічної бази (Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази вих.№67/01-25 від 03.01.2025 (назва файлу «Довідка МТБ оновлена»), Витяг з оборотно-сальдової відомості по рахунку 10 за 2024 р. (назва файлу «Витяг з оборотно-сальдової відомості ОЗ»)), та досвід виконання аналогічних договорів (Довідку про наявність в учасника досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів вих.№68/01-25 від 03.01.2024 (назва файлу «Довідка аналогічні договори оновлена»), Аналогічний договір та Акти з АТ «Київгаз», лист-відгук від замовника (назви файлів «Договір Київгаз», «Договір Київгаз Акти», «Лист-відгук Київгаз»)).
Однак, згідно з протоколом від 06.01.2025 пропозиція ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» була відхилена, оскільки ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» нібито не виправило виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій «невідповідності» в інформації та документах.
Вказане рішення Замовника є необґрунтованим та протиправним з огляду на наступне.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі також – Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з абз.6-7 пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Так, згідно з додатком №1 до Тендерної документації (далі також – ТД) Замовником було встановлено такі кваліфікаційні критерії та спосіб підтвердження їх відповідності:
1. Наявність обладнання та матеріально-технічної бази – на підтвердження Учасник має надати скан-копії документів, що згідно чинного законодавства України, посвідчують право власності: форма ОЗ-1 або відомість про наявність основних засобів або інший документ, який підтверджує право користування: договори оренди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договори суборенди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договір про надання послуг тощо, які підтверджують наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій визначені у довідці.
2. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору – під документальним підтвердженням належного виконання аналогічних договорів мають на увазі надання належним чином завірених копій договорів з усіма додатками (якщо такі були) і Актів надання послуги, що є предметом закупівлі за даною ТД та надання не менше 2 референцій (відгуку) від попередніх Замовників. Рекомендований період референцій (відгуку), який подається Учасником - за останні три роки.
При цьому Замовник визначив, що аналогічним договором (договорами), вважається договір, який містить інформацію про обсяг надрукованої продукції не менше 350 000 одиниць формату А5, в межах хоча б одного календарного місяця, або в межах одного замовлення.
Відповідно до абз.2. пункту 31 Особливостей, тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Згідно з наявними у електронній системі документами убачається, що для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» у складі своєї тендерної пропозиції надало Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази вих.№2086/12-24 від 30.12.2024 (назва файлу «Довідка МТБ»), інвентарні картки на зазначене в довідці обладнання (назва файлів «Інв. карта …»).
Також, для усунення нібито невідповідностей ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» додатково подало Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази вих.№67/01-25 від 03.01.2025 (назва файлу «Довідка МТБ оновлена»), Витяг з оборотно-сальдової відомості по рахунку 10 за 2024 р. (назва файлу «Витяг з оборотно-сальдової відомості ОЗ»).
Для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» у складі своєї тендерної пропозиції надало Довідку про наявність в учасника досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів вих.№ 2083/12-24 30.12.2024, Договори, Акти та листи-відгуки від замовників ТОВ «Прикарпатенерготрейд» та ТОВ «ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» (назви файлів «Договір на друк Прикарпаттяенерготрейд.pdf», «Додаткова угода Прикарпаття №1 від 27.02.2023» «Договір Прикарпатенерготрейд АТ Акти», «Прикарпаття_Август_Трейд_лист_відгук_28_12_2023_скан», «Договір на друк рахунків ЧОЕК», «Акти ЧОЕК», «Лист-відгук ЧОЕК».
Також, для усунення нібито невідповідностей ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» додатково подало Довідку про наявність в учасника досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів вих.№68/01-25 від 03.01.2024 (назва файлу «Довідка аналогічні договори оновлена»), Аналогічний договір та Акти з АТ «Київгаз», лист-відгук від замовника (назви файлів «Договір Київгаз», «Договір Київгаз Акти», «Лист-відгук Київгаз»).
Однак, Замовник необґрунтовано та протиправно зазначив, що документи, якими ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» підтверджує право власності на власне обладнання та матеріально-технічну базу, подану у Довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, а саме Форма ОЗ-6 (Інвентарна картка обліку основних засобів), згідно з наказом Державної служби статистики України №266 від 22.10.2021 «Про скасування та визнання такими, що втратили свою чинність, деяких наказів Державної служби статистики України та Державного комітету статистики України» втратили свою чинність.
Як зазначено вище, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» Замовник визначив, що учасник повинен надати скан-копії документів, що згідно чинного законодавства України, посвідчують право власності: форма ОЗ-1 або відомість про наявність основних засобів або інший документ, який підтверджує право користування: договори оренди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договори суборенди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договір про надання послуг тощо, зокрема які підтверджують наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій визначені у довідці.
Станом на теперішній час, в Україні відсутній нормативно-правовий акт, який встановлює обов’язкову форму документа, який підтверджує наявність у підприємства основних засобів.
Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України» підприємство самостійно визначає за погодженням з власником (власниками) або уповноваженим ним органом (посадовою особою) відповідно до установчих документів облікову політику підприємства; обирає форму бухгалтерського обліку як певну систему регістрів обліку, порядку і способу реєстрації та узагальнення інформації в них з додержанням єдиних засад, встановлених цим Законом, та з урахуванням особливостей своєї діяльності і технології обробки облікових даних.
Таким чином, відповідно до положень Податкового кодексу України та Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби», затвердженого наказом Міністерства фінансів України №92 від 27.04.2000, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.05.2000 за №288/4509, ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» веде облік основних засобів за рахунком 10 та шляхом складання інвентаризаційних карток.
За роз’ясненнями Державної служби статистики України скасування форми ОЗ-6 «Інвентарна картка обліку основних засобів» не позбавляє підприємства права вести облік наявних основних засобів за такою формою. Скасування цієї форми наказом Державної служби статистики України №266 від 22.10.2021 лише скасувало обов’язок її додержання підприємствами.
Таким чином, убачається, що ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» надало, відповідно до вимог Тендерної документації, достатні та належні документи для підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази для виконання умов договору про закупівлю.
Також, Замовник необґрунтовано та протиправно вказав, що надані ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» документи для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору нібито не відповідають вимогам зазначеним у Тендерній документації, а саме: ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» надав два договори, які передбачають друк у форматі А-4 (ТОВ «Прикарпатенерготрейд») та форматі 8 дюймів (210 х203,2 мм) (АТ «Київгаз»), що не відповідає заявленому Замовником формату А-5. Адже для Учасників передбачалася наступна вимога: «Відповідає, якщо документально підтверджується досвід виконання аналогічних договорів (аналогічним договором (договорами), вважається договір, який містить інформацію про обсяг надрукованої продукції - не менше 350 000 одиниць формату А5, в межах хоча б одного календарного місяця, або в межах одного замовлення, яке підтверджується Актами виконаних робіт), їх має бути не менше двох».
Згідно з поданими ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» договорами з ТОВ «Прикарпатенерготрейд», ТОВ «ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ», АТ «Київгаз» убачається, що їх предметом є друк розрахункових документів (рахунків), що є аналогічним предмету закупівлі.
Таким чином, ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» належно документально підтвердило наявність досвіду виконання аналогічних договорів.
Встановлення Замовником вимоги до конкретного формату та обсягу є дискримінаційними, оскільки жодним чином не впливаючи на підтвердження можливості надання послуг, що є предметом закупівлі, однак при цьому звужують коло потенційних учасників процедур закупівель.
Так, Антимонопольний комітет України неодноразово наголошував у своїх рішеннях, що до таких вимог належать, зокрема: вимоги щодо конкретного періоду, року/років виконання чи укладення договору (договорів); вимоги щодо предмета закупівлі (конкретного формулювання назви предмета закупівлі тощо); вимоги до обсягу та/або ціни договору (наприклад, встановлюється конкретна сума /обсяг договору або відсоткове співвідношення вартості аналогічного договору до очікуваної вартості закупівлі); вимоги до замовника за аналогічним договором (наприклад, визначення, що замовником за аналогічним договором може бути лише суб’єкт, який підпадає під визначення замовника відповідно до Закону); вимоги до документів, що підтверджують виконання договору (наприклад, відгуки, видані на ім’я конкретних замовників, у чітко визначений період) тощо (рішення від 18.10.2023 № 16676-р/пк-пз (UA-2023-10-05-009551-a), від 12.07.2023 № 10499-р/пк-пз (UA-2023-06-21-009694-a), від 24.05.2023 № 7282-р/пк-пз (UA-2023-05-08-009598-a).
У Додатковій інформації до вимоги про усунення невідповідностей вих. №66/01-25 від 03.01.2025 (назва файлу «Відповідь на вимогу») ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» зазначило, що наявне у нього Обладнання може виготовлювати необхідну Замовнику продукцію до 3 млн. одиниць на добу. Формат продукції не має значення.
Вищезазначене рішення Замовника порушує належні ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» права на добросовісну конкуренцію, рівне ставлення до учасників, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Таким чином убачається, що під час прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД», Замовником порушено вимоги законодавства у сфері публічних закупівель, а тому це рішення підлягає скасуванню.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АВГУСТ ТРЕЙД» прийняло участь у вищезазначеній закупівлі та подало свою тендерну пропозицію.
За результатами торгів пропозиція ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» виявилась найбільш економічно вигідною.
У подальшому Замовник розмістив в електронній системі закупівель повідомлення про усунення невідповідностей у поданих ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» інформації та документах, зокрема, щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, а також наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів.
Того ж дня, ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» виконало вимоги Замовника, та надало пояснення щодо виявлених Замовником нібито "невідповідностей", а також додатково подало документи, що підтверджують наявність обладнання та матеріально-технічної бази (Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази вих.№67/01-25 від 03.01.2025 (назва файлу «Довідка МТБ оновлена»), Витяг з оборотно-сальдової відомості по рахунку 10 за 2024 р. (назва файлу «Витяг з оборотно-сальдової відомості ОЗ»)), та досвід виконання аналогічних договорів (Довідку про наявність в учасника досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів вих.№68/01-25 від 03.01.2024 (назва файлу «Довідка аналогічні договори оновлена»), Аналогічний договір та Акти з АТ «Київгаз», лист-відгук від замовника (назви файлів «Договір Київгаз», «Договір Київгаз Акти», «Лист-відгук Київгаз»)).
Однак, згідно з протоколом від 06.01.2025 пропозиція ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» була відхилена, оскільки ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» нібито не виправило виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій «невідповідності» в інформації та документах.
Вказане рішення Замовника є необґрунтованим та протиправним з огляду на наступне.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі також – Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з абз.6-7 пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Так, згідно з додатком №1 до Тендерної документації (далі також – ТД) Замовником було встановлено такі кваліфікаційні критерії та спосіб підтвердження їх відповідності:
1. Наявність обладнання та матеріально-технічної бази – на підтвердження Учасник має надати скан-копії документів, що згідно чинного законодавства України, посвідчують право власності: форма ОЗ-1 або відомість про наявність основних засобів або інший документ, який підтверджує право користування: договори оренди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договори суборенди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договір про надання послуг тощо, які підтверджують наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій визначені у довідці.
2. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору – під документальним підтвердженням належного виконання аналогічних договорів мають на увазі надання належним чином завірених копій договорів з усіма додатками (якщо такі були) і Актів надання послуги, що є предметом закупівлі за даною ТД та надання не менше 2 референцій (відгуку) від попередніх Замовників. Рекомендований період референцій (відгуку), який подається Учасником - за останні три роки.
При цьому Замовник визначив, що аналогічним договором (договорами), вважається договір, який містить інформацію про обсяг надрукованої продукції не менше 350 000 одиниць формату А5, в межах хоча б одного календарного місяця, або в межах одного замовлення.
Відповідно до абз.2. пункту 31 Особливостей, тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Згідно з наявними у електронній системі документами убачається, що для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» у складі своєї тендерної пропозиції надало Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази вих.№2086/12-24 від 30.12.2024 (назва файлу «Довідка МТБ»), інвентарні картки на зазначене в довідці обладнання (назва файлів «Інв. карта …»).
Також, для усунення нібито невідповідностей ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» додатково подало Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази вих.№67/01-25 від 03.01.2025 (назва файлу «Довідка МТБ оновлена»), Витяг з оборотно-сальдової відомості по рахунку 10 за 2024 р. (назва файлу «Витяг з оборотно-сальдової відомості ОЗ»).
Для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» у складі своєї тендерної пропозиції надало Довідку про наявність в учасника досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів вих.№ 2083/12-24 30.12.2024, Договори, Акти та листи-відгуки від замовників ТОВ «Прикарпатенерготрейд» та ТОВ «ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» (назви файлів «Договір на друк Прикарпаттяенерготрейд.pdf», «Додаткова угода Прикарпаття №1 від 27.02.2023» «Договір Прикарпатенерготрейд АТ Акти», «Прикарпаття_Август_Трейд_лист_відгук_28_12_2023_скан», «Договір на друк рахунків ЧОЕК», «Акти ЧОЕК», «Лист-відгук ЧОЕК».
Також, для усунення нібито невідповідностей ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» додатково подало Довідку про наявність в учасника досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів вих.№68/01-25 від 03.01.2024 (назва файлу «Довідка аналогічні договори оновлена»), Аналогічний договір та Акти з АТ «Київгаз», лист-відгук від замовника (назви файлів «Договір Київгаз», «Договір Київгаз Акти», «Лист-відгук Київгаз»).
Однак, Замовник необґрунтовано та протиправно зазначив, що документи, якими ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» підтверджує право власності на власне обладнання та матеріально-технічну базу, подану у Довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, а саме Форма ОЗ-6 (Інвентарна картка обліку основних засобів), згідно з наказом Державної служби статистики України №266 від 22.10.2021 «Про скасування та визнання такими, що втратили свою чинність, деяких наказів Державної служби статистики України та Державного комітету статистики України» втратили свою чинність.
Як зазначено вище, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» Замовник визначив, що учасник повинен надати скан-копії документів, що згідно чинного законодавства України, посвідчують право власності: форма ОЗ-1 або відомість про наявність основних засобів або інший документ, який підтверджує право користування: договори оренди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договори суборенди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договір про надання послуг тощо, зокрема які підтверджують наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій визначені у довідці.
Станом на теперішній час, в Україні відсутній нормативно-правовий акт, який встановлює обов’язкову форму документа, який підтверджує наявність у підприємства основних засобів.
Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України» підприємство самостійно визначає за погодженням з власником (власниками) або уповноваженим ним органом (посадовою особою) відповідно до установчих документів облікову політику підприємства; обирає форму бухгалтерського обліку як певну систему регістрів обліку, порядку і способу реєстрації та узагальнення інформації в них з додержанням єдиних засад, встановлених цим Законом, та з урахуванням особливостей своєї діяльності і технології обробки облікових даних.
Таким чином, відповідно до положень Податкового кодексу України та Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби», затвердженого наказом Міністерства фінансів України №92 від 27.04.2000, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.05.2000 за №288/4509, ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» веде облік основних засобів за рахунком 10 та шляхом складання інвентаризаційних карток.
За роз’ясненнями Державної служби статистики України скасування форми ОЗ-6 «Інвентарна картка обліку основних засобів» не позбавляє підприємства права вести облік наявних основних засобів за такою формою. Скасування цієї форми наказом Державної служби статистики України №266 від 22.10.2021 лише скасувало обов’язок її додержання підприємствами.
Таким чином, убачається, що ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» надало, відповідно до вимог Тендерної документації, достатні та належні документи для підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази для виконання умов договору про закупівлю.
Також, Замовник необґрунтовано та протиправно вказав, що надані ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» документи для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору нібито не відповідають вимогам зазначеним у Тендерній документації, а саме: ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» надав два договори, які передбачають друк у форматі А-4 (ТОВ «Прикарпатенерготрейд») та форматі 8 дюймів (210 х203,2 мм) (АТ «Київгаз»), що не відповідає заявленому Замовником формату А-5. Адже для Учасників передбачалася наступна вимога: «Відповідає, якщо документально підтверджується досвід виконання аналогічних договорів (аналогічним договором (договорами), вважається договір, який містить інформацію про обсяг надрукованої продукції - не менше 350 000 одиниць формату А5, в межах хоча б одного календарного місяця, або в межах одного замовлення, яке підтверджується Актами виконаних робіт), їх має бути не менше двох».
Згідно з поданими ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» договорами з ТОВ «Прикарпатенерготрейд», ТОВ «ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ», АТ «Київгаз» убачається, що їх предметом є друк розрахункових документів (рахунків), що є аналогічним предмету закупівлі.
Таким чином, ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» належно документально підтвердило наявність досвіду виконання аналогічних договорів.
Встановлення Замовником вимоги до конкретного формату та обсягу є дискримінаційними, оскільки жодним чином не впливаючи на підтвердження можливості надання послуг, що є предметом закупівлі, однак при цьому звужують коло потенційних учасників процедур закупівель.
Так, Антимонопольний комітет України неодноразово наголошував у своїх рішеннях, що до таких вимог належать, зокрема: вимоги щодо конкретного періоду, року/років виконання чи укладення договору (договорів); вимоги щодо предмета закупівлі (конкретного формулювання назви предмета закупівлі тощо); вимоги до обсягу та/або ціни договору (наприклад, встановлюється конкретна сума /обсяг договору або відсоткове співвідношення вартості аналогічного договору до очікуваної вартості закупівлі); вимоги до замовника за аналогічним договором (наприклад, визначення, що замовником за аналогічним договором може бути лише суб’єкт, який підпадає під визначення замовника відповідно до Закону); вимоги до документів, що підтверджують виконання договору (наприклад, відгуки, видані на ім’я конкретних замовників, у чітко визначений період) тощо (рішення від 18.10.2023 № 16676-р/пк-пз (UA-2023-10-05-009551-a), від 12.07.2023 № 10499-р/пк-пз (UA-2023-06-21-009694-a), від 24.05.2023 № 7282-р/пк-пз (UA-2023-05-08-009598-a).
У Додатковій інформації до вимоги про усунення невідповідностей вих. №66/01-25 від 03.01.2025 (назва файлу «Відповідь на вимогу») ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» зазначило, що наявне у нього Обладнання може виготовлювати необхідну Замовнику продукцію до 3 млн. одиниць на добу. Формат продукції не має значення.
Вищезазначене рішення Замовника порушує належні ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» права на добросовісну конкуренцію, рівне ставлення до учасників, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Таким чином убачається, що під час прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД», Замовником порушено вимоги законодавства у сфері публічних закупівель, а тому це рішення підлягає скасуванню.
×
-
Назва доказу:
Скан-копія аналогічного Договору з ТОВ «Прикарпатенерготрейд» в комплекті з актами виконаних робіт ті відгуком
-
Повʼязаний документ:
Договір Прикарпаття + акти + відгук.pdf
-
-
Назва доказу:
Скан-копія аналогічного Договору з ТОВ «ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» в комплекті з актами виконаних робіт ті відгуком
-
Повʼязаний документ:
Договір ЧОЕК + акти + відгук.pdf
-
-
Назва доказу:
Скан-копія аналогічного Договору з АТ «Київгаз» в комплекті з актами виконаних робіт ті відгуком
-
Повʼязаний документ:
Договір Київгаз + акти + відгук.pdf
-
-
Назва доказу:
Витяг з оборотно-сальдової відомості по рахунку 10 за 2024 р, що підтверджує наявність зазначеного обладнання на балансі товариства
-
Повʼязаний документ:
Витяг з оборотно-сальдової відомості ОЗ.pdf
-
-
Назва доказу:
Інвентарні картки на обладнання, якого з багатократним запасом достатньо для виконання робіт за предметом закупівлі
-
Повʼязаний документ:
Інвентарні картки ОЗ.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника Товариство з обмеженою відповідальністю «РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» скасувати повністю рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «АВГУСТ ТРЕЙД» під час закупівлі «Послуг з виготовлення рахунків за електричну енергію для споживачів ТОВ «РОЕК»» (код ДК 021:2015:79810000-5: Друкарські послуги), ідентифікатор закупівлі: UA-2024-12-24-013684-a (протокол від 06.01.2025 «ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ»)