• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Ремонт електродвигуна 6 кВ з повною заміною обмотки статора

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 178 робочих днів

3 148 484.22 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 742.42 UAH
Період оскарження: 12.12.2024 12:59 - 10.01.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

Щодо неправомірного рішення щодо відміни процедури закупівлі

Номер: dbecca6af7ed421ebb6e0b36f0f21bc4
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-12-009947-a.a1
Назва: Щодо неправомірного рішення щодо відміни процедури закупівлі
Скарга:
АТ «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ» було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-12-12-009947-a. ТОВ ВКФ «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ» подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ ВКФ «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ» подає цю скаргу на наступні дії та рішення Замовника. Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі. ТОВ ВКФ «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Фактичні обставини ТОВ ВКФ «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ» взяло участь в зазначеній процедурі закупівлі, подано тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною, та очікувало поки тендерна пропозиція буде розглянута, з подальшою метою визначення переможцем процедури закупівлі та підписання договору про закупівлю. Водночас, протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 11 лютого 2025 року №10/10 Замовником відмінено процедуру закупівлі через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних. Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог статті 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням». Щодо неправомірного рішення щодо відміни процедури закупівлі 1. Відповідно до інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель: причина відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. коментар щодо відміни: відмінити відкриті торги відповідно до підпункту 2 пункту 50 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, а саме: неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень (підрозділом-ініціатором процедури закупівлі некоректно підготовлена тендерна документація (на підставі листа філії «ВП «Централізовані закупівлі» від 05.02.2025 № 29-979/46-вих з додатком). Інформація з протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 11 лютого 2025 року №10/10 дублює інформацію, викладену в коментарі щодо відміни, яка оприлюднена в електронній системі закупівель. Відповідно до пункту 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили; 5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій. У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення. Скаржник зазначає, що процедуру закупівлі було відмінено неправомірно у зв’язку з наступним. По-перше, звертаємо увагу Комісії, що рішення Замовника не містить інформацію про виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель та в чому вони полягають. Згідно з рішенням про відміну процедури закупівлі, замовником зазначається, що підрозділом-ініціатором процедури закупівлі некоректно підготовлена тендерна документація, що стало відомо на підставі листа філії «ВП «Централізовані закупівлі» від 05.02.2025 № 29-979/46-вих з додатком. Разом з тим, звертаємо увагу Комісії, що: 1) замовником в протоколі щодо прийняття рішення не зазначено в чому полягає некоректність підготовленої тендерної документації; 2) замовником не викладено зміст листа філії «ВП «Централізовані закупівлі» від 05.02.2025 № 29-979/46-вих з додатком, що перешкоджає розумінню в чому полягає некоректність підготовленої тендерної документації; 3) замовником не надано додано копію листа філії «ВП «Централізовані закупівлі» від 05.02.2025 № 29-979/46-вих з додатком, що перешкоджає розумінню в чому полягає некоректність підготовленої тендерної документації. Згідно з пунктом 54 Особливостей, Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. Звертаємо увагу, що процедура закупівлі була оголошена 12 рудня 2024 року, строк прийому тендерних пропозицій тривав до 13 січня 2025 року. Слід зазначити, що відповідно до пункту 54 Особливостей, у разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. Враховуючи зазначений алгоритм внесення змін до тендерної документації, замовник може внести зміни до тендерної документації навіть за кілька годин до кінцевого строку подання тендерних пропозицій – головне, що б після таких змін повинно обов’язково залишатись не менше чотирьох днів для подання тендерних пропозицій. Таким чином, у Замовника було близько 33 днів для того, щоб переглянути тендеру документацію на відповідність вимогам частини другої статті 22 Закону. Звертаємо увагу та наголошуємо на тому, що Замовник мав можливість прийняти рішення про внесення змін до тендерної документації, однак вищезазначених дій не було вчинено вчасно. Додатково слід зазначити, що оприлюднення тендерної документації в тій редакції, якій вона оприлюднена, не завадила трьом учасникам процедури закупівлі підготувати свої тендерні пропозиції належним чином та прийняти участь у процедурі закупівлі, як, наприклад, скаржнику. У зв’язку з цим, просимо Комісію зобов’язати Замовника довести та документально підтвердити яке саме порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель замовником: а) вже вчинено; б) буде вчинено у разі продовження процедури закупівлі. Крім того, звертаємо увагу, що вищенаведене, на думку Замовника, порушення виявлено Замовником тільки лише через 30 днів після розкриття тендерних пропозицій. Враховуючи викладене, на думку Скаржник, Замовник не підтвердив та документально не довів неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. В будь-якому разі, звертаємо увагу Комісії, що Замовник не довів правомірність відміни процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника. Додатково повідомляємо, що, на думку скаржника, Замовник, відповідно до статті 19 Конституції України, не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно до Закону, цими повноваженнями наділені інші органи, на кшталт органу оскарження та органів державного фінансового контролю. По-друге, також звертаємо увагу Комісії, що в рішенні Замовника відсутній опис порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі яка норма Закону/Особливостей на момент відміни процедури закупівлі порушено, а також відсутні будь-які посилання на інше законодавство у сфері публічних закупівель, зокрема, наприклад, статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення чи інші нормативно-правові акти. По-третє, також звертаємо увагу Комісії на те, що Замовником в рішенні не зазначено в чому полягає неможливість усунення порушень законодавств у сфері публічних закупівель. Підсумовуючи вищевикладене, наголошуємо на тому, що в замовника була повноцінна можливість скоригувати тендерну документацію за потреби ще на стадії подання тендерних пропозицій. На думку Скаржника, Замовник міг самостійно усунути власноруч допущене (на його думку) порушення у вигляді вчасно внесених змін до тендерної документації. Таким чином, з огляду на все викладене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що: 1) відсутній сам факт порушення, що виник саме через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель; 2) Замовником не надано опис порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель; 3) Замовником не зазначено у чому саме полягає неможливість усунення порушень, які були допущені. Враховуючи викладене, Замовник не підтвердив та документально не довів неможливість усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель Підсумовуючи наведене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі з наведених вище підстав є неправомірним та підлягає скасуванню. Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua). ТОВ ВКФ «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ» просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду. 2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015:50530000-9: Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки, ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-12-12-009947-a. 3) Зобов’язати Замовника – АТ «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ – скасувати протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 11 лютого 2025 року №10/10 стосовно рішення про відміну процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 26.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.02.2025 16:06
Дата прийняття рішення по скарзі: 28.02.2025 17:57
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ВИРОБНИЧА КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ", Скакун Олександр 380663693149 marketing@epr.com.ua https://epr.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 947cc9443f844078b9baf6347140bd23
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного рішення щодо відміни процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: АТ «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ» було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-12-12-009947-a.
ТОВ ВКФ «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ» подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ ВКФ «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ» подає цю скаргу на наступні дії та рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі.
ТОВ ВКФ «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.

Фактичні обставини
ТОВ ВКФ «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ» взяло участь в зазначеній процедурі закупівлі, подано тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною, та очікувало поки тендерна пропозиція буде розглянута, з подальшою метою визначення переможцем процедури закупівлі та підписання договору про закупівлю.
Водночас, протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 11 лютого 2025 року №10/10 Замовником відмінено процедуру закупівлі через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних.

Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог статті 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Щодо неправомірного рішення щодо відміни процедури закупівлі

1. Відповідно до інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель:
причина відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
коментар щодо відміни: відмінити відкриті торги відповідно до підпункту 2 пункту 50 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, а саме: неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень (підрозділом-ініціатором процедури закупівлі некоректно підготовлена тендерна документація (на підставі листа філії «ВП «Централізовані закупівлі» від 05.02.2025 № 29-979/46-вих з додатком).

Інформація з протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 11 лютого 2025 року №10/10 дублює інформацію, викладену в коментарі щодо відміни, яка оприлюднена в електронній системі закупівель.

Відповідно до пункту 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили;
5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.

Скаржник зазначає, що процедуру закупівлі було відмінено неправомірно у зв’язку з наступним.

По-перше, звертаємо увагу Комісії, що рішення Замовника не містить інформацію про виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель та в чому вони полягають.

Згідно з рішенням про відміну процедури закупівлі, замовником зазначається, що підрозділом-ініціатором процедури закупівлі некоректно підготовлена тендерна документація, що стало відомо на підставі листа філії «ВП «Централізовані закупівлі» від 05.02.2025 № 29-979/46-вих з додатком.

Разом з тим, звертаємо увагу Комісії, що:
1) замовником в протоколі щодо прийняття рішення не зазначено в чому полягає некоректність підготовленої тендерної документації;
2) замовником не викладено зміст листа філії «ВП «Централізовані закупівлі» від 05.02.2025 № 29-979/46-вих з додатком, що перешкоджає розумінню в чому полягає некоректність підготовленої тендерної документації;
3) замовником не надано додано копію листа філії «ВП «Централізовані закупівлі» від 05.02.2025 № 29-979/46-вих з додатком, що перешкоджає розумінню в чому полягає некоректність підготовленої тендерної документації.
Згідно з пунктом 54 Особливостей, Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів.

Звертаємо увагу, що процедура закупівлі була оголошена 12 рудня 2024 року, строк прийому тендерних пропозицій тривав до 13 січня 2025 року.

Слід зазначити, що відповідно до пункту 54 Особливостей, у разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.

Враховуючи зазначений алгоритм внесення змін до тендерної документації, замовник може внести зміни до тендерної документації навіть за кілька годин до кінцевого строку подання тендерних пропозицій – головне, що б після таких змін повинно обов’язково залишатись не менше чотирьох днів для подання тендерних пропозицій.

Таким чином, у Замовника було близько 33 днів для того, щоб переглянути тендеру документацію на відповідність вимогам частини другої статті 22 Закону.

Звертаємо увагу та наголошуємо на тому, що Замовник мав можливість прийняти рішення про внесення змін до тендерної документації, однак вищезазначених дій не було вчинено вчасно.

Додатково слід зазначити, що оприлюднення тендерної документації в тій редакції, якій вона оприлюднена, не завадила трьом учасникам процедури закупівлі підготувати свої тендерні пропозиції належним чином та прийняти участь у процедурі закупівлі, як, наприклад, скаржнику.

У зв’язку з цим, просимо Комісію зобов’язати Замовника довести та документально підтвердити яке саме порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель замовником:
а) вже вчинено;
б) буде вчинено у разі продовження процедури закупівлі.

Крім того, звертаємо увагу, що вищенаведене, на думку Замовника, порушення виявлено Замовником тільки лише через 30 днів після розкриття тендерних пропозицій.
Враховуючи викладене, на думку Скаржник, Замовник не підтвердив та документально не довів неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
В будь-якому разі, звертаємо увагу Комісії, що Замовник не довів правомірність відміни процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Додатково повідомляємо, що, на думку скаржника, Замовник, відповідно до статті 19 Конституції України, не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно до Закону, цими повноваженнями наділені інші органи, на кшталт органу оскарження та органів державного фінансового контролю.
По-друге, також звертаємо увагу Комісії, що в рішенні Замовника відсутній опис порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі яка норма Закону/Особливостей на момент відміни процедури закупівлі порушено, а також відсутні будь-які посилання на інше законодавство у сфері публічних закупівель, зокрема, наприклад, статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення чи інші нормативно-правові акти.

По-третє, також звертаємо увагу Комісії на те, що Замовником в рішенні не зазначено в чому полягає неможливість усунення порушень законодавств у сфері публічних закупівель.

Підсумовуючи вищевикладене, наголошуємо на тому, що в замовника була повноцінна можливість скоригувати тендерну документацію за потреби ще на стадії подання тендерних пропозицій.

На думку Скаржника, Замовник міг самостійно усунути власноруч допущене (на його думку) порушення у вигляді вчасно внесених змін до тендерної документації.

Таким чином, з огляду на все викладене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що:
1) відсутній сам факт порушення, що виник саме через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель;
2) Замовником не надано опис порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель;
3) Замовником не зазначено у чому саме полягає неможливість усунення порушень, які були допущені.

Враховуючи викладене, Замовник не підтвердив та документально не довів неможливість усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Підсумовуючи наведене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі
з наведених вище підстав є неправомірним та підлягає скасуванню.

Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
ТОВ ВКФ «ЕЛЕКТРОПРОМРЕМОНТ» просить:

1) Прийняти дану скаргу до розгляду.
2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015:50530000-9: Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки, ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-12-12-009947-a.
3) Зобов’язати Замовника – АТ «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ – скасувати протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 11 лютого 2025 року №10/10 стосовно рішення про відміну процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення