• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Гістологічне дослідження біопсійного та операційного матеріалу)

Мова тендерної пропозиції – українська.Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад іншою мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Тендерна пропозиція та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою

Торги відмінено

490 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 450.00 UAH
Період оскарження: 11.12.2024 16:22 - 16.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на неправомірне рішення Замовника щодо відміни тендеру

Номер: 9f54aa75029e4c82a9efd4533e369400
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-11-018190-a.a1
Назва: СКАРГА на неправомірне рішення Замовника щодо відміни тендеру
Скарга:
Дата розгляду скарги: 02.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.12.2024 14:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.01.2025 12:05
Дата виконання рішення Замовником: 03.02.2025 12:25
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасування Рішення від 12.12.2024 (далі – Рішення) про відміну закупівлі Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Гістологічне дослідження біопсійного та операційного матеріалу) (Ідентифікатор закупівлі UA-2024-12-11-018190-a).
Автор: ТОВ "ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКИЙ ПАТОЛОГОАНАТОМІЧНИЙ ГІСТОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР", Максим Хрущ +380960000717 aesculapius.khm@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 064b564871c2480bbc69933df40379af
Заголовок пункту скарги: Ми не погоджуємося із прийнятим рішенням, щодо відміни процедури закупівлі, та вважаємо його незаконним і таким, що порушує наші права та законні інтереси, оскільки воно прийняте з порушенням вимог діючого законодавства
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів (з особливостями), оприлюдненого в електронній системі закупівель за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-11-018190-a, Комунальним некомерційним підприємством «Вінницька обласна дитяча клінічна лікарня Вінницької обласної ради» (надалі - Замовник) проводиться закупівля «Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Гістологічне дослідження біопсійного та операційного матеріалу)».
Участь у даній закупівлі прийняв один учасник - Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКИЙ ПАТОЛОГОАНАТОМІЧНИЙ ГІСТОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» (надалі -Скаржник).
Згідно протоколу розкриття, пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКИЙ ПАТОЛОГОАНАТОМІЧНИЙ ГІСТОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» очікує розгляду.
Однак, з не зрозумілих причин, Замовником 20.12.20204 року оприлюднено інформацію про відміну тендеру.
Відповідно до п. 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості): Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом). а тому строк для оскарження рішення про відміну процедури закупівлі – дотриманий Скаржником
Ми не погоджуємося із прийнятим рішенням, щодо відміни процедури закупівлі, та вважаємо його незаконним і таким, що порушує наші права та законні інтереси, оскільки воно прийняте з порушенням вимог діючого законодавства, а саме:
Причиною для відміни закупівлі, Замовником зазначено скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг.
Відповідно до п. 50 Особливостей:
«50. Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили;
5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій.»
З аналізу вказаного припису чинного законодавства вбачається, що у Замовника наявне право відмінити тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. В той же час, рішення Замовника має бути аргументоване, документально обґрунтоване та підтверджене, чому не відповідає протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 20.12.2024 про відміну процедури закупівлі. Зокрема, Замовник в кожному конкретному випадку повинен довести неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, що не зроблено Замовником по оскаржуваній закупівлі.
Також, звертаємо увагу органу оскарження, що визначальним при відміні відкритих торгів є належне обґрунтування відміни, що повинно бути обов'язково документально підтвердженим.
Даної позиції дотримується суд, зокрема в Постанові Шостого апеляційного адміністративного суду по справі № 640/16449/21 від 21.01.2022.
Також, Касаційний адміністративний суд Верховного Суду України у справі №640/23977/21 від 01.09.2022 зазначив, що аналіз наведеної правової норми свідчить, що у замовника наявна можливість відмінити тендер, але ця можливість не може бути необґрунтовано дискреційною. Тобто, Замовник повинен в кожному конкретному випадку документально обґрунтувати відміну закупівлі, що підтверджується практикою Комісії та суду.
Вважаємо рішення Замовника безпідставним та таким, що порушує наші права та законні інтереси.
Зазначимо, що у складі тендерної пропозиції Скаржника надано усі необхідні документи, та зроблено усе необхідне для укладання договору, втім Замовник безпідставно намагається відмінити закупівлю.
Виходячи зі змісту правової норми, передбаченої пп.2 п.50 Особливостей, вбачається, що така відміна можлива тільки тоді, коли наявне певне порушення саме законодавства у сфері публічних закупівель, яке неможливо усунути звичайним шляхом, а також яке призведе до інших порушень, що унеможливлюють продовження здійснення та завершення конкретної закупівлі. Зазначені Замовником невідповідності НЕ призвели до порушень, що завадили проведенню закупівлі. Навпаки, закупівля відбулася, у закупівлі взяв участь учасник.

Замовник, відмінивши тендер на закупівлю «Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Гістологічне дослідження біопсійного та операційного матеріалу)», грубо порушив норми чинного законодавства і наші законні права та інтереси, адже Скаржника позбавлено потенційної можливості правомірно стати стороною договору, який має бути укладений за результатами проведення тендера та відповідно отримати прибуток шляхом провадження господарської діяльності відповідно до чинного законодавства.
Вважаємо, що Замовник, зловживаючи власними правами, незаконно відмінив зазначену закупівлю, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації та є найкращою за ціною. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на укладення договору з Замовником, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції. Порушення прав та інтересів Скаржника полягає також в тому, що за мови дотримання вимог чинного законодавства, Замовник повинен був укласти договір, за результатами якого Скаржник мав би виконати свої зобов’язання за договором та отримати дохід. Скаржника позбавлено потенційної можливості правомірно стати стороною договору, який має бути укладений за результатами проведення тендера та відповідно отримати прибуток шляхом провадження господарської діяльності відповідно до чинного законодавства.
Звертаємо Вашу увагу, що помилки при формуванні тендерної документації не можуть вважатися порушенням законодавства у сфері публічних закупівель та не можуть слугувати підставою для відміни закупівлі, лише через те що уповноважена особа Замовника не змогла правильно сформувати тендерну документацію або ж вчасно внести зміни. Скаржник не має бути заручником ситуації, коли Замовник внаслідок своїх дій/бездіяльності відмінив закупівлю.
Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою зловживання монопольним становищем на ринку.
З огляду на рішення Конституційного Суду України по справі 1-10/2004 від 01.12.2004 поняття ”Охоронюваний законом інтерес”, що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв'язку з поняттям "права", треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам.
Беручи участь в процедурі закупівлі, у учасника є правомірні очікування законних та послідовних дій замовника та уникнення таких дій, які б непропорційно втручалися у права учасника, пов’язані із закупівлею.
Натомість замовником даної закупівлі, допустивши неправомірну відміну закупівлі, не дотримано як принципів публічних закупівель (зокрема, ефективності та об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі), так і концепції «легітимних (обґрунтованих) очікувань» у світлі статті 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення