• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги з організації харчування –(Класифікатор ДК 021:2015(CPV) – 55520000-1 Кейтерингові послуги)

Керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування"(із змінами й доповненнями)

Торги не відбулися

22 000 687.41 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 110 003.44 UAH
Період оскарження: 12.12.2024 09:18 - 18.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Номер: 7d27afa400e54d05b2c6ac23dc53de95
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-12-001360-a.c1
Назва: СКАРГА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Дата розгляду скарги: 09.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.01.2025 13:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.01.2025 13:24
Дата виконання рішення Замовником: 14.01.2025 11:09
Коментар замовника щодо усунення порушень: Управління освіти, молоді та спорту Смілянської міської ради повідомляє про скасування рішення від 26.12.2024 №190
Автор: ФОП ОДАРЧУК ОКСАНА ЛЕОНІДІВНА, Одарчук Оксана 380977796340 oksana.l.odarchuk@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9652110582324268aa175c33f6a82b9a
Заголовок пункту скарги: В інформації та документах, що подані Переможцем у своїй тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією за даною Закупівлею (далі – Документація, а також ТД), наявні невідповідності, як зазначено нижче.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Згідно ч. 5 Розділу 3 ТД визначені Замовником кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Згідно п. 1.1 Додатку 1 до ТД, на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, учасники надають, серед іншого, довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг / виконання робіт /поставки товару, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування (пп. 1.1.1); довідку в довільній формі щодо внесення до реєстру операторів ринку із зазначенням реєстраційного номеру з державного реєстру згідно Наказу №39 від 10.02.2016 року відповідно до статті 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» на види діяльності: транспортування, зберігання харчових продуктів, громадське харчування. На підтвердження подати рішення або інший документ про реєстрацію потужностей (пп. 1.1.8).
Згідно ч. 5 Розділу 3 ТД вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Згідно Додатку 2 до ТД Учасник повинен передбачити надання послуг Замовнику, якість яких відповідає наступним нормативним документам, серед іншого, Постанові Кабінету Міністрів України від 24.03.2021р. №305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (зі змінами).
Окрім того, Додаток 2 до ТД встановлює таку вимогу до предмету закупівлі як опорна кухня, що передбачає доставку готової гарячої їжі в термоізоляційних боксах. Загальний час з моменту приготування, транспортування та видачі не повинен перевищувати дві години.
Слід відзначити, що згідно п. 3 Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених вищезгаданою Постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021р. №305 (далі – Порядок № 305) опорна кухня - модель організації харчування, що є ідентичною до моделі “базова кухня” та передбачає виконання функцій постачальника послуг з харчування, шляхом доставки готової гарячої їжі у прилеглі заклади освіти і заклади оздоровлення та відпочинку, де організація гарячого харчування є неможливою та/або економічно недоцільною.
При цьому, згідно 15-1 Порядку № 305 опорна кухня, як одна з технологічних моделей організації харчування передбачає доставку готової гарячої їжі в термоізоляційних боксах. Загальний час з моменту приготування, транспортування та видачі не повинен перевищувати дві години. Харчоблок опорної кухні повинен бути оснащений усіма необхідними зонами, обладнанням та інвентарем ідентично до моделі “базова кухня” та додатково зоною фасування і упакування готової гарячої їжі, окремим входом/виходом для доставки їжі до прилеглих закладів та зонами повернення, миття та зберігання тари для доставки їжі.
Отже, приймаючи до уваги вищенаведені умови Додатку 1 та Додатку 2 до ТД, учасник на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, повинен надати інформацію про наявність в нього матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг, визначених у технічних вимогах, зокрема, опорної кухні, що передбачає наявність у учасника принаймні хоча б одного харчоблоку (приміщення, потужності), оснащеного усіма необхідними зонами (включаючи, зонами фасування і упакування готової гарячої їжі), обладнанням та інвентарем, та завдяки якому виконувалась би умова, що загальний час з моменту приготування, транспортування та видачі їжі у закладах освіти, де надається послуга з харчування, не перевищував дві години.
В складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «1. Довідка МТБ.pdf», який містить Довідку № 32 від 19.12.2024 про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника, в якій зазначено, зокрема, про наявність наступного приміщення: Нежитлове приміщення нежитлової будівлі господарчо-харчового блоку літ. «Ж» (єдиний комплекс), загальною площею 1288,00 кв.м. (харчоблок – 647,3 кв.м., пральня – 549,3 кв.м.) за адресою: м. Київ, вул. Братиславська, 3.
Окрім того, в складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «9. Довідка потужностей.pdf», який містить Довідку № 1.12/24 від 26.11.2024 щодо внесення до реєстру операторів ринку та потужностей приміщення для приготування їжі, якою Переможець підтверджує, що приміщення для приготування їжі внесене до реєстру операторів ринку та потужностей із реєстраційним номером r-UA-80-00-581, при цьому, згідно наданих Переможцем документів в складі файлу «10. наказ_щодо_реєстрації_потужностей (2).pdf» вбачається, що приміщення для приготування їжі, яке внесене до реєстру операторів ринку та потужностей із реєстраційним номером r-UA-80-00-581, є тим самим приміщенням (харчоблоком) за адресою: м. Київ, вул. Братиславська, 3.
Слід відзначити, що згідно п. 4.3 Розділу 1 ТД та Додатку 2 до ТД місце, де повинні бути надані послуги, тобто місце розташування закладів освіти, куди повинна бути здійснена доставка готової гарячої їжі в термоізоляційних боксах (при тому, що загальний час з моменту приготування, транспортування та видачі не повинен перевищувати дві години), є місто Сміла Черкаської області.
Відстань між м. Київ, де знаходиться вищезгаданий харчоблок Переможця, та м. Сміла складає приблизно 200 км, а час в дорозі, який необхідно для подолання цієї відстані автомобільним транспортом, складає приблизно 2 години 50 хвилин (www.google.com.ua/maps, https://sit-trans.com.ua, https://della.ua/distance). Отже, лише тільки час транспортування їжі від харчоблоку Переможця (опорної кухні) до місця надання послуг (заклади освіти) становить 2 години 50 хвилин, залишаючи осторонь час, який необхідно витратити на завантаження-розвантаження їжі, її видачу.
Таким чином, зазначена Переможцем матеріально-технічна база, зокрема, харчоблок за адресою: м. Київ, вул. Братиславська, 3, не відповідає визначеному Документацію критерію в частині вимог, які стосуються опорної кухні (загальний час з моменту приготування, транспортування та видачі перевищує дві години).
Враховуючи викладене вище, Переможцем не надано інформацію та/або документи про наявність в нього матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг, визначених у технічних вимогах, зокрема, харчоблоку опорної кухні оснащеного усіма необхідними зонами, обладнанням та інвентарем, в т.ч. зоною фасування і упакування готової гарячої їжі, окремим входом/виходом для доставки їжі до прилеглих закладів та зонами повернення, миття та зберігання тари для доставки їжі, з якою б виконувалась вимога про те, що загальний час з моменту приготування, транспортування та видачі не повинен перевищувати дві години, що є невідповідністю умовам Документації в цій частині.
Враховуючи викладене вище, в інформації та документах, що подані ТОВ «Київпромсервіс 1» у своїй тендерній пропозиції, та подання яких передбачалося Документацією, мають місце невідповідності, як зазначено вище, що тягне за собою необхідність вжиття Замовником заходів, передбачених п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 р. (далі - Особливості) та Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), однак такого зроблено не було.
Замовник, не виявивши наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 16 статті 26 Закону.
2. Згідно п. 1 Додатку 2 до ТД, який містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, учасники в складі своєї пропозиції повинні надати копії протоколів проведення досліджень (повітря робочої зони, шумового навантаження та інфразвуку, мікроклімату, повітря робочої зони, важкості та напруженості праці) на робоче місце, професію, технологічний процес, що виконується: Кухар, кухонний робітник, вантажник, перенесення вантажів. Протоколи повинні бути видані не раніше грудня 2024 року.
В складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «28. протокол дослідження.pdf», який містить, серед іншого (стор. 7, 8), протокол №6-25.11.2022 (номер, дата) проведення досліджень мікроклімату за робочим місцем (професією), технологічним процесом, що досліджується: р.м. кухар (приготування їжі), дата проведення дослідження: 25 листопада 2022 року.
Отже, наданий в складі тендерної пропозиції Переможця протокол проведення досліджень мікроклімату на робоче місце (професію) «кухар», виданий 22 листопада 2022 року, тобто раніше грудня 2024 року, що є невідповідністю умовам Документації в цій частині, а отже тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
3. Згідно п. 1 Додатку 2 до ТД, який містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, для підтвердження відповідності послуг вимогам законодавства, учасники мають надати у складі своїх пропозицій результат санітарно-мікробіологічного дослідження (виданий Учаснику), мета дослідження – ДСП 4.4.5-078-2001 Мікробіологічні нормативи та методи контролю продукції громадського харчування. У вказаному результаті серед найменування зразків повинно бути вказано не менше трьох страв. Також вказаний результат має підтвердити, що відібрані зразки харчових продуктів за мікробіологічними показниками відповідають ДСП 4.4.5-078-2001. Вказаний результат може бути наданий на будь-які страви, не обмежуючись меню. Протокол випробувань повинен бути виданий не раніше 2024 року.
В складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «38. протоколи готової продукції.pdf», який містить протокол випробувань № 0490-0493/24 щодо дослідження (випробувань) зразків на відповідність вимогам, зокрема, ДСП 4.4.5-078-2001. Об’єктами випробувань є готові страви (чотири зразки): «каша гречана»; «котлета рибна»; «курячий нагетс»; «суп ячневий з куркою».
В той же час, у наданому Переможцем протоколі випробувань № 0490-0493/24 результат випробування підтвердив за перевіреними мікробіологічними показниками відповідність вимогам ДСП 4.4.5-078-2001 лише двох страв (зразків) з чотирьох відібраних, «каша гречана» та «суп ячневий з куркою» (а не принаймні трьох страв (зразків)), що є невідповідністю умовам Документації в цій частині, а отже тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
4. Згідно п. 1 Додатку 2 до ТД, який містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, учасники в складі своєї пропозиції повинні надати результати санітарно-мікробіологічного дослідження зразків змивів (результати мають бути видані Учаснику не раніше 2024 року), мета дослідження – на патогенну та умовно-патогенну мікрофлору. Згідно з вказаним документом, має бути досліджено не менше 15 (п’ятнадцяти) змивів. До зразків змивів в обов’язковому порядку мають бути включені зразки змивів готових страв та аналіз (дослідження) води. Результати повинні бути виданні не раніше 2024 року
В складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «44. Протокол змиви.pdf», який містить протокол випробувань № 0840-0854/24 щодо дослідження (випробувань) 15 (п’ятнадцяти) зразків змивів з навколишнього середовища на наявність патогенної та умовно-патогенної мікрофлори.
В той же час, у наданому Переможцем протоколі випробувань № 0840-0854/24 до зразків змивів не включені зразки змивів готових страв та аналіз (дослідження) води, що є невідповідністю умовам Документації в цій частині, а отже тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації
ІІ. Отже, враховуючи викладене вище, тендерна пропозиція ТОВ «Київпромсервіс 1» не відповідала встановленим умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (технічні вимоги, встановлені Додатком 2 до ТД) та мала бути відхилена Замовником, враховуючи, що такі невідповідності в інформації та/або документах не можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «Київпромсервіс 1», Замовник порушив вимоги аб. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей, відповідно до якої Замовник відхиляє пропозицію у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно, рішення Замовника про визнання ТОВ «Київпромсервіс 1» переможцем у Процедурі закупівлі є безпідставним, неправомірним та таким, що порушує вимоги та приписи Документації, Закону та Особливостей, а так само права та інтереси Скаржника, зокрема на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
Не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «Київпромсервіс 1» на підставі вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник порушив право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, що є порушенням основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір