• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Медичний огляд працівників певних категорій

Дана закупівля здійснюється з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178

Завершена

678 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 786.00 UAH
Період оскарження: 24.12.2024 10:27 - 31.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 2f7674832f514a909ca94560869d7cba
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-24-004016-a.a1
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Замовник неправомірно визначив переможцем процедури закупівлі учасника, тендерна пропозиція якого підлягає відхиленню з підстав наведених у скарзі
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 24.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.01.2025 14:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.01.2025 16:59
Дата виконання рішення Замовником: 28.01.2025 15:06
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення №1090-р/пк-пз від 24.01.2025 року Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та Закону України «Про публічні закупівлі» необхідно скасувати рішення про визначення переможця учасника ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАЧМЕД" (Код ЄДРПОУ 44424604)по процедурі закупівлі - - «Медичний огляд працівників певних категорій» (ДК 021:2015: 85111000-0 Послуги лікувальних закладів), № UA-2024-12-24-004016-a(далі – Закупівля).
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕСКУЛАП - ПЛЮС", Олександр Волошко 380671111071 esculap-plus.prozorro@outlook.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2f44896a38b6418783ff2668e6d36149
Заголовок пункту скарги: Неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 24.12.2024 Львівське міське комунальне підприємство «Львівводоканал» (далі – Замовник) оголосило процедуру закупівлі відкриті торги (з врахуванням Особливостей) в електронній системі закупівель за предметом закупівлі: медичний огляд працівників певних категорій (ДК 021:2015-85110000-3 – послуги лікувальних закладів та супутні послуги), (далі – Процедура закупівлі).
Процедура закупівлі здійснюється відповідно до тендерної документації затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 24.12.2024 № 25-4Т-1 (далі – Тендерна документація), Закону 922, Особливостей та інших нормативно правових актів, передбачених Тендерною документацією.
Приватне підприємство «ЕСКУЛАП – ПЛЮС» (далі – Скаржник), у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду надання послуг, що відповідає предмету закупівлі, взяло участь в Процедурі закупівлі та подало тендерну пропозицію через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.

Відповідно до пункту 39 Особливостей розкриття тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 28 Закону 922 (положення абзацу 3 частини 1 та абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону 922 не застосовуються).
Згідно абзацу 2 частини 1 статті 28 Закону 922 розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 03.01.2025.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь в закупівлі взяло 4 учасника, а саме:
- Приватне підприємство «НАЧМЕД» (далі – Переможець) з остаточною ціновою пропозицією 258 000,00 грн.;
- Скаржник з остаточною ціновою пропозицією 258 060,00 грн.;
- Комунальне некомерційне підприємство «Львівське територіальне медичне об’єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги» з остаточною ціновою пропозицією 545 704,00 грн.;
- Комунальне некомерційне підприємство «3-я міська поліклініка м. Львова» з остаточною ціновою пропозицією 650 000,00 грн.
За пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону 922 (положення частин 2, 12, 16, абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону 922 не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Частиною 1 статті 29 Закону 922 визначено, що оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Найбільш економічно вигідною пропозицією визначено тендерну пропозицію Переможця. Рішенням уповноваженої особи Замовника від 10.01.2025, висвітленого зокрема в протокольному рішенні уповноваженої особи від 10.01.2025 № 25-4Т-2, (далі – Рішення від 10.01.2025) Переможця визначено переможцем Процедури закупівлі та прийнято рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю.
Скаржник вважає Рішення від 10.01.2025 безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.

1. Відповідно до абзацу 1 пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону 922 з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку №1 до Тендерної документації.
Згідно пункту 6 розділу 1 Додатку 1 до Тендерної документації кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження викладені у Додатку №2 до Тендерної документації.
За пунктом 1 Додатку 2 до Тендерної документації учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Так цим пунктом передбачено, що учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати:
- Довідку в довільній формі за підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (у разі використання), з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) у період з 2022р. по 2024р. (не менше одного договору).
- Копію аналогічного договору, зазначеного у довідці (копії аналогічних договорів, зазначених у довідці) з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору (договорів).
- Копію(ї) наявних актів виконаних послуг на підтвердження досвіду виконання за наданим аналогічним договором (наданими аналогічними договорами), зазначених Учасником в довідці.
- Лист-відгук.
Аналогічним вважається договір про надання послуг з медичного огляду працівників певних категорій, відповідно до вимог передбачених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 21.07.2007 № 246 «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій» (далі – Наказ 246).
Переможець у складі своєї пропозиції надав договір про надання медичних послуг від 08.08.2023 № 131 (далі – Договір 131), укладений між Переможцем та Аварійно-рятувальним загоном спеціального призначення Головного управління Державної служби надзвичайних ситуацій України у Чернівецькій області, предметом якого є медичні послуги по проведенню лабораторних та функціональних досліджень, профілактичних попередніх та періодичних медичних оглядів працівників, відповідно для даного виду робіт, КВЕД 86.21 згідно з Наказом 246.
За пунктом 3.1. Договору 131 послуги вважаються наданими Виконавцем і прийняті Замовником після їх фактичного надання Замовникові та після підписання уповноваженими представниками Сторін Списку працівників, що пройшли медичний огляд та Актів здачі-приймання робіт (надання послуг), що є невід’ємною частиною до Договору 131.
У складі пропозиції переможець не надав:
- Довідки в довільній формі за підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (у разі використання), з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) у період з 2022р. по 2024р. (не менше одного договору).
- Списку працівників, що пройшли медичний огляд, що є невід’ємною частиною до Договору 131.
- Листа-відгуку.
Відсутність усіх необхідних документів, що вимагаються за умовою пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації, в тому числі додатків до Договору 131, що є його невід’ємною частиною, є невідповідністю.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
В порядку пункту 43 Особливостей 08.01.2025 Замовник розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення наведених невідповідностей.
Згідно частини 9 статті 26 закону 922 учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Протягом строку, визначного частиною 9 статті 26 Закону 922, Переможець завантажив в електронній системі закупівель:
- Довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання (аналогічного) аналогічних за предметом закупівлі договорів від 08.01.2025 № 01-08/01 з інформацією про договір про надання медичних послуг від 01.03.2023 № 02/03 (далі – Договір 02/03), укладений між Переможцем та Товариством з обмеженою відповідальністю «ПАРТНЕР АГРОПРОМ» (далі – ТОВ «ПАРТНЕР АГРОПРОМ»), предметом якого є медичні послуги по проведенню лабораторних та функціональних досліджень, профілактичних попередніх та періодичних медичних оглядів працівників, відповідно для даного виду робіт, КВЕД 86.21 згідно з Наказом 246
- Договір 02/03
- Акт надання послуг від 14.03.2023 № 27 (далі – Акт 27);
- Акт надання послуг від 13.03.2023 № 19 (далі – Акт 19);
- Акт надання послуг від 13.03.2023 № 18 (далі – Акт 18);
- Лист-відгук від 19.12.2023, виданий ТОВ «ПАРТНЕР АГРОПРОМ» щодо Договору 02/03 (далі – Відгуку).
Відповідно до підпункту 2.1.1. пункту 2.1., підпункту 2.2.3. пункту 2.3., пунктів 4.1. і 9.4. Договору 02/03:
Замовник зобов’язаний погоджувати з Виконавцем час і місце проведення медоглядів згідно графіку (Додаток № 2).
Виконавець зобов’язується погоджувати з Замовником вартість конкретних обстежень, досліджень та послуг (Додаток № 3).
Вартість наданих Послуг розраховується Виконавцем згідно з Переліком необхідних обстежень лікарів-спеціалістів, видів клінічних, лабораторних та інших досліджень, що необхідні для проведення обов’язкових медичних оглядів (Додаток 3) та включає в себе вартість всіх витрат матеріалів (реактиви, гінекологічні набори, пробірки, шприци та інше), що необхідні для обстежень та досліджень, погоджується між Замовником та Виконавцем, згідно Списків на обов’язкові профілактичні періодичні медичні огляди (Додаток № 2) та Списку працівників, що пройшли медичний огляд (Додаток № 1).
Додаткові угоди, Зміни у Договір 02/03 та додатки до Договору 02/03 є його невід’ємною частиною і мають юридичну силу у разі, якщо вони викладені у письмовій формі та підписані Сторонами.
На виправлення невідповідностей разом із Договором 02/03 Переможець не завантажив додатки до Договору 02/03, що є його невід’ємними частинами, а саме:
- Графіку (Додаток № 2), визначений підпунктом 2.1.1. пункту 2.1. Договору 02/03;
- Переліку необхідних обстежень лікарів-спеціалістів, видів клінічних, лабораторних та інших досліджень, що необхідні для проведення обов’язкових медичних оглядів (Додаток 3), визначений підпунктом 2.2.3. пункту 2.3. Договору 02/03;
- Списки на обов’язкові профілактичні періодичні медичні огляди (Додаток № 2), визначені пунктом 4.1. Договору 02/03;
- Списку працівників, що пройшли медичний огляд (Додаток № 1), визначений пунктом 4.1. Договору 02/03.
Відповідно до частини 1 статті 901 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Згідно частини 1 статті 202 ЦКУ правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.
За частиною 1 статті 208 ЦКУ у письмовій формі належить вчиняти правочини між юридичними особами.
Правочини за Договором 02/03 вчиняються між юридичними особами. Якщо виходити із суті Договору 02/03, зокрема його предмету, Переможець повинен виконати певні зобов’язання перед ТОВ «ПАРТНЕР АГРОПРОМ», тобто надати послуги. Виходячи зі змісту наданих документів, в тому числі на виправлення невідповідностей, зокрема Відгуку, послуги за Договором 02/03 Переможцем все ж таки надавались. Тобто такі послуги апріорі не могли надаватись за зобов’язаннями, які не мають юридичної сили без підписання додатків до Договору 02/03, що описані вище, в іншій ніж письмова форма. Зокрема в будь-якому випадку повинна бути обумовлена вартість договору за Додатком 2 до Договору 02/03. Без письмової форми наведеного додатку така вартість не могла б бути обумовлена.
Тим самим не підписавши додатки у письмовій формі та не визначивши юридичної сили додатків до Договору 02/03 виконання зобов’язань за Договором 02/03 було б неможливим і Договір 02/03 вважався таким, що взагалі не виконувався.
Крім того, виходячи зі змісту Акту 27, Акту 19 та Акту 18, вони сформовані щодо виконання договору про надання медичних послуг. Водночас не визначено, що Акт 27, Акт 19 та Акт 18 стосуються виконання саме Договору 02/03.
Враховуючи викладене Переможець не підтвердив свою відповідність кваліфікаційному критерію наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), а також не виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в документах, що подані Переможцем у складі своєї тендерної пропозиції.
Згідно абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Таким чином тендерна пропозиція Переможця підлягає відхиленню з підстави абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.

2. Відповідно до абзацу 1 пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації перелік документів та інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі наведені у Додатку № 5 до Тендерної документації.
Згідно пункту 3 Додатку 5 до Тендерної документації переможець у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, надає замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи визначені у Додатку 3 до Тендерної документації.
За підпунктами 3, 5 і 10 пункту 1 Додатку 3 до Тендерної документації переможець у встановлений строк повинен завантажити:
- Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення у вигляді електронного документу із накладеним КЕП установи, що її видала, видану не раніше дати оголошення даної процедури закупівлі, отриману з Реєстру в онлайн-режимі за посиланням https://nazk.gov.ua/uk/reyestr-koruptsioneriv), щодо підтвердження відсутності підстав, передбачених підпунктом 3 пункту 47 Особливостей.
- Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (https://vytiah.mvs.gov.ua/app/landing) у вигляді електронного документу із накладеним КЕП Міністерства внутрішніх справ України, виданий не раніше дати оголошення даної процедури закупівлі, про те, що керівник учасника процедури закупівлі, до кримінальної відповідальності не притягувалась, незнятої чи непогашеної судимості не має та в розшуку не перебуває, щодо підтвердження відсутності підстав, передбачених підпунктів 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Відповідно до абзацу 15 пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Нагадаю, що Переможця визначено переможцем Процедури закупівлі 10.01.2025. Тим самим у строк до 14.01.2025 включно Переможець повинен завантажити документи, що вимагаються за умовами Додатку 3 до Тендерної документації враховуючи вимоги Додатку 5 до Тендерної документації та абзацу 15 пункту 47 Особливостей.
Переможець 14.01.2025 завантажив в електронній системі закупівель:
- Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», сформований станом на 14.01.2025 щодо керівника Переможця;
- Файл електронного підпису «Витяг НЕСУДИМІСТЬ ВИННИЧУК.pdf.p7s», накладений керівником Переможця на витяг станом на 14.01.2025;
- Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», сформований станом на 06.11.2024 щодо керівника Переможця;
- Файл електронного підпису «Витяг НЕСУДИМІСТЬ ВИННИЧУК.pdf.p7s», накладений керівником Переможця на витяг станом на 06.11.2024;
- Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, оформлену 06.01.2025 Національним агентством з питань запобігання корупції на керівника Переможця;
- Файл електронного підпису «ІНФОРМАЦІЙНА ДОВІДКА з реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення_керівник.pdf.p7s» накладений керівником Переможця на витяг станом на 14.01.2025.
Разом з цим Переможець не завантажив КЕП Міністерства внутрішніх справ, що накладені на Витяги з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», так КЕП Національним агентством з питань запобігання корупції, що видав Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.
Враховуючи викладене Переможець не надав у спосіб, зазначений в Тендерній документації, в тому числі у визначений строк, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 6 і 12 пункту 47 Особливостей
Відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Таким чином тендерна пропозиція Переможця підлягає відхиленню також з підстави абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки Переможця неправомірно переможцем Процедури закупівлі Рішення від 10.01.2025 порушує право Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель, в тому числі недискримінації та рівного ставлення до учасників; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції учасників Процедури закупівлі; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі. Тобто Рішення від 10.01.2025 підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, а також недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Захист прав Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір