• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з виготовлення рахунків за електричну енергію для споживачів ТОВ «РОЕК»

Завершена

2 400 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 000.00 UAH
Період оскарження: 24.12.2024 14:34 - 29.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме прийняття Замовником - Товариство з обмеженою відповідальністю «РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» упередженого, необґрунтованого та протиправного рішення щодо визнання ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» переможцем торгів.

Номер: d468889099da4b71ad0a44fcf1a82b97
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-24-013684-a.c2
Назва: Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме прийняття Замовником - Товариство з обмеженою відповідальністю «РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» упередженого, необґрунтованого та протиправного рішення щодо визнання ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» переможцем торгів.
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 12.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.02.2025 16:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.02.2025 11:02
Дата виконання рішення Замовником: 20.02.2025 15:23
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 12.02.2025р. №2157-р/пк-пз ТОВ "РОЕК", згідно Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.02.2025р. скасувало Рішення від 29.01.2025р. (Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою) про визнання ТОВ "ДРУК АДВ-ГРУП" переможцем Закупівлі послуг з виготовлення рахунків за електричну енергію для споживачів ТОВ «РОЕК» (код 79810000-5 - Друкарські послуги за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника).
Автор: ТОВ "АВГУСТ ТРЕЙД", Оксана Павлюк +380682917620 chernenko@avgust.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9139b5b5f7ca4414b929cbec4c33ec17
Заголовок пункту скарги: Вибіркове та нерівне ставлення Замовника до учасників. Замовник відхилив найбільш вигідну пропозицію ТОВ "Август Трейд" за начебто невиправлені невідповідності, але аналогічні невідповідності ТОВ "Друк АДВ-Груп" вважає прийнятними та визнав його переможцем торгів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 24.12.2024 Товариство з обмеженою відповідальністю «РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» (Замовник) за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-24-013684-a оголосило проведення відкритих торгів (з особливостями) про закупівлю «Послуг з виготовлення рахунків за електричну енергію для споживачів ТОВ «РОЕК»» (код ДК 021:2015:79810000-5: Друкарські послуги) (далі також – Закупівля), ідентифікатор закупівлі: UA-2024-12-24-013684-a.
ТОВ «Август Трейд» прийняло участь у зазначеній закупівлі та за результатами торгів пропозиція ТОВ «Август Трейд» визначена найбільш економічно вигідною.
За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Август Трейд» Замовник розмістив в електронній системі закупівель вимогу про усунення невідповідностей у поданих інформації та документах, а саме, щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, а також наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів. Замовника не влаштовували:
- інвентарні картки товариства за формою № ОЗ-6 як доказ наявності обладнання (хоча загальноприйнятним вважається, що вони якнайкраще демонструють наявність основних засобів) та
- надані Скаржником аналогічні договори за форматом готової продукції та кількості виконаного місячного замовлення.
Незважаючи на додатково надані документи, інформацію та пояснення, пропозиція ТОВ «Август Трейд» була відхилена, з огляду на нібито не виправлені невідповідності.
Під час розгляду пропозиції наступного учасника - ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП», у Замовника на диво не виникло питань та вимог з таких самих невідповідностей, які вони висували Товариству «Август Трейд», а саме:
1. Замовник не став вимагати від ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» жодної додаткової інформації і доказів наявності обладнання та матеріально-технічної бази, як вони вимагали від ТОВ «Август Трейд», ані форми ОЗ-1, ані оборотно-сальдової відомості по рахунку 10. І це незважаючи на те, що у якості доказів такої наявності були подані видаткові накладні на купівлю бувшого у використанні офісного обладнання, що аж ніяк не свідчить, що воно є в наявності та обліковується як Основні засоби, адже воно може взагалі обліковуватись як товар.
2.Щодо наявності досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів.
ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» не надав у складі тендерної пропозиції належні докази наявності такого досвіду, про що було вказано у вимозі Замовника Учаснику та вказано про необхідність усунення зазначених невідповідностей.
На виконання цієї вимоги ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» довантажив договір з ТОВ «ЕНЕРА ЧЕНІГІВ» № 55 від «04» грудня 2023 р., який був укладений за результатами торгів Ідентифікаційний номер UA-2023-09-28-008908-a, ID: e67d848a4e7f4027af9f57ae426f4128. Предметом вказаного договору є: Щомісячне друкування (ч/б, лазерний друк) бланків квитанцій формату А4 з персоналізацією з одного боку, папір офсетний, 80 гр/м2, за необхідності с друком з іншого боку аркушу повідомлень рекламного або інформаційного характеру (одно- або повнокольоровим). Жодних додаткових угод щодо зміни формату продукції або розширення асортименту готової продукції не було. За результатами виконання вказаного договору ТОВ «ЕНЕРА ЧЕНІГІВ» опублікувало в системі Prozorro звіт, де прямо підтверджений перелік робіт, який здійснило ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП».
Таким чином, Замовник проігнорував невиконання товариством «ДРУК АДВ-ГРУП» висунутої вимоги та визнав його переможцем торгів.
АЛЕ, саме відсутність підтверджуючих документів щодо друку продукції формату А-5 стала причиною відхилення пропозиції ТОВ «Август Трейд», що підтверджено рішенням АМКУ 807-р/пк-пз від 20.01.2025 р.
Це красномовно свідчить, що визнання ТОВ «ДРУК АДВ-ГРУП» переможцем торгів є упередженим, необґрунтованим та протиправним, прямо порушуючи принципи, передбачені Законом України «Про публічні закупівлі», а саме добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель - необґрунтоване та протиправне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "Август Трейд" (Скаржник) у відкритих торгах (з особливостями) про закупівлю «Послуг з виготовлення рахунків за електричну енергію для споживачів ТОВ «РОЕК»» (код ДК 021:2015:79810000-5: Друкарські послуги), ідентифікатор закупівлі: UA-2024-12-24-013684-a. Посилання: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-24-013684-a

Номер: 1d798a17cf84452ead68a4798125f4c0
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-24-013684-a.b1
Назва: Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель - необґрунтоване та протиправне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "Август Трейд" (Скаржник) у відкритих торгах (з особливостями) про закупівлю «Послуг з виготовлення рахунків за електричну енергію для споживачів ТОВ «РОЕК»» (код ДК 021:2015:79810000-5: Друкарські послуги), ідентифікатор закупівлі: UA-2024-12-24-013684-a. Посилання: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-24-013684-a
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.01.2025 16:52
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 21.01.2025 16:00
Автор: ТОВ "АВГУСТ ТРЕЙД", Оксана Павлюк +380682917620 chernenko@avgust.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6e041f51961a44b7be8078334b35cf51
Заголовок пункту скарги: Замовник необґрунтовано, безпідставно та протиправно відхилив тендерну пропозицію ТОВ "Август Трейд" у відкритих торгах (з особливостями) про закупівлю «Послуг з виготовлення рахунків за електричну енергію для споживачів ТОВ «РОЕК»» (код ДК 021:2015:79810000-5: Друкарські послуги), ідентифікатор закупівлі: UA-2024-12-24-013684-a
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 24.12.2024 Товариство з обмеженою відповідальністю «РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» (далі також – Замовник) оприлюднило за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-24-013684-a оголошення про проведення відкритих торгів (з особливостями) про закупівлю «Послуг з виготовлення рахунків за електричну енергію для споживачів ТОВ «РОЕК»» (код ДК 021:2015:79810000-5: Друкарські послуги) (далі також – Закупівля), ідентифікатор закупівлі: UA-2024-12-24-013684-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АВГУСТ ТРЕЙД» прийняло участь у вищезазначеній закупівлі та подало свою тендерну пропозицію.
За результатами торгів пропозиція ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» виявилась найбільш економічно вигідною.
У подальшому Замовник розмістив в електронній системі закупівель повідомлення про усунення невідповідностей у поданих ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» інформації та документах, зокрема, щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, а також наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів.
Того ж дня, ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» виконало вимоги Замовника, та надало пояснення щодо виявлених Замовником нібито "невідповідностей", а також додатково подало документи, що підтверджують наявність обладнання та матеріально-технічної бази (Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази вих.№67/01-25 від 03.01.2025 (назва файлу «Довідка МТБ оновлена»), Витяг з оборотно-сальдової відомості по рахунку 10 за 2024 р. (назва файлу «Витяг з оборотно-сальдової відомості ОЗ»)), та досвід виконання аналогічних договорів (Довідку про наявність в учасника досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів вих.№68/01-25 від 03.01.2024 (назва файлу «Довідка аналогічні договори оновлена»), Аналогічний договір та Акти з АТ «Київгаз», лист-відгук від замовника (назви файлів «Договір Київгаз», «Договір Київгаз Акти», «Лист-відгук Київгаз»)).
Однак, згідно з протоколом від 06.01.2025 пропозиція ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» була відхилена, оскільки ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» нібито не виправило виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій «невідповідності» в інформації та документах.
Вказане рішення Замовника є необґрунтованим та протиправним з огляду на наступне.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі також – Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з абз.6-7 пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Так, згідно з додатком №1 до Тендерної документації (далі також – ТД) Замовником було встановлено такі кваліфікаційні критерії та спосіб підтвердження їх відповідності:
1. Наявність обладнання та матеріально-технічної бази – на підтвердження Учасник має надати скан-копії документів, що згідно чинного законодавства України, посвідчують право власності: форма ОЗ-1 або відомість про наявність основних засобів або інший документ, який підтверджує право користування: договори оренди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договори суборенди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договір про надання послуг тощо, які підтверджують наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій визначені у довідці.
2. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору – під документальним підтвердженням належного виконання аналогічних договорів мають на увазі надання належним чином завірених копій договорів з усіма додатками (якщо такі були) і Актів надання послуги, що є предметом закупівлі за даною ТД та надання не менше 2 референцій (відгуку) від попередніх Замовників. Рекомендований період референцій (відгуку), який подається Учасником - за останні три роки.
При цьому Замовник визначив, що аналогічним договором (договорами), вважається договір, який містить інформацію про обсяг надрукованої продукції не менше 350 000 одиниць формату А5, в межах хоча б одного календарного місяця, або в межах одного замовлення.
Відповідно до абз.2. пункту 31 Особливостей, тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Згідно з наявними у електронній системі документами убачається, що для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» у складі своєї тендерної пропозиції надало Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази вих.№2086/12-24 від 30.12.2024 (назва файлу «Довідка МТБ»), інвентарні картки на зазначене в довідці обладнання (назва файлів «Інв. карта …»).
Також, для усунення нібито невідповідностей ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» додатково подало Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази вих.№67/01-25 від 03.01.2025 (назва файлу «Довідка МТБ оновлена»), Витяг з оборотно-сальдової відомості по рахунку 10 за 2024 р. (назва файлу «Витяг з оборотно-сальдової відомості ОЗ»).
Для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» у складі своєї тендерної пропозиції надало Довідку про наявність в учасника досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів вих.№ 2083/12-24 30.12.2024, Договори, Акти та листи-відгуки від замовників ТОВ «Прикарпатенерготрейд» та ТОВ «ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» (назви файлів «Договір на друк Прикарпаттяенерготрейд.pdf», «Додаткова угода Прикарпаття №1 від 27.02.2023» «Договір Прикарпатенерготрейд АТ Акти», «Прикарпаття_Август_Трейд_лист_відгук_28_12_2023_скан», «Договір на друк рахунків ЧОЕК», «Акти ЧОЕК», «Лист-відгук ЧОЕК».
Також, для усунення нібито невідповідностей ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» додатково подало Довідку про наявність в учасника досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів вих.№68/01-25 від 03.01.2024 (назва файлу «Довідка аналогічні договори оновлена»), Аналогічний договір та Акти з АТ «Київгаз», лист-відгук від замовника (назви файлів «Договір Київгаз», «Договір Київгаз Акти», «Лист-відгук Київгаз»).
Однак, Замовник необґрунтовано та протиправно зазначив, що документи, якими ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» підтверджує право власності на власне обладнання та матеріально-технічну базу, подану у Довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, а саме Форма ОЗ-6 (Інвентарна картка обліку основних засобів), згідно з наказом Державної служби статистики України №266 від 22.10.2021 «Про скасування та визнання такими, що втратили свою чинність, деяких наказів Державної служби статистики України та Державного комітету статистики України» втратили свою чинність.
Як зазначено вище, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» Замовник визначив, що учасник повинен надати скан-копії документів, що згідно чинного законодавства України, посвідчують право власності: форма ОЗ-1 або відомість про наявність основних засобів або інший документ, який підтверджує право користування: договори оренди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договори суборенди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договір про надання послуг тощо, зокрема які підтверджують наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій визначені у довідці.
Станом на теперішній час, в Україні відсутній нормативно-правовий акт, який встановлює обов’язкову форму документа, який підтверджує наявність у підприємства основних засобів.
Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України» підприємство самостійно визначає за погодженням з власником (власниками) або уповноваженим ним органом (посадовою особою) відповідно до установчих документів облікову політику підприємства; обирає форму бухгалтерського обліку як певну систему регістрів обліку, порядку і способу реєстрації та узагальнення інформації в них з додержанням єдиних засад, встановлених цим Законом, та з урахуванням особливостей своєї діяльності і технології обробки облікових даних.
Таким чином, відповідно до положень Податкового кодексу України та Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби», затвердженого наказом Міністерства фінансів України №92 від 27.04.2000, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.05.2000 за №288/4509, ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» веде облік основних засобів за рахунком 10 та шляхом складання інвентаризаційних карток.
За роз’ясненнями Державної служби статистики України скасування форми ОЗ-6 «Інвентарна картка обліку основних засобів» не позбавляє підприємства права вести облік наявних основних засобів за такою формою. Скасування цієї форми наказом Державної служби статистики України №266 від 22.10.2021 лише скасувало обов’язок її додержання підприємствами.
Таким чином, убачається, що ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» надало, відповідно до вимог Тендерної документації, достатні та належні документи для підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази для виконання умов договору про закупівлю.
Також, Замовник необґрунтовано та протиправно вказав, що надані ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» документи для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору нібито не відповідають вимогам зазначеним у Тендерній документації, а саме: ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» надав два договори, які передбачають друк у форматі А-4 (ТОВ «Прикарпатенерготрейд») та форматі 8 дюймів (210 х203,2 мм) (АТ «Київгаз»), що не відповідає заявленому Замовником формату А-5. Адже для Учасників передбачалася наступна вимога: «Відповідає, якщо документально підтверджується досвід виконання аналогічних договорів (аналогічним договором (договорами), вважається договір, який містить інформацію про обсяг надрукованої продукції - не менше 350 000 одиниць формату А5, в межах хоча б одного календарного місяця, або в межах одного замовлення, яке підтверджується Актами виконаних робіт), їх має бути не менше двох».
Згідно з поданими ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» договорами з ТОВ «Прикарпатенерготрейд», ТОВ «ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ», АТ «Київгаз» убачається, що їх предметом є друк розрахункових документів (рахунків), що є аналогічним предмету закупівлі.
Таким чином, ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» належно документально підтвердило наявність досвіду виконання аналогічних договорів.
Встановлення Замовником вимоги до конкретного формату та обсягу є дискримінаційними, оскільки жодним чином не впливаючи на підтвердження можливості надання послуг, що є предметом закупівлі, однак при цьому звужують коло потенційних учасників процедур закупівель.
Так, Антимонопольний комітет України неодноразово наголошував у своїх рішеннях, що до таких вимог належать, зокрема: вимоги щодо конкретного періоду, року/років виконання чи укладення договору (договорів); вимоги щодо предмета закупівлі (конкретного формулювання назви предмета закупівлі тощо); вимоги до обсягу та/або ціни договору (наприклад, встановлюється конкретна сума /обсяг договору або відсоткове співвідношення вартості аналогічного договору до очікуваної вартості закупівлі); вимоги до замовника за аналогічним договором (наприклад, визначення, що замовником за аналогічним договором може бути лише суб’єкт, який підпадає під визначення замовника відповідно до Закону); вимоги до документів, що підтверджують виконання договору (наприклад, відгуки, видані на ім’я конкретних замовників, у чітко визначений період) тощо (рішення від 18.10.2023 № 16676-р/пк-пз (UA-2023-10-05-009551-a), від 12.07.2023 № 10499-р/пк-пз (UA-2023-06-21-009694-a), від 24.05.2023 № 7282-р/пк-пз (UA-2023-05-08-009598-a).
У Додатковій інформації до вимоги про усунення невідповідностей вих. №66/01-25 від 03.01.2025 (назва файлу «Відповідь на вимогу») ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» зазначило, що наявне у нього Обладнання може виготовлювати необхідну Замовнику продукцію до 3 млн. одиниць на добу. Формат продукції не має значення.
Вищезазначене рішення Замовника порушує належні ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД» права на добросовісну конкуренцію, рівне ставлення до учасників, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Таким чином убачається, що під час прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АВГУСТ ТРЕЙД», Замовником порушено вимоги законодавства у сфері публічних закупівель, а тому це рішення підлягає скасуванню.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника