-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Нафта і дистиляти (Нафта і дистиляти ( Бензин А-95; Дизельне паливо; Нафтовий газ скраплений))
Закупівля здійснюється відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, із змінами. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку або засвідчений уповноваженою особою учасника. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.
мін. крок: 0.5% або 3 220.00 UAH
Скарга на умови тендерної документації
- ІФС-АВІАС ДОГОВІР.pdf 28.12.2024 09:18
- Талони Авіас1.pdf 28.12.2024 09:18
- Форма оголошення Замовника.pdf 28.12.2024 09:18
- Договір_поставки_Маршал_Кард_2023_основний.pdf 28.12.2024 09:18
- Скарга_28_12_2024_на умови_ТД UA-2024-12-24-012485-a.docx 28.12.2024 09:18
- Скарга_28_12_2024_на умови_КНП СОР Обласна клінічна спеціалізована лікарня.pdf 28.12.2024 09:18
- ЗРАЗКИ ТАЛОНІВ МАРШАЛ.jpg 28.12.2024 09:18
- sign.p7s 28.12.2024 09:19
- Рішення від 31.12.2024 №20885.pdf 31.12.2024 15:41
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.01.2025 №282.pdf 08.01.2025 14:39
- Рішення від 07.01.2025 №282.pdf 08.01.2025 17:48
- Пояснення по суті скарги.pdf 02.01.2025 17:59
- Пояснення по суті скарги.docx 02.01.2025 17:59
- Протокол про внесення змін.pdf 10.01.2025 12:38
- перелік змін.docx 10.01.2025 12:38
- ТД пальне в новій редакції.docx 10.01.2025 12:38
- Додаток 4 Проект договору у новій редакції.docx 10.01.2025 12:38
- Протокол на внесення змін до ТД.docx 10.01.2025 12:38
Пункт скарги
«4. Якщо учасник не має власних АЗС, або частина АЗС вказаних у переліку АЗС не є власними, то він у складі тендерної пропозиції надає відповідні договори з власниками АЗС, на підтвердження відпуску пального в їх мережі АЗС, разом з усіма додатковими угодами до договорів. Додатково надаються копії ліцензій на право ведення торгівлі нафтопродуктами на суб’єктів господарювання, з якими укладено ці договори.»
Дискримінаційна вимога в частині наявності договору учасника саме з власником АЗС
Замовник визначає до надання учасниками виключного переліку документів, що в сукупності обмежує Скаржника в праві на участь у процедурі закупівлі, оскільки встановлює обмеження для учасників закупівлі в частині можливості взяти участь тільки учасників, які мають договорів виключно з власником АЗС або АЗС у праві власності, а саме:
- АЗС у праві власності;
АБО
- договір з власником АЗС.
Тобто, Замовник нібито визначив можливість взяти участь у закупівлі учасникам, які можуть запропонувати АЗС парнера, при цьому обмежив такий партнерський договір умовою наявності господарських відносин САМЕ з власником АЗС.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься через мережу АЗС не у праві власності або згідно договору партнерства саме з власником АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, які є емітентами талонів та не є суб’єктами господарювання/власниками АЗС, - то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або у випадку залучення партнерської мережі АЗС, таке співпробітництво повинно бути виключно з власниками АЗС - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС на підставі укладених договорів з емітентами талонів.
Варто зазначити, що Партнер Скаржника не власник або орендар АЗС, а компанія емітент талонів мережі АЗС. Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо обмеження виду партнерських відносин, оскільки такою вимога нівелює можливість взяти участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас ма АЗС Маршал. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих партнером Скаржника та введених в обіг у мережі АЗС Авіас та АЗС МАРШАЛ (Лілія) для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Також зазначаємо, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються (в частині наявності матеріально-технічної бази учасника).
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які мають партнерські відносини з мережами АЗС, але відповідні договори партнерства укладені з компаніями – емітентами талонів, а не власниками АЗС, а отже вимога в частині надання договорів з власниками АЗС, на підтвердження відпуску пального в їх мережі АЗС , - обмежує Скаржника у можливості взяти участь у відповідній процедурі закупівлі та нівелює встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
-
Назва доказу:
Партнерський договір з емітентом талонів І
-
Повʼязаний документ:
ІФС-АВІАС ДОГОВІР.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір з емітентом талонів І
-
-
Назва доказу:
Зразки
-
-
Назва доказу:
Зразки
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Комунальне некомерційне підприємство Сумської обласної ради "Обласна клінічна спеціалізована лікарня" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом код ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Нафта і дистиляти ( Бензин А-95; Дизельне паливо; Нафтовий газ скраплений)), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-24-012485-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу наявності у учасників договорів саме з власниками АЗС, на підтвердження відпуску пального в їх мережі АЗС.
«12. Учасник повинен документально підтвердити правомірність використання торгової марки чи бренду.»
Вимагаючи від учасників документально підтвердити правомірність використання торгової марки чи бренду, - носить обмежувальний та дискримінаційний характер по відношенню до Скаржника.
Вимагаючи надання у складі пропозиції документальне підтвердження наявності права у Учасника на використання торгової марки чи бренду - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Використання (власника, орендаря) конкретної марки чи бренду законодавчо підтверджується Ліцензійним договором на використання об’єктів інтелектуальної власності.
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів використання торгової марки чи бренду, проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність права на використання торгових марок, зазначених на талонах не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас ма АЗС Маршал. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих партнером Скаржника та введених в обіг у мережі АЗС Авіас та АЗС МАРШАЛ (Лілія) для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
-
Назва доказу:
Партнерський договір І
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір ІІ
-
Повʼязаний документ:
ІФС-АВІАС ДОГОВІР.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів І
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів ІІ
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Комунальне некомерційне підприємство Сумської обласної ради "Обласна клінічна спеціалізована лікарня" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом код ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Нафта і дистиляти ( Бензин А-95; Дизельне паливо; Нафтовий газ скраплений)), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-24-012485-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо документального підтвердження правомірність використання торгової марки чи бренду.
«11. Талони на пальне повинні містити назву мережі АЗС або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива (Надати копію талонів). »
Вимога щодо наявності Талонів на пальне, які повинні містити назву мережі АЗС або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Вимагаючи надання у складі талони, які повинні містити САМЕ назву мережі АЗС або бренд АЗС - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників", а також встановлює надмірні вимоги до засобів отримання палива, які не передбачені національним стандартом, а саме Інструкції про порядок відпуску палива, які містить поняття Талону та його реквізити, які передбачені як обов’язкові.
Відповідно до пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України :
«Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Також, згідно п. 10.3.3.1. Інструкції визначено, що Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
Тобто, законодавством визначено вимогу до позначень, які має містити талон – це серійний та порядковий номер, найменування і марка нафтопродукту.
Звертаємо увагу, що інших обов’язкових реквізитів чи встановлених законодавством особливостей щодо зазначенні на талону бренду АЗС або назви мережі АЗС, та його обов’язкового співпадіння з брендом АЗС (назви мережі АЗС) – не визначено в жодному нормативно-правовому акті або національному стандарті до Дизельного палива, Бензину А-95 та Газу, що свічить про наявність дискримінаційної обмежувальної вимоги у тендерній документації, яка суперечить п. 29 Особливостей.
Згідно п. 29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність на талоні бренду АЗС та або назви мережі АЗС, зазначених на талонах, не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас ма АЗС Маршал. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих партнером Скаржника та введених в обіг у мережі АЗС Авіас та АЗС МАРШАЛ (Лілія) для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Звертаємо увагу Комісії, що бренд та талоні, введеної в облік для отримання нафтопродуктів в мережі АЗС Авіас, НЕ містить назви бренду (назви мережі АЗС) АЗС «ANP», але при цьому АЗС під назвою ANP – входять до мережі АЗС Авіас, а отже відпуск палива відбувається за талонами, які не мають назви/бренду ANP, зо свідчить про дискримінаційні та надмірні вимоги, що не узгоджуються з вимогами чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі І
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Комунальне некомерційне підприємство Сумської обласної ради "Обласна клінічна спеціалізована лікарня" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом код ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Нафта і дистиляти ( Бензин А-95; Дизельне паливо; Нафтовий газ скраплений)), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-24-012485-a, зокрема: 3. Вилучити із тендерної документації встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати Талони на пальне, які повинні містити назву мережі АЗС або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива.
«9. Учасник письмово гарантує, що застосовує необхідні заходи із захисту довкілля згідно вимог нормативних документів. На підтвердження інформації учасник надає дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за місцем відпуску нафтопродуктів, виданий уповноваженим державним органом на всі АЗС запропоновані учасником.»
Замовником встановлена вимога у тендерній документації в частині надання учасником дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за місцем відпуску нафтопродуктів, виданий уповноваженим державним органом на всі АЗС запропоновані учасником, - що є дискримінаційною до скаржника та такою, що передбачає наявність матеріально-технічної бази у учасників, а саме наявність АЗС у майнових правах, з наступних підстав:
Згідно ПОРЯДКУ проведення робіт, пов’язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку суб’єктів господарювання, які отримали такі дозволи (далі - Порядок), дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (далі - дозвіл на викиди) - це документ дозвільного характеру у сфері охорони атмосферного повітря, який надає право суб’єктам господарювання експлуатувати об’єкти, з яких надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші.
Згідно Порядку, об’єкт - одне або кілька стаціонарних джерел викидів, з яких надходить в атмосферне повітря забруднююча речовина або суміш таких речовин, що розташовані на одному промисловому майданчику та експлуатуються одним суб’єктом господарювання.
Також, згідно Порядку, Дозвіл на викиди суб’єкту господарювання видається дозвільним органом або через центри надання адміністративних послуг (у разі, коли така послуга надається через центр надання адміністративних послуг) за наявності висновку щодо можливості видачі дозволу на викиди Держпродспоживслужби, виданого суб’єкту господарювання, об’єкт якого належить до першої групи, та суб’єкту господарювання, об’єкт якого розташований на території зони відчуження, зони безумовного (обов’язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, або її територіального органу, виданого суб’єкту господарювання, об’єкт якого належить до другої та третьої групи.
Скаржник не має у праві власності/оренді об’єктів АЗС, одне або кілька стаціонарних джерел викидів, з яких надходить в атмосферне повітря забруднююча речовина або суміш таких речовин, що розташовані на одному промисловому майданчику та НЕ експлуатує як суб’єкт господарювання об’єкти АЗС, а отже встановлюючи таку вимогу в частині надання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за місцем відпуску нафтопродуктів, виданий уповноваженим державним органом на всі АЗС запропоновані учасником, - Замовник встановлює вимогу наявності МТБ у Скаржника, оскільки тільки в такому випадку останній має право на отримання вищезазначеного дозвільного документа згідно Порядку.
Також варто зазначити, що Скаржник має партнерські договори з емітентами талонів, а не власниками об’єктів матеріального права – суб’єктів господарювання на АЗС, а отже такі дозволи не можуть надати і партнери Скаржника.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас ма АЗС Маршал. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих партнером Скаржника та введених в обіг у мережі АЗС Авіас та АЗС МАРШАЛ (Лілія) для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Також зазначаємо, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються (в частині наявності матеріально-технічної бази учасника).
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які мають партнерські відносини з мережами АЗС, але відповідні договори партнерства укладені з компаніями – емітентами талонів, а не власниками АЗС, а отже вимога в частині надання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за місцем відпуску нафтопродуктів, виданий уповноваженим державним органом на всі АЗС запропоновані учасником, - обмежує Скаржника у можливості взяти участь у відповідній процедурі закупівлі, оскільки суперечить п. 29 Особливостей та нівелює встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
-
Назва доказу:
Партнерський з емітентом І
-
-
Назва доказу:
Партнерський з емітентом ІІ
-
Повʼязаний документ:
ІФС-АВІАС ДОГОВІР.pdf
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Комунальне некомерційне підприємство Сумської обласної ради "Обласна клінічна спеціалізована лікарня" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом код ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Нафта і дистиляти ( Бензин А-95; Дизельне паливо; Нафтовий газ скраплений)), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-24-012485-a, зокрема: 4. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за місцем відпуску нафтопродуктів.
2.1. В. Додатку № 3 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо строку дії талонів, який У разі закінчення терміну строку дії невикористаних замовником талонів, Учасник проводить їх обмін на аналогічні з незакінченим строком дії:
«14. У разі закінчення терміну строку дії невикористаних замовником талонів, Учасник проводить їх обмін на аналогічні з незакінченим строком дії без додаткової за це оплати Замовником, або продовжує термін їх використання.»
Замовник визначає вимог, що У разі закінчення терміну строку дії невикористаних замовником талонів, Учасник проводить їх обмін на аналогічні з незакінченим строком дії, що є дискримінаційною та такою що суперечить іншим вимогам тендерної документації Замовника.
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 31 грудня 2025 року.
Згідно Проєкту договору (Додаток № 4 до ТД) Замовник визначає термін поставки Товару: 1.1. Постачальник зобов’язується у 2025 році поставити Замовнику бензин А-95, дизельне паливо, нафтовий газ скраплений (по талонах, скретч-картах), код ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти, далі – «Товар», а Замовник зобов’язується прийняти та оплатити вказаний Товар в порядку та на умовах визначених Договором.
Також, Згідно п. 5.1. Проєкту договору (Додаток № 4 до ТД) визначено строк поставки Товару: 5.1. Поставка товару здійснюється протягом 2025 року за заявками Замовника..
Також, Згідно п. 12.1. Проєкту договору (Додаток № 4 до ТД) визначено строк дії Договору: 12.1. Договір набирає чинності з дати його підписання уповноваженими представниками Сторін та діє до 31 грудня 2025 року, а в частині взаєморозрахунків – до повного їх виконання Сторонами..
Але, при цьому, Замовник встановлює вимогу в частині строку дії талонів У разі закінчення терміну строку дії невикористаних замовником талонів, Учасник проводить їх обмін на аналогічні з незакінченим строком дії, - не узгоджується між собою та з діючими вимогами законодавства, в тому числі Цивільного та Господарського кодексу України.
Незакінчений строк дії талону передбачає термін дії талону, який не має строку, а отже за такими талонами має відпускатись паливо не тільки до 31.12.2025 року (Оскільки закупівля проводиться на 2025 рік та Строк дії Договору за результатом укладеної процедури закупівлі закінчуватиметься 31.12.2025 року), але без терміну.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині У разі закінчення терміну строку дії невикористаних замовником талонів, Учасник проводить їх обмін на аналогічні з незакінченим строком дії, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 31.12.2025 року, при цьому Проєктом Договору також передбачено строк дії договору про закупівлю – до 31. 12.2025 року.
Такі вимоги свідчать про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 3 до ТД, Додатку № 4 до ТД (Проєкту договору), а також Форми оголошення в частині строку поставки Товару, а саме щодо Строку дії талонів на паливо У разі закінчення терміну строку дії невикористаних замовником талонів, Учасник проводить їх обмін на аналогічні з незакінченим строком дії.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені строк дії талонів У разі закінчення терміну строку дії невикористаних замовником талонів, Учасник проводить їх обмін на аналогічні з незакінченим строком дії, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів У разі закінчення терміну строку дії невикористаних замовником талонів, Учасник проводить їх обмін на аналогічні з незакінченим строком дії, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2025 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2025 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас ма АЗС Маршал. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих партнером Скаржника та введених в обіг у мережі АЗС Авіас та АЗС МАРШАЛ (Лілія) для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому, якщо талони мережі Авіас мають строк дії «безтермінові», то талони мережі АЗС Маршал (Лілія) мають строк дії 1 рік, а отже Скаржник не зможе У разі закінчення терміну строку дії невикористаних замовником талонів, провести їх обмін на аналогічні з незакінченим строком дії.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0805-08#Text) , Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
п. 10.3.3.1 Інструкції визначено, що Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
Отже, як зазначено в Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України – обов’язковим елементом змісту талона є лише його серійний номер та порядковий номер.
Тобто, Інструкція, яка регулює обіг нафтопродуктів на ринку на території України, не містить жодних відомостей про строк дії талонів на паливо. Визначаючи строк дії талонів САМЕ «необмежений», Замовник встановлює критерії, які не передбачені національним стандартам до обігу палива на ринку, а отже така вимога суперечить п 29 Особливостей.
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Комунальне некомерційне підприємство Сумської обласної ради "Обласна клінічна спеціалізована лікарня" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом код ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Нафта і дистиляти ( Бензин А-95; Дизельне паливо; Нафтовий газ скраплений)), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-24-012485-a, зокрема: 5. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо строку дії талонів, який У разі закінчення терміну строку дії невикористаних замовником талонів, Учасник проводить їх обмін на аналогічні САМЕ з незакінченим строком дії.
«Придбання палива буде здійснюватися на умовах отримання Покупцем палива з використанням талонів/скретч-карт. Учасник має підтвердити знаходження не менше однієї власної або партнерської АЗС на території м.Ромни, м.Суми та м. Охтирка Сумської області та надати перелік таких АЗС у складі тендерної пропозиції за формою, поданою нижче, з зазначенням назви АЗС та адрес їх розташування. Усі запропоновані учасником АЗС повинні бути обладнані терміналами для відпуску палива по паливних картках. Графік роботи всіх АЗС – цілодобово. Запропоновані Учасником АЗС повинні мати в реалізації всі види пального, які прописані Замовником згідно з переліком наведеним вище.»
Дискримінаційна вимога в частині здійснення відпуску палива саме за паливними картами
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо можливості взяти участь у закупівлі лише тим учасникам, які мають впроваджену на АЗС систему здійснення відпуску палива за паливними картами Учасника, та відповідною вимогою тендерної документації нівелюють можливість взяти участь у закупівлі учасникам, які можуть здійснити поставку палива за талонами.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (далі - Інструкція):
Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Варто зазначити, що згідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Тобто, Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є паливо (Товар). Встановлюючи дискримінаційні вимоги щодо засобів відпуску пального з АЗС по паливних картках – замовник обмежує коло потенційних учасників, які здійснюють постачання палива за талонами та надає можливість брати участь у процедури закупівлі лише учасникам, які мають введений в мережі АЗС обіг палива по паливних картках.
Мережу АЗС Маршал (Лілія), яку пропонує Скаржник на вимогу Документації Замовника, не впроваджено та не передбачено наявність в обігу здійснення відпуску палива за паливними картами, а тільки впроваджено облік талонів на паливо.
Вважаємо, що зазначена умова тендерної документації обмежує в праві на участь тих учасників, які мають можливість здійснювати відпуск палива за талонами.
Відповідно до пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей у разі здійснення закупівель для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно тендерної документації Замовника, закупівлі оголошена на придбання Товару:
«код ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Нафта і дистиляти ( Бензин А-95; Дизельне паливо; Нафтовий газ скраплений))»
Варто звернути увагу, що національним стандартом для вищезазначеного предмета закупівлі, а саме ДСТУ 7688:2015, ДСТУ 7687:2015 та Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №927 (зі змінами) – не передбачена та не встановлена вимога щодо обов’язку відпуску товару САМЕ за паливними картами.
-
Назва доказу:
Зразки талонів І
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів І
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Комунальне некомерційне підприємство Сумської обласної ради "Обласна клінічна спеціалізована лікарня" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом код ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Нафта і дистиляти ( Бензин А-95; Дизельне паливо; Нафтовий газ скраплений)), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-24-012485-a, зокрема: 6. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати здійснення відпуску на АЗС за паливними картами.