-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021: 2015 - 79710000-4 Охоронні послуги (Цілодобова охорона приміщень укриттів)
Завершена
3 120 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 31 200.00 UAH
мін. крок: 1% або 31 200.00 UAH
Період оскарження:
23.12.2024 16:05 - 28.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на неправомірні дії Замовника при кваліфікації пропозицій при проведенні закупівлі Цілодобова охорона приміщень укриттів ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги Відділом освіти, культури, молоді та спорту Козинської селищної ради (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2024-12-23-017184-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Цілодобова охорона приміщень укриттів ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги». Кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 31 грудня 2024 року 00:00 год. Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРІЗЛІ-СТОРОЖ»» (далі - Скаржник) взяло участь в закупівлі та подало пропозицію згідно тендерної документації (надалі - ТД). За результатами аукціону виявилось, що участь в закупівлі взяли два учасники з наступними ціновими пропозиціями: 1 ТОВ "ГРІЗЛІ-СТОРОЖ" 1 716 960 грн з ПДВ Дискваліфіковано 2 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПАРТНЕРШІП" 1 919 140,8 грн з ПДВ Очікує рішення Дата розкриття пропозицій – 31 грудня 2024 року о 14:25. Відповідно до тендерної документації: «Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100 %». Замовником було розглянуто найбільш економічно вигідну пропозицію ТОВ "ГРІЗЛІ-СТОРОЖ" та прийнято рішення про її відхилення на підставі Протоколу № 6 від 03.01.2025 року. Але Скаржник не може погодитися з таким рішенням Замовника, оскільки пропозиція ТОВ "ГРІЗЛІ-СТОРОЖ" відповідає вимогам документації, і мала бути прийнята. Згідно абзацу 3 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення ТОВ "ГРІЗЛІ-СТОРОЖ" та обґрунтовує це наступним:
Номер:
afd07bd1d5cc4a20ac78a12370ff72a8
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-23-017184-a.c1
Назва:
СКАРГА
на неправомірні дії Замовника при кваліфікації пропозицій при проведенні закупівлі Цілодобова охорона приміщень укриттів ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги
Відділом освіти, культури, молоді та спорту Козинської селищної ради (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2024-12-23-017184-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Цілодобова охорона приміщень укриттів ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги».
Кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 31 грудня 2024 року 00:00 год.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРІЗЛІ-СТОРОЖ»» (далі - Скаржник) взяло участь в закупівлі та подало пропозицію згідно тендерної документації (надалі - ТД).
За результатами аукціону виявилось, що участь в закупівлі взяли два учасники з наступними ціновими пропозиціями:
1 ТОВ "ГРІЗЛІ-СТОРОЖ" 1 716 960 грн з ПДВ Дискваліфіковано
2 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПАРТНЕРШІП" 1 919 140,8 грн з ПДВ Очікує рішення
Дата розкриття пропозицій – 31 грудня 2024 року о 14:25.
Відповідно до тендерної документації: «Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100 %».
Замовником було розглянуто найбільш економічно вигідну пропозицію ТОВ "ГРІЗЛІ-СТОРОЖ" та прийнято рішення про її відхилення на підставі Протоколу № 6 від 03.01.2025 року.
Але Скаржник не може погодитися з таким рішенням Замовника, оскільки пропозиція ТОВ "ГРІЗЛІ-СТОРОЖ" відповідає вимогам документації, і мала бути прийнята.
Згідно абзацу 3 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення ТОВ "ГРІЗЛІ-СТОРОЖ" та обґрунтовує це наступним:
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- платіж.pdf 08.01.2025 15:21
- 6 про відхилення пропозиції учасника.docx 08.01.2025 15:21
- 10.Кваліфікація.pdf 08.01.2025 15:21
- Скарга.pdf 08.01.2025 15:21
- 8.Документи на працівників.pdf 08.01.2025 15:21
- sign.p7s 08.01.2025 15:22
- Рішення від 10.01.2025 № 430.pdf 10.01.2025 12:28
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.01.2025 № 715.pdf 17.01.2025 12:21
- Рішення від 16.01.2025 № 715.pdf 20.01.2025 11:13
- пояснення.pdf 14.01.2025 15:13
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.01.2025 17:08
Дата розгляду скарги:
16.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.01.2025 12:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.01.2025 11:14
Дата виконання рішення Замовником:
21.01.2025 09:23
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником відмінено рішення від 03.01.2025 року № 6
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6d88966b80f84d1f8fd5bb2982229cde
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність тендерної пропозиції учасника кваліфікаційному критерію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Першою підставою відхилення Скаржника було те, що інформація про поданих працівників не відповідає вимогам документації, а саме щодо вікового цензу – до 65 років.
Також Замовник зазначає, що Учасником не надано посвідчень охоронників встановленого зразка згідно з чинним законодавством та не надано документу, що підтверджує право Уповноваженої особи Учасника, а саме Бибика Юрія Миколайовича проводити інструктаж особового складу з охорони праці на робочому місці. Також бланк свідоцтва охоронника не містить серійного номеру, не надано підтвердження 3хрічного досвіду роботи працівників та заборона використання сумісництва.
Замовник вважає, що зазначені положення стосуються інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, та тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, і має бути відхилена.
Скаржник не може погодитися з такою аргументацією Замовника, з наступних причин:
Додаток 1 тендерної документації Замовника чітко містить Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”, зокрема: розділ 2 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід»:
2.1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, за формою Таблиці 1.
Таблиця 1
Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
ПІБ Кваліфікація/
посада Загальний стаж роботи Працівник учасника/***працівник субпідрядника/співвиконавця ***Назва субпідрядника/ співвиконавця
***Заповнюється, якщо учасник планує залучити для підтвердження кваліфікації працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, спроможності субпідрядника / співвиконавця.
2.2. До довідки додати документ на кожного працівника (у документі має бути зазначено прізвище та ім’я працівника або прізвище та ініціали працівника, або прізвище, ім’я, по батькові працівника), зазначеного в довідці, який засвідчує можливість використання праці такого працівника учасником / субпідрядником / співвиконавцем (наприклад: штатний розпис / трудовий договір / договір про надання послуг / копію трудової книжки (перша сторінка, що містить інформацію про ПІБ працівника, та сторінка, що містить запис про прийняття на роботу) / інший документ).
2.3. Документи на кожного з працівників, зазначених в довідці згідно пункту 2.1. тендерної документації, що підтверджують відповідність персоналу охорони кваліфікаційним вимогам, які встановлені Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, а саме:
- оригінали чи завірені Учасником копії свідоцтв з додатками про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації «охоронник» державного зразку охоронників, яких учасник планує залучати до виконання умов договору, які мають робітничу кваліфікацію «охоронник» не нижче 3 розряду.
- сертифікати, які підтверджують проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, які видані в установленому порядку та /або довідки про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин за формою № 100-2/о (відповідно до п.п. 11 Порядку проведення попередніх. періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 18.04.2022 № 651) та відсутності обмежень для роботи охоронником, чинні на дату подання тендерної пропозиції;
- документи або копія документів, завірені уповноваженими органом МВС, який підтверджує, що особа не має не погашеної, чи не знятої в установленому законом порядку, судимості за скоєння умисних злочинів, виданий ДІТ МВС України або Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України (QR – код повинен бути таким, що приймається сканувальним обладнанням), виданих не раніше ніж 01.07.2023 року;
- документи встановленого зразка про проходження обов’язкового медичного огляду щодо відсутності обмежень для роботи охоронником (відповідно до Додатку 8 до п.2.16 Порядку затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 23.07.2007 № 246) чинні на дату подання тендерної пропозиції;
- документи про проходження охоронниками учасника навчання з надання першої домедичної допомоги в умовах війни та надати посилання на перевірку автентичності такого документу (на всіх охоронників, вказаних в довідці Таблиці 1.)
Звертаємо увагу, що в даному випадку немає жодної вимоги щодо вікового цензу працівників.
Скаржник як учасник надав всі вищезазначені документи.
Окремою вимогою тендерної документації в Додатку 2 є припис:
Загальні вимоги до Виконавця(надати підтвердження):
- здатність за своїми діловими та моральними якостями, освітнім і професійним рівнем, станом здоров'я виконувати службові обов’язки згідно з вимогами Закону України «Про охоронну діяльність» від 22.03.2012 № 4616-VI, постанови Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 № 960 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності»;
- наявність форменого одягу з використанням знаків належності до відповідного суб’єкта охоронної діяльності згідно з його статутними документами;
- наявність спеціальних засобів відповідно до Переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2013 № 97 (надати документальне підтвердження);
- уміння охоронників володіти зазначеними спеціальними засобами, засобами зв’язку, технічними засобами охорони та протипожежними засобами;
- під час виконання функціональних обов’язків мати при собі посвідчення встановленого зразка згідно з чинним законодавством;
- уповноважена особа Учасника повинна проводити інструктаж особового складу з охорони праці на робочому місці;
- персонал охорони повинен мати 3-й та вище розряд охоронника, стаж роботи в охороні не менше 3 (трьох) років та вік не старше 65 років та:
1) не перебувати на обліку в органах охорони здоров’я з приводу психічної хвороби, алкоголізму чи наркоманії;
2) не мати непогашеної чи не знятої судимості за скоєння умисних злочинів;
3) не мати обмежень, встановлених судом щодо виконання покладених на них функціональних обов’язків;
4) не мати обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків;
5) бути зареєстровані за місцем проживання в установленому законодавством порядку;
6) пройти навчання з першої домедичної допомоги в умовах війни.
Замовник у тендерній документації не встановив, яким саме способом учасники мають підтвердити виконання умов до Виконавця.
Скаржник надав лист про те, що у разі визначення його Виконавцем, він надаватиме послуги згідно зазначених вимог.
Тобто сам Замовник відокремив свої вимоги для учасника та для виконавця.
Частина працівників Скаржника, інформація про яких була подана у закупівлі – перевищує віковий ценз у 65 років.
Але чомусь на етапі кваліфікації Замовник вирішив, що всі зазначені вимоги застосовуються ВИКЛЮЧНО для УЧАСНИКА, не є кваліфікаційними критеріями та їх виправлення призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі.
Така позиція є неправомірною, оскільки предметом закупівлі є послуги, а не товар, тому все, що стосується інформації про працівників є кваліфікаційним критерієм і підлягає виправленню, якщо Замовник вважає, що пропозиція Учасника не відповідає умовам документації в цій частині.
Зазначена вище підстава відхилення не відносились до забезпечення пропозиції або технічних чи якісних характеристик, які пропонуються учасником, а отже, у відповідності до п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178:
Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Подання оновленої інформації про інших працівників Скаржника, вік яких є меншим за 65 років не призвело б до зміни предмету закупівлі, а саме – послуг охорони, не змінило би марку, модель, тощо. Бо наголошуємо ще раз, предмет закупівлі – послуги, а не товар чи виріб, який має конкретні параметри. Скаржник міг залучити інших охоронників, якщо Замовник вважав, що ті, інформація про яких була подана попередньо – не підходять.
Замовник повинен був розмістити для Скаржника вимогу про усунення порушень з цієї підстави, але чомусь цього не зробив.
Це обов’язок Замовника, а не право.
І тільки якщо учасник не усунув недоліки, то відповідно пункту 44 вищезгаданих Особливостей: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей;
є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176).
Відповідно виникає логічне питання - ЧОМУ Замовник не надав нам час на усунення невідповідностей, якщо вважав, що з працівниками, тобто з кваліфікаційними критеріями є якісь невідповідності?
Згідно ч. 9 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі»: Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Тобто Скаржник має право надати інформацію про НОВИХ працівників, якщо попередні не влаштовували Замовника.
Аналогічні питання були розглянуті Колегією Антимонопольного комітету України у закупівлях UA-2021-09-14-000467-a, UA-2021-02-25-002229-a, UA-2020-05-28-005958-b, UA-2020-10-28-009660-с, UA-2021-05-18-000762-b та Колегія задовільнила скаргу Скаржника.
Вбачаємо, пряме порушення норм Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Враховуючи вищевикладене: Замовник не надавши час на усунення невідповідностей (які він вважав присутні у пропозиції), своїми діями, порушив наші права та охоронювані законом інтереси.
Щодо інформації про ненадання посвідчень та документу, що підтверджує право Уповноваженої особи Учасника, а саме Бибика Юрія Миколайовича проводити інструктаж особового складу з охорони праці на робочому місці: в даному випадку у Замовника немає підстав навіть розміщувати вимогу про усунення порушень!
В якій вимозі тендерної документації зазначено про те, що потрібно надати скан-копії посвідчень охоронників? Або документи на особу, уповноважену проводити інструктажі? Який пункт? Який розділ документації?
Якщо йдеться про працівників, ми чітко бачимо вимогу: надати довідку про працівників, до довідки додати накази або трудові книжки, медичні довідки чи сертифікати тощо. Але де зазначено про посвідчення та інструктажі?
В додатку 2 зазначено, що виконавець надає підтвердження того, що:
- під час виконання функціональних обов’язків мати при собі посвідчення встановленого зразка згідно з чинним законодавством;
- уповноважена особа Учасника повинна проводити інструктаж особового складу з охорони праці на робочому місці;
- персонал охорони повинен мати 3-й та вище розряд охоронника, стаж роботи в охороні не менше 3 (трьох) років та вік не старше 65 років.
Так Скаржник надав!
Скаржник надав відповідний лист, яким підтвердив зазначену інформацію!
Якщо Замовник КОНКРЕТНО, ЧІТКО і БУКВАМИ\СЛОВАМИ не встановив як саме потрібно подати інформацію, то він не може за це відхиляти пропозиції учасників.
Окремо хочеться запитати: де написано, що учасники у складі пропозиції надають підтвердження роботи досвіду охоронників понад 3 роки? Де зазначено, що заборонено залучати сумісників?
Тендерна документація НЕ містила припису про те, що працівники повинні працювати в учасника за ОСНОВНИМ місцем роботи.
Про відсутність серійного номеру на свідоцтві охоронника – навіть нема що коментувати! Замовник зазначає серію та номер свідоцтва у протоколі відхилення, а в дужках зазначає, що цього немає!
У протоколі відхилення Замовник вигадує підстави, щоб відхилити пропозицію Скаржника та обрати компанію, яка і зараз охороняє об’єкти Замовника.
Підсумовуючи: щодо віку працівників – Замовник ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ був розмістити вимогу про усунення порушень.
Щодо всіх інших підстав в даному розділі – посвідчення, інструктажі, досвід роботи понад 3 роки, серія свідоцтв охоронника та сумісництво – Замовник надумано та безпідставно відхиляє Скаржника, оскільки тендерна документація не містила відповідних вимог.
Також Замовник зазначає, що Учасником не надано посвідчень охоронників встановленого зразка згідно з чинним законодавством та не надано документу, що підтверджує право Уповноваженої особи Учасника, а саме Бибика Юрія Миколайовича проводити інструктаж особового складу з охорони праці на робочому місці. Також бланк свідоцтва охоронника не містить серійного номеру, не надано підтвердження 3хрічного досвіду роботи працівників та заборона використання сумісництва.
Замовник вважає, що зазначені положення стосуються інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, та тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, і має бути відхилена.
Скаржник не може погодитися з такою аргументацією Замовника, з наступних причин:
Додаток 1 тендерної документації Замовника чітко містить Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”, зокрема: розділ 2 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід»:
2.1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, за формою Таблиці 1.
Таблиця 1
Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
ПІБ Кваліфікація/
посада Загальний стаж роботи Працівник учасника/***працівник субпідрядника/співвиконавця ***Назва субпідрядника/ співвиконавця
***Заповнюється, якщо учасник планує залучити для підтвердження кваліфікації працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, спроможності субпідрядника / співвиконавця.
2.2. До довідки додати документ на кожного працівника (у документі має бути зазначено прізвище та ім’я працівника або прізвище та ініціали працівника, або прізвище, ім’я, по батькові працівника), зазначеного в довідці, який засвідчує можливість використання праці такого працівника учасником / субпідрядником / співвиконавцем (наприклад: штатний розпис / трудовий договір / договір про надання послуг / копію трудової книжки (перша сторінка, що містить інформацію про ПІБ працівника, та сторінка, що містить запис про прийняття на роботу) / інший документ).
2.3. Документи на кожного з працівників, зазначених в довідці згідно пункту 2.1. тендерної документації, що підтверджують відповідність персоналу охорони кваліфікаційним вимогам, які встановлені Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, а саме:
- оригінали чи завірені Учасником копії свідоцтв з додатками про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації «охоронник» державного зразку охоронників, яких учасник планує залучати до виконання умов договору, які мають робітничу кваліфікацію «охоронник» не нижче 3 розряду.
- сертифікати, які підтверджують проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, які видані в установленому порядку та /або довідки про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин за формою № 100-2/о (відповідно до п.п. 11 Порядку проведення попередніх. періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 18.04.2022 № 651) та відсутності обмежень для роботи охоронником, чинні на дату подання тендерної пропозиції;
- документи або копія документів, завірені уповноваженими органом МВС, який підтверджує, що особа не має не погашеної, чи не знятої в установленому законом порядку, судимості за скоєння умисних злочинів, виданий ДІТ МВС України або Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України (QR – код повинен бути таким, що приймається сканувальним обладнанням), виданих не раніше ніж 01.07.2023 року;
- документи встановленого зразка про проходження обов’язкового медичного огляду щодо відсутності обмежень для роботи охоронником (відповідно до Додатку 8 до п.2.16 Порядку затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 23.07.2007 № 246) чинні на дату подання тендерної пропозиції;
- документи про проходження охоронниками учасника навчання з надання першої домедичної допомоги в умовах війни та надати посилання на перевірку автентичності такого документу (на всіх охоронників, вказаних в довідці Таблиці 1.)
Звертаємо увагу, що в даному випадку немає жодної вимоги щодо вікового цензу працівників.
Скаржник як учасник надав всі вищезазначені документи.
Окремою вимогою тендерної документації в Додатку 2 є припис:
Загальні вимоги до Виконавця(надати підтвердження):
- здатність за своїми діловими та моральними якостями, освітнім і професійним рівнем, станом здоров'я виконувати службові обов’язки згідно з вимогами Закону України «Про охоронну діяльність» від 22.03.2012 № 4616-VI, постанови Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 № 960 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності»;
- наявність форменого одягу з використанням знаків належності до відповідного суб’єкта охоронної діяльності згідно з його статутними документами;
- наявність спеціальних засобів відповідно до Переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2013 № 97 (надати документальне підтвердження);
- уміння охоронників володіти зазначеними спеціальними засобами, засобами зв’язку, технічними засобами охорони та протипожежними засобами;
- під час виконання функціональних обов’язків мати при собі посвідчення встановленого зразка згідно з чинним законодавством;
- уповноважена особа Учасника повинна проводити інструктаж особового складу з охорони праці на робочому місці;
- персонал охорони повинен мати 3-й та вище розряд охоронника, стаж роботи в охороні не менше 3 (трьох) років та вік не старше 65 років та:
1) не перебувати на обліку в органах охорони здоров’я з приводу психічної хвороби, алкоголізму чи наркоманії;
2) не мати непогашеної чи не знятої судимості за скоєння умисних злочинів;
3) не мати обмежень, встановлених судом щодо виконання покладених на них функціональних обов’язків;
4) не мати обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків;
5) бути зареєстровані за місцем проживання в установленому законодавством порядку;
6) пройти навчання з першої домедичної допомоги в умовах війни.
Замовник у тендерній документації не встановив, яким саме способом учасники мають підтвердити виконання умов до Виконавця.
Скаржник надав лист про те, що у разі визначення його Виконавцем, він надаватиме послуги згідно зазначених вимог.
Тобто сам Замовник відокремив свої вимоги для учасника та для виконавця.
Частина працівників Скаржника, інформація про яких була подана у закупівлі – перевищує віковий ценз у 65 років.
Але чомусь на етапі кваліфікації Замовник вирішив, що всі зазначені вимоги застосовуються ВИКЛЮЧНО для УЧАСНИКА, не є кваліфікаційними критеріями та їх виправлення призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі.
Така позиція є неправомірною, оскільки предметом закупівлі є послуги, а не товар, тому все, що стосується інформації про працівників є кваліфікаційним критерієм і підлягає виправленню, якщо Замовник вважає, що пропозиція Учасника не відповідає умовам документації в цій частині.
Зазначена вище підстава відхилення не відносились до забезпечення пропозиції або технічних чи якісних характеристик, які пропонуються учасником, а отже, у відповідності до п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178:
Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Подання оновленої інформації про інших працівників Скаржника, вік яких є меншим за 65 років не призвело б до зміни предмету закупівлі, а саме – послуг охорони, не змінило би марку, модель, тощо. Бо наголошуємо ще раз, предмет закупівлі – послуги, а не товар чи виріб, який має конкретні параметри. Скаржник міг залучити інших охоронників, якщо Замовник вважав, що ті, інформація про яких була подана попередньо – не підходять.
Замовник повинен був розмістити для Скаржника вимогу про усунення порушень з цієї підстави, але чомусь цього не зробив.
Це обов’язок Замовника, а не право.
І тільки якщо учасник не усунув недоліки, то відповідно пункту 44 вищезгаданих Особливостей: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей;
є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176).
Відповідно виникає логічне питання - ЧОМУ Замовник не надав нам час на усунення невідповідностей, якщо вважав, що з працівниками, тобто з кваліфікаційними критеріями є якісь невідповідності?
Згідно ч. 9 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі»: Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Тобто Скаржник має право надати інформацію про НОВИХ працівників, якщо попередні не влаштовували Замовника.
Аналогічні питання були розглянуті Колегією Антимонопольного комітету України у закупівлях UA-2021-09-14-000467-a, UA-2021-02-25-002229-a, UA-2020-05-28-005958-b, UA-2020-10-28-009660-с, UA-2021-05-18-000762-b та Колегія задовільнила скаргу Скаржника.
Вбачаємо, пряме порушення норм Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Враховуючи вищевикладене: Замовник не надавши час на усунення невідповідностей (які він вважав присутні у пропозиції), своїми діями, порушив наші права та охоронювані законом інтереси.
Щодо інформації про ненадання посвідчень та документу, що підтверджує право Уповноваженої особи Учасника, а саме Бибика Юрія Миколайовича проводити інструктаж особового складу з охорони праці на робочому місці: в даному випадку у Замовника немає підстав навіть розміщувати вимогу про усунення порушень!
В якій вимозі тендерної документації зазначено про те, що потрібно надати скан-копії посвідчень охоронників? Або документи на особу, уповноважену проводити інструктажі? Який пункт? Який розділ документації?
Якщо йдеться про працівників, ми чітко бачимо вимогу: надати довідку про працівників, до довідки додати накази або трудові книжки, медичні довідки чи сертифікати тощо. Але де зазначено про посвідчення та інструктажі?
В додатку 2 зазначено, що виконавець надає підтвердження того, що:
- під час виконання функціональних обов’язків мати при собі посвідчення встановленого зразка згідно з чинним законодавством;
- уповноважена особа Учасника повинна проводити інструктаж особового складу з охорони праці на робочому місці;
- персонал охорони повинен мати 3-й та вище розряд охоронника, стаж роботи в охороні не менше 3 (трьох) років та вік не старше 65 років.
Так Скаржник надав!
Скаржник надав відповідний лист, яким підтвердив зазначену інформацію!
Якщо Замовник КОНКРЕТНО, ЧІТКО і БУКВАМИ\СЛОВАМИ не встановив як саме потрібно подати інформацію, то він не може за це відхиляти пропозиції учасників.
Окремо хочеться запитати: де написано, що учасники у складі пропозиції надають підтвердження роботи досвіду охоронників понад 3 роки? Де зазначено, що заборонено залучати сумісників?
Тендерна документація НЕ містила припису про те, що працівники повинні працювати в учасника за ОСНОВНИМ місцем роботи.
Про відсутність серійного номеру на свідоцтві охоронника – навіть нема що коментувати! Замовник зазначає серію та номер свідоцтва у протоколі відхилення, а в дужках зазначає, що цього немає!
У протоколі відхилення Замовник вигадує підстави, щоб відхилити пропозицію Скаржника та обрати компанію, яка і зараз охороняє об’єкти Замовника.
Підсумовуючи: щодо віку працівників – Замовник ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ був розмістити вимогу про усунення порушень.
Щодо всіх інших підстав в даному розділі – посвідчення, інструктажі, досвід роботи понад 3 роки, серія свідоцтв охоронника та сумісництво – Замовник надумано та безпідставно відхиляє Скаржника, оскільки тендерна документація не містила відповідних вимог.
×
-
Назва доказу:
10.Кваліфікація
-
Повʼязаний документ:
10.Кваліфікація.pdf
-
-
Назва доказу:
8.Документи на працівників
-
Повʼязаний документ:
8.Документи на працівників.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника ТОВ «ГРІЗЛІ-СТОРОЖ»
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
d3e8a203a60646bea887af7f21e9f551
Заголовок пункту скарги:
Щодо недостовірної інформації, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку Замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Підстава відхилення наступна: неспроможність Замовника, після декількох спроб перевірити дійсність Платіжної інструкції №321 від 15.11.2024.
Варто зазначити, що якщо Замовник не може перевірити документ – це не означає, що документ недійсний і Учасник подав недостовірну інформацію.
Замовник вводить в оману та зводить наклеп на Скаржника, звинувачуючи його у наданні недостовірної інформації.
Надаємо алгоритм перевірки платіжного документу:
1. Переходите за посиланням https://privatbank.ua/check
2. В графі вводите наступне:
Тип документа: довідки\виписки
Код документу: JSVRUA6KCHFNTM36LOH
3. Натискаєте «перевірити зараз» і отримуєте результат:
4. Завантажуєте довідку\виписку.
5. Отримуєте ту саму банківську виписку, яку подав у складі пропозиції Скаржник.
Якщо Замовник після декількох спроб перевірити дійсність документу не зміг цього зробити, можливо потрібно було звернутися до працівників банківської установи і уточнити, як це зробити.
Тому звинувачення Замовника у поданій недостовірній інформації - повний абсурд і неправда.
Скаржник надав платіжний документ, як вимагалося у тендерній документації і у будь-якої особи є можливість перевірити його в режимі реального часу.
І знову ж таки повертаємося до того, що якщо Замовник не знав як перевірити платіжний документ, то міг би звернутися до Скаржника з вимогою про усунення порушень, адже підтвердження наявності радіообладнання та платежі за нього згідно договору УДЦР відносяться до матеріально-технічної бази, і є кваліфікаційним критерієм.
До слова, аналогічна ситуація з платіжним документом наступного учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПАРТНЕРШІП", який зараз надає Замовнику послуги охорони, то складається цікава ситуація: Замовник його одразу відхилить за надання недостовірної інформації чи надасть вимогу про усунення порушень, яку не було надано Скаржнику?
Варто зазначити, що якщо Замовник не може перевірити документ – це не означає, що документ недійсний і Учасник подав недостовірну інформацію.
Замовник вводить в оману та зводить наклеп на Скаржника, звинувачуючи його у наданні недостовірної інформації.
Надаємо алгоритм перевірки платіжного документу:
1. Переходите за посиланням https://privatbank.ua/check
2. В графі вводите наступне:
Тип документа: довідки\виписки
Код документу: JSVRUA6KCHFNTM36LOH
3. Натискаєте «перевірити зараз» і отримуєте результат:
4. Завантажуєте довідку\виписку.
5. Отримуєте ту саму банківську виписку, яку подав у складі пропозиції Скаржник.
Якщо Замовник після декількох спроб перевірити дійсність документу не зміг цього зробити, можливо потрібно було звернутися до працівників банківської установи і уточнити, як це зробити.
Тому звинувачення Замовника у поданій недостовірній інформації - повний абсурд і неправда.
Скаржник надав платіжний документ, як вимагалося у тендерній документації і у будь-якої особи є можливість перевірити його в режимі реального часу.
І знову ж таки повертаємося до того, що якщо Замовник не знав як перевірити платіжний документ, то міг би звернутися до Скаржника з вимогою про усунення порушень, адже підтвердження наявності радіообладнання та платежі за нього згідно договору УДЦР відносяться до матеріально-технічної бази, і є кваліфікаційним критерієм.
До слова, аналогічна ситуація з платіжним документом наступного учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПАРТНЕРШІП", який зараз надає Замовнику послуги охорони, то складається цікава ситуація: Замовник його одразу відхилить за надання недостовірної інформації чи надасть вимогу про усунення порушень, яку не було надано Скаржнику?
×
-
Назва доказу:
платіж
-
Повʼязаний документ:
платіж.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника ТОВ «ГРІЗЛІ-СТОРОЖ» У підсумку, вважаємо, що пропозиція Скаржника в цілому і повністю відповідає вимогам тендерної документації, і не мала бути ні відхилена, а щодо віку працівників та платіжки мало бути надано вимоги про усунення порушень (бо це все кваліфікаційні критерії - працівники, платіжні доручення до матбази), а пропозиція Скаржника мала бути прийнята. Також Скаржник стурбований тим, що його пропозиція була відхилена через вимоги, яких навіть не було у тендерній документації. Такі дії Замовника порушують основні принципи здійснення закупівель та призводять до порушення права Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Вважаємо що Замовник своїми діями порушує наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», п. 55-67 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України, ПРОСИМО: 1. прийняти скаргу до розгляду; 2. прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі; 3. зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ГРІЗЛІ-СТОРОЖ»; 4. зобов’язати Замовника завершити процедуру закупівлі згідно чинного законодавства.