• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015: 72410000-7 – Послуги провайдерів (Послуги з надання доступу до мережі Інтернет)

Завершена

263 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 316.00 UAH
Період оскарження: 16.12.2024 10:49 - 07.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 2639a8f95135465b92e0f49b09a0dc5f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-16-004307-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Тендерна документація публічної Закупівлі є такою, що містить дискримінаційні умови та обмежує коло учасників, унеможливлює участь Товариства в Закупівлі, внаслідок чого порушуються права та законні інтереси Товариства у сфері публічних закупівель
Дата розгляду скарги: 30.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.12.2024 16:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.12.2024 18:28
Дата виконання рішення Замовником: 03.01.2025 12:29
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесені зміни до тендерної документації
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРТЕЛЕ-СЕРВІС", Ковтун Юлія 380931197026 yulya@ukrtelebud.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0312fdd09f1a49958952bb6c94007996
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Комунальне некомерційне підприємство "Консультативно-діагностичний центр" Голосіївського району м. Києва (далі за текстом – Замовник) оголосив публічну закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями 72410000-7 – Послуги провайдерів (Послуги з надання доступу до мережі Інтернет) (ідентифікатор закупівлі – UA-2024-12-16-004307-a, ID закупівлі –f15b73a0c02d431a8f240ea61112d017, далі за текстом – Закупівля).
Суб’єкт оскарження – Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРТЕЛЕ-СЕРВІС» (надалі також Товариство), планує прийняти участь у Закупівлі.
Однак Тендерна документація Закупівлі містить дискримінаційні умови, які обмежують коло учасників, унеможливлюють участь Товариства в Закупівлі, внаслідок чого порушуються права та законні інтереси Товариства у сфері публічних закупівель, з огляду на таке:
1. Тендерна документація Замовника містить такі дискримінаційні умови:
1) пункт 5.3 Додатку 7 до Тендерної документації, відповідно до якого учасник процедури закупівлі на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі має "Виконавець повинен мати право надавати послуги конфіденційного зв'язку та/або захищеного доступу до мережі Інтернет, на підтвердження чого Учасником надається Копія документу / інформація про внесення учасника до переліку операторів НСКЗ".
Така ж вимога міститься в додатку 3 до Тендерної документації: “Виконавець повинен мати право надавати послуги конфіденційного зв'язку та/або захищеного доступу до мережі Інтернет, на підтвердження чого Учасником надається Копія документу /інформація про внесення учасника до переліку операторів НСКЗ”.
2. Створення, функціонування, розвиток та використання Національної системи конфіденційного зв’язку регулюються Законом України “Про Національну систему конфіденційного зв’язку”. На виконання статті 7 цього Закону, постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2002 року №1519 затверджено Порядок надання послуг конфіденційного зв’язку органам державної влади та органам місцевого самоврядування, державним підприємствам, установам, організаціям.
Відповідно до Положення про структуру Національної системи конфіденційного зв’язку та умови її використання для забезпечення безпеки обміну інформацією затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 травня 2015 року №303 створення та забезпечення функціонування спеціальних систем здійснюється зокрема для забезпечення захищеного доступу суб’єктів Національної системи конфіденційного зв’язку до Інтернету (пп. 5 п. 5).
При цьому, згідно з Порядком надання послуг конфіденційного зв’язку органам державної влади та органам місцевого самоврядування, державним підприємствам, установам, організаціям захищений доступ до Інтернету – забезпечення можливості з’єднання кінцевого обладнання абонента з Інтернетом з використанням НСКЗ.
Ні Тендерна документація Закупівлі, ні Проект договору не містять вимог щодо надання послуг саме захищеного доступу до Інтернету.
Предметом Закупівлі є послуги зі звичайного доступу до мережі Інтернет.
У зв’язку з цим встановлення цієї вимоги є необґрунтованим, оскільки звужує коло потенційних учасників процедури Закупівлі, що обмежує конкуренцію та може призвести до закупівлі послуг за завищеними цінами.
3. Рішенням №19747-р/пк від 07.12.2023 за результатами розгляду аналогічної скарги Товариства (від 24 листопада 2023 року №UA-2023-11-21-004538-a.b3 на умови тендерної документації із закупівлі UA-2023-11-21-004538-a, ID закупівлі – 89485e1a0a1640cd9cc8b733ebb202d5, яку проводила Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг) Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за аналогічних обставин визнала, що дії замовника в частині встановлення у тендерній документації таких же вимог (щодо надання скан-копії наказу та Повідомлення від Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України про включення Учасника до Переліку операторів Національної системи конфіденційного зв’язку (НСКЗ), які мають право надавати послуги конфіденційного зв’язку та/або захищеного доступу до мережі Інтернет) порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону та зобов’язала замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
При цьому Комісія врахувала, що відповідно до додатку 3 тендерної документації предметом закупівлі є послуги з доступу до мережі Інтернет, а не послуги у галузі конфіденційного зв'язку.
Враховуючи це, Комісія прийшла до висновку, що вимога тендерної документації щодо надання скан-копії наказу та Повідомлення від Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України про включення Учасника до Переліку операторів Національної системи конфіденційного зв’язку (НСКЗ), які мають право надавати послуги конфіденційного зв’язку та/або захищеного доступу до мережі Інтернет не узгоджується з предметом закупівлі. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги тендерної документації у вказаній редакції. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати скан-копію наказу та Повідомлення від Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України про включення Учасника до Переліку операторів Національної системи конфіденційного зв’язку (НСКЗ), які мають право надавати послуги конфіденційного зв’язку та/або захищеного доступу до мережі Інтернет, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Точно така ж ситуація має місце і в цій закупівлі UA-2024-01-03-003018-a. Предметом Закупівлі є послуги з доступу до мережі Інтернет, а не послуги у галузі конфіденційного зв'язку чи надання доступу до каналів зв’язку.
Не зважаючи на це, Замовник висунув вимоги щодо надання учасником документу /інформація про внесення учасника до переліку операторів НСКЗ та наявності у учасника права надавати послуги конфіденційного зв'язку та/або захищеного доступу до мережі Інтернет.
Будь-яких об’єктивних підстав для висунення таких, не пов’язаних з предметом Закупівлі вимог не існує. У зв’язку з цим такі вимоги тендерної документації є дискримінаційними по відношенню до учасників – суб’єктів господарювання, які надають послуги доступу до мережі Інтернет, зокрема Скаржника.
4. Принципами публічних закупівель, серед іншого, є добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників (ст. 3 Закону України “Про публічні закупівлі”).
Частина 3 ст. 5 Закону про закупівлі забороняє замовникам встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно з ч. 4 ст. 22 цього Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Товариство з обмеженою відповідальністю “УКРТЕЛЕ-СЕРВІС” є постачальником електронних комунікаційних мереж і послуг, що підтверджується Витягом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку (копія додається).
Відповідно до Витягу, серед іншого Товариство з обмеженою відповідальністю “УКРТЕЛЕ-СЕРВІС” надає такі послуги на території міста Київ:
- Послуга доступу до мережі Інтернет (послуга, що забезпечує доступ до мережі Інтернет і
можливість логічного з'єднання з кінцевими точками мережі Інтернет незалежно від технології, що застосовується в електронній комунікаційній мережі, і кінцевого (термінального) обладнання, що використовується; у тому числі послуга широкосмугового доступу до мережі Інтернет);
- Послуга доступу до мережі Інтернет іншим постачальникам мереж та/або послуг (послуга з доступу до мережі Інтернет іншим постачальникам мереж та/або послуг, ІР транзит тощо з можливістю організації логічних та/або фізичних інтернет-з’єднань);
- Послуга доступу до фізичної інфраструктури, включаючи споруди, кабельні каналізації і щогли (ндання права та можливості доступу до фізичної інфраструктури електронних комунікаційних мереж, включаючи: споруди, кабельні каналізації).
Товариство з обмеженою відповідальністю “УКРТЕЛЕ-СЕРВІС” є дійсним членом Інтернет Асоціації України (копія посвідчення додається).
Відповідно до Протоколу від 15.11.2024 р. №0139 вимірювання параметрів та розрахунку показників якості передачі даних та доступу до Інтернет ТОВ “УКРТЕЛЕ-СЕРВІС” (копія додається), встановлено, що показники: відсоток успішних реєстрацій у мережі (log-in), відсоток відмов, відсоток реєстрацій, які відповідають нормам за часом реєстрації в мережі, відсоток незадовільних з’єднань за швидкістю передачі даних, швидкість передачі даних, – відповідають встановленим граничним нормованим рівням якості послуг передачі даних та доступу до Інтернет, у відповідності до Рішення №821 Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації України "Про затвердження переліків показників якості телекомунікаційних послуг, рівні яких підлягають обов'язковому оприлюдненню".
Товариство з обмеженою відповідальністю “УКРТЕЛЕ-СЕРВІС” має розроблену комплексну систему захисту інформації інформаційно-телекомунікаційної системи захищеного вузла інтернет-доступу, що підтверджується Атестатом відповідності Системи технічного захисту інформації та Експертним висновком, відповідно до якого ця комплексна система захисту інформації відповідає вимогам нормативних документів системи технічного захисту інформації в Україні (копії додаються),
Таким чином, Товариство з обмеженою відповідальністю “УКРТЕЛЕ-СЕРВІС” планує взяти участь в Закупівлі та має можливість надати якісно і у встановлений строк послуги що є предметом Закупівлі за конкурентною ціною.
Проте встановлення Замовником дискримінаційних вимог, які зазначені в цій скарзі, перешкоджають можливості Товариства з обмеженою відповідальністю “УКРТЕЛЕ-СЕРВІС” взяти участь в Закупівлі та порушують права Товариства з обмеженою відповідальністю “УКРТЕЛЕ-СЕРВІС” на участь в Закупівлі на недискримінційних умовах.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації