• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Роботи з технічного нагляду за виконанням будівельних робіт на об’єкті: Реконструкція інфекційного відділення центру «Дитяча лікарня» КНП «Броварська БЛК» БРР БМР по вул. Ярослава Мудрого, 47 в м. Бровари Київської області. Коригування: 71247000-1 – Нагляд за будівельними роботами за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника.

У тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови, встановлення яких передбачено Фінансовою угодою між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Програми з відновлення України (ПВУ), ратифікованою Законом України від 14.07.2021 р. № 1645-IX, та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель. Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру.

Торги не відбулися

2 642 055.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 26 420.55 UAH
Період оскарження: 17.12.2024 14:59 - 03.01.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга

Номер: 4c0f0f97a0104cbc8774c770135ba384
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-17-015542-a.c1
Назва: Скарга
Скарга:
Управління будівництва, житлово - комунального господарства, інфраструктури та транспорту Броварської міської ради Броварського району Київської області розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор закупівлі: UA-2024-12-17-015542-a. Предмет закупівлі - Роботи з технічного нагляду за виконанням будівельних робіт на об’єкті: Реконструкція інфекційного відділення центру «Дитяча лікарня» КНП «Броварська БЛК» БРР БМР по вул. Ярослава Мудрого, 47 в м. Бровари Київської області. Коригування: 71247000-1 – Нагляд за будівельними роботами за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника.» (далі - Закупівля), що зазначено у оголошенні та тендерній документації. Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРОЕКТ-СТУДІЯ» (надалі - Підприємство) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері. І. Підпунктом 5.1.4. пункту 5. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, встановлено вимогу до персоналу Учасника «наявність не менше 5-х працівників, а саме: - інженер з технічного нагляду не нижче І категорії – не менше 2-х осіб; - провідний експерт будівельний з інженерно-технічних заходів цивільного захисту – не менше 1 особи; - інженер-проектувальник в частині кошторисної документації – не менше 1 особи; - інженер геодезист - не менше 1 особи.». Законом України «Про архітектурну діяльність» визначено, що технічний нагляд- здійснення замовником контролю за дотриманням проектних рішень та будівельних норм і правилам, а також контролю за якістю виконаних робіт та їх обсягами під час будівництва або зміни (у тому числі шляхом знесення) об'єкта містобудування. Статтею 11 Закону України «Про архітектурну діяльність» встановлено, що технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають кваліфікаційний сертифікат. Порядок проведення авторського і технічного наглядів установлюється Кабінетом Міністрів України. Порядок здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, затверджено постановою Кабінету міністрів України від 11 липня 2007 р. № 903 «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури» (надалі – Порядок № 903). Статтею 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» визначено порядок професійної атестації виконавців робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури та встановлено, що громадянам, які пройшли професійну атестацію, видається відповідний кваліфікаційний сертифікат. Видача кваліфікаційного сертифіката здійснюється на підставі прийнятого рішення про видачу кваліфікаційного сертифіката шляхом внесення запису до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. Громадяни, які пройшли професійну атестацію, набувають права на виконання відповідних видів робіт з дня внесення до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва запису про кваліфікаційний сертифікат. Статтею 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» встановлено вичерпний перелік документів та вимог для отримання кваліфікаційного сертифікату, а саме: «До професійної атестації допускаються громадяни, які здобули вищу освіту за освітньо-кваліфікаційними рівнями бакалавра, спеціаліста, магістра за напрямом професійної атестації відповідно до кваліфікаційних вимог та мають стаж роботи за фахом не менш як три роки. Для проведення професійної атестації громадяни подають заяву про допуск до проведення професійної атестації у паперовій формі або в електронній формі через електронний кабінет користувача Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва чи іншу державну інформаційну систему, інтегровану з Єдиною державною електронною системою у сфері будівництва, до якої додаються: копії паспорта та реєстраційного номера облікової картки платника податків (не подається фізичними особами, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку в паспорті); засвідчені в установленому порядку копії документів: про освіту; про трудову діяльність та стаж; про підвищення кваліфікації протягом останніх п’яти років за відповідними програмами за напрямом професійної атестації; стислий звіт про професійну діяльність та/або творчі досягнення. Крім того, громадяни можуть подавати інші документи, що підтверджують їх професійну спеціалізацію, рівень знань та кваліфікацію». У пункті 3 Порядку № 903 зазначено, що технічний нагляд здійснюють особи, що мають виданий відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційний сертифікат. Таким чином, єдиною умовою для виконання робіт з технічного нагляду є наявність кваліфікаційного сертифікату згідно умов Закону України «Про архітектурну діяльність». Порядком № 903 чітко визначено обов’язки інженера з технічного нагляду, а саме: «5. Особи, що здійснюють технічний нагляд: 1) проводять перевірку: наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об'єкта, - технічного паспорта, сертифіката, документів, що відображають результати лабораторних випробувань тощо; відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів; відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації; виконання підрядником вказівок і приписів, виданих за результатами технічного нагляду, державного архітектурно-будівельного контролю та державного нагляду; 2) ведуть облік обсягів прийнятих і оплачених будівельно-монтажних робіт, а також будівельно-монтажних робіт, виконаних з недоліками; 3) проводять разом з підрядником огляд та оцінку результатів виконаних робіт, у тому числі прихованих, і конструктивних елементів; 4) повідомляють підряднику про невідповідність виробів, матеріалів та обладнання вимогам нормативних документів; 5) оформляють акти робіт, виконаних з недоліками; 6) беруть участь у проведенні перевірки: робочою комісією якості окремих конструкцій і вузлів, будівельно-монтажних робіт усіх видів, відповідності змонтованого спецобладнання, устатковання і механізмів технічним умовам; органами державного нагляду та архітектурно-будівельного контролю; 7) виконують інші функції, пов'язані з технічним наглядом на відповідному об'єкті. 6. Особи, що здійснюють технічний нагляд, мають право вимагати від підрядника: 1) виконання робіт відповідно до проектно-кошторисної та іншої технічної документації, дотримання вимог нормативних документів щодо порядку виконання і прийняття робіт; 2) зупинення робіт у разі застосування ним матеріалів, деталей, конструкцій та виробів, які не відповідають вимогам нормативних документів; 3) проведення лабораторних випробувань матеріалів і конструкцій щодо їх відповідності сертифікатам якості, а обладнання - технічним (технологічним) паспортам та своєчасного повідомлення їм про такі випробування; 4) усунення відхилень від проектних рішень, недоліків (дефектів) та недоробок і повторного пред'явлення робіт для здійснення технічного нагляду; 5) зупинення виконання: робіт до оформлення актів огляду прихованих робіт; будівельно-монтажних робіт у разі виявлення понаднормативної деформації об'єкта або загрози обвалу конструкцій та вжиття невідкладних заходів для запобігання виникненню аварії. 7. У разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об'єкта, та відмови підрядника їх усунути особа, що здійснює технічний нагляд, повідомляє про це замовнику (забудовнику) і відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства». Отже, виконувати роботи (надавати послуги) з технічного нагляду повинні лише інженери технічного нагляду, що мають виданий відповідно до законодавства кваліфікаційний сертифікат. Відповідно до Зміни №12 до розділу 1 "Керівники, професіонали, фахівці" Випуску 64 "Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи" Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 30 вересня 2022 року № 176 «Про внесення зміни № 12 до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 64 "Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи"», експерт будівельний з інженерно-технічних заходів цивільного захисту здійснює проведення експертизи містобудівної документації відповідно до вимог законодавства, будівельних норм, нормативних документів, обов'язковість застосування яких встановлена законодавством щодо вимог цивільного захисту. Виконує комплексну перевірку розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту у складі містобудівної документації. Здійснює проведення експертизи проектної документації на будівництво об'єктів стосовно дотримання вимог інженерно-технічних заходів цивільного захисту відповідно до вимог законодавства, будівельних норм, нормативних документів, обов'язковість застосування яких встановлена законодавством, зокрема проектних рішень у сфері цивільного захисту в частині забезпечення безпеки населення на об'єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, на яких постійно перебуватимуть понад 50 фізичних осіб або періодично перебуватимуть понад 100 фізичних осіб, сталої роботи об'єктів критичної інфраструктури, об'єктів підвищеної небезпеки, об'єктів віднесених до категорій з цивільного захисту, джерел водопостачання та захисту їх від радіоактивних і небезпечних хімічних речовин, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій у разі ймовірних аварій, підвищення надійності електропостачання об'єктів, безаварійної зупинки технологічних процесів, будівництва захисних споруд цивільного захисту, світломаскування, оповіщення населення у разі виникнення надзвичайних ситуацій, визначення меж зони можливого ураження. Проводить аналіз наданої інформації. Використовує різні форми та методи експертного аналізу і оцінки відповідних факторів. Виконує комплексну перевірку розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту проектної документації, що стосуються забезпечення дотримання вимог інженерно-технічних заходів цивільного захисту, проектування захисних споруд цивільного захисту. Перевіряє внесення виправлень та коригувань до проектної документації відповідно до наданих експертних зауважень щодо інженерно-технічних заходів цивільного захисту, зокрема щодо проектування захисних споруд та їх обладнання, обґрунтування умов функціонування об'єкта в особливий період. Надає за результатами проведеної роботи експертні звіти та оцінку. Дотримується термінів проведення експертизи та готує висновки відповідно до норм законодавства. Вносить відповідні пропозиції щодо вдосконалення форм та методів проведення експертизи, зокрема щодо впровадження інженерно-технічних заходів цивільного захисту під час розроблення містобудівної документації та проектування об'єктів будівництва. Забезпечує нерозголошення інформації з обмеженим доступом, що міститься в документації, а також в експертному звіті та/або оцінці. Відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи», затвердженого наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 13.10.1999р. № 249, у геодезиста наступні завдання та обов’язки: Виконує комплекс геодезичних робіт, що забезпечують відповідність геометричних параметрів, координат і висотних позначок будівель і споруд під час їх розміщення та зведення. Бере участь у прийманні від замовника геодезичної розбивної основи та виконує розбивні роботи у ході будівництва: розпланування майданчикових лінійних споруд (крім магістральних), тимчасових будівель, споруд, створення внутрішньої розбивної мережі на монтажних горизонтах, розбиття проміжних осей тощо. Проводить у разі потреби перевірку точності виготовлення та встановлення монтажної оснастки. Здійснює контроль за переміщенням і деформаціями конструкцій та елементів будівель і споруд у ході виконання будівельно-монтажних робіт. Повідомляє керівництву будівельної організації про загрозу аварії будівлі, споруди, що викликана порушенням вимог проектної документації щодо точності геометричних параметрів; заносить відповідні зауваження до загального журналу робіт. Своєчасно проводить виконавчі зйомки, у тому числі зйомки підземних комунікацій у відкритих траншеях, готує необхідну виконавчу геодезичну документацію. Здійснює контроль за дотримуванням виробничим персоналом точності геометричних параметрів споруд, за станом геодезичних приладів, засобів лінійних вимірювань, правильністю їх зберігання й експлуатації. Бере участь у пред'явленні об'єктів будівництва приймальній комісії. Веде спостереження за збереженням геодезичних позначок на будівельному майданчику та незмінністю їх положення у ході будівництва. Із вищенаведеного вбачається, що: - експерт будівельний з інженерно-технічних заходів цивільного захисту залучається на етапі складання проектно-кошторисної документації та проходження її експертизи. А оскільки Замовником оголошено закупівлю на проведення підрядних робіт (ідентифікатор закупівлі UA-2024-12-17-005996-a) та оголошено закупівлі на здійснення технічного нагляду, отже інвесторська проектно-кошторисна документація виготовлена та пройшла експертизу. - завдання та обов’язки інженера-геодезиста націлені на безпосереднє виконання робіт, а тому його залучення до робіт можливе підрядником робіт, а не службою технічного нагляду. У додатку 3 до тендерної документації та Додатку 1 до Проекту Договору, викладеного в Додатку 2 до тендерної документації, викладено технічне завдання виключно на закупівлю робіт з технічного нагляду за виконанням будівельних робіт на об’єкті: Реконструкція інфекційного відділення центру «Дитяча лікарня» КНП «Броварська БЛК» БРР БМР по вул. Ярослава Мудрого, 47 в м. Бровари Київської області. Коригування: 71247000-1 – Нагляд за будівельними роботами за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника. Завдання та обов’язки Виконавця не містять завдань та обов’язків геодезиста та експерта будівельного з інженерно-технічних заходів цивільного захисту, а містять завдання та обов’язки інженера технічного нагляду відповідно до Порядку №903. Таким чином, враховуючи вищенаведене та те, що Замовник оголосив закупівлю на здійснення технічного нагляду за виконанням робіт на об’єкті, вимога щодо наявності в Учасника інженера-геодезиста та експерта будівельного з інженерно-технічних заходів цивільного захисту є необґрунтованою, дискримінаційною та такою, що звужує конкуренцію. Посада інженера з технічного нагляду поділяється на категорії, у тому числі: - Інженер технічного нагляду (без категорії) та Інженер технічного нагляду ІІ категорії – можуть здійснювати технічний нагляд лише на об’єктах класу наслідків (відповідальності) СС1; - Інженер технічного нагляду І категорії – може здійснювати технічний нагляд на об’єктах класу наслідків (відповідальності) СС1 та СС2; - Провідний інженер технічного нагляду - може здійснювати технічний нагляд на всіх об’єктах будівництва, а саме: клас наслідків (відповідальності) СС1, СС2 та СС3. Наше підприємство має досвід виконання робіт з технічного нагляду з 2008 року та має достатній штат кваліфікованих працівників, що мають кваліфікаційні сертифікати інженера технічного нагляду з правом виконувати роботи з технічного нагляду за будівництвом будівель і споруд щодо об’єктів будівництва класу наслідків відповідальності СС1 (незначні наслідки), СС2 (середні наслідки), СС3 (значні наслідки). Предмет Закупівлі відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС2, а отже – технічний нагляд на ньому можуть здійснювати провідний інженер технічного нагляду та інженер технічного нагляду І категорії. Проте, враховуючи вимогу Замовника щодо наявності в Учасника інженера-геодезиста та експерта будівельного з інженерно-технічних заходів цивільного захисту, ТОВ «ПРОЕКТ-СТУДІЯ» не має змоги подати пропозицію в Закупівлі. У п.1 Розділу І «Загальні положення» Тендерної документації зазначено, зокрема, наступне: «У тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови), встановлення яких передбачено Фінансовою угодою (далі – Фінансова Угода) між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Програми з відновлення України (далі – ПВУ), ратифікованою Законом України від 14.07.2021 р. № 1645-IX, та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель. Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру.». Керівні принципи імплементації Програми розміщено на сайті Міністерства розвитку громад та територій України за посиланням: https://mtu.gov.ua/content/proekti-eib-nadzvichayna-kreditna-programa-dlya-vidnovlennya-ukraini-ta-programa-z-vidnovlenngya-ukraini.html. Проте, Керівні принципи імплементації Програми не містять вимог, зазначених у пп. 5.1.4 п. 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 06.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.12.2024 15:14
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 07.01.2025 18:00
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 07.01.2025 18:00
Автор: ТОВ ПРОЕКТ-СТУДІЯ, Тимченко Олена Михайлівна +380674039291 proekt_tender@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0759b47f6b0b41118c3a19bdd1aae605
Заголовок пункту скарги: Працівники
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Підпунктом 5.1.4. пункту 5. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, встановлено вимогу до персоналу Учасника «наявність не менше 5-х працівників, а саме:
- інженер з технічного нагляду не нижче І категорії – не менше 2-х осіб;
- провідний експерт будівельний з інженерно-технічних заходів цивільного захисту – не менше 1 особи;
- інженер-проектувальник в частині кошторисної документації – не менше 1 особи;
- інженер геодезист - не менше 1 особи.».

Законом України «Про архітектурну діяльність» визначено, що технічний нагляд- здійснення замовником контролю за дотриманням проектних рішень та будівельних норм і правилам, а також контролю за якістю виконаних робіт та їх обсягами під час будівництва або зміни (у тому числі шляхом знесення) об'єкта містобудування.
Статтею 11 Закону України «Про архітектурну діяльність» встановлено, що технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають кваліфікаційний сертифікат. Порядок проведення авторського і технічного наглядів установлюється Кабінетом Міністрів України.
Порядок здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, затверджено постановою Кабінету міністрів України від 11 липня 2007 р. № 903 «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури» (надалі – Порядок № 903).
Статтею 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» визначено порядок професійної атестації виконавців робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури та встановлено, що громадянам, які пройшли професійну атестацію, видається відповідний кваліфікаційний сертифікат. Видача кваліфікаційного сертифіката здійснюється на підставі прийнятого рішення про видачу кваліфікаційного сертифіката шляхом внесення запису до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. Громадяни, які пройшли професійну атестацію, набувають права на виконання відповідних видів робіт з дня внесення до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва запису про кваліфікаційний сертифікат.
Статтею 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» встановлено вичерпний перелік документів та вимог для отримання кваліфікаційного сертифікату, а саме:
«До професійної атестації допускаються громадяни, які здобули вищу освіту за освітньо-кваліфікаційними рівнями бакалавра, спеціаліста, магістра за напрямом професійної атестації відповідно до кваліфікаційних вимог та мають стаж роботи за фахом не менш як три роки.
Для проведення професійної атестації громадяни подають заяву про допуск до проведення професійної атестації у паперовій формі або в електронній формі через електронний кабінет користувача Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва чи іншу державну інформаційну систему, інтегровану з Єдиною державною електронною системою у сфері будівництва, до якої додаються:
копії паспорта та реєстраційного номера облікової картки платника податків (не подається фізичними особами, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку в паспорті);
засвідчені в установленому порядку копії документів:
про освіту;
про трудову діяльність та стаж;
про підвищення кваліфікації протягом останніх п’яти років за відповідними програмами за напрямом професійної атестації;
стислий звіт про професійну діяльність та/або творчі досягнення.
Крім того, громадяни можуть подавати інші документи, що підтверджують їх професійну спеціалізацію, рівень знань та кваліфікацію».
У пункті 3 Порядку № 903 зазначено, що технічний нагляд здійснюють особи, що мають виданий відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційний сертифікат.
Таким чином, єдиною умовою для виконання робіт з технічного нагляду є наявність кваліфікаційного сертифікату згідно умов Закону України «Про архітектурну діяльність».
Порядком № 903 чітко визначено обов’язки інженера з технічного нагляду, а саме:
«5. Особи, що здійснюють технічний нагляд:
1) проводять перевірку:
наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об'єкта, - технічного паспорта, сертифіката, документів, що відображають результати лабораторних випробувань тощо;
відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів;
відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації; виконання підрядником вказівок і приписів, виданих за результатами технічного нагляду, державного архітектурно-будівельного контролю та державного нагляду;
2) ведуть облік обсягів прийнятих і оплачених будівельно-монтажних робіт, а також будівельно-монтажних робіт, виконаних з недоліками;
3) проводять разом з підрядником огляд та оцінку результатів виконаних робіт, у тому числі прихованих, і конструктивних елементів;
4) повідомляють підряднику про невідповідність виробів, матеріалів та обладнання вимогам нормативних документів;
5) оформляють акти робіт, виконаних з недоліками;
6) беруть участь у проведенні перевірки:
робочою комісією якості окремих конструкцій і вузлів, будівельно-монтажних робіт усіх видів, відповідності змонтованого спецобладнання, устатковання і механізмів технічним умовам;
органами державного нагляду та архітектурно-будівельного контролю;
7) виконують інші функції, пов'язані з технічним наглядом на відповідному об'єкті.
6. Особи, що здійснюють технічний нагляд, мають право вимагати від підрядника:
1) виконання робіт відповідно до проектно-кошторисної та іншої технічної документації, дотримання вимог нормативних документів щодо порядку виконання і прийняття робіт;
2) зупинення робіт у разі застосування ним матеріалів, деталей, конструкцій та виробів, які не відповідають вимогам нормативних документів;
3) проведення лабораторних випробувань матеріалів і конструкцій щодо їх відповідності сертифікатам якості, а обладнання - технічним (технологічним) паспортам та своєчасного повідомлення їм про такі випробування;
4) усунення відхилень від проектних рішень, недоліків (дефектів) та недоробок і повторного пред'явлення робіт для здійснення технічного нагляду;
5) зупинення виконання:
робіт до оформлення актів огляду прихованих робіт;
будівельно-монтажних робіт у разі виявлення понаднормативної деформації об'єкта або загрози обвалу конструкцій та вжиття невідкладних заходів для запобігання виникненню аварії.
7. У разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об'єкта, та відмови підрядника їх усунути особа, що здійснює технічний нагляд, повідомляє про це замовнику (забудовнику) і відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства».
Отже, виконувати роботи (надавати послуги) з технічного нагляду повинні лише інженери технічного нагляду, що мають виданий відповідно до законодавства кваліфікаційний сертифікат.
Відповідно до Зміни №12 до розділу 1 "Керівники, професіонали, фахівці" Випуску 64 "Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи" Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 30 вересня 2022 року № 176 «Про внесення зміни № 12 до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 64 "Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи"», експерт будівельний з інженерно-технічних заходів цивільного захисту здійснює проведення експертизи містобудівної документації відповідно до вимог законодавства, будівельних норм, нормативних документів, обов'язковість застосування яких встановлена законодавством щодо вимог цивільного захисту. Виконує комплексну перевірку розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту у складі містобудівної документації. Здійснює проведення експертизи проектної документації на будівництво об'єктів стосовно дотримання вимог інженерно-технічних заходів цивільного захисту відповідно до вимог законодавства, будівельних норм, нормативних документів, обов'язковість застосування яких встановлена законодавством, зокрема проектних рішень у сфері цивільного захисту в частині забезпечення безпеки населення на об'єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, на яких постійно перебуватимуть понад 50 фізичних осіб або періодично перебуватимуть понад 100 фізичних осіб, сталої роботи об'єктів критичної інфраструктури, об'єктів підвищеної небезпеки, об'єктів віднесених до категорій з цивільного захисту, джерел водопостачання та захисту їх від радіоактивних і небезпечних хімічних речовин, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій у разі ймовірних аварій, підвищення надійності електропостачання об'єктів, безаварійної зупинки технологічних процесів, будівництва захисних споруд цивільного захисту, світломаскування, оповіщення населення у разі виникнення надзвичайних ситуацій, визначення меж зони можливого ураження. Проводить аналіз наданої інформації. Використовує різні форми та методи експертного аналізу і оцінки відповідних факторів. Виконує комплексну перевірку розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту проектної документації, що стосуються забезпечення дотримання вимог інженерно-технічних заходів цивільного захисту, проектування захисних споруд цивільного захисту. Перевіряє внесення виправлень та коригувань до проектної документації відповідно до наданих експертних зауважень щодо інженерно-технічних заходів цивільного захисту, зокрема щодо проектування захисних споруд та їх обладнання, обґрунтування умов функціонування об'єкта в особливий період. Надає за результатами проведеної роботи експертні звіти та оцінку. Дотримується термінів проведення експертизи та готує висновки відповідно до норм законодавства. Вносить відповідні пропозиції щодо вдосконалення форм та методів проведення експертизи, зокрема щодо впровадження інженерно-технічних заходів цивільного захисту під час розроблення містобудівної документації та проектування об'єктів будівництва. Забезпечує нерозголошення інформації з обмеженим доступом, що міститься в документації, а також в експертному звіті та/або оцінці.
Відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи», затвердженого наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 13.10.1999р. № 249, у геодезиста наступні завдання та обов’язки: Виконує комплекс геодезичних робіт, що забезпечують відповідність геометричних параметрів, координат і висотних позначок будівель і споруд під час їх розміщення та зведення. Бере участь у прийманні від замовника геодезичної розбивної основи та виконує розбивні роботи у ході будівництва: розпланування майданчикових лінійних споруд (крім магістральних), тимчасових будівель, споруд, створення внутрішньої розбивної мережі на монтажних горизонтах, розбиття проміжних осей тощо. Проводить у разі потреби перевірку точності виготовлення та встановлення монтажної оснастки. Здійснює контроль за переміщенням і деформаціями конструкцій та елементів будівель і споруд у ході виконання будівельно-монтажних робіт. Повідомляє керівництву будівельної організації про загрозу аварії будівлі, споруди, що викликана порушенням вимог проектної документації щодо точності геометричних параметрів; заносить відповідні зауваження до загального журналу робіт. Своєчасно проводить виконавчі зйомки, у тому числі зйомки підземних комунікацій у відкритих траншеях, готує необхідну виконавчу геодезичну документацію. Здійснює контроль за дотримуванням виробничим персоналом точності геометричних параметрів споруд, за станом геодезичних приладів, засобів лінійних вимірювань, правильністю їх зберігання й експлуатації. Бере участь у пред'явленні об'єктів будівництва приймальній комісії. Веде спостереження за збереженням геодезичних позначок на будівельному майданчику та незмінністю їх положення у ході будівництва.
Із вищенаведеного вбачається, що:
- експерт будівельний з інженерно-технічних заходів цивільного захисту залучається на етапі складання проектно-кошторисної документації та проходження її експертизи. А оскільки Замовником оголошено закупівлю на проведення підрядних робіт (ідентифікатор закупівлі UA-2024-12-17-005996-a) та оголошено закупівлі на здійснення технічного нагляду, отже інвесторська проектно-кошторисна документація виготовлена та пройшла експертизу.
- завдання та обов’язки інженера-геодезиста націлені на безпосереднє виконання робіт, а тому його залучення до робіт можливе підрядником робіт, а не службою технічного нагляду.
У додатку 3 до тендерної документації та Додатку 1 до Проекту Договору, викладеного в Додатку 2 до тендерної документації, викладено технічне завдання виключно на закупівлю робіт з технічного нагляду за виконанням будівельних робіт на об’єкті: Реконструкція інфекційного відділення центру «Дитяча лікарня» КНП «Броварська БЛК» БРР БМР по вул. Ярослава Мудрого, 47 в м. Бровари Київської області. Коригування: 71247000-1 – Нагляд за будівельними роботами за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника. Завдання та обов’язки Виконавця не містять завдань та обов’язків геодезиста та експерта будівельного з інженерно-технічних заходів цивільного захисту, а містять завдання та обов’язки інженера технічного нагляду відповідно до Порядку №903.
Таким чином, враховуючи вищенаведене та те, що Замовник оголосив закупівлю на здійснення технічного нагляду за виконанням робіт на об’єкті, вимога щодо наявності в Учасника інженера-геодезиста та експерта будівельного з інженерно-технічних заходів цивільного захисту є необґрунтованою, дискримінаційною та такою, що звужує конкуренцію.
Посада інженера з технічного нагляду поділяється на категорії, у тому числі:
- Інженер технічного нагляду (без категорії) та Інженер технічного нагляду ІІ категорії – можуть здійснювати технічний нагляд лише на об’єктах класу наслідків (відповідальності) СС1;
- Інженер технічного нагляду І категорії – може здійснювати технічний нагляд на об’єктах класу наслідків (відповідальності) СС1 та СС2;
- Провідний інженер технічного нагляду - може здійснювати технічний нагляд на всіх об’єктах будівництва, а саме: клас наслідків (відповідальності) СС1, СС2 та СС3.
Наше підприємство має досвід виконання робіт з технічного нагляду з 2008 року та має достатній штат кваліфікованих працівників, що мають кваліфікаційні сертифікати інженера технічного нагляду з правом виконувати роботи з технічного нагляду за будівництвом будівель і споруд щодо об’єктів будівництва класу наслідків відповідальності СС1 (незначні наслідки), СС2 (середні наслідки), СС3 (значні наслідки).
Предмет Закупівлі відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС2, а отже – технічний нагляд на ньому можуть здійснювати провідний інженер технічного нагляду та інженер технічного нагляду І категорії.

Проте, враховуючи вимогу Замовника щодо наявності в Учасника інженера-геодезиста та експерта будівельного з інженерно-технічних заходів цивільного захисту, ТОВ «ПРОЕКТ-СТУДІЯ» не має змоги подати пропозицію в Закупівлі.

У п.1 Розділу І «Загальні положення» Тендерної документації зазначено, зокрема, наступне: «У тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови), встановлення яких передбачено Фінансовою угодою (далі – Фінансова Угода) між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Програми з відновлення України (далі – ПВУ), ратифікованою Законом України від 14.07.2021 р. № 1645-IX, та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель.
Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру.».
Керівні принципи імплементації Програми розміщено на сайті Міністерства розвитку громад та територій України за посиланням: https://mtu.gov.ua/content/proekti-eib-nadzvichayna-kreditna-programa-dlya-vidnovlennya-ukraini-ta-programa-z-vidnovlenngya-ukraini.html.
Проте, Керівні принципи імплементації Програми не містять вимог, зазначених у пп. 5.1.4 п. 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації