-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Дизельне паливо
Завершена
372 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 863.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 863.50 UAH
Період оскарження:
23.12.2024 09:46 - 12.01.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
Дискваліфікація по тендеру
Номер:
b6de1daf6f024c808e35fec096553fcf
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-23-001847-a.b2
Назва:
Дискваліфікація по тендеру
Вимога:
Просимо подати пояснення в зв'язку з чим наша компанія ТОВ "ФЕНІКС ВКК" була дискваліфікована по закупівлі №26385634.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.01.2025 10:50
Вирішення:
Доброго дня, з приводу Вашого звернення повідомляємо наступне: у протоколі про відхилення тендерної пропозиції відображено детальним опис підстав відхилення тендерної пропозиції. Відповідно до Додатку 5 тендерної документації учасники надають в складі пропозиції: 14. Якщо учасник не являється власником АЗС, він повинен надати оригінал гарантійного листа від суб’єкта господарювання (партнера/ліцензіата), що безпосередньо здійснює відпуск (заправку автотранспорту) паливом через мережу АЗС та має відповідні ліцензії з яким Учасником укладені відповідні договори, адресований на ім’я замовника торгів із посиланням на номер оголошення, що стосується даної закупівлі про гарантію відпуску палива на користь замовника торгів за талонами (скретч-картками) зразка запропонованого Учасником. 15. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (згідно додатку №3). В складі тендерної пропозиції відсутні документи, що містять необхідні інформацію, зокрема оригінал гарантійного листа від суб’єкта господарювання (партнера/ліцензіата), що безпосередньо здійснює відпуск (заправку автотранспорту) паливом через мережу АЗС та має відповідні ліцензії з яким Учасником укладені відповідні договори, адресований на ім’я замовника торгів із посиланням на номер оголошення, що стосується даної закупівлі про гарантію відпуску палива на користь замовника торгів за талонами (скретч-картками) зразка запропонованого Учасником, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (згідно додатку №3) в тому числі щодо характеристики ДП-Євро5-В0; Відпуск нафтопродуктів Замовнику здійснюється цілодобово по талонах (картках), що є підставою для відвантаження нафтопродуктів з всіх АЗС запропонованих учасником; При виявленні Замовником дефектів талонів (карток) будь-чого іншого, що може якимось чином вплинути на якісні характеристики нафтопродуктів – Постачальник повинен змінити талони (карток) в асортименті та кількості вказаній в письмовій заявці Замовника протягом п'яти робочих днів; Замовник має право звернутися за підтвердженням якості нафтопродуктів до державних органів або відповідних експертних установ, організацій та здійснити перевірку якості з будь-якої АЗС Учасника.
У зв’язку з відсутністю документів та інформації щодо технічних та інших характеристик предмету закупівлі та можливості поставки тендерна пропозиція підлягає відхиленню.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
1b857aa24622496f975f86b871dc5936
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-23-001847-a.b1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 26.12.2024 16:52
- Скриншот зображення АЗС БРСМ-нафта в радіусі 6,8 км від с. Геронимівка.PNG 26.12.2024 16:52
- Скарга_26_12_2024_на умови ТД КП ГЕРОНИМІВКА РУСЬКОПОЛЯНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ.pdf 26.12.2024 16:52
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 26.12.2024 16:52
- Скарга_26_12_2024_на умови ТД UA-2024-12-23-001847-a.docx 26.12.2024 16:52
- sign.p7s 26.12.2024 16:52
- рішення від 30.12.2024 № 20786.pdf 30.12.2024 14:28
- інформація про резолютивну частину рішення від 06.01.2024 № 159.pdf 06.01.2025 17:14
- рішення від 06.01.2025 № 159.pdf 08.01.2025 09:26
- Пояснення щодо UA-2024-12-23-001847-a.b1.pdf.p7s 31.12.2024 10:55
- Пояснення щодо UA-2024-12-23-001847-a.b1.pdf 31.12.2024 10:55
- Пояснення щодо UA-2024-12-23-001847-a.b1.doc 31.12.2024 10:55
- Пояснення щодо UA-2024-12-23-001847-a.b1_Validation_Report.pdf 31.12.2024 10:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.12.2024 17:05
Дата розгляду скарги:
06.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.12.2024 14:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.01.2025 09:26
Дата виконання рішення Замовником:
10.01.2025 16:01
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення органу оскарження виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9fd031a24336487c871d6d833f532a2a
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників матеріально-технічної бази, а саме АЗС у кількості 2 АЗС, при цьому такі АЗС повинні знаходитись у радіусі 10 км від с. Геронимівка та на підтвердження наявності яких необхідно надати документи можливості здійснення відпуску палива із зазначених АЗС з зазначенням місцезнаходження.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.1. В Додатку 3 та Додатку № 5 до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників матеріально-технічної бази, а саме АЗС у кількості 2 АЗС, при цьому такі АЗС повинні знаходитись у радіусі 10 км від с. Геронимівка та на підтвердження наявності яких необхідно надати документи можливості здійснення відпуску палива із зазначених АЗС з зазначенням місцезнаходження:
«3. Поставка талонів (карток) проводиться частинами за письмовим узгодженням сторін, але не пізніше 31.12.2025. Поставка здійснюється за адресою: 19601, Україна, Черкаська область, Черкаський р-н, АЗС в радіусі 10 км від с. Геронимівка. Учасник повинен підтвердити наявність не менше 2 (двох) АЗС (для підтвердження надаються документи, що підтверджують законне право володіння або користування або можливість відпуску палива із зазначених АЗС, з зазначенням місцезнаходження). В тому випадку, якщо учасник не являється власником АЗС, він повинен надати оригінал гарантійного листа від суб’єкта господарювання (партнера/ліцензіата), що безпосередньо здійснює відпуск (заправку автотранспорту) паливом через мережу АЗС та має відповідні ліцензії з яким Учасником укладені відповідні договори, адресований на ім’я замовника торгів із посиланням на номер оголошення, що стосується даної закупівлі про гарантію відпуску палива на користь замовника торгів за талонами (скретч-картками) зразка запропонованого Учасником.»
Дискримінаційна вимога в частині наявності матеріально-технічної бази учасника у кількості 2 АЗС в радіусі 10 км від с. Геронимівка
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника з наступним місцезнаходженням «АЗС в радіусі 10 км від с. Геронимівка» та «Учасник повинен підтвердити наявність не менше 2 (двох) АЗС», - що свідчить про встанволення кваліфікаційних критеріїв до скаржника в частині наявності матеріально-технічної бази.
Автозаправна станція (АЗС) - комплекс будинків, споруд, технологічного обладнання, призначений для приймання, зберігання моторного палива та заправлення ним автотранспорту (мототранспорту) (далі - автотранспорт).
Тобто, АЗС є об’єктом матеріального права, а отже матеріально-технічною базою (далі - МТБ). Встановлення вимоги до учасників в частині наявності МТБ до учасників суперечать п. 29 Особливостей, а також ст.ст. 5 та 22 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Замовник вимагає від учасників не тільки наявність об’єктів МТБ у учасників, а ще визначає кількість таких об’єктів – 2 АЗС, що свідчить про наявність дискримінаційних обмежувальних вимог до Скаржника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати 1 (одну) АЗС мережі БРСМ-нафта з місцезнаходженням в радіусі 10 км від с. Геронимівка:
Адреса мережі БРСМ-нафта в радіусі 10 км від с. Геронимівка у кількості 1 АЗС:
БРСМ - НАФТА Черкаська обл., м. Черкаси, вул. Смілянська, 164/3
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині наявності у учасників АЗС в радіусі 10 км від с. Геронимівка» та «Учасник повинен підтвердити наявність не менше 2 (двох) АЗС»,
Мережа АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по талонах у кількості 2 (двох АЗС) та в радіусі 10 км віл с. Геронимівка, - може запропонувати виключно один постачальник палива, що нівелює принципи недискримінації учасників та добросовісної конкуренції серед учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Дизельне паливо ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти».
Відповідно, Замовником встановлені вимоги в частині місцезнаходження АЗС учасника, а саме «АЗС в радіусі 10 км від с. Геронимівка» та «Учасник повинен підтвердити наявність не менше 2 (двох) АЗС», що суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: Дизельне паливо, до якого не можуть застосовуватись вимоги наявності матеріально-технічної бази.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- «АЗС в радіусі 10 км від с. Геронимівка» та «Учасник повинен підтвердити наявність не менше 2 (двох) АЗС».
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Дискримінаційна вимога в частині наявності переліку АЗС у партнерському договорі
Замовником визначена умова у тендерній документації в частині: Учасник повинен підтвердити наявність не менше 2 (двох) АЗС (для підтвердження надаються документи, що підтверджують законне право володіння або користування або можливість відпуску палива із зазначених АЗС, з зазначенням місцезнаходження)., - що є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, який може надати на підтвердження наявності законного право можливості здійснення відпуску палива із зазначених АЗС (згідно ч. 1 п. 1.1. цієї Скарги), - Партнерський договір з мережею АЗС БРСМ-нафта, але при цьому такий договір не містить переліку АЗС на виконання всієї вимоги, а саме в частині «з зазначенням місцезнаходження АЗС.»
Вимагаючи від учасників наявність документ, що підтверджують законне право володіння або користування або можливість відпуску палива із зазначених АЗС, з зазначенням місцезнаходження (тобто у випадку Скаржника - партнерський договорів з переліком АЗС) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників".
Стаття 627 Цивільного кодексу України передбачає, що сторони є вільними в укладені договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього вищезазначеного кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Укладені між нами та партнерами Договори поставки містять умови, що були визначені сторонами під час його укладання та вони в повній мірі відповідають умовам чинного законодавства України та вимогам документації Замовника, а отже мати перелік АЗС у Партнерському договорі – є дискримінаційною умовою Замовника.
Варто звернути увагу на той факт, що умова партнерського договору укладеного між Скаржником та його Партнером, не передбачено визначений перелік АЗС у Договорі, при цьому договір містить посилання на сайт з переліком АЗС зазначеної мережі: www.brsm-nafta.com .
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
1.1. В Додатку 3 та Додатку № 5 до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників матеріально-технічної бази, а саме АЗС у кількості 2 АЗС, при цьому такі АЗС повинні знаходитись у радіусі 10 км від с. Геронимівка та на підтвердження наявності яких необхідно надати документи можливості здійснення відпуску палива із зазначених АЗС з зазначенням місцезнаходження:
«3. Поставка талонів (карток) проводиться частинами за письмовим узгодженням сторін, але не пізніше 31.12.2025. Поставка здійснюється за адресою: 19601, Україна, Черкаська область, Черкаський р-н, АЗС в радіусі 10 км від с. Геронимівка. Учасник повинен підтвердити наявність не менше 2 (двох) АЗС (для підтвердження надаються документи, що підтверджують законне право володіння або користування або можливість відпуску палива із зазначених АЗС, з зазначенням місцезнаходження). В тому випадку, якщо учасник не являється власником АЗС, він повинен надати оригінал гарантійного листа від суб’єкта господарювання (партнера/ліцензіата), що безпосередньо здійснює відпуск (заправку автотранспорту) паливом через мережу АЗС та має відповідні ліцензії з яким Учасником укладені відповідні договори, адресований на ім’я замовника торгів із посиланням на номер оголошення, що стосується даної закупівлі про гарантію відпуску палива на користь замовника торгів за талонами (скретч-картками) зразка запропонованого Учасником.»
Дискримінаційна вимога в частині наявності матеріально-технічної бази учасника у кількості 2 АЗС в радіусі 10 км від с. Геронимівка
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника з наступним місцезнаходженням «АЗС в радіусі 10 км від с. Геронимівка» та «Учасник повинен підтвердити наявність не менше 2 (двох) АЗС», - що свідчить про встанволення кваліфікаційних критеріїв до скаржника в частині наявності матеріально-технічної бази.
Автозаправна станція (АЗС) - комплекс будинків, споруд, технологічного обладнання, призначений для приймання, зберігання моторного палива та заправлення ним автотранспорту (мототранспорту) (далі - автотранспорт).
Тобто, АЗС є об’єктом матеріального права, а отже матеріально-технічною базою (далі - МТБ). Встановлення вимоги до учасників в частині наявності МТБ до учасників суперечать п. 29 Особливостей, а також ст.ст. 5 та 22 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Замовник вимагає від учасників не тільки наявність об’єктів МТБ у учасників, а ще визначає кількість таких об’єктів – 2 АЗС, що свідчить про наявність дискримінаційних обмежувальних вимог до Скаржника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати 1 (одну) АЗС мережі БРСМ-нафта з місцезнаходженням в радіусі 10 км від с. Геронимівка:
Адреса мережі БРСМ-нафта в радіусі 10 км від с. Геронимівка у кількості 1 АЗС:
БРСМ - НАФТА Черкаська обл., м. Черкаси, вул. Смілянська, 164/3
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині наявності у учасників АЗС в радіусі 10 км від с. Геронимівка» та «Учасник повинен підтвердити наявність не менше 2 (двох) АЗС»,
Мережа АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по талонах у кількості 2 (двох АЗС) та в радіусі 10 км віл с. Геронимівка, - може запропонувати виключно один постачальник палива, що нівелює принципи недискримінації учасників та добросовісної конкуренції серед учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Дизельне паливо ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти».
Відповідно, Замовником встановлені вимоги в частині місцезнаходження АЗС учасника, а саме «АЗС в радіусі 10 км від с. Геронимівка» та «Учасник повинен підтвердити наявність не менше 2 (двох) АЗС», що суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: Дизельне паливо, до якого не можуть застосовуватись вимоги наявності матеріально-технічної бази.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- «АЗС в радіусі 10 км від с. Геронимівка» та «Учасник повинен підтвердити наявність не менше 2 (двох) АЗС».
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Дискримінаційна вимога в частині наявності переліку АЗС у партнерському договорі
Замовником визначена умова у тендерній документації в частині: Учасник повинен підтвердити наявність не менше 2 (двох) АЗС (для підтвердження надаються документи, що підтверджують законне право володіння або користування або можливість відпуску палива із зазначених АЗС, з зазначенням місцезнаходження)., - що є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, який може надати на підтвердження наявності законного право можливості здійснення відпуску палива із зазначених АЗС (згідно ч. 1 п. 1.1. цієї Скарги), - Партнерський договір з мережею АЗС БРСМ-нафта, але при цьому такий договір не містить переліку АЗС на виконання всієї вимоги, а саме в частині «з зазначенням місцезнаходження АЗС.»
Вимагаючи від учасників наявність документ, що підтверджують законне право володіння або користування або можливість відпуску палива із зазначених АЗС, з зазначенням місцезнаходження (тобто у випадку Скаржника - партнерський договорів з переліком АЗС) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників".
Стаття 627 Цивільного кодексу України передбачає, що сторони є вільними в укладені договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього вищезазначеного кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Укладені між нами та партнерами Договори поставки містять умови, що були визначені сторонами під час його укладання та вони в повній мірі відповідають умовам чинного законодавства України та вимогам документації Замовника, а отже мати перелік АЗС у Партнерському договорі – є дискримінаційною умовою Замовника.
Варто звернути увагу на той факт, що умова партнерського договору укладеного між Скаржником та його Партнером, не передбачено визначений перелік АЗС у Договорі, при цьому договір містить посилання на сайт з переліком АЗС зазначеної мережі: www.brsm-nafta.com .
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Сайт мережі АЗС БРСМ-нафта з зображенням та зазначенням адрес, які може запропонувати Скаржник: https://brsm-nafta.com/map , а саме у кількості 1 АЗС
-
Повʼязаний документ:
Скарга_26_12_2024_на умови ТД КП ГЕРОНИМІВКА РУСЬКОПОЛЯНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір з мережею АЗС який не містить адрес АЗС, але при цьому містить посилання на Сайт мережі з переліком АЗС
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Скриншот зображення АЗС БРСМ-нафта в кількості 1 АЗС з межах зазначеного місцезнаходження
-
Повʼязаний документ:
Скриншот зображення АЗС БРСМ-нафта в радіусі 6,8 км від с. Геронимівка.PNG
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ГЕРОНИМІВКА" РУСЬКОПОЛЯНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Дизельне паливо ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-23-001847-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників матеріально-технічної бази, а саме АЗС у кількості 2 АЗС, при цьому такі АЗС повинні знаходитись у радіусі 10 км від с. Геронимівка та на підтвердження наявності яких необхідно надати документи можливості здійснення відпуску палива із зазначених АЗС з зазначенням місцезнаходження.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
b1d47a9277d3441c93c908c1cb0a947c
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів на пальне, який повинен становити не менше 12 місяців.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В Додатку № 3 до ТД та Додатку № 5 до ТД:: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів на пальне, який повинен становити не менше 12 місяців:
«Термін дії талонів повинен становити не менше 12 місяців, про що учасником у складі тендерної пропозиції повинен бути наданий гарантійний лист.»
Додатку № 5 до ТД: «11. Гарантійний лист, що термін дії талонів становить не менше 12 місяців.»
Замовник визначає термін дії талонів який повинен складати не менше 12 місяців, - що є дискримінаційним та обмежувальним по відношенню до Скаржника, оскільки містить обмеження, які не визначені національним стандартом.
З огляду на норми абз. 2 п. 29 Особливостей - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, - замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 року за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно розділу І Інструкції, - ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно Інструкції, Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Тобто, незрозуміло яким саме стандартом Замовник визначає обов’язковість умови у випадку здійснення відпуску за талонами, строк дії таких талонів на пальне, та чим обґрунтовує та документально підтверджує законодавча можливість визначати термін таких талонів ВИКЛЮЧНО не менше 12 місяців.
Талони, емітовані мережею БРСМ-нафта, мають строк дії 6 місяців, при цьому такі талони повністю відповідають вимогам Інструкції та АЗС відповідної мережі здійснюють свою діяльність у відповідності до норм законодавства. Також, зазначена мережа АЗС здійснює рівноцінний обмін талонів, у випадку не здійснення отоварення за ними паливом, на такий самий строк дії, що підтверджується Партнерським договором, який Скаржник надає у Додатку № 1 до ТД.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів, який повинен не менше 12 місяців, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
Скаржник може запропонувати Замовнику талони мережі БРСМ-нафта з терміном дії 6 місяців, та можливістю обміну таких талонів у випадку закінчення їх терміну дії до повного використання, чим так само може виконати вимоги п. 1.1. та п. 2.3. Проєкту Договору (згідно Додатку № 4 до ТД):
«1.1. Постачальник зобов’язується протягом 2025 року та відповідно до умов, зазначених в Договорі, передати Замовнику Товар на АЗС Постачальника з використанням скретч-карток/ талонів (бланків – дозволів внутрішнього обігу на відпуск Товару), а Замовник зобов’язується приймати у власність Товар на повністю оплачувати його вартість (ціну) в порядку та на умовах визначених в цьому Договорі.»
«2.3. Скретч-картка/талон (Бланк – дозволу внутрішнього обігу (надалі - Бланк) – є документом встановленого зразка та форми, одноразового використання, який посвідчує право Замовника та/або уповноваженого ним Користувача на одержання певної кількості та певної марки пального на АЗС. Скретч-картка/Талон (Бланк) надає право Замовнику або Довіреній особі отримати Товар на АЗС. Скретч-картка/талон (Бланк) не є платіжним документом, що підтверджує оплату Товару.»
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Зазначена мережа АЗС має впроваджений талон для відпуску палива, який має термін дії 6 місяців, з можливістю подальшого обміну у випадку закінчення строку дії, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги встановленої в тендерній документації в частині строку дії талонів: не менше 12 місяців.
«Термін дії талонів повинен становити не менше 12 місяців, про що учасником у складі тендерної пропозиції повинен бути наданий гарантійний лист.»
Додатку № 5 до ТД: «11. Гарантійний лист, що термін дії талонів становить не менше 12 місяців.»
Замовник визначає термін дії талонів який повинен складати не менше 12 місяців, - що є дискримінаційним та обмежувальним по відношенню до Скаржника, оскільки містить обмеження, які не визначені національним стандартом.
З огляду на норми абз. 2 п. 29 Особливостей - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, - замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 року за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно розділу І Інструкції, - ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно Інструкції, Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Тобто, незрозуміло яким саме стандартом Замовник визначає обов’язковість умови у випадку здійснення відпуску за талонами, строк дії таких талонів на пальне, та чим обґрунтовує та документально підтверджує законодавча можливість визначати термін таких талонів ВИКЛЮЧНО не менше 12 місяців.
Талони, емітовані мережею БРСМ-нафта, мають строк дії 6 місяців, при цьому такі талони повністю відповідають вимогам Інструкції та АЗС відповідної мережі здійснюють свою діяльність у відповідності до норм законодавства. Також, зазначена мережа АЗС здійснює рівноцінний обмін талонів, у випадку не здійснення отоварення за ними паливом, на такий самий строк дії, що підтверджується Партнерським договором, який Скаржник надає у Додатку № 1 до ТД.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів, який повинен не менше 12 місяців, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
Скаржник може запропонувати Замовнику талони мережі БРСМ-нафта з терміном дії 6 місяців, та можливістю обміну таких талонів у випадку закінчення їх терміну дії до повного використання, чим так само може виконати вимоги п. 1.1. та п. 2.3. Проєкту Договору (згідно Додатку № 4 до ТД):
«1.1. Постачальник зобов’язується протягом 2025 року та відповідно до умов, зазначених в Договорі, передати Замовнику Товар на АЗС Постачальника з використанням скретч-карток/ талонів (бланків – дозволів внутрішнього обігу на відпуск Товару), а Замовник зобов’язується приймати у власність Товар на повністю оплачувати його вартість (ціну) в порядку та на умовах визначених в цьому Договорі.»
«2.3. Скретч-картка/талон (Бланк – дозволу внутрішнього обігу (надалі - Бланк) – є документом встановленого зразка та форми, одноразового використання, який посвідчує право Замовника та/або уповноваженого ним Користувача на одержання певної кількості та певної марки пального на АЗС. Скретч-картка/Талон (Бланк) надає право Замовнику або Довіреній особі отримати Товар на АЗС. Скретч-картка/талон (Бланк) не є платіжним документом, що підтверджує оплату Товару.»
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Зазначена мережа АЗС має впроваджений талон для відпуску палива, який має термін дії 6 місяців, з можливістю подальшого обміну у випадку закінчення строку дії, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги встановленої в тендерній документації в частині строку дії талонів: не менше 12 місяців.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі АЗС з терміном дії 6 місяців та подальшим обміном
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ГЕРОНИМІВКА" РУСЬКОПОЛЯНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Дизельне паливо ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-23-001847-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів на пальне, який повинен становити не менше 12 місяців.