-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Природний газ
Торги не відбулися
1 980 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 19 800.00 UAH
мін. крок: 1% або 19 800.00 UAH
Період оскарження:
11.12.2024 20:46 - 16.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на відміну торгів
Номер:
3ec366147dd947adb7d6a9ffb6851a30
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-11-021835-a.a1
Назва:
СКАРГА на відміну торгів
Скарга:
Пов'язані документи:
Замовник
- ІНФОРМАЦІЯ Замовника_20.01.2025.docx 20.01.2025 20:29
- Пояснення по Скаргі.pdf 20.01.2025 20:29
- скарга.pdf 14.01.2025 17:45
- sign.p7s 14.01.2025 17:46
- ТД природний газ _прозорро 2025.docx 14.01.2025 17:45
- Про публічні закупівлі _ від 25.12.2015 № 922-VIII (Текст для друку).pdf 14.01.2025 17:45
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf 14.01.2025 17:45
- скарга.pdf.p7s 14.01.2025 17:45
- протокол.pdf 14.01.2025 17:45
- скарга.doc.p7s 14.01.2025 17:45
- скарга.doc 14.01.2025 17:45
- рішення від 23.01.2025 № 1039.pdf 24.01.2025 16:38
- Інформація про резолютивну частину рішення від 23.01.2025 № 1039.pdf 23.01.2025 17:59
- рішення від 16.01.202 № 671.pdf 16.01.2025 14:25
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.01.2025 19:40
Дата розгляду скарги:
23.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.01.2025 14:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.01.2025 16:38
Дата виконання рішення Замовником:
19.02.2025 22:48
Коментар замовника щодо усунення порушень:
РІШЕННЯ № 1039-р/пк-пз від 23.01.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовником виконано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9ad8a6065b42400984e11bdb6bee0e29
Заголовок пункту скарги:
04 січня 2025 року Замовник оприлюднив Протокол про відміну процедури закупівлі №1/03/01 від 03.01.2025 року, відповідно до якого було прийнято рішення відмінити процедуру закупівлі через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. (причина відміни зазначена на Прозоро - відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до оголошення № UA-2024-12-11-021835-a, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-11-021835-a) Замовником – КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "МІСЬКА МОЛОЧНА ФАБРИКА-КУХНЯ ДИТЯЧОГО ХАРЧУВАННЯ", було оголошено процедуру відкритих торгів (відкритих торгів з особливостями) на закупівлю ДК 021:2015: 09123000-7 — Природний газ.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 19 грудня 2024 00:00
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції (надалі – Пропозиції) для участі в Процедурі закупівлі подали наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СХІДГАЗ ТРЕЙД" 1 803 600,00
UAH з ПДВ 1 759 499,99
UAH з ПДВ
ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" 1 836 000,00
UAH з ПДВ 1 759 500,00
UAH з ПДВ
Аукціон відбувся 19 грудня 2024 року о 14:43, за результатами якого тендерна пропозиція учасника з найнижчою ціною, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СХІДГАЗ ТРЕЙД", надійшла на кваліфікацію Замовника та очікує рішення.
24.12.2024 року тендерну пропозицію цього учасника було відхилено і відповідно на кваліфікацію надійшла тендерна пропозиція Скаржника.
04 січня 2025 року Замовник оприлюднив Протокол про відміну процедури закупівлі №1/03/01 від 03.01.2025 року, відповідно до якого було прийнято рішення відмінити процедуру закупівлі через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. (причина відміни зазначена на Прозоро - відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг).
У зазначеному вище Протоколі про відміну торгів Замовник зазначає, що ним було встановлено такі порушення: «замовником з технічних причин не вдалось оприлюднити повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД».»
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не погоджується із зазначеним рішенням Замовника, оскільки:
Відповідно до п. 37 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою №1178 від 12.10.2022 року, встановлено, що Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до ч. 10 ст. 29 Закону України “Про публічні закупівлі” строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів.
Таким чином, останній день строку розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, був 31.12.2024 року.
Тобто, з 24.12.2024 року по 31.12.2024 року Замовник міг прийняти та оприлюднити рішення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції Скаржника (з незрозумілих підстав), проте цього зроблено не було.
Натомість, Замовник, жодним чином не обґрунтувавши та не підтвердивши неможливість оприлюднення цього рішення, відміняє процедуру закупівлі.
Замовник просто зазначає у Протоколі про відміну, що не зміг оприлюднити рішення про продовження строку розгляду, проте не підтверджує ці «технічні причини», через які не вдалось це зробити. Більше того, не оприлюднення цього рішення жодним чином не впливає на можливість завершення процедури та не перешкоджає укладенню договору з учасником, якого буде визнано переможцем.
2) ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не розуміє, чому Замовник зазначає про виявлення порушень вимог чинного законодавства у сфері публічних торгів, які неможливо усунути, хоча жодних порушень не встановлювалось у цих торгах.
Відповідно до частини 2 пункту 50 Особливостей Замовник має право відмінити тендер тільки у разі неможливості усунення порушень, що виявлені - тобто повинен бути факт встановлення (виявлення) порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Крім того, рішення щодо відміни торгів повинно бути обґрунтованим.
Виявлення (встановлення) таких порушень також повинно відбуватись в порядку, що передбачений законодавством України, зокрема:
Відповідно до пункту 22 Особливостей державне регулювання, контроль у сфері публічних закупівель та громадський контроль здійснюються відповідно до статті 7 Закону. Згідно пункту 23 Особливостей Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону. Згідно частини 4 статті 7 Закону Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. Також, з аналізу статті 8 Закону вбачається, що встановити порушення законодавства у сфері публічних закупівель може центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). З положень статті 18 Закону вбачається, що орган оскарження має право встановлювати порушення у сфері публічних закупівель.
Наголошуємо, що ані Замовнику, ані уповноваженій особі Замовника Законом не надано повноважень (прав або обов'язків) встановлювати (виявляти) порушення у сфері публічних закупівель.
Зазначимо, що згідно даних електронної системи закупівель, жодним уповноваженим на те суб'єктом не встановлено порушень, через які Замовник намагається відмінити ці торги.
Таким чином, обрана Замовником підстава для відміни торгів не може бути застосована у даній закупівлі.
Скаржнику незрозуміло, чому Замовник дозволяє собі свавілля і ухилення від вимог чинного законодавства України і вигадує собі повноваження і підстави для відміни закупівлі, а не проводить розгляд наявних тендерних пропозицій, як того вимагає законодавство у сфері публічних закупівель. Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни Процедури закупівлі.
Звертаємо увагу, що рішення та дії Замовника в частині відміни тендеру є неправомірними і такими, що вказують на зловживання з боку Замовника, що є порушенням вимог частини 5 статті 5 Закону.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 19 грудня 2024 00:00
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції (надалі – Пропозиції) для участі в Процедурі закупівлі подали наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СХІДГАЗ ТРЕЙД" 1 803 600,00
UAH з ПДВ 1 759 499,99
UAH з ПДВ
ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" 1 836 000,00
UAH з ПДВ 1 759 500,00
UAH з ПДВ
Аукціон відбувся 19 грудня 2024 року о 14:43, за результатами якого тендерна пропозиція учасника з найнижчою ціною, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СХІДГАЗ ТРЕЙД", надійшла на кваліфікацію Замовника та очікує рішення.
24.12.2024 року тендерну пропозицію цього учасника було відхилено і відповідно на кваліфікацію надійшла тендерна пропозиція Скаржника.
04 січня 2025 року Замовник оприлюднив Протокол про відміну процедури закупівлі №1/03/01 від 03.01.2025 року, відповідно до якого було прийнято рішення відмінити процедуру закупівлі через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. (причина відміни зазначена на Прозоро - відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг).
У зазначеному вище Протоколі про відміну торгів Замовник зазначає, що ним було встановлено такі порушення: «замовником з технічних причин не вдалось оприлюднити повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД».»
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не погоджується із зазначеним рішенням Замовника, оскільки:
Відповідно до п. 37 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою №1178 від 12.10.2022 року, встановлено, що Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до ч. 10 ст. 29 Закону України “Про публічні закупівлі” строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів.
Таким чином, останній день строку розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, був 31.12.2024 року.
Тобто, з 24.12.2024 року по 31.12.2024 року Замовник міг прийняти та оприлюднити рішення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції Скаржника (з незрозумілих підстав), проте цього зроблено не було.
Натомість, Замовник, жодним чином не обґрунтувавши та не підтвердивши неможливість оприлюднення цього рішення, відміняє процедуру закупівлі.
Замовник просто зазначає у Протоколі про відміну, що не зміг оприлюднити рішення про продовження строку розгляду, проте не підтверджує ці «технічні причини», через які не вдалось це зробити. Більше того, не оприлюднення цього рішення жодним чином не впливає на можливість завершення процедури та не перешкоджає укладенню договору з учасником, якого буде визнано переможцем.
2) ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не розуміє, чому Замовник зазначає про виявлення порушень вимог чинного законодавства у сфері публічних торгів, які неможливо усунути, хоча жодних порушень не встановлювалось у цих торгах.
Відповідно до частини 2 пункту 50 Особливостей Замовник має право відмінити тендер тільки у разі неможливості усунення порушень, що виявлені - тобто повинен бути факт встановлення (виявлення) порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Крім того, рішення щодо відміни торгів повинно бути обґрунтованим.
Виявлення (встановлення) таких порушень також повинно відбуватись в порядку, що передбачений законодавством України, зокрема:
Відповідно до пункту 22 Особливостей державне регулювання, контроль у сфері публічних закупівель та громадський контроль здійснюються відповідно до статті 7 Закону. Згідно пункту 23 Особливостей Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону. Згідно частини 4 статті 7 Закону Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. Також, з аналізу статті 8 Закону вбачається, що встановити порушення законодавства у сфері публічних закупівель може центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). З положень статті 18 Закону вбачається, що орган оскарження має право встановлювати порушення у сфері публічних закупівель.
Наголошуємо, що ані Замовнику, ані уповноваженій особі Замовника Законом не надано повноважень (прав або обов'язків) встановлювати (виявляти) порушення у сфері публічних закупівель.
Зазначимо, що згідно даних електронної системи закупівель, жодним уповноваженим на те суб'єктом не встановлено порушень, через які Замовник намагається відмінити ці торги.
Таким чином, обрана Замовником підстава для відміни торгів не може бути застосована у даній закупівлі.
Скаржнику незрозуміло, чому Замовник дозволяє собі свавілля і ухилення від вимог чинного законодавства України і вигадує собі повноваження і підстави для відміни закупівлі, а не проводить розгляд наявних тендерних пропозицій, як того вимагає законодавство у сфері публічних закупівель. Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни Процедури закупівлі.
Звертаємо увагу, що рішення та дії Замовника в частині відміни тендеру є неправомірними і такими, що вказують на зловживання з боку Замовника, що є порушенням вимог частини 5 статті 5 Закону.
×
-
Назва доказу:
4) Закон України «Про публічні закупівлі»
-
Повʼязаний документ:
Про публічні закупівлі _ від 25.12.2015 № 922-VIII (Текст для друку).pdf
-
-
Назва доказу:
3) Особливості здійснення публічних закупівель
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf
-
-
Назва доказу:
2) Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТД природний газ _прозорро 2025.docx
-
-
Назва доказу:
1) Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою
-
Повʼязаний документ:
протокол.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну торгів. 3. Зобов’язати Замовника завершити процедуру закупівлі у встановленому законодавством порядку.