-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Бензин А-95 ; Дизельне паливо (Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09130000-9 Нафта і дистиляти)
Завершена
618 075.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 180.75 UAH
мін. крок: 1% або 6 180.75 UAH
Період оскарження:
23.12.2024 14:54 - 12.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
f6d880aa3099490cab97a198e0f16332
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-23-013584-a.b1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_27_12_2024_скарга на умови ТД_Замовника ВОДОГРАЙ.pdf 27.12.2024 09:11
- Зразки_талонів_Чипо.pdf 27.12.2024 09:11
- Скарга_27_12_2024_скарга на умови ТД_UA-2024-12-23-013584-a.docx 27.12.2024 09:11
- Торговий дім Інтерференс систем.pdf 27.12.2024 09:11
- sign.p7s 27.12.2024 09:12
- Рішення від 30.12.2024 № 20795.pdf 30.12.2024 15:20
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.01.2025 № 169.pdf 07.01.2025 10:45
- Рішення від 06.01.2025 № 169.pdf 07.01.2025 17:24
- КВКП Водограй Власівка.pdf 01.01.2025 18:28
- виписка з ЄДР.pdf 01.01.2025 18:29
- ВТ2_1_25 Протокол про затвердження_та_оприлюднення_РП_та_оголошення_про_відкриті_торги Паливо.docx (1).pdf 01.01.2025 18:29
- Пояснення на скаргу.docx.pdf 01.01.2025 18:29
- Облікова політика КВКП Водограй.pdf 01.01.2025 18:29
- Пояснення на скаргу.docx 01.01.2025 18:29
- Облікова політика підприємства КВКП Водограй 23.pdf 01.01.2025 18:29
- ВТ2_4_25Протокол УО виконання вимоги АМКУ.docx 10.01.2025 13:41
- ВТ2_4_25Протокол УО виконання вимоги АМКУ.docx.pdf 10.01.2025 13:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.12.2024 12:07
Дата розгляду скарги:
06.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.12.2024 15:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.01.2025 17:25
Дата виконання рішення Замовником:
10.01.2025 13:41
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Комісії щодо внесення змін у тендерну документацію на закупівлю Бензин А-95 ; Дизельне паливо (Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09130000-9 Нафта і дистиляти), № UA-2024-12-23-013584-a виконані в повному обсязі
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8d673a9dbb394016a9a0b7618acf2a1a
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати йому порядок отримання палива ВИКЛЮЧНО за паливними картами, які мають строк дії САМЕ до 31.12.2025 року.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку 4 та Додатку № 6 (Проєкті договору) до тендерної документації, Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати йому порядок отримання палива ВИКЛЮЧНО за паливними картами, які мають строк дії САМЕ до 31.12.2025 року:
«Порядок отримання палива: паливна карта
Строк дії паливних карт до 31.12.2025 року з моменту їх отримання.
Паливні карти повинні надавати можливість отримання палива на АЗС учасника в обсягах, визначених замовником, без обмежень щодо разової заправки.»
Згідно додатку № 6 до ТД: «5.5. Поставка партії довірчих документів (паливних карт на бензин та дизельне паливо) повинна здійснюватись Постачальником не пізніше 3 робочих днів з дати одержання відповідної заявки Замовника. За наслідками поставки сторонами складається та підписується видаткова накладна.»
«5.8. Паливна карта є підставою для видачі (заправки) з АЗС вказаного у паливній карті об’єму і марки Товару, після чого всі обов’язки Сторін по погашених паливних картах вважаються виконаними, при цьому Постачальник не може передати Замовнику Товар іншої марки чи в кількості меншій, ніж зазначено в паливній карті.»
«5.9. Замовник має право отримати Товар на АЗС до закінчення терміну дії довірчого документу, а Постачальник зобов’язується забезпечувати постійну наявність Товару протягом строку дії даного Договору. Після закінчення вище вказаного терміну, не використані паливні карти підлягають, замінені Постачальником на чинні або компенсована останнім їх вартість.»
Дискримінаційна умова тендерної документації в частині форми здійснення відпуску палива виключно за паливними картами
Замовник встановлює обмежувальні умові в частині здійснення поставки та отримання палива виключно за Паливними картами, а отже надають можливість взяти участь у закупівлі лише тим учасникам, які мають впроваджену на АЗС систему здійснення відпуску палива за Паливними картами, та відповідною вимогою тендерної документації нівелюють можливість взяти участь у закупівлі учасникам, які можуть здійснити поставку палива за талонами (довірчими документами).
Відповідно до пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Варто зазначити, що згідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Тобто, Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є паливо (Товар: Бензин А-95 та Дизельне паливо). Встановлюючи дискримінаційні вимоги щодо засобів відпуску пального з АЗС (по паливним карткам) – замовник обмежує коло потенційних учасників, які здійснюють постачання палива за талонами та надає можливість брати участь у процедури закупівлі лише учасникам, які мають впроваджену систему обліку та видачі палива за паливними картами.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України :
«Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому. Талон на паливо /скретч-карта на паливо – не має ніякої технічної необхідності наявності у Постачальника електронного кабінету та сайту.
Вважаємо, що зазначена умова здійснення відпуску виключно по паливним карткам обмежує в праві на участь тих учасників, які мають можливість здійснювати відпуск палива за талонами.
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару.
Відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей у разі здійснення закупівель для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Згідно тендерної документації Замовника, закупівлі оголошена на придбання Товару:
«Бензин А-95; Дизельне паливо (Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»- 09130000-9 Нафта і дистиляти)»
Варто звернути увагу, що національного стандарту для відповідного предмета закупівлі, а саме ДСТУ 7688:2015, ДСТУ 7687:2015 та Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №927 (зі змінами) – не передбачена та не встановлена вимога до Дизельного палива та Бензину А-95 щодо обов’язку відпуску товару САМЕ за паливними картами.
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару (Дизельного палива та Бензину А-95).
Дискримінаційна умова тендерної документації в частині строку дії паливних карток
«Строк дії паливних карт до 31.12.2025 року»
Замовник визначає строк дії паливних карт, який повинен тривати до 31.12.2025 року, - що є дискримінаційним та обмежувальним по відношенню до Скаржника, оскільки містить обмеження, які не визначені національним стандартом.
З огляду на норми абз. 2 п. 29 Особливостей - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, - замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Оскільки Закупівля оголошена Замовником 23.12.2024 року зі строком прийому пропозицій до 31.12.2024 08:00, відповідна паливна карта, яка згідно умов Додатку № 4 до ТД, повинна мати строк дії до 31.12.2025 року, а отже має бути терміном дії – не менше 1 року.
Згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 року за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно розділу І Інструкції, - ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно Інструкції, Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Згідно Інструкції, Платіжна картка (паливна карта) - спеціальний платіжний засіб у вигляді емітованої в установленому законодавством порядку пластикової чи іншого виду картки, що використовується для ініціювання переказу коштів з рахунку платника або з відповідного рахунку банку з метою оплати вартості товарів і послуг.
Тобто, незрозуміло ЯКИМ САМЕ стандартом Замовник визначає обов’язковість умови у випадку здійснення відпуску за талонами або паливними картами, строк дії таких талонів на пальне, та чим обґрунтовує та документально підтверджує законодавча можливість визначати термін таких талонів ВИКЛЮЧНО до кінця 2025 року (а отже, строк дії яких повинен складати 12 місяців/1 рік).
Довірчі документи (талони), емітовані мережею АЗС Chipo, мають строк дії 6 місяців, при цьому такі довірчі документи (талони) повністю відповідають вимогам Інструкції та АЗС відповідної мережі здійснюють свою діяльність у відповідності до норм законодавства. Також, зазначена мережа АЗС здійснює рівноцінний обмін талонів, у випадку не здійснення отоварення за ними паливом у встановлений на довірчому документі , на такий самий строк дії, що підтверджується п. 4.5. партнерського Договору, який Скаржник надає у Додатку № 1 до ТД.
У п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів, який повинен тривати до 31.12.2025 року, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
Скаржник може запропонувати Замовнику талони мережі АЗС Chipo з терміном дії 6 місяців, та можливістю обміну таких талонів у випадку закінчення їх терміну дії до повного використання, чим так само може виконати вимоги п. 1.1. та п. 1.3., 5.1., 5.3. Проєкту Договору (згідно Додатку № 6 до ТД):
«1.1. Постачальник зобов’язується, в порядку та на умовах визначених даним Договором, поставити та передати у власність Замовника: Бензин А-95; Дизельне паливо (ДК 021:2015 09130000-9 - Нафта і дистиляти) (далі — Товар), визначений в асортименті, кількості та за цінами, які зазначені у Специфікації (Додаток 1 до Договору), а Замовник зобов’язується прийняти Товар та сплатити його вартість у порядку та на умовах, що визначено цим Договором.»
«1.3. Поставка та передача Товару здійснюється шляхом відпуску Товару, на визначених в Додатку № 2 автозаправних станціях (далі – АЗС), за наданими Постачальником, в порядку передбаченому даним Договором, Замовнику довірчими документами (паливними картами) на отримання Товару, відповідно до «Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1442 від 20.12.1997 року (зі змінами).»
«5.1. Строк поставки Товару на визначених даним Договором АЗС: до 31.12.2025 року.»
«5.3. Поставка та передача Замовнику довірчих документів (паливних карт на бензин та дизельне паливо) здійснюється окремими партіями згідно з заявкою Замовника. Обсяг кожної партії визначається Замовником залежно від фактичної виробничої потреби Замовника у Товарі.»
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку через мережу АЗС Chipo. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж бланків-дозволів, емітовані відповідною мережею АЗС, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір, за адресою місцерозташування АЗС в межах Світловодська Кіровоградської області:
- Кіровоградська обл., м. Світловодськ, вул. Городоцька, 89 (АЗС №69)
Зазначена мережа АЗС має впроваджений талон для відпуску палива, який має термін дії 6 місяців, з можливістю подальшого обміну у випадку закінчення строку дії, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги встановленої в тендерній документації в частині строку дії талонів: Строк дії паливних карт до 31.12.2025 року (а отже, термін дії талонів має бути не менше 1 (одного) року з урахуванням періоду проведення процедури закупівлі).
1.1. В Додатку 4 та Додатку № 6 (Проєкті договору) до тендерної документації, Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати йому порядок отримання палива ВИКЛЮЧНО за паливними картами, які мають строк дії САМЕ до 31.12.2025 року:
«Порядок отримання палива: паливна карта
Строк дії паливних карт до 31.12.2025 року з моменту їх отримання.
Паливні карти повинні надавати можливість отримання палива на АЗС учасника в обсягах, визначених замовником, без обмежень щодо разової заправки.»
Згідно додатку № 6 до ТД: «5.5. Поставка партії довірчих документів (паливних карт на бензин та дизельне паливо) повинна здійснюватись Постачальником не пізніше 3 робочих днів з дати одержання відповідної заявки Замовника. За наслідками поставки сторонами складається та підписується видаткова накладна.»
«5.8. Паливна карта є підставою для видачі (заправки) з АЗС вказаного у паливній карті об’єму і марки Товару, після чого всі обов’язки Сторін по погашених паливних картах вважаються виконаними, при цьому Постачальник не може передати Замовнику Товар іншої марки чи в кількості меншій, ніж зазначено в паливній карті.»
«5.9. Замовник має право отримати Товар на АЗС до закінчення терміну дії довірчого документу, а Постачальник зобов’язується забезпечувати постійну наявність Товару протягом строку дії даного Договору. Після закінчення вище вказаного терміну, не використані паливні карти підлягають, замінені Постачальником на чинні або компенсована останнім їх вартість.»
Дискримінаційна умова тендерної документації в частині форми здійснення відпуску палива виключно за паливними картами
Замовник встановлює обмежувальні умові в частині здійснення поставки та отримання палива виключно за Паливними картами, а отже надають можливість взяти участь у закупівлі лише тим учасникам, які мають впроваджену на АЗС систему здійснення відпуску палива за Паливними картами, та відповідною вимогою тендерної документації нівелюють можливість взяти участь у закупівлі учасникам, які можуть здійснити поставку палива за талонами (довірчими документами).
Відповідно до пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Варто зазначити, що згідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Тобто, Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є паливо (Товар: Бензин А-95 та Дизельне паливо). Встановлюючи дискримінаційні вимоги щодо засобів відпуску пального з АЗС (по паливним карткам) – замовник обмежує коло потенційних учасників, які здійснюють постачання палива за талонами та надає можливість брати участь у процедури закупівлі лише учасникам, які мають впроваджену систему обліку та видачі палива за паливними картами.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України :
«Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому. Талон на паливо /скретч-карта на паливо – не має ніякої технічної необхідності наявності у Постачальника електронного кабінету та сайту.
Вважаємо, що зазначена умова здійснення відпуску виключно по паливним карткам обмежує в праві на участь тих учасників, які мають можливість здійснювати відпуск палива за талонами.
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару.
Відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей у разі здійснення закупівель для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Згідно тендерної документації Замовника, закупівлі оголошена на придбання Товару:
«Бензин А-95; Дизельне паливо (Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»- 09130000-9 Нафта і дистиляти)»
Варто звернути увагу, що національного стандарту для відповідного предмета закупівлі, а саме ДСТУ 7688:2015, ДСТУ 7687:2015 та Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №927 (зі змінами) – не передбачена та не встановлена вимога до Дизельного палива та Бензину А-95 щодо обов’язку відпуску товару САМЕ за паливними картами.
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару (Дизельного палива та Бензину А-95).
Дискримінаційна умова тендерної документації в частині строку дії паливних карток
«Строк дії паливних карт до 31.12.2025 року»
Замовник визначає строк дії паливних карт, який повинен тривати до 31.12.2025 року, - що є дискримінаційним та обмежувальним по відношенню до Скаржника, оскільки містить обмеження, які не визначені національним стандартом.
З огляду на норми абз. 2 п. 29 Особливостей - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, - замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Оскільки Закупівля оголошена Замовником 23.12.2024 року зі строком прийому пропозицій до 31.12.2024 08:00, відповідна паливна карта, яка згідно умов Додатку № 4 до ТД, повинна мати строк дії до 31.12.2025 року, а отже має бути терміном дії – не менше 1 року.
Згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 року за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно розділу І Інструкції, - ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно Інструкції, Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Згідно Інструкції, Платіжна картка (паливна карта) - спеціальний платіжний засіб у вигляді емітованої в установленому законодавством порядку пластикової чи іншого виду картки, що використовується для ініціювання переказу коштів з рахунку платника або з відповідного рахунку банку з метою оплати вартості товарів і послуг.
Тобто, незрозуміло ЯКИМ САМЕ стандартом Замовник визначає обов’язковість умови у випадку здійснення відпуску за талонами або паливними картами, строк дії таких талонів на пальне, та чим обґрунтовує та документально підтверджує законодавча можливість визначати термін таких талонів ВИКЛЮЧНО до кінця 2025 року (а отже, строк дії яких повинен складати 12 місяців/1 рік).
Довірчі документи (талони), емітовані мережею АЗС Chipo, мають строк дії 6 місяців, при цьому такі довірчі документи (талони) повністю відповідають вимогам Інструкції та АЗС відповідної мережі здійснюють свою діяльність у відповідності до норм законодавства. Також, зазначена мережа АЗС здійснює рівноцінний обмін талонів, у випадку не здійснення отоварення за ними паливом у встановлений на довірчому документі , на такий самий строк дії, що підтверджується п. 4.5. партнерського Договору, який Скаржник надає у Додатку № 1 до ТД.
У п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів, який повинен тривати до 31.12.2025 року, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
Скаржник може запропонувати Замовнику талони мережі АЗС Chipo з терміном дії 6 місяців, та можливістю обміну таких талонів у випадку закінчення їх терміну дії до повного використання, чим так само може виконати вимоги п. 1.1. та п. 1.3., 5.1., 5.3. Проєкту Договору (згідно Додатку № 6 до ТД):
«1.1. Постачальник зобов’язується, в порядку та на умовах визначених даним Договором, поставити та передати у власність Замовника: Бензин А-95; Дизельне паливо (ДК 021:2015 09130000-9 - Нафта і дистиляти) (далі — Товар), визначений в асортименті, кількості та за цінами, які зазначені у Специфікації (Додаток 1 до Договору), а Замовник зобов’язується прийняти Товар та сплатити його вартість у порядку та на умовах, що визначено цим Договором.»
«1.3. Поставка та передача Товару здійснюється шляхом відпуску Товару, на визначених в Додатку № 2 автозаправних станціях (далі – АЗС), за наданими Постачальником, в порядку передбаченому даним Договором, Замовнику довірчими документами (паливними картами) на отримання Товару, відповідно до «Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1442 від 20.12.1997 року (зі змінами).»
«5.1. Строк поставки Товару на визначених даним Договором АЗС: до 31.12.2025 року.»
«5.3. Поставка та передача Замовнику довірчих документів (паливних карт на бензин та дизельне паливо) здійснюється окремими партіями згідно з заявкою Замовника. Обсяг кожної партії визначається Замовником залежно від фактичної виробничої потреби Замовника у Товарі.»
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку через мережу АЗС Chipo. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж бланків-дозволів, емітовані відповідною мережею АЗС, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір, за адресою місцерозташування АЗС в межах Світловодська Кіровоградської області:
- Кіровоградська обл., м. Світловодськ, вул. Городоцька, 89 (АЗС №69)
Зазначена мережа АЗС має впроваджений талон для відпуску палива, який має термін дії 6 місяців, з можливістю подальшого обміну у випадку закінчення строку дії, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги встановленої в тендерній документації в частині строку дії талонів: Строк дії паливних карт до 31.12.2025 року (а отже, термін дії талонів має бути не менше 1 (одного) року з урахуванням періоду проведення процедури закупівлі).
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі АЗС строко дії 6 місяців з подальшим обміном
-
Повʼязаний документ:
Зразки_талонів_Чипо.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Торговий дім Інтерференс систем.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника ВІДДІЛ ОСВІТИ ВАЛКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КОМУНАЛЬНЕ ВОДОПРОВІДНО-КАНАЛІЗАЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОДОГРАЙ" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Бензин А-95; Дизельне паливо (Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09130000-9 Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-23-013584-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати йому порядок отримання палива ВИКЛЮЧНО за паливними картами, які мають строк дії САМЕ до 31.12.2025 року.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
1adc83975d9146ab84c9b68f9326f7bb
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати АЗС у межах сел. Власівка та міста Світловодськ Кіровоградської області, що є дискримінаційною умовою до Скаржника, який може запропонувати АЗС тільки у межах міста Світловодська Кіровоградської області.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В Додатку № 4 до ТД, Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати АЗС у межах сел. Власівка та міста Світловодськ Кіровоградської області, що є дискримінаційною умовою до Скаржника, який може запропонувати АЗС тільки у межах міста Світловодська Кіровоградської області:
«Розташування АЗС у межах сел.Власівка та міста Світловодська Кіровоградської області по маршруту руху транспорту Замовника (сел.Власівка – м.Світловодськ) в радіусі не більше 6 км, для більш раціонального використання часу та нафтопродуктів (пального).»
Дискримінаційні умови в частині наявності АЗС у межах сел. Власівка Кіровоградської області
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника з наступним місцезнаходженням «Розташування АЗС у межах сел.Власівка та міста Світловодська Кіровоградської області.», що є дискримінаційною для Скаржника, з огляду на наступне:
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі Chipo з місцезнаходженням:
- Кіровоградська обл., м. Світловодськ, вул. Городоцька, 89 (АЗС №69)
При цьому, Скаржник не може запропонувати АЗС у межах смт. Власівка Кіровоградської області, що свідчить про наявність дискримінаційної умови для Скаржника, оскільки умовами тендерної документації передбачено наявність АЗС у межах сел.Власівка та міста Світловодська Кіровоградської області по маршруту руху транспорту Замовника (сел.Власівка – м.Світловодськ) в радіусі не більше 6 км, для більш раціонального використання часу та нафтопродуктів (пального).
Тобто, встановлена вимога Замовника в частині наявності АЗС у межах сел.Власівка та міста Світловодська Кіровоградської області, - обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки є дискримінаційною до Скаржника, який може запропонувати АЗС в межах міста Світловодська Кіровоградської області, але через встановлення додаткового місцезнаходження АЗС у межах міста Власівка – не може взяти участь у закупівлі.
Мережа АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по довірчих документах у межах сел.Власівка, - може запропонувати виключно один постачальник палива, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Бензин А-95; Дизельне паливо (Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09130000-9 Нафта і дистиляти)».
Відповідно, Замовником встановлена вимога в частині місцезнаходження АЗС учасника у межах сел. Власівка, - суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: бензин А-95 та Дизельне паливо, до якого не можуть застосовуватись вимоги наявності матеріально-технічної бази.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в у межах сел. Власівка, оскільки вимогою наявності АЗС у відповідному населеному пункті Замовник встановлює вимогу в частині наявності МТБ Скаржника, при цьому в межах населеного пункту, в якому Скаржник не може запропонувати АЗС. Але при цьому Скаржник може запропонувати АЗС безпосередній наближеності до
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку через мережу АЗС Chipo. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж бланків-дозволів, емітовані відповідною мережею АЗС, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір, за адресою місцерозташування АЗС в межах Світловодська Кіровоградської області:
- Кіровоградська обл., м. Світловодськ, вул. Городоцька, 89 (АЗС №69)
«Розташування АЗС у межах сел.Власівка та міста Світловодська Кіровоградської області по маршруту руху транспорту Замовника (сел.Власівка – м.Світловодськ) в радіусі не більше 6 км, для більш раціонального використання часу та нафтопродуктів (пального).»
Дискримінаційні умови в частині наявності АЗС у межах сел. Власівка Кіровоградської області
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника з наступним місцезнаходженням «Розташування АЗС у межах сел.Власівка та міста Світловодська Кіровоградської області.», що є дискримінаційною для Скаржника, з огляду на наступне:
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі Chipo з місцезнаходженням:
- Кіровоградська обл., м. Світловодськ, вул. Городоцька, 89 (АЗС №69)
При цьому, Скаржник не може запропонувати АЗС у межах смт. Власівка Кіровоградської області, що свідчить про наявність дискримінаційної умови для Скаржника, оскільки умовами тендерної документації передбачено наявність АЗС у межах сел.Власівка та міста Світловодська Кіровоградської області по маршруту руху транспорту Замовника (сел.Власівка – м.Світловодськ) в радіусі не більше 6 км, для більш раціонального використання часу та нафтопродуктів (пального).
Тобто, встановлена вимога Замовника в частині наявності АЗС у межах сел.Власівка та міста Світловодська Кіровоградської області, - обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки є дискримінаційною до Скаржника, який може запропонувати АЗС в межах міста Світловодська Кіровоградської області, але через встановлення додаткового місцезнаходження АЗС у межах міста Власівка – не може взяти участь у закупівлі.
Мережа АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по довірчих документах у межах сел.Власівка, - може запропонувати виключно один постачальник палива, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Бензин А-95; Дизельне паливо (Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09130000-9 Нафта і дистиляти)».
Відповідно, Замовником встановлена вимога в частині місцезнаходження АЗС учасника у межах сел. Власівка, - суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: бензин А-95 та Дизельне паливо, до якого не можуть застосовуватись вимоги наявності матеріально-технічної бази.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в у межах сел. Власівка, оскільки вимогою наявності АЗС у відповідному населеному пункті Замовник встановлює вимогу в частині наявності МТБ Скаржника, при цьому в межах населеного пункту, в якому Скаржник не може запропонувати АЗС. Але при цьому Скаржник може запропонувати АЗС безпосередній наближеності до
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку через мережу АЗС Chipo. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж бланків-дозволів, емітовані відповідною мережею АЗС, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір, за адресою місцерозташування АЗС в межах Світловодська Кіровоградської області:
- Кіровоградська обл., м. Світловодськ, вул. Городоцька, 89 (АЗС №69)
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів для здійснення відпуску палива в мережі АЗС
-
Повʼязаний документ:
Зразки_талонів_Чипо.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Торговий дім Інтерференс систем.pdf
-
-
Назва доказу:
Сайт мережі АЗС Chipo https://chipo.ua/uk/
-
Повʼязаний документ:
Скарга_27_12_2024_скарга на умови ТД_Замовника ВОДОГРАЙ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника ВІДДІЛ ОСВІТИ ВАЛКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КОМУНАЛЬНЕ ВОДОПРОВІДНО-КАНАЛІЗАЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОДОГРАЙ" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Бензин А-95; Дизельне паливо (Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09130000-9 Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-23-013584-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати АЗС у межах сел. Власівка та міста Світловодськ Кіровоградської області, що є дискримінаційною умовою до Скаржника, який може запропонувати АЗС тільки у межах міста Світловодська Кіровоградської області.