• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • 2

ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (Лот 1: Бензин А-95, Паливо дизельне; Лот 2: Бензин А-95, Паливо дизельне (для генераторів).)

Лот 1: Бензин А-95, Паливо дизельне - КЕКВ 2210; Лот 2: Бензин А-95, Паливо дизельне (для генераторів) - КЕКВ 2275 Пунктом 10 Особливостей встановлено, що замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару. Таким чином, враховуючи вартісні межі, передбачені Особливостями для даної закупівлі, є необхідність у прийнятті рішення про проведення процедури відкриті торги, у порядку, визначеному Особливостями.

Торги не відбулися

500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 1 000.00 UAH
Період оскарження: 20.12.2024 13:49 - 02.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: f6fc212885c44aa79ff74756f5173db7
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-20-011724-a.c1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 03.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.12.2024 14:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.01.2025 16:18
Дата виконання рішення Замовником: 31.01.2025 14:43
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно протоколу Уповноваженої особи №38 від 31 січня 2025 року на виконання рішення №78-р/пк-пз від 03.01.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення внести відповідні зміни. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Перелік змін, що вносяться до тендерної документації: ДОДАТОК 3 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ викладено у новій редакції. Тендерна Документація викладена в новій редакції та затверджена протоколом №38. Додаток 1 до Тендерної документації викладено у новій редакції. Враховуючи викладене, необхідно внести зміни до тендерної документації шляхом затвердження нової редакції тендерної документації. Відповідно до пункту 54 Особливостей зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. Отже, необхідно оприлюднити в електронній системі закупівель нову редакцію тендерної документації (з Додатками до неї), у т. ч. проєкту договору про закупівлю, та перелік змін, що вносяться, у строк, встановлений пунктом 54 Особливостей. ВИРІШИЛА: 1. Внести зміни до тендерної документації шляхом затвердження нової редакції тендерної документації (з Додатками до неї), в т. ч. проєкту договору про закупівлю, та переліку змін, що вносяться. 2. Оприлюднити нову редакцію тендерної документації та перелік змін, що вносяться, в електронній системі закупівель.
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 11ab35d513804ec2867b6eeee355d2a5
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають в наявності автозаправну станцію у радіусі не більше 5 км від розташування інтернату.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:

1.1. В п. 3.2. Додатку № 3 до ТД: Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають в наявності автозаправну станцію у радіусі не більше 5 км від розташування інтернату:
«3.2. Наявність автозаправної станції у радіусі не більше 5 км від розташування інтернату.»

Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС у радіусі не більше 5 км від розташування інтернату, - що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
Місцезнаходження (розташування) інтернату: 19702, Україна, Черкаська область, Золотоніський район, с. Бакаївка, вул. Монастирська, буд. 3.
Виконати такі умови тендерної документації зможуть виконати виключно учасники, які мають АЗС, що знаходиться у радіусі не більше 5 км від розташування інтернату, що свідчить про дискримінаційні умови тендерної документації, які суперечать ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 29 Особливостей, зокрема в частині встановлення вимог наявності матеріально-технічної бази учасника.

На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта за адресами:
БРСМ-Нафта: АЗК БРСМ Нафта - Turbota Pro автодорога Бориспіль-Дніпропетровськ, село Згар, Черкаська область, 19782 – радіус 7,05 км від АЗС до інтернату, який знаходиться за адресою: 19702, Україна, Черкаська область, Золотоніський район, с. Бакаївка, вул. Монастирська, буд. 3.
Та АЗС відповідної мережі по всій території України.
Але при цьому, село Згар, Черкаської області (в якому Скаржник пропонує Замовнику АЗС) – знаходиться в радіусі БІЛЬШЕ ніж 5 км від розташування інтернату, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги в частині наявності АЗС в радіусі, чітко визначеного замовником, який повинен становити не більше 5 км від розташуванням інтернату (19702, Україна, Черкаська область, Золотоніський район, с. Бакаївка, вул. Монастирська, буд. 3).
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремому населеному пункті, – виконати таку умову зможе обмежена кількість постачальників.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
При цьому, АЗС Скаржника знаходиться в радіусі більшому, ніж 5 км, а саме в радіусі 7,05 км та має юридичну адресу: автодорога Бориспіль-Дніпропетровськ, село Згар, Черкаська область, 19782.
Вимогою щодо місцезнаходження АЗС, а саме: Наявність автозаправної станції у радіусі не більше 5 км від розташування інтернату, Замовник встановлює кваліфікаційну вимогу тендерної документації до учасників, а саме наявність матеріально-технічної бази учасника (наявності АЗС, при цьому з обмеженим місцерозташуванням), що суперечить п. 29 Особливостей.
Також, варто звернути увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти (Лот 1: Бензин А-95, Паливо дизельне;
Лот 2: Бензин А-95, Паливо дизельне (для генераторів).)

З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- Наявність автозаправної станції у радіусі не більше 5 км від розташування інтернату.
Скаржника може запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 608c990a81434a98a76d3e8c59fd1f72
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати послуги доставки пального на локацію Замовника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1.2. В п. 3.2. Додатку № 3 до ТД: Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати послуги доставки пального на локацію Замовника:
«3.4. Можливість доставки пального на локацію Замовника. Оскільки, пальне має цільове призначення до використання генераторами під час прогнозованих чергових і аварійних відключень електричної енергії, а також за відсутності в установі резервуарів для зберігання пального може виникнути проблема відсутності палива у вихідні дні чи у нічний час. При нагальній потребі та неможливості Замовника забрати пальне на АЗС постачальника самостійно, Учасник повинен врахувати та мати можливість доставки пального на локацію Замовника, про що надати у складі Тендерної пропозиції гарантійний лист, щодо можливості доставки пального на локацію Замовника у визначений час та обов’язково зазначити в ньому телефонні номери за зверненням на які, дана послуга буде надана. Поставка замовленого пального наливом за місцем поставки: 19702, Україна, Черкаська область, Золотоніський район, с. Бакаївка, вул. Монастирська, буд. 3, здійснюється за рахунок Постачальника та у невеликих обсягах, згідно заявки Замовника. Учасник визначає ціни на товар, який він пропонує поставити за Договором про закупівлю з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені. Не врахована учасником вартість окремих послуг, не сплачується Замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній ціні його пропозиції, за результатами проведеного аукціону. Загальна вартість пропозиції і всі інші ціни повинні бути чітко та остаточно визначені.»


Також, Згідно п.5.4. Додатку № 4 до ТД (Проєкту договору), - Поставка замовленого пального наливом за місцем поставки: 19702, Україна, Черкаська область, Золотоніський район, с. Бакаївка, вул. Монастирська, буд. 3, здійснюється за рахунок Постачальника та у невеликих обсягах, згідно заявки Замовника.
Замовник також встановлює умову згідно якої, при нагальній потребі та неможливості Замовника забрати пальне на АЗС постачальника самостійно, Учасник повинен врахувати та мати можливість доставки пального на локацію Замовника на наступних умовах: «гарантійний лист, щодо можливості доставки пального на локацію Замовника у визначений час та обов’язково зазначити в ньому телефонні номери за зверненням на які, дана послуга буде надана.»
Звертаємо увагу Комісії, що відповідна закупівля оголошення Замовником по процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ (з особливостями) на закупівлю товару за ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ:
«ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти
Лот 1: Бензин А-95, Паливо дизельне;
Лот 2: Бензин А-95, Паливо дизельне (для генераторів).»

При цьому, форма відпуску палива з АЗС зазначена у п. 3.1. Додатку № 3 до ТД, а саме: 3.1.Відпуск нафтопродуктів Покупцю здійснюється цілодобово по талонах або картках, або відомості, що є документом обов’язкової звітності і підставою для відвантаження нафтопродуктів з АЗС Постачальника (у тому числі партнерських). Надати довідку із зазначенням виду відпуску пального на запропонованій АЗС Учасника.
Замовником визначена умова в частиі обмеження місцезнаходження АЗС в радусі не більше 5 км, а також ще додаткова встановлена умова: При нагальній потребі та неможливості Замовника забрати пальне на АЗС постачальника самостійно, Учасник повинен врахувати та мати можливість доставки пального на локацію Замовника на умовах «НАДАННЯ ПОСЛУГ» (про що учасник надає гарантійний лист у складі пропозиції).
Такою вимогою, Замовник фактично змінив предмет закупівлі, що суперечить чинним вимогам законодавства у сфері публічних закупівель.
Згідно ЗУ «Про публічні закупівлі», Послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації.
Замовником оголошено закупівлю на придбання Товару, а не оголосив закупівлю на придбання послуг з доставки пального на локацію Замовника у визначений час, що свідчить про суперечливі вимоги тендерної документації та такі що дискримінують Скаржника, який може запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Такі вимоги тендерної документації в частині «послуг з доставки пального» не узгоджуються з предметом закупівлі, з урахуванням, що закупівлі за ідентифікатором UA-2024-12-20-011724-a має вид предмета закупівлі: Товари, а саме: «паливо по бланкам дозволу (талонам, картках)».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: f68c8797c850459980aa082c8737781d
Заголовок пункту скарги: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник вимагає надання Довідки із зазначенням САМЕ ДАТИ, до якої необхідно отоварити талони/скретч-картки.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.3. В п. 4. Додатку № 3 до ТД: Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник вимагає надання Довідки із зазначенням САМЕ ДАТИ, до якої необхідно отоварити талони/скретч-картки:
«4. Довідка на офіційному бланку (у разі наявності), із зазначенням інформації про предмет закупівлі, зокрема, країна походження, номінал талонів/скретч-карток, дата, до якої необхідно отоварити талони/скретч-картки, інша інформація, яку Учасник вважає за доцільне вказати»

Замовником встанволена вимога в частині надання від учасника Довідки, із зазначенням САМЕ дати, до якої необхідно отоварити талони/скретч-картки, - що є обмежувальною для Скаржника та такою, що не надає можливості якісно підготувати тендерну пропозицію, з огляду на наступне:
Дата — запис, що містить в собі число місяця, місяць та рік, іноді день тижня, номер тижня в році та систему літочислення.
Скаржника планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Умовами укладеного партнерського договору з мережею АЗС передбачено наступне:
п. 1.2.1. Договору передбачено, що бланк-дозвiл (талони) - спецiальний документ, який мас встановлену Продавцем форму, змiст, ступiнь захисту, строк дii, порядковий номер, тощо, та дозволяе його пред'явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ вiдповiдного найменування, марки та у кiлькостi, що зазначенi у ньому. Бланк-дозвiл видаеться Продавцем на умовах, передбачених цим ,Договором.
п. 2.1.2 Договору передбачено, що Продавець, на пiдтвердження свого обов'язку, що випливас з цього Договору, видає Покупцевi бланки-дозволи вiдповiдного номiналу, марки на всю кiлькiсть оплачених ПММ згiдно з рахунком-фактурою. Бланки-дозволи, у розумiннi цього Договору, є разовими и та мають строк дii (строк дii бланку-дозволу зазначається на зворотнiй стороні бланку-дозволу).
п. 2.3 Договору передбачено, що Пiд час видачi бланкiв-дозволiв Продавець видає Покупцю видаткову накладну.

Тож, з огляду на вищезазначене, встановлен факт того, що бланк-дозвіл (талон), введений в обіг мережі БРСМ-нафта – містить строк дії, але ЗАЗНАЧАЄМО, що відповідний строк дії зазначається емітентом талонів (партнером Скаржника) та вироховується наступним чином:
дата видаткової накладної (за якою видаються бланки-дозволи) + строк дії талонів (6 місяців) = “дата”, до якої необхідно отоварити талони/скретч-картки.
З урахуванням факту того, що Скаржник не може знати, якою САМЕ датою буде укладено договір за результатом проведеної процедури закупівлі, та КОЛИ САМЕ Замовник здійснить заявку на постачання палива, - Скаржник не має можливості зазначити актуальну САМЕ дату, до якої будуть дійсні талони.
Згідно п.6.3. Додатку № 4 до ТД (Проєкту договору), - Постачальник зобов’язаний:
надавати рахунок – фактуру та видаткову накладну на оплату товару протягом одного дня з моменту отримання заявки від Покупця;
- забезпечити цілодобову заправку автомобілів Покупця по бланках дозволів (талонах, картках), включаючи суботу, неділю та святкові дні. Заправка автотранспорту здійснюється відповідно до потреб Покупця;
Тобто, Талони мережі АЗС БРСМ-нафта, містять строк дії 6 місяців, з моменту відвантаження Товару (дата підписання видаткової накладної), а з урахуванням того, що Замовнику будуть відвантажені талони протягом ОДНОГО дня з моменту отримання заявки від Покупця (Замовника) (згідно п. 6.3. Проєкту договору (Додаток № 4 до ТД)), - наявні суперечливі вимоги тендерної документації, які позбавляють Скаржника можливості подати тендерну пропозицію якісно та актуально.
На виконання вимоги в частині: «4. Довідка на офіційному бланку (у разі наявності), із зазначенням інформації про предмет закупівлі, зокрема, країна походження, номінал талонів/скретч-карток, дата, до якої необхідно отоварити талони/скретч-картки, інша інформація, яку Учасник вважає за доцільне вказати», - Скаржник може надати Довідку на офіційному бланку (у разі наявності), із зазначенням інформації про предмет закупівлі, зокрема, країна походження, номінал талонів/скретч-карток, та зазначити СТРОК ДІЇ таких талонів (який складає - 6 місяців з дати підписання видаткової накладної), протягом якого необхідно буде отоварити талони/скретч-катки.
Але при цьому, Скаржник не може зазначити на етапі подання пропозиції Довідку із зазначенням САМЕ ДАТИ, до якої необхідно отоварити талони/скретч-картки, яка буде зазначена на талоні, які будуть постачатися протягом одного дня з моменту отримання заявки від Покупця (Замовника) за укладеним в майбутньо укладеному Договорі про закупівлю, оскільки тендерна документація НЕ МІСТИТЬ інформації про дату, якою Замовником буде направлена Заявка до Постачальника (на даному етапі процедури закупівлі - учасника).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти (Лот 1: Бензин А-95, Паливо дизельне;
Лот 2: Бензин А-95, Паливо дизельне (для генераторів).)
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- Довідки, із зазначенням САМЕ дати, до якої необхідно отоварити талони/скретч-картки .
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації