• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Послуги медичних лабораторій (код за ДК 021:2015 85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я різні)

Завершена

4 290 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 42 900.00 UAH
Період оскарження: 10.12.2024 19:58 - 18.12.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: db127c6e9a3b414cb9457b34dbb625e7
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-10-021696-a.c1
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 25.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.12.2024 15:26
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 26.12.2024 13:10
Автор: ТОВ "МЛ ДІЛА", Тамара Полунина +380672460285 request@dila.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7ada745e02b44db5b32c19a033ecf17b
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Згідно пункту 5 розділу ІІІ Тендерної документації вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону 922 зазначено в Додатку № 2 до Тендерної документації.
Оголошенням про проведення Процедури закупівлі та позицією 8 пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації визначено номенклатурну позицію за найменуванням дослідження - інтраопераційне дослідження (за перший етап), 30 хв.
За підпунктом 11 пункту 2 Додатку 2 до Тендерної документації на потребу Замовника щодо виконання інтраопераційного дослідження у терміни, що викладені в даному технічному завданні є необхідність в розташуванні лабораторії Учасника в м. Чернігів або можливість здійснення Учасником виїзного дослідження шляхом виконання послуги мобільною лабораторією із застосуванням обладнаного фургону-лабораторії.
На підтвердження можливості виконання послуги «Інтраопераційне дослідження (за перший етап), 30хв.» Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
1) ліцензію за видом діяльності патологічна анатомія за адресою м. Чернігів та/або наявність можливості виконання виїзного лабораторного дослідження з наданням підтверджуючих документів, а саме:
- на власний фургон-лабораторію - копію технічного паспорту;
- на орендований - копію технічного паспорту на фургон-лабораторію та договір оренди з власником.
Скаржник діє на підставі ліцензії Міністерства охорони здоров’я України серії АД № 071280, що видана 14.12.2012, (далі – Ліцензія) на здійснення господарської діяльності з медичної практики, в тому числі за видом діяльності патологічна анатомія, та надає послуги з виконання інтраопераційного дослідження.
Водночас Скаржник провадить діяльність за спеціальністю патологічна анатомія в місті Київ, проте не в місті Чернігові, що підтверджується згідно витягу відомостей з Ліцензійного реєстру МОЗ з медичної практики (далі – Витяг).
Варто зазначити, що Скаржник має у власності фургон RENAULT DOKKER (ДНЗ КА0624СО), що зареєстрований на ім’я Скаржника згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії СТМ № 334239 від 22.02.2024 (далі – Свідоцтво 334239), та фургон VOLKSWAGEN GRAFTER (ДНЗ КА5182СХ), що зареєстрований на ім’я Скаржника згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії СТК № 559276 від 12.09.2024 (далі – Свідоцтво 559276).
Також Скаржник володіє всім необхідним обладнанням для виконання інтраопераційного дослідження (за перший етап) 30 хв, в тому числі виїзного. Зокрема Скаржник має у власності мікроскоп PrimoStar, що переданий у власність Скаржника згідно видаткової накладної від 15.11.2021 № 1443 (далі – Накладна 1443) та мікротом заморожуючий NX50, що переданий у власність Скаржника згідно видаткової накладної від 03.01.2023 № 16 (далі – Накладна 16).
Скаржник у штаті має відповідних спеціалістів, які мають навички виконання інтраопераційного дослідження (за перший етап) 30 хв. Наприклад лікар-патологоанатом Попадюк І.А., призначена згідно наказом від 05.10.2020 № 1067-П (далі – Наказ 1067), яка пройшла атестацію, за якою їй присвоєна вища кваліфікаційна категорія зі спеціальності патологічна анатомія, що підтверджується посвідченням № 1006 (далі – Посвідчення 1006), та лаборант Пятничук А.М., призначена згідно наказом від 02.10.2020 № 1059-П (далі – Наказ 1059), яка пройшла спеціалізації/удосконалення «патологічна анатомія» шляхом підвищення кваліфікації, що підтверджується свідоцтвом до диплома КВ № 32635806.
Таким чином Скаржник має можливість для виконання інтраопераційного дослідження (за перший етап) 30 хв здійснити виїзд власним автотранспортом (фургоном) з обладнанням та спеціалістами за місцем знаходження Замовника, чи навіть здійснити таке дослідження у власному фургоні на території Замовника, чи навіть у власному відділенні лабораторії, за місцем провадження діяльності Чернігівська обл., м.Чернігів.
Проте вимога підпункту 11 пункту 2 Додатку 2 до Тендерної документації в частині надання у складі пропозиції ліцензії за видом діяльності патологічна анатомія за адресою м. Чернігів та/або наявність можливості виконання виїзного лабораторного дослідження з наданням підтверджуючих документів, а саме на власний фургон-лабораторію - копію технічного паспорту обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, які мають ліцензію за видом діяльності патологічна анатомія саме за адресою м. Чернігів або мають саме фургон-лабораторію, а не фургон та переносне обладнання лабораторії. Тим самим виконати вимоги підпункту 11 пункту 2 Додатку 2 до Тендерної документації в поточній редакції Скаржник не взмозі.
Наведену вимогу в частині наявності фургон-лабораторії може виконати лише один виконавець Товариство з обмеженою відповідальністю «СІ ЕС ДІ ЛАБ» (ЄДРПОУ 42519264) (далі – ТОВ «СІ ЕС ДІ ЛАБ»), який наприклад має в наявності фургон-лабораторію марки PEUGOT BOXER типу Y/D3MFC/HYL за реєстраційним номером КА9314КВ, що підтверджується довідкою ТОВ «СІ ЕС ДІ ЛАБ», що містить інформацію про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази та технологій, від 14.06.2024 № 295-6 (далі – Довідка 295-6) та свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу від 06.06.2023 серії СТО № 073804 (далі – Свідоцтво 073804), які надані ТОВ «СІ ЕС ДІ ЛАБ» під час його участі в процедурі закупівлі відкриті торги, оголошеній за ідентифікатором UA-2024-06-06-012180-a. Тобто наведені документи наявні у відкритому доступі. Також наявність такої мобільної лабораторії в ТОВ «СІ ЕС ДІ ЛАБ» підтверджується інформацією з офіційного веб-сайту ТОВ «СІ ЕС ДІ ЛАБ»:
https://www.csdlab.ua/news/koly-usi-doslidzhennya-cito-yak-pratsyuye-persha-v-ukrayini-laboratoriya-na-kolesakh
Доцільно наголосити, що Методичними рекомендаціями «Загальні правила проведення патологоанатомічних розтинів померлих і прижиттєвих патоморфологічних досліджень операційного і біопсійного матеріалів» Українського центру науковою медичної інформації та патентно-ліцензійної роботи Міністерства охорони здоров’я, узгодженого Медичним департаментом Міністерства охорони здоров’я 11.05.2017, категорично забороняється ділити біопсійний та операційний матеріали на частини та відсилати в різні патологоанатомічні відділення (лабораторії). В таких випадках патоморфологічні зміни, характерні для даного процесу (рак, туберкульоз та ін.), можуть виявитися лише в одній частині об'єкта, а відповідно і результати будуть різні. Це може дезорієнтувати лікуючого лікаря і завдати шкоди хворому.
Також в оприлюдненому проекті Наказу Міністерства охорони здоров’я України «Деякі питання проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностики» зазначено (https://moz.gov.ua/uk/povidomlennya-pro-oprilyudnennya-proyektu-nakazu-ministerstva-ohoroni-zdorov-ya-ukrayini-deyaki-pitannya-provedennya-prizhittyevoyi-patologoanatomichnoyi-diagnostiki):
Вилучений під час біопсії та/або оперативного втручання (або самостійно відторгнений) біологічний матеріал у повному обсязі направляється на патогістологічне дослідження для проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностики.
4. Вилучений біологічний матеріал забороняється:
1) фрагментувати, що призводять до порушення анатомічної цілісності та унеможливлють повноцінне патогістологічне дослідження;
2) розділяти на частини та направляти на патогістологічне дослідження до різних патологоанатомічних відділень/центрів/бюро/лабораторій;
3) надсилати на дослідження лише фрагментів матеріалу.
Згідно заявлених гістологічних досліджень в тендері, а саме:
7. Діагностична ІГХ 1 категорії складності
9. Трепан-біопсія кісткового мозку (включаючи необхідні гістохімічні забарвлення на вибір патолога)
10. Діагностична ІГХ 3 категорії складності
жодна з них не передбачає проведення інтраопераційної діагностики.
Діагностичні ІГХ 1 та 3 категорії складності проводяться з вже готового парафінового блоку, а інтраопераційні дослідження при лімфопроліферативних захворюваннях (трепан-біопсії кісткового мозку) не проводяться (не є доцільними).
Виходячи з вищезазначеного Замовник за предметом закупівлі планує проведення інтраопераційного дослідження в одній лабораторії, а подальше дослідження цього ж матеріалу в іншій лабораторії, що не є коректним.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: be13b0527b384f9893e6e64304382c43
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до підпункту 3.1. пункту 3 Додатку 1 та підпункту 1 пункту 2 Додатку 2 до Тендерної документації якість послуг повинна відповідати чинним на території України ДСТУ або ТУ. На підтвердження цього Учасник має надати копії чинних сертифікату за стандартом ISO 9001:2015 та атестату акредитації відповідності ДСТУ EN ISO 1589.
В Україні відсутнє чинне ДСТУ EN ISO 1589.
Разом з тим в Україні діє ДСТУ EN ISO 15189:2015 Медичні лабораторії. Вимоги до якості та компетентності (EN ISO 15189:2012, IDT), який прийнято як національний стандарти України, гармонізований з міжнародними та європейськими нормативними документами, з наданням чинності з 01.01.2016. згідно Наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації та якості» від 22.06.2015 № 61.
Скаржник має відповідний атестат про акредитацію, зареєстрований у реєстрі 19.10.2021 за № 30001, (далі – Атестат 30001) який визначає відповідність сфер Скаржника ДСТУ EN ISO 15189:2015 (EN ISO 15189:2012, IDT), але не ДСТУ EN ISO 1589.
Тим самим виконати вимоги підпункту 3.1. пункту 3 Додатку 1 та підпункту 1 пункту 2 Додатку 2 до Тендерної документації не може жоден учасник.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: f7b4c2c3289547c5b66c453a58259a77
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до пункту 3 розділу VI Тендерної документації проєкт договору про закупівлю із зазначенням порядку змін його умов викладено у Додатку № 5 до Тендерної документації.
пункту 3.4. Проєкту договору Додатку 5 до Тендерної документації Замовник зобов’язаний оплатити рахунок, отриманий від Виконавця протягом 10 банківських днів з моменту підписання акту надання послуг.
Статтями 251 та 252 Цивільного кодексу України передбачено, що строком є певний період у часі, зі спливом якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Строк та термін можуть бути визначені актами цивільного законодавства, правочином або рішенням суду. Строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами.
Строки визначені днями також можна розділити за типом на календарні та робочі дні.
Пунктом 2 Постанови Правління Національного банку України «Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України» від 16.09.2021 № 93 (далі – Постанова 93) встановлено, що банки України, Державна казначейська служба України, Національний депозитарій України з 01 квітня 2023 року виконують міжбанківські платіжні операції через СЕП-4.0, у якій забезпечено можливість цілодобового режиму роботи 24/7 без зупинення роботи СЕП із виконання міжбанківських платіжних операцій.
Умовно Постановою 93 було скасовано визначення строків у банківських днях. Тим самим умова пункту 3.4. Проєкту договору Додатку 5 до Тендерної документації в частині визначення строку у банківських днях не узгоджуються з вимогами чинного законодавства України.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: e7670a77575847339a095c4ff507d36c
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно до підпункту 6 пункту 8.2. Проєкту договору Додатку 5 до Тендерної документації істотні умови Договору можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, у випадках:
6) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Наведена умова проєкту договору визначено з редакції випадків можливості внесення змін до істотних умов договору за підпунктом 7 пункту 19 Особливостей.
Своєю чергою, як вже зазначено вище, предметом Процедури закупівлі є послуги, а не товар, в тому числі не товар – електрична енергія. Тим самим наведені умови підпункту 6 пункту 8.2. Проєкту договору Додатку 5 до Тендерної документації не можуть бути застосовані до закупівлі послуг за предметом Процедури закупівлі. Тобто наведені умови підпункту 6 пункту 8.2. Проєкту договору Додатку 5 до Тендерної документації не узгоджуються з видом предмету Процедури закупівлі. Наявність такої неузгодженості призведе до неможливості виконання сторонами договору належним чином.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації