-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з охорони майна за допомогою системи охоронної сигналізації за адресою: м. Рівне, вул. Ж. Кюрі 19 Б та м. Рівне, вул. Фабрична, 5а
Торги відмінено
20 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 204.00 UAH
мін. крок: 1% або 204.00 UAH
Період оскарження:
19.12.2024 14:27 - 11.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі за предметом: Послуги з охорони майна за допомогою системи охоронної сигналізації за адресою: м. Рівне, вул. Ж. Кюрі 19 Б та м. Рівне, вул. Фабрична, 5а (за кодом ДК 021:2015:79710000-4 – “Охоронні послуги”)
Номер:
5b8c3e5ef6874488ba37906869f6e668
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-19-013392-a.c1
Назва:
СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі за предметом: Послуги з охорони майна за допомогою системи охоронної сигналізації за адресою: м. Рівне, вул. Ж. Кюрі 19 Б та м. Рівне, вул. Фабрична, 5а (за кодом ДК 021:2015:79710000-4 – “Охоронні послуги”)
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 3. Сертифікат на пульт централізованого спостереження.pdf 22.12.2024 16:53
- 2. Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної ді… - Постанова № 960 від 18.11.2015 - d450191-20230621.pdf 22.12.2024 16:54
- 1. ISO 9001_ПП ПОШ.pdf 22.12.2024 16:54
- Скарга UA-2024-12-19-013392-a_ПП ПОШ.docx.p7s.zip 22.12.2024 16:54
- Скарга UA-2024-12-19-013392-a_ПП ПОШ.docx 22.12.2024 16:54
- sign.p7s 22.12.2024 16:54
- рішення від 25.12.2024 №20574.pdf 25.12.2024 14:54
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.01.2025 №100.pdf 06.01.2025 13:26
- рішення від 03.01.2025 №100.pdf 06.01.2025 17:22
- Пояснення для АМКУ охорона Кюрі, Фабрична.pdf 27.12.2024 09:33
- Пояснення для АМКУ охорона Кюрі, Фабрична.doc 27.12.2024 09:33
- Протокол надання пояснень АМКУ.pdf 27.12.2024 09:52
- Протокол надання пояснень АМКУ.docx 27.12.2024 09:52
- Протокол повідомлення АМКУ.pdf 08.01.2025 10:29
- Протокол повідомлення АМКУ про виконання рішення.docx 08.01.2025 10:29
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.12.2024 14:54
Дата розгляду скарги:
03.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.12.2024 14:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.01.2025 17:23
Дата виконання рішення Замовником:
08.01.2025 10:29
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Враховуючи положення Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі- Постанова), Положення про уповноважену особу, що затверджене наказом комунального підприємства «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Рівненської обласної ради від 17 січня 2023 року № 12-од, На виконання рішення Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 100-р/пк-пз від 03.01.2025, статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”, п.55-67 Постанови, п.67 Постанови,
Відповідно до абз. 3, абз.4 п.54 Постанови Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
У разі усунення замовником порушень, зазначених у скарзі, замовник протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повинен повідомити про це органу оскарження та розмістити підтвердження в електронній системі закупівель.
ВИРІШИЛА:
-Повідомити орган Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо виконання рішення № 100-р/пк-пз від 03.01.2025 за предметом закупівлі: “Послуги з охорони майна за допомогою системи охоронної сигналізації за адресою: м. Рівне, вул. Ж. Кюрі 19 Б та м. Рівне, вул. Фабрична, 5а” за ДК 021:2015: “79710000-4” Охоронні послуги, ідентифікатор закупівлі (UA-2024-12-19-013392-a) про внесені зміни до тендерної документації та завантажені до ЕСЗ о 09:58 год. 08.01.2025 року у вигляді файлів у форматі пдф: протокол внесення змін до ТД.pdf та у форматі docx: ТД Нова редакція.docx; Протокол внесення змін до ТД №18 від 08.01.25.docx; Перелік змін.docx; Додаток №5 Документи учасника НОВА РЕДАКЦІЯ.docx; Додаток №2 Технічні характеристики НОВА РЕДАКЦІЯ.docx; Додаток № 6 Документи переможця НОВА РЕДАКЦІЯ.docx.
Замовником також було продовжено строк подання пропозицій: 14.01.2025 року 09:00 в ЕСЗ та в тендерній документації.
-Внести зміни до тендерної документації закупівлі за предметом закупівлі: “Послуги з охорони майна за допомогою системи охоронної сигналізації за адресою: м. Рівне, вул. Ж. Кюрі 19 Б та м. Рівне, вул. Фабрична, 5а” за ДК 021:2015: “79710000-4” Охоронні послуги, ідентифікатор закупівлі (UA-2024-12-19-013392-a), а саме:
- абз.2 п.8. Додатку 2 до ТД Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:
- здійснювати обслуговування сигналізації та усувати її несправності за письмовою або усною заявою Замовника в технічно можливий строк, на підтвердження можливості виконання технічного обслуговування та усунення несправностей, надати у складі пропозиції cкановану копію діючого на момент подання сертифікату відповідності вимогам стандартів ДСТУ CLC/TS 50131-7:2014, ДСТУ 4030-2001, ДСТУ EN 16763:2017. Сертифікат повинен бути виданий органом з сертифікації, який офіційно акредитований Національним агентством з акредитації України у відповідності до Сфери акредитації органів сертифікації, що повинно бути підтверджено наданням у складі тендерної пропозиції чинного атестата про акредитацію, дійсного на момент подання тендерної пропозиції
- п.2 Інформація про кваліфікаційні (кваліфікаційний) критерії (критерій), про спосіб підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (критерію), інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у відкритих торгах, інші встановлені вимоги Додатку 2 до ТД Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:
2. Інформація про спосіб підтвердження відповідності УЧАСНИКА встановленим вимогам згідно із законодавством, технічним, якісним вимогам та інші документи, які має надати Учасник у складі тендерної пропозиції
Учасник має гарантувати здійснення обслуговування сигналізації та усунення її несправностей за письмовою або усною заявою Замовника в технічно можливий строк, на підтвердження можливості виконання технічного обслуговування та усунення несправностей, має надати у складі пропозиції cкановану копію діючого на момент подання сертифікату відповідності вимогам стандартів ДСТУ CLC/TS 50131-7:2014, ДСТУ 4030-2001, ДСТУ EN 16763:2017. Сертифікат повинен бути виданий органом з сертифікації, який офіційно акредитований Національним агентством з акредитації України у відповідності до Сфери акредитації органів сертифікації, що повинно бути підтверджено наданням у складі тендерної пропозиції чинного атестата про акредитацію, дійсного на момент подання тендерної пропозиції
-абз.1 додатку № 5 до ТД Документи учасника Інформація про спосіб підтвердження відповідності УЧАСНИКА встановленим вимогам згідно із законодавством, технічним, якісним вимогам та інші документи, які має надати Учасник у складі тендерної пропозиції:
Учасник має гарантувати здійснення обслуговування сигналізації та усунення її несправностей за письмовою або усною заявою Замовника в технічно можливий строк, на підтвердження можливості виконання технічного обслуговування та усунення несправностей, має надати у складі пропозиції cкановану копію діючого на момент подання сертифікату відповідності вимогам стандартів ДСТУ CLC/TS 50131-7:2014, ДСТУ 4030-2001, ДСТУ EN 16763:2017. Сертифікат повинен бути виданий органом з сертифікації, який офіційно акредитований Національним агентством з акредитації України у відповідності до Сфери акредитації органів сертифікації, що повинно бути підтверджено наданням у складі тендерної пропозиції чинного атестата про акредитацію, дійсного на момент подання тендерної пропозиції.
-абз. 11 додатку № 6 до ТД Документи переможця:
- здійснювати обслуговування сигналізації та усувати її несправності за письмовою або усною заявою Замовника в технічно можливий строк, на підтвердження можливості виконання технічного обслуговування та усунення несправностей, надати у складі пропозиції cкановану копію діючого на момент подання сертифікату відповідності вимогам стандартів ДСТУ CLC/TS 50131-7:2014, ДСТУ 4030-2001, ДСТУ EN 16763:2017. Сертифікат повинен бути виданий органом з сертифікації, який офіційно акредитований Національним агентством з акредитації України у відповідності до Сфери акредитації органів сертифікації, що повинно бути підтверджено наданням у складі тендерної пропозиції чинного атестата про акредитацію, дійсного на момент подання тендерної пропозиції;
- абз.3 Розділу ІV.Подання та розкриття тендерної пропозиції
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 27.12.2024 року до 09:00
викласти в наступній редакції:
- абз.3 Розділу ІV.Подання та розкриття тендерної пропозиції
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 14.01.2025 року до 09:00
Після внесених змін:
- Те, що виділено червоним і закреслено вважати таким, що недійсне – ПРИКЛАД
- Те, що виділене зеленим – вважати дійсним – ПРИКЛАД
2. Забезпечити оприлюднення інформації, через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 Закону та п.67 Постанови.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
899e17cdc8d3486c85bad4dd245295b7
Заголовок пункту скарги:
Відповідно п.5 Додатку 2 до Документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно п.5 Додатку 2 до Документації:
«5. Переможець торгів у рамках укладеного договору надає послуги за допомогою змонтованих на об’єкті охорони спільно діючих технічних засобів, які призначені для контролю та передачі на ПЦС тривожних сповіщень. Пункт централізованого спостереження повинен відповідати вимогам ДСТУ EN 50518:2019. На підтвердження надати у складі пропозиції cкановану копію діючого на момент подання сертифікату відповідності головного пункту централізованого спостереження (ГПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень (ЦСПТС) і послуги з централізованого спостереження за підохоронними об’єктами, який відповідає вимогам ДСТУ ЕN 50518-2019. Сертифікат повинен бути виданий органом з сертифікації, який офіційно акредитований Національним агентством з акредитації України у відповідності до Сфери акредитації органів сертифікації, що повинно бути підтверджено наданням у складі тендерної пропозиції чинного атестата про акредитацію, дійсного на момент подання тендерної пропозиції. У разі встановлення Переможцем власного обладнання, необхідного для надання послуг він зобов’язаний демонтувати наявне, передати його Замовнику та встановити по закінченню строку дії Договору»
Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушують права потенційних учасників у тому числі і Скаржника та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Скаржник має намір прийняти участь у даній закупівлі, проте дискримінаційні вимоги Замовника не дозволяють прийняти в ній участь.
Скаржник вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним:
На сьогоднішній день відсутні законодавчі підстави вимагати даний сертифікат. Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 № 28, затверджено Перелік продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні. Даний перелік містив таке обладнання як: Прилади охоронних теле(відео)систем, Пристрої охоронних теле(відео)систем. Вираз «пункт централізованого спостереження (ПЦС)» в даному переліку взагалі ніколи не був передбачений.
Також зазначаємо, що даний наказ втратив чинність від 16.03.2018, отже і не підлягає обов'язковій сертифікації відповідно пункт централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень і послуг з централізованого спостереження.
Додатково зазначаємо, що жодним акредитованим органом не видається СЕРТИФІКАТ ВІДПОВІДНОСТІ НА ПОСЛУГИ, оскільки СЕРТИФІКУВАТИСЯ МОЖЕ ЛИШЕ ПРОДУКЦІЯ.
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачається два види оцінки відповідності: обов’язкова та добровільна. Обов’язкове проведення оцінки відповідності вимогам технічних регламентів здійснюється у випадках передбачених у технічних регламентах.
Технічний регламент ДСТУ 4030-2001, ГСТУ 78.11.001-1998 не передбачає обов’язкової оцінки відповідності ПОСЛУГ.
Скаржник надає ПОСЛУГИ, а не ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме охоронні послуги, отже не може мати даного сертифікату.
Декрет КМУ № 46-93 втратив чинність від 01.01.2018, про що також є лист Мінекономрозвитку від 12.01.2018 р. № 3433-06/1382-07, де зазначено, що "З 01.01.2018 у зв'язку із втратою чинності Декрету державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.2018 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації. Отже, з 01.01.2018 органи із сертифікації при проведенні будь-яких видів робіт із сертифікації не можуть посилатися на рішення про їх призначення органами із сертифікації в державній системі сертифікації та використовувати у своїй діяльності бланки документів (крім бланків копій документів) державної системи сертифікації.
Згідно з ч.11 ст.26 Закону України «Про публічна закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником."
Додатково повідомляємо, що сертифікація на відповідність положенням будь-яких стандартів, у тому числі державних стандартів України, може здійснюватись суб’єктами господарювання виключно на добровільних засадах, за наявності у них такої потреби. Для розуміння ситуації слід зазначити, що послуги із добровільної сертифікації центрів спостереження на комерційних засадах пропонуються Державним центром сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони. Так, на сайті ДЦСЗОП ДПО зазначено, що в системі поліції охорони запроваджені переклади Національних стандартів України ДСТУ EN 50518-1:2014, ДСТУ EN 50518-2:2014, ДСТУ EN 50518-3:2014, затверджені Наказом Департаменту поліції охорони від 30.12.2015 №45. Державний центр сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони ПРОПОНУЄ державним та приватним організаціям провести сертифікацію, що викладені в стандартах серії ДСТУ EN 50518.».
ВКАЗАНИЙ ЗАМОВНИКОМ ДСТУ ЕN 50518-2019 РЕГЛАМЕНТУЄ СЕРТЕФІКАЦІЮ ПРИЛАДІВ, А НЕ ДІЯЛЬНІСТЬ ОХОРОННИХ ПІДПРИЄМСТВ.
Отримання Управлінням Поліції Охорони "Сертифіката Відповідності" -являється внутрішньо регламентованим документом та отриманий він від ДЕПАРТАМЕНТУ ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ. Тобто головний департамент сертифікує свої філії на місцях, а точніше не філії а обладнання яке вони мають право там використовувати.
Дану сертифікацію проводить лише Департамент поліції охорони що на нашу думку є пов’язаною особою із Управлінням поліції охорони.
Додатково повідомляємо, що пункт централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень і послуг з централізованого спостереження (ЦСПТС) і послуг з централізованого спостереження за підохороними об’єктами в жодному разі не можуть бути продукцією, оскільки:
Продукція – це (англ. production, output, produce, нім. Produktion f, Erzeugnisse n pl, Produkte n pl, Güter n pl) — матеріальний результат трудової діяльності або виробничих процесів, що має корисні властивості і призначений для використання споживачем.
Послуга – це (англ. service) — це дія, результат якої споживається в процесі її виконання. Послуги становлять собою діяльність індивіда на користь іншої особи. «Цілеспрямована діяльність, результати якої мають прояв у корисному ефекті».
Оскільки продукція та послуги це зовсім різні поняття, вважаємо, що даний сертифікат, який вимагає замовник, не може вважатися сертифікатом.
Скаржник відповідно до наявної чинної ліцензії надає ПОСЛУГИ а не постачає ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме охоронні послуги, отже не може мати сертифікату на продукцію.
Ми, як потенційний учасник маємо чинний сертифікат на систему управління якості стосовно діяльності приватних охоронних служб, обслуговування систем безпеки і т.д ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» та сертифікат відповідності на пульт централізованого спостереження охоронно-пожежний (ПЦС) безпровідного каналу зв’язку GSM “Орлан” з програмним забезпеченням “Фенікс HD” версії 1.0.58.1, виданий виробнику ТОВ «ОХОРОНА І БЕЗПЕКА»
Проте, відповідно до умов даної тендерної документації, ми не можемо прийняти участь у даній закупівлі, бо Замовник обмежив коло учасників і вимагає надання саме діючого на момент подання сертифікату відповідності головного пункту централізованого спостереження (ГПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень (ЦСПТС) і послуги з централізованого спостереження за підохоронними об’єктами, який відповідає вимогам ДСТУ ЕN 50518-2019. Сертифікат повинен бути виданий органом з сертифікації, який офіційно акредитований Національним агентством з акредитації України у відповідності до Сфери акредитації органів сертифікації, що повинно бути підтверджено наданням у складі тендерної пропозиції чинного атестата про акредитацію, дійсного на момент подання тендерної пропозиції.
«5. Переможець торгів у рамках укладеного договору надає послуги за допомогою змонтованих на об’єкті охорони спільно діючих технічних засобів, які призначені для контролю та передачі на ПЦС тривожних сповіщень. Пункт централізованого спостереження повинен відповідати вимогам ДСТУ EN 50518:2019. На підтвердження надати у складі пропозиції cкановану копію діючого на момент подання сертифікату відповідності головного пункту централізованого спостереження (ГПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень (ЦСПТС) і послуги з централізованого спостереження за підохоронними об’єктами, який відповідає вимогам ДСТУ ЕN 50518-2019. Сертифікат повинен бути виданий органом з сертифікації, який офіційно акредитований Національним агентством з акредитації України у відповідності до Сфери акредитації органів сертифікації, що повинно бути підтверджено наданням у складі тендерної пропозиції чинного атестата про акредитацію, дійсного на момент подання тендерної пропозиції. У разі встановлення Переможцем власного обладнання, необхідного для надання послуг він зобов’язаний демонтувати наявне, передати його Замовнику та встановити по закінченню строку дії Договору»
Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушують права потенційних учасників у тому числі і Скаржника та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Скаржник має намір прийняти участь у даній закупівлі, проте дискримінаційні вимоги Замовника не дозволяють прийняти в ній участь.
Скаржник вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним:
На сьогоднішній день відсутні законодавчі підстави вимагати даний сертифікат. Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 № 28, затверджено Перелік продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні. Даний перелік містив таке обладнання як: Прилади охоронних теле(відео)систем, Пристрої охоронних теле(відео)систем. Вираз «пункт централізованого спостереження (ПЦС)» в даному переліку взагалі ніколи не був передбачений.
Також зазначаємо, що даний наказ втратив чинність від 16.03.2018, отже і не підлягає обов'язковій сертифікації відповідно пункт централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень і послуг з централізованого спостереження.
Додатково зазначаємо, що жодним акредитованим органом не видається СЕРТИФІКАТ ВІДПОВІДНОСТІ НА ПОСЛУГИ, оскільки СЕРТИФІКУВАТИСЯ МОЖЕ ЛИШЕ ПРОДУКЦІЯ.
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачається два види оцінки відповідності: обов’язкова та добровільна. Обов’язкове проведення оцінки відповідності вимогам технічних регламентів здійснюється у випадках передбачених у технічних регламентах.
Технічний регламент ДСТУ 4030-2001, ГСТУ 78.11.001-1998 не передбачає обов’язкової оцінки відповідності ПОСЛУГ.
Скаржник надає ПОСЛУГИ, а не ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме охоронні послуги, отже не може мати даного сертифікату.
Декрет КМУ № 46-93 втратив чинність від 01.01.2018, про що також є лист Мінекономрозвитку від 12.01.2018 р. № 3433-06/1382-07, де зазначено, що "З 01.01.2018 у зв'язку із втратою чинності Декрету державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.2018 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації. Отже, з 01.01.2018 органи із сертифікації при проведенні будь-яких видів робіт із сертифікації не можуть посилатися на рішення про їх призначення органами із сертифікації в державній системі сертифікації та використовувати у своїй діяльності бланки документів (крім бланків копій документів) державної системи сертифікації.
Згідно з ч.11 ст.26 Закону України «Про публічна закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником."
Додатково повідомляємо, що сертифікація на відповідність положенням будь-яких стандартів, у тому числі державних стандартів України, може здійснюватись суб’єктами господарювання виключно на добровільних засадах, за наявності у них такої потреби. Для розуміння ситуації слід зазначити, що послуги із добровільної сертифікації центрів спостереження на комерційних засадах пропонуються Державним центром сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони. Так, на сайті ДЦСЗОП ДПО зазначено, що в системі поліції охорони запроваджені переклади Національних стандартів України ДСТУ EN 50518-1:2014, ДСТУ EN 50518-2:2014, ДСТУ EN 50518-3:2014, затверджені Наказом Департаменту поліції охорони від 30.12.2015 №45. Державний центр сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони ПРОПОНУЄ державним та приватним організаціям провести сертифікацію, що викладені в стандартах серії ДСТУ EN 50518.».
ВКАЗАНИЙ ЗАМОВНИКОМ ДСТУ ЕN 50518-2019 РЕГЛАМЕНТУЄ СЕРТЕФІКАЦІЮ ПРИЛАДІВ, А НЕ ДІЯЛЬНІСТЬ ОХОРОННИХ ПІДПРИЄМСТВ.
Отримання Управлінням Поліції Охорони "Сертифіката Відповідності" -являється внутрішньо регламентованим документом та отриманий він від ДЕПАРТАМЕНТУ ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ. Тобто головний департамент сертифікує свої філії на місцях, а точніше не філії а обладнання яке вони мають право там використовувати.
Дану сертифікацію проводить лише Департамент поліції охорони що на нашу думку є пов’язаною особою із Управлінням поліції охорони.
Додатково повідомляємо, що пункт централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень і послуг з централізованого спостереження (ЦСПТС) і послуг з централізованого спостереження за підохороними об’єктами в жодному разі не можуть бути продукцією, оскільки:
Продукція – це (англ. production, output, produce, нім. Produktion f, Erzeugnisse n pl, Produkte n pl, Güter n pl) — матеріальний результат трудової діяльності або виробничих процесів, що має корисні властивості і призначений для використання споживачем.
Послуга – це (англ. service) — це дія, результат якої споживається в процесі її виконання. Послуги становлять собою діяльність індивіда на користь іншої особи. «Цілеспрямована діяльність, результати якої мають прояв у корисному ефекті».
Оскільки продукція та послуги це зовсім різні поняття, вважаємо, що даний сертифікат, який вимагає замовник, не може вважатися сертифікатом.
Скаржник відповідно до наявної чинної ліцензії надає ПОСЛУГИ а не постачає ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме охоронні послуги, отже не може мати сертифікату на продукцію.
Ми, як потенційний учасник маємо чинний сертифікат на систему управління якості стосовно діяльності приватних охоронних служб, обслуговування систем безпеки і т.д ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» та сертифікат відповідності на пульт централізованого спостереження охоронно-пожежний (ПЦС) безпровідного каналу зв’язку GSM “Орлан” з програмним забезпеченням “Фенікс HD” версії 1.0.58.1, виданий виробнику ТОВ «ОХОРОНА І БЕЗПЕКА»
Проте, відповідно до умов даної тендерної документації, ми не можемо прийняти участь у даній закупівлі, бо Замовник обмежив коло учасників і вимагає надання саме діючого на момент подання сертифікату відповідності головного пункту централізованого спостереження (ГПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень (ЦСПТС) і послуги з централізованого спостереження за підохоронними об’єктами, який відповідає вимогам ДСТУ ЕN 50518-2019. Сертифікат повинен бути виданий органом з сертифікації, який офіційно акредитований Національним агентством з акредитації України у відповідності до Сфери акредитації органів сертифікації, що повинно бути підтверджено наданням у складі тендерної пропозиції чинного атестата про акредитацію, дійсного на момент подання тендерної пропозиції.
×
-
Назва доказу:
Скан-копія сертифікату на пульт централізованого спостереження
-
Повʼязаний документ:
3. Сертифікат на пульт централізованого спостереження.pdf
-
-
Назва доказу:
Постанова КМУ від 18.11.2015 року №960 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності»
-
Повʼязаний документ:
2. Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної ді… - Постанова № 960 від 18.11.2015 - d450191-20230621.pdf
-
-
Назва доказу:
Скан-копія сертифікату на систему управління якістю, відповідно вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015; ISO 9001:2015, IDT)
-
Повʼязаний документ:
1. ISO 9001_ПП ПОШ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити дані дискримінаційні вимоги
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
fc0e4cf9babc47dbb31f3c1f4ee530f7
Заголовок пункту скарги:
Відповідно абзацу 2 п.8 Додатку 2 до Документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
2. Відповідно абзацу 2 п.8 Додатку 2 до Документації:
«- здійснювати обслуговування сигналізації та усувати її несправності за письмовою або усною заявою Замовника в технічно можливий строк, на підтвердження можливості виконання технічного обслуговування та усунення несправностей, надати у складі пропозиції cкановану копію діючого на момент подання сертифікату відповідності вимогам стандартів ДСТУ CLC/TS 50131-7:2014, ДСТУ 4030-2001, ДСТУ EN 16763:2017. Сертифікат повинен бути виданий органом з сертифікації, який офіційно акредитований Національним агентством з акредитації України у відповідності до Сфери акредитації органів сертифікації, що повинно бути підтверджено наданням у складі тендерної пропозиції чинного атестата про акредитацію, дійсного на момент подання тендерної пропозиції»
Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушують права потенційних учасників у тому числі і Скаржника та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Скаржник має намір прийняти участь у даній закупівлі, проте дискримінаці вимоги Замовника не дозволяють прийняти в ній участь.
Скаржник вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним:
На сьогоднішній день відсутні законодавчі підстави вимагати даний сертифікат. Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 № 28, затверджено Перелік продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні. Даний перелік містив таке обладнання як: Прилади охоронних теле(відео)систем, Пристрої охоронних теле(відео)систем.
Також зазначаємо, що даний наказ втратив чинність від 16.03.2018, отже і не підлягає обов'язковій сертифікації відповідно послуги зі спостереження за ручними системами тривожної сигналізації.
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачається два види оцінки відповідності: обов’язкова та добровільна. Обов’язкове проведення оцінки відповідності вимогам технічних регламентів здійснюється у випадках передбачених у технічних регламентах.
Технічний регламент ДСТУ 4030-2001, ГСТУ 78.11.001-1998 не передбачає обов’язкової оцінки відповідності ПОСЛУГ.
Скаржник надає ПОСЛУГИ, а не ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме послуги, отже не може мати даного сертифікату.
Декрет КМУ № 46-93 втратив чинність від 01.01.2018, про що також є лист Мінекономрозвитку від 12.01.2018 р. № 3433-06/1382-07, де зазначено, що "З 01.01.2018 у зв'язку із втратою чинності Декрету державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.2018 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації. Отже, з 01.01.2018 органи із сертифікації при проведенні будь-яких видів робіт із сертифікації не можуть посилатися на рішення про їх призначення органами із сертифікації в державній системі сертифікації та використовувати у своїй діяльності бланки документів (крім бланків копій документів) державної системи сертифікації.
Згідно з ч.11 ст.26 Закону, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Додатково повідомляємо, що сертифікація на відповідність положенням будь-яких стандартів, у тому числі державних стандартів України, може здійснюватися суб’єктами господарювання виключно на добровільних засадах, за наявності у них такої потреби. Для розуміння ситуації слід зазначити, що послуги із добровільної сертифікації на комерційних засадах пропонуються Державним центром сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони. Так, на сайті ДЦСЗОП ДПО зазначено, що в системі поліції охорони запроваджені переклади Національних стандартів України ДСТУ EN 50131-7:2014……., затверджені Наказом Департаменту поліції охорони від 30.12.2015 №45. Державний центр сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони ПРОПОНУЄ державним та приватним організаціям провести сертифікацію, що викладені в стандартах серії ДСТУ EN 50131.».
ВКАЗАНИЙ ДСТУ РЕГЛАМЕНТУЄ СЕРТЕФІКАЦІЮ ПРИЛАДІВ, А НЕ ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ.
Отримання Управлінням Поліції Охорони "Сертифіката Відповідності" -являється внутрішньо регламентованим документом та отриманий він від ДЕПАРТАМЕНТУ ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ. Тобто головний департамент сертифікує свої філії на місцях, а точніше не філії а обладнання яке вони мають право там використовувати.
Дану сертифікацію проводить виключно Департамент поліції охорони що на нашу думку є пов’язаною особою із Управлінням поліції охорони.
Додатково повідомляємо, що охоронні послуги в жодному разі не можуть бути продукцією, оскільки:
Продукція – це (англ. production, output, produce, нім. Produktion f, Erzeugnisse n pl, Produkte n pl, Güter n pl) — матеріальний результат трудової діяльності або виробничих процесів, що має корисні властивості і призначений для використання споживачем.
Послуга – це (англ. service) — це дія, результат якої споживається в процесі її виконання. Послуги становлять собою діяльність індивіда на користь іншої особи. «Цілеспрямована діяльність, результати якої мають прояв у корисному ефекті».
Оскільки продукція та послуги це зовсім різні поняття, вважаємо, що даний сертифікат, який видає орган сертифікації державного центру сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони не може вважатися сертифікатом.
Скаржник відповідно до наявної чинної ліцензії надає ПОСЛУГИ, а не постачає ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме охоронні послуги, отже не може мати сертифікату на продукцію.
Додатково повідомляємо, що Замовником у Документації встановлено дану вимогу, з метою лобіювання інтересів завідомо відомого переможця, а саме: Управління поліції охорони, оскільки лише вони мають даний сертифікат. Також, зовсім не зрозуміло до чого в даній закупівлі Замовником встановлено вимоги до проектування, технічного обслуговування та ремонту систем охоронної сигналізації так, як дані послуги не передбачені Документацією.
Ми, як потенційний учасник маємо чинний сертифікат на систему управління якості стосовно електромонтажних робіт відповідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» виданий іншим центром сертифікації.
Проте, відповідно до умов даної документації, ми не можемо прийняти участь у даній закупівлі, оскільки Замовник обмежив коло потенційних учасників і вимагає надання саме Сертифікат відповідності послуг, які підтверджують якість надання послуг з технічного обслуговування систем охоронної сигналізації у відповідності до вимог: ДСТУ СLС/ТS 50131-7:2019. Системи охоронної сигналізації. Частина 7. Правила застосування; ДСТУ 4030-2001 Системи тривожної сигналізації. Системи охоронного призначення; ДСТУ EN 16763:2017 Послуги та роботи щодо систем протипожежного захисту та систем охоронного призначення – виданий відповідним органом з сертифікації акредитованим національним органом України з акредитації.
Оскільки сертифікаціє є необов’язковою, Скаржник вважає, що кожен потенційний учасник в праві самостійно приймати рішення, щодо яких саме стандартів проводити ДОБРОВІЛЬНУ сертифікацію. Замовники не повинні втручатися в господарську діяльність підприємств.
«- здійснювати обслуговування сигналізації та усувати її несправності за письмовою або усною заявою Замовника в технічно можливий строк, на підтвердження можливості виконання технічного обслуговування та усунення несправностей, надати у складі пропозиції cкановану копію діючого на момент подання сертифікату відповідності вимогам стандартів ДСТУ CLC/TS 50131-7:2014, ДСТУ 4030-2001, ДСТУ EN 16763:2017. Сертифікат повинен бути виданий органом з сертифікації, який офіційно акредитований Національним агентством з акредитації України у відповідності до Сфери акредитації органів сертифікації, що повинно бути підтверджено наданням у складі тендерної пропозиції чинного атестата про акредитацію, дійсного на момент подання тендерної пропозиції»
Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушують права потенційних учасників у тому числі і Скаржника та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Скаржник має намір прийняти участь у даній закупівлі, проте дискримінаці вимоги Замовника не дозволяють прийняти в ній участь.
Скаржник вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним:
На сьогоднішній день відсутні законодавчі підстави вимагати даний сертифікат. Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 № 28, затверджено Перелік продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні. Даний перелік містив таке обладнання як: Прилади охоронних теле(відео)систем, Пристрої охоронних теле(відео)систем.
Також зазначаємо, що даний наказ втратив чинність від 16.03.2018, отже і не підлягає обов'язковій сертифікації відповідно послуги зі спостереження за ручними системами тривожної сигналізації.
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачається два види оцінки відповідності: обов’язкова та добровільна. Обов’язкове проведення оцінки відповідності вимогам технічних регламентів здійснюється у випадках передбачених у технічних регламентах.
Технічний регламент ДСТУ 4030-2001, ГСТУ 78.11.001-1998 не передбачає обов’язкової оцінки відповідності ПОСЛУГ.
Скаржник надає ПОСЛУГИ, а не ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме послуги, отже не може мати даного сертифікату.
Декрет КМУ № 46-93 втратив чинність від 01.01.2018, про що також є лист Мінекономрозвитку від 12.01.2018 р. № 3433-06/1382-07, де зазначено, що "З 01.01.2018 у зв'язку із втратою чинності Декрету державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.2018 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації. Отже, з 01.01.2018 органи із сертифікації при проведенні будь-яких видів робіт із сертифікації не можуть посилатися на рішення про їх призначення органами із сертифікації в державній системі сертифікації та використовувати у своїй діяльності бланки документів (крім бланків копій документів) державної системи сертифікації.
Згідно з ч.11 ст.26 Закону, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Додатково повідомляємо, що сертифікація на відповідність положенням будь-яких стандартів, у тому числі державних стандартів України, може здійснюватися суб’єктами господарювання виключно на добровільних засадах, за наявності у них такої потреби. Для розуміння ситуації слід зазначити, що послуги із добровільної сертифікації на комерційних засадах пропонуються Державним центром сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони. Так, на сайті ДЦСЗОП ДПО зазначено, що в системі поліції охорони запроваджені переклади Національних стандартів України ДСТУ EN 50131-7:2014……., затверджені Наказом Департаменту поліції охорони від 30.12.2015 №45. Державний центр сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони ПРОПОНУЄ державним та приватним організаціям провести сертифікацію, що викладені в стандартах серії ДСТУ EN 50131.».
ВКАЗАНИЙ ДСТУ РЕГЛАМЕНТУЄ СЕРТЕФІКАЦІЮ ПРИЛАДІВ, А НЕ ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ.
Отримання Управлінням Поліції Охорони "Сертифіката Відповідності" -являється внутрішньо регламентованим документом та отриманий він від ДЕПАРТАМЕНТУ ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ. Тобто головний департамент сертифікує свої філії на місцях, а точніше не філії а обладнання яке вони мають право там використовувати.
Дану сертифікацію проводить виключно Департамент поліції охорони що на нашу думку є пов’язаною особою із Управлінням поліції охорони.
Додатково повідомляємо, що охоронні послуги в жодному разі не можуть бути продукцією, оскільки:
Продукція – це (англ. production, output, produce, нім. Produktion f, Erzeugnisse n pl, Produkte n pl, Güter n pl) — матеріальний результат трудової діяльності або виробничих процесів, що має корисні властивості і призначений для використання споживачем.
Послуга – це (англ. service) — це дія, результат якої споживається в процесі її виконання. Послуги становлять собою діяльність індивіда на користь іншої особи. «Цілеспрямована діяльність, результати якої мають прояв у корисному ефекті».
Оскільки продукція та послуги це зовсім різні поняття, вважаємо, що даний сертифікат, який видає орган сертифікації державного центру сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони не може вважатися сертифікатом.
Скаржник відповідно до наявної чинної ліцензії надає ПОСЛУГИ, а не постачає ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме охоронні послуги, отже не може мати сертифікату на продукцію.
Додатково повідомляємо, що Замовником у Документації встановлено дану вимогу, з метою лобіювання інтересів завідомо відомого переможця, а саме: Управління поліції охорони, оскільки лише вони мають даний сертифікат. Також, зовсім не зрозуміло до чого в даній закупівлі Замовником встановлено вимоги до проектування, технічного обслуговування та ремонту систем охоронної сигналізації так, як дані послуги не передбачені Документацією.
Ми, як потенційний учасник маємо чинний сертифікат на систему управління якості стосовно електромонтажних робіт відповідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» виданий іншим центром сертифікації.
Проте, відповідно до умов даної документації, ми не можемо прийняти участь у даній закупівлі, оскільки Замовник обмежив коло потенційних учасників і вимагає надання саме Сертифікат відповідності послуг, які підтверджують якість надання послуг з технічного обслуговування систем охоронної сигналізації у відповідності до вимог: ДСТУ СLС/ТS 50131-7:2019. Системи охоронної сигналізації. Частина 7. Правила застосування; ДСТУ 4030-2001 Системи тривожної сигналізації. Системи охоронного призначення; ДСТУ EN 16763:2017 Послуги та роботи щодо систем протипожежного захисту та систем охоронного призначення – виданий відповідним органом з сертифікації акредитованим національним органом України з акредитації.
Оскільки сертифікаціє є необов’язковою, Скаржник вважає, що кожен потенційний учасник в праві самостійно приймати рішення, щодо яких саме стандартів проводити ДОБРОВІЛЬНУ сертифікацію. Замовники не повинні втручатися в господарську діяльність підприємств.
×
-
Назва доказу:
Постанова КМУ від 18.11.2015 року №960 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності»
-
Повʼязаний документ:
2. Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної ді… - Постанова № 960 від 18.11.2015 - d450191-20230621.pdf
-
-
Назва доказу:
Скан-копія сертифікату на систему управління якістю, відповідно вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015; ISO 9001:2015, IDT)
-
Повʼязаний документ:
1. ISO 9001_ПП ПОШ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до Документації та видалити дані дискримінаційні вимоги