• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з охорони майна та обслуговування охоронної сигналізації на об'єктах (адміністративних приміщеннях)

Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріплених текстових документів " ТД охорона 2025.docx ", «Додаток 1 перелік документів ВТО охорона 2025.docx», «додаток 2 дислокація та технічні вимоги.docx» та «додаток 3 проект договору.docx», «обгрунтування охорона 2025», що містять всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та з урахуванням Особливостей. З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Категорія замовника – орган місцевого самоврядування, визначениий у пункті 1 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Вид закупівлі - процедура закупівлі (відкриті торги, з урахуванням Особливостей). Застосовані критерії оцінки - Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою.

Завершена

125 100.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 625.50 UAH
Період оскарження: 12.12.2024 17:00 - 03.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації

Номер: 78edb780b511438186194092548bba4a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-12-019996-a.a1
Назва: на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 26.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.12.2024 17:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.12.2024 12:31
Дата виконання рішення Замовником: 30.12.2024 12:53
Коментар замовника щодо усунення порушень: Зміни, які вносяться в тендерну документацію закупівлі за предметом: Послуги з охорони майна та обслуговування охоронної сигналізації на об'єктах (адміністративних приміщеннях), код ДК 021:2015 79710000-4 Охоронні послуги 1) Пунк 4 Додатку 1 до тендерної документації викладено в наступній редакції: «Учасник підтверджує наявність дозвільних документів, а саме, наявність ліцензії на провадження охоронної діяльності. Інформація про учасника має бути включена до ліцензійних реєстрів Міністерства внутрішніх справ України, які розміщено на його офіційному веб сайті. Учасник торгів надає копію відповідної ліцензії або довідку в довільній формі із зазначенням інформації про наявність/відсутність необхідної ліцензії, дати видачі, виду діяльності, включення до ліцензійних реєстрів Міністерства внутрішніх справ України, які розміщено на його офіційному веб сайті.» 2) Третій та четвертий абзаци пп. 3.1 п.3. Вимоги до Учасника додатку 2 до тендерної документації викладено в наступній редакції: «Інформація про учасника має бути включена до ліцензійних реєстрів Міністерства внутрішніх справ України, які розміщено на його офіційному веб сайті . Учасник торгів надає копію/ї відповідних ліцензій або довідку в довільній формі із зазначенням інформації про наявність/відсутність необхідних ліцензій, дати їх видачі, виду діяльності, включення до ліцензійних реєстрів Міністерства внутрішніх справ України, які розміщено на його офіційному веб сайті.» 3) Підпункт 3.6 п.3. Вимоги до Учасника додатку 2 до тендерної документації викладено в наступній редакції: «3.6. У разі надходження в період спостереження на ПЦС інформації про виникнення пожежі (загоряння) на відповідному Об’єкті: упродовж 3-х наступних хвилин повідомити про виникнення пожежі (загоряння) на Об’єкті відповідний місцевий підрозділ Державної служби надзвичайних ситуацій для ліквідації пожежі (загоряння); забезпечити прибуття ГШР на Об’єкт Замовника у найкоротший термін (до десяти хвилин); невідкладно сповістити Замовника або його уповноважену особу про виникнення пожежі (загоряння) на Об’єкті для вжиття необхідних заходів.» 4) Пункти 4 та 5 Додатку 2 До тендерної документації виключено. 5) В додаток 3 до тендерної документації - Проект договору про закупівлю послуг. Порядок змін умов договору про закупівлю послуг – внесено зміни, а саме, в підпункті 3.1. п.3 видалено абзаци з 15 по 20.
Автор: ПП "ПУЛЬТОВА ОХОРОНА ШЕРИФ", Максим ПРОКОПЕЦЬ +380674436559 pult_security_sheriff@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 556f38989f484d38a9f9c996c8d8154a
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п.4 Додатку 1до Документації такаж вимога міститься і у п. 3.1 Додатку 2 до Документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним:
Така вимога є дискримінаційною, такою, що обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:
Мета Закону та Особливостей полягає у запобіганні проявам корупції у сфері публічних закупівель, а ст. 5 Закону прямо передбачає принципи на яких ґрунтується припципи їх здійснення: ч. 6 - запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовником оголошено закупівлю за предметом «Послуги з охорони майна та обслуговування охоронної сигналізації на об'єктах (адміністративних приміщеннях), за ДК 021:2015 - 79710000-4 "Охоронні послуги". Відповідно до Єдиного закупівельного словника даний код має підпункти щодо надання послуг по спостереженню за станом технічних засобів охоронної сигналізації. Послуги відповідно до ДК 021: 2015 - 79710000-4 Охоронні послуги (Охоронні послуги) надаються суб'єктами господарювання на підставі отриманої Ліцензії. Тобто, учасники можуть і повинні надавати вказані у даній процедурі закупівлі "охоронні послуги" на підставі отриманої ними ліцензії, жодних інших документів (або обов'язку їх отримати) на законодавчому рівні для учасників не встановлено.
Ми, як надавач охоронних послуг маємо великим позитивним досвідом роботи у вказаній сфері.
Замовник вимагає від Скаржника надання ліцензії яка не має жодного відношення до предмету закупівлі.
З огляду на це, потенційні учасники в тому числі Скаржник, які не мають ліцензії, на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень; спостерігання за системами протипожежного захисту) позбавлені права прийняти участь у даній закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 7fedf63dea774404aa9834e73ba2cae8
Заголовок пункту скарги: Відповідно до 4 Додатку 2 до Документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушують права потенційних учасників у тому числі і Скаржника та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Скаржник має намір прийняти участь у даній закупівлі, проте дискримінаці вимоги Замовника не дозволяють прийняти в ній участь.
Скаржник вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним:
На сьогоднішній день відсутні законодавчі підстави вимагати даний сертифікат. Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 № 28, затверджено Перелік продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні. Даний перелік містив таке обладнання як: Прилади охоронних теле(відео)систем, Пристрої охоронних теле(відео)систем.
Також зазначаємо, що даний наказ втратив чинність від 16.03.2018, отже і не підлягає обов'язковій сертифікації відповідно послуги зі спостереження за ручними системами тривожної сигналізації.
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачається два види оцінки відповідності: обов’язкова та добровільна. Обов’язкове проведення оцінки відповідності вимогам технічних регламентів здійснюється у випадках передбачених у технічних регламентах.
Технічний регламент ДСТУ 4030-2001, ГСТУ 78.11.001-1998 не передбачає обов’язкової оцінки відповідності ПОСЛУГ.
Скаржник надає ПОСЛУГИ, а не ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме послуги, отже не може мати даного сертифікату.
Декрет КМУ № 46-93 втратив чинність від 01.01.2018, про що також є лист Мінекономрозвитку від 12.01.2018 р. № 3433-06/1382-07, де зазначено, що "З 01.01.2018 у зв'язку із втратою чинності Декрету державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.2018 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації. Отже, з 01.01.2018 органи із сертифікації при проведенні будь-яких видів робіт із сертифікації не можуть посилатися на рішення про їх призначення органами із сертифікації в державній системі сертифікації та використовувати у своїй діяльності бланки документів (крім бланків копій документів) державної системи сертифікації.
Згідно з ч.11 ст.26 Закону, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Додатково повідомляємо, що сертифікація на відповідність положенням будь-яких стандартів, у тому числі державних стандартів України, може здійснюватися суб’єктами господарювання виключно на добровільних засадах, за наявності у них такої потреби. Для розуміння ситуації слід зазначити, що послуги із добровільної сертифікації на комерційних засадах пропонуються Державним центром сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони. Так, на сайті ДЦСЗОП ДПО зазначено, що в системі поліції охорони запроваджені переклади Національних стандартів України ДСТУ EN 50131-7:2014……., затверджені Наказом Департаменту поліції охорони від 30.12.2015 №45. Державний центр сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони ПРОПОНУЄ державним та приватним організаціям провести сертифікацію, що викладені в стандартах серії ДСТУ EN 50131.».
ВКАЗАНИЙ ДСТУ РЕГЛАМЕНТУЄ СЕРТЕФІКАЦІЮ ПРИЛАДІВ, А НЕ ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ.
Отримання Управлінням Поліції Охорони "Сертифіката Відповідності" -являється внутрішньо регламентованим документом та отриманий він від ДЕПАРТАМЕНТУ ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ. Тобто головний департамент сертифікує свої філії на місцях, а точніше не філії а обладнання яке вони мають право там використовувати.
Дану сертифікацію проводить виключно Департамент поліції охорони що на нашу думку є пов’язаною особою із Управлінням поліції охорони.
Додатково повідомляємо, що охоронні послуги в жодному разі не можуть бути продукцією, оскільки:
Продукція – це (англ. production, output, produce, нім. Produktion f, Erzeugnisse n pl, Produkte n pl, Güter n pl) — матеріальний результат трудової діяльності або виробничих процесів, що має корисні властивості і призначений для використання споживачем.
Послуга – це (англ. service) — це дія, результат якої споживається в процесі її виконання. Послуги становлять собою діяльність індивіда на користь іншої особи. «Цілеспрямована діяльність, результати якої мають прояв у корисному ефекті».
Оскільки продукція та послуги це зовсім різні поняття, вважаємо, що даний сертифікат, який видає орган сертифікації державного центру сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони не може вважатися сертифікатом.
Скаржник відповідно до наявної чинної ліцензії надає ПОСЛУГИ, а не постачає ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме охоронні послуги, отже не може мати сертифікату на продукцію.
Додатково повідомляємо, що Замовником у Документації встановлено дану вимогу, з метою лобіювання інтересів завідомо відомого переможця, а саме: Управління поліції охорони, оскільки лише вони мають даний сертифікат. Також, зовсім не зрозуміло до чого в даній закупівлі Замовником встановлено вимоги до проектування, технічного обслуговування та ремонту систем охоронної сигналізації так, як дані послуги не передбачені Документацією.
Ми, як потенційний учасник маємо чинний сертифікат на систему управління якості стосовно електромонтажних робіт відповідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» виданий іншим центром сертифікації.
Проте, відповідно до умов даної документації, ми не можемо прийняти участь у даній закупівлі, оскільки Замовник обмежив коло потенційних учасників і вимагає надання саме сертифікату ДСТУ CLC/TS 50131-7:2014, ДСТУ 4030-2001, ДСТУ EN 16763:2017, ДСТУ-Н СЕN/TS 54-14:2009 та ДБН В.2.5-56:2014.
Оскільки сертифікаціє є необов’язковою, Скаржник вважає, що кожен потенційний учасник в праві самостійно приймати рішення, щодо яких саме стандартів проводити ДОБРОВІЛЬНУ сертифікацію. Замовники не повинні втручатися в господарську діяльність підприємств.

Крім того, згідно Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, яке орилюднено Замовником до даної закупівлі, очікувану вартість предмету закупівлі визначено відповідно до пропозиції Управління поліції охорони у Вінницькій області, що у свою чергу суперечить порядку визначення очікуваної вартості закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації