-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Розчинники та змивки в асортименті
Завершена
150 462.33
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 752.31 UAH
мін. крок: 0.5% або 752.31 UAH
Період оскарження:
18.12.2024 16:19 - 31.12.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Оскарження неправомірного рішення щодо обрання переможця процедури закупівлі
Номер:
0b6f0d2f99e74892aca61419804f267e
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-18-019160-a.b1
Назва:
Оскарження неправомірного рішення щодо обрання переможця процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 1 - Додаток 3-технічна специфікація.pdf 15.01.2025 14:34
- СКАРГА - UA-2024-12-18-019160-a.pdf 15.01.2025 14:34
- СКАРГА - UA-2024-12-18-019160-a.docx 15.01.2025 14:34
- sign.p7s 15.01.2025 14:36
- рішення від 17.01.2025 № 751.pdf 17.01.2025 13:20
- Інформація про резолютивну частину рішення від 24.01.2025 № 1112.pdf 27.01.2025 11:54
- рішення від 24.01.2025 № 1112.pdf 27.01.2025 16:33
- Лист_61№687_20.01.2025 відповідь по суті скарги.docx 20.01.2025 13:39
- Лист_61№687_20.01.2025 відповідь по суті скарги_PS.PDF 20.01.2025 13:39
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.01.2025 15:03
Дата розгляду скарги:
24.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.01.2025 13:20
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
27.01.2025 16:33
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c776dd56e1c34d54825c6772b2889115
Заголовок пункту скарги:
Оскарження неправомірного рішення (протокол № 4 від 10.01.2025 року) щодо обрання переможця процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 5 Додатку №1 до тендерної документації (далі – ТД), Технічна пропозиція/технічна специфікація, яка має відповідати вимогам встановленим у Додатку №3 до тендерної документації, завірену підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника – фізичної особи, фізичної особи-підприємця та скріплену печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки) або у формі електронного документа. Зазначення виразу «або еквівалент» у даному документі не дасть змоги Замовнику визначити, яка саме продукція пропонується учасником до постачання
У додатку №3 до ТД передбачено у Таблиці 1 «Технічні характеристики предмета закупівлі».
Учасником у складі пропозиції надано наступні документи:
- Технічні характеристики предмета закупівлі №98/03 від 26.12.2024 року, які виконані згідно Таблиці 1 Додатку №3 до ТД (файл – «Додаток №3-технічна специфікація.pdf»);
- Сертифікат якості №14/24, 39, 27/12, 28/1, 91/10 (файл - Скан-копії сертифікатів якості-зразки.pdf).
У довідці №98/03 від 26.12.2024 року (документ додається) Учасник вказує, що запропонований ним товар відповідає наступним нормативним документам:
1. Змивка старої фарби СП-6: ТУ-6-10-641-79
2. Розчинник Р-4: ГОСТ 7827-74
3. Розчинник 646: ГОСТ 18188-72
4. Розчинник 647: ГОСТ 18188-72
5. Уайт -спіріт: ГОСТ 3134-78
Аналогічна інформація вказана у Сертифікатах якості №14/24, 39, 27/12, 28/1, 91/10
Згідно пункту 1 Наказу Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" 14.12.2015 № 186, було скасовано повністю чинність міждержавних стандартів в Україні, що розроблені до 1992 року, з 01 січня 2018 року, а саме:
- пункт 864 - ГОСТ 3134-78 «Уайт-спирит. Технические условия»
пункт 869 - ГОСТ 7827-74 «Растворители марок Р-4, Р-4А, Р-5, Р-5А, Р-12 для лакокрасочных материалов. Технические условия»;
- пункт 886 - ГОСТ 18188-72 «Растворители марок 645, 646, 647, 648 для лакокрасочных материалов. Технические условия»
Аналогічна інформація міститься на інформаційних ресурсах «online.budstandart.com», «csm.kiev.ua», тощо
Згідно Роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України з питань застосування стандартів, у тому числі в зв’язку зі скасуванням у 2015 році міждержавних стандартів (ГОСТ) від 19.04.2016 було проінформовано, що до Мінекономрозвитку та ДП "УкрНДНЦ" надходять запитання від виробників щодо умов застосування стандартів, у тому числі ГОСТ, які скасовані. Нижче наводимо запитання, з яким найбільш частіше зверталися виробники та надаємо роз’яснення на них:
«1. Чи можна виробникам користуватися скасованими ГОСТ?
З метою надання відповіді на це питання, спочатку необхідно висвітлити деякі аспекти, передбачені законодавством у сфері стандартизації.
Законом України від 05.06.2014 № 1315-VII "Про стандартизацію" (далі – Закон), який набув чинності 03.01.2015 року, в національне законодавство України як держави-члена Світової організації торгівлі (далі – СОТ) імплементовані положення Угоди СОТ про технічні бар’єри в торгівлі, зокрема Кодексу доброчинної практики з розроблення, прийняття та застосування стандартів, та впроваджені міжнародні та європейські принципи стандартизації.
Насамперед це стосується принципу добровільного застосування національних стандартів, який викладено у пункті 4 частини другої статті 4 та частині першій статті 23 Закону, в яких зазначено, що національні стандарти застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
Відповідно до частин першої та другої статті 23 Закону національні стандарти застосовуються безпосередньо чи шляхом посилання на них в інших документах.
Також слід звернути увагу на визначення, яке дає Закон терміну "стандарт", а саме: "стандарт" – нормативний документ, заснований на консенсусі, прийнятий визнаним органом, що встановлює для загального і неодноразового використання правила, настанови або характеристики щодо діяльності чи її результатів, та спрямований на досягнення оптимального ступеня впорядкованості в певній сфері.
Тобто законодавством передбачено, що після прийняття національним органом стандартизації проекту національного стандарту, який розроблено відповідно до встановлених процедур, він становиться національними стандартом, який застосовується безпосередньо чи шляхом посилання на нього в інших документах.
Якщо ГОСТ скасовано національним органом стандартизації – він вже не має статусу нормативного документу, а являє собою звичайний "текст".
Але слід враховувати і те, що стандарт встановлює для загального і неодноразового використання правила, настанови або характеристики щодо діяльності чи її результатів, та спрямований на досягнення оптимального ступеня впорядкованості в певній сфері.
Тобто за умови добровільності застосування стандарту, але з метою мати будь які інструкцію, правила тощо, які впорядковують діяльність у той чи іншій сфері, може застосовуватися не чинний ГОСТ (національний стандарт), якщо на нього не передбачається робити посилання у відповідній сфері діяльності.
При цьому слід зазначити, що пунктом 2 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону визначено, що міждержавні стандарти (ГОСТ), що діяли на момент набрання чинності Угодою про проведення узгодженої політики в галузі стандартизації, метрології і сертифікації від 13 березня 1992 року, застосовуються як національні стандарти до їх заміни на національні стандарти чи скасування в Україні.
Враховуючи вищезазначене, можна сказати, що виробники можуть застосовувати скасовані ГОСТ у своєї господарської діяльності та для своїх професійних потреб як звичайні інструкцію, правила тощо, але не можуть робити посилання на такі ГОСТ, тому що вони не є чинними та не визнані національними органом стандартизації.
Водночас, виробник має усвідомлювати переваги застосування чинного національного стандарту, який розроблено відповідним технічним комітетом стандартизації з дотриманням процедур стандартизації, який відповідає законодавству, до якого вчасно внесені зміни, який адаптований до сучасних досягнень науки і техніки, вимогам міжнародних, регіональних стандартів та сприяє підвищенню конкурентоспроможності продукції.»
Скаржник наголошує, що замовником торгів вимагалося вказати «Нормативний документ» згідно якого виготовляється або якому відповідає запропонований товар.
У свою чергу Учасник пославшись на ГОСТ 7827-74, ГОСТ 18188-72 та ГОСТ 3134-78 вказав не «нормативний документ», як те вимагалося Таблицею 1 Додатку №3 до ТД, а послався на звичайний "текст", оскільки вони не є чинними та не визнані національними органом стандартизації, тому Учасник не може робити посилання на такі ГОСТ.
Згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник мав би відхилити тендерну пропозицію Учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей
У додатку №3 до ТД передбачено у Таблиці 1 «Технічні характеристики предмета закупівлі».
Учасником у складі пропозиції надано наступні документи:
- Технічні характеристики предмета закупівлі №98/03 від 26.12.2024 року, які виконані згідно Таблиці 1 Додатку №3 до ТД (файл – «Додаток №3-технічна специфікація.pdf»);
- Сертифікат якості №14/24, 39, 27/12, 28/1, 91/10 (файл - Скан-копії сертифікатів якості-зразки.pdf).
У довідці №98/03 від 26.12.2024 року (документ додається) Учасник вказує, що запропонований ним товар відповідає наступним нормативним документам:
1. Змивка старої фарби СП-6: ТУ-6-10-641-79
2. Розчинник Р-4: ГОСТ 7827-74
3. Розчинник 646: ГОСТ 18188-72
4. Розчинник 647: ГОСТ 18188-72
5. Уайт -спіріт: ГОСТ 3134-78
Аналогічна інформація вказана у Сертифікатах якості №14/24, 39, 27/12, 28/1, 91/10
Згідно пункту 1 Наказу Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" 14.12.2015 № 186, було скасовано повністю чинність міждержавних стандартів в Україні, що розроблені до 1992 року, з 01 січня 2018 року, а саме:
- пункт 864 - ГОСТ 3134-78 «Уайт-спирит. Технические условия»
пункт 869 - ГОСТ 7827-74 «Растворители марок Р-4, Р-4А, Р-5, Р-5А, Р-12 для лакокрасочных материалов. Технические условия»;
- пункт 886 - ГОСТ 18188-72 «Растворители марок 645, 646, 647, 648 для лакокрасочных материалов. Технические условия»
Аналогічна інформація міститься на інформаційних ресурсах «online.budstandart.com», «csm.kiev.ua», тощо
Згідно Роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України з питань застосування стандартів, у тому числі в зв’язку зі скасуванням у 2015 році міждержавних стандартів (ГОСТ) від 19.04.2016 було проінформовано, що до Мінекономрозвитку та ДП "УкрНДНЦ" надходять запитання від виробників щодо умов застосування стандартів, у тому числі ГОСТ, які скасовані. Нижче наводимо запитання, з яким найбільш частіше зверталися виробники та надаємо роз’яснення на них:
«1. Чи можна виробникам користуватися скасованими ГОСТ?
З метою надання відповіді на це питання, спочатку необхідно висвітлити деякі аспекти, передбачені законодавством у сфері стандартизації.
Законом України від 05.06.2014 № 1315-VII "Про стандартизацію" (далі – Закон), який набув чинності 03.01.2015 року, в національне законодавство України як держави-члена Світової організації торгівлі (далі – СОТ) імплементовані положення Угоди СОТ про технічні бар’єри в торгівлі, зокрема Кодексу доброчинної практики з розроблення, прийняття та застосування стандартів, та впроваджені міжнародні та європейські принципи стандартизації.
Насамперед це стосується принципу добровільного застосування національних стандартів, який викладено у пункті 4 частини другої статті 4 та частині першій статті 23 Закону, в яких зазначено, що національні стандарти застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
Відповідно до частин першої та другої статті 23 Закону національні стандарти застосовуються безпосередньо чи шляхом посилання на них в інших документах.
Також слід звернути увагу на визначення, яке дає Закон терміну "стандарт", а саме: "стандарт" – нормативний документ, заснований на консенсусі, прийнятий визнаним органом, що встановлює для загального і неодноразового використання правила, настанови або характеристики щодо діяльності чи її результатів, та спрямований на досягнення оптимального ступеня впорядкованості в певній сфері.
Тобто законодавством передбачено, що після прийняття національним органом стандартизації проекту національного стандарту, який розроблено відповідно до встановлених процедур, він становиться національними стандартом, який застосовується безпосередньо чи шляхом посилання на нього в інших документах.
Якщо ГОСТ скасовано національним органом стандартизації – він вже не має статусу нормативного документу, а являє собою звичайний "текст".
Але слід враховувати і те, що стандарт встановлює для загального і неодноразового використання правила, настанови або характеристики щодо діяльності чи її результатів, та спрямований на досягнення оптимального ступеня впорядкованості в певній сфері.
Тобто за умови добровільності застосування стандарту, але з метою мати будь які інструкцію, правила тощо, які впорядковують діяльність у той чи іншій сфері, може застосовуватися не чинний ГОСТ (національний стандарт), якщо на нього не передбачається робити посилання у відповідній сфері діяльності.
При цьому слід зазначити, що пунктом 2 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону визначено, що міждержавні стандарти (ГОСТ), що діяли на момент набрання чинності Угодою про проведення узгодженої політики в галузі стандартизації, метрології і сертифікації від 13 березня 1992 року, застосовуються як національні стандарти до їх заміни на національні стандарти чи скасування в Україні.
Враховуючи вищезазначене, можна сказати, що виробники можуть застосовувати скасовані ГОСТ у своєї господарської діяльності та для своїх професійних потреб як звичайні інструкцію, правила тощо, але не можуть робити посилання на такі ГОСТ, тому що вони не є чинними та не визнані національними органом стандартизації.
Водночас, виробник має усвідомлювати переваги застосування чинного національного стандарту, який розроблено відповідним технічним комітетом стандартизації з дотриманням процедур стандартизації, який відповідає законодавству, до якого вчасно внесені зміни, який адаптований до сучасних досягнень науки і техніки, вимогам міжнародних, регіональних стандартів та сприяє підвищенню конкурентоспроможності продукції.»
Скаржник наголошує, що замовником торгів вимагалося вказати «Нормативний документ» згідно якого виготовляється або якому відповідає запропонований товар.
У свою чергу Учасник пославшись на ГОСТ 7827-74, ГОСТ 18188-72 та ГОСТ 3134-78 вказав не «нормативний документ», як те вимагалося Таблицею 1 Додатку №3 до ТД, а послався на звичайний "текст", оскільки вони не є чинними та не визнані національними органом стандартизації, тому Учасник не може робити посилання на такі ГОСТ.
Згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник мав би відхилити тендерну пропозицію Учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей
×
-
Назва доказу:
додаток 1
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 - Додаток 3-технічна специфікація.pdf
-
-
Назва доказу:
скарга
-
Повʼязаний документ:
СКАРГА - UA-2024-12-18-019160-a.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати ФІЛІЮ «ВІДОКРЕМЛЕНИЙ ПІДРОЗДІЛ «ХМЕЛЬНИЦЬКА АТОМНА ЕЛЕКТРИЧНА СТАНЦІЯ» АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ЕНЕРГОАТОМ» скасувати рішення про обрання переможцем процедури закупівлі - ТОВ "Компанія Всесвіт".