• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Паливні картки (Бензин А-95 з вищим октановим числом, дизельне паливо, газ СПБТ )

Торги відмінено

532 315.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 661.58 UAH
Період оскарження: 24.12.2024 10:57 - 25.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 6f057f89b7ed4c5981592433421c036d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-24-005324-a.b1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 07.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.12.2024 16:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.01.2025 18:00
Дата виконання рішення Замовником: 23.01.2025 14:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: Вишгородське МКП "Водоканал" повідомляє про внесення змін до тендерної документації згідно рішення АМКУ № 256 від 07.01.2025 р.
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 41f800a81d91454f9c3feb418c21f44c
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати йому порядок отримання палива ВИКЛЮЧНО за паливними картами.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:

1.1. В Додатку 3, Додатку № 4 (Проєкту договору) та Додатку № 8 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати йому порядок отримання палива ВИКЛЮЧНО за паливними картами:

« 3.Місце передачі паливних карток: Україна, офіс учасника знаходиться в межах м.Києва.»
«4. Заправка пальним автомобільного транспорту замовника (далі –Покупець) здійснюється на автозаправній (их) станції (ях) по картках (далі – АЗС).»
«5.Строк дії (використання) паливних карток повинен становити не менше ніж 12 місяців від дати їх передачі Покупцю.»
«12.Заправка виконується за адресами АЗС Постачальника на підставі карток .»
«14.Необхідна кількість карток в кількості (не менше 4 шт.)»
«16.Учасник гарантує можливість проведення безоплатного обміну карток на нові за тим же, чи за іншим, по узгодженню з Замовником, у разі вилучення з обігу, блокування чи інших дій з боку Учасника щодо виданих карток як під час дії укладеного за результатами даної закупівлі Договору, так і після закінчення строку його дії.»
«10. Електронний кабінет створений учасником для розподілу обсягу між картками.»
Та по предмету Додатку № 4 до ТД (Проєкту договору) (по всьому тексту проєкту договору): «ПРОЄКТ ДОГОВОРУ № ____- 2025
поставки нафтопродуктів оптовими партіями
(ПАЛИВНІ КАРТКИ)»

Дискримінаційна умова тендерної документації в частині форми здійснення відпуску палива виключно за паливними картами
Замовник встановлює обмежувальні умові в частині здійснення поставки та отримання палива виключно за Паливними картами, а отже надають можливість взяти участь у закупівлі лише тим учасникам, які мають впроваджену на АЗС систему здійснення відпуску палива за Паливними картами, та відповідною вимогою тендерної документації нівелюють можливість взяти участь у закупівлі учасникам, які можуть здійснити поставку палива за талонами (довірчими документами), що є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь та суперечить п. 29 особливостей.
Відповідно до пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.

Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України :
«Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Згідно Інструкції, Платіжна картка (паливна карта) - спеціальний платіжний засіб у вигляді емітованої в установленому законодавством порядку пластикової чи іншого виду картки, що використовується для ініціювання переказу коштів з рахунку платника або з відповідного рахунку банку з метою оплати вартості товарів і послуг.
Варто зазначити, що згідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Тобто, Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є паливо (Товар: Бензин А-95 та Дизельне паливо, Газ). Встановлюючи дискримінаційні вимоги щодо засобів відпуску пального з АЗС (по паливним карткам) – замовник обмежує коло потенційних учасників, які здійснюють постачання палива за талонами та надає можливість брати участь у процедури закупівлі лише учасникам, які мають впроваджену систему обліку та видачі палива за паливними картами.
Вважаємо, що зазначена умова здійснення відпуску виключно по паливним карткам обмежує в праві на участь тих учасників, які мають можливість здійснювати відпуск палива за талонами.
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару.
Відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей у разі здійснення закупівель для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Згідно тендерної документації Замовника, закупівлі оголошена на придбання Товару:
«Паливні картки (Бензин А-95 з вищим октановим числом, дизельне паливо, газ СПБТ )
Код ДК 021:2015 : 09130000-9 Нафта і дистиляти»

Варто звернути увагу, що національним стандартом для вищезазначеного предмета закупівлі, а саме ДСТУ 7688:2015, ДСТУ 7687:2015 та Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №927 (зі змінами) – не передбачена та не встановлена вимога щодо обов’язку відпуску товару САМЕ за паливними картами.

Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару (Дизельного палива, Бензин А95 та Газу скрапленого).
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Параллель (Parallel та Мотто) з урахуванням вимог тендерної документації щодо місцезнаходження.
Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Талони, які Скаржник придбав на умовах партнерського договору та планує запропонувати Замовнику, нададуть йому змогу здійснювати заправку в мережі АЗС Параллель за ТАЛОНАМИ (розділ 1 договору № 702 від 17.05.2024 року – «Пункт реалізації ПММ - автозаправна станція/комплекс зі спеціально встановленим обладнанням, на якій здійснюється передача (поставка) Постачальником ПММ Покупцю, перелік яких розміщується та оновлюється (змінюється в односторонньому порядку) Постачальником на ВЕБ-сайті https://diesel-manager.com/uk.»
Партнерський договір Скаржника з партнером складений у відповідності до статті 712 Цивільного кодексу України, та передбачає обов’язок продавеця (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
Згідно Розділу 1. ОСНОВНІ ТЕРМІНИ ТА ПОНЯТТЯ Партнерського договору, Талон – документ на отримання ПММ в паперовому чи електронному виді, який підтверджує факт оплати ПММ і є гарантом виконання Постачальником обов’язку з передачі ПММ. Талон має індивідуальний номер, вид ПММ, кількість літрів, які має право отримати покупець.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: e2cc8127820b404ea3ac7dbe8ec50591
Заголовок пункту скарги: Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають в наявності матеріально-технічної бази учасника у кількості 2 АЗС в межах м. Вишгород.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.2. В Додатку 3, Додатку № 4 (Проєкту договору) та Додатку № 8 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають в наявності матеріально-технічної бази учасника у кількості 2 АЗС в межах м. Вишгород:

Дискримінаційна вимога в частині наявності матеріально-технічної бази учасника у кількості 2 АЗС в межах м. Вишгород
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника з наступним місцезнаходженням «Наявність мережі АЗС по всій території України, по області не менше 5 заправок та наявність в межах м. Вишгород не менше двох АЗС.», - що свідчить про встанволення кваліфікаційних критеріїв до скаржника в частині наявності матеріально-технічної бази.
Автозаправна станція (АЗС) - комплекс будинків, споруд, технологічного обладнання, призначений для приймання, зберігання моторного палива та заправлення ним автотранспорту (мототранспорту) (далі - АЗС).
Тобто, АЗС є об’єктом матеріального права, а отже матеріально-технічною базою (далі - МТБ). Встановлення вимоги до учасників в частині наявності МТБ до учасників суперечать п. 29 Особливостей, а також ст.ст. 5 та 22 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Замовник вимагає від учасників не тільки наявність об’єктів МТБ у учасників, а ще визначає кількість таких об’єктів – 2 АЗС, що свідчить про наявність дискримінаційних обмежувальних вимог до Скаржника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати 1 (одну) АЗС мережі Prime з місцезнаходженням в межах м. Вишгород:
Партнер Мотто 0109, АЗС Вишгород: Київська область, Вишгородський район, м. Вишгород вул. Набережна, б. 24
Та на виконання вимоги Наявність мережі АЗС по всій території України, по області не менше 5 заправок:
м. Київ, вул. Богатирська, будинок 3-Д
м. Київ, проспект Леся Курбаса, будинок 2в
Київська обл., Броварський р-н., с. Погреби, вул.Погребський шлях, 72
Київська обл., Броварський р-н., автодорога Київ-Чернігів 28 км., комплекс «Деліка» (Требухівська с\р)
Київська обл., Києво-Святошинський р-н., с. Лісне, вул. Житомирська, будинок 27

Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині наявності у учасників наявність в межах м. Вишгород не менше двох АЗС., - що є дискримінаційною вимогою, оскільки Скаржник може запропонувати 1 АЗС у межах міста Вишгород, при тому що така вимога суперечить п. 29 Особливостей в частині встановлення вимоги наявності матеріально-технічної бази у Скаржник (Наявність мережі АЗС по всій території України, по області не менше 5 заправок та наявність в межах м. Вишгород не менше двох АЗС).
Мережа АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по талонах у кількості 2 (двох АЗС) у м. Вишгород, з урахуванням інших вимог ТД в частині місцезнаходження об’єктів АЗС , - може запропонувати виключно один постачальник палива, що нівелює принципи недискримінації учасників та добросовісної конкуренції серед учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».

Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Паливні картки (Бензин А-95 з вищим октановим числом, дизельне паливо, газ СПБТ ) Код ДК 021:2015 : 09130000-9 Нафта і дистиляти».
Відповідно, Замовником встановлені вимоги в частині місцезнаходження АЗС учасника, а саме «наявність в межах м. Вишгород не менше двох АЗС», що суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: Дизельне паливо, до якого не можуть застосовуватись вимоги наявності матеріально-технічної бази.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- наявність в межах м. Вишгород не менше двох АЗС

Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Prime (Прайм, Parallel та Мотто) з урахуванням вимог тендерної документації щодо місцезнаходження.
Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Партнерський договір Скаржника з партнером складений у відповідності до статті 712 Цивільного кодексу України, та передбачає обов’язок продавеця (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації