• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з гістологічного дослідження біопсійного та операційного матеріалу І-IV категорії складності, проведення паталогоанатомічних розтинів тіл померлих (Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги)

Мова тендерної пропозиції – українська.Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад іншою мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Тендерна пропозиція та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою

Торги не відбулися

490 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 450.00 UAH
Період оскарження: 22.12.2024 18:12 - 08.02.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 8410a959232f45b0b4deb76603a6079e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-22-001023-a.b2
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 11.02.2025 17:30
Автор: ТОВ "ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКИЙ ПАТОЛОГОАНАТОМІЧНИЙ ГІСТОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР", Максим Хрущ +380960000717 aesculapius.khm@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2380f5980ed84b968ffd3f02d57d8e86
Заголовок пункту скарги: МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ згідно додатку 2 до тендерної документації перешкоджають Скаржникові прийняти участь у закупівлі, що порушує наші права та законні інтереси, а також штучно звужують коло учасників, що є дискримінацією, а також не відповідають положенням чинного законодавства
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вважаємо, що рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:

«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».

В обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи зазначаємо наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКИЙ ПАТОЛОГОАНАТОМІЧНИЙ ГІСТОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» є реальним учасником ринку, діяльність якого, відповідно до статутних документів підприємства та даних Єдиного державного реєстру є:
- 86.21 Загальна медична практика;
- 86.10 Діяльність лікарняних закладів;
- 86.22 Спеціалізована медична практика;
- 86.23 Стоматологічна практика
- 86.90 Інша діяльність у сфері охорони здоров'я
(копія витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань додається).
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКИЙ ПАТОЛОГОАНАТОМІЧНИЙ ГІСТОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» є суб’єктом господарювання, який відповідно до ліцензійного реєстру МОЗ, проводять діяльність у сфері медичної практики, зокрема, гістологічних досліджень (копія витягу відомостей з Ліцензійного реєстру МОЗ з медичної практики додається),
Скаржник має намір прийняти участь у оскаржуваній процедурі закупівлі, однак під час вивчення умов закупівлі, зокрема, умов тендерної документації було виявлено ряд дискримінаційних та незаконних вимог, які перешкоджають нашій участі в даній закупівлі та надають неконкурентну перевагу в участі окремим суб’єктам господарської діяльності.
В обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи зазначаємо наступне.

Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.

Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.

Скаржником уже оскаржувалися умови тендерної документації по даній закупівлі, скарга - UA-2024-12-22-001023-a.a1. За результатами розгляду даної скарги, Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення від 06.01.2025 р. № 168-р/пк-пз, згідно якого Замовника зобов’язно внести відповідні зміни до тендерної документації та оголошення. На виконання зазначеного рішення, Замовник вніс зміни 06.02.2025 року, однак доповнив тендерну документацію новою дискримінаційною вимогою, яка суперечать нормам чинного законодавства
Відповідно до п. 14 розділу «Медико-технічні вимоги до предмету закупівлі» Додатку 2 до тендерної документації, Замовником встановлена наступна вимога:
- У штаті учасника має бути мінімум два лікаря за фахом дитяча патологія вищої категорії та два лікаря патологоанатома вищої категорії. (у складі тендерної пропозиції надати довідку у довільній формі та штатний розпис; надати завірені відповідним чином копії документів про кваліфікацію працівників). Достатня кількість спеціалістів відповідної категорії для виконання об’єму послуг заявлених у тендерній документації відповідно до Наказу МОЗ України №1877 від 06.09.2021 року.
Зазначені вище вимоги тендерної документації (МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ згідно додатку 2 до тендерної документації) перешкоджають Скаржникові прийняти участь у закупівлі, що порушує наші права та законні інтереси, а також штучно звужують коло учасників, що є дискримінацією, а також не відповідають положенням чинного законодавства.
Жодним нормативно-правовим документом не встановлено, такої кількості лікарів-патологоанатомів/дитячих патологоанатомів, зокрема лікарів-патологоанатомів/ дитячих патологоанатомів саме з вищою кваліфікаційною категорією які мають бути у суб’єкта господарювання, що здійснює медичну практику з організації і управління охороною здоров’я, патологічної анатомії та за спеціальністю молодших спеціалістів з медичною освітою: лабораторна справа (патологія ), саме для проведення гістологічного дослідження. Згідно п. 12 Розділу VІІ Наказу МОЗ від 06.09.2021 № 1877 (далі - Наказ), оптимальний обсяг патологоанатомічних досліджень біопсійного і операційного матеріалів складає: чотири тисячі досліджень І категорії складності або три тисячі п’ятсот досліджень ІІ категорії складності або три тисячі досліджень III категорії складності або дві тисячі п’ятсот досліджень IV категорії складності або дві тисячі досліджень V категорії складності, проведених за один рік одним лікарем-патологоанатомом.
Обсяг досліджень може відрізнятися від оптимального залежно від інфраструктурних, соціальних та інших особливостей ЗОЗ, де здійснюються дослідження. Отже, даним Наказом зазначено саме про оптимальний обсяг патологоанатомічних досліджень біопсійного і операційного матеріалів, а не про чітко встановлену чи обмежену кількість досліджень. Також, відповідно до даного Наказу, обсяг досліджень може відрізнятися від оптимального.
Також зазначаємо шо Наказом взагалі не передбачено необхідності наявності лікарів-патологоанатомів/ дитячих патологоанатомів саме з вищою кваліфікаційною категорією, а тим більше двох лікарів-патологоанатомів та дитячих патологоанатомів з вищою кваліфікаційною категорією.
Слід зазначити, що згадка про необхідність здійснення патологоанатомічного дослідження і консультативного перегляду операційного і біопсійного матеріалів IV і V категорій складності, злоякісних пухлин здійснюється спеціалістами з патологічної анатомії вищої кваліфікаційної категорії міститься у «Загальних правилах проведення патологоанатомічних розтинів померлих і прижиттєвих патоморфологічних досліджень операційного і біопсійного матеріалів. Методичні рекомендації», узгоджених в.о. директора Медичного департаменту МОЗ України Гаврилюком А. О. Однак, даний документ не є нормативно-правовим актом, а є лише методичною рекомендацією та відповідно не породжує за собою обов’язок застосування.
Відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015, Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКИЙ ПАТОЛОГОАНАТОМІЧНИЙ ГІСТОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» отримано ліцензію на медичну практику за спеціальностями: дитяча патологічна анатомія, клінічна лабораторна діагностика, організація і управління охороною здоров'я, патологічна анатомія; за спеціальностями молодших спеціалістів з медичною освітою: лабораторна справа (клініка), лабораторна справа (патологія), рішення про видачу ліцензії від 17.10.2024 № 1769. Вказана ліцензія надає право надавати послуги з медичної практики, проводити свою господарську діяльність на всій території України. Відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015, ліцензія це право суб’єкта господарювання на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню.
Згідно Постанови КМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики» від 02.03. 2016 №285, ці Ліцензійні умови встановлюють організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов’язкові для виконання під час провадження господарської діяльності з медичної практики, а також визначають вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики. Медична практика ліцензіатом провадиться за місцем (місцями) її провадження, яке (які) зазначені у заяві про отримання ліцензії та в документах, що додавалися до неї (з урахуванням внесених до них змін, поданих ліцензіатом органові ліцензування).
Отже, відповідно до чинного законодавства, Скаржник відповідає організаційним, кадровим і технологічним вимогам до матеріально-технічної бази ліцензіата, які обов’язкові для виконання під час провадження господарської діяльності з медичної практики.
Як доказ наявності у Скаржника працівників відповідної кваліфікації, додаємо до скарги штатний розпис, накази про прийняття на роботу та посвідчення (сертифікати) лікарів-патологоанатомів. Щодо строку дії посвідчень (сертифікатів) лікарів-патологоанатомів повідомляємо що 17.11.2023 набув чинності наказ МОЗ від 31.08.2023 № 1555. Саме він наразі встановлює продовження строку дії посвідчень про кваліфікаційні категорії, строк яких сплинув під час війни, на весь період дії воєнного стану та протягом трьох місяців після його закінчення або скасування. При цьому видавати наказ про продовження категорій не обов’язково.
Встановлення Замовником явно дискримінаційної вимоги, щодо необхідності наявності в учасників мінімум двох лікарів за фахом дитяча патологія вищої категорії та двох лікарів патологоанатома вищої категорії є ГРУБИМ порушенням норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, у яких є не менше ніж два лікарі за фахом дитяча патологія вищої категорії та два лікарі патологоанатома вищої категорії, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника. Встановлення такої явно дискримінаційної вимоги надає перевагу конкретному, на нашу думку учаснику.
Також зазначаємо, що Замовником уже було оголошено таку ж закупівлю - UA-2024-12-11-018190-a. Згідно умов даного тендеру, Замовник не закуповував послуг з патологоанатомічних розтинів та відповідно участь у закупівлі зміг взяти Скаржник. Однак, як виявилося, Замовник вирішив скасувати вищевказаний даний тендер по надуманій необґрунтованій причині. Відповідно ТОВ «ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКИЙ ПАТОЛОГОАНАТОМІЧНИЙ ГІСТОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» оскаржено відміну закупівлі № UA-2024-12-11-018190-a. Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення від 02.01.2025 р. № 53-р/пк-пз про скасування рішення про відміну вказаної закупівлі.
Тобто, доцільності чи необхідності включати умову про наявність у штаті учасника мінімум два лікаря за фахом дитяча патологія вищої категорії та два лікаря патологоанатома вищої категорії не було, але раптово через певний період не зрозуміло з яких причин (хоча і зрозуміло що надається перевага конкретно визначеному учаснику) з’явилася у вигляді нової дискримінаційної умови.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Дії Замовника порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Відповідно до абзацу 5 п. 59 Особливостей, після закінчення встановленого для подання скарг строку, передбаченого абзацом першим цього пункту, скарги можуть подаватися лише щодо змін до тендерної документації, внесених замовником, протягом п’яти днів з моменту оприлюднення таких змін на веб-порталі Уповноваженого органу, але не пізніше ніж за три дні до дати, встановленої для подання тендерних пропозицій, яка була встановлена під час внесення таких змін.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних вимог

Номер: 40c8933809484cb8a8e30a74d1e2f433
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-22-001023-a.a1
Назва: СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних вимог
Скарга:
Дата розгляду скарги: 06.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.12.2024 15:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.01.2025 17:31
Дата виконання рішення Замовником: 06.02.2025 15:56
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідь на рішення АМКУ щодо внесення змін до тендерної документації!
Автор: ТОВ "ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКИЙ ПАТОЛОГОАНАТОМІЧНИЙ ГІСТОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР", Максим Хрущ +380960000717 aesculapius.khm@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d1dce76c8579405bab13937b7d46526b
Заголовок пункту скарги: встановлення дискримінаційних вимог
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вважаємо, що рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:

«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».

В обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи зазначаємо наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКИЙ ПАТОЛОГОАНАТОМІЧНИЙ ГІСТОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» є реальним учасником ринку, діяльність якого, відповідно до статутних документів підприємства та даних Єдиного державного реєстру є:
- 86.21 Загальна медична практика;
- 86.10 Діяльність лікарняних закладів;
- 86.22 Спеціалізована медична практика;
- 86.23 Стоматологічна практика
- 86.90 Інша діяльність у сфері охорони здоров'я
(копія витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань додається).
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКИЙ ПАТОЛОГОАНАТОМІЧНИЙ ГІСТОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» є суб’єктом господарювання, який відповідно до ліцензійного реєстру МОЗ, проводять діяльність у сфері медичної практики, зокрема, гістологічних досліджень (копія витягу відомостей з Ліцензійного реєстру МОЗ з медичної практики додається),
Скаржник має намір прийняти участь у оскаржуваній процедурі закупівлі, однак під час вивчення умов закупівлі, зокрема, умов тендерної документації та оголошення було виявлено ряд дискримінаційних та незаконних вимог, які перешкоджають нашій участі в даній закупівлі та надають неконкурентну перевагу в участі окремим суб’єктам господарської діяльності.
Відповідно до інформації опублікованій на веб-порталі Уповноваженого орану, Замовником, в межах єдиної процедури закупівлі, здійснюється закупівля послуг гістологічного дослідження біопсійного та операційного матеріалу, а також Замовником, в межах єдиної процедури відкритих торгів (без поділу на окремі лоти) здійснюється закупівля послуг з послуг «Проведення патологоанатомічних розтинів тіл померлих ( в тому числі новонароджених)», що є дискримінацією.
Так, відповідно до пункту 3 Порядку проведення патологоанатомічного розтину, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 06 вересня 2021 року № 1877 розтини тіл померлих від хвороб і патологічних станів у ЗОЗ (заклади охорони здоров’я) та у випадках смерті за місцем проживання проводяться:
1) у патологоанатомічному відділенні ЗОЗ, в якому помер пацієнт;
2) у разі відсутності патологоанатомічного відділення у складі ЗОЗ розтин
проводиться у іншому ЗОЗ, який має у своєму складі патологоанатомічне відділення або у патологоанатомічному бюро (центрі), на підставі договорів, укладених між ЗОЗ.
Таким чином послуги з проведення паталогоанатомічних розтинів тіл померлих можуть бути проведенні у ЗОЗ, який має у своєму складі патологоанатомічне відділення або у патологоанатомічному бюро (центрі).
Відповідно до розділу 2 методичних рекомендацій організації роботи закладів і підрозділів патологоанатомічної служби України від 2017 Українського центру наукової медичної інформації та патентно-ліцензійної роботи Міністерства охорони здоров'я України узгоджених в.о. директора Медичного департаменту МОЗ України від 11.04.2017 "Патологоапатомічпий заклад (патологоанатомічне бюро, центр) (далі - Заклад) є державним і комунальним закладом охорони здоров'я особливого типу, шо підпорядковується МОЗ України, територіальним структурним підрозділам з питань охорони здоров'я", відповідно до розділу 3 вказаних методичних рекомендацій "Патологоанатомічне відділення. централізоване патологоанатомічне відділення (далі - Відділення) є структурним підрозділом державного, комунального закладу охорони здоров'я".
Вказаним документом чітко визначено, що форма власності суб’єкта, що має право проводити патологоанатомічні розтини тіл померлих обмежена державною та комунальною.
Таким чином послуги з проведення паталогоанатомічних розтинів тіл померлих можуть бути надані лише комунальними або державними ЗОЗ.
При цьому, послуги з проведення гістологічних досліджень 1 -5 категорії складності можуть бути надані суб’єктами господарської діяльності в незалежності від їх форми господарювання, у тому числі, можуть бути надані суб’єктами господарської діяльності Товариствами з обмеженою відповідальністю, до яких, зокрема належить і Скаржник.
Об’єднавши в межах єдиної закупівлі послуги гістологічних досліджень 1-5 категорії складності, які можуть бути утч виконані Скаржником та послуги патологоанатомічного розтину, Замовник надав неконкурентну перевагу в участі у закупівлі підприємствам державної та комунальної власності.
З цього приводу повідомляємо, що найменування послуг, які закуповуються - «патологоанатомічний розтин», є саме послугами які надаються за договорами про медичне обслуговування населення, відповідно до законодавства, та на які, відповідно до пунтку 18 частини п’ятої статті 3, не поширюється дія ЗУ «Про публічні закупівлі» .
Відповідно до статті 8 ЗУ «Основи законодавства України про охорону здоров'я», держава гарантує безоплатне надання медичної допомоги у державних та комунальних закладах охорони здоров’я за епідемічними показаннями. Держава також гарантує безоплатне проведення медико-соціальної експертизи, судово-медичної та судово-психіатричної експертизи, патологоанатомічних розтинів та пов’язаних з ними досліджень у порядку, встановленому законодавством.
Згідно з даними, що містяться на офіційному сайті Національної служби здоров’я України https://contracting.nszu.gov.ua в розділі Проект вимог визначено однією з програм медичних гарантій Селекційні дослідження (Проведення патологоанатомічних розтинів тіл померлих, мертвонароджених та плодів від пізніх викиднів (без ознак насильницької смерті, та без підозри на насильницьку смерть) у закладах охорони здоров’я (ЗОЗ) методом посмертного патологоанатомічного дослідження внутрішніх органів і тканин померлого).
Таким чином, послуги з проведення паталогоанатомічних розтинів тіл померлих на 2024-2025 роки будуть регулюватись Законом України "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення" від 19.10.2017 № 2168-VIII та постановою Кабінету Міністрів України "Про договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій" від 25 квітня 2018 року № 410 таким чином закупівля даних послуг не регулюється Законом України "Про публічні закупівлі".
Тобто вказаний вид послуг є виключенням на який не розповсюджується дія Закону України "Про публічні закупівлі" враховуючи Особливості, що підтверджується тим фактом, що згідно укладених на території Вінницької області договорів з КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ВІННИЦЬКЕ ОБЛАСНЕ ПАТОЛОГОАНАТОМІЧНЕ БЮРО ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» вартість послуг з проведення паталогоанатомічних розтинів тіл померлих не залежно від кількості наданих послуг дорівнює 0 гривень (витяги з укладених договорів за результатом проведених закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-11-13-002653-a, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-11-14-016641-a, та інші)



За таких умов, Замовник незаконно включивши до переліку послуг, послуги з проведення патологоанатомічних розтинів на які не розповсюджується дія Закону України «Про публічні закупівлі», надав неконкурентну перевагу в участі у закупівлі зокрема єдиному учаснику який надає такі послуги на території Вінницької області - КОМУНАЛЬНОМУ НЕКОМЕРЦІЙНОМУ ПІДПРИЄМСТВУ «ВІННИЦЬКЕ ОБЛАСНЕ ПАТОЛОГОАНАТОМІЧНЕ БЮРО ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ».
Підсукуючи сказане, вважаємо, що Замовник незаконно обмежив участь у закупівлі інших суб’єктів господарської діяльності (не державної та не комунальної власності) утч Скаржника.
Зазначені вище вимоги тендерної документації (МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ згідно додатку 2 до тендерної документації) та оголошення перешкоджають Скаржникові прийняти участь у закупівлі, що порушує наші права та законні інтереси, а також штучно звужують коло учасників, що є дискримінацією.
З огляду на встановлені Скаржником порушення, Скаржник пропонує розділити предмет закупівлі на два окремі лоти.
Внесені зміни, дозволять приймати участь у оголошеній процедурі закупівлі, як державним та комунальним суб’єктам господарської діяльності, так і іншим (приватним) суб’єктам господарської діяльності в сфері надання послуг гістологічних досліджень


Адже, за таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише учасник, який є державним та/або комунальним суб’єктом господарської діяльності, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
Також зазначаємо, що Замовником уже було оголошено таку ж закупівлю - UA-2024-12-11-018190-a. Згідно умов даного тендеру, Замовник не закуповував послуг з патологоанатомічних розтинів та відповідно участь у закупівлі зміг взяти Скаржник. Однак, як виявилося, Замовник вирішив скасувати вищевказаний даний тендер по надуманій необґрунтованій причині. Відповідно ТОВ «ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКИЙ ПАТОЛОГОАНАТОМІЧНИЙ ГІСТОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» оскаржено відміну закупівлі № UA-2024-12-11-018190-a. Тобто, доцільності чи необхідності включати послуги «Проведення патологоанатомічних розтинів тіл померлих ( в тому числі новонароджених)» разом із гістологічним дослідженням біопсійного та операційного матеріалу не було, але раптово через тиждень не зрозуміло з яких причин з’явилася у вигляді дискримінаційної умови.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Дії Замовника порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації