-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Нафта і дистиляти
Завершена
7 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 9 500.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 9 500.00 UAH
Період оскарження:
24.12.2024 14:05 - 11.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Номер:
226a514541d34f278d94d1fb22e6e102
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-24-012557-a.c1
Назва:
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2024-12-24-012557-a, затвердженій Рішенням Уповноваженої особи замовника (Управління поліції охорони в Дніпропетровській області), Протокол № 273 від 24.12.2024 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»).
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір ТОВ МАРШАЛ-КАРД.pdf 27.12.2024 11:50
- Додаток 1 кваліфікаційні та документи учасника.docx 27.12.2024 11:50
- Додаток 3 ТЗ.docx 27.12.2024 11:50
- ТД нафта і дистиляти.docx 27.12.2024 11:50
- sign.p7s 27.12.2024 12:05
- Договір ПАТ УКРНАФТА.pdf 03.01.2025 12:11
- Щодо пояснень замовника.docx 03.01.2025 12:11
- Щодо пояснень замовника.pdf 03.01.2025 12:11
- рішення від 30.12.2024 № 20784.pdf 30.12.2024 14:15
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.01.2025 № 175.pdf 06.01.2025 17:01
- рішення від 06.01.2025 № 175.pdf 07.01.2025 17:18
- термін подання пропозицій.bmp 01.01.2025 12:42
- Заперечення на скаргу.doc 01.01.2025 12:42
- термін поставки.bmp 01.01.2025 12:42
- Заперечення на скаргу.pdf 01.01.2025 12:42
- термін поставки.jpg 01.01.2025 13:28
- 2термін подання пропозицій.jpg 01.01.2025 13:28
- Протоко 7 зміни до ТД нафта і дистиляти.pdf 08.01.2025 13:34
- Перелік змін.pdf 08.01.2025 13:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.12.2024 13:46
Дата розгляду скарги:
06.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.12.2024 14:15
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.01.2025 17:18
Дата виконання рішення Замовником:
08.01.2025 13:34
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №175-р/пк-пз від 06.01.2025, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення, Управлінням поліції охорони в Дніпропетровській області унесено зміни до тендерної документації та продовжено термін подання пропозицій до закупівлі "Нафта і дистиляти", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-24-012557-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
93ffa7711c47428b9e16abc9a7527aff
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-12-24-012557-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2024-12-24-012557-a, оголошеній Управлінням поліції охорони в Дніпропетровській області (далі – Замовник).
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-12-24-012557-a містить умови, згідно з якими:
1. Учасник повинен мати власні АЗС або прямі договори з запропонованими АЗС.
2. Встановлено умови, які не можливо виконати з об’єктивних причин.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо наявності в учасника власних АЗС або прямих договорів з запропонованими АЗС.
Відповідно до умов пункту 10 Розділу ІІІ Додатку 1 до Тендерної документації, у постачальника повинні бути АЗС у власності або заключенні прямі договори на обслуговування паливних карт з АЗС які пропонуються. На підтвердження надати документи щодо власності АЗС або копії договорів з АЗС.
Вбачається, що згідно з цією умовою Замовник допускатиме для участі у закупівлі учасників, які є власниками запропонованих АЗС, та/або мають прямі договори на обслуговування паливних карт, укладені з власниками таких АЗС. Тобто, зазначений пункт Тендерної документації не передбачає можливості участі у закупівлі учасників, які не є власниками запропонованих АЗС, та/або не мають прямих договорів на обслуговування паливних карт, укладених з власниками таких АЗС, однак залучають АЗС на підставі договорів на обслуговування паливних карт, укладених компаніями – посередниками.
Законодавство, яке регулює сферу роздрібної торгівлі нафтопродуктами і його обігу на ринку, зокрема, Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442, а також Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, не вимагає обов’язкової наявності у розповсюджувачів палива (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), АЗС саме у власності, а також не зобов’язує мати саме прямі договори на обслуговування паливних карт з АЗС.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має, зокрема, договір поставки товарів партіями та надання послуг з використання паливних карток від 12.02.2024 № МК14/12/02/24, укладений з ТОВ «МАРШАЛ-КАРД». Відповідно до умов зазначеного договору, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не отримує у власність або в оренду АЗС. При цьому, ТОВ «МАРШАЛ-КАРД» не є безпосереднім власником АЗС, перелік яких наведений у Додатку № 2 до зазначеного договору.
Разом з цим, згідно з умовами зазначеного договору, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» отримує можливість здійснювати заправку автомобільного транспорту (на підставі паливних карток) на АЗС, перелік яких наведено у Додатку № 2 до зазначеного Договору.
Зазначений договір є чинним та укладеним з дотриманням вимог Цивільного, Господарського кодексів, а також інших законодавчих актів України. Не зважаючи на це, вказаний договір не відповідає оскаржуваним протиправним умовам Тендерної документації.
2. Щодо умов, які не можливо виконати з об’єктивних причин.
2.1. Згідно з умовами пункту 1 Розділу IV Тендерної документації, «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 02 січня 2024 року, час 00:00 год».
Виконати зазначену умову тендерної документації неможливо з об’єктивних причин, оскільки закупівлю UA-2024-12-24-012557-a оголошено 24.12.2024, тобто, через 357 днів після зазначеної дати. Крім того, інформація щодо кінцевого строку подання тендерних пропозицій, зазначена у пункту 1 Розділу IV Тендерної документації, суперечить інформації про кінцевий строк подання тендерних пропозицій, зазначеній у оголошенні про здійснення даної закупівлі.
2.2. Згідно з умовами пункту 1 Додатку 3 до Тендерної документації (щодо Лоту 1 та Лоту 2), «Поставка паливних карт та талонів від Учасника Покупцю проводиться частинами за письмовим узгодженням сторін, протягом дії договору, але не пізніше 31.12.2024».
Виконати зазначену умову тендерної документації неможливо з об’єктивних причин. Так, згідно з вимогами частини 10 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом.
Враховуючи строки здійснення закупівель та строки укладення договорів за їх результатами, встановлені Законом, договір за результатами закупівлі UA-2024-12-24-012557-a не зможе бути укладений у строк до 31.12.2024. Відповідно, строк виконання такого договору не може бути встановлений як «не пізніше 31.12.2024».
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-12-24-012557-a.
2. Додаток 1 до тендерної документації.
3. Додаток 3 до тендерної документації.
4. Договір поставки товарів партіями та надання послуг з використання паливних карток від 12.02.2024 № МК14/12/02/24.
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-12-24-012557-a містить умови, згідно з якими:
1. Учасник повинен мати власні АЗС або прямі договори з запропонованими АЗС.
2. Встановлено умови, які не можливо виконати з об’єктивних причин.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо наявності в учасника власних АЗС або прямих договорів з запропонованими АЗС.
Відповідно до умов пункту 10 Розділу ІІІ Додатку 1 до Тендерної документації, у постачальника повинні бути АЗС у власності або заключенні прямі договори на обслуговування паливних карт з АЗС які пропонуються. На підтвердження надати документи щодо власності АЗС або копії договорів з АЗС.
Вбачається, що згідно з цією умовою Замовник допускатиме для участі у закупівлі учасників, які є власниками запропонованих АЗС, та/або мають прямі договори на обслуговування паливних карт, укладені з власниками таких АЗС. Тобто, зазначений пункт Тендерної документації не передбачає можливості участі у закупівлі учасників, які не є власниками запропонованих АЗС, та/або не мають прямих договорів на обслуговування паливних карт, укладених з власниками таких АЗС, однак залучають АЗС на підставі договорів на обслуговування паливних карт, укладених компаніями – посередниками.
Законодавство, яке регулює сферу роздрібної торгівлі нафтопродуктами і його обігу на ринку, зокрема, Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442, а також Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, не вимагає обов’язкової наявності у розповсюджувачів палива (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), АЗС саме у власності, а також не зобов’язує мати саме прямі договори на обслуговування паливних карт з АЗС.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має, зокрема, договір поставки товарів партіями та надання послуг з використання паливних карток від 12.02.2024 № МК14/12/02/24, укладений з ТОВ «МАРШАЛ-КАРД». Відповідно до умов зазначеного договору, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не отримує у власність або в оренду АЗС. При цьому, ТОВ «МАРШАЛ-КАРД» не є безпосереднім власником АЗС, перелік яких наведений у Додатку № 2 до зазначеного договору.
Разом з цим, згідно з умовами зазначеного договору, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» отримує можливість здійснювати заправку автомобільного транспорту (на підставі паливних карток) на АЗС, перелік яких наведено у Додатку № 2 до зазначеного Договору.
Зазначений договір є чинним та укладеним з дотриманням вимог Цивільного, Господарського кодексів, а також інших законодавчих актів України. Не зважаючи на це, вказаний договір не відповідає оскаржуваним протиправним умовам Тендерної документації.
2. Щодо умов, які не можливо виконати з об’єктивних причин.
2.1. Згідно з умовами пункту 1 Розділу IV Тендерної документації, «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 02 січня 2024 року, час 00:00 год».
Виконати зазначену умову тендерної документації неможливо з об’єктивних причин, оскільки закупівлю UA-2024-12-24-012557-a оголошено 24.12.2024, тобто, через 357 днів після зазначеної дати. Крім того, інформація щодо кінцевого строку подання тендерних пропозицій, зазначена у пункту 1 Розділу IV Тендерної документації, суперечить інформації про кінцевий строк подання тендерних пропозицій, зазначеній у оголошенні про здійснення даної закупівлі.
2.2. Згідно з умовами пункту 1 Додатку 3 до Тендерної документації (щодо Лоту 1 та Лоту 2), «Поставка паливних карт та талонів від Учасника Покупцю проводиться частинами за письмовим узгодженням сторін, протягом дії договору, але не пізніше 31.12.2024».
Виконати зазначену умову тендерної документації неможливо з об’єктивних причин. Так, згідно з вимогами частини 10 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом.
Враховуючи строки здійснення закупівель та строки укладення договорів за їх результатами, встановлені Законом, договір за результатами закупівлі UA-2024-12-24-012557-a не зможе бути укладений у строк до 31.12.2024. Відповідно, строк виконання такого договору не може бути встановлений як «не пізніше 31.12.2024».
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-12-24-012557-a.
2. Додаток 1 до тендерної документації.
3. Додаток 3 до тендерної документації.
4. Договір поставки товарів партіями та надання послуг з використання паливних карток від 12.02.2024 № МК14/12/02/24.
×
-
Назва доказу:
Договір поставки товарів партіями та надання послуг з використання паливних карток від 12.02.2024 № МК14/12/02/24.
-
Повʼязаний документ:
Договір ТОВ МАРШАЛ-КАРД.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 3 до тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 ТЗ.docx
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 кваліфікаційні та документи учасника.docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-12-24-012557-a.
-
Повʼязаний документ:
ТД нафта і дистиляти.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника внести зміни до Тендерної документації щодо закупівлі UA-2024-12-24-012557-a, а саме, усунути зазначені вище умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними. Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення умов Тендерної документації, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, а також створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», наведених вище.