• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Кілька в томатному соусі, Сардина натуральна з добавлянням олії, Товстолобик в томатному соусі, Бички в томатному соусі, Шпроти в олії, Риба рублена в томатному соусі

Торги відмінено

644 100.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 220.50 UAH
Період оскарження: 20.12.2024 14:40 - 03.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель, що відбулось після оцінки тендерних пропозицій

Номер: 5129cfa3e79340a6b0e8927f4fc80f9c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-20-014508-a.c2
Назва: СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель, що відбулось після оцінки тендерних пропозицій
Скарга:
20 грудня 2024 року КРИВЧИЦЬКИЙ ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНИЙ ІНТЕРНАТ (далі – Замовник) оприлюднив Оголошення про закупівлю: UA-2024-12-20-014508-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: «код ДК 021:2015:15240000-2: Рибні консерви та інші рибні страви і пресерви» (Кілька в томатному соусі, Сардина натуральна з добавлянням олії, Товстолобик в томатному соусі, Бички в томатному соусі, Шпроти в олії, Риба рублена в томатному соусі). Відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій до участі у тендерній процедурі «Відкриті торги з особливостями» було подано 2 (дві) тендерні пропозиції, а саме: 1. ФОП ЧЕПЕНКО ДІАНА ОЛЕКСАНДРІВНА. 2. ФОП Сімєнков Євгеній Миколайович. Протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи про розгляд тендерної пропозиції від 13 січня 2025 року № 1 про визначення переможця процедури закупівлі Замовником за результатами розгляду пропозиції, визначено пропозицію учасника торгів ФОП ЧЕПЕНКО ДІАНА ОЛЕКСАНДРІВНА переможцем та прийнято рішення про намір укласти договір з ФОП ЧЕПЕНКО ДІАНА ОЛЕКСАНДРІВНА. Скаржник не погоджується із прийнятим рішенням та вважає його незаконним і таким, що порушує його права, законні інтереси та завдає економічної шкоди, оскільки останнє прийняте з порушенням вимог діючого законодавства, що пояснюється наступним.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 28.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.01.2025 17:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.01.2025 17:43
Дата виконання рішення Замовником: 28.02.2025 17:05
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення №1279 від 28.01.2025 р. виконано
Автор: ФОП Сімєнков Євгеній Миколайович, Сімєнков Євгеній Миколайович +380973882655 simenkov07@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 681a9447fe084a84a6900876bf30000e
Заголовок пункту скарги: Не відповідність тендерної пропозиції учасника вимогам передбаченими пп. 1.3. п.1. Розділу І Додатку 1 до Тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: По-перше, відповідно до пп. 1.3. п.1. Розділу І Додатку 1 до Тендерної документації, учасник у складі пропозиції надає копію ветеринарно – санітарного паспорту на транспортний (ні) засіб (би), яким (и) планується постачання товару згідно предмету закупівлі.
Учасником ФОП ЧЕПЕНКО ДІАНА ОЛЕКСАНДРІВНА у складі тендерної пропозиції надано Довідку, що підтверджує наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 04.01.2025 № 7 (файл «2. Довідка мтб.pdf») згідно якої учасник підтверджує наявність обладнання, саме Транспортний засіб, марка Opel Movano, реєстраційний номер ВХ9901СТ, тип – спеціалізований вантажний-спеціалізований фургон ізотермічний-В, який залучається згідно Договору перевезення вантажу автомобільним транспортом від 01.01.2023.
Відповідно до абзацу 2 пункту 12.3. Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 № 363 рухомий склад, що перевозить харчові продукти, повинен мати санітарний паспорт автомобіля та спеціальне маркування ("хліб", "молоко", "риба" тощо).
У складі тендерної пропозиції учасника ФОП ЧЕПЕНКО ДІАНА ОЛЕКСАНДРІВНА міститься Ветеринарно-санітарний паспорт на транспортний засіб Opel Movano (файл «6 Ветпаспорт OPEL.pdf»), яким учасником планується здійснюватися постачання товару згідно предмету закупівлі.
Звертаю увагу Колегії, що згідно змісту наданого Ветеринарно-санітарного паспорту на транспортний засіб Opel Movano термін дії якого встановлений до 24.12.2024.
Наведені обставини свідчать про те, що учасником ФОП ЧЕПЕНКО ДІАНА ОЛЕКСАНДРІВНА у складі тендерної пропозиції надано не чинний Ветеринарно-санітарний паспорт на транспортний засіб Opel Movano, та враховуючи положення абзацу 2 пункту 12.3. Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 № 363 учасник не може здійснювати поставку товару, що є предметом закупівлі використовуючи залучений транспортних засіб.
Таким чином, надавши ветеринарно – санітарний паспорт на транспортний засіб, термін дії якого закінчився до 24.12.2024, учасником ФОП ЧЕПЕНКО ДІАНА ОЛЕКСАНДРІВНА не виконано вимогу тендерної документації передбаченої пп. 1.3. п.1. Розділу І Додатку 1 до Тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: d870797470484122ad7c455ee2f1403a
Заголовок пункту скарги: Не відповідність тендерної пропозиції учасника вимогам передбаченими пп. 1.4. п.1. Розділу І Додатку 1 до Тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: По-друге, відповідно до пп. 1.4. п.1. Розділу І Додатку 1 до Тендерної документації учасник у складі пропозиції надає скан-копію оригіналу договору на послуги з дезінфекції транспортного засобу, яким буде здійснюватися поставка товару, який має бути чинним протягом усього строку поставки товару, що є предметом закупівлі, укладений Учасником (орендарем, суборендарем, лізингоотримувачем, тощо) або надавачем послуг (перевізником)
Учасником ФОП ЧЕПЕНКО ДІАНА ОЛЕКСАНДРІВНА у складі тендерної пропозиції надано Договір від 01 січня 2024 року № 183/2 щодо надання послуг з дезінфекції автомобіля Opel Movano (спеціалізований вантажний-спеціалізований фургон ізотермічний-В, державний номер ВХ9901СТ) укладений перевізником ФОП Яськовим Валерієм Васильовичем (файл «2.7. Договір дезінфекції автомобіля -2024 рік.pdf»).
Однак звертаю увагу Колегії, що відповідно до пункту 6.1. Договору від 01 січня 2024 року № 183/2 термін дії встановлено з 01 січня 2024 року по 31 грудня 2024 року, що не відповідає вимогам тендерної документації, оскільки згідно пп. 1.4. п.1. Розділу І Додатку 1 до Тендерної документації зазначений договір має бути чинним протягом усього строку поставки товару.
Враховуючи, що згідно умов тендерної документації, Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-12-20-014508-a поставка товару має здійснюватися до 31 грудня 2025 року учасник ФОП ЧЕПЕНКО ДІАНА ОЛЕКСАНДРІВНА надавши договір зі строком дії до 31 грудня 2024 року, не виконав вимогу тендерної документації передбаченої пп. 1.4. п.1. Розділу І Додатку 1 до Тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 7bcccd20e92c427781fe3ccc69a4ad5a
Заголовок пункту скарги: Не відповідність тендерної пропозиції учасника вимогам передбаченими пп.3.2. п.3. Розділу ІІІ Додатку 1 до Тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: По-третє, відповідно до пп.3.2. п.3. Розділу ІІІ Додатку 1 до Тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції Учасника технічним та якісним вимогам до предмета закупівлі, які визначені у таблиці 1 Додатку №3 тендерної документації, Учаснику необхідно надати скановану копію експертного (их) висновку (ів) або протоколу (ів) випробувань або документ (и) виробника (ів) виданого (них) на товар, асортимент якого визначений у таблиці Додатку № 3 до тендерної документації. Такий (і) документ (и) має (ють) бути виданий (і) у 2024 або 2025 році.
Згідно п.1 Розділу ІІІ Додатку 1 до Тендерної документації товар, запропонований Учасником, повинен відповідати якісним характеристикам, встановленим в якісних вимогах, викладеним у додатку №3 до тендерної документації.
Замовником в Таблиці 1 Додатку 3 встановлено технічні та якісні вимоги до предмета закупівлі.
Так, Замовником для товару - Шпроти в олії у даній таблиці встановлено наступні якісні вимоги, а саме:
«Виготовляється згідно ТУ У.
Радіонукліди: Cs-137, Бк/кг – не більше 50, Sr-90, Бк/кг – не більше 50;
Гістамін: гістамін, мг/кг – не більше 50;
Мікробіологічні випробування: дріжджі в 1 г – не виділено, спороутворюючі МАФАнМ групи В, subtilis в 1г – не виділено, спороутворюючі МАФАнМ групи В cereus i B. polimyxa в 1г – не виділено, С. perfringens C. botulium в 1г – не виділено, ТАФАМ в 1 г – не виділено, плісневі гриби в 1 г – не виділено, мезофільні клостридії в 1,0 г – не виділено, неспороутворюючі мікроорганізми в 1 г – не виділено, промислова стерильність – промислово стерильно;
Пестициди (ГХЦГ, мг/кг; гептахлор, мг/кг; альдрін, мг/кг; метафос, мг/кг; ДДТ та його метаболіти, мг/кг) – не виявлено;
Токсичні елементи: масова частка свинцю, мг/кг – не більше 0,5, масова частка кадмію, мг/кг – не більше 0,01, масова частка арсену, мг/кг – не більше 0,4, масова частка ртуті, мг/кг – не більше 0,04, масова частка міді, мг/кг – не більше 5,0, масова частка цинку, мг/кг – не більше 8,0».

Учасником ФОП ЧЕПЕНКО ДІАНА ОЛЕКСАНДРІВНА у складі тендерної пропозиції надано експертний висновок від 22 липня 2024 року № 001904 п/24 (файл «5.3 Експертнний Шпроти 230, 01-05.07.24.pdf»).
Звертаю увагу Колегії, що згідно результатів проведених випробувань на наявність пестицидів у товарі Шпроти в олії, які містяться у наданому Експертному висновку від 22 липня 2024 року № 001904 п/24, вбачається те, що учасником запропоновано до постачання товар який не відповідає якісним характеристикам викладених у Додатку № 3 до тендерної документації.
Так, згідно даних, які містяться в Експертному висновку від 22 липня 2024 року № 001904 п/24 показник пестицидів, а саме ГХЦГ, мг/кг; гептахлор, мг/кг; альдрін, мг/кг; метафос, мг/кг; ДДТ та його метаболіти, мг/кг за результатами проведених випробувань становить < 0,001.
Тобто за результатами проведених випробувань Черкаською регіональною державною лаболаторією виявлено відповідну (незначну) кількість пестицидів у товарі Шпроти в олії.
При цьому, що згідно встановлених Замовником якісних вимог до товару Шпроти в олії пестицидів (ГХЦГ, мг/кг; гептахлор, мг/кг; альдрін, мг/кг; метафос, мг/кг; ДДТ та його метаболіти, мг/кг) має бути не виявлено, тобто повна відсутність у запропонованому до постачання товарі.
Не зважаючи на те, що в Експертному висновку від 22 липня 2024 року № 001904 п/24 міститься інформація про те, що за результатами проведених випробувань на наявність пестицидів «Шпроти в олії» відповідають вимогам встановлених нормативними документами, однак дані результати не відповідають вимогам Замовника.
Таким чином запропонувавши до постачання товар, який за своїми якісними характеристиками не відповідає вимогам Замовника, оскільки наявна незначна кількість пестицидів, учасник ФОП ЧЕПЕНКО ДІАНА ОЛЕКСАНДРІВНА не виконала вимогу тендерної документації передбачену п.1 та пп.3.2. п.3. Розділу ІІІ Додатку 1 до Тендерної документації, і тендерна пропозиція учасника не відповідає якісним характеристикам, встановленим в якісних вимогах, викладеним у Додатку №3 до тендерної документації.

Окрім того, Замовником в даному випадку не може бути застосовано положення пункту 43 Особливостей адже вказані невідповідності відносяться до документів та інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції і є виключенням щодо якого не може бути надано 24 години на виправлення невідповідностей.
Так, відповідно до абзацу 2 пункту 43 Особливостей під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Вказана позиція повністю співпадає із позицією комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель викладеної у рішенні № 2509-р/пк-пз від 08.02.2024. Згідно вказаного рішення невідповідність технічному завданню є невідповідністю на яку у розумінні пункту 43 Особливостей не може бути надано 24 години на виправлення.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи вищевикладене, Замовник не виявивши зазначені невідповідності тендерної пропозиції учасника ФОП ЧЕПЕНКО ДІАНА ОЛЕКСАНДРІВНА вимогам тендерної документації, не відхиливши тендерну пропозицію учасника ФОП ЧЕПЕНКО ДІАНА ОЛЕКСАНДРІВНА згідно абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: 5187afa91a7c4170bca0f6edc8c76295
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-20-014508-a.a1
Назва: Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
20 грудня 2024 року КРИВЧИЦЬКИЙ ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНИЙ ІНТЕРНАТ (далі – Замовник) оприлюднив Оголошення про закупівлю: UA-2024-12-20-014508-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: «код ДК 021:2015:15240000-2: Рибні консерви та інші рибні страви і пресерви» (Кілька в томатному соусі, Сардина натуральна з добавлянням олії, Товстолобик в томатному соусі, Бички в томатному соусі, Шпроти в олії, Риба рублена в томатному соусі). Маю намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з умовами тендерної документації в редакції від 24 грудня 2024 року, я, Фізична особа-підприємець Сімєнков Євгеній Миколайович (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають мені можливості прийняти участь у відповідній закупівлі. Фактичні обставини Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Однак, тендерна документація містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі. Вважаю, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням». В обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи зазначаю наступне. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
Дата розгляду скарги: 03.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.12.2024 14:55
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 06.01.2025 15:28
Автор: ФОП Сімєнков Євгеній Миколайович, Сімєнков Євгеній Миколайович +380973882655 simenkov07@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6c143243afe14ef5b6ebb528b8469eeb
Заголовок пункту скарги: Щодо наявності 2 працівників п. 2.2. Додатку 1 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: По-перше, відповідно до п. 2.2. Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен підтвердити залучення до поставки товару наступних ключових працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме:
- не менше 1-го експедитора або менеджера з продажів, або особи, яка займає аналогічну посаду
- не менше 1-го водія транспортного засобу.

Відповідно до п. 2.2.1. Додатку 1 до тендерної документації для документального підтвердження наявності трудових/цивільно - правових відносин із працівниками або залучення Учасником працівників на підставі договору послуг/перевезення, учасник у складі тендерної пропозиції подає:
2.2.2. Для підтвердження наявності трудових відносин із власними працівниками, які зазначені у довідці, що підтверджує наявність в учасника процедури закупівлі працівників учасник подає:
А) для працівника за основним місцем роботи:
- копія наказу про прийняття на роботу такого працівника;
- повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення контракту та квитанцію від контролюючого органу про прийняття такого повідомлення
Б) для працівника за не основним місцем роботи:
- копії наказів про прийняття на роботу таких працівників за сумісництвом.
- повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення контракту за основним місцем роботи та квитанцію від контролюючого органу про прийняття такого повідомлення
В) для учасників процедури закупівлі - фізичних осіб – підприємців, які виконують вказані у довідці обов’язки:
- виписка або витяг з Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань фізичної особи – підприємця (учасник процедури закупівлі)
2.2.3. Для підтвердження наявності цивільно - правових відносин із особою, яка зазначена у довідці, що підтверджує наявність в учасника процедури закупівлі працівників учасник подає копії цивільно – правової угоди, яка укладена на період поставки товару за даною процедурою закупівель. Також у складі пропозиції подається повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення контракту Учасником та квитанцію від контролюючого органу про прийняття такого повідомлення.
2.2.4. Для підтвердження залучення Учасником працівника на підставі договору послуг/перевезення транспортними засобами із водієм, Учасник у складі тендерної пропозиції надає повідомлення про прийняття працівника на роботу надавачем послуг/перевізником, яке сформоване згідно постанови КМУ №413 від 17.06.2015 та квитанцію від контролюючого органу про прийняття такого повідомлення. Якщо водієм буде виступати безпосередньо фізична особа – підприємець, із якою укладено договір послуг/перевезення, у складі пропозиції надається виписка або витяг з ЄДР такої фізичної особи – підприємця.


Звертаю увагу Колегії, що Скаржник здійснює підприємницьку діяльність відповідно до вимог чинного законодавства України, самостійно, без найманих працівників, у Скаржника наявні відповідні знання та досвід, що є достатнім для забезпечення здійснення поставки товару до Замовника протягом встановленого строку, що є предметом закупівлі.
Прошу Колегію взяти до уваги, шо у Скаржника наявний власний транспортний засіб, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу СХІ 448926 (Додаток 1 до скарги), що дає Скаржнику змогу самостійно здійснювати поставку товару, а також враховуючи предмет закупівлі, його кількість, а також те, що строк придатності даного товару відповідно до пункту 8.2. ДСТУ ГОСТ 7454:2009 для сардин не більше 30 місяців, аналогічна інформація щодо строку зберігання сардин передбачена пунктом 7.3. ДСТУ ГОСТ 10119:2009, даний вид товару не потребує частої поставки, що також зумовлено його вагою, для забезпечення його поставки не потрібна наявність експедитора або менеджера, тобто 2 працівників, даний обсяг роботи може бути виконано однією людиною.
Окрім того, звертаю увагу Колегії, що враховуючи наявність власного транспортного засобу, мені не потрібно залучати перевізників, а також враховуючи те, що залучення інших працівників, для виконання вимог замовника, є вкрай економічно не вигідним, оскільки це створює додаткове фінансове навантаження, у разі залучення додаткових працівників, лише для того щоб виконати вимогу Замовника.

Враховуючи дану вимогу замовника, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що можуть підтвердити залучення до поставки товару наступних ключових працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: - не менше 1-го експедитора або менеджера з продажів, або особи, яка займає аналогічну посаду та - не менше 1-го водія транспортного засобу.
З огляду на дану вимогу прийняти участь у цій закупівлі зможуть тільки ті учасники, які здійснються свою діяльність залучаючи найманих працівників, що є дискримінаційною умовою щодо Скаржника та багатьох інших потенційних учасників закупівлі, які здійснють свою діяльність самостійно без використання найманих працівників.
Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (ті учасники, що не мають таких документів, і до того ж не зобов’язані їх отримувати), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.

Таким чином тендерна документації Замовника в порушення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» містить вимог, наявність яких не передбачено чинним законодавством України враховуючи специфіку предмета закупівлі даних торгів.

Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників, адже участь в даній закупівлі зможе взяти обмежене коло учасників, а можливо і один конкретно визначений.
Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів усунути порушення норм чинного законодавства, а також усунути дискримінаційну вимогу, яка наведена у п. 1.1.5. Додатку 1 до тендерної документації, а саме виключити вимогу щодо залучення ключових працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: не менше 1-го експедитора або менеджера з продажів, або особи, яка займає аналогічну посаду, не менше 1-го водія транспортного засобу.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: ba25bcc28942417e969f772f848f0a94
Заголовок пункту скарги: Щодо наявності Сертифікату на відповідність ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги» п. 2.5. Додатку 1 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: По-друге, відповідно до п. 2.5. Додатку 1 до тендерної документації учасник має надати оригінал Сертифікату на відповідність ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги» стосовно послуг транспортування харчовими продуктами, виданий на ім’я учасника. У разі залучення транспортного (них) засобу (ів) за договором надання послуг/перевезення, у такому випадку Сертифікат надається на надавача послуг (перевізника). Сертифікат повинен бути чинний протягом усього строку поставки товару за договором.
Звертаю увагу Колегії, що Скаржник не має сертифіката на систему управляння безпекою ланцюга постачання ДСТУ ISO 28000:2008 Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT), що невиправдано усуває його від участі в закупівлі, адже даний сертифікат не характеризує товар, що закуповується Замовником і не засвідчує його якісні характеристики.
Відповідно до свого змісту і призначення вимоги ДСТУ ISO 28000:2008 спрямовані на побудову організаційних процесів суб’єкта господарювання, у спосіб, який відповідає європейським стандартам. Жодним чином не має вимог до самої продукції, що закуповуються замовником.
Відповідно до ДСТУ ISO 28000:2008, даний стандарт розроблено у відповідь на потребу промисловості у стандарті щодо управління безпекою. Його основна ціль — підвищити безпеку ланцюгів постачання. Цей стандарт є стандартом щодо управління найвищого рівня, який дає змогу організації розробити загальну систему управління безпекою ланцюга постачання. Він вимагає від організації оцінювати середовище безпеки, у якому вона функціонує, і визначати, чи запроваджено відповідні заходи безпеки, і чи існують вже інші нормативні вимоги, яких дотримується організація.
Прошу Колегію взяти до уваги, що предметом закупівлі не є послуги забезпечення безпеки. Однак предметом закупівлі є товар, яка не характеризується наявністю в учасника сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008.
Виходячи зі змісту пунктів 4.5. та 4.5.5. ДСТУ ISO 28000:2008, даний стандарт передбачає наявність на підприємстві аудитора, що спонукає до найму окремого працівника та навчання його за напрямком внутрішнього аудитора систем менеджменту.
Відсутність сертифіката ДСТУ ISO 28000:2008 ніяк не означає, що суб’єкт господарювання постачає неякісну продукцію, чи постачає її з порушеннями тощо.
Чинним законодавством України не передбачено обов’язковість постачальника продукції отримувати сертифікати ІSO, тобто така ініціатива є виключно добровільною та такою, що залежить від бажання та фінансової спроможності кожного суб’єкта господарювання.
Окрім того враховуючи, що я здійснюю господарську діяльність самостійно, без найманих працівників, маю відповідний транспортний засіб, для забезпечення поставки товару, що є предметом закупівлі, виготовлення даного сертифікату, або залучення перевізника який має наявний сертифікат, є фінансово не вигідним для мене, та позбавляють мене взяти до участь у закупівлі.

Враховуючи дану вимогу замовника, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що мають відповідний сертифікат на відповідність ДСТУ ISO 28000:2008, або можуть залучити надавача послуг (перевізника) у кого даний сертифікат наявний.

З огляду на дану вимогу прийняти участь у цій закупівлі зможуть тільки ті учасники, які відповідний сертифікат на відповідність ДСТУ ISO 28000:2008, або можуть залучити надавача послуг (перевізника) у кого даний сертифікат наявний, що є дискримінаційною умовою щодо Скаржника та багатьох інших потенційних учасників закупівлі, у яких відсутній даний сертифікат.
Окрім того Замовник в даному випадку дає можливість залучити перевізника надавача послуг, але лише того у кого наявний даний сертифікат, що також є дискримінаційною умовою щодо Скаржника та багатьох інших потенційних учасників закупівлі.
Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (ті учасники, що не мають таких документів, і до того ж не зобов’язані їх отримувати), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.

Таким чином тендерна документації Замовника в порушення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» містить вимог, наявність яких не передбачено чинним законодавством України враховуючи специфіку предмета закупівлі даних торгів.

Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників, адже участь в даній закупівлі зможе взяти обмежене коло учасників, а можливо і один конкретно визначений.

Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів усунути порушення норм чинного законодавства, а саме виключити вимогу передбачену у пункті п. 2.5. Додатку 1 до тендерної документації, щодо надання сертифікату на відповідність ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги» стосовно послуг транспортування харчовими продуктами, виданий на ім’я учасника. У разі залучення транспортного (них) засобу (ів) за договором надання послуг/перевезення, у такому випадку Сертифікат надається на надавача послуг (перевізника). Сертифікат повинен бути чинний протягом усього строку поставки товару за договором.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 920a10aca13e4ccf8070645a47dfd94a
Заголовок пункту скарги: Щодо документів які підтверджують якісні та кількісні харатеристики предмета закупівлі п. 3.2. Додатку 1 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: По-третє, відповідно до п. 3.2. Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції Учасника технічним та якісним вимогам до предмета закупівлі, які визначені у таблиці 1 Додатку №3 тендерної документації, Учаснику необхідно надати наступні документи скановану копію експертного (их) висновку (ів) або протоколу (ів) випробувань виданого (них) на товар, асортимент якого визначений у таблиці Додатку № 3 до тендерної документації. Такий (і) документ (и) має (ють) бути виданий (і) у поточному році, відносно дати оголошення про проведення процедури закупівлі, випробувальною лабораторією, діяльність якої відповідає вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025.

Звертаю увагу Колегії, що дана вимога тендерної документації викладена Замовником лише у редакції від 24 грудня 2024 року, при цьому вказана вимога в первинній редакції тендерної документації була відсутня.
Окрім того відповідно до Переліку змін (Додаток 1 до рішення уповноваженої особи №72 від 24 грудня 2024 року), а також Додатку № 3 до тендерної документації Замовником внесено значні зміни до технічних і якісних вимог до предмету закупівлі.
Прошу Колегію взяти до уваги, що виготовлення даних документів Займає значний час.
Замовник встановлює дану вимогу таким чином, що прийняти участь у даній закупівлі можуть лише ті учасники, які уже підготували дані аналізи.
Так, наприклад замовником до кільки нерозбірної в томатному соусі та шпроти в олії встановлено технічні та якісні характеристики, а саме мезофільні клостридії в 1,0 г – не виділено.
Прошу Колегію взяти до уваги, що відповідно до ГОСТ 30425-97 Метод визначення промислова стерильність, саме для лише визначення кількості мезофільних мікроорганізмів потрібно найменше 5 днів, не говорячи про інші випробування.
При цьому кінцевий строк для подання тендерної пропозиції зазанчено 29 грудня 2024 року 00:00, тобто у учасників, які не володіли інформацією залишилось лише 4 дні, для того щоб підготувати вказані аналізи, що є не достатнім враховуючи положення ГОСТ 30425-97.

Окрім того Звертаю увагу колегії, що Замовником окремо встановлено вимогу, що дані документи мають видані лише лабораторією, яка відповідає ДСТУ EN ISO/IEC 17025, тобто фактично обмежує кількість лабораторій до яких можна звернутись для виготовлення даних документів, однак відповідність даному стандарту не обов’язковим для лабораторій, окрім того, не зважаючи на наявність відповідності даному стандарту, лабораторія повинна проводити випробування всіх показників які містяться в Додатку 3 до тендерної документації.

Також прошу взяти до уваги, що Замовником встановлено також вимогу, згідно якої вказаний документ має бути виданий (і) у поточному році, відносно дати оголошення про проведення процедури закупівлі.
При цьому, що Замовник не враховує ті обставини, що можливо бути подана Скарга на умови тендерної пропозиції, при які строк для подання тендерних пропозицій може бути продовжений до 2025 року, а також Замовник може самостійно внести зміни та продовжити строк для подання тендерних пропозицій, одна в даному випадку зважаючи на значний термін проведення даних випробувань виконання даної вимоги також є не можливим.

Враховуючи дану вимогу замовника, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які провели у 2024 році відповідні випробування, які є значними виходячи зі змісту технічних та якісних вимог предмету закупівлі, які оформленні протоколом випробувань або експертним висновком, а також проведені лабораторією яка відповідає вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025.

З огляду на дану вимогу прийняти участь у цій закупівлі зможуть тільки ті учасники, які мають вказаний документ, який був виготовлений до внесення відповідних змін, так який повністю відповідає вимогам Замовника, що є дискримінаційною умовою щодо Скаржника та багатьох інших потенційних учасників закупівлі.
Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (ті учасники, що не мають таких документів, і до того ж не зобов’язані їх отримувати), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.

Таким чином тендерна документації Замовника в порушення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» містить вимог, наявність яких не передбачено чинним законодавством України враховуючи специфіку предмета закупівлі даних торгів.

Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників, адже участь в даній закупівлі зможе взяти обмежене коло учасників, а можливо і один конкретно визначений.

Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів усунути порушення норм чинного законодавства, а також усунути дискримінаційну вимогу, яка наведена у п. 3.2. Додатку 1 до тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації