• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія

На 2025 рік

Завершена

484 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 420.00 UAH
Період оскарження: 12.12.2024 14:44 - 19.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 572e588fe83d45d8bb2afe8a1e017c46
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-12-013772-a.b2
Назва: Скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 14.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.01.2025 16:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.01.2025 13:56
Дата виконання рішення Замовником: 16.01.2025 16:24
Коментар замовника щодо усунення порушень: На рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення від 14.01.2025 року № 562-р/пк-пз, за результатами розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "ПРЕТ СЕРВІС ЕНЕРГОЗМІН" (код ЄДРПОУ: 44907279) від 03 січня 2025 року № UA-2024-12-12-013772-a.b2 повідомляємо, що Болехівською міською радою (код ЄДРПОУ: 04054270) буде скасувано рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ПРЕТ СЕРВІС ЕНЕРГОЗМІН" (код ЄДРПОУ 44907279) та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ЗБУТ-ЕНЕРГО ПЛЮС" (код ЄДРПОУ: 43709245) переможцем процедури закупівлі – «Електрична енергія», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-12-013772-a.
Автор: ТОВ "ПРЕТ СЕРВІС ЕНЕРГОЗМІН", Роман Юринець +380502892701 pretservis@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9e54cea9e95841b0b89944270c22d069
Заголовок пункту скарги: Неправомірна дискваліфікація Учасника через ненадання Додатку 2 «Технічна специфікація»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Єдиною підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ПРЕТ СЕРВІС ЕНЕРГОЗМІН" стала відсутність у складі тендерної пропозиції «Технічної специфікації» (Додаток 2), котру не можна вважати невідповідністю в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі.
Скаржник не погоджується зі зазначеним вище рішенням Замовника з огляду на наступне.
Замовником було неуважно розглянуто тендерну пропозицію Учасника ТОВ "ПРЕТ СЕРВІС ЕНЕРГОЗМІН" та прийнято поспішне рішення про дискваліфікацію через не подання в складі тендерної пропозиції «Технічна специфікація» (Додаток 2).
Вищезазначена «Технічна специфікація» (Додаток 2) міститься в складі тендерної пропозиції Учасника та була подана ним в гарантійному листі № 2571824/1 від 20.12.2024р. в межах терміну прийому пропозицій.
Назва файла в системі Прозорро на сайті Уповноваженого органу, доступна за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-12-013772-a, в розділі документи Учасника ТОВ "ПРЕТ СЕРВІС ЕНЕРГОЗМІН" – «1. Гарантійний лист ТС (примірник споживача)». В складі тендерної пропозиції Учасника міститься два файли з зазначеною назвою, а саме «1. Гарантійний лист ТС (примірник споживача).pdf.p7s» - підписаний Учасником за допомогою КЕП документ, відповідно до вимог пункту 1 Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Замовника.
Даний документ Замовник, відповідно тексту власної Тендерної документації, зобов’язався перевіряти на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify. При перевірці формується архівний файл з кваліфікованим підписом, без підпису (лист в PDF форматі з текстом «Технічна специфікація» Додатку 2 Тендерної документації, котрий приведений вище) та протокол створення та перевірки кваліфікованого електронного підпису.
Також, Учасником для зручності підвантажено файл в PDF форматі, на котрий накладено загальний підпис у складі Тендерної пропозиції за допомогою функціоналу майданчика закупівлі.
У зв’язку з вище наведеним, наголошуємо, що Рішення уповноваженої особи Болехівської міської ради відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ПРЕТ СЕРВІС ЕНЕРГОЗМІН" є незаконним та необгрунтованим, а тому має бути скасованим.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

скарга

Номер: 8ec3ff03bb794841999a266a2a7d8456
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-12-013772-a.c1
Назва: скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 25.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.12.2024 16:52
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 26.12.2024 19:19
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 26.12.2024 19:19
Автор: ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД", ЖУК РОМАН ЄВСТАХІЙОВИЧ 380934108320 gasenergotendr@gmail.com http://gasenergotrade.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 716233158fb64129a0f44e0692cf9014
Заголовок пункту скарги: п. 4.5 Додатку № 1 та Додаток № 2
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 4.5 Додатку №1 та Додатку № 2 Тендерної документації:
«На підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу, учасник надає довідку в довільній формі, щодо дотримання ним вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469».

Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Окрім того, зазначена вимога є дискримінаційною щодо ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» та такою, що унеможливлює участь у цій закупівлі з огляду на таке:
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» у відповідь на своє звернення до НКРЕКП отримало лист №1231/14.1.1/7-24 від 01.02.2024 року, яким встановлено, що «ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не дотримано вимоги нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджені постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469 (далі – Ліцензійні умови з постачання електричної енергії споживачу). Відповідно до статей 17, 19 та 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» НКРЕКП постановою від 11 квітня 2023 року № 647 застерегла Товариство щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу та не застосовувала до Товариства санкції у вигляді накладення штрафу.»
Тобто, у ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» були незначні порушення Ліцензійних умов, що стало підставою для відповідного застереження НКРЕКП, проте це не спричинило втрату ліцензії на постачання електричної енергії споживачу, а отже не позбавило ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» право здійснювати відповідну ліцензію.
Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі наявності застережень НКРЕКП.
Такі застереження носять виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливають на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо.
Більше того, наявність таких застережень в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2024 році, адже суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. А відтак, вимога про надання вказаної довідки носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, та надає необгрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, проте, об’єктивно не має істотного значення для Замовника.
Таким чином, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не може надати відповідну довідку щодо дотримання ним вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469, через наявність таких обставин, а отже і позбавлене права взяти участь в цій закупівлі.

Вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації