• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Абразивні вироби

Торги не відбулися

6 468 090.34 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 33 000.00 UAH
Період оскарження: 20.12.2024 15:43 - 03.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на визначення переможця

Номер: 55f777124f014fdaac20bb1793771ed1
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-20-017828-a.a2
Назва: Скарга на визначення переможця
Скарга:
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати; обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи. 20.12.2024 року Філією «ВП «Рівненська АЕС» АТ «НАЕК «Енергоатом» (далі – Замовник) оголошено відкриті торги з особливостями за предметом закупівлі: Абразивні вироби, ідентифікатор: UA-2024-12-20-017828-a (далі – Закупівля). Уповноваженою особою Замовника 20.12.2024 затверджено Тендерну документацію до Закупівлі (далі – ТД). Товариство з обмеженою відповідальністю "КИЇВСЬКИЙ АБРАЗИВНИЙ ЗАВОД" (далі – Скаржник) прийняло участь у Закупівлі, оголошеній Замовником та подало свою тендерну пропозицію. За результатами проведеного аукціону у межах Закупівлі тендерна пропозиція Скаржника визначена найбільш економічно вигідною. 13.01.2025 на підставі Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника № 15 (далі – Протокол) тендерну пропозицію Скаржника було відхилено. Не погоджуючись із Протоколом Скаржник 17.01.2025 звернувся до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) з метою його оскарження. Рішенням Комісії від 27.01.2025 № 1185-р/пк-пз відмовлено Скаржнику у задоволенні скарги. У подальшому, 31.01.2025 переможцем у рамках Закупівлі визначено Товариство з обмеженою відповідальністю "ІНСТРУМЕНТ ПІВДЕНЬ" (далі – ТОВ). Скаржник категорично не погоджується з прийнятим рішенням Замовника у частині визначення ТОВ переможцем та вважає його таким, що прийняте всупереч вимог Особливостей на підставі наступного. 1. Додатком «А» до тендерної документації у рамках Закупівлі (далі – ТД) Замовником визначено Перелік документів та/або інформації, які подаються учасниками процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Відповідно до пункту 2 Додатку А до ТД учасниками у складі тендерної пропозиції надається документ «Технічна специфікація», яка має бути складена згідно з додатком 2 до тендерної документації. Так, Додаток 2 ТД містить затверджену Замовником форму Технічної специфікації. Третій розділ Таблиці Додатку 2 передбачає надання інформації учасниками про ГОСТ, ОСТ, ДСТУ, ТУ.У, тощо, яким відповідає товар. ТОВ на виконання вимог п. 2 Додатку А до ТД надано у складі тендерної пропозиції (далі – ТП) лист № 1023 від 30.12.2024, який містить заповнену по формі Додатку 2 Технічну специфікацію (далі – Лист № 1023). Так, у пунктах із 09 – 22, 25, із 58-63, із 97- 98, 128, 131, 132 щодо товарів ТОВ вказано, що запропонований ним товар відповідає EN 13743. Скаржник, у даному випадку звертає увагу Комісії, що окремого стандарту із назвою «EN 13743.» - немає. Так, за міжнародними нормами наявні 2 (два) стандарти, а саме: - SIST EN 13743:2009 (який втратив силу) - DIN EN 13743:2017. Доступ до стандартів доступний за посиланням: https://cdn.standards.iteh.ai/samples/59500/59839355899d4e178187b83d072b6356/SIST-EN-13743-2017.pdf. Скаржник повідомляє, що ТОВ у Листі № 1023 чітко не вказало, якому саме із стандартів відповідає запропонований ним товар (тому, який втратив чинність та/або іншому). Не надавши, на виконання п. 2 Додатку А до ТД, повної інформації про відповідність запропонованого товару ГОСТ, ОСТ, ДСТУ, ТУ.У тощо, ТОВ порушено вимоги Додатку 2 ТД, що з огляду на вимоги абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей є підставою для відхилення ТП як такої, яка не відповідає технічним характеристикам щодо предмету закупівлі. 2. У Листі № 1023 у пунктах із 23-25, із 39-41, 43, із 51- 52, 71, із 76 - 77, із 85-88 та із 90-92, ТОВ вказано, що запропонований ним товар відповідає EN 12413. Знову ж таки, окремого стандарту із найменуванням «EN 12413» - немає. Станом на сьогодні, є відповідний діючий стандарт - ДСТУ EN 12413:2019 (EN 12413:2007 + A1:2011, IDT), який доступний за посиланням: https://online.budstandart.com/ru/catalog/doc-page.html?id_doc=86004. Скаржник наголошує увагу Комісії, що ТОВ у Листі № 1023 чітко не вказало, якому саме із стандартів відповідає запропонований ним товар, у тому числі не ідентифікувало такий стандарт зазначивши його повне найменування. Не надавши, на виконання п. 2 Додатку А до ТД повної інформації про відповідність запропонованого товару ГОСТ, ОСТ, ДСТУ, ТУ.У тощо, ТОВ порушено вимоги Додатку 2 ТД, що з огляду на вимоги абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей є підставою для відхилення ТП як такої, яка не відповідає технічним характеристикам щодо предмету закупівлі. 3. Відповідно до п. 8 Додатку 2 ТД Замовником у Технічній специфікації визначено наступні технічні характеристики: Найменування товару: Диск зачисний Ultra 180х6,0х22,2 мм Технічна характеристика: Серія ULTRA Зовнішній діаметр: 180 мм Товщина: 6,0 мм Абразив електрокорунд Al2O3 не менше 96 % Тип зв’язки: бакелітова Армування :двошарове Діаметр посадки: 22,2 мм Поруч з цим, відповідно до п. 8 Листа № 1023, який містить Технічну специфікацію ТОВ пропонує наступний товар: Найменування товару: Диск зачисний 180х6,0х22,2 мм Технічна характеристика : Зовнішній діаметр: 180 мм Товщина: 6,0 мм Абразив електрокорунд Al2O3 96 % Тип зв’язки: бакелітова Армування :двошарове Діаметр посадки: 22,2 мм Тобто, ТОВ у Листі № 1023 не вказано серії товару як і у найменуванні товару, так і у його технічних характеристиках, що є невідповідністю вимогам Додатку 2 ТД та з огляду на вимоги абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей є підставою відхилення ТП як такої, яка не відповідає технічним характеристикам щодо предмету закупівлі. З даного приводу, Скаржник зазначає, що серійний номер – це унікальний код, що присвоюється для ідентифікації окремого виробу. Замовником, згідно п. 8 Додатку 2 ТД ідентифіковано та визначено серію товару як «ULTRA». Учасником, відповідно до його ТП не надається товар із відповідною серією та, при цьому, не зазначено у жодному документі, що запропонований ним товар є еквівалентом. Так, відмінність між Диском зачисним Ultra 180х6,0х22,2 мм та Диском зачисний 180х6,0х22,2 мм. полягає у армуванні, адже серія Ultra передбачає двошарове армування. Означене, зокрема, підтверджується технічним описом такої групи товарів, які наявні у вільному доступі, а саме: Технічні характеристики Диску зачисного Ultra 180х6,0х22,2: https://dnipro-m.ua/ru/tovar/disk-zachistnij-ultra-180-mm-6-0-mm-22-2-mm/?tab=characteristics Технічні характеристики Диску зачисного 180х6,0х22,2: https://mastertool.ua/ua/disk-abrazivnyij-zachistnoj-dlya-metalla-18060222-mm-granite-granite-8-04-186-id-27159#tabcard1-0. 4. У подальшому, для візуального сприйняття Комісією невідповідностей у ТП переможця Закупівлі вимогам ТД, Скаржником наводиться наступна таблиця: Вимоги Додатку 2 ТД (Технічна специфікація) Зазначення у Листі № 1023, який містить Технічну специфікацію Пункт 7: «найменування товару» «Диск алмазний Stihl 400 мм» Пункт 7 в стовбці «найменування товару» вказано: «Диск алмазний Distar 400 мм» Тобто, найменування товару не відповідає вимозі згідно п. 7 Додатку 2 «Технічна специфікація» до ТД. Пункт 28 «найменування товару» вказано: « Круг алмазний відрізний 180х22,2х2,2 мм Пункт 28 в стовбці «найменування товару» вказано: «28. Круг алмазний відрізний 180х22,2х2,6 мм» Отже, у Листі № 1023 запропонований ТОВ товар не відповідає параметрам, що вимагаються Замовником у п. 28 Додатку 2 до ТД. У зв’язку з тим, що товар не відповідає найменуванню, та розмірам встановленим у п. 28 Додатку 2 ТД, Замовник зобовʼязаний був відхилити ТП як таку, яка не відповідає технічним характеристикам предмету Закупівлі. Пункт 29 «найменування товару» вказано: « 29. Круг алмазний відрізний 230х22,2х2,2 мм» Пункт 29 в стовбці «найменування товару» вказано: «29. Круг алмазний відрізний 230х22,2х1,6 мм» Отже, у Листі № 1023 запропонований ТОВ товар не відповідає параметрам, що вимагаються Замовником у п. 29 Додатку 2 до ТД. У зв’язку з тим, що товар не відповідає найменуванню, та розмірам встановленим у п. 29 Додатку 2 ТД, Замовник зобовʼязаний був відхилити ТП як таку, яка не відповідає технічним характеристикам предмету Закупівлі На підставі зазначеного, враховуючи наведені невідповідності, Замовником всупереч вимог абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей визнано ТОВ переможцем процедури Закупівлі. Відповідні дії Замовника у рамках Закупівлі порушують вимоги статті 5 Закону та є підставою для визнання Комісією рішення про визначення ТОВ переможцем процедури Закупівлі – незаконним, а також таким що прийняте всупереч вимог Закону та Особливостей. 5. Докази/документальне підтвердження вимог зазначених у скарзі 1. Закон України «Про публічні закупівлі» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#n1250 2. Постанова КМУ №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-п/ed20230919#Text Всі інші файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua)
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 14.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.02.2025 15:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.02.2025 16:03
Дата виконання рішення Замовником: 19.02.2025 12:12
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ прийнято до виконання.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КИЇВСЬКИЙ АБРАЗИВНИЙ ЗАВОД", МИХАЙЛО ОСМОЛОВИЧ 380671061626 info@kyivabrasive.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 01e9db0937144a96a3f957f6537f1878
Заголовок пункту скарги: Посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати; обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 20.12.2024 року Філією «ВП «Рівненська АЕС» АТ «НАЕК «Енергоатом» (далі – Замовник) оголошено відкриті торги з особливостями за предметом закупівлі: Абразивні вироби, ідентифікатор: UA-2024-12-20-017828-a (далі – Закупівля).
Уповноваженою особою Замовника 20.12.2024 затверджено Тендерну документацію до Закупівлі (далі – ТД).
Товариство з обмеженою відповідальністю "КИЇВСЬКИЙ АБРАЗИВНИЙ ЗАВОД" (далі – Скаржник) прийняло участь у Закупівлі, оголошеній Замовником та подало свою тендерну пропозицію.
За результатами проведеного аукціону у межах Закупівлі тендерна пропозиція Скаржника визначена найбільш економічно вигідною.
13.01.2025 на підставі Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника № 15 (далі – Протокол) тендерну пропозицію Скаржника було відхилено.
Не погоджуючись із Протоколом Скаржник 17.01.2025 звернувся до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) з метою його оскарження.
Рішенням Комісії від 27.01.2025 № 1185-р/пк-пз відмовлено Скаржнику у задоволенні скарги.
У подальшому, 31.01.2025 переможцем у рамках Закупівлі визначено Товариство з обмеженою відповідальністю "ІНСТРУМЕНТ ПІВДЕНЬ" (далі – ТОВ).
Скаржник категорично не погоджується з прийнятим рішенням Замовника у частині визначення ТОВ переможцем та вважає його таким, що прийняте всупереч вимог Особливостей на підставі наступного.
1.
Додатком «А» до тендерної документації у рамках Закупівлі (далі – ТД) Замовником визначено Перелік документів та/або інформації, які подаються учасниками процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Відповідно до пункту 2 Додатку А до ТД учасниками у складі тендерної пропозиції надається документ «Технічна специфікація», яка має бути складена згідно з додатком 2 до тендерної документації.
Так, Додаток 2 ТД містить затверджену Замовником форму Технічної специфікації.
Третій розділ Таблиці Додатку 2 передбачає надання інформації учасниками про ГОСТ, ОСТ, ДСТУ, ТУ.У, тощо, яким відповідає товар.
ТОВ на виконання вимог п. 2 Додатку А до ТД надано у складі тендерної пропозиції (далі – ТП) лист № 1023 від 30.12.2024, який містить заповнену по формі Додатку 2 Технічну специфікацію (далі – Лист № 1023).
Так, у пунктах із 09 – 22, 25, із 58-63, із 97- 98, 128, 131, 132 щодо товарів ТОВ вказано, що запропонований ним товар відповідає EN 13743.
Скаржник, у даному випадку звертає увагу Комісії, що окремого стандарту із назвою «EN 13743.» - немає.
Так, за міжнародними нормами наявні 2 (два) стандарти, а саме:
- SIST EN 13743:2009 (який втратив силу)
- DIN EN 13743:2017.
Доступ до стандартів доступний за посиланням: https://cdn.standards.iteh.ai/samples/59500/59839355899d4e178187b83d072b6356/SIST-EN-13743-2017.pdf.

Скаржник повідомляє, що ТОВ у Листі № 1023 чітко не вказало, якому саме із стандартів відповідає запропонований ним товар (тому, який втратив чинність та/або іншому).
Не надавши, на виконання п. 2 Додатку А до ТД, повної інформації про відповідність запропонованого товару ГОСТ, ОСТ, ДСТУ, ТУ.У тощо, ТОВ порушено вимоги Додатку 2 ТД, що з огляду на вимоги абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей є підставою для відхилення ТП як такої, яка не відповідає технічним характеристикам щодо предмету закупівлі.
2.
У Листі № 1023 у пунктах із 23-25, із 39-41, 43, із 51- 52, 71, із 76 - 77, із 85-88 та із 90-92, ТОВ вказано, що запропонований ним товар відповідає EN 12413.
Знову ж таки, окремого стандарту із найменуванням «EN 12413» - немає.
Станом на сьогодні, є відповідний діючий стандарт - ДСТУ EN 12413:2019 (EN 12413:2007 + A1:2011, IDT), який доступний за посиланням: https://online.budstandart.com/ru/catalog/doc-page.html?id_doc=86004.
Скаржник наголошує увагу Комісії, що ТОВ у Листі № 1023 чітко не вказало, якому саме із стандартів відповідає запропонований ним товар, у тому числі не ідентифікувало такий стандарт зазначивши його повне найменування.
Не надавши, на виконання п. 2 Додатку А до ТД повної інформації про відповідність запропонованого товару ГОСТ, ОСТ, ДСТУ, ТУ.У тощо, ТОВ порушено вимоги Додатку 2 ТД, що з огляду на вимоги абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей є підставою для відхилення ТП як такої, яка не відповідає технічним характеристикам щодо предмету закупівлі.
3.
Відповідно до п. 8 Додатку 2 ТД Замовником у Технічній специфікації визначено наступні технічні характеристики:
Найменування товару: Диск зачисний Ultra 180х6,0х22,2 мм
Технічна характеристика: Серія ULTRA
Зовнішній діаметр: 180 мм
Товщина: 6,0 мм
Абразив електрокорунд Al2O3 не менше 96 %
Тип зв’язки: бакелітова
Армування :двошарове
Діаметр посадки: 22,2 мм

Поруч з цим, відповідно до п. 8 Листа № 1023, який містить Технічну специфікацію ТОВ пропонує наступний товар:
Найменування товару: Диск зачисний 180х6,0х22,2 мм
Технічна характеристика : Зовнішній діаметр: 180 мм
Товщина: 6,0 мм
Абразив електрокорунд Al2O3 96 %
Тип зв’язки: бакелітова
Армування :двошарове
Діаметр посадки: 22,2 мм

Тобто, ТОВ у Листі № 1023 не вказано серії товару як і у найменуванні товару, так і у його технічних характеристиках, що є невідповідністю вимогам Додатку 2 ТД та з огляду на вимоги абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей є підставою відхилення ТП як такої, яка не відповідає технічним характеристикам щодо предмету закупівлі.
З даного приводу, Скаржник зазначає, що серійний номер – це унікальний код, що присвоюється для ідентифікації окремого виробу.
Замовником, згідно п. 8 Додатку 2 ТД ідентифіковано та визначено серію товару як «ULTRA».
Учасником, відповідно до його ТП не надається товар із відповідною серією та, при цьому, не зазначено у жодному документі, що запропонований ним товар є еквівалентом.
Так, відмінність між Диском зачисним Ultra 180х6,0х22,2 мм та Диском зачисний 180х6,0х22,2 мм. полягає у армуванні, адже серія Ultra передбачає двошарове армування.
Означене, зокрема, підтверджується технічним описом такої групи товарів, які наявні у вільному доступі, а саме:
Технічні характеристики Диску зачисного Ultra 180х6,0х22,2: https://dnipro-m.ua/ru/tovar/disk-zachistnij-ultra-180-mm-6-0-mm-22-2-mm/?tab=characteristics
Технічні характеристики Диску зачисного 180х6,0х22,2: https://mastertool.ua/ua/disk-abrazivnyij-zachistnoj-dlya-metalla-18060222-mm-granite-granite-8-04-186-id-27159#tabcard1-0.

4.
У подальшому, для візуального сприйняття Комісією невідповідностей у ТП переможця Закупівлі вимогам ТД, Скаржником наводиться наступна таблиця:

Вимоги Додатку 2 ТД
(Технічна специфікація) Зазначення у Листі № 1023, який містить Технічну специфікацію

Пункт 7: «найменування товару»
«Диск алмазний Stihl 400 мм»
Пункт 7 в стовбці «найменування товару» вказано:
«Диск алмазний Distar 400 мм»
Тобто, найменування товару не відповідає вимозі згідно п. 7 Додатку 2 «Технічна специфікація» до ТД.

Пункт 28 «найменування товару» вказано:
« Круг алмазний відрізний 180х22,2х2,2 мм Пункт 28 в стовбці «найменування товару» вказано:
«28. Круг алмазний відрізний 180х22,2х2,6 мм»
Отже, у Листі № 1023 запропонований ТОВ товар не відповідає параметрам, що вимагаються Замовником у п. 28 Додатку 2 до ТД.
У зв’язку з тим, що товар не відповідає найменуванню, та розмірам встановленим у п. 28 Додатку 2 ТД, Замовник зобовʼязаний був відхилити ТП як таку, яка не відповідає технічним характеристикам предмету Закупівлі.

Пункт 29 «найменування товару» вказано:
« 29. Круг алмазний відрізний 230х22,2х2,2 мм»
Пункт 29 в стовбці «найменування товару» вказано:
«29. Круг алмазний відрізний 230х22,2х1,6 мм»
Отже, у Листі № 1023 запропонований ТОВ товар не відповідає параметрам, що вимагаються Замовником у п. 29 Додатку 2 до ТД.
У зв’язку з тим, що товар не відповідає найменуванню, та розмірам встановленим у п. 29 Додатку 2 ТД, Замовник зобовʼязаний був відхилити ТП як таку, яка не відповідає технічним характеристикам предмету Закупівлі


На підставі зазначеного, враховуючи наведені невідповідності, Замовником всупереч вимог абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей визнано ТОВ переможцем процедури Закупівлі.
Відповідні дії Замовника у рамках Закупівлі порушують вимоги статті 5 Закону та є підставою для визнання Комісією рішення про визначення ТОВ переможцем процедури Закупівлі – незаконним, а також таким що прийняте всупереч вимог Закону та Особливостей.
5.
Докази/документальне підтвердження вимог зазначених у скарзі
1. Закон України «Про публічні закупівлі»
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#n1250
2. Постанова КМУ №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-п/ed20230919#Text

Всі інші файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua)
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на не законне рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КИЇВСЬКИЙ АБРАЗИВНИЙ ЗАВОД"

Номер: abc7bbd17463494ba5aac6d4d699fa81
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-20-017828-a.c1
Назва: Скарга на не законне рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КИЇВСЬКИЙ АБРАЗИВНИЙ ЗАВОД"
Скарга:
Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, Товариство з обмеженою відповідальністю "КИЇВСЬКИЙ АБРАЗИВНИЙ ЗАВОД" подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника. Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника, щодо відхилення нашої тендерної пропозиції. Товариство з обмеженою відповідальністю "КИЇВСЬКИЙ АБРАЗИВНИЙ ЗАВОД" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Дата розгляду скарги: 27.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.01.2025 13:04
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 29.01.2025 17:36
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КИЇВСЬКИЙ АБРАЗИВНИЙ ЗАВОД", МИХАЙЛО ОСМОЛОВИЧ 380671061626 info@kyivabrasive.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b40b291744d846adaef374ef1922c598
Заголовок пункту скарги: I. В Протоколі №15 від 13 січня 2025 р. уповноважена особа описує першу підставу відхилення тендерної пропозиції скаржника наступним чином: «- у документах «Тендерна пропозиція (цінова)» № 09/01/02 від 02.01.2025 та «Технічна специфікація» № 10/01/02 від 02.01.2025 по позиції 93 зазначив різне найменування товару, що не дає змоги визначити, який товар пропонується учасником до постачання».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: ТОВ "КИЇВСЬКИЙ АБРАЗИВНИЙ ЗАВОД" вважає, що дана позиція Замовника є неправомірною, нічим необґрунтованою та такою, що прямо суперечить наданим документам у складі нашої тендерної пропозиції.

Технічна специфікація (Додаток 2 до Тендерної документації), серед іншого, визначає Вимоги замовника: «1 Обов’язкова відповідність товару технічним вимогам вказаним в колонці № 4.».
Також Технічна специфікація містить примітку відповідно до якої **У разі, якщо у даній технічній специфікації містяться посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами тощо, то після кожного такого посилання слід вважати наявним вираз «або еквівалент». У разі, якщо дана технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва тощо, то таке посилання є необхідним та обґрунтованим. Після кожного такого посилання слід вважати наявним вираз «або еквівалент».

Пунктом 93 Технічної специфікації (Додаток 2 до Тендерної документації) в частині Найменування товару (колонка № 2) встановлено таку вимогу до предмету закупівлі:
Наждачний папір Р-80 АРР R542.

в частині Технічних характеристик (колонка № 4) встановлено таку вимогу до предмету закупівлі:
Розмір рулону: 115х2500 мм. Абразивний папір для ручного і машинного шліфування поверхні.

У складі Тендерної пропозиції Скаржником надано «Тендерну пропозицію (цінову)» № 09/01/02 від 02.01.2025 року («Додаток 1.pdf»), яка містить:
93 Наждачний папір Р-80 Hermes, Німеччина шт. 10 90

Також у складі Тендерної пропозиції Скаржником надано «Технічну специфікацію» № 10/01/02 від 02.01.2025 року («Додаток 2.pdf»), яка містить:
93 Наждачний папір Р-80 АРР R542 Імпорт, Hermes, Німеччина Schleifmittel, EN 13743 Розмір рулону: 115х2500 мм. Абразивний папір для ручного і машинного шліфування поверхні





З огляду на вимоги тендерної документації, приписи законодавства про публічні закупівлі, тендерна пропозиція Скаржника в цій частині відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Замовником визначена обов’язкова відповідність товару Наждачний папір Р-80 у рулоні технічним вимогам вказаним в колонці № 4 Технічної специфікації (Додаток 2 до Тендерної документації), а саме «Розмір рулону: 115х2500 мм. Абразивний папір для ручного і машинного шліфування поверхні».

Так, зазначення Замовником у тендерній документації назви позиції «Наждачний папір Р-80 АРР R542» та її технічних характеристик «Розмір рулону: 115х2500 мм. Абразивний папір для ручного і машинного шліфування поверхні» вказує на те що предметом закупівлі є Наждачний папір зернистістю Р-80 у рулоні.
Абревіатура «АРР R542» у назві позиції являється елементом класифікації своєї продукції конкретним виробником APP Sp. z o.o., Польща (Абразивний папір в рулоні APP ERSTA R542 115мм * 25м).
Натомість учасником у складі тендерної пропозиції запропоновано еквівалент товару – Наждачний папір зернистістю Р-80 у рулоні іншого виробника, а саме Hermes, Німеччина.


ТАКОЖ ЗВЕРТАЄМО УВАГУ, що тендерна пропозиція (цінова) не відноситься до документів технічної специфікації предмету закупівлі, у зв’язку з чим Замовник повинен був надати ТОВ "КИЇВСЬКИЙ АБРАЗИВНИЙ ЗАВОД" можливість виправити невідповідності в цій частині.

Відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель в умовах воєнного стану (затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178):

«Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»

Скаржник вважає, що рішення Замовника про відхилення нашої тендерної пропозиції через невідповідності в ціновій пропозиції є таким, що порушує вимоги законодавства про публічні закупівлі, зокрема п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель в умовах воєнного стану, затверджених постановою КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 року (далі – Особливості), а також принципи недискримінації учасників і об’єктивної оцінки тендерних пропозицій.

Цінова пропозиція не є частиною технічної специфікації предмета закупівлі.
Згідно з ч. 2 ст. 23 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), технічна специфікація визначає технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Натомість, цінова пропозиція є документом, який стосується вартості товару, а не їхніх технічних характеристик.

У п. 43 Особливостей прямо зазначено, що замовник надає можливість учаснику виправити невідповідності в документах тендерної пропозиції, за винятком тих, що стосуються технічної специфікації. Оскільки цінова пропозиція не визначає якісних чи технічних параметрів предмета закупівлі, вона не підпадає під обмеження цього пункту.

Цінова пропозиція учасника закупівлі не є частиною технічної специфікації предмету закупівлі, оскільки:
• не містить технічних, якісних чи кількісних характеристик предмета закупівлі;
• має виключно комерційний характер.
Таким чином, замовник зобов’язаний надати учаснику можливість виправити невідповідності в ціновій пропозиції в межах встановлених процедур та строків.
Замовник, визнавши невідповідність у ціновій пропозиції ТОВ "КИЇВСЬКИЙ АБРАЗИВНИЙ ЗАВОД" підставою для відхилення без надання можливості її виправити, порушив норму пункту 43 Особливостей. Таке рішення є безпідставним і дискримінаційним.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за принципами відкритості, недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Замовник необґрунтовано позбавив учасника можливості виправити невідповідність, яка не впливає на технічні параметри предмета закупівлі, тим самим створивши дискримінаційні умови участі у процедурі.

Практика АМКУ підтверджує право на виправлення «Тендерної пропозиції (цінова)»

У Рішенні АМКУ № 1049-р/пк-пз від 31.01.2023 у другому пункті оскарження Скаржник зазначає, що підставою відхилення його тендерної пропозиції є те, що «цінова пропозиція Учасника не відповідає вимогам тендерної документації». У ході розгляду зазначеного питання Органом оскарження встановлено, що пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави.
Таким чином, Замовник порушив порядок застосування абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей. У зв’язку з чим, просимо Орган оскарження відновити наші права порушені Замовником, адже застосувавши необґрунтовану та незаконну підставу для нашого відхилення було порушено основоположні принципи проведення публічних закупівель, згідно ст. 5 Закону.
Замовник повністю проігнорував гарантоване нам законом право, як учасника процедури закупівлі згідно п. 43 Особливостей, а саме право на усунення невідповідностей протягом 24 годин з моменту виявлення невідповідностей. Цим самим, Замовник застосував дискримінаційний підхід при розгляді нашої тендерної пропозиції.
На нашу думку, підстави відхилення нашої тендерної пропозиції з підстав визначених у Протоколі №15 від 13 січня 2025 р. є упередженими, суб’єктивними , а також порушують принципи Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови №1178.
У зв’язку з чим, просимо Орган оскарження відновити наші права порушені Замовником, адже застосувавши необґрунтовану та незаконну підставу для нашого відхилення було порушено основоположні принципи проведення публічних закупівель, згідно ст. 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 637ff33df8614555b1395b562ca6984c
Заголовок пункту скарги: II. В Протоколі №15 від 13 січня 2025 р. уповноважена особа описує другу підставу відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до опису підстав відхилення зазначених Уповноваженою особою в ПРОТОКОЛІ №15 від 13 січня 2025 р.

«Тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «Київський абразивний завод» не відповідає вимогам тендерної документації та умовам технічної специфікації, оскільки учасник процедури закупівлі:

- у документах «Тендерна пропозиція (цінова)» № 09/01/02 від 02.01.2025 та «Технічна специфікація» № 10/01/02 від 02.01.2025 по позиції 93 зазначив різне найменування товару, що не дає змоги визначити, який товар пропонується учасником до постачання;
- у документі «Технічна специфікація» № 10/01/02 від 02.01.2025 відсутня інформація по позиціях 32-38, що не дає змоги визначити відповідність технічних характеристик запропонованого товару в документі «Тендерна пропозиція (цінова)» 09/01/02 від 02.01.2025 технічним характеристикам замовника.»
Отже, підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "КИЇВСЬКИЙ АБРАЗИВНИЙ ЗАВОД" стало застосування Замовником абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей з підстав того, що «тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».

Таким чином, тендерну пропозицію ТОВ "КИЇВСЬКИЙ АБРАЗИВНИЙ ЗАВОД" Замовником було відхилено на підставі абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей. Скаржник вважає рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції є неправомірним, необґрунтованим та повинно бути скасовано.

Думка учасника закупівлі ТОВ "КИЇВСЬКИЙ АБРАЗИВНИЙ ЗАВОД" з приводу неправомірного відхилення нашої тендерної пропозиції:

I. В Протоколі №15 від 13 січня 2025 р. уповноважена особа описує першу підставу відхилення тендерної пропозиції скаржника наступним чином:

«- у документах «Тендерна пропозиція (цінова)» № 09/01/02 від 02.01.2025 та «Технічна специфікація» № 10/01/02 від 02.01.2025 по позиції 93 зазначив різне найменування товару, що не дає змоги визначити, який товар пропонується учасником до постачання».

ТОВ "КИЇВСЬКИЙ АБРАЗИВНИЙ ЗАВОД" вважає, що дана позиція Замовника є неправомірною, нічим необґрунтованою та такою, що прямо суперечить наданим документам у складі нашої тендерної пропозиції.

Технічна специфікація (Додаток 2 до Тендерної документації), серед іншого, визначає Вимоги замовника: «1 Обов’язкова відповідність товару технічним вимогам вказаним в колонці № 4.».
Також Технічна специфікація містить примітку відповідно до якої **У разі, якщо у даній технічній специфікації містяться посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами тощо, то після кожного такого посилання слід вважати наявним вираз «або еквівалент». У разі, якщо дана технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва тощо, то таке посилання є необхідним та обґрунтованим. Після кожного такого посилання слід вважати наявним вираз «або еквівалент».

Пунктом 93 Технічної специфікації (Додаток 2 до Тендерної документації) в частині Найменування товару (колонка № 2) встановлено таку вимогу до предмету закупівлі:
Наждачний папір Р-80 АРР R542.

в частині Технічних характеристик (колонка № 4) встановлено таку вимогу до предмету закупівлі:
Розмір рулону: 115х2500 мм. Абразивний папір для ручного і машинного шліфування поверхні.

У складі Тендерної пропозиції Скаржником надано «Тендерну пропозицію (цінову)» № 09/01/02 від 02.01.2025 року («Додаток 1.pdf»), яка містить:
93 Наждачний папір Р-80 Hermes, Німеччина шт. 10 90

Також у складі Тендерної пропозиції Скаржником надано «Технічну специфікацію» № 10/01/02 від 02.01.2025 року («Додаток 2.pdf»), яка містить:
93 Наждачний папір Р-80 АРР R542 Імпорт, Hermes, Німеччина Schleifmittel, EN 13743 Розмір рулону: 115х2500 мм. Абразивний папір для ручного і машинного шліфування поверхні





З огляду на вимоги тендерної документації, приписи законодавства про публічні закупівлі, тендерна пропозиція Скаржника в цій частині відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Замовником визначена обов’язкова відповідність товару Наждачний папір Р-80 у рулоні технічним вимогам вказаним в колонці № 4 Технічної специфікації (Додаток 2 до Тендерної документації), а саме «Розмір рулону: 115х2500 мм. Абразивний папір для ручного і машинного шліфування поверхні».

Так, зазначення Замовником у тендерній документації назви позиції «Наждачний папір Р-80 АРР R542» та її технічних характеристик «Розмір рулону: 115х2500 мм. Абразивний папір для ручного і машинного шліфування поверхні» вказує на те що предметом закупівлі є Наждачний папір зернистістю Р-80 у рулоні.
Абревіатура «АРР R542» у назві позиції являється елементом класифікації своєї продукції конкретним виробником APP Sp. z o.o., Польща (Абразивний папір в рулоні APP ERSTA R542 115мм * 25м).
Натомість учасником у складі тендерної пропозиції запропоновано еквівалент товару – Наждачний папір зернистістю Р-80 у рулоні іншого виробника, а саме Hermes, Німеччина.


ТАКОЖ ЗВЕРТАЄМО УВАГУ, що тендерна пропозиція (цінова) не відноситься до документів технічної специфікації предмету закупівлі, у зв’язку з чим Замовник повинен був надати ТОВ "КИЇВСЬКИЙ АБРАЗИВНИЙ ЗАВОД" можливість виправити невідповідності в цій частині.

Відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель в умовах воєнного стану (затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178):

«Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»

Скаржник вважає, що рішення Замовника про відхилення нашої тендерної пропозиції через невідповідності в ціновій пропозиції є таким, що порушує вимоги законодавства про публічні закупівлі, зокрема п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель в умовах воєнного стану, затверджених постановою КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 року (далі – Особливості), а також принципи недискримінації учасників і об’єктивної оцінки тендерних пропозицій.

Цінова пропозиція не є частиною технічної специфікації предмета закупівлі.
Згідно з ч. 2 ст. 23 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), технічна специфікація визначає технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Натомість, цінова пропозиція є документом, який стосується вартості товару, а не їхніх технічних характеристик.

У п. 43 Особливостей прямо зазначено, що замовник надає можливість учаснику виправити невідповідності в документах тендерної пропозиції, за винятком тих, що стосуються технічної специфікації. Оскільки цінова пропозиція не визначає якісних чи технічних параметрів предмета закупівлі, вона не підпадає під обмеження цього пункту.

Цінова пропозиція учасника закупівлі не є частиною технічної специфікації предмету закупівлі, оскільки:
• не містить технічних, якісних чи кількісних характеристик предмета закупівлі;
• має виключно комерційний характер.
Таким чином, замовник зобов’язаний надати учаснику можливість виправити невідповідності в ціновій пропозиції в межах встановлених процедур та строків.
Замовник, визнавши невідповідність у ціновій пропозиції ТОВ "КИЇВСЬКИЙ АБРАЗИВНИЙ ЗАВОД" підставою для відхилення без надання можливості її виправити, порушив норму пункту 43 Особливостей. Таке рішення є безпідставним і дискримінаційним.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за принципами відкритості, недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Замовник необґрунтовано позбавив учасника можливості виправити невідповідність, яка не впливає на технічні параметри предмета закупівлі, тим самим створивши дискримінаційні умови участі у процедурі.

Практика АМКУ підтверджує право на виправлення «Тендерної пропозиції (цінова)»

У Рішенні АМКУ № 1049-р/пк-пз від 31.01.2023 у другому пункті оскарження Скаржник зазначає, що підставою відхилення його тендерної пропозиції є те, що «цінова пропозиція Учасника не відповідає вимогам тендерної документації». У ході розгляду зазначеного питання Органом оскарження встановлено, що пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави.
Таким чином, Замовник порушив порядок застосування абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей. У зв’язку з чим, просимо Орган оскарження відновити наші права порушені Замовником, адже застосувавши необґрунтовану та незаконну підставу для нашого відхилення було порушено основоположні принципи проведення публічних закупівель, згідно ст. 5 Закону.
Замовник повністю проігнорував гарантоване нам законом право, як учасника процедури закупівлі згідно п. 43 Особливостей, а саме право на усунення невідповідностей протягом 24 годин з моменту виявлення невідповідностей. Цим самим, Замовник застосував дискримінаційний підхід при розгляді нашої тендерної пропозиції.
На нашу думку, підстави відхилення нашої тендерної пропозиції з підстав визначених у Протоколі №15 від 13 січня 2025 р. є упередженими, суб’єктивними , а також порушують принципи Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови №1178.
У зв’язку з чим, просимо Орган оскарження відновити наші права порушені Замовником, адже застосувавши необґрунтовану та незаконну підставу для нашого відхилення було порушено основоположні принципи проведення публічних закупівель, згідно ст. 5 Закону.

II. В Протоколі №15 від 13 січня 2025 р. уповноважена особа описує другу підставу відхилення тендерної пропозиції скаржника наступним чином:

«- у документі «Технічна специфікація» № 10/01/02 від 02.01.2025 відсутня інформація по позиціях 32-38, що не дає змоги визначити відповідність технічних характеристик запропонованого товару в документі «Тендерна пропозиція (цінова)» 09/01/02 від 02.01.2025 технічним характеристикам замовника.»

ТОВ "КИЇВСЬКИЙ АБРАЗИВНИЙ ЗАВОД" вважає, що дана позиція Замовника є неправомірною, нічим необґрунтованою та такою, що прямо суперечить вимогам тендерної документації.

Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції міститься у додатку А до тендерної документації. (абз. 4 п. 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»).
Так, п. 2 Додатку А встановлює вимогу подання учасником процедури закупівлі документу «Технічна специфікація» за формою згідно з Додатком 2 до тендерної документації.
Відповідно до визначеної Замовником форми Додатку 2 до Тендерної документації (Технічна специфікація), в ньому зазначаються найменування товару, ГОСТ, ОСТ, ДСТУ, ТУ.У, тощо та Технічна характеристика.

У складі Тендерної пропозиції Скаржником надано «Тендерну пропозицію (цінову)» № 09/01/02 від 02.01.2025 року («Додаток 1.pdf») на 132 позиції з загальною сумою 6 468 083,68 грн. без ПДВ. Яка містить, зокрема, позиції, що входять до складу тендерної пропозиції:

32. Круг алмазний тарілчастий В2-01 150х5х3х16х32-63/50 мм;
33. Круг алмазний чашковий заточний АЧК 150х20х3х40х32 мм 63/50;
34. Круг алмазний шліфувальний (чашка) 12А2-45-150х20х3х40х32 мм;
35. Круг відрізний 125х1,6х22 мм;
36. Круг відрізний 125х2,0х22 мм;
37. Круг відрізний 150х2,5х22 мм;
38. Круг відрізний 180х2,5х22 мм.

Також у складі Тендерної пропозиції Скаржником надано «Технічну специфікацію» № 10/01/02 від 02.01.2025 року («Додаток 2.pdf»).
При цьому, у відповідній Технічній специфікації («Додаток 2.pdf») відсутня сторінка документу за позиціями 33-38.
Така невідповідність виникла у зв’язку з технічною помилкою, оскільки при скануванні документу «Технічна специфікація» № 10/01/02 від 02.01.2025 року пристрій не розпізнав однієї сторінки документу.

Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Відповідно до абзацу 2 пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо

Тобто, тендерною документацією передбачено надання учасником інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі у документі «Технічна специфікація» згідно з Додатком 2 до тендерної документації.
Скаржником у складі тендерної пропозиції надано такий документ.
Таким чином, невідповідність в інформації, що подана учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції, являється технічною помилкою і може бути виправлена (шляхом завантаження відсканованого документа, усіх його сторінок), що не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Не дивлячись на це, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі».

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Звертаємо увагу Органу оскарження, що в тендерній документації повністю відсутня вимога, що «інформація, яка зазначається учасниками у технічній специфікації має бути складена таки чином, щоб давати змогу Замовнику визначити відповідність технічних характеристик запропонованого товару в документі «Тендерна пропозиція (цінова)».

Таким чином, зазначена підстава відхилення відсутня у вимогах тендерної документації Замовника. В жодному з додатків до ТД відсутня згадка про те, що тендерна пропозиція учасника повинна містити документи, які б давали змогу Замовнику визначити відповідність технічних характеристик запропонованого товару в документі «Тендерна пропозиція (цінова)».

Відповідно до п. 28 Особливостей: «Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей».

Відповідно до положень абз. 10 п. 28 Особливостей:
«Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.»

У нашому випадку Замовником - Філія «Відокремлений підрозділ «Рівненська атомна електрична станція» акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» - ПОРУШЕНО ВИМОГУ абз. 10 п. 28 Особливостей, адже опис підстави згідно якої було відхилена тендерна пропозиція ТОВ "КИЇВСЬКИЙ АБРАЗИВНИЙ ЗАВОД" не міститься в переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, а також не міститься у «Додатку А до тендерної документації».

Отже, відповідно до положень пункту 44 Особливостей:
«Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно».
Отже, відхилення тендерної пропозиції з підстав, не передбачених тендерною документацією або законодавством, є незаконним. Замовник повинен діяти виключно в межах встановлених правил та не встановлювати додаткових підстав для відхилення, які не передбачені законодавством.
Водночас, згідно ч. 11 ст. 26 Закону відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції'/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Існує практика Органу оскарження у аналогічній ситуації. Так, Рішенням №16637-р/пк-пз від 10.10.2024 Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в ході розгляду скарги встановила, що відповідно до пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту. Таким чином, цим рішенням визнано, що пропозиція учасника не може бути відхилена з підстав не передбачених додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих Особливостей.
Також, Рішенням № 1843-р/пк-пз від 30.01.2024 Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в ході розгляду скарги встановила, що нововиявлена вимога замовника, яка не була встановлена у вимогах тендерної документації є протиправною, виходячи з вимог Закону і не може слугувати підставою відхилення тендерної пропозиції учасника.
• ТОВ "КИЇВСЬКИЙ АБРАЗИВНИЙ ЗАВОД" на вимогу п. 1 Додатку А до тендерної документації надати учасником: «Документ «Тендерна пропозиція (цінова)» згідно з додатком 1 до тендерної документації, в якому вказано перелік товарів, що складають предмет закупівлі», у складі своєї тендерної пропозиції надає :
Тендерну пропозицію (цінова) № 09/01/02 від 02.01.2025 р.

• ТОВ "КИЇВСЬКИЙ АБРАЗИВНИЙ ЗАВОД" на вимогу п. 2 Додатку А до тендерної документації надати учасником: «Документ «Технічна специфікація» згідно з додатком 2 до тендерної документації», у складі своєї тендерної пропозиції надає :
Технічну специфікацію № 10/01/02 від 02.01.2025 р.

Отже, Скаржником повністю було дотримано вимоги тендерної документації та надано всі
необхідні документи, що вимагались Замовником.

В тендерній документації повністю відсутня вимога, яка стала підставою відхилення нашої тендерної пропозиції. А саме, відсутня вимога про те, що інформація яка зазначається учасниками у технічній специфікації має бути складена таки чином, щоб давати змогу Замовнику визначити відповідність технічних характеристик запропонованого товару в документі «Тендерна пропозиція (цінова)».
На нашу думку, підстави відхилення нашої тендерної пропозиції з підстав визначених у Протоколі №15 від 13 січня 2025 р. є упередженими, суб’єктивними, а також порушують принципи Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови №1178.
У зв’язку з чим, просимо Орган оскарження відновити наші права порушені Замовником, адже застосувавши необґрунтовану та незаконну підставу для нашого відхилення було порушено основоположні принципи проведення публічних закупівель, згідно ст. 5 Закону.

У зв’язку з чим, Замовник порушив законодавство у сфері публічних закупівель та незаконно обмежив законодавчо гарантовані права учасника - ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КИЇВСЬКИЙ АБРАЗИВНИЙ ЗАВОД" на дотримання принципів ст. 5 Закону при розгляді нашої тендерної пропозиції.


Просимо Орган оскарження врахувати дану інформацію при розгляді скарги та зобов’язати Замовника – Філія «Відокремлений підрозділ «Рівненська атомна електрична станція» акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» - скасувати Протокол №15 від 13 січня 2025 р. стосовно відхилення тендерної пропозиції ТОВ "КИЇВСЬКИЙ АБРАЗИВНИЙ ЗАВОД".

Замовник порушив порядок застосування абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей. У зв’язку з чим, просимо Орган оскарження відновити наші права порушені Замовником, адже застосувавши необґрунтовану та незаконну підставу для нашого відхилення було порушено основоположні принципи проведення публічних закупівель, згідно ст. 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)