-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Завершена
1 549 380.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 746.90 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 746.90 UAH
Період оскарження:
11.12.2024 11:51 - 20.12.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Номер:
4119645e83594481802bc4ef6e8c1188
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-11-006981-a.c1
Назва:
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга_ГЕТ .doc 15.12.2024 16:18
- скарга_ГЕТ .pdf 15.12.2024 16:18
- докази.7z 15.12.2024 16:18
- sign.p7s 15.12.2024 16:19
- Додаток 1.Виправлений Перелік документів_ які подаються Учасником нова редакція - ЕЕ 2025.docx 16.12.2024 11:06
- Лист на скаргу.pdf 18.12.2024 13:51
- Перелік змін до ТД ЕЕ-2025.docx 18.12.2024 13:52
- ПРОТОКОЛ УО про внесення змін до ТД.docx 18.12.2024 13:53
- Додаток 1.Виправлений Перелік документів_ які подаються Учасником нова редакція - ЕЕ 2025.docx 18.12.2024 13:59
- Рішення від 17.12.2024 № 20033.pdf 17.12.2024 16:07
- Інформація про резолютивну частину рішення від 24.12.2024 № 20519.pdf 25.12.2024 12:01
- Рішення від 24.12.2024 № 20519.pdf 25.12.2024 18:18
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.12.2024 18:45
Дата розгляду скарги:
24.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.12.2024 16:08
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
25.12.2024 18:18
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
25.12.2024 18:18
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
5805f875436147ab9bc22ce9eac541ee
Заголовок пункту скарги:
1) Відповідно до п.4.9. Додатку 1 до ТД Замовником вимагається надання:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1) Відповідно до п.4.9. Додатку 1 до ТД Замовником вимагається надання:
4.9. Для забезпечення стандартів якості електропостачання згідно з постановою НКРЕКП 12.06.2018 №375 (у редакції постанови НКРЕКП 12.08.2020 №1550), учасник зобов’язаний надати підтвердження, що приміщення, які використовуються учасником у якості ЦОК, а також його працівники, є застрахованими відповідно до чинного законодавства. На підтвердження цього, учасник надає скановані копії договорів страхування офісного(их) приміщень в якому здійснюються розрахунки споживачів, обробка даних по споживачах тощо (у договорі обов’язково має зазначатися, що підприємство є постачальником електричної енергії) та договір страхування працівників підприємства (учасник має право не надавати інформацію, що стосується персональних даних застрахованих осіб та іншу інформацію, яку він вважатиме конфіденційною). Учасник підтверджує наявність у нього медичної аптечки з наявними лікарськими засобами та виробами медичного призначення для лікування (документом, що підтверджує наявність медичної аптечки можуть бути копії актів, накладних, заяв на отримання/доставку медикаментів тощо). Довідкою у довільній формі учасник підтверджує, що керівник підприємства має відповідну вищу освіту у галузі енергетики та займає відповідну посаду на вказаному підприємстві не менше 5 (п’яти) років. (За потреби, на вимогу замовника, для перевірки інформації наданій у довідці, учасник зобов’язаний надати замовнику відповідні документи (копії дипломів, трудової книжки тощо).
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» отримав ліцензію з постачання електричної енергій 26.07.2022 р. У жодному нормативному акті, який регулює здійснення діяльності з постачання електричної енергії немає обов’язку отримання документів, які вимагає Замовник надати у тендерній документації, а саме: «надати підтвердження, що приміщення, які використовуються учасником у якості ЦОК, а також його працівники, є застрахованими відповідно до чинного законодавства. На підтвердження цього, учасник надає скановані копії договорів страхування офісного(их) приміщень в якому здійснюються розрахунки споживачів, обробка даних по споживачах тощо (у договорі обов’язково має зазначатися, що підприємство є постачальником електричної енергії) та договір страхування працівників підприємства (учасник має право не надавати інформацію, що стосується персональних даних застрахованих осіб та іншу інформацію, яку він вважатиме конфіденційною). Учасник підтверджує наявність у нього медичної аптечки з наявними лікарськими засобами та виробами медичного призначення для лікування (документом, що підтверджує наявність медичної аптечки можуть бути копії актів, накладних, заяв на отримання/доставку медикаментів тощо). Довідкою у довільній формі учасник підтверджує, що керівник підприємства має відповідну вищу освіту у галузі енергетики та займає відповідну посаду на вказаному підприємстві не менше 5 (п’яти) років. (За потреби, на вимогу замовника, для перевірки інформації наданій у довідці, учасник зобов’язаний надати замовнику відповідні документи (копії дипломів, трудової книжки тощо)».
Учасник - ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» здійснює діяльність з постачання електричної енергії з 2022 р. Жодні нещасні випадки чи надзвичайні ситуації не траплялися на підприємстві, що підтверджується листами уповноважених органів.
Документи, які вимагаються Замовником відсутні у ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», що унеможливлює його участь у торгах і, разом з тим, жодним чином не перешкоджає здійсненню діяльності з постачання електричної енергії.
Також повідомляємо, що вимога щодо підтвердження наявності матеріально-технічної бази та працівників (чи будь яких вимог до них) прямо суперечить Постанові КМ України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», а саме п.29:
«У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).»
Документи, надання яких вимагає Замовник, стосуються офісного приміщення та працівників, тобто підтверджують наявність обладнання, матеріально технічної бази та кваліфікації працівників.
Отже, оскаржувані вимоги є не лише дискримінаційними щодо Учасників, але й не узгоджуються з вимогами чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Враховуючи дане, Замовник не повинен вимагати надання даної інформації та документів.
Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
4.9. Для забезпечення стандартів якості електропостачання згідно з постановою НКРЕКП 12.06.2018 №375 (у редакції постанови НКРЕКП 12.08.2020 №1550), учасник зобов’язаний надати підтвердження, що приміщення, які використовуються учасником у якості ЦОК, а також його працівники, є застрахованими відповідно до чинного законодавства. На підтвердження цього, учасник надає скановані копії договорів страхування офісного(их) приміщень в якому здійснюються розрахунки споживачів, обробка даних по споживачах тощо (у договорі обов’язково має зазначатися, що підприємство є постачальником електричної енергії) та договір страхування працівників підприємства (учасник має право не надавати інформацію, що стосується персональних даних застрахованих осіб та іншу інформацію, яку він вважатиме конфіденційною). Учасник підтверджує наявність у нього медичної аптечки з наявними лікарськими засобами та виробами медичного призначення для лікування (документом, що підтверджує наявність медичної аптечки можуть бути копії актів, накладних, заяв на отримання/доставку медикаментів тощо). Довідкою у довільній формі учасник підтверджує, що керівник підприємства має відповідну вищу освіту у галузі енергетики та займає відповідну посаду на вказаному підприємстві не менше 5 (п’яти) років. (За потреби, на вимогу замовника, для перевірки інформації наданій у довідці, учасник зобов’язаний надати замовнику відповідні документи (копії дипломів, трудової книжки тощо).
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» отримав ліцензію з постачання електричної енергій 26.07.2022 р. У жодному нормативному акті, який регулює здійснення діяльності з постачання електричної енергії немає обов’язку отримання документів, які вимагає Замовник надати у тендерній документації, а саме: «надати підтвердження, що приміщення, які використовуються учасником у якості ЦОК, а також його працівники, є застрахованими відповідно до чинного законодавства. На підтвердження цього, учасник надає скановані копії договорів страхування офісного(их) приміщень в якому здійснюються розрахунки споживачів, обробка даних по споживачах тощо (у договорі обов’язково має зазначатися, що підприємство є постачальником електричної енергії) та договір страхування працівників підприємства (учасник має право не надавати інформацію, що стосується персональних даних застрахованих осіб та іншу інформацію, яку він вважатиме конфіденційною). Учасник підтверджує наявність у нього медичної аптечки з наявними лікарськими засобами та виробами медичного призначення для лікування (документом, що підтверджує наявність медичної аптечки можуть бути копії актів, накладних, заяв на отримання/доставку медикаментів тощо). Довідкою у довільній формі учасник підтверджує, що керівник підприємства має відповідну вищу освіту у галузі енергетики та займає відповідну посаду на вказаному підприємстві не менше 5 (п’яти) років. (За потреби, на вимогу замовника, для перевірки інформації наданій у довідці, учасник зобов’язаний надати замовнику відповідні документи (копії дипломів, трудової книжки тощо)».
Учасник - ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» здійснює діяльність з постачання електричної енергії з 2022 р. Жодні нещасні випадки чи надзвичайні ситуації не траплялися на підприємстві, що підтверджується листами уповноважених органів.
Документи, які вимагаються Замовником відсутні у ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», що унеможливлює його участь у торгах і, разом з тим, жодним чином не перешкоджає здійсненню діяльності з постачання електричної енергії.
Також повідомляємо, що вимога щодо підтвердження наявності матеріально-технічної бази та працівників (чи будь яких вимог до них) прямо суперечить Постанові КМ України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», а саме п.29:
«У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).»
Документи, надання яких вимагає Замовник, стосуються офісного приміщення та працівників, тобто підтверджують наявність обладнання, матеріально технічної бази та кваліфікації працівників.
Отже, оскаржувані вимоги є не лише дискримінаційними щодо Учасників, але й не узгоджуються з вимогами чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Враховуючи дане, Замовник не повинен вимагати надання даної інформації та документів.
Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
×
-
Назва доказу:
докази
-
Повʼязаний документ:
докази.7z
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.