-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин А-95 (талони), Бензин А–92 (талони), Дизельне паливо (талони)
Завершена
8 504 881.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 42 524.41 UAH
мін. крок: 0.5% або 42 524.41 UAH
Період оскарження:
16.12.2024 11:19 - 22.12.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Номер:
3a77243196874f9aad0851bd6bb2647b
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-16-005714-a.a1
Назва:
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2024-12-16-005714-a, затвердженій Протоколом Уповноваженої особи замовника (Комунального підприємства «ЖИЛСЕРВІС» Первомайської міської ради Харківської області) від 16.12.2024 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»).
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 1 Перелік документів.docx 19.12.2024 12:21
- Договір ПАТ УКРНАФТА.pdf 19.12.2024 12:21
- Паспорт якості А-92.pdf 19.12.2024 12:21
- Паспорт якості А-95.pdf 19.12.2024 12:21
- Паспорт якості ДП.pdf 19.12.2024 12:21
- ТД товари із змінами.docx 19.12.2024 12:21
- sign.p7s 19.12.2024 12:36
- перелік змін.doc 20.12.2024 19:49
- Протокол.doc 20.12.2024 19:49
- Додаток 1 зміни 20.12.2024р..docx 20.12.2024 19:49
- ТД зміни 20.12.2024р..docx 20.12.2024 19:49
- Пояснення.pdf 24.12.2024 11:35
- Рішення від 23.12.2024 №20386.pdf 23.12.2024 16:28
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.12.2024 №20759.pdf 27.12.2024 19:52
- Рішення від 27.12.2024 №20759.pdf 27.12.2024 20:04
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.12.2024 16:19
Дата розгляду скарги:
27.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.12.2024 16:29
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
27.12.2024 20:04
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
27.12.2024 20:04
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
488877e8663241f2a3ad6e7820c82c16
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-12-16-005714-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2024-12-16-005714-a, оголошеній Комунальним підприємством «ЖИЛСЕРВІС» Первомайської міської ради Харківської області (далі – Замовник).
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-12-16-005714-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлені додаткові вимоги щодо предмету закупівлі, які не передбачені законодавством.
2. Учасник повинен підтвердити стосунки з виробником.
3. Учасник повинен мати власні або орендовані АЗС.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо додаткових вимог до предмету закупівлі.
Відповідно до умов пункту 13 Додатку 1 до Тендерної документації, учасники мають надати, зокрема, «заповнену таблицю щодо відповідності з посиланням на відповідні розділи, та/або сторінку(и) технічного документа виробника».
Згідно з вимогами пункту 18 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент), виробник або уповноважений представник розробляє технічну документацію, яка повинна містити інформацію про виробництво і застосування палив і за якою можливо оцінити відповідність палив вимогам цього Технічного регламенту.
При цьому, відповідно до вимог пункту 21 Технічного регламенту, виробник або уповноважений представник зберігає технічну документацію та декларацію про відповідність протягом 10 років після виготовлення останньої партії палива і надає їх для перевірки відповідним органам державного ринкового нагляду в установлених законодавством випадках.
Технічний регламент а також інші законодавчі акти, які регулюють сферу роздрібної торгівлі нафтопродуктами і його обігу на ринку, не встановлюють обов’язку виробника, який розробив технічну документацію, надавати її іншім особам, крім відповідних органів державного ринкового нагляду, в тому числі, розповсюджувачам палива (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»).
В наслідок цього, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не має законних підстав вимагати від виробника (АТ «УКРТАТНАФТА») надання технічної документації, в наслідок чого не має можливості ознайомитися з її змістом, та як наслідок, не має можливості заповнити таблицю щодо відповідності товару з посиланням на відповідні розділи, та/або сторінку(и) ТЕХНІЧНОГО ДОКУМЕНТА ВИРОБНИКА.
При цьому, поставку бензинів автомобільних та дизельного палива, які є предметом закупівлі, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» здійснює на підставі договорів про партнерство та поставку, укладених з ПАТ «УКРНАФТА» (зокрема, за Договором від 31.10.2024 № 24/02/4635-МТР), яке, в свою чергу, має відповідні договірні відносини з виробником – АТ «УКРТАТНАФТА».
Під час участі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» у публічних закупівлях, якість та відповідність бензинів автомобільних та дизельного палива вимогам Технічного регламенту а також відповідним державним стандартам підтверджується у спосіб, встановлений Технічним регламентом – шляхом надання документів про якість (зокрема, паспортів якості).
Не зважаючи на це, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», та яка не міститиме «заповненої таблиці щодо відповідності з посиланням на відповідні розділи, та/або сторінку(и) технічного документа виробника», не відповідатиме умовам Тендерної документації, та буде відхилена Замовником.
2. Щодо підтвердження стосунків з виробником.
Відповідно до умов пункту 21 Додатку 1 до Тендерної документації, учасники повинні надати «Документи, які підтверджують стосунки із виробником (дилерський договір, або сертифікат дистриб’ютора (дилера), або лист про представництво його інтересів, або подібний документ, в якому обов’язково зазначаються стосунки виробника з учасником). Зазначені документи повинні бути дійсними на весь термін постачання продукції та обов’язково містити гарантії виробника щодо якості продукції».
Поставку бензинів автомобільних та дизельного палива, які є предметом закупівлі, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» здійснює на підставі договорів про партнерство та поставку, укладених з ПАТ «УКРНАФТА» (зокрема, за Договором від 31.10.2024 № 24/02/4635-МТР), яке, в свою чергу, має відповідні договірні відносини з виробником – АТ «УКРТАТНАФТА».
Встановлюючи таку умову у Тендерній документації, Замовник безпідставно обмежує право участі у закупівлі розповсюджувачів – посередників (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), які не зобов’язані мати безпосередніх відносин з виробником, підтверджених документально.
Крім того, відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
При цьому, вимоги до бензинів та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом.
Зазначений Технічний регламент не містить вимог, які б зобов’язували розповсюджувачів палива (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ») мати стосунки з виробником та, відповідно, не встановлює вимог щодо наявності укладеного між ними дилерського договору, або сертифікату дистриб’ютора (дилера), або листа про представництво його інтересів, або подібного документу, в якому обов’язково зазначаються стосунки виробника з учасником (розповсюджувачем), а також не містить вимог щодо надання таких документів користувачу (замовникам).
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», не відповідатиме умовам Тендерної документації, та буде відхилена Замовником.
Отже, встановлення Замовником таких вимог може призвести до порушення вимог частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
3. Щодо наявності в учасника власних або орендованих АЗС.
Відповідно до умов пункту 25 Додатку 1 до Тендерної документації, «у складі пропозиції учасник повинен надати довідку, в якої зазначено адресу розташування АЗС постачальника (учасника) в межах міста Златопіль, Харківської області (ВЛАСНУ АБО ОРЕНДОВАНУ), надати згоду від контрагента за партнерським договором.
Вбачається, що згідно з цією умовою Замовник допускатиме для участі у закупівлі учасників, які є власниками запропонованих АЗС, та/або є орендарями запропонованих АЗС. Зазначений пункт Тендерної документації не передбачає можливості участі у закупівлі учасників, які не є власниками та/або орендарями запропонованих АЗС, однак залучають АЗС на підставі договорів іншого правового характеру, зокрема, партнерських договорів, договорів поставки тощо.
Законодавство, яке регулює сферу роздрібної торгівлі нафтопродуктами і його обігу на ринку, зокрема, Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442, а також Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, не вимагає обов’язкової наявності у розповсюджувачів палива (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), АЗС саме у власності та/або в оренді.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має, зокрема, договір про партнерство та поставку від 31.10.2024 № 24/02/4635-МТР, укладений з ПАТ «УКРНАФТА». Відповідно до умов зазначеного договору, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не отримує у власність або в оренду АЗС, однак отримує можливість здійснювати заправку автомобільного транспорту (на підставі паливних талонів) на АЗС, перелік яких наведено у Додатку № 1 до зазначеного Договору.
Зазначений договір є чинним та укладеним з дотриманням вимог Цивільного, Господарського кодексів, а також інших законодавчих актів України. Не зважаючи на це, вказаний договір не відповідає оскаржуваним протиправним вимогам Тендерної документації.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-12-16-005714-a.
2. Додаток 1 до Тендерної документації.
3. Договір про партнерство та поставку від 31.10.2024 № 24/02/4635-МТР.
4. Паспорт якості бензину А-92.
5. Паспорт якості бензину А-95.
6. Паспорт якості палива дизельного.
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-12-16-005714-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлені додаткові вимоги щодо предмету закупівлі, які не передбачені законодавством.
2. Учасник повинен підтвердити стосунки з виробником.
3. Учасник повинен мати власні або орендовані АЗС.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо додаткових вимог до предмету закупівлі.
Відповідно до умов пункту 13 Додатку 1 до Тендерної документації, учасники мають надати, зокрема, «заповнену таблицю щодо відповідності з посиланням на відповідні розділи, та/або сторінку(и) технічного документа виробника».
Згідно з вимогами пункту 18 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент), виробник або уповноважений представник розробляє технічну документацію, яка повинна містити інформацію про виробництво і застосування палив і за якою можливо оцінити відповідність палив вимогам цього Технічного регламенту.
При цьому, відповідно до вимог пункту 21 Технічного регламенту, виробник або уповноважений представник зберігає технічну документацію та декларацію про відповідність протягом 10 років після виготовлення останньої партії палива і надає їх для перевірки відповідним органам державного ринкового нагляду в установлених законодавством випадках.
Технічний регламент а також інші законодавчі акти, які регулюють сферу роздрібної торгівлі нафтопродуктами і його обігу на ринку, не встановлюють обов’язку виробника, який розробив технічну документацію, надавати її іншім особам, крім відповідних органів державного ринкового нагляду, в тому числі, розповсюджувачам палива (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»).
В наслідок цього, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не має законних підстав вимагати від виробника (АТ «УКРТАТНАФТА») надання технічної документації, в наслідок чого не має можливості ознайомитися з її змістом, та як наслідок, не має можливості заповнити таблицю щодо відповідності товару з посиланням на відповідні розділи, та/або сторінку(и) ТЕХНІЧНОГО ДОКУМЕНТА ВИРОБНИКА.
При цьому, поставку бензинів автомобільних та дизельного палива, які є предметом закупівлі, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» здійснює на підставі договорів про партнерство та поставку, укладених з ПАТ «УКРНАФТА» (зокрема, за Договором від 31.10.2024 № 24/02/4635-МТР), яке, в свою чергу, має відповідні договірні відносини з виробником – АТ «УКРТАТНАФТА».
Під час участі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» у публічних закупівлях, якість та відповідність бензинів автомобільних та дизельного палива вимогам Технічного регламенту а також відповідним державним стандартам підтверджується у спосіб, встановлений Технічним регламентом – шляхом надання документів про якість (зокрема, паспортів якості).
Не зважаючи на це, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», та яка не міститиме «заповненої таблиці щодо відповідності з посиланням на відповідні розділи, та/або сторінку(и) технічного документа виробника», не відповідатиме умовам Тендерної документації, та буде відхилена Замовником.
2. Щодо підтвердження стосунків з виробником.
Відповідно до умов пункту 21 Додатку 1 до Тендерної документації, учасники повинні надати «Документи, які підтверджують стосунки із виробником (дилерський договір, або сертифікат дистриб’ютора (дилера), або лист про представництво його інтересів, або подібний документ, в якому обов’язково зазначаються стосунки виробника з учасником). Зазначені документи повинні бути дійсними на весь термін постачання продукції та обов’язково містити гарантії виробника щодо якості продукції».
Поставку бензинів автомобільних та дизельного палива, які є предметом закупівлі, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» здійснює на підставі договорів про партнерство та поставку, укладених з ПАТ «УКРНАФТА» (зокрема, за Договором від 31.10.2024 № 24/02/4635-МТР), яке, в свою чергу, має відповідні договірні відносини з виробником – АТ «УКРТАТНАФТА».
Встановлюючи таку умову у Тендерній документації, Замовник безпідставно обмежує право участі у закупівлі розповсюджувачів – посередників (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), які не зобов’язані мати безпосередніх відносин з виробником, підтверджених документально.
Крім того, відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
При цьому, вимоги до бензинів та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом.
Зазначений Технічний регламент не містить вимог, які б зобов’язували розповсюджувачів палива (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ») мати стосунки з виробником та, відповідно, не встановлює вимог щодо наявності укладеного між ними дилерського договору, або сертифікату дистриб’ютора (дилера), або листа про представництво його інтересів, або подібного документу, в якому обов’язково зазначаються стосунки виробника з учасником (розповсюджувачем), а також не містить вимог щодо надання таких документів користувачу (замовникам).
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», не відповідатиме умовам Тендерної документації, та буде відхилена Замовником.
Отже, встановлення Замовником таких вимог може призвести до порушення вимог частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
3. Щодо наявності в учасника власних або орендованих АЗС.
Відповідно до умов пункту 25 Додатку 1 до Тендерної документації, «у складі пропозиції учасник повинен надати довідку, в якої зазначено адресу розташування АЗС постачальника (учасника) в межах міста Златопіль, Харківської області (ВЛАСНУ АБО ОРЕНДОВАНУ), надати згоду від контрагента за партнерським договором.
Вбачається, що згідно з цією умовою Замовник допускатиме для участі у закупівлі учасників, які є власниками запропонованих АЗС, та/або є орендарями запропонованих АЗС. Зазначений пункт Тендерної документації не передбачає можливості участі у закупівлі учасників, які не є власниками та/або орендарями запропонованих АЗС, однак залучають АЗС на підставі договорів іншого правового характеру, зокрема, партнерських договорів, договорів поставки тощо.
Законодавство, яке регулює сферу роздрібної торгівлі нафтопродуктами і його обігу на ринку, зокрема, Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442, а також Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, не вимагає обов’язкової наявності у розповсюджувачів палива (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), АЗС саме у власності та/або в оренді.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має, зокрема, договір про партнерство та поставку від 31.10.2024 № 24/02/4635-МТР, укладений з ПАТ «УКРНАФТА». Відповідно до умов зазначеного договору, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не отримує у власність або в оренду АЗС, однак отримує можливість здійснювати заправку автомобільного транспорту (на підставі паливних талонів) на АЗС, перелік яких наведено у Додатку № 1 до зазначеного Договору.
Зазначений договір є чинним та укладеним з дотриманням вимог Цивільного, Господарського кодексів, а також інших законодавчих актів України. Не зважаючи на це, вказаний договір не відповідає оскаржуваним протиправним вимогам Тендерної документації.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-12-16-005714-a.
2. Додаток 1 до Тендерної документації.
3. Договір про партнерство та поставку від 31.10.2024 № 24/02/4635-МТР.
4. Паспорт якості бензину А-92.
5. Паспорт якості бензину А-95.
6. Паспорт якості палива дизельного.
×
-
Назва доказу:
Паспорт якості палива дизельного
-
Повʼязаний документ:
Паспорт якості ДП.pdf
-
-
Назва доказу:
Паспорт якості бензину А-95.
-
Повʼязаний документ:
Паспорт якості А-95.pdf
-
-
Назва доказу:
Паспорт якості бензину А-92.
-
Повʼязаний документ:
Паспорт якості А-92.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір про партнерство та поставку від 31.10.2024 № 24/02/4635-МТР.
-
Повʼязаний документ:
Договір ПАТ УКРНАФТА.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до Тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 Перелік документів.docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-12-16-005714-a.
-
Повʼязаний документ:
ТД товари із змінами.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника внести зміни до Тендерної документації щодо закупівлі UA-2024-12-16-005714-a, а саме, усунути зазначені вище умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними. Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення умов Тендерної документації, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, а також створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», наведених вище.