-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Торги відмінено
3 186 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 31 860.00 UAH
мін. крок: 1% або 31 860.00 UAH
Період оскарження:
13.12.2024 16:03 - 18.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга
Номер:
cc1c2f65ae454cb78a4deab273abee02
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-13-016955-a.b1
Назва:
скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- заява на участь в розгляді.pdf 30.12.2024 19:20
- аномально низька (1).pdf 30.12.2024 19:20
- Протокол відхилення № 31 від 25,12,24 (1).pdf 30.12.2024 19:20
- розрахунок ціни.pdf 30.12.2024 19:20
- скарга_ГЕТ.pdf.p7s 30.12.2024 19:20
- скарга_ГЕТ.doc 30.12.2024 19:20
- скарга_ГЕТ.pdf 30.12.2024 19:20
- Додаток 3 Проєкт договору.docx 30.12.2024 19:20
- скарга_ГЕТ.doc.p7s 30.12.2024 19:20
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf 30.12.2024 19:20
- sign.p7s 30.12.2024 19:22
- Рішення від 31.12.2024 № 20937.pdf 31.12.2024 16:40
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.01.2025 № 323.pdf 09.01.2025 13:19
- Рішення від 08.01.2025 № 323.pdf 09.01.2025 17:51
- Протокол № 1 про надання пояснення АМКУ.docx 01.01.2025 10:23
- Протокол №1 пояснення АМКУ.pdf 01.01.2025 10:23
- Протокол № 1 від 15,01,25.pdf 15.01.2025 14:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.12.2024 19:28
Дата розгляду скарги:
08.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
31.12.2024 16:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.01.2025 17:51
Дата виконання рішення Замовником:
15.01.2025 14:46
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Під час проведення Закупівлі були прийняті рішення:
- про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" Протокол № 31 від 25.12.2024 р.;
- про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "РТЕ ЮКРЕЙН" переможцем процедури закупівлі Протокол № 32 від 25.12.2024 р.
Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення № 323-р/пк-пз, згідно з яким, за результатами розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" (код ЄДРПОУ: 42827548) від 30 грудня 2024 № UA-2024-12-13- 016955-a.b1, Комісія постановила зобов'язати виконавчий комітет Полтавської міської ради (код ЄДРПОУ: 05384689) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" (код ЄДРПОУ: 42827548) та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "РТЕ ЮКРЕЙН" (код ЄДРПОУ: 43741891) переможцем процедури закупівлі — "Електрична енергія", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-13-016955-a.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
ВИРІШИЛА:
1. Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" Протокол № 31 від 25.12.2024 р. та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "РТЕ ЮКРЕЙН" переможцем процедури закупівлі — "Електрична енергія" оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-13-016955-a Протокол № 32 від 25.12.2024 р.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d67424eb78ae41beaefa7e5771d3158e
Заголовок пункту скарги:
Незаконне відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД"
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Тобто підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» стало неналежне обґрунтування ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою.
Скаржник не погоджується зі зазначеним вище рішенням Замовника з огляду на наступне.
Відповідно до п. 37 Особливостей: «Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Тобто зі зазначеного вище законодавчого положення вже чітко випливає, що законом не встановлено жодної обов’язкової форми, якій повинне відповідати обґрунтування аномально-низької ціни тендерної пропозиції Замовника.
Також згідно з ч. 14 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Тобто з цієї норми Закону випливає саме право учасника посилатися в обгрунтуванні на наведені вище обставини, а не обов’язок.
Незважаючи на те, що в обгрунтуванні своєї аномально низьквої ціни ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» вказувало на те, що ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» має сприятливі умови, за яких Учасник процедури закупівлі може поставити товар, що є предметом закупівлі, Замовник все одно відхилив його тендерну пропозицію, що є абсолютно безспідставним.
До того ж, документація не містить окремих вимог до порядку оформлення та змісту обгрунтування аномально низької ціни, а тому ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не порушило жодної з вимог, встановлених тендерною документацією Замовника.
Звертаємо також увагу, що відповідно до п. 45 Особливостей Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою
Замовник жодним чином не пояснив і не обґрунтував, чому і як саме наданий нами розрахунок ціни вважається неактуальним, а також чому при наданні обґрунтування аномально низької ціни ми повинні були дати розрахунок за результатами аукціону, оскільки знову ж таки тендерна документація і законодавство не містить жодних обов’язкових вимог, яким повинно відповідати обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції Учасника. Поданий з метою обґрунтування аномально низької ціни розрахунок Скаржник здійснив, спираючись на формулу розрахунку ціни, яка міститься в Додатку №2 до Договору про постачання електричної енергії (Додаток № 3 до тендерної документації). Зазначена формула не містить прив’язки до середньозваженої ціни електричної енергії на ринку «на добу наперед» за конкретний місяць, а лише зазначає – за повний календарний місяць, а відповідно на етапі подання тендерної пропозиції Учасники вправі вільно і на власний розсуд визначати ціну своєї тендерної пропозиції, в тому числі В пост — розмір надбавки / знижки Постачальника за одиницю електричної енергії (проект договору до процедури закупівлі не обмежує Учасника у її визначенні).
Щодо Замовника, то він жодним чином не роз’яснив, не обґрунтував на підставі чого він зробив висновок про неактуальність ціни, взятої ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» при розрахунку.
Відповідно до ст.. 11 Закону України «Про ціни та ціноутворення» вільні ціни встановлюються суб’єктами господарювання самостійно за згодою сторін на всі товари, крім тих, щодо яких здійснюється державне регулювання цін.
Ціна на електричну енергію при участі в публічній закупівлі встановлена Скаржником вільно, на власний розсуд з врахуванням своїх реальних можливостей і вимог, встановлених в тендерній документації замовника, окрім регульованого тарифу, який до неї включається, - тариф на послуги з передачі.
З цього випливає, що ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», подаючи остаточну цінову пропозицію за результатами аукціону, чітко усвідомлювало свою реальну можливість постачати Замовнику товар, що є предметом закупівлі, за поданою ціною і відповідно до вимог, встановлених Замовником в тендерній документації.
Також ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» виконало вимогу законодавства про надання обґрунтування аномально низької ціни протягом встановленого строку, а Замовник в той же час безпідставно, без наявності жодних логічних і обґрунтованих аргументів відхилив тендерну пропозицію такого Учасника.
У зв’язку з вище наведеним, наголошуємо, що Рішення уповноваженої особи Виконавчого комітету Полтавської міської ради про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» є незаконним, а тому має бути скасованим.
Скаржник не погоджується зі зазначеним вище рішенням Замовника з огляду на наступне.
Відповідно до п. 37 Особливостей: «Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Тобто зі зазначеного вище законодавчого положення вже чітко випливає, що законом не встановлено жодної обов’язкової форми, якій повинне відповідати обґрунтування аномально-низької ціни тендерної пропозиції Замовника.
Також згідно з ч. 14 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Тобто з цієї норми Закону випливає саме право учасника посилатися в обгрунтуванні на наведені вище обставини, а не обов’язок.
Незважаючи на те, що в обгрунтуванні своєї аномально низьквої ціни ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» вказувало на те, що ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» має сприятливі умови, за яких Учасник процедури закупівлі може поставити товар, що є предметом закупівлі, Замовник все одно відхилив його тендерну пропозицію, що є абсолютно безспідставним.
До того ж, документація не містить окремих вимог до порядку оформлення та змісту обгрунтування аномально низької ціни, а тому ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не порушило жодної з вимог, встановлених тендерною документацією Замовника.
Звертаємо також увагу, що відповідно до п. 45 Особливостей Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою
Замовник жодним чином не пояснив і не обґрунтував, чому і як саме наданий нами розрахунок ціни вважається неактуальним, а також чому при наданні обґрунтування аномально низької ціни ми повинні були дати розрахунок за результатами аукціону, оскільки знову ж таки тендерна документація і законодавство не містить жодних обов’язкових вимог, яким повинно відповідати обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції Учасника. Поданий з метою обґрунтування аномально низької ціни розрахунок Скаржник здійснив, спираючись на формулу розрахунку ціни, яка міститься в Додатку №2 до Договору про постачання електричної енергії (Додаток № 3 до тендерної документації). Зазначена формула не містить прив’язки до середньозваженої ціни електричної енергії на ринку «на добу наперед» за конкретний місяць, а лише зазначає – за повний календарний місяць, а відповідно на етапі подання тендерної пропозиції Учасники вправі вільно і на власний розсуд визначати ціну своєї тендерної пропозиції, в тому числі В пост — розмір надбавки / знижки Постачальника за одиницю електричної енергії (проект договору до процедури закупівлі не обмежує Учасника у її визначенні).
Щодо Замовника, то він жодним чином не роз’яснив, не обґрунтував на підставі чого він зробив висновок про неактуальність ціни, взятої ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» при розрахунку.
Відповідно до ст.. 11 Закону України «Про ціни та ціноутворення» вільні ціни встановлюються суб’єктами господарювання самостійно за згодою сторін на всі товари, крім тих, щодо яких здійснюється державне регулювання цін.
Ціна на електричну енергію при участі в публічній закупівлі встановлена Скаржником вільно, на власний розсуд з врахуванням своїх реальних можливостей і вимог, встановлених в тендерній документації замовника, окрім регульованого тарифу, який до неї включається, - тариф на послуги з передачі.
З цього випливає, що ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», подаючи остаточну цінову пропозицію за результатами аукціону, чітко усвідомлювало свою реальну можливість постачати Замовнику товар, що є предметом закупівлі, за поданою ціною і відповідно до вимог, встановлених Замовником в тендерній документації.
Також ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» виконало вимогу законодавства про надання обґрунтування аномально низької ціни протягом встановленого строку, а Замовник в той же час безпідставно, без наявності жодних логічних і обґрунтованих аргументів відхилив тендерну пропозицію такого Учасника.
У зв’язку з вище наведеним, наголошуємо, що Рішення уповноваженої особи Виконавчого комітету Полтавської міської ради про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» є незаконним, а тому має бути скасованим.
×
-
Назва доказу:
обгрунтування аномально низької
-
Повʼязаний документ:
аномально низька (1).pdf
-
-
Назва доказу:
розрахунок
-
Повʼязаний документ:
розрахунок ціни.pdf
-
-
Назва доказу:
заява
-
Повʼязаний документ:
заява на участь в розгляді.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол відхилення
-
Повʼязаний документ:
Протокол відхилення № 31 від 25,12,24 (1).pdf
-
-
Назва доказу:
ТД
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 Проєкт договору.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД». 3. Прийняти рішенням, яким зобов’язати Замовника завершити процедуру закупівлі у встановленому законодавством порядку.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга
Номер:
fd452748a2794a9c90666330e709c616
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-13-016955-a.c2
Назва:
скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол № 7 виконання рішення АМКУ.pdf 04.03.2025 09:30
- Протокол № 5 від 28,01,25.pdf 28.01.2025 08:10
- рішення від 27.01.2025 №1155.pdf 27.01.2025 14:46
- рішення від 03.02.2025 №1577.pdf 05.02.2025 16:53
- інформація про резолютивну частину рішення від 03.02.2025 №1577.pdf 04.02.2025 11:56
- sign.p7s 24.01.2025 13:05
- Додаток 3 Проєкт договору.docx 24.01.2025 13:03
- Тендерна документації.docx 24.01.2025 13:03
- Про затвердження особливостей від 12.10.2022 № 1178.pdf 24.01.2025 13:03
- скарга_ГЕТ.pdf 24.01.2025 13:03
- скарга_ГЕТ.doc 24.01.2025 13:03
- Протокол № 2 від 15,01,25.pdf 24.01.2025 13:03
- заява на участь в розгляді.pdf 24.01.2025 13:03
- UA-2024-12-13-016955-a-open.pdf 24.01.2025 13:03
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.01.2025 13:49
Дата розгляду скарги:
03.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.01.2025 14:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.02.2025 16:54
Дата виконання рішення Замовником:
04.03.2025 09:30
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Під час проведення Закупівлі було прийнято рішення від 15.01.2025 року Протокол №2 (далі – Рішення), про відміну процедури закупівлі.
Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 03.02.2025 №1577-р/пк-пз зобов’язано ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (код ЄДРПОУ: 05384689) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Електрична енергія", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-13-016955-a.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
ВИРІШИВ:
1. Скасувати Рішення від 15.01.2025 року Протокол №2 про відміну процедури закупівлі.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
44edfe8334e74c9ab07741aef3b43cf6
Заголовок пункту скарги:
незаконна відміна процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовник зазначив, що підставою для відміни процедури закупівлі є:
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», як Учасник процедури закупівлі, чия тендерна пропозиція є найбільш економічно вигідною за результатами процедури закупівлі, не погоджується з такою підставою для відміни процедури закупівлі, вважає її неправомірною та незаконною у зв’язку з наступним
1) Щодо строків поставки товару, перш за все звертаємо увагу на те, що в Оголошенні про проведення відкритих торгів № UA-2024-12-13-016955-a зазначено:
Тобто відповідно до наведеного вище Оголошення передбачає лише кінцевий строк поставки товару – до 31 грудня 2025 року і не містить жодної вказівки на його початок.
До того ж хочемо зазначити, що аргументом відміни торгів Замовник вказує відсутність можливості внесення змін до Оголошення про проведення відкритих торгів (в тому числі в частині Строку поставки товарів, як випливає зі змісту протоколу про відміну). Однак умовами чинного Законодавства не передбачено необхідність внесення змін до Оголошення про проведення відкритих торгів. Зважаючи на відсутність таких вимог законодавства, не може бути і їх порушення. Тому Замовником абсолютно недоречно було звернено увагу на таке нібито «порушення» чинного законодавтсва у сфері публічних закупівель.
Більше того, в будь-якому випадку відсутня була необхідність внесення таких змін, оскільки Оголошення містить інформацію лише про кінцевий строк, включно до якого має здійснюватись поставка електричної енергії – до 31 грудня 2025 року.
Що ж до тендерної документації, то п.п. 4.3-4.4. Розділу 1 тендерної документації, то ним передбачено наступне:
4.3 кількість товару та місце його поставки
Кількість товару: 360 000 кВт
Місце поставки товару: Місце поставки товарів: 36000, Україна, м. Полтава, вул. Соборності, 36, вул. Соборності,40, пров. Ламаний,36
Початком постачання електричної енергії Споживачу є дата, яка узгоджується в момент підписання договору, та зазначається в Заяві – приєднання з___січня 2025 до 31 грудня 2025 року згідно Додатку 2 до цієї тендерної документації.
4.4 строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг з січня 2025 до 31 грудня 2025 року включно
Тендерна документація Замовника, як і оголошення, не містила конкретно визначеної дати, з якої повинна здійснюватись поставка електричної енергії. До того ж в проекті Договору (Додаток № 3 до ТД) в п. 14.1. зазначено, що Договір набуває чинності з дати підписання Сторонами та діє до 31.12.2025 року включно, а в частині виконання зобов’язань Сторонами — до повного їх виконання. В Додатку 4 до проекту Договору також вказано, що Початок постачання електричної енергії : з січня 2025 року.
Зі зазначеного вище однозначно випливає, що ніде, в жодному документі, який оприлюднений разом з тендерною документацією, не було інформації про конкретну дату, з якої починається постачання електричної енергії Замовнику.
До того ж, повний текст Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №323-р/пк-пз було оприлюднено 08 січня 2025 року за результатами розгляду скарги про неправомірні Рішення Замовника процедури закупівлі № UA-2024-12-13-016955-a. Це Рішення до того ж було прийнято за результатами розгляду скарги, поданої нами, у зв’язку з неправомірними діями Замовника, який незаконно відхилив нашу тендерну пропозицію 25 грудня 2024 року.
Відповідно до чинного законодавства Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
А тому, якби Замовник був зацікавлений в законному завершенні процедури закупівлі і в якнайшвидшому початку постачання електричної енергії новим Постачальником, який правомірно виграв процедуру закупівлі, то виконав би Рішення Комісії АМКУ й уклав би Договір ще в січні 2025 року, а відтак завершив би процедуру закупівлі в установленому законодавством порядку. До того ж постачання електричної енергії також було б з певної дати січня 2025 року.
Окремо звертаємо увагу, що п.п. 4 п. 19 Особливостей також передбачено можливість продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів.
Отже Замовник міг внести зміни щодо початкового строку поставки електричної енергії шляхом укладення Додаткової угоди до Договору за результатами закупівлі, а не скасовувати процедуру закупівлі і таким чином обмежуючи наше законне право бути Постачальником електричної енергії Замовнику – Виконавчому комітету Полтавської міської ради.
2) Що ж до обсягів закупівлі електричної енергії, то після укладення Договору за результатами процедури закупівлі Сторони можуть укласти Додаткову угоду до договору відповідно до п.п. 1 п. 19 Особливостей, а саме: у зв’язку зі зменшенням обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.
Тобто зміна обсягів закупівлі аж ніяк не є підставою для відміни процедури закупівлі, відповідно не вважається порушенням в розумінні підпункту 2 пункту 50 Особливостей, а тому Рішення Замовника про таку відміну є незаконним і необґрунтованим.
У зв’язку з вище наведеним, наголошуємо, що Рішення уповноваженої особи Виконавчого комітету Полтавської міської ради про відміну процедури закупівлі є незаконним, а тому має бути скасованим, а процедура повинна бути завершена у встановленому законодавством порядку.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», як Учасник процедури закупівлі, чия тендерна пропозиція є найбільш економічно вигідною за результатами процедури закупівлі, не погоджується з такою підставою для відміни процедури закупівлі, вважає її неправомірною та незаконною у зв’язку з наступним
1) Щодо строків поставки товару, перш за все звертаємо увагу на те, що в Оголошенні про проведення відкритих торгів № UA-2024-12-13-016955-a зазначено:
Тобто відповідно до наведеного вище Оголошення передбачає лише кінцевий строк поставки товару – до 31 грудня 2025 року і не містить жодної вказівки на його початок.
До того ж хочемо зазначити, що аргументом відміни торгів Замовник вказує відсутність можливості внесення змін до Оголошення про проведення відкритих торгів (в тому числі в частині Строку поставки товарів, як випливає зі змісту протоколу про відміну). Однак умовами чинного Законодавства не передбачено необхідність внесення змін до Оголошення про проведення відкритих торгів. Зважаючи на відсутність таких вимог законодавства, не може бути і їх порушення. Тому Замовником абсолютно недоречно було звернено увагу на таке нібито «порушення» чинного законодавтсва у сфері публічних закупівель.
Більше того, в будь-якому випадку відсутня була необхідність внесення таких змін, оскільки Оголошення містить інформацію лише про кінцевий строк, включно до якого має здійснюватись поставка електричної енергії – до 31 грудня 2025 року.
Що ж до тендерної документації, то п.п. 4.3-4.4. Розділу 1 тендерної документації, то ним передбачено наступне:
4.3 кількість товару та місце його поставки
Кількість товару: 360 000 кВт
Місце поставки товару: Місце поставки товарів: 36000, Україна, м. Полтава, вул. Соборності, 36, вул. Соборності,40, пров. Ламаний,36
Початком постачання електричної енергії Споживачу є дата, яка узгоджується в момент підписання договору, та зазначається в Заяві – приєднання з___січня 2025 до 31 грудня 2025 року згідно Додатку 2 до цієї тендерної документації.
4.4 строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг з січня 2025 до 31 грудня 2025 року включно
Тендерна документація Замовника, як і оголошення, не містила конкретно визначеної дати, з якої повинна здійснюватись поставка електричної енергії. До того ж в проекті Договору (Додаток № 3 до ТД) в п. 14.1. зазначено, що Договір набуває чинності з дати підписання Сторонами та діє до 31.12.2025 року включно, а в частині виконання зобов’язань Сторонами — до повного їх виконання. В Додатку 4 до проекту Договору також вказано, що Початок постачання електричної енергії : з січня 2025 року.
Зі зазначеного вище однозначно випливає, що ніде, в жодному документі, який оприлюднений разом з тендерною документацією, не було інформації про конкретну дату, з якої починається постачання електричної енергії Замовнику.
До того ж, повний текст Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №323-р/пк-пз було оприлюднено 08 січня 2025 року за результатами розгляду скарги про неправомірні Рішення Замовника процедури закупівлі № UA-2024-12-13-016955-a. Це Рішення до того ж було прийнято за результатами розгляду скарги, поданої нами, у зв’язку з неправомірними діями Замовника, який незаконно відхилив нашу тендерну пропозицію 25 грудня 2024 року.
Відповідно до чинного законодавства Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
А тому, якби Замовник був зацікавлений в законному завершенні процедури закупівлі і в якнайшвидшому початку постачання електричної енергії новим Постачальником, який правомірно виграв процедуру закупівлі, то виконав би Рішення Комісії АМКУ й уклав би Договір ще в січні 2025 року, а відтак завершив би процедуру закупівлі в установленому законодавством порядку. До того ж постачання електричної енергії також було б з певної дати січня 2025 року.
Окремо звертаємо увагу, що п.п. 4 п. 19 Особливостей також передбачено можливість продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів.
Отже Замовник міг внести зміни щодо початкового строку поставки електричної енергії шляхом укладення Додаткової угоди до Договору за результатами закупівлі, а не скасовувати процедуру закупівлі і таким чином обмежуючи наше законне право бути Постачальником електричної енергії Замовнику – Виконавчому комітету Полтавської міської ради.
2) Що ж до обсягів закупівлі електричної енергії, то після укладення Договору за результатами процедури закупівлі Сторони можуть укласти Додаткову угоду до договору відповідно до п.п. 1 п. 19 Особливостей, а саме: у зв’язку зі зменшенням обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.
Тобто зміна обсягів закупівлі аж ніяк не є підставою для відміни процедури закупівлі, відповідно не вважається порушенням в розумінні підпункту 2 пункту 50 Особливостей, а тому Рішення Замовника про таку відміну є незаконним і необґрунтованим.
У зв’язку з вище наведеним, наголошуємо, що Рішення уповноваженої особи Виконавчого комітету Полтавської міської ради про відміну процедури закупівлі є незаконним, а тому має бути скасованим, а процедура повинна бути завершена у встановленому законодавством порядку.
×
-
Назва доказу:
Заява на розгляд
-
Повʼязаний документ:
заява на участь в розгляді.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол
-
Повʼязаний документ:
Протокол № 2 від 15,01,25.pdf
-
-
Назва доказу:
Особливості
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей від 12.10.2022 № 1178.pdf
-
-
Назва доказу:
Оголошення
-
Повʼязаний документ:
UA-2024-12-13-016955-a-open.pdf
-
-
Назва доказу:
проект
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 Проєкт договору.docx
-
-
Назва доказу:
ТД
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документації.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі № UA-2024-12-13-016955-a. 3. Прийняти рішенням, яким зобов’язати Замовника завершити процедуру закупівлі у встановленому законодавством порядку.