• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Газ природний

Торги не відбулися

199 990.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 999.90 UAH
Період оскарження: 26.09.2016 14:19 - 29.09.2016 15:00
Вимога
Є відповідь

Ліцензування

Номер: 5e4f45c3d2b24bc496af8743998739f5
Ідентифікатор запиту: UA-2016-09-26-000893-c.b1
Назва: Ліцензування
Вимога:
Не відповідність тендерної документації Законам України Розглянувши оприлюднену Вами тендерну пропозицію Додаток № 4 пункт 5 із закупівлі природного газу вважаємо за необхідне наголосити, що Вами було порушено ряд норм Законів, а саме: Закон України «Про ринок природного газу», який вступив в дію 01 жовтня 2015 року, визначає постачання природного газу як господарську діяльність, що підлягає ліцензуванню (ст. 1 п. 28). Закон не містить поняття постачання природного газу за регульованим (встановленим НКРЕКП) та нерегульованим (сформованим в ринкових умовах) тарифом, а співвідносить вимогу щодо ліцензування загалом до діяльності по постачанню природного газу. В той же час, Закон України «Про ринок природного газу» не може вводити види діяльності, які підлягають ліцензуванню. Вичерпний перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, визначає Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності», зі змінами, внесеними 02 березня 2015 року. Так, відповідно до діючої редакції ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», постачання природного газу за нерегульованим тарифом не передбачено, а отже не є діяльністю, яка повинна здійснюватись за ліцензією. І в той же час, відповідно до ст.7 Закону, з 01 жовтня 2015 ліцензуванню підлягатиме лише постачання природного газу за регульованим тарифом (для НАК «Нафтогаз України», ПАТ «Укргазвидобування», облгазівзбутів, що постачають газ за регульованим тарифом) для потреб спеціальної категорії споживачів (населення). Зокрема, ч. 1 ст. 2 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» визначено, що цей Закон регулює суспільні відносини у сфері ліцензування видів господарської діяльності та визначає виключний перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню. П. 27 ст. 7 даного Закону визначено, що ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності: - транспортування та розподіл природного газу, газу (метану) вугільних родовищ, його зберігання в обсягах, що перевищують рівень, встановлений ліцензійними умовами, та постачання, крім постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за нерегульованим тарифом. Тобто, створена правова колізія, коли постачання природного газу відповідно до одного закону повинно здійснюватись за ліцензією та не розподіляється на регульований чи нерегульований тариф, але відповідно до іншого закону постачальники не мають обов’язку та підстав для отримання ліцензії, а виключно ті постачальники, які до моменту вступу в дію закону про ринок газу здійснювали постачання газу за регульованим тарифом, мають діючі ліцензії. З метою усунення даної колізії на розгляд Верховної Ради України винесено декілька законопроектів, проте жодний з них досі не прийнятий. Асоціація «Газові трейдери України» у вересні 2015 року звернулась за роз’ясненнями до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (надалі по тексту – НКРЕКП), та здійснює ліцензування господарської діяльності у сферах електроенергетики, теплопостачання, централізованого водопостачання і водовідведення та у нафтогазовому комплексі відповідно до вимог чинного законодавства. Листом від 26 жовтня 2015 року № 11578/21/01-15 НКРЕКП надала роз’яснення, що згідно Законів України «Про ринок природного газу» та «Про ліцензування видів господарської діяльності» - господарська діяльність з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за нерегульованим тарифом, не підлягає ліцензуванню. При цьому, незалежні газові трейдери, які приймають участь в конкурсних торгах щодо закупівлі природного газу для потреб опалення приміщень бюджетних закладів, в пропозиції конкурсних торгів, які подаються учасниками процедури закупівлі, повинні включати в перелік документів, які підтверджують господарську діяльність з постачання природного газу, копію ліцензії на провадження господарської діяльності щодо предмету цієї закупівлі. Наявність ліцензії свідчить про надійність та багаторічний досвід робот на газовому ринку, однак діюче законодавство не вимагає її наявності. Згідно вище наведеному, просимо внести зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відділ освіти тенденру документацію не змінює
Статус вимоги: Відхилено