• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

послуги з цілодобової охорони об’єктів Замовника

Завершена

7 008 350.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 35 041.75 UAH
Період оскарження: 13.12.2024 13:30 - 08.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі «Послуги з цілодобової охорони об’єктів Замовника за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги Номенклатурна позиція: 79713000-5 Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони»

Номер: 2e0884bd08b8407e8f7cd437f467acde
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-13-010247-a.b1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі «Послуги з цілодобової охорони об’єктів Замовника за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги Номенклатурна позиція: 79713000-5 Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони»
Скарга:
Дата розгляду скарги: 27.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.12.2024 15:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.12.2024 20:15
Дата виконання рішення Замовником: 06.01.2025 11:09
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни в тендерну документацію
Автор: ТОВ "БЕЗПЕЧНИЙ ШЛЯХ "ГРІЗЛІ", Юрій Бибик +380507221240 grizli04@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 30be519e7fe544669a955ac7105e2635
Заголовок пункту скарги: витяг з Єдиного реєстру зброї про наявність дозволу на відкриття (функціонування) об’єкта дозвільної системи, що виданий охоронному підприємству – власнику ГШР, на відкриття (функціонування) об’єкта дозвільної системи з відомчою зброєю, боєприпасами до неї, основними частинами зброї, пристроями, патронами до них (за адресою розміщення такого об’єкту на території м. Дніпро або Дніпропетровської обл
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку 2, пункту 1.2 маємо вимогу тендерної документації:
- витяг з Єдиного реєстру зброї про наявність дозволу на відкриття (функціонування) об’єкта дозвільної системи, що виданий охоронному підприємству – власнику ГШР, на відкриття (функціонування) об’єкта дозвільної системи з відомчою зброєю, боєприпасами до неї, основними частинами зброї, пристроями, патронами до них (за адресою розміщення такого об’єкту на території м. Дніпро або Дніпропетровської області) – приміщення для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів (виданий відповідно п. 2.9 глави 2 розділу 1 Наказу МВС України від 21.08.1998 р. №622), яким підтверджується наявність відповідного дозволу, строк дії якого - не менше ніж строк дії договору за предметом закупівлі.
Вимога щодо відомчої зброї дублюється у п. 1.2: Охоронники, в складі екіпажу ГШР, повинні бути забезпечені відомчою зброєю.
Також аналогічна вимога наявна у Додатку 3, п. 3.9. Охоронники, в складі екіпажу групи швидкого реагування, повинні бути забезпечені відомчою зброєю.
Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника та обмежує його право взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Згідно з Наказом МВС від 29.03.2016 № 223 та Наказом МВС від 21.08.1998 № 622 передбачено перелік осіб, яким дозволено придбавати та носити пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони.
Таким чином, до надання послуг суб’єкти охоронної діяльності можуть залучати охоронників, які забезпечені власними пристроями для відстрілу патронів та мають дозвіл, виданий на таку особу.
Так, Скаржник не має приміщення для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів (виданий відповідно п. 2.9 глави 2 розділу 1 Наказу МВС України від 21.08.1998 р. №622), не може підтвердити наявність у нього відповідного дозволу, строк дії якого - не менше ніж строк дії договору за предметом закупівлі, а також травматичної зброї, яка знаходиться на балансі підприємства, але може залучити відповідних осіб, які мають травматичну зброю на законних підставах, чим виконає вимогу Замовника та забезпечить якісне надання послуг за договором. Однак, через встановлення зазначеної вимоги, Скаржник не може взяти участь в закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 47cd0345147040b5a16ce366f93ca5c5
Заголовок пункту скарги: Сертифікат ISO
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку 3 маємо вимогу тендерної документації:
3.11. Послуги з охорони повинні надаватися суб’єктами охоронної діяльності, що мають впроваджену систему управління якістю відповідно до вимог ISO 9001. На підтвердження учасник надає сертифікат, яким посвідчується, що система управління якістю стосовно охоронних послуг/діяльності приватних охоронних служб, що здійснює Учасник, відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) або ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT). Сертифікат повинен бути виданий органом оцінки відповідності, акредитованим Національним агентством з акредитації відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 в сфері акредитації цього органу
Дана вимога є дискримінаційними для Скаржника та обмежує його право взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Обов’язкова сертифікація ДСТУ 9001 в Україні на послуги, що є предметом закупівлі не передбачена жодним нормативним законодавчим актом. Нормами Закону України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" від 15.01.2015 № 124-VIII (далі — Закон № 124) визначається порядок проведення сертифікації. Цим же законом визначено, що сертифікація — підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується, зокрема, послуг, систем або персоналу.
Законом № 124 не визначено норм щодо здійснення такої сертифікації в обов’язковому порядку. Загалом сертифікація в Україні не є обов’язковою з 1 січня 2018 року. Також відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 № 93 про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів скасовано накази Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, які регламентували положення обов’язкової сертифікації.
Скаржник не має зазначених вище сертифікатів ISO, а має декларацію на провадження охоронної діяльності, яка дає право надавтаи послуги з охорони на території всієї України.
Аналогічної думки притримується і Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель і ухвалила відповідне рішення №19830-р/пк-пз від 12.12.2024 року.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації