• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Папір офісний для друку формату А4

Торги не відбулися

714 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 570.00 UAH
Період оскарження: 13.12.2024 10:26 - 18.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: 908da1f1eb5b4138b1692275a5a01fb5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-13-003080-a.a1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
ТОВ "ТВГ Український папір" подає скаргу від 30.12.2024 р. №270/юр/24.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 08.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.12.2024 16:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.01.2025 17:21
Дата виконання рішення Замовником: 27.01.2025 08:35
Коментар замовника щодо усунення порушень: порушення усунуто відповідно до Протоколу уповноваженої особи від 27 січня 2025 року
Автор: ТОВ "ТВГ УКРАЇНСЬКИЙ ПАПІР", Ігор 380673873633 yurist2@ukrpap.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 489564d7596d46ff990a091203e8a32d
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: З рішеннями Замовника про відхилення пропозиції ТОВ «Торгово-Виробнича Група Український папір» не погоджуємось, вважаємо його дискримінаційним, прийнятим з грубим порушенням норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель з наступних підстав.
Згідно з Протоколом Замовника пропозиція ТОВ «Торгово-Виробна Група Український папір» була відхилена з наступних підстав:





ТОВ «Торгово-Виробнича Група Український папір» не погоджується з відхиленням його тендерної пропозиції, вважає відхилення неправомірним та дискримінаційним, виходячи з наступного.
Таблицею Додатку 2 Документації технічні характеристики до предмету закупівлі, а саме:
№ п/п Характеристики одиниці виміру Показники
1 Формат паперу А4 (210 х 297 мм)
2 Щільність аркуша, г/м2 ISO 536 80
3 Товщина аркуша, мкм ISO 534 112±3
4 Непрозорість аркуша, % ISO 2471 не менше 95
5 Білизна аркуша, СІЕ ISO 11475 не менше 170
6 Вологість, % EN ISO 287 3,5-5,0
7 Яскравість, % ISO 2470-2 Не менше 110
8 Шорсткість, мл/хв. ISO 8791-2 180
9 Жорсткість MD, мH ISO 2493-1 140
10 Жорсткість СD, мH ISO 2493-1 65
9 Сортування Папір упакований у вологостійку упаковку (пачку) по 500 аркушів у пачці, по 5 пачок в одну коробку, відповідно до діючих стандартів якості.

Також, Додатком 2 Документації встановлено, що для підтвердження якості паперу Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції такі документи: Засвідчену підписом уповноваженої особи Учасника копію паспорту якості або сертифікату якості на папір, або інший відповідний документ який виданий на будь-яку попередню одиницю (партію) даної продукції, із зазначенням усіх технічних показників.
На виконання вищезазначених вимог ТОВ «Торгово-Виробнича Група Український папір» у складі своєї тендерної пропозиції надало сертифікат відповідності технічним вимогам на Папір офісний ТМ Xerox Premier у файлі з ім’ям «СЕРТИФІКАТ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕХНІЧНИМ ВИМОГАМ.pdf», яким підтвердило всі технічні та якісні характеристики, що встановлені Додатком 2 Документації.
24.12.2024 р. о 10:21 год. Замовником оприлюднено на електронному торгівельному майданчику вимогу про усунення невідповідностей (надалі –Вимога), а саме: «Під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ТВГ УКРАЇНСЬКИЙ ПАПІР" (43977041) (далі – Учасник) виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, а саме: 1. Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про технічні та інші характеристики предмета закупівлі» Учаснику необхідно надати: Для підтвердження якості паперу Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції такі документи: Засвідчену підписом уповноваженої особи Учасника копію паспорту якості або сертифікату якості на папір, або інший відповідний документ який виданий на будь-яку попередню одиницю (партію) даної продукції, із зазначенням усіх технічних показників. 1) перелік виявлених невідповідностей: на виконання цієї вимоги учасником подано СЕРТИФІКАТ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕХНІЧНИМ ВИМОГАМ (файл під назвою СЕРТИФІКАТ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕХНІЧНИМ ВИМОГАМ.pdf), що не відповідає вимогам тендерної документації. 2) ) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: Паспорт якості /сертифікат якості на продукцію/товар і сертифікат відповідності – документи, які підтверджують відповідність продукції/товару вимогам нормативного документу. Паспорт якості/Сертифікат якості видається безпосередньо організацією-виробником продукції/товару та містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості продукції виробника. Вимоги до його оформлення і змісту можуть бути викладені в нормативному документі на продукцію/товар. Сертифікат відповідності може бути виданий тільки спеціальним органом оцінки відповідності, який є сторонньою незалежною організацією по відношенню до виробника. Вимоги до оформлення і змісту сертифікату відповідності регламентовані окремими нормативними документами. Наразі це ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2019 «Оцінка відповідності. Вимоги до органів з сертифікації продукції, процесів та послуг» (EN ISO/IEC 17065:2012, IDT; ISO/IEC 17065:2012, IDT). Інший відповідний документ може називатись, наприклад «свідоцтво про якість», «посвідчення про якість», тощо проте видається безпосередньо організацією-виробником продукції/товару та має містити усі технічні показники. 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: для усунення виявлених невідповідностей та для подальшого розгляду пропозиції необхідно подати: копію паспорту якості або сертифікату якості на папір, або інший відповідний документ який виданий на будь-яку попередню одиницю (партію) даної продукції, із зазначенням усіх технічних показників відповідно до вищевказаних умов видачі таких документів. Паспорт якості/сертифікат якості має бути виданий виключно виробником товару та засвідчений підписом уповноваженої особи Учасника. Сертифікат відповідності може бути виданий тільки спеціальним органом оцінки відповідності, який є сторонньою незалежною організацією по відношенню до виробника, копія якого має бути завірена уповноваженою особою Учасника.2…».
На виконання Вимоги ТОВ «Торгово-Виробнича Група Український папір» у складі своєї тендерної пропозиції Лист-пояснення № 1 від 24.12.2024 року у файлі з ім’ям «Лист-пояснення невідпов.pdf» в якому зазначило, що наданий сертифікат відповідності технічним вимогам на Папір офісний ТМ Xerox Premier повністю відповідає вимозі відповідно до Додатку 2, адже допускається надання іншого відповідного документу, із зазначенням усіх технічних показників.
Варто зазначити, що Додатком 2 Документації встановлено, що учасники закупівлі на свій власний вибір для підтвердження якості паперу можуть надати в складі своїх тендерних пропозицій або копію паспорту якості або сертифікату якості на папір, або інший відповідний документ який виданий на будь-яку попередню одиницю (партію) даної продукції, із зазначенням усіх технічних показників.
Звертаємо Вашу увагу, що жодних критеріїв до змісту та/або оформлення та/або органу видачі копії паспорту якості або сертифікату якості на папір, або іншого відповідного документу Документацією не встановлено.
Скаржнику не зрозуміло, чому Замовник виходить за рамки своєї Документації, та Вимогою встановлює нові вимоги для Скаржника (ЯКІ
ВІДСУТНІ В ДОКУМЕНТАЦІЇ!), а саме: Паспорт якості /сертифікат якості на продукцію/товар і сертифікат відповідності – документи, які підтверджують відповідність продукції/товару вимогам нормативного документу. Паспорт якості/Сертифікат якості видається безпосередньо організацією-виробником продукції/товару та містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості продукції виробника. Вимоги до його оформлення і змісту можуть бути викладені в нормативному документі на продукцію/товар. Сертифікат відповідності може бути виданий тільки спеціальним органом оцінки відповідності, який є сторонньою незалежною організацією по відношенню до виробника. Вимоги до оформлення і змісту сертифікату відповідності регламентовані окремими нормативними документами. Наразі це ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2019 «Оцінка відповідності. Вимоги до органів з сертифікації продукції, процесів та послуг» (EN ISO/IEC 17065:2012, IDT; ISO/IEC 17065:2012, IDT). Інший відповідний документ може називатись, наприклад «свідоцтво про якість», «посвідчення про якість», тощо проте видається безпосередньо організацією-виробником продукції/товару та має містити усі технічні показники. 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: для усунення виявлених невідповідностей та для подальшого розгляду пропозиції необхідно подати: копію паспорту якості або сертифікату якості на папір, або інший відповідний документ який виданий на будь-яку попередню одиницю (партію) даної продукції, із зазначенням усіх технічних показників відповідно до вищевказаних умов видачі таких документів. Паспорт якості/сертифікат якості має бути виданий виключно виробником товару та засвідчений підписом уповноваженої особи Учасника. Сертифікат відповідності може бути виданий тільки спеціальним органом оцінки відповідності, який є сторонньою незалежною організацією по відношенню до виробника, копія якого має бути завірена уповноваженою особою Учасника.
Таким чином, вимоги Документації були виконані ТОВ «ТВГ Український папір» в повній мірі та належним чином, а відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТВГ Український папір» з даної підстави здійснене Замовником неправомірно та безпідставно.
Просимо зобов’язати Замовника скасувати неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Торгово-Виробна Група Український папір».

Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі

Номер: c316a79e0220441eb984f6062b08d5c8
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-13-003080-a.a2
Назва: Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Скарга:
ТОВ "ТВГ Український папір" подає скаргу від 05.02.2025 р. №40/юр/25.
Дата розгляду скарги: 14.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.02.2025 15:01
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 27.02.2025 17:02
Автор: ТОВ "ТВГ УКРАЇНСЬКИЙ ПАПІР", Ігор 380673873633 yurist2@ukrpap.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 691dc09685304f9d8a36fae50f5b7011
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: З рішенням Замовника про відміну тендеру не погоджуємось, вважаємо його протиправним, дискримінаційним, прийнятими з грубим порушенням правових норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель з наступних підстав.

По перше, відповідно до пункту 14 Особливостей, закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Згідно з ч. 1 ст. 4. Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п'яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено річний план UA-P-2024-12-13-003552-a, у якому зазначено, зокрема, джерело фінансування закупівлі: Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства), Розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі: 714 000 UAH. Водночас, жодних змін до річного плану, як це передбачено частиною першою статті 4 Закону, Замовником не було внесено та оприлюднено, що свідчить про відсутність дійсного факту скорочення обсягу видатків.
Звертаємо Вашу увагу, що Замовник у своєму Протоколі фактично лише вказав (процитував) п.п.3 п. 50 Особливостей, але відповідне рішення про відміну торгів по даній закупівлі не підтвердив жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами, як наявність доказової бази відповідної відміни, що свідчило б про фактичну необхідність та правомірність дій Замовника.
По-друге, Скаржнику взагалі незрозуміла доцільність відміни тендеру Замовником, адже Документація та законодавство України передбачають внесення змін до договору, який буде укладено з переможцем закупівлі, у зв'язку із зменшенням обсягів закупівлі з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника.
Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.
Вважаємо, що Замовник безпідставно та без належного обґрунтування відмінив публічну закупівлю, чим порушив вимоги ст. 5, 29 Закону.
Просимо зобовʼязати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі за ідентифікатором № UA-2024-12-13-003080-a.

Аналогічна правова позиція викладена у рішеннях Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 186-р/пк-пз від 03.01.2024 р. та №1001-р/пк-пз від 22.01.2025р.
Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)